אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
איך ללמוד נכון את "ליקוטי מוהרן" של רבי נחמן מברסלב?

בלימוד של "ליקוטי מוהרן" מאת רבי נחמן מברסלב, חשוב להבין קודם כל את שיטת הלימוד עצמה ולא רק את התוכן. אליעד כהן מסביר שהמטרה בלימוד היא לאו דווקא להבין את מה שכתוב, אלא להבין את הדרך שבה רבי נחמן לימד. כאשר לומדים תורה מ"ליקוטי מוהרן", התורה לרוב נפתחת בציטוט מסוים, אך הציטוט הזה אינו העיקר. אליעד מסביר שרבי נחמן השתמש בציטוטים כ"אסמכתא בעלמא" בלבד, כלומר, הוא השתמש בהם כנקודת פתיחה לדיון עמוק יותר שרצה להעביר. למעשה, הציטוטים הם כמו עטיפות חיצוניות - הם לא מחייבים הבנה מדויקת של המקור כדי להבין את המסר הפנימי.

לדוגמה, בתחילת תורה ע"א בחלק א', רבי נחמן פותח בציטוט מסוים שנוגע למושגים כמו גלגלים, צדקה, נשר, רחמים ושבת. הציטוט עוסק בשאלה על הבאת מים מבור במדבר, באמצעות חבל שעשוי מסיבים. לכאורה הטקסט נראה טכני, אך המטרה האמיתית של רבי נחמן אינה שתבין את הטקסט כפשוטו, אלא שתדע להוציא ממנו רמזים עמוקים על המציאות ועל הדרך להבין את התורה שלו.

מה המשמעות האמיתית של הציטוטים ב"ליקוטי מוהרן"?

הציטוטים שמובאים בתחילת כל תורה בספר "ליקוטי מוהרן" הם למעשה רק רמז או הקדמה לסוגיה פנימית ועמוקה הרבה יותר. לפי אליעד, רבי נחמן היה יכול להשתמש בכל טקסט אחר, אפילו קטע מעיתון, ועדיין להוציא מתוכו את אותה המשמעות. זאת משום שהמטרה היא המסר העמוק, ולא הטקסט עצמו.

לדוגמה, כשהוא מצטט את המשפט "דרך הנשר בשמיים", רבי נחמן רוצה ללמד משהו על מושג "רחמים" ו"צדקה". כשהוא מדבר על גלגלים, הוא מתייחס לשני מושגים מנוגדים: האמונה בחידוש העולם לעומת האמונה שהעולם קדמון, קבוע ודטרמיניסטי.

מהי המשמעות של המושגים צדקה, גלגלים ואמונה לפי רבי נחמן?

רבי נחמן משתמש במונחים רבים כמו צדקה, גלגלים, רחמים, שבת ואמונה, אך הוא לא מתכוון אליהם בצורה המילולית שלהם בלבד, אלא לכל מושג יש בחינה פנימית וסימבולית. למשל, צדקה אינה רק נתינת כסף לעני, אלא מבטאת אמונה עמוקה בחידוש העולם ובייחוד הבורא. כאשר אדם נותן צדקה מתוך אמונה אמיתית, הוא בעצם מאמין שהעולם מתחדש בכל רגע ורגע ואין לו סיבה לחשוש לעתיד. אם אדם נותן צדקה מתוך פחד או מתוך אינטרס חומרי, הנתינה אינה שלמה ואינה מחזקת באמת את אמונתו.

ה"גלגלים" מסמלים את דרך הטבע והמציאות הדטרמיניסטית שבה כביכול "מחויב" שאם תיתן צדקה, יהיה לך פחות כסף. אך רבי נחמן מלמד אותנו שהצדקה, כשהיא נעשית בצורה שלמה ומתוך אמונה בחידוש העולם, יכולה "לשבור את הגלגלים" - כלומר, לשנות את חוקי הטבע כביכול. הוא מתאר את התהליך הזה כדרך שבה העני למעשה "עושה טובה" לבעל הבית, כי הוא מאפשר לו להוכיח לעצמו שהוא מאמין באמת בחידוש העולם.

מה ההבדל בין נתינת צדקה מתוך אמונה ובין נתינה למטרת רווח?

אליעד מסביר שאם אדם נותן צדקה מתוך רצון להתעשר, הוא לא הבין את הרעיון הפנימי של הצדקה. המטרה של הצדקה היא לשבור את התלות של האדם בכסף, ולחזק את האמונה בכך שהעולם מתחדש בכל רגע. אם האדם נותן צדקה ומרגיש פחד או חשש שלא יהיה לו כסף, הצדקה שלו פחות שלמה ופחות אפקטיבית. לעומת זאת, כאשר אדם נותן צדקה מתוך אמונה אמיתית בכך שכל רגע מתחדש, שאין שום קשר בין כמה כסף יש לו עכשיו למה שיהיה לו בעתיד, אז הצדקה שלו היא שלמה והוא למעשה מתחבר לאמונה אמיתית.

לדוגמה, רבי נחמן מביא סיפור על גביר קמצן שנתן צדקה, אבל שאל את עצמו מדוע היה עליו לעבוד קודם בשביל להרוויח אוכל, אם הקב"ה נותן פרנסה לכל. התשובה היא שהעבודה אינה קשורה לפרנסה, אלא רק לחובותיו של האדם. כשהאדם מאמין בחידוש העולם, הוא יודע שלא העבודה שלו מביאה את הכסף, אלא רצון הבורא בלבד. לכן צדקה שניתנת מתוך אמונה אמיתית מחזקת...
ללמד להיות מיליונר לעשות יותר כסף מרגיש פחד מטרות חיצוניות חששות להשתמש מטרה אמיתית למידה אינטרסים איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא לא ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה ממי ללמוד פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 2
חלק 2
...(מי שרק מבדיל בין טוב לרע) לא מספיק. צריך לשלב בין שתי ההבנות כדי להשיג שלמות. רבי נחמן מדגיש שכל פעם שמוזכר צדיק, כלולה בתוכו גם הבחינה של למדן, אך לא בהכרח להפך. מה מסמלים האותיות והנקודות בתורה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את התהליך שבו אותיות התורה מקבלות משמעות רק באמצעות ניקוד, כלומר, הרצון של האדם והכוונות שלו הן שמעניקות משמעות למציאות. אותיות ללא ניקוד הן כמו גוף ללא נפש. האדם עצמו מנקד את המציאות - אם הוא רוצה טוב, הוא נותן למציאות ניקוד חיובי, ואז מתרחשים דברים טובים. אם הוא רוצה רע...
חלק 3
חלק 3
...מהם, האכילה היא לחם הפנים, כלומר, הוא חווה אכילה רוחנית, ואצל השני האכילה נשארת חיצונית בלבד. איך אדם יכול לחוות את פני השם בכל דבר בחייו? אליעד כהן מדבר על כך שהשאיפה העליונה היא להגיע למצב של לכם הפנים, כלומר, מצב שבו האדם מגלה בכל צורה ובכל דבר שהוא עושה את הפנים, את הפנימיות הרוחנית והעמוקה של המציאות. הוא מביא דוגמה ממושג הצדקה ואומר שאדם נותן כסף לצדקה, ולכאורה חושב שפרנסתו תלויה רק בו, אך בעצם הפעולה הזאת נועדה להזכיר לו שהכל באמת מגיע מהבורא. אם האדם מצליח לחוות שהכל מגיע מהבורא באמת, הוא...
חלק 4
חלק 4
...מביאה אותן לידי חיבור וזיווג, כך נוצרים צירופי מילים שמביעים את הרצונות והכיסופים של האדם. מה הקשר בין הכיסופים של האדם ליצירת מציאות לפי רבי נחמן? רבי נחמן מסביר שכל אדם, ללא יוצא מן הכלל, משתוקק באופן תמידי למשהו שחסר לו. הכיסופים האלו, הרצונות והתשוקות, הם בעצם נקודות שיוצרות את הנפש הפנימית שלו. ככל שהאדם משתוקק למשהו יותר, בין אם זה משהו טוב ובין אם זה משהו רע, הוא יוצר לעצמו כלי לקבל את אותו הדבר. רבי נחמן מסביר שהאותיות הן כמו כלים ריקים, והכיסופים (הרצונות העזים) הם הנקודות שמניעות אותן...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
...באהבה מלאה למציאות. כדי לאהוב את המציאות צריך לחפש תמיד את האמת. הסיבה שהאדם כועס על המציאות, היא משום שאינו רוצה את המציאות כפי שהיא. הסיבה שהאדם אינו רוצה את המציאות, היא משום שהוא אינו מבין את הסיבה האמיתית שבגללה המציאות היא כפי שהיא. אם היה האדם מבין את הסיבה האמיתית שבגללה המציאות היא כפי שהיא כרגע, הרי שהוא היה מבין את הטוב האמיתי שיש בכל רגע של המציאות ותמיד היה מרגיש טוב. לפעמים נדמה לאדם שהוא מבין את הסיבות של המציאות, אך עדיין הוא אינו מסכים עם הסיבות האלו. דע לך, כי אם אינך מסכים עם...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
...חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול לקחת את השכל הגדול ביותר בעולם, ולהלביש ולהסתיר אותו בתוך כל מיני דברים שהם נראים כחמים בעיני המשוגע. ועל ידי זה החכם יכול להפוך את המשוגע הגדול ביותר, לחכם הגדול ביותר. ומי שהוא מנהיג אמיתי שהוא ראוי להנהיג, הוא יכול להוביל את האדם אל השלמות האישית שלו, עפ צורת המחשבה של האדם עצמו. כי החכם האמיתי יודע להאיר לאדם את דרכו, ולקשר אותו לשורש של...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
...ואת תפיסתו כל הזמן עד הסוף ובמסירות נפש. רק כך אפשר באמת להגיע להבנה שלמה. הוא מביא דוגמה של אדם שטען בפניו שהוא בדק את דבריו וגילה שהוא טועה. אליעד השיב לו שגם אם יחשוב שהוא צודק וגם אם יחשוב שהוא טועה - בשני המקרים הוא טועה, כי מי שמגיע להבנה עמוקה מגלה שהכל אחד. זאת אומרת, האמת היא שהכל אחד, ולכן כל דעה מנוגדת היא רק ביטוי שונה לאותה אמת מוחלטת. אדם שמתווכח או מנסה להוכיח מי צודק ומי טועה פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
...אותו באופן ישיר מדי, הקורא לא יצליח להבין אותו לעומק. לדבריו, לפעמים האמת חייבת להופיע באופן עקיף כדי לאפשר לקורא להבין את העומק שלה דרך התהליך. אליעד מציין שבספר שלו, גם כאשר לא כתובה המילה אמת, הרעיון נמצא תמיד ברקע, באופן סמוי, כחלק מהבנה רחבה יותר. הוא מסביר שאם הספר היה כתוב רק במילה אמת בלי שום הסבר או רקע, הקורא לא היה מבין כלום. המשמעות של המושג אמת מתקבלת מתוך התהליך של הקריאה, מתוך ההקדמות שמופיעות בפרקים השונים. כלומר, התהליך של ההבנה לא מגיע מהמילה עצמה, אלא דווקא מהדרך שבה הקורא מגיע...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
...בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, הדבר החשוב ביותר הוא לעצור ולחזור להתחלה. משמעות לחזור להתחלה היא לשאול שאלה בסיסית ופשוטה: מה אני רוצה?. הוא מדגיש כי אם אין לאדם תשובה ברורה לשאלה זו, עליו קודם כל לברר מה הוא רוצה, ומשם יוכל להמשיך. כיצד להתמודד עם תחושת אני לא יודעת מה אני רוצה? אליעד מתאר שני סוגים של חוסר ידיעה: יש מצב שבו אדם לא יודע מה הוא רוצה כי באמת כל האפשרויות שוות מבחינתו, ויש מצב שהוא לא יודע פשוט כי אינו מצליח להגדיר בבירור את רצונותיו. הוא מדגים...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...ואפקטיביים יותר. כיצד אפשר להימנע מתחושת תקיעות בחיים? החלק האחרון של ההרצאה עוסק בכיצד להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים. אליעד מציין כי תחושת תקיעות נובעת פעמים רבות ממחסור בגישה חדשה או חוסר בהבנה של הדרך בה אנחנו פועלים. על מנת לצאת מהתקיעות, חשוב לשנות את הגישה לחשיבה ולפעול לפי סדרת תהליכים מסודרת. שינוי הגישה יכול לכלול שינוי של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור היכולות הקוגניטיביות מהו שינוי גישה בחשיבה? איך להתמודד עם...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
...יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא מציע שפעולות יומיומיות כמו חידות ותרגולים יכולים לסייע לפתח את החשיבה היצירתית. המוח שלנו כל הזמן עובר בין מצבים שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נתינת צדקה, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נתינת צדקה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מאמן אישי רוחני, אימון אישי לקשב וריכוז בנושאי נתינת צדקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0156 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 10:01:04 - wesi1