אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
איך לראות מראש את התוצאות בחינוך ילדים?

אליעד כהן מסביר שכשנכנסים לתהליך מסוים בחינוך הילדים, חשוב לחשוב על היציאה ממנו מראש. הוא נותן דוגמה של אדם שנוסע בכביש ורואה שלט "דרך ללא מוצא". אותו אדם צריך לשאול את עצמו כיצד יוכל לצאת משם, אם יצטרך לבצע פרסה או לנסוע ברוורס, ואיך יסתדר עם הרכבים שחונים בצדדים. על פי אליעד, החשיבה הזו נכונה לא רק בכביש אלא בכל תחום בחיים, בין אם מדובר בשותפות עסקית, נישואים, או אפילו ביחסים אישיים - תמיד צריך לחשוב על היציאה מהסיטואציה מראש. הדבר דומה להסכם שותפות שחשוב לכלול בו סעיף של פירוק שותפות, או הסכם נישואים שחייב לכלול התייחסות לגירושין. הדגש של אליעד הוא שתמיד צריך לתכנן מראש כיצד תתנהל הפרידה או היציאה מהמצב שבו אתה נמצא, כדי להימנע ממצבים לא נעימים או קונפליקטים גדולים.

למה חשוב לחשוב על העתיד כשמחנכים ילדים?

אליעד כהן מסביר שהמשמעות של "חכם רואה את הנולד" בחינוך ילדים, היא שכאשר מחנכים ילד להרגל מסוים, חייבים לשאול מראש האם מדובר בהרגל שהוא יוכל להמשיך אותו לאורך כל חייו, או שזהו הרגל שייאלץ לשנות בהמשך. כדוגמה לכך, הוא מתאר מצב בו הורים מחנכים ילד לסדר את החדר שלו. הרגל כזה הוא הרגל טוב, כי אין סיבה שבעתיד מישהו יגיד לו להפסיק לסדר את החדר. מצד שני, אם ההורים מחנכים את הילד לא לסדר את החדר כי ההורים או עוזרת הבית עושים זאת עבורו, הם מלמדים אותו הרגל שלא יכול להימשך לעולם. כשיגדל ויצטרך לסדר את חדרו בעצמו, הוא עלול להתנגד לכך ולהיכנס איתם לעימותים.

מה הסכנה בפינוק יתר של ילדים?

אליעד כהן מדגיש שפינוק יתר או נתינת יתר לילדים עלולה להוביל להרגלים רעים ולקושי משמעותי לשנותם בעתיד. לדוגמה, אם הילד מתרגל לכך שההורים נותנים לו יותר ממה שהוא נותן להם בחזרה, או שהוא מקבל שירותים כמו ניקיון וסידור ללא מאמץ מצידו, הדבר יוביל לכך שהוא יהפוך לתלותי, עצלן או אף לנצלן. הילד יתרגל לקבל בלי לתת, וכשיגדל הוא יתקשה מאוד לשנות את ההרגל הזה. כאשר יצטרכו לחנך אותו אחרת, ההורים יצטרכו להתמודד עם מריבות רבות וקשות, משום שילד שהתרגל לקבל ללא תנאי יתקשה לשנות זאת מרצונו.

למה קשה לשנות הרגלים רעים שהילדים רכשו?

אליעד מסביר שהסיבה העיקרית לקושי בשינוי הרגלים רעים אצל ילדים היא שההורים לא תכננו מראש כיצד יעשו את השינוי הזה בעתיד. הוא מדמה זאת לאדם שמתמכר למשהו, כמו עישון או תלות רגשית, ואחר כך מנסה להיגמל. קשה מאוד להפסיק משהו שהפך להרגל ממכר, ולכן יש לחשוב על כך מראש ולתכנן איך אפשר להיגמל או להפסיק בעתיד. כך גם בחינוך ילדים - ההורים חייבים לשאול את עצמם מראש כיצד בדיוק יצליחו לשנות את ההרגל שהילד התרגל אליו, וכמה מריבות או בעיות הם יצטרכו לעבור בדרך. אליעד מזהיר שאם לא חושבים על כך מראש, נכנסים לתוך "בור" שקשה מאוד לצאת ממנו.

איך מתמודדים עם שינוי הרגלים אצל ילדים?

אליעד כהן ממליץ להורים שבכל פעם שהם מחנכים את ילדיהם להרגל כלשהו, שיחשבו מראש כיצד בדיוק ישנו אותו בעתיד, במקרה שיצטרכו לשנותו. לדוגמה, אם ההורה מחליט לפנק את הילד, הוא צריך לתכנן מראש כיצד יוכל להפסיק את הפינוק כשהילד יגדל. אליעד מדגיש שחשוב לדעת מראש שתהליך השינוי ילווה בקשיים, ושהילדים לא ישתנו מעצמם בקלות. הוא מוסיף שילדים לא יקומו יום אחד ויחליטו מיוזמתם להשקיע או להתאמץ, ולכן חשוב שההורים יהיו מודעים מראש לדרך שבה הם יוכלו לבצע את השינוי הדרוש.

איך להימנע מתלות רגשית והתמכרויות אצל ילדים?

אליעד כהן מדגיש שכדי למנוע תלות רגשית או התמכרויות אצל ילדים, חשוב לא להרגיל אותם מראש למצבים שמהם יצטרכו להיגמל בעתיד. הרגלים כאלה, כמו סיפוק מופרז של צרכים ללא מאמץ מצד הילד, יכולים להוביל למצב שבו הילד מפתח תלות חזקה בהורים, ובהמשך הוא יתקשה מאוד לשנות זאת. לכן הוא מציע להורים לחשוב על העתיד כבר בתחילת הדרך, לתכנן כיצד להתמודד עם כל הרגל שהם מקנים לילדיהם, ולוודא שההרגלים שהם מלמדים הם כאלה שהילד יוכל לשמור עליהם לטווח ארוך בלי צורך בגמילה או שינוי דרמטי בעתיד.
איך לא לגדל ילד עצלן? איך לא לגדל ילד תלותי? איך לא לגדל ילד חרדתי? איך לא לגדל ילד מכור? איך לגדל ילד עצמאי? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך לא לגדל ילד נצלן? איך לגדל ילד מתבגר? איך לגדל ילד לאחריות אישית? האם כשהוא יתבגר הוא ישתנה? האם ילד משתנה כשהוא מתבגר? איך לגדל ילד בוגר? התמכרויות של ילדים, ייעוץ הורי, איך להרגיל ילד להרגלים טובים? איך לא להרגיל ילד להרגלים רעים? ילד עם הרגלים טובים, ילד עם הרגלים רעים, איך לא להתמכר לדברים? איך לא להיות תלותי? איך לא לפתח תלות רגשית? האם לפנק את הילד?
לראות את הנולד בחינוך ילדים למנוע מריבות מבוי סתום להוביל אל הורות איך לא לגדל ילד עצלן ילד עם הרגלים טובים קשה לשנות הרגלים לחנך ילדים רגש ילדים איך לא להיכנס איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים איך לגדל איך לגדל ילדים איך לגדל ילדים בחוכמה איך לחסוך מריבות עם הילדים איך למנוע איך למנוע מריבות איך למנוע מריבות עם ילדים איך לראות איך לראות את הנולד איך לראות את הנולד בחינוך ילדים דרך ללא מוצא הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים חוכמה חינוך חינוך ילדים חכם יועץ ילד ילד תלותי ילדה ילדים ילדים בחוכמה יעוץ יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה לפנק ילד כמה לפנק ילדים לא להיכנס לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים לגדל לגדל ילד לגדל ילדים לגדל ילדים בחוכמה להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים לחנך לחנך ילדים לחסוך לחסוך מריבות עם הילדים ללא מוצא למנוע למנוע מריבות למנוע מריבות עם ילדים לפנק לפנק ילד לראות לראות את הנולד לראות את הנולד בחינוך ילדים מאבק מבוי סתום מחנך מחנכים מניעת מריבות מניעת מריבות עם הילדים מריבות מריבות עם הילדים נולד תלות תלותיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא בכל מחיר? השאלה שאליעד עוסק בה בהרצאה הזו היא הרצון באימהות, ... אימא, והמשמעויות הרגשיות והפילוסופיות שמתלוות להחלטה זו. אליעד פותח בשאלה היפותטית משמעותית שמטרתה לבחון את גבולות הרצון באימהות: האם היית מביאה ילדים אם היית יודעת מראש שהם יחיו רק שנה אחת בלבד?. מטרת השאלה הזו היא לעמת את האדם עם מהות הרצון שלו ולהבין האם הוא רוצה להיות הורה בכל תנאי או שההורות מותנית בציפייה שהילד יחיה חיים ארוכים ומלאים. מה עומד מאחורי הרצון להיות אימא? אליעד מסביר כי כאשר אישה אומרת אני רוצה להיות אימא, לרוב היא מתכוונת לכך שהיא רוצה ילד שיחיה יותר ממנה, שיספק לה אושר, סיפוק ותחושת המשכיות. הוא מדגים את הנקודה באמצעות שאלה אחרת: אם היית יודעת שילדייך ימותו בגיל שנתיים או אפילו שלושה חודשים, האם עדיין היית רוצה להביא אותם לעולם?. דרך ... הוא מבהיר, שהשאלה אם כדאי להיות אימא איננה מוחלטת, כי בכל מקרה יהיו יתרונות וחסרונות. הוא מדגיש כי באופן אובייקטיבי, לא באמת משנה אם אדם יביא ילדים או לא, מכיוון שבכל מצב יהיו רגעים של אושר ורגעים של סבל. השאלה החשובה יותר היא מה האדם מצפה להשיג מהילדים, ומה הוא חושב שיקבל דרך האימהות. למה אנשים מוטרדים כל כך מההחלטה להביא ילדים? אליעד מתאר מצב שבו אדם מוטרד ממחשבה מסוימת - למשל, אני חייבת להיות אימא. מחשבה זו הופכת לאובססיה, וגורמת לאדם סבל רב. הוא מסביר שהבעיה אינה בעצם הרצון להיות אימא, אלא בחוסר היכולת של האדם לקבל את האפשרות שאולי לא יהיה הורה, או שלא יהיה הורה בדרך שבה הוא מצפה. כאשר האישה חושבת אני צריכה להיות אימא, זו לא סתם מחשבה, אלא משהו שהופך להיות מאוד משמעותי עבורה, ולכן היא מתקשה לקבל מציאות אחרת. אליעד נותן כדוגמה מצב שבו אישה מוטרדת מהאפשרות שילדה לא יכיר את אביו הביולוגי, ונכנסת ללחץ מזהות האב או מחוסר הזוגיות שתתלווה לגידול הילד. הוא מציע דרך חשיבה אחרת: להבין שהבעיה היא לא שהילד לא יכיר את אביו, אלא שהאישה רוצה שהילד שלה יגדל במבנה משפחתי מסוים. אליעד מציע שאם מה שמטריד הוא חוסר הדמות האב, אפשר להחליף את דמות האב בדמות אחרת - דמות אב רוחנית או דמות משפחתית אחרת שתיתן לילד את התמיכה הרגשית שהוא צריך. האם דמות אב היא הכרחית לגידול ילדים? אליעד דן בשאלה של הצורך בדמות אב. הוא מסביר שדמות האב היא למעשה צורך רגשי של האישה עצמה, ולא בהכרח צורך של הילד. יש ילדים שלא גדלו עם אב והפכו לאנשים מוצלחים, ויש ילדים שגדלו עם אב ועדיין חוו קשיים וסבל. הנקודה שאליעד מדגיש היא שהקושי הוא לא באב עצמו, אלא בציפיות שהאדם תולה בנוכחות האב. אם אישה חושבת שהילד שלה יהיה מאושר רק אם יהיה לו אב, אז היא מגבילה את עצמה מראש לאפשרות ספציפית מאוד של אושר. הוא מציין כי עצם קיומו של אב לא מבטיח חיים מאושרים יותר לילד, אלא מספק סוג מסוים של תחושת ביטחון. אליעד ממליץ לשחרר את האובססיה כלפי הצורך בדמות אב, ולהבין שזה רק נתיב אפשרי אחד מתוך רבים לגידול ילד מאושר. מה לעשות עם הלחץ והאובססיה להבאת ילדים? אליעד ממליץ לא להפסיק לרצות ילדים, אלא לא להיות אובססיביים רק לגבי נושא זה. הוא מדגיש שאפשר בהחלט לרצות משהו מאוד, ...
להביא ילד לבד, אם חד הורית מבחירה, להיות אמא, לגדל ילד לבד, ילד מחוץ לנישואים, אמהות, להביא ילדים, גידול ילדים
להביא ילד לבד, אם חד הורית מבחירה, להיות אמא, לגדל ילד לבד, ילד מחוץ לנישואים, אמהות, להביא ילדים, גידול ילדים האם כדאי לאישה להביא ילד לבד בלי זוגיות? אליעד מסביר את הדילמה של אישה שמעוניינת להביא ילד לבד, כאם חד - הורית מבחירה, ולא נמצאת בזוגיות. האישה מתארת שהיא חווה רצון חזק להביא ילד, בלי קשר לשאלה אם תהיה בזוגיות בעתיד או לא. אליעד מנסה לעזור לה להבין את מהות ההתלבטות שלה. היא מתארת את המחשבה: אני רוצה להביא ילד, למה אני צריכה לחכות לזוגיות? מה ההתנגדות שלי? אליעד מנתח ומסביר לה שההתנגדות שלה נובעת מהמחשבה שישנה אפשרות אחרת, ... אפשרות שהיא תבחר בה יש יתרונות וחסרונות: להביא ילד לבד זו חוויה ייחודית, אך מצד שני היא תצטרך להתמודד לבד עם כל הקשיים, בלי עזרה. להביא ילד בזוגיות יכול להיות קל יותר מהבחינה הפרקטית (עזרה, תמיכה), אבל גם יש בכך חסרונות, כי הזוגיות יכולה לסבול, או תשומת הלב של האמא יכולה להתחלק בין הילד לבן הזוג. אליעד אומר לה שאין בחירה מושלמת, וכל בחירה שהיא תעשה, בין אם להביא ילד לבד או בזוגיות, תהיה מלווה בהתלבטויות ובספקות. אין מצב שבו הכל מושלם לגמרי, ולכן ההתלבטות אם להביא ילד לבד או לחכות לזוגיות אינה באמת משנה. אליעד מציע לה להתייחס לנושא כמו לכל החלטה אחרת, כמו לנסוע לחול או לקבל עבודה חדשה, ... טובה יותר. הוא נותן דוגמה: גם אם היא תביא ילד לבד, יהיו רגעים שהיא תחשוב שזה היה עדיף בזוגיות, וגם אם תביא ילד בזוגיות, תחשוב שאולי עדיף היה להביא לבד. תמיד קיים ספק. האם ההחלטה באמת משמעותית בטווח הארוך? אליעד מחדד שגם בטווח ... הבחירה. הוא מסביר לה שאם באמת הייתה רוצה כרגע ילד, היא הייתה כבר עושה את זה בפועל. ההתלבטות שלה נובעת מכך שהיא חוששת שאולי יש מצב טוב יותר בעתיד. כיצד להתמודד עם הפחד ... אם ההחלטה תתגלה כשגויה לגמרי - נניח שהיא תביא ילד לבד ויהיה לה מאוד קשה - עדיין, החיים ממשיכים, וזה לא סוף העולם. בכל מצב יש קשיים, והחיים הם סדרה אינסופית של בחירות, ... טובה יותר באופן מוחלט, ולפעול בהתאם. להביא ילד לבד או לחכות לזוגיות? איך לקבל החלטה חשובה? האם יש החלטה מושלמת? חד הורית מבחירה מה היתרונות והחסרונות בלהביא ילד לבד? איך להתמודד עם פחד מחרטה? ...
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
... בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות איך לגרום לילד לאכול ירקות שהוא לא אוהב? הנושא שאליעד כהן דן בו הוא איך אפשר לגרום לילד שלא רוצה לאכול ירקות להתחיל לאכול אותם, וזאת בלי להשתמש בכפייה, באיומים או בשוחד. אליעד מדגיש תחילה שאם המטרה היא לגרום לילד לאכול ירקות בלי להשתמש בשיטות כוחניות או בשוחד, יש לחשוב על דרכים אחרות, יצירתיות יותר. דוגמה שאליעד מביא היא להפוך את האכילה למשחק - למשל לעצב את הירקות בצורה מעניינת כמו פרצופים או דמויות כדי להקל על הילד את החוויה. אבל, לדבריו, החשוב באמת הוא להבין למה הילד לא רוצה לאכול ירקות מלכתחילה. אם הילד אומר שהירקות מגעילים אותו, ההורה יכול לנסות להראות לו את היתרונות של הירקות - שהם בריאים, שהם טובים לגוף ושיעזרו לו לגדול ולהיות חזק. עם זאת, אם הילד עדיין מסרב, עולה השאלה: מה עושים הלאה? אליעד מבהיר שיש שלוש אפשרויות נפוצות: לכפות או לאיים על הילד שיאכל את הירקות (אתה לא יוצא מהחדר עד שאתה אוכל את זה). לשחד אותו ... פרס אם תאכל). לוותר לחלוטין על העניין (טוב, אל תאכל). אולם, ההרצאה מתמקדת בכך שישנה דרך נוספת ועמוקה יותר להתייחס לסוגיה זו. אליעד מסביר שההתנגדות של הילד נובעת מחוסר יכולתו להתמודד עם חוסר נוחות או עם מציאות שנגד רצונו. כלומר, ההורים פעמים רבות מלמדים את הילד להימנע ממצבים לא נעימים, וכך, הילד לומד לראות כל מצב לא נעים כאסון. לדוגמה, כאשר ילד נופל והאמא מיד רצה אליו ושואלת בדאגה מוגזמת מה קרה?!, הילד לומד מזה שקושי או כאב הם דברים שאסור לחוות, ובאופן אוטומטי מתייחס לכל אי - נוחות קטנה כבעיה ענקית. הדבר מתבטא גם באי רצונו לאכול ירקות: הילד מרגיש אי - נוחות מהירקות, והתגובה שלמד היא להימנע מהחוויה. אליעד מציין שהפתרון הוא לשנות את הגישה של ההורים לחוסר נוחות. ההורים צריכים להעביר לילד תחושה שגם כשמשהו נגד רצונו, זה לא בהכרח אסון או משהו רע.
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים למה אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים, ומה יש בהם שמושך אותנו. הסיבה הבסיסית שהוא מציע היא שילדים ובעלי חיים מאפשרים לנו לראות פרספקטיבה אחרת על החיים שלנו, במיוחד ביחס למחויבויות ולתפיסות שלנו לגבי המציאות. כאשר אנשים מסתכלים על ילדים קטנים או על בעלי חיים, הם חווים סוג של שחרור או תחושת הקלה. ילדים קטנים, למשל, נתפסים כמתוקים כי בדרך כלל הם נראים שמחים, משוחררים מדאגות או ממחויבויות חברתיות ומנטליות שמאפיינות מבוגרים. זה גורם לאדם להיזכר, במידה ... טוב, כי באותו רגע הוא מתחבר לחלק שבו הוא עצמו חווה חופש ממחויבות, רגעים שבהם הדברים נראו פחות רציניים או פחות כבדים. איך ילדים מעניקים לנו פרספקטיבה על החיים? אליעד מסביר שהערך האמיתי של להסתכל על ילד קטן לא נובע רק מהכיף או השמחה הפשוטה שהוא מעורר, אלא בעיקר מהפרספקטיבה שזה נותן לנו על עצמנו ועל החיים שלנו. למשל, כשאנחנו רואים ילד שלא אכפת לו מדברים שמטרידים אותנו מאוד כמבוגרים, אנחנו נזכרים שבעבר גם לנו לא היה אכפת מאותם דברים. זה מחדד אצלנו את התובנה שכל מה שנראה לנו מחויב ורציני כרגע, לא באמת מחויב להיות כזה. לדוגמה, אם מבוגר מתוסכל מכך שילד קטן לא מבין מדוע הוא צריך לעשות משהו מסוים, כמו לשבת בשקט או לאכול מאכל מסוים, אז בעצם הוא יכול להיזכר שגם הוא עצמו, כשהיה קטן, לא הבין את הדרישות האלה. כלומר, ההתבוננות בילדים מאפשרת לנו לראות בצורה מוחשית את ההבדל בין התפיסות שלנו עכשיו לבין אלה שהיו לנו בעבר, ובכך להבין טוב יותר את היחסיות של הרצונות והמחשבות שלנו. למה ילדים קטנים נחשבים למתוקים בעיני מבוגרים? הסיבה לכך שילדים קטנים נתפסים כמתוקים או חמודים היא לא רק בגלל המראה הפיזי שלהם, אלא בעיקר בגלל הרגש שהם מעוררים במבוגרים. כשאדם מבוגר רואה ילד קטן משחק ונהנה, הוא מתמלא בתחושת הנאה, כי הילד משקף לו את מצב התודעה המשוחרר שהוא עצמו היה בו פעם. זה יוצר תחושת נוסטלגיה נעימה ורוגע פנימי. לכן, אנשים אוהבים ילדים שמחים או רגועים ולא ילדים שבוכים או משתוללים, מכיוון שהם מתחברים לחלקים החיוביים והנעימים שבעברם. מה הקשר בין אהבת ילדים לאהבת בעלי חיים? אליעד מרחיב את הדיון גם לאהבת בעלי חיים, ומסביר שיש קשר הדוק בין הסיבה שאנשים אוהבים ילדים קטנים לבין הסיבה שהם אוהבים בעלי חיים. כאשר אנחנו מסתכלים על חתול, למשל, אנו רואים יצור ללא מחויבות, יצור שמבטא צורת חיים פשוטה, נטולת דאגות ואחריות מורכבת. בדיוק כמו ילדים קטנים, גם בעלי חיים מעוררים בנו תחושה של שחרור מחויבויות, כי אנחנו מזהים אצלם צורת חיים אחרת שבה הדברים המטרידים אותנו כבני אדם פשוט לא קיימים. הוא נותן ... בחתול או בכל בעל חיים אחר נותנת לנו הזדמנות לבחון מחדש את התפיסות והמחויבויות שלנו. כיצד אפשר ללמוד על עצמנו באמצעות ילדים ובעלי חיים? ההתבוננות בילדים ובעלי חיים מהווה כלי לחקירה עצמית עמוקה יותר. אליעד מציע שלא מספיק רק לחוות את ההנאה הרגעית מהם, אלא להשתמש ברגעים האלה כשער לשאלות פנימיות כמו: למה זה עושה לי טוב?, למה אני אוהב לראות את הילד או את החיה?. הוא מסביר שלחקור פירושו לשאול שוב ושוב למה? עד שמגיעים להבנה עמוקה של הסיבות האמיתיות שגורמות לנו להרגיש כפי שאנחנו מרגישים. לדוגמה, כשאדם אומר איזה ילד מתוק, אליעד מציע שיברר לעצמו מדוע בדיוק הילד נראה לו מתוק, ומאיזה רגש או תחושה פנימית זה נובע. בדרך זו האדם יכול להבין טוב יותר את עצמו ואת המנגנונים הנפשיים שמפעילים אותו. מה המשמעות העמוקה של הפרספקטיבה הזו על החיים? אליעד מסביר שכל ההשוואות האלה, בין אדם לילד ובין אדם לחיה, מטרתן לעזור לנו להבין שבעצם כל הדברים שאנחנו מחויבים אליהם הם יחסיים בלבד. בסופו של דבר, כשאנחנו בוחנים לעומק, אנחנו רואים שכל מה שאנחנו חושבים ...
אם חד הורית, אב חד הורי, ילד מתגעגע לגרוש, הילד לא אוהב אותי, חינוך ילדים, לגדל ילדים מאושרים, משמורת משותפת, משמורת חלקית, משמורת מלאה, ילד מתגעגע להורה השני, קנאה בבן הזוג
אם חד הורית, אב חד הורי, ילד מתגעגע לגרוש, הילד לא אוהב אותי, חינוך ילדים, לגדל ילדים מאושרים, משמורת משותפת, משמורת חלקית, משמורת מלאה, ילד מתגעגע להורה השני, קנאה בבן הזוג
... חד הורית, אב חד הורי, ילד מתגעגע לגרוש, הילד לא אוהב אותי, חינוך ילדים, לגדל ילדים מאושרים, משמורת משותפת, משמורת חלקית, משמורת מלאה, ילד מתגעגע להורה השני, קנאה בבן הזוג איך להתמודד עם ילד שמתגעגע להורה השני? הנושא המרכזי בהרצאה הוא כיצד להתמודד עם מצבים בהם ילד מתגעגע להורה השני, במיוחד כשיש תוצאות רגשיות כמו תחושת קנאה או עיכוב בחינוך ילדים. בסיטואציה כזו, הורה אחד מוצא את עצמו מרגיש לא נעים או מודאג מהמחשבה שהילד מעדיף את ההורה השני. מה עושים כאשר הילד אומר שהוא מתגעגע להורה השני או שהאהבה שלו מופנית יותר אליו? בהתחלה, מדברים על איך להורה יכול להתמודד עם תחושת חוסר הערכה או עם תחושת הכאב מכך שהילד מביע געגועים להורה השני. כל שיחה מתחילה בכך שההורה צריך להפסיק לחשוב על הבעיה כמכשול אישי, אלא להימנע מלחשוב שזהו מצב שדורש פתרון מיידי. יש מספר אפשרויות שאותן ניתן להציע להורה: ראשית, אם הילד מתגעגע להורה השני, כדאי להבין מה בדיוק הוא מחפש או חווה שם. כל ילד מתגעגע למשהו שונה - ייתכן שמדובר בפעילויות משותפות כמו טיולים, זמן חופשי או שגרת חיים פחות מחייבת. אם ההורה לא יכול לספק את מה שהילד מתגעגע אליו, כדאי להראות לו את היתרונות של המצב הנוכחי ולנסות לשדר לו שמה שהילד עושה עם ההורה השני לא תמיד מביא לו את מה שהוא חושב שהוא מקבל. לדוגמה, אם אבא לקח אותו לחופשה, האם כל החוויות מהטיול באמת הוסיפו לחיים שלו? דרך נוספת היא להדגים לילד את החסרונות שבמה שהוא רוצה. לדוגמה, אם ה
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים , רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים האם יש דרך נכונה לחנך ילדים? אליעד כהן פותח בהסבר מפורט לגבי חינוך ילדים ומדגיש שאין תשובה חד - משמעית לאיך לחנך ילד. כל תשובה יכולה להצליח או להיכשל בהתאם לנסיבות ספציפיות, ובכל פתרון יש סיכוי שתיווצר בעיה אחרת, או שהתוצאה תושג במחיר גבוה מדי. לדוגמה, אם ילד אלים וניתן לו חום ואהבה, הוא עשוי דווקא להחמיר בהתנהגות האלימה שלו, ואם ננסה להבין אותו נפשית, ייתכן שנגלה שהוא חש נחיתות וחושב שכולם נגדים, וכל ניסיון לטפל בכך עלול רק להחריף את המצב. אליעד מדגיש שכאשר הורים או יועצים נותנים עצות, הם אינם מכירים את כל המשתנים הרלוונטיים, כמו הרקע הרגשי של הילד, ההיסטוריה המשפחתית שלו, ומאפייני האישיות הייחודיים שלו. הוא נותן דוגמה של אריה שמעביר את הגורים שלו בפה ממקום למקום - אם הוא סוגר את פיו חזק מדי, הוא יהרוג אותם, ואם חלש מדי, הם יפלו. המינון המדויק תלוי בגודל הגור, בכוחו של האריה ובמצבו באותו הרגע. באותה צורה, חינוך ילדים דורש התאמה אישית מדויקת של כל פעולה לכל מצב ומצב, ובלתי אפשרי לתת הנחיות כלליות שיהיו תמיד נכונות. מהי הבעיה העיקרית בעצות חינוך של מומחים? אליעד כהן מדגיש שכל עצה שנטען לגביה שהיא עובדת תמיד, בעצם גורמת לנזק במקום אחר. הוא נותן דוגמה לכך שאם ילד לא עושה שיעורי בית, ואומרים להורה לאסור עליו טלוויזיה, ייתכן שזה יצליח בטווח הקצר אך ייצור בעיות אחרות בעתיד. הוא מסביר שלכל עצה יש מחיר, ועלולה להיות תופעת לוואי כמו טראומה, לחץ, או התנהגות הפוכה. אליעד גם מבקר את תופעת המפורסמים של שקר, אותם מנהיגים, יועצים או מומחים שמתיימרים לתת פתרונות מוחלטים אך בעצמם לא מסוגלים לפתור את בעיותיהם האישיות. הוא מציין שייעוץ חיצוני לעיתים קרובות איננו יעיל משום שהיועץ לא מכיר את הילד לעומק, וכי כל פתרון שלקוח מאדם אחר יכלול בתוכו גם את התסביכים של אותו אדם שמציע את הפתרון. כיצד ל
הענקת יתר, ילד נכה רגשית, בני זוג נכים רגשית, איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית
הענקת יתר, ילד נכה רגשית, בני זוג נכים רגשית, איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית
... יתר, ילד נכה רגשית, בני זוג נכים רגשית, איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית מהי נכות רגשית וכיצד היא נוצרת? אליעד כהן ... לדבריו, נכות אינה רק מצב פיזי שבו אדם מוגבל בתנועותיו או בתפקודו, אלא יכולה להיות גם מצב נפשי שבו האדם תלוי באחרים ואינו מסוגל להתמודד בעצמו עם המציאות. נכות רגשית מתאפיינת בחוסר ביטחון עצמי, פחד מהתמודדות עם אתגרי החיים, תלות מתמדת בסביבה ואי - יכולת להסתדר לבד. לדוגמה, אדם ... גופנית. בדומה לכך, אדם שנכה רגשית יתקשה לפעול עצמאית ברמה הנפשית ויזדקק תמיד לתמיכה של אחרים, בין אם מדובר בהורים, בני זוג או חברים. איך הענקת יתר יוצרת תלות רגשית? אליעד מדגיש כי אחד הגורמים המרכזיים לנכות רגשית הוא תופעת הענקת יתר. הענקת יתר היא מצב שבו הורים או בני זוג מעניקים יותר מדי עזרה, תשומת לב ופינוק, עד כדי כך שהם מונעים מהאדם השני את היכולת לפתח כישורי חיים עצמאים. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה: ילד שחווה חרם בבית הספר. לכאורה, הורים טובים עשויים לרצות להקל עליו בכל מחיר, לחבק אותו, ... לקחת אותו מיד מבית הספר. אך לפי אליעד, תגובה כזו יוצרת נזק נפשי חמור יותר מהחרם עצמו, מכיוון שהיא מלמדת את הילד שהוא חסר אונים וזקוק תמיד להגנתם של ההורים. תגובה כזו הופכת את הילד בהדרגה לנכה רגשית, שאינו מסוגל להתמודד לבד עם מצבים קשים בחיים. מדוע הענקת יתר היא מזיקה גם בזוגיות? אליעד כהן מסביר שהענקת יתר אינה פוגעת רק בילדים, אלא גם ביחסים זוגיים. כאשר בן זוג או בת זוג מעניקים תמיכה מוגזמת לצד השני, הם למעשה יוצרים תלות רגשית המזיקה לעצמאות הרגשית של הצד השני. התלות שנוצרת בזוגיות גורמת לכך שהאדם המקבל את התמיכה מאבד ... לפתור בעיות בכוחות עצמו. כיצד תמיכה מוגזמת פוגעת בעצמאות של האדם? אליעד נותן דוגמה נוספת להמחשת הרעיון של תלות רגשית. אם לוקחים אדם בריא ומושיבים אותו בכיסא גלגלים, ... ברמה הרגשית, הוא מפסיק לתרגל התמודדות עצמאית עם קשיים. כתוצאה מכך, הוא מאבד את היכולת להתמודד לבד והופך תלותי באחרים. כך נוצרת נכות רגשית - מוגבלות נפשית אמיתית שנגרמת בגלל חוסר עצמאות. איך אפשר למנוע מילדים ומבני זוג להפוך לנכים רגשית? אליעד מציע גישה מעשית ברורה: לעזור לאדם לעזור לעצמו. במקום לתת לילד או לבן הזוג פתרון מידי לבעיה, מומלץ ללמד אותו איך לפתור אותה בכוחות עצמו. כדוגמה, במקום לתת לילד כסף בכל פעם שהוא מתלונן, צריך לשוחח איתו, להסביר לו ... כיצד הוא מסוגל לפתור את הבעיה בעצמו. המטרה המרכזית של העזרה, לפי אליעד, היא להפוך את האדם לעצמאי יותר ולא לתלותי יותר. במקום לתת למישהו דגים (פתרונות מידיים), צריך ... מציין מספר סיבות לכך שאנשים ממשיכים להעניק יתר למרות הידיעה שזה מזיק: הם רוצים להרגיש נחוצים ושהאדם האחר תלוי בהם. הם חושבים בטעות שהענקת יתר היא הדרך הטובה ביותר ... מהיר, כמו כסף, מאשר להשקיע זמן בשיחה ובהסברים על התמודדות עצמאית. עם זאת, חשוב לזכור כי הענקת יתר יוצרת תלות שבסופו של דבר חוזרת כבומרנג ומזיקה לכולם, הן לילד, הן לבן הזוג והן לאדם שנותן את התמיכה. אליעד מסכם את דבריו ומזכיר כי מטרת החינוך הרגשי האמיתי היא להוביל את ה
כוכב נולד, האח הגדול - מי *לא* רוצה להיות ראש הממשלה והרמטכל הבא?
כוכב נולד, האח הגדול - מי *לא* רוצה להיות ראש הממשלה והרמטכל הבא?
... נולד, האח הגדול - מי לא רוצה להיות ראש הממשלה והרמטכל הבא? למה אנשים משתוקקים להיות מפורסמים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה עמוקה ונוקבת - למה אנשים משתוקקים להיות מפורסמים ולהגיע לתוכניות ריאליטי כמו כוכב נולד, האח הגדול, וכל תוכנית שדומה להן. אליעד כהן מסביר את הרצון בפרסום בכך שאנשים חושבים שפרסום יספק להם אהבה עצמית, כבוד והערכה שהם אינם מצליחים לקבל מעצמם. לטענתו, אנשים ... הכי אומללים. לדבריו, מי ששואב את האנרגיה שלו מהפרסום הוא בעצם אדם מסכן, שיצר תלות בין האושר האישי שלו לבין התגובה של אנשים אחרים. הוא נותן דוגמה על אנשים שמופיעים בטלוויזיה או על במה ומקבלים מחיאות כפיים - מחיאות הכפיים האלו הן כמו סם זמני, שנותן תחושה טובה לרגע אבל יוצר תלות באישור חיצוני. מדוע מחיאות כפיים גורמות לסבל ולאושר? אליעד כהן טוען שכאשר מוחאים כפיים לאדם, בעצם מאמללים אותו. הוא נותן דוגמה על הורים שמוחאים כפיים לילד כשהוא מצליח, אך לא מלמדים אותו לאהוב את עצמו ללא תנאי. כתוצאה מכך הילד גדל עם התניה פסיכולוגית - הוא אוהב את עצמו רק כשמחמיאים לו או כשהוא מצליח, ובשאר הזמן הוא אומלל. אדם מפורסם חוזר הביתה אחרי ההופעה, ואין לו שם את מחיאות הכפיים - וזה ... דווקא הופך למאושר יותר. ההשפלה הייתה מאלצת אותו למצוא את האושר שלו בתוכו, בלי תלות בפירגון או במחיאות כפיים של אחרים. מחיאות כפיים הן כמו מכירת סמים, כי הן תחליף זמני וזול לפתרון אמיתי של בעיית האהבה העצמית. הוא מביא דוגמה של אומן מפורסם שנהנה ... עד התאבדות. אליעד כהן מאשים דווקא את מי שהריע לו ואהב אותו - הם אלו שבנו לו תלות והרסו אותו בסופו של דבר. האם פרסום הופך אדם למאושר או לאומלל? אליעד כהן מבהיר נקודה חשובה - אדם שבאמת אוהב את עצמו לא זקוק לפרסום. אם האדם מאושר בכל מצב, אין שום סיבה ... כל אדם ברחוב מעריץ אותו. אם האדם מרגיש הבדל בין שני המצבים האלה, הוא עדיין תלוי באישור חברתי ולכן הוא אומלל. מדוע אנשים רוצים להיות רמטכל או ראש ממשלה? ההרצאה ממשיכה לשאלה למה אנשים נאבקים על תפקידי מפתח כמו רמטכל או ראש ממשלה, שהם תפקידים קשים מלאים בעומס ואחריות עצומה. אליעד כהן מסביר שאנשים מוכנים לקחת על עצמם סבל וטרחה רק בגלל חוסר האהבה העצמית ... וכך הם יאהבו את עצמם יותר. למעשה, האדם הנורמלי, שמאושר באמת ואוהב את עצמו ללא תלות באישור חיצוני, לעולם לא ירצה להיות מנהיג, מפורסם או בעמדת מפתח כי כל האחריות והצרות יפלו עליו. מדוע בחירה חופשית גורמת לאומללות? נקודה נוספת שמעלה אליעד כהן היא ... באמת. למה אנשים רוצים להתפרסם? האם פרסום מביא לאושר? איך לאהוב את עצמי בלי תלות? מדוע אנשים מחפשים כבוד והערכה? האם בחירה חופשית גורמת לסבל? מי באמת רוצה להיות רמטכל? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, מי רוצה להיות כוכב נופל? ואני אסביר, השאיפה של ... להצליח, ומי שיתבונן אנשים בעולם משתוקקים להיות מפורסמים, ואז הם הולכים לכוכב נולד וכוכב נופל והאח הגדול והקטן, והמטומטם, ולמה הולכים, כי אנשים מפורסמים מקבלים יותר תשומת לב, אהבה עצמית, ואנשים רע להם, והם רוצים שיאהבו אותם, ולכן האדם הולך לפרסום ... בטלויזיה, אנשים מפורסמים, מי שמוחאים לו כפיים והוא ניזון מיזה, הוא מסכן, ואיך הורים מאמללים ילד כי הם מוחאים לו כפיים רק במצב מסוים, הם לא מראים לו שבכל מצב הוא אהוב ומצליח וכאשר נותנים לאדם כבוד, מאמללים אותו, כי בעצם נוצרת תלות בין האושר לרצון. והכבוד יוצר תלות. ואותו מפורסם הולך הביתה לאחר המחיאות כפיים, ובבית אין לו את אהבת הקהל. ואם אתה מאמלל מישהו, ואם היו מבזים את אותו אומן מפורסם היו גורמים לו להיות מאושר, והמחיאות ... כי אין להם שכל בקודקוד, כי אם היו יודעים שיכול להיות להם טוב בפני עצמם, בלי תלות, אז הם מסכנים. ומי שיהיה אמיתי עם עצמו, יבין את האמת, ומי שהחיים שלו מספיק טובים הוא לא ירצה דווקא להיות ראשון, להיות מוביל. ומי יכול שלא לרצות יותר לבחור, להחליט, אם ...
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות?
... החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות? במאמר הזה נדבר קצת על החיים ועל המוות. נדון קצת בשאלת מהי מהות החיים ומטרת החיים. ובסופו של דבר ניתן את הדרך להתמודד עם הבעיה. סוף מעשה במחשבה תחילה והחכם רואה את הנולד. דהיינו, החכם הוא זה שהוא מסתכל מראש על התוצאה הסופית של כל דבר, והוא פועל ומתאים את עצמו בהווה, לתוצאה הסופית של הדבר. כי מי שהוא לא חכם גדול, הוא פועל מתוך הרגל בלי להסתכל על הצעד הבא. ואם הוא קצת יותר חכם, אז הוא מסתכל כמה צעדים קדימה. אבל מי שהוא חכם אמיתי הוא מסתכל תמיד על הסוף. וכאשר שני רבי אומן בשחמט ... טוב יותר על התוצאה הסופית של התהליך, כך הוא מקבל החלטות טובות יותר וכולי. ואם נתבונן על העניין הזה של החכם שרואה את הנולד , נראה שיש כאן נושא מאוד חשוב להתבוננות, והוא שמי שיסתכל קדימה על הנולד של כל החיים, הוא בעצם יראה את המוות. כי סוף כל אדם למות. וכאשר האדם נולד, הוא מיד מתחיל לצעוד ולהתקרב אל המוות. ולמרות שהאדם אכן גדל ומתפתח כאדם, הרי שסופו של האדם למות בכל מקרה. וכמו שהאדם נולד, כך גם הוא ימות. והחכם שעיניו בראשו ושהוא רואה את הנולד, הוא בעצם רואה שהנולד הזה הולך למות. כי כאשר האדם נולד, הרי שהוא לבסוף ימות. ומצד האמת, כל דבר שנולד בעולם סופו למות. כי לכל דבר שיש בעולם, כשם שיש לו התחלה, כך ... שהטיול צריך להסתיים, אז זה גורם לכך שההנאה שלו מהטיול דועכת. וכך גם כאשר האדם מסתכל על החיים שלו, וכאשר החכם רואה את הנולד ורואה שסוף הנולד למות, על ידי זה הוא מפיק פחות הנאה מהחיים שלו, משום שהוא ... מהי תכלית החיים. ומאחר שאין להם תשובה לשאלה הזאת, אז הם בוחרים פשוט לשכוח את זה שלבסוף צריך האדם למות. והחכם האמיתי הוא זה שהוא מסתכל על התכלית של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל תמיד על הסוף של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל גם על המוות של זה שנולד. ואף על פי כן, החכם האמיתי חי חיים טובים באמת. וזה משום שהחכם האמיתי מסתכל על התכלית הסופית של כל הדברים בעולם. כי המוות ... בעולם. כי גם לעולם כולו יש תכלית. והחיים של האדם, הם רק תהליך אחד בתוך כל התהליכים שמתרחשים בעולם. והחכם האמיתי הוא מסתכל על התהליך של החיים ושל המוות, מתוך נקודת ... תהליכים אחרים, שהם כולם תתי תהליכים של תהליך אחד גדול יותר, שהוא מטרת הקיום של המציאות כולה. ומי שהוא חכם אמיתי שרואה את ה
אושר / חיפוש האושר - האם אושר זו תכונה מולדת? האם האדם נולד מאושר?
... חיפוש האושר - האם אושר זו תכונה מולדת? האם האדם נולד מאושר? אושר. האם זו תכונה מולדת. במה זה תלוי? אושר זו אכן תכונה מולדת. מולדת אצל כל אחד. כל אדם באשר הוא נולד מאושר. טבעו האמיתי של האדם הוא להיות מאושר. הסיבה שהאדם אינו מאושר נובעת אך ורק משום שהוא התרחק מטבעו האמיתי. קיימים שני רבדים של גדילה שאותם עובר האדם. גדילה ביולוגית וגדילה נפשית. כאשר האדם נולד הוא נולד כדף חלק, ללא תחושה של חסר כלשהו. תינוק אינו יודע להבדיל בין טוב לרע, וממילא הוא אינו יכול שלא להיות מאושר. חוסר אושר = חוסר קבלת המציאות ברגע הזה = חשיבה שמציאות אחרת תהיה טובה יותר. כאשר תינוק נולד הוא מקבל את המציאות כפי שהיא. אין לו שאיפות, הוא לא חושב שמגיע לו שום דבר והוא לא רוצה חסר שום מציאות שונה ... בשני מישורים. בגיל הביולוגי ובגיל הנפשי. הגדילה של האדם בגיל הנפשי אמורה להיות לכיוון של הגדלת יכולת ההכלה והקבלה של האדם את השונה ממנו. זא התינוק כבר נולד מאושר. אך הגדילה הנפשית שלו אמורה להיות שהוא גם יהיה מסוגל לראות את האושר בצורות שונות של חיים ולא רק בתוך רחם אימו. תהליך הגדילה הנפשי אינו תלוי בתהליך הגדילה הביולוגי. זא לשניהם יכול להיות קצב שונה שאינו תלוי אחד בשני. כאשר הילד מתחיל לגדול, הוא בעצם נחשף לצורות חיים שונות ולדברים שונים שמשפיעים על התודעה שלו ועל התפיסה שלו את החיים. בתהליך הגדילה של הילד הוא לומד על טוב ורע, על כישלון והצלחה, על שמחה ועצב וכולי. האדם בעצם נחשף לחשיבה הביקורתית, החשיבה ... אושר שמסוגל להכיל בתוכו את השינויים והאירועים השונים של החיים. האושר השני של האדם הבוגר הוא הרבה יותר חזק מאשר רמת האושר של התינוק. אלא שבין השלב שבו הוא נולד מאושר כתינוק, לבין השלב שבו הוא מאושר כאדם בוגר באותה רמת שקט נפשי כמו תינוק, בין השלבים האלו האדם חווה רמות שונות של חוסר אושר. לסיכום: כל אדם נולד מאושר מטבעו. העולם חושף את האדם לשינויים שונים ולצורת חשיבה שיוצרת תחושה של רע סבל חוסר אושר וכולי. כאשר האדם מתבגר נפשית, הוא בעצם חוזר לרמת האושר שאיתה הוא נולד, רק שהפעם אותה רמת אושר חזקה יותר ומסוגלת להכיל בתוכה דברים רבים יותר. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נתינת יתר, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נתינת יתר, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי לירידה במשקל, רטוריקה בתחום נתינת יתר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.6719 שניות - עכשיו 29_06_2025 השעה 10:24:51 - wesi1