אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהי עלות אלטרנטיבית? ✔תמחור עלות אלטרנטיבית, חישוב ההוצאה האלטרנטיבית, עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תמחור עלות אלטרנטיבית, חישוב ההוצאה האלטרנטיבית, עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט? ניהול פרויקטים, חישוב רווחיות, תהליך תמחור פרויקט, מצויינות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, יעוץ ארגוני
מהי עלות אלטרנטיבית ואיך מחשבים אותה?

כאשר מתמחרים פרויקט או שירות, ישנם כמה מרכיבים שחייבים לקחת בחשבון, אך לעיתים קרובות עסקים לא עושים זאת בצורה מלאה. אחת הטעויות הנפוצות ביותר, שאליעד מציין, היא התעלמות או חוסר התייחסות מספקת למושג העלות האלטרנטיבית.

מהו תמחור נכון לעסק ומה המשמעות של טעות בתמחור?

כשאליעד מדבר על תמחור, הוא מסביר שעסק בדרך כלל מחשב את עלויות הפרויקט ואז מוסיף עליהן רווח. נשמע פשוט, אבל הרבה עסקים עדיין נכשלים בזה. עסקים כאלה יכולים להיות רווחיים, כלומר, הפרויקטים שלהם מכניסים יותר כסף ממה שהם מוציאים, ועדיין הם לא באמת מצליחים. הסיבה לכך היא שהמתחרים שלהם מרוויחים הרבה יותר. כלומר, יש עסקים שעושים דברים טובים, אבל המתחרים עושים את הדברים הכי טובים ולכן מצליחים יותר.

הפער הזה, בין "טוב" ל"הכי טוב", נובע בעיקר מכך שהעסקים האלה לא מתמחרים נכון. וכאן נכנסת לתמונה העלות האלטרנטיבית.

מהי בעצם עלות אלטרנטיבית?

עלות אלטרנטיבית היא ההפסד שנגרם לעסק כתוצאה מכך שהוא בוחר לעשות פרויקט אחד על חשבון פרויקט אחר. כלומר, מדובר בשאלה - מה יכולתי להרוויח אם הייתי עושה משהו אחר בזמן שהקדשתי לפרויקט הנוכחי?

אליעד מסביר באמצעות דוגמה פשוטה: נגיד שאתה בונה בית, ובניית הבית לוקחת לך 100 שעות. הפרויקט רווחי, כי הוא מכניס לך כסף מעבר להוצאות. אבל האם זה אומר שהפרויקט הזה היה הבחירה הנכונה ביותר עבורך? לא בטוח. יכול להיות שבאותן 100 שעות שהשקעת בבית, יכולת לבנות בניין או חצי בניין, והרווח מאותו בניין היה גבוה משמעותית מהרווח שהפקת מבניית הבית. זה בדיוק העלות האלטרנטיבית - מה הפסדת כתוצאה מכך שבחרת בפרויקט אחד ולא באחר.

דוגמה להמחשת העלות האלטרנטיבית בתמחור פרויקט

לדוגמה, נניח שבניית בית דורשת 100 שעות, והעסק מרוויח עליה 100,000 ש"ח. נשמע רווחי, נכון? אבל מה אם באותן 100 שעות יכולת לבנות חצי בניין ולהרוויח 300,000 ש"ח? במקרה כזה, העלות האלטרנטיבית של בניית הבית היא 200,000 ש"ח (300,000-100,000), שזה בעצם הכסף שלא הרווחת בגלל הבחירה שעשית.

טעויות נפוצות בתמחור ודרכי מניעתן:

ישנן טעויות נפוצות בתמחור שעסקים מבצעים, אשר משפיעות ישירות על יכולתם להרוויח:
  • חישוב חלקי של הוצאות - לפעמים עסק שוכח לחשב את כל ההוצאות שלו (למשל, הוצאות תקורה כמו משכורות עובדים, ציוד, משרד וכו'). כתוצאה מכך הוא מרוויח פחות או אפילו מפסיד.
  • חוסר התחשבות בעלות אלטרנטיבית - גם אם עסק מרוויח, אי - התחשבות בעלות האלטרנטיבית תגרום לו להרוויח פחות מהפוטנציאל האמיתי שלו.
  • אי - ניצול מיטבי של משאבים פנימיים - העסק מקצה עובדים וציוד לפרויקט מסוים ולא מבין שאלו יכלו לשמש אותו בפרויקטים אחרים רווחיים יותר.
איך מחשבים נכון עלות אלטרנטיבית בתמחור פרויקט?

אליעד מדגיש שכשעסק מתמחר פרויקט הוא חייב לחשב לא רק את ההוצאות הישירות (כמו חומרי גלם) אלא גם את ההוצאות העקיפות והזמן שהפרויקט דורש מהארגון ומהעובדים:
  • לחשב כמה שעות עבודה הפרויקט ייקח בפועל.
  • להגדיר כמה שעות של כל עובד יוקצו לפרויקט הזה.
  • לחשב את ההוצאות העקיפות (הוצאות תקורה) כמו שעות משרד, ציוד ותחזוקה.
  • לבחון מה העובדים היו יכולים לעשות בזמן הזה, ואיזה פרויקט אלטרנטיבי העסק יכול היה לבצע.
באמצעות חישוב נכון של כל אלה, אפשר להבין מה באמת העלות של הפרויקט, כולל העלות האלטרנטיבית, ולוודא שהבחירה שעושים היא הבחירה האופטימלית מבחינת רווחיות.

איך תמחור לא נכון יכול להפוך פרויקט רווחי להפסד?

עסק יכול לעשות פרויקט רווחי ובכל זאת להפסיד בפועל, מפני שאינו מודד נכון את העלות האלטרנטיבית. גם אם העסק מרוויח כסף בפועל, הוא עלול לגלות שהמתחרים עושים פרויקטים דומים ברווחיות גבוהה הרבה יותר. במצב כזה, לאורך זמן, המתחרים מתחזקים והעסק נדחק הצידה בשוק התחרותי. לכן, התמחור חייב להיות תמיד מושווה לאלטרנטיבות שיש לעסק בזמן ובמשאבים שעומדים לרשותו.

המטרה - מצוינות ולא רק רווחיות

אליעד מסכם עם המסר המרכזי - אסור לשאוף רק לעשות פרויקטים רווחיים או טובים, אלא חייבים תמיד לשאוף למצוינות, ל"הכי טוב שאפשר". בעולם התחרותי של היום, לפעמים לא מספיק להיות טוב. אם העסק לא יהיה מצוין, המתחרים שיעשו את הפרויקטים המצוינים יעקפו אותו. שאיפת המצוינות מתבטאת בהבנה עמוקה של העלויות האלטרנטיביות, בניתוח מדויק של המשאבים, וביכולת לבחור בפרויקטים שמניבים את הרווח המקסימלי לעסק.

בסופו של דבר, עלות אלטרנטיבית היא לא רק מושג תיאורטי, אלא כלי חיוני בקבלת החלטות עסקיות יומיומיות. כל עסק חייב לשאול עצמו תמיד: "מה עוד יכולתי לעשות בזמן הזה? והאם זהו השימוש הטוב ביותר שאני יכול לעשות במשאבים שלי?"
עלות אלטרנטיבית - איך לחשב נכון ולהיות עסק מצליח

שלום חברים, הפעם נדבר על נושא חשוב מאוד - עלות אלטרנטיבית, ונבין גם מה זה בעצם תמחור נכון של פרויקט.

מה בעצם מתמחרים בפרויקט?

כאשר אנחנו מתמחרים פרויקט, אנחנו בעצם בוחנים את העלויות שלו. אך הרבה מאוד עסקים נכשלים, למרות שהם מבצעים פרויקטים רווחיים. איך ייתכן שעסק שמרוויח על הפרויקטים שלו עדיין לא מצליח?

שימו לב היטב - ייתכן שעסק מרוויח על הפרויקטים שלו, כלומר, יש לו הוצאות ויש לו הכנסות, והוא אפילו רואה רווח בסוף התהליך, אך עדיין הוא לא באמת עסק מצליח. למה? כי המתחרים שלו מרוויחים הרבה יותר ומצליחים הרבה יותר.

מדוע המתחרים מצליחים יותר?

פשוט מאוד - עסק יכול לעשות דברים טובים, אבל אם המתחרים עושים את הדברים הכי טובים, הם ימשכו יותר לקוחות ויצליחו הרבה יותר. זהו ההבדל בין עסק טוב לבין עסק מצוין.

אחד הגורמים המרכזיים לכך שעסק עושה דברים טובים אך לא את הדברים הכי טובים הוא תמחור שגוי. וכאן נכנס מושג העלות האלטרנטיבית.

טעויות בתמחור וכיצד להימנע מהן

תמחור שגוי יכול להיגרם מכמה סיבות:
  • חישוב שגוי של העלויות - כאשר לא לוקחים בחשבון את כל ההוצאות, עלולים להרוויח פחות ממה שצריך, או אפילו להפסיד.
  • חוסר חישוב של עלויות נסתרות - לדוגמה, אם בעל עסק שוכח להכניס עלות גדולה לתמחור, הוא עלול לגלות שהפרויקט שלו לא רווחי כפי שחשב.
  • התעלמות מעלות אלטרנטיבית - גם אם הפרויקט רווחי, זה לא אומר שהוא הבחירה הנכונה ביותר.
מהי עלות אלטרנטיבית וכיצד היא משפיעה על העסק?

עלות אלטרנטיבית היא השאלה: "מה יכולתי להרוויח במקום אחר בזמן שהקדשתי לפרויקט הזה?"

לדוגמה, נניח שאתה קבלן ובנית בית שעלותו מיליון שקלים, ומכרת אותו בשני מיליון שקלים. לכאורה, הרווחת מיליון שקלים. אך אם בזמן הזה יכולת לבנות בניין אחר, שאולי היה מניב לך יותר רווח, הרי שבחירתך בפרויקט הזה עלתה לך כסף.

איך להכניס את העלות האלטרנטיבית לתמחור?

כשמתמחרים פרויקט, יש להתייחס לא רק להוצאות הישירות אלא גם למשאבים המושקעים בו:
  • כמה זמן ייקח לבצע את הפרויקט?
  • איזה עובדים יוקצו אליו וכמה שעות עבודה הם ישקיעו?
  • אילו משאבים מהארגון יוקצו לפרויקט זה במקום לפרויקטים אחרים?
אם לא נחשב את העלות האלטרנטיבית, עלול להיווצר מצב שבו אנו מבצעים פרויקטים רווחיים אך לא מרוויחים את המקסימום האפשרי.

השורה התחתונה - תמיד לכוון למצוינות

אל תסתפקו בכך שהפרויקט רווחי, אלא תשאלו את עצמכם - האם זה הפרויקט הכי רווחי שיכולתי לעשות?
  • אל תשאפו להיות רק טובים - תשאפו להיות הכי טובים.
  • אל תשאפו להרוויח - תשאפו להרוויח את המקסימום.
  • אל תשאפו לתמחר נכון - תשאפו לתמחר בצורה שתביא לכם את הרווח המקסימלי.
הדרך לעשות זאת היא על ידי חישוב העלות האלטרנטיבית בכל החלטה עסקית. בעולם התחרותי של היום, לא מספיק להיות טוב - צריך להיות מצוין.

לקריאה נוספת על עלות אלטרנטיבית, תמחור נכון, מצוינות וניהול ארגוני, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il. בהצלחה!
לשאול ההבדל כמה עלות מנהל להימנע בעולם שירות תמחור הוצאה אלטרנטיבית פרוייקטים איך לתמחר איך לתמחר מוצר איך לתמחר פרויקט איך לתמחר שירות אלטרנטיבות אפשרויות ארגון בארגון הוצאה הוצאה אלטרנטיבית הוצאות הוצאות תקורה חישוב ההוצאה האלטרנטיבית חישוב רווחיות יועץ יעוץ יעוץ ארגוני לנהל לקבוע מחיר לתמחר לתמחר מוצר לתמחר פרויקט לתמחר שירות מוצר מנהל מצויין מצויינות מצויינות בארגון ניהול ניהול פרויקטים עלות עלות אלטרנטיבית עלות תקורה פרוייקט פרוייקטים פרויקט פרויקטים קביעת מחיר רווחיות שירות תהליך תהליך תמחור תהליך תמחור פרויקט תהליכים תמחור תמחור מוצר תמחור מוצרים תמחור עלות תמחור עלות אלטרנטיבית תמחור פרויקט תמחור שירות תמחור שירותים תקורות
הגדלת רווחיות, איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצר למרות העלות האלטרנטיבית שלו? איך למכור מוצר לא רווחי? איך למכור מוצרים זולים? איך להרוויח ממכירת מוצרים זולים? הוצאה אלטרנטיבית, איך לתמחר מוצר? איך למכור כל מוצר? יקר לי
הגדלת רווחיות, איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצר למרות העלות האלטרנטיבית שלו? איך למכור מוצר לא רווחי? איך למכור מוצרים זולים? איך להרוויח ממכירת מוצרים זולים? הוצאה אלטרנטיבית, איך לתמחר מוצר? איך למכור כל מוצר? יקר לי
... מוצר לא רווחי? איך למכור מוצרים זולים? איך להרוויח ממכירת מוצרים זולים? הוצאה אלטרנטיבית, איך לתמחר מוצר? איך למכור כל מוצר? יקר לי מהי עלות אלטרנטיבית ואיך היא משפיעה על רווחיות ... 110 או 120 שקלים לפחות. אך גם אם המוצר נמכר במחיר גבוה יותר, לפעמים הוא עדיין לא כדאי למכירה, בשל המושג הכלכלי שנקרא עלות אלטרנטיבית. מהי עלות אלטרנטיבית ואיך היא באה לידי ביטוי במכירת ... בכל מצב. איך למכור מוצר שלא כדאי למכור אותו? איך למכור מוצר שלא כלכלי למכור אותו? איך למכור מוצרים יקרים? איך לתמחר מוצרים ושירותים? מהי עלות אלטרנטיבית? איך להגדיל רווחיות של עסקאות? ...
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
עלות אלטרנטיבית, להרים כסף מהריצפה, עלות מול תועלת, מאמץ מול תשואה, יתרון מול חיסרון, ניתוח עלות תועלת, מאמץ להרוויח כסף, רווח מול הפסד, הוצאה אלטרנטיבית
... להרים כל מטבע או שטר שהוא מוצא. אך אליעד מסביר שהעניין אינו כה פשוט, ומכניס את המושגים עלות אלטרנטיבית, מאמץ מול תשואה וניתוח עלות - תועלת כדי לפרק את הסוגיה לעומקה. מהי עלות אלטרנטיבית וכיצד היא משפיעה על הבחירות שלנו? ההסבר של אליעד מתמקד במושג עלות ... והעלות האלטרנטיבית שכרוכים בה. לא כל פעולה שנראית משתלמת על פניה אכן משתלמת בפועל, וההבנה של עיקרון העלות האלטרנטיבית יכולה לסייע לנו לקבל החלטות טובות ומודעות יותר. מהי עלות אלטרנטיבית? האם להרים כסף מהרצפה? ניתוח עלות תועלת מאמץ מול תשואה מתי לא כדאי ...
הגדלת רווחיות בעסק, חישוב העלות האלטרנטיבית, מצויינות בארגון, איך להגדיל רווחים? לוזר או ווינר, איך חושבים מצליחנים? איך לעשות עסקאות טובות? האפשרות הטובה ביותר, קבלת החלטות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, איך לעשות יותר כסף?
... כמו עלות אלטרנטיבית, שאיפה למצוינות, תמחור מוצרים, ולהרחיב את הידע בנושא. איך להגדיל רווחים בעסק? מהי עלות אלטרנטיבית? איך לעשות עסקאות טובות? איך מצליחים חושבים? מהי מצוינות בארגון? איך לתמחר מוצרים נכון? ...
האם לתת הנחה על רכישה כמותית? האם לתת הנחה כמותית? האם לתת הנחה ללקוח על קניה כמותית? תמחור מוצרים, מבצעי מכירות, הנחה ללקוחות, הגדלת רווחיות, יעוץ כלכלי, יעוץ פיננסי, איך לתמחר מוצר? איך להגדיל רווחיות בעסק? מתי לתת הנחה?
האם לתת הנחה על רכישה כמותית? האם לתת הנחה כמותית? האם לתת הנחה ללקוח על קניה כמותית? תמחור מוצרים, מבצעי מכירות, הנחה ללקוחות, הגדלת רווחיות, יעוץ כלכלי, יעוץ פיננסי, איך לתמחר מוצר? איך להגדיל רווחיות בעסק? מתי לתת הנחה?
... תגדיל את ההכנסה והרווח הכולל של העסק. הנחה כמותית נתפסת כמהלך שעשוי לעודד לקוחות לקנות יותר, ובכך להגדיל את מחזור המכירות ואת התזרים המיידי. אולם, אליעד כהן מדגיש שזוהי גישה חלקית בלבד, ואינה מתחשבת בשאלה החשובה - מהי העלות האלטרנטיבית של העסקה? עלות אלטרנטיבית - מה מפסידים כשנותנים הנחה? אליעד כהן ...
איך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
איך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
... לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית איך לקבוע מחיר נכון למוצר או לשירות? בקביעת מחיר למוצר או לשירות קיימים שיקולים רבים שיש להתחשב בהם, החל מתמחור פסיכולוגי, כלכלה התנהגותית, השפעת המחיר על תפיסת הערך בעיני הלקוח, ועד שיקולי מתחרים ומחירי שוק. אליעד כהן מפרט בסרטון מגוון דוגמאות והסברים שעוזרים להבין לעומק איך קובעים מחיר בצורה נכונה ויעילה, שתגרום ללקוח לרצות לקנות. האם כדאי לכתוב פחות מ - 40 כשהמחיר נמוך בהרבה? כאשר מציגים מחיר מוצר כפחות מ - 40 שקלים, נשאלת השאלה למה נבחר דווקא המספר 40. אליעד מסביר כי ללקוח יש ציפיות מסוימות בהתאם למספרים הנבחרים. אם המוצר עולה 19 שקלים למשל, אמירה של פחות מ - 40 עשויה להיראות חשודה או תמוהה ללקוח, כיוון שהוא ישאל מדוע לא נאמר פשוט פחות מ - 20 שקלים. אך אליעד מסביר מקרים שבהם דווקא אמירה של פחות מ - 40 על מוצר זול במיוחד עשויה להיות הגיונית: כאשר המחיר 40 הוא מחסום פסיכולוגי מוכר בשוק, ואז המסר נועד להדגיש שהמוצר נמכר בהרבה פחות מהמחסום המקובל, ובכך לעודד את הלקוח להיכנס ולרכוש. לדוגמה, חנות המוכרת מוצר ב - 10 שקלים יכולה להציג פרסום של פחות מ - 40 שקלים כדי לשבור מחסום פסיכולוגי שהתקבע אצל הלקוחות בגלל המחיר המקובל בשוק. במקרה כזה, כשהלקוח ייכנס ויראה שהמוצר נמכר אפילו בפחות מכפי שציפה, הוא יחוש שזכה בהנחה גדולה במיוחד, מה שיגביר את הרצון שלו לקנות. מתי עדיף להציג מחיר נמוך באופן מדויק? לעומת זאת, יש מקרים שבהם דווקא כדאי מאוד לדייק במחיר. למשל, מוצר שעולה 9 שקלים, אם יוצג כפחות מ - 10, הלקוח מיד יבין בדיוק באיזה טווח מדובר, והמסר יועבר באופן ברור וישיר. במקרה כזה, לא תמיד כדאי לכתוב פחות מ - 40 כי זה עלול לעורר תהיות או ... האמינות של המחיר. מתי מחיר גבוה יכול להיתפס כזול יותר? אליעד מסביר תופעה מעניינת שבה לפעמים מחיר גבוה דווקא יוצר רושם שהמוצר זול יותר ממה שהוא באמת. למשל, מוצר שמחירו 90 שקלים עשוי לעורר תחושה שהמחיר נדחף בכוונה קרוב ל - 100 אך נעצר רגע לפני, מה שעלול לגרום ללקוח לחשוב שמדובר במוצר יקר שבקושי ניתנה בו הנחה. לעומת זאת, מוצר אחר שנמכר ב - 130 שקלים עלול להיתפס כזול יותר ביחס לטריטוריית מחירים גבוהה יותר (כמו 150 או 200), ולכן הלקוח יכול לחשוב שהייתה כאן הנחה משמעותית יותר. כלומר, לפעמים קביעת מחיר מעט יותר גבוה דווקא גורמת ללקוח להרגיש שמדובר במבצע טוב יותר. האם כדאי לתמחר ב - 9.99 או 10 שקלים? הסבר נוסף שאליעד נותן קשור ליתרונות והחסרונות של תמחור מוצר ב - 9.99 לעומת מחיר עגול של 10 שקלים. המחיר של 9.99 נתפס כזול יותר, כי הוא נמנע מכניסה לטריטוריה של מספר גבוה יותר (10), אך מצד שני, הלקוח גם עשוי לחשוב שניסו ... פסיכולוגיים כמו 9.99 נועד לעורר אצל הלקוח תחושה של חסכון, אך צריך להשתמש בו באופן מושכל ובהתאם לתפיסת השוק של אותו מוצר. איך חלוקת מספרים משפיעה על תפיסת המחיר? אליעד נותן דוגמה נוספת מהאופן שבו אנשים זוכרים מספרי טלפון או מספרי כרטיס אשראי. הוא מסביר שלפעמים הצגה של המספר בחלוקה מסוימת (כמו ... הצגת מחירים יכולה להתבצע באופן שיקל על הלקוח לעבד את המספר ולהבין מיד את גובה ההנחה שהוא מקבל, או את הערך האמיתי של המוצר. מדוע לא תמיד כדאי להציג את המחיר הכי זול מראש? אליעד מתייחס גם לשאלה מדוע לפעמים בעלי עסקים נמנעים מלציין את המחיר הנמוך המדויק, ומעדיפים להציג מחיר מעט גבוה יותר או להשתמש ... זו: הלקוח עלול להרגיש שעבדו עליו או שגרמו לו להיכנס במרמה. לכן יש לשקול בזהירות את הדרך בה המחיר מוצג, בהתאם לאופי המוצר, המתחרים והלקוחות. מה המשמעות של
איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
... לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה ... אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה? איך לדבר על שכר בראיון עבודה? כאשר אדם ניגש לראיון עבודה או לדיון על שכר, מתעוררת השאלה כיצד לנהל בצורה נכונה את השיחה הזו. אליעד כהן מציג את הקושי העיקרי של שכירים: איך לענות על השאלה כמה כסף אתה ... לא יהיה מרוצה לאורך זמן. אליעד מציע גישה אחרת וייחודית: הוא מדגים כיצד השכיר יכול לאמץ חשיבה של עצמאי. בדיוק כמו עצמאי שצריך לתמחר את המוצר שלו, גם השכיר הוא מוצר שעליו לתמחר את עצמו. כשעצמאי מתמחר מוצר, הוא צריך להבין תחילה מה העלויות שלו ומה המחיר שמתחתיו לא כדאי לו כלל לייצר או למכור את המוצר. לאחר מכן הוא מבצע סקר שוק, ובודק את המחיר הגבוה ביותר שהשוק מוכן לשלם עבור המוצר שלו, ומתוך כך הוא בוחר מחיר מתאים, תוך שהוא משאיר מקום מסוים למיקוח. השכיר צריך לאמץ את אותה ... למיקוח. אליעד מדגיש שהשכיר לא צריך להתעצל, אלא באמת ללכת ולברר מול הרבה מעסיקים כדי לקבל אינדיקציה מדויקת לשווי השוק שלו. כיצד לנהל את הראיון בגישה אסטרטגית של מכירה? אליעד מדגיש את החשיבות של שינוי התפיסה: במקום להרגיש שהמעסיק עושה ... היתרונות לעבוד אצלכם? מהם החסרונות בעבודה הזו? שאלות כאלה מבהירות למעסיק שהמועמד איננו רק פסיבי, אלא בוחן ומעריך את מקום העבודה כמוצר שעליו לבחור אם לרכוש או לא. בדרך זו, תהליך הראיון הופך לתהליך של משא ומתן בין שני צדדים שווים, שבו ... אל מקום העבודה כאל לקוח פוטנציאלי. למה חשוב לגשת לראיון עבודה בגישה של עצמאי? אליעד מסביר שתהליך המכירה הזה איננו מיועד רק למנהלים בכירים, שלגביהם מובן מאליו שהם בוחרים את מקום העבודה באותה מידה שהמקום בוחר בהם. הגישה הזו ... כמה כסף לבקש? נעוץ בגישה האסטרטגית והעסקית של עצמאים. במקום לגשת לראיון בגישה של תלות וחוסר ביטחון, יש לאמץ עמדה של עצמאי שמוכר מוצר בעל ערך - ובמקרה זה, המוצר הוא אתה עצמך והכישורים שאתה מביא איתך למקום העבודה. איך לדבר על שכר בראיון עבודה? איך לתמחר מוצר? איך לנהל משא ומתן על שכר? איך למכור את עצמך? כיצד להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב כמו עצמאי בראיון עבודה? איך לדבר על שכר בראיון עבודה? איך לתמחר מוצר ולמה זה דומה לתהליך בקביעת שכר? אליעד מסביר את הדרך הנכונה לגשת לשיחה על שכר בראיון עבודה, ומסביר שהשיח על שכר בין מעסיקים לעובדים דומה מאוד לשיחה על תמחור מוצר. המפתח כאן הוא להבין איך למכור את עצמך בצורה נכונה ולהתנהל בצורה אסטרטגית במהלך המשא ומתן. תחילה, אליעד מציין את הקושי של שכירים במצבים בהם הם מתבקשים לציין ... לבקש מבלי להיראות תאב כסף או חמדן, ומבלי להמעיט בערך שלך. הדרך להתחיל היא לחשוב כמו עצמאי. העצמאי נתקל בבעיה דומה כאשר הוא צריך לתמחר מוצר: אם המחיר גבוה מדי, הלקוח לא יקנה אותו, אם המחיר נמוך מדי, הוא לא יוכל להרוויח. על מנת לתמחר מוצר , העצמאי חייב קודם כל להבין מהן העלויות שלו, מהו המחיר המינימלי שהוא יכול לקבל כדי שזה ייצא לו רווחי, ואז לעשות סקר שוק ולהבין מהו המחיר המקסימלי שהוא יכול לקבל עליו. זה מאפשר לו להגדיר טווח מחירים ולהתנהל לפי דרישות השוק. לגבי השכיר, אליעד מציע לחשוב בדיוק כך. הוא ממליץ לא להתעצל ולהגיע לעשרות מקומות ... השכיר יוכל לראות מה הצעות השכר בשוק ולבקש סכום שמצדיק את הערך שהוא מספק, תוך כדי השארת מקום למשא ומתן. הגישה היא שהשכיר הוא המוצר, והחברה שמגייסת אותו צריכה להבין מה היתרונות שהיא תקבל בתמורה לשכר שהיא מציעה. בנוגע לשאלה על הטווח ... להוריד את הסיכוי לקבל את העבודה. לאחר מכן, אליעד מסביר את העיקרון החשוב: הגישה הכללית צריכה להיות אני עושה טובה שאני מוכר את המוצר שלי לכם, כלומר, השכיר לא צריך להרגיש מרוצה רק מלזכות בעבודה, אלא להסתכל על המשרה כהזדמנות בה הוא ... כאשר מדובר בשכירים, עליהם לפתח את החשיבה העצמאית ולגשת לראיונות עבודה עם תחושת אוטונומיה ויכולת לבחור את המעסיק. שכר ראיון עבודה תמחור מוצר מכירת עצמך מיקוח על שכר עכשיו השאלה היא בן אדם נמצא בראיון עבודה ואז שואלים אותו כמה אתה רוצה או שהוא נמצא בדיון על שכר ואז שואלים אותו כמה כסף אתה רוצה, מה הדרך הכי נכונה לנהל את הדיון הזה מה הדרך, איך בן אדם אומר כמה כסף לבקש איך אני אדע כמה ואם לא ירצו אותי ואם אני אבקש ... אחרת על העניין אוקי, הבעיה הזאת היא בעיה של שכירים אבל בעיקרון האמת היא שהבעיה הזאת יש אותה גם לעצמאים, במה יש אותה לעצמאים באיך לתמחר מוצר כל מוצר שנותנים לו מחיר איך לתמחר את ה
איך לתמחר מוצר חדש? איך לדעת כמה כסף לבקש על מוצר? איך לדעת כמה כסף לבקש על שירות? איך לקבוע את המחיר של המוצר שלי? איך יודעים כמה כסף לבקש מלקוח על מוצר? איך מתמחרים מוצר בצורה נכונה? איך לקבוע מחיר למוצר?
איך לתמחר מוצר חדש? איך לדעת כמה כסף לבקש על מוצר? איך לדעת כמה כסף לבקש על שירות? איך לקבוע את המחיר של המוצר שלי? איך יודעים כמה כסף לבקש מלקוח על מוצר? איך מתמחרים מוצר בצורה נכונה? איך לקבוע מחיר למוצר?
איך לתמחר מוצר חדש? איך לדעת כמה כסף לבקש על מוצר? איך לדעת כמה כסף לבקש על שירות? איך לקבוע את המחיר של המוצר שלי? איך יודעים כמה כסף לבקש מלקוח על מוצר? איך מתמחרים מוצר בצורה נכונה? איך לקבוע מחיר למוצר? איך לתמחר מוצר בצורה נכונה? אחת השאלות העיקריות שבעלי עסקים, יזמים ונותני שירותים שואלים היא כיצד לקבוע את המחיר של המוצר או השירות שהם מוכרים. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת מהם הגורמים שחשוב לקחת בחשבון כאשר מתמחרים מוצר חדש או שירות חדש. מה המטרות שלך כשאתה מתמחר מוצר? קודם כל, לפני שמתמחרים את המוצר או השירות, חשוב להבין מה המטרה העיקרית שלך. בדרך כלל, המטרה העיקרית היא להרוויח כמה שיותר כסף. לצד מטרה זו יכולות להיות מטרות נוספות, למשל להפיץ ... כמה שיותר כסף, ולכן באופן אידיאלי תרצה לתמחר את המוצר שלך במחיר הכי גבוה שהשוק מוכן לשלם. איך להחליט מה המחיר שהשוק מוכן לשלם? הדרך הראשונה והפשוטה ביותר לדעת כמה כסף לבקש היא לבדוק מה המחיר שהמתחרים לוקחים על מוצרים או שירותים דומים. חשוב מאוד לבצע מחקר שוק יסודי ולהשוות את המחירים של אחרים. המחיר שלך צריך להיות הגיוני ביחס למחירי המתחרים. אם ... מהו המחיר הנכון, הדרך הבטוחה ביותר היא לתמחר את המוצר בטווח האמצעי ביחס למתחרים. כך אינך זול מדי ולא יקר מדי. מה לעשות אם אין מוצרים דומים בשוק? במקרה ואין מוצרים או שירותים דומים בשוק, או במקרה שאינך מעוניין להשוות את המחיר לאחרים, תוכל להחליט על המחיר לפי עלויות הייצור וההוצאות שלך. כאן תחשב את כל העלויות שלך, כולל ייצור, שיווק, הפצה, פרסום וכל הוצאה אחרת, ותוסיף לכך רווח הגיוני שאתה רוצה להשיג. שיטה זו מבטיחה שלא תפסיד כסף ותעזור לך לקבוע מחיר ראשוני שיאפשר לך להתחיל לפעול בשוק. איך להשתמש בתקציב פרסום כדי לקבוע מחיר למוצר? אליעד כהן נותן דוגמה חשובה מאוד לשימוש בתקציב הפרסום. אם אתה מתכנן להוציא סכום מסוים על פרסום המוצר שלך, אתה יכול לקחת את הסכום הזה ולהשתמש בו בצורה שונה. לדוגמה, במקום להוציא עשרת אלפים שקלים על פרסום בתל אביב, אתה יכול להוזיל את ...
למכור הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחור
למכור הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחור
... הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחור מה עדיף: למכור הרבה מוצרים בזול או מעט מוצרים ביוקר? אחת ההתלבטויות המרכזיות בעולם העסקים היא השאלה, מהו המודל העסקי הטוב ביותר: האם עדיף למכור הרבה מוצרים בזול או מעט מוצרים ביוקר? בשאלה הזו טמונה דילמה משמעותית שמעסיקה יזמים, בעלי עסקים ואנשי מכירות רבים, כשהמטרה היא תמיד להגדיל רווחים, לייעל את העבודה ולשפר את התוצאות העסקיות לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות במכירה של הרבה מוצרים בזול? כאשר מחליטים למכור הרבה מוצרים בזול, המודל מתבסס על כמות גדולה ... עם רווח נמוך יחסית בכל עסקה. היתרון הברור הוא האפשרות למשוך קהל לקוחות רחב יותר, מה שיכול להוביל לחשיפה גדולה יותר של העסק והמוצרים, להגדיל את הסיכויים לחזרת לקוחות ... של העסק. עם זאת, ישנם גם חסרונות משמעותיים שצריך לקחת בחשבון. מכירה בכמויות גדולות דורשת השקעה רבה בזמן, לוגיסטיקה, טיפול בשירות לקוחות וניהול מלאי אינטנסיבי יותר. ככל שכמות העסקאות גדולה יותר, כך העסק צריך להתמודד עם אתגרים ניהוליים רבים יותר, הכוללים יותר התעסקות יומיומית, יותר לקוחות שצריך לספק להם שירות, ופוטנציאל גדול יותר לבעיות ולתלונות. לדוגמה, עסק למכירת מוצרים זולים כמו צעצועים או מוצרים לבית יצטרך להתמודד עם הרבה יותר החזרות, תלונות ושאלות של לקוחות מאשר עסק למוצרי יוקרה. המשמעות היא לא רק כלכלית, אלא גם עלולה להיות נפשית, בדמות עומס ולחץ בעבודה. מהם היתרונות והחסרונות במכירת מוצרים יקרים בכמויות קטנות? המודל ההפוך הוא מכירת מעט מוצרים במחיר גבוה. יתרונו המרכזי של מודל זה הוא רווחיות גבוהה לכל עסקה בודדת. מכירה של מוצרי יוקרה, כמו מכוניות יוקרתיות, ... מאוד מכל עסקה בודדת, ובכך להקטין את כמות העסקאות הדרושות להגיע לרווח הרצוי. אך גם כאן קיימים חסרונות משמעותיים. עסק שמוכר מעט מוצרים ביוקר חשוף לסיכון גבוה יותר, משום שכל עסקה הופכת להיות קריטית. מספיק שעסקה אחת תיפול, והרווח הכולל עשוי להיפגע משמעותית. בנוסף, מכירת מוצרים יקרים דורשת בדרך כלל תהליך שיווק ... על שורה ארוכה של שיקולים, ולא רק על בסיס כלכלי פשוט. השיקולים המרכזיים שיש לקחת בחשבון הם: כמה כסף נשאר בסופו של דבר לאחר כל ההוצאות? מהו הזמן הנדרש לניהול העסקאות? מהי רמת הלחץ ... מכונית יוקרה אחת בחודש מרוויח יותר מאדם שמוכר עשרים מכוניות פשוטות בחודש, אך הוא מתמודד עם אתגרים אחרים של שיווק, מציאת לקוחות, וניהול סיכונים. כיצד לתכנן נכון את המודל ... כהן, היא לבצע ניתוח מקיף ומעמיק של שני המודלים. הוא מציע לבצע תסריטים פשוטים אך מפורטים: ראשית, לכתוב תסריט שבו העסק מוכר הרבה מוצרים בזול ולבדוק כמה נשאר בסוף היום ...
תחרותיות, תחרות עסקית, סביבה תחרותית, התמודדות עם תחרות, האם אפשר להתעלם מהמתחרים שלך? האם אפשר לא להסתכל על המתחרים? תמחור תחרותי, לעשות כסף מתחביב, כסף מאומנות, עסקים מתחרים, איך לתמחר מוצר? איך לנהל עסק?
תחרותיות, תחרות עסקית, סביבה תחרותית, התמודדות עם תחרות, האם אפשר להתעלם מהמתחרים שלך? האם אפשר לא להסתכל על המתחרים? תמחור תחרותי, לעשות כסף מתחביב, כסף מאומנות, עסקים מתחרים, איך לתמחר מוצר? איך לנהל עסק?
... תחרות עסקית, סביבה תחרותית, התמודדות עם תחרות, האם אפשר להתעלם מהמתחרים שלך? האם אפשר לא להסתכל על המתחרים? תמחור תחרותי, לעשות כסף מתחביב, כסף מאומנות, עסקים מתחרים, איך לתמחר מוצר? איך לנהל עסק? האם אפשר לנהל עסק בלי להתחשב במתחרים? הרבה אנשים אומרים משפטים כמו: לא אכפת לי מה המתחרים עושים, או אני עושה את מה שאני רוצה, לא מסתכל על מתחרים. אבל האם באמת אפשר לנהל עסק בצורה כזו? אליעד מסביר שהמציאות יותר מורכבת. השאלה אם אפשר להתעלם מהמתחרים תלויה במטרה שלשמה אתה מנהל את העסק. למה כל העולם הוא סביבה ... צפייה בסרטון, כמו הסרטון הזה עצמו, היא החלטה שהתחרתה באינספור אפשרויות אחרות שיכולת לעשות באותו רגע. מכיוון שבני אדם תמיד רוצים להרגיש טוב יותר, כל מוצר, שירות או פעולה שרוצים שייבחרו על ידי הלקוח, נמצאים בתחרות מתמדת עם אינספור אלטרנטיבות. לדוגמה, כשאתה הולך לסופר עם סכום כסף מוגבל, כל המוצרים מתחרים על הכסף שלך. לכן כל העולם הוא ... ולהביע את עצמו, ולא בהכרח להרוויח כסף או להיות ראשון בשוק. אך גם במקרה כזה, אליעד מדגיש שקשה באמת להתעלם לחלוטין מהמתחרים. אפילו אם אדם קובע מחיר לשירות או מוצר שהוא מוכר מתוך אהבה, ... היו לו מתחרים כלל, הוא יכול היה לדרוש סכום אסטרונומי. העובדה שהוא דורש מחיר מסוים היא בגלל ההבנה שללקוחות קיימת אפשרות לפנות למישהו אחר או לבחור באלטרנטיבה אחרת. למה מי שרוצה להרוויח כסף לא יכול להתעלם מהמתחרים? כשאדם מנהל עסק במטרה להרוויח כסף, הוא בהכרח נמצא ... יעדיפו אותך על פני מתחרים ואפשרויות אחרות בשוק. לכן, אתה חייב להיות ער למתחרים שלך ולהציע ערך מוסף ביחס אליהם. אליעד נותן דוגמה ברורה מתחום תמחור מוצרים או שירותים. אם מישהו מספק שירות ייעוץ ודורש מחיר מסוים, הוא לא מתחרה רק ביועצים אחרים, אלא בכל אלטרנטיבה אחרת שהלקוח יכול להוציא עליה כסף. ... אם הוא חושב שההנאה מגלידה שווה לו יותר מאשר ההנאה או התועלת מייעוץ, הוא יבחר בגלידה. לכן, כל עסק או אדם שרוצה להרוויח כסף, תמיד נמצא בתחרות מול כל האלטרנטיבות האפשריות בשוק, בין אם מדובר במוצרים דומים ובין אם במוצרים שונים לגמרי. מתי הגיוני להתעלם ... אין שום אפשרות להתעלם מהמתחרים. אתה חייב להבין את השוק, להכיר את התחרות, ולהיות יותר טוב מהמתחרים כדי שלקוחות יבחרו בך. האם אפשר להתעלם מהמתחרים? איך לתמחר מוצר? תחרות עסקית איך להפוך תחביב לכסף? לעשות כסף מאומנות איך לנהל עסק? סביבה תחרותית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תמחור עלות אלטרנטיבית, חישוב ההוצאה האלטרנטיבית, עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט? ניהול פרויקטים, חישוב רווחיות, תהליך תמחור פרויקט, מצויינות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, יעוץ ארגוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מהי עלות אלטרנטיבית?, איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מהי עלות אלטרנטיבית?, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לימודים בתחום מהי עלות אלטרנטיבית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 03:27:15 - wesi1