אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון?

לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר לדמיין דבר מסוים, זה אומר שהוא אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת, אם לא ניתן לדמיין דבר כלשהו, אז אפשר להסיק שלוגית הוא אינו אפשרי.

האם באמת אפשר לדמיין הכל?

אליעד מסביר שברמה השטחית, נדמה לנו שאנחנו מסוגלים לדמיין כל דבר שנרצה. למשל, אפשר לדמיין פיל בצבע ורוד, או אפילו פיל ורוד עם מצנפת. אבל האמת היא שהיכולת שלנו לדמיין אינה בלתי מוגבלת. ישנם דברים ספציפיים שאותם איננו מסוגלים לדמיין כלל. למשל, אם ננסה לדמיין פיל גדול מאוד ומערכת קטנה מאוד, כאשר הפיל הגדול נמצא באופן מלא בתוך המערכת הקטנה, בזמן שהפיל עדיין גדול והמערכת עדיין קטנה - נגלה שאנחנו לא מסוגלים באמת לדמיין את זה.

דוגמה נוספת שאליעד מציג, היא מצב שבו קיימות שתי נקודות שונות לגמרי - נקודה אחת שחורה ונקודה אחרת לבנה - באותו מקום בדיוק, ובאותו זמן בדיוק. האם אנחנו מסוגלים לדמיין מצב כזה? גם במקרה הזה התשובה היא שלילית, כי השכל והדמיון לא מסוגלים להכיל סתירה מוחלטת כזאת. מכאן אפשר להסיק שלדמיון יש גבול ברור, וגבול זה הוא גבול הלוגיקה.

מה המשמעות של הוכחה לוגית לפי יכולת הדמיון?

כאשר אנו אומרים שדבר מסוים "הוכח לוגית", אנו בעצם אומרים שמבחינת הדמיון לא ניתן לדמיין את ההפך ממנו. אם משהו אינו ניתן לדמיון בשום צורה, הרי שזו ההוכחה הלוגית לכך שהוא בלתי אפשרי. למשל, כאשר שואלים את השאלה: "האם אבן שנזרקת כלפי מעלה בהכרח חייבת ליפול למטה?", רובנו נגיד באופן אינטואיטיבי שכן. אבל אם נבדוק זאת בצורה לוגית דרך הדמיון, נגלה שאנחנו דווקא יכולים לדמיין שהאבן אינה נופלת כלל, אלא נשארת באוויר. כלומר, לוגית - האבן אינה חייבת ליפול. זה שהיא נופלת במציאות הפיזיקלית באופן עקבי, לא הופך את האפשרות הנגדית לבלתי אפשרית לוגית, משום שאנחנו כן מסוגלים לדמיין את המצב הנגדי.

דוגמאות נוספות לאפשרויות לוגיות על פי הדמיון:

אליעד נותן מספר דוגמאות נוספות שממחישות את העיקרון הזה. למשל:
  • האם אפשר לדמיין רכב שעף באוויר? כן, אפשר לדמיין, ולכן זה אפשרי לוגית.
  • האם אפשר לדמיין אדם שהופך להיות דינוזאור? כן, אפשר לדמיין, ולכן מבחינה לוגית זה אפשרי.
  • האם אפשר לדמיין אבן שעפה מעלה ולא יורדת? כן, אפשר לדמיין זאת, ולכן לוגית זו אפשרות קיימת, גם אם במציאות הפיזית זה לא מתרחש.
לעומת זאת, דברים שאנחנו ממש לא מצליחים לדמיין - כמו להיות בו - זמנית בשני מקומות שונים, או שתי נקודות שונות שנמצאות באותו מקום בדיוק ובאותו רגע - לא אפשריים לוגית, ולכן מהווים את הגבול הלוגי של המציאות והדמיון.

כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון?

אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. מה שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי כלל, ומכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות הלוגיות. בכך, הלוגיקה אינה אלא שיקוף של גבולות החשיבה האנושית.

סיכום הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי אליעד כהן:

הלוגיקה על פי אליעד כהן מוגדרת בצורה מדויקת כפונקציה של יכולת הדמיון שלנו. כל דבר שניתן לדמיין הוא אפשרי מבחינה לוגית, וכל דבר שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי לוגית. מכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו או לאי - קיומו של אותו הדבר. המסקנה היא, שהבנת גבולות הדמיון והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, וכתוצאה מכך גם את גבולות המציאות עצמה.
מהי לוגיקה ומהם גבולות הדמיון?

לוגיקה היא מושג רחב, וכל אדם יכול להגדיר אותו בדרכו. בהקשר זה, ניתן להגדיר את הלוגיקה כגבולות הדמיון - כלומר, מה ניתן לדמיין ומה לא ניתן לדמיין.

מה ניתן ומה לא ניתן לדמיין?

לכאורה, נראה שאנחנו יכולים לדמיין כל דבר, למשל פיל ורוד או פיל ורוד עם מצנפת. אך למעשה, יש דברים שאיננו יכולים לדמיין. לדוגמה, דמיינו פיל גדול ומערכת קטנה, כאשר הפיל נמצא בתוך המערכת בזמן שהוא עדיין גדול והיא עדיין קטנה. איננו מסוגלים לדמיין זאת באמת.

באופן דומה, נסו לדמיין שבאותו מקום ובאותו זמן קיימות שתי נקודות שונות - נקודה שחורה ונקודה לבנה. לא ניתן לדמיין זאת. זה מעיד על כך שהדמיון שלנו מוגבל.

מהי ההוכחה הלוגית ומהי המשמעות שלה?

כאשר לא ניתן לדמיין דבר מסוים, ניתן להסיק שלוגית הוא אינו יכול להתקיים. למשל, אם אנו שואלים האם אבן שנזרקת לאוויר בהכרח תיפול, התשובה היא שתלוי איך בוחנים זאת. האם ניתן לדמיין מצב שבו האבן לא נופלת? כן, ניתן לדמיין זאת. מכאן שלוגית, האבן אינה חייבת ליפול, גם אם בפועל בעולם הפיזי היא תמיד נופלת.

מהם גבולות השכל והדמיון?

אם ניתן לדמיין דבר מסוים - הרי שהוא אפשרי לוגית. למשל, ניתן לדמיין רכב מעופף, אבן שנשארת תלויה באוויר או אדם שהופך לדינוזאור. מכיוון שניתן לדמיין זאת, הרי שזה אפשרי מבחינה לוגית.

לעומת זאת, אם דבר מסוים אינו ניתן לדמיון - הרי שהוא אינו אפשרי לוגית.

סיכום

לוגיקה היא הכלי שמגדיר את גבולות הדמיון שלנו. אם ניתן לדמיין דבר מה, הרי שהוא אפשרי לוגית. אם איננו יכולים לדמיין משהו, הרי שמבחינה לוגית הוא אינו אפשרי. כך ניתן לקבוע את גבולות הלוגיקה, ההוכחות הלוגיות והמציאות עצמה.
הלוגיקה מה זה הוכחה לוגית חשיבה אנושית קיום דוגמאות מגבלת הדמיון גבולות תוצאות יכולת הכלה דוגמה האם באמת אפשר גבולות גבולות הדמיון גבולות הלוגיקה גבולות השכל דמיון דמיונות האם ניתן להוכיח לוגית הוכחה הוכחה לוגית הוכחות הוכחות לוגיות הלוגיקה השכל טענה טענות טענות לוגיות לא ניתן לדמיין לדמיין להביא הוכחות להוכיח לוגיקה מגבלת הדמיון מה אי אפשר לדמיין מה זה הוכחה לוגית מה זה לוגיקה מה לא ניתן לדמיין מהי מגבלת הדמיון מהם גבולות הדמיון מהם גבולות הלוגיקה מהם גבולות השכל ניתן להוכיח לוגית שימוש שימוש בלוגיקה שכל
טיפול ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, מדמיין את עצמי תלוי, רואה את עצמי מת, חבר שלי התאבד, חבר שלי תלה את עצמו, חושב על המוות, איך להתמודד עם התאבדות? מחשבות טורדניות, מפחד להתאבד, מחשבות אובדניות
טיפול ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, מדמיין את עצמי תלוי, רואה את עצמי מת, חבר שלי התאבד, חבר שלי תלה את עצמו, חושב על המוות, איך להתמודד עם התאבדות? מחשבות טורדניות, מפחד להתאבד, מחשבות אובדניות
... מדמיין את עצמו תלוי לאחר שחברו התאבד? כאשר אדם שומע שחברו התאבד בתלייה, הוא עלול להתחיל לדמיין את עצמו תלוי, בכל פעם שהוא נתקל בחבל, עמוד, פנס או כל דבר שעלול להזכיר תלייה. לפי אליעד כהן, השאלה המרכזית היא מדוע בכלל התמונה הזו עולה בדמיונו ומה עושים עם המחשבה הזו, שהופכת להיות טורדנית ומפחידה. האם המחשבה על תלייה מצביעה על רצון להתאבד? אליעד כהן מציג מספר אפשרויות לגבי מקור המחשבה ... נוספת שהאדם מנסה להימנע בכל כוחו מתלייה, ולכן המוח שלו מזהיר אותו מפניה שוב ושוב באמצעות דמיון טורדני. כיצד לטפל במחשבה הטורדנית על תלייה? אליעד כהן מציע שיטת טיפול ספציפית, אשר מבוססת על התמודדות ישירה והגיונית עם המחשבה המפחידה. הוא מדגיש ... תלוי הוא מרגיש שמחה או הקלה, המשמעות היא שבתוך תוכו הוא אכן עשוי לרצות למות או להתאבד, והדמיון על תלייה מעניק לו תחושה של שחרור או חופש. במקרה כזה, יש להתמודד ישירות עם הרצון שלו למות או לברוח מהחיים, ולטפל בסיבה האמיתית שבגללה הוא חש את ... מסוג זה. איך להפסיק מחשבות טורדניות? פחד מהתאבדות חבר מה לעשות עם מחשבות על מוות? האם דמיון של התאבדות מעיד על רצון אמיתי? טיפול עצמי במחשבות אובדניות אליעד: סיפרו לבן אדם שחבר שלו התאבד בתליה מאז בכל מקום שהוא נמצא רודפת אותו המחשבה שהוא ... יקח כדורים יש עוד אפשרות. בן אדם אומר שלום אני מדמיין את עצמי שאני תלוי. עכשיו שימו לב ללוגיקה אפשר לשואל אותו ממתי התחלת לדמיין את זה? יש עוד כיון חקירה וכשאתה רואה את עצמך תלוי מה אתה חש? כיוון אחר זה לשואל שאלה אחת מה אתה מרגיש? מה זה גורם לך להרגיש נגיד שהוא יגיד פחד ... שהמחשבה של התלוי בכלל משקפת את הפחד מהמוות שלו. אם הוא פחות יפחד למות אז הוא לא יפריע לו לדמיין את עצמו תלוי ואז לא תהיה לזה שום משמעות זה כל הסיפור. ש: הוא יגיד שהוא חש שמחה. אליעד: אז למה זה משמח אותך להרגיש תלוי כי אנחנו מבינים שבתוך תוכו ...
תקשורת בין אישית, לפרש סיטואציות נכון, האם אני קורא אנשים נכון? האם אני מבין אנשים נכון? איך להבין אנשים? מסרים תת הכרתיים, האם אני משוגע? האם אני מדמיין? האם אני הוזה? האם אני חכם? קשר טלפתיה, גאון או משוגע
תקשורת בין אישית, לפרש סיטואציות נכון, האם אני קורא אנשים נכון? האם אני מבין אנשים נכון? איך להבין אנשים? מסרים תת הכרתיים, האם אני משוגע? האם אני מדמיין? האם אני הוזה? האם אני חכם? קשר טלפתיה, גאון או משוגע
... אנחנו באמת מסוגלים לקרוא את המחשבות והכוונות של אחרים, או שמא מדובר רק בהשערות ובדמיון שלנו? שאלות אלו נוגעות בהבנה העמוקה שלנו את העולם החברתי והרגשי שסובב אותנו. האם אני משוגע או פשוט רגיש מדי? אליעד מציין את האתגר ... חווה מציאות שונה לחלוטין ממה שבאמת קורה. השאלה שמציב היא: איך אפשר לדעת אם זה דמיון או אם מדובר במציאות אמיתית? אליעד מסביר שכאשר אדם מוצא את עצמו חושב או שומע דברים שלא מתואמים עם המציאות, הוא צריך לבחון את הדברים ... יש קשר אמיתי בין מחשבותיי למציאות? במהלך ההרצאה, אליעד מזכיר את הצורך להבדיל בין דמיון לבין מציאות. הוא מציין כי כאשר אדם נמצא בתקשורת עם אדם אחר, אך חושב על מישהו אחר תוך כדי השיחה, אין זה אומר בהכרח שהאדם השני חווה את ... אם ניתן לחוש מחשבות של אחרים מבלי שהם יאמרו את הדברים במילים. הוא מסביר שאין הוכחה מדעית לקיום קשר כזה, ולכן כל תופעה כזו נחשבת לדמיון או להשלכות סובייקטיביות של המחשבות שלנו. לדעת אם מישהו אחר חושב עלינו זה לא תלוי רק במחשבות שלנו, אלא בעובדות מוחשיות. כיצד יש לקרוא ... יש לבחון את התנהגות האדם מול העובדות, ולשים לב אם יש מקום לפרשנות סובייקטיבית או דמיונית. איך לדעת אם אני קורא אנשים נכון? מה זה דמיון מול מציאות? האם יש קשר טלפתיה בין אנשים? איך להבדיל בין רגשות למחשבות? האם אנחנו חכמים או רק מדמיינים? האם יש הוכחה לקיום קשר טלפתיה? ...
שומעים אותי, פרנויה ששומעים אותי, מפחד ששומעים אותי, סכיזופרניה והזיות שווא, מחשבות שווא, חרדה חברתית, מדמיין ששומעים אותי, עוקבים אחרי, רוצים לפגוע בי, חושב ששומעים אותי, מדמיין שקוראים אותי, קוראים לי את המחשבות, הפרעות נפשיות
שומעים אותי, פרנויה ששומעים אותי, מפחד ששומעים אותי, סכיזופרניה והזיות שווא, מחשבות שווא, חרדה חברתית, מדמיין ששומעים אותי, עוקבים אחרי, רוצים לפגוע בי, חושב ששומעים אותי, מדמיין שקוראים אותי, קוראים לי את המחשבות, הפרעות נפשיות
... מרגיש רע מאוד מהמחשבה ששומעים אותו, הדבר נובע מהפחד הגדול שלו מכך שאנשים אכן ישמעו את מחשבותיו או דבריו. ככל שהפחד גדול יותר, כך הוא מתעצם וגורם למוח לדמיין שזה באמת קורה. אליעד כהן מדגים זאת באופן ברור: ... יוצר מתוך רצון להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי, במיוחד לתרחיש שהכי חוששים ממנו. לדוגמה, אם מישהו פוחד במאה אחוז מזה שישמעו אותו, הוא מתחיל באופן אוטומטי לדמיין שזה כבר קורה, וזה גורם לו לתחושת פרנויה. מדוע ... להרגיש חשובים, להרגיש שמישהו מתעניין בהם או שם לב אליהם. במקרה כזה, כאשר אדם מרגיש טוב מכך ששומעים אותו, התשוקה החזקה שלו שישמעו אותו גורמת למוח שלו לדמיין שזה באמת קורה. המנגנון כאן דומה - הרצון העז שמשהו יקרה גורם למוח לייצר מציאות מדומיינת שבה הדבר קורה. לדוגמה, אדם שרוצה שיקשיבו לו, אבל זה לא מתרחש במציאות, יתחיל לדמיין ולהאמין שאכן שומעים אותו, כדי לספק את הצורך ... גם הפרנויה וההזיות שהוא מדמיין יקטנו משמעותית ואף ייעלמו. בצורה דומה, אדם שרוצה מאוד שישמעו אותו, אם הוא יעבוד על עצמו להפחית את הרצון הזה, הוא יפסיק לדמיין ששומעים אותו. כלומר, המפתח לשינוי הוא איזון ...
הפרעת חשיבה, הפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות מוזרות, מדמיין שאני חייב לעשות משהו, מחשבות לא הגיוניות, הפרעות מחשבתיות, הפרעות מחשבות שווא, מחשבות לא רציונליות, איך נוצרת הפרעת חשיבה? טיפול בהפרעת אישיות, פסיכיאטריה, OCD
הפרעת חשיבה, הפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות מוזרות, מדמיין שאני חייב לעשות משהו, מחשבות לא הגיוניות, הפרעות מחשבתיות, הפרעות מחשבות שווא, מחשבות לא רציונליות, איך נוצרת הפרעת חשיבה? טיפול בהפרעת אישיות, פסיכיאטריה, OCD
... מרגיש קושי בתקשורת עם קולגות בעבודה או בתרגול של פעילות גופנית, הוא יכול ליצור לעצמו מציאות דמיונית שבה הוא לנצח תקוע עם מה שהוא לא רוצה. כך, לדוגמה, אדם שמתקשה בתקשורת עם חברי העבודה עשוי לדמיין שהוא לנצח תקוע במשרד עם האנשים הללו, ואז הוא מתחיל לתקשר איתם מתוך תחושת שאין לו ברירה. דוגמה אחרת היא אדם שאינו מצליח להניע את עצמו לפעול בפעילות גופנית - במקרה זה, הוא יכול לדמיין שהוא כלא בתוך בית סוהר, שאין לו שום ברירה אלא להתאמן, וכך הוא מצליח להפעיל את עצמו. ... לבין חוסר הרצון לעשות זאת. לדוגמה, אדם שנמצא במקום עבודה ומתקשה לתקשר עם הסובבים אותו, עשוי לדמיין שהוא תקוע שם לנצח ואין לו ברירה אלא לדבר איתם. כתוצאה מכך, הוא מתחיל לתקשר עם האנשים ... דוגמה נוספת היא אדם שרוצה להתאמן אך מתקשה להניע את עצמו לפעילות גופנית. במקרה כזה, הוא עלול לדמיין שהוא כלוא בבית כלא, ושכל מה שהוא יכול לעשות שם הוא להתאמן. בכך, הוא יוצר עבור עצמו ...
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
... אהבת החוכמה לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. איך ללמוד ... היינו, הפילוסופיה עצמה מושתת על חוקי הלוגיקה. וחוקי הלוגיקה עצמם מבוססים על? חוקי הלוגיקה מבוססים על יכולת התפיסה השכלית האנושית. מגבלות התפיסה האנושית מיוצגים על ידי השכל האנושי. חוקי הלוגיקה אינם מייצגים את יכולת הדמיון של האדם. יכולת הדמיון של האדם אינה באה לידי ביטוי במערכת החוקים הלוגיים. לוגיקה = שכל. לוגיקה שונה מ: דמיון. ההבנה המרכזית שצריכה להיות לגבי חוקי הלוגיקה היא, כי גם חוקי הלוגיקה עצמם הם הנחת יסוד שאינה וודאית. מאחר שהשכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ... המציאות עצמה, ממילא ניתן להבין כי מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות. המציאות עצמה היא אין סופית. השכל של האדם אינו מסוגל לתפוס בתוכו אין סוף. כל מה שנכנס לתוך המחשבה הרי שיש לו סוף. מסקנה: השכל כחלק בתוך המציאות אינו מסוגל לתפוס את מהותה האמיתי של המציאות מבחוץ. לעומת זאת, הדמיון של האדם מסוגל לדמיין אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון. בכל מקרה על האדם לזכור כאשר הוא לומד פילוסופיה ומנסה לדעת את האמת האמיתית על המציאות, כי חוקי הלוגיקה עצמם הם צמצום מחשבתי של המציאות. מציאות = אין סוף. שכל = מחשבה = סוף = היגיון = לוגיקה. כאשר האדם לומד פילוסופיה, עליו לחפש לא רק את האמת הלוגית, אלא את האמת האמיתית הכללית על המציאות כולה. זכור, המציאות היא אין סופית והשכל הוא סופי ואינו מסוגל לתפוס את המציאות האין סופית. השכל אינו מסוגל אך הדמיון כן. גם חוקי הלוגיקה עצמם הם רק חלק מתוך המציאות ומתוך השכל הכולל שמנהל גם אותם. זא חוקי הלוגיקה האנושית עצמם הם חלק מלוגיקה גדולה יותר של המציאות.
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
... הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד ... רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה ... הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר כלשהו שהוא אחד עם דבר אחר, זה עצמו ההוכחה לכך שהם לא אחד. אילו הם היו אחד לא היה צורך לומר שהם אחד. כאשר האדם אומר אני וכאשר האדם אומר אבן וכאשר האדם אומר לא אני וכאשר האדם אומר אתה, כל אחת מהישויות האלו האדם חווה אותה בצורה אחרת. וזאת ההוכחה לכך שהישויות האלו הן לא ישות אחת. אילו הן היו ישות אחת, הרי שלא היה אפשר להבדיל ביניהן ולא היה צריך לומר שהן ישות אחת. אילו לא היה ... כאשר אומרים שאין זמן, המשמעות היא שאין עבר הווה עתיד. אבל ברגע שאמרנו עבר הווה עתיד, הרי שזאת ההוכחה שכן יש זמן. ולכן לומר שהזמן הוא אחד ושאין הבדל בין העבר להווה ולעתיד, זה עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי ... כל מיני דברים כנל. אז מה האמת האם הכל אחד? תשובה: האמת היא שהשאלה לא במקומה. זא מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא ...
לוגיקה - למרוד במוסכמות ולצאת אל המוסכמה האמיתית
לוגיקה - למרוד במוסכמות ולצאת אל המוסכמה האמיתית כי האדם מוקף במוסכמות. והמוסכמה הנפוצה ביותר, היא הלוגיקה האנושית, שהאדם רגיל לראות את הישויות השונות ... מהאמת השקרית שבה הוא נאחז. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להיות אמיתי באמת. והמוות של האמת השקרית, הוא נעשה על ידי השימוש באמת המוחלטת. כי המוחלטות, שורפת את האמת השקרית, ...
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
... להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים מהו השכל הלא הגיוני שבספר להיות אלוהים? הספר להיות אלוהים של אליעד כהן מכיל ... רגיל. אליעד מסביר שישנם שני סוגים של לא הגיוני: הסוג הראשון הוא כזה שנובע ממגבלה של השכל האנושי, כלומר, משהו שנראה לאדם לא הגיוני פשוט כי הוא עדיין לא מבין אותו או כי הוא מורכב מדי עבורו. לעומת זאת, בספר ... את המגבלות האלה באופן שיטתי ומציג רעיונות שנראים בלתי אפשריים לחלוטין, מעבר לכל סוג של לוגיקה קיימת. איך הספר להיות אלוהים מבצע שטיפת מוח לשכל האנושי? אליעד מסביר שהספר שלו מבצע סוג של שטיפת מוח מיוחדת. זוהי שטיפת מוח במובן חיובי ומיוחד - מטרתה לשחרר את ... ומה לא אפשרי. הספר להיות אלוהים פועל בצורה מתוחכמת, כמעט בלתי מורגשת. הוא לוקח את השכל האנושי ועושה בו מעין שכתוב מחדש. האדם שקורא את הספר חווה תהליך עמוק של שינוי פנימי, שבו המחשבות שלו משתנות לאט ... הרגיל ומעבר לכל המושגים הקיימים בתודעתו, אל מצב של הבנה עמוקה שאינה מוגבלת על ידי שום לוגיקה מוכרת. מהו הספר להיות אלוהים? איך להשתחרר מההיגיון הרגיל? מהי שטיפת מוח חיובית? מהו אור מקיף? איך לצאת ...
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
... מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר איך אפשר להיות בטוח במשהו אם הכל מוטל בספק? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את הרעיון המרכזי לפיו שום דבר אינו בטוח באופן מוחלט, ושכל ... של השולחן מובילה לטענה כי כל תפיסה חושית שלנו, כמו ראייה, שמיעה ומישוש, אינה יכולה להבטיח בוודאות מוחלטת שהמציאות החיצונית קיימת. אפילו חוויות שנתפסות כממשיות מאוד יכולות להיות חלום. אליעד מציין ... היכולת לדעת לבין השכל האנושי? בהמשך אליעד מסביר שידיעה אמיתית אפשרית רק באמצעות השכל, אך השכל עצמו מוגבל ואינו מסוגל להגיע לוודאות מוחלטת. הוא מציין שמי שמנסה ללכת עם השכל שלו עד הסוף מגיע למצב שבו הוא לא ... או סתירה פנימית בכל טענה ובכל אמונה. כאשר אדם מתבונן פנימה בשכל שלו, הוא מגלה שהדברים שהיו נראים לו ברורים הופכים לבלתי ברורים. האם יש דרך להשתחרר מהקונפליקט בין הידיעה לאי - הידיעה? לסיכום, אליעד טוען ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית איך אפשר ללמוד מתהליך אחד לתהליך אחר? כדי להבין איך אפשר ללמוד מתהליך אחד על תהליך אחר, צריך קודם כל להבין שישנם דברים דומים ושונים בין התהליכים. לדוגמה, אם אדם רואה מישהו ... יעבוד לגמרי כי החומר שונה, ולכן נדרש שינוי מסוים. כלומר, למידה מתהליך לתהליך דורשת זיהוי של נקודות הדמיון ונקודות ההבדל. מדוע הבנת ההבדלים חשובה בלמידה מדבר לדבר? הבנת ההבדלים חשובה כי היא מונעת טעויות. לדוגמה, לימדו אדם ללכת בחצר, וכעת הוא צריך ללכת ברחוב. ההליכה עצמה דומה - ... להעלות את היראה לשורשה? מה המשמעות של משל ונמשל? איך פותרים בעיות בעזרת תהליכים מקבילים? מה זה הסקה לוגית?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לוגיקה מהי, איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לוגיקה מהי, איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, מנטורינג, מטפל טוב בתחום לוגיקה מהי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 14:28:04 - wesi1