אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
איך להתמודד עם בן מבוגר שלא רוצה לעבוד?

בעיה נפוצה שמטרידה הורים רבים היא מצב בו הילד, למרות היותו מבוגר, לא רוצה לעבוד וחסר כיוון ברור בחיים. במקרה שלפנינו, אליעד מסביר בצורה מפורטת להורה כיצד לנתח ולהתמודד עם מצב שבו הבן, בגיל 30, חסר מוטיבציה ואינו רוצה לעבוד, למרות שהוא עדיין חי בבית ההורים ויש לו את התנאים הבסיסיים לקיום נוח.

אליעד מתייחס בראש ובראשונה לתחושות של ההורה. הוא מסביר שהסיבה האמיתית לכך שהאם מוטרדת אינה דווקא כי הבן לא עובד או כי הוא נמצא בבית, אלא בעיקר בגלל שהיא חושבת שבעתיד הוא עלול לסבול בגלל המצב הנוכחי שלו. אליעד מדגים זאת ואומר שאם היו מודיעים לה שבעוד שנה כדור הארץ יושמד, היא לא הייתה מוטרדת יותר לגבי עתידו של הבן. המשמעות היא שהחרדה של האם לא נובעת מהמצב עצמו, אלא מהחששות שלה לגבי העתיד, ומהמחשבה שאולי היא לא עושה מספיק למען הילד.

מה בעצם מטריד את ההורה כאשר הילד לא עובד?

אליעד מבהיר כי הבעיה המרכזית היא שההורה חושש שהילד סובל או יסבול בעתיד. למעשה, ההורה משליך על הילד את תחושת האחריות שהוא עצמו מרגיש. הוא מדגיש כי ייתכן שהילד עצמו לא סובל, אלא בוחר לחיות במצב הקיים מתוך החלטה מושכלת שהחסרונות של עבודה גדולים בעיניו מהחסרונות של חוסר העבודה. אליעד מציין שישנם אנשים רבים שהיו מעדיפים לחיות בצורה כזאת, ואפילו מוכנים להוציא אישור רפואי על מחלה נפשית כדי לחיות בלי לעבוד. הוא מוסיף כי גם הבן עצמו לא באמת חסר כיוון מוחלט, אלא פשוט לא מעוניין לעבוד באופן סטנדרטי, כנראה משום שאין לו צורך כלכלי מיידי.

מהי הדינמיקה שמונעת מהבן לצאת לעבוד?

הבן, לדברי אליעד, משדר מסרים כפולים: מצד אחד הוא אומר שטוב לו ושזה רצון האל, ומצד שני הוא מתלונן על חוסר בכסף לדברים קטנים כמו סיגריות. בכך הוא משגע גם את עצמו וגם את ההורים. למעשה, הוא מתחמק מלקחת אחריות מלאה על בחירותיו בחיים. הוא רוצה גם את החופש שבחוסר המחויבות וגם את הנוחות שמספקת התמיכה הכלכלית של ההורים.

איך ליצור שינוי אמיתי במצב כזה?

אליעד מציע שתי דרכים עיקריות להתמודדות:
  1. לקבל את המצב כפי שהוא באופן מלא, בלי להתלונן ובלי לדאוג למה שיקרה בעתיד. במקרה כזה, ההורה יפסיק לחוש תחושת אשמה או אחריות, וייתן לילד להמשיך את חייו כפי שהוא בוחר.
  2. ליצור שינוי אקטיבי, שמשמעותו להתאמץ ואף לקחת סיכון שהילד יכעס או יתרחק. אליעד מסביר ששינוי כזה דורש מההורה לקחת עמדה ברורה ולהחליט שאינו מוכן להמשיך לתמוך בילד מבחינה כלכלית, אלא אם הוא יתחיל לעבוד.
איך ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד כדי לגרום לו לעבוד?

אליעד מציע שיטה מעשית וברורה כיצד לעורר קונפליקט פנימי אצל הילד, על מנת שייקח אחריות בעצמו:

- בכל פעם שהבן מתלונן שחסר לו משהו, על ההורה להזכיר לו בצורה עדינה וברורה שהמחסור נובע מכך שאינו עובד, ולהחזיר אליו את האחריות.

- כשהוא טוען שהוא לא יכול לעבוד, ההורה צריך לקבל את הטענה הזאת אבל גם להזכיר לו שכך עליו לקבל גם את החסרונות של חוסר העבודה.

- המטרה היא שהבן יתחיל להתעמת עם המסרים הסותרים שהוא עצמו משדר, ויבין שהוא צריך להחליט: או שהוא...
עבודה להוציא מחשבה חסרונות רגש מסר לחשוש בעיות בחינוך ילדים אקטיבי עישון סיגריות בן לא רוצה לעבוד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לחנך ילדים מתבגרים אמא אמא דואגת לילדים בן לא רוצה לעבוד בעיה בעיות בעיות בחינוך בעיות בחינוך ילדים גר אצל ההורים דאגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים חוסר חשק חוסר חשק לעבוד חוסר כיוון בחיים חוסר מוטיבציה חוסר מוטיבציה לעבוד חיים חינוך חינוך ילדים חשק חשק לעבוד ילד ילדה ילדים ילדים מתבגרים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כיוון בחיים לא רוצה לעבוד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לחנך ילדים מתבגרים לעבוד מוטיבציה מוטיבציה לעבוד מחנך מחנכים רוצה לעבוד רצון
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
... כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה איך להשתמש בשיטת המקל והגזר עם עצמך? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להשתמש בשיטה הידועה של המקל והגזר על עצמך כדי לייצר מוטיבציה, להתמודד עם אתגרים ולהשיג מטרות בחיים. לפי אליעד, האדם יכול ליצור לעצמו מערכת של סנקציות (עונשים) ותגמולים אישיים כדי לחזק את הרצון שלו ולהתגבר על מכשולים או על חוסר מוטיבציה. במקום לחכות לתמריצים חיצוניים, אפשר להשתמש בשיטה זו בצורה פנימית ואישית, שמבוססת על מנגנון פשוט של התניה ... לקבל, והגבלת אותו בתנאי מסוים, זה מייצר אצלך דחף טבעי ומוטיבציה מוגברת לעמוד במשימה או לפתור את השאלה. זוהי סוג של מניפולציה עצמית חיובית, שעוזרת לך להתמקד ולהתקדם לעבר ... בשיטת המקל והגזר העצמי אינה רק הענישה עצמה, אלא יצירת מוטיבציה אמיתית לשינוי ולהבנת עצמך. השיטה היא למעשה כלי יעיל להעצמת כוח הרצון, שיפור המודעות והיכולת להתמודד עם אתגרים ...
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
... מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה האם מוסרי לגרום לאדם לרצות משהו ... לעשות לאחר? אם התשובה חיובית, מבחינת האדם מדובר בפעולה מוסרית, ואם לא, אז לא. אליעד מוסיף ומציע לשאול את עצמך: האם הייתי רוצה שיעשו זאת לילד שלי או למישהו שחשוב לי? תשובה חיובית פירושה שהפעולה מוסרית בעיניך. למרות זאת, הוא מבהיר ... שלאנשים שונים רצונות ורגישויות שונים. איך ללמד מישהו (אוטיסט או משוגע) להתנהג בחברה? כדי ללמד אדם שאינו מבין כללי התנהגות בסיסיים בחברה, כמו ילד אוטיסט או אדם משוגע, אליעד ממליץ על הכלל הבסיסי של אל תעשה לאחרים מה שלא היית רוצה ... אני הייתי רוצה שיעשו לי את מה שאני מתכנן לעשות לאחר? אם התשובה חיובית באמת, אז מבחינתו המעשה מוסרי. אם לא, אז הוא נתפס כלא מוסרי. כך גם כאשר הורים מעודדים ילד ומנסים לגרום לו להאמין שהוא יכול להצליח - הם מוסיפים לו מוטיבציה ותמיכה, אך באותה עת גורמים לו גם להרגיש שאם הוא אינו מצליח, הוא עלול לסבול או להתאכזב. ...
הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית? למה לא לפנק את הילד? איך לחנך אותו למודעות לאחריות ולמחיר של כל פעולה? ההדרכה עוסקת בחינוך ילדים ומדגישה את ... של הרגלים נכונים בתחום של אחריות, סדר וניקיון. אחד העקרונות המרכזיים הוא להרגיל את הילד לסדר אחרי עצמו, להחזיר כלים לכיור ולדאוג לניקיון גם אחרי שהוא אוכל או משחק. כל פעולה מחייבת את הילד להבין שההנאה שלו לא מגיעה בחינם, ... מסביר את חשיבות ההבנה שאין ארוחות חינם, וכל תוצאה בחיים דורשת מאמץ. למה חשוב להרגיל את הילד לסדר אחריו? כשהילד אכל או שיחק, חשוב מאוד ללמד אותו את הערך של סדר. ברגע שילד רגיל לסדר אחרי עצמו, הוא מבין שהכל יש לו מחיר. אם הילד לומד להחזיר כלים לכיור או לנקות ... שצריך להשקיע כדי ליהנות. הדבר חשוב משום שבחיים האמיתיים אין דבר כזה הנאה ללא מחיר. אם הילד לומד לסדר אחרי עצמו, הוא יפנים את הרעיון של לתת בתמורה ולא רק לקבל. בלי ההבנה הזו, הילד עלול לחשוב שהכל מגיע לו, מבלי ... להשקיע, חיפושי קיצורי דרך הם דבר נפוץ. לכן יש אנשים שמחפשים דרכים להרוויח כסף בקלות מבלי לעבוד קשה. עם זאת, אליעד כהן מציין כי ... הנלווים לכך. האם באמת אין ארוחות חינם? הטענה המרכזית כאן היא שאין הנאה ללא מחיר. כאשר הילד אוכל או משחק מבלי לנקות אחריו, הוא לומד להרגיש שפעולה זו אינה דורשת תמורה. למעשה, הילד מתרגל לרעיון של קבלת דברים ... עלול לגרום לו לתסכול כאשר הוא יתמודד עם סיטואציות בהן עליו לשלם או להוציא מאמץ. ככל שהילד יתחיל להבין את הקשר בין ההנאה ... איזון בין נתינה וקבלה? ההדרכה מדגישה את הצורך בהבנת האיזון בין נתינה וקבלה. המטרה היא שהילד יתחיל להבין שלכל פעולה יש מחיר, גם אם לא תמיד הוא ירגיש את המחיר באופן ישיר. לדוגמה, אם הילד אוכל, הוא יצטרך לסדר אחריו. אם הוא משחק, הוא יצטרך לדאוג לסדר את החדר אחרי המשחק. הורים יכולים להיות גמישים, אך חשוב לשמור על עקרון בסיסי זה. כשהילד מבין את הקשר בין העבודה לבין ... תחושת אחריות ומודעות לאיזון בין מה שהוא מקבל לבין מה שהוא נותן. מדוע חשוב להרגיל את הילד להתאמץ? הרגלת הילד להאמין שלהשיג זה קל עלולה להוביל ...
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים מערכת החינוך הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע מורים עצמם לא נהנים ללמד? הסיבה המרכזית לכך שילדים לא נהנים מהלימודים קשורה ישירות לכך שהמורים עצמם לא נהנים ממה שהם מלמדים. רוב המורים נמצאים בכיתה לא מתוך תשוקה אמיתית למקצוע או אהבת למידה, אלא מתוך רצון להתפרנס או לשמש כבייביסיטר לילדים. כשהמורה עצמו לא אוהב את החומר הנלמד, הוא אינו מסוגל לעורר בתלמידים תשוקה או עניין אמיתי. לעומת התלמידים, שכאשר אינם נהנים, מיד מאבדים עניין, המורה כבר התרגל לסבול בשקט ולשאת את השיעמום. לילדים אין את המנגנון הזה ולכן הם מגיבים בחוסר ריכוז ובחוסר עניין. מי ראוי להיות מחנך טוב? אליעד מסביר שמחנך טוב הוא מי שהצליח קודם כל לחנך את עצמו. כדי שהמורה יוכל לעזור לתלמידים להתפתח, הוא צריך להבין לעומק את עצמו ולזהות את אותן בעיות אצל התלמידים. כל תכונה שנמצאת אצל התלמיד, כגון עצלנות, חוסר ריכוז או התנגדות ללימודים, קיימת גם אצל המורה, לפחות בצורה פוטנציאלית. מחנך טוב חייב להיות מודע ליכולות שלו ולמגבלות שלו. אם המורה מבין את עצמו ויודע כיצד ... הוא תכונה חשובה. למשל, חוסר ביטחון עצמי הוא זה שמונע מאדם לבצע פעולות מסוכנות או לא ריאליות. כל אדם נולד עם פוטנציאל לכל התכונות - הן הטובות והן הרעות. תפקיד המחנך הוא לא לפתח אצל הילד רק תכונות חיוביות אלא לעזור לו לבטא את כל התכונות בצורה מאוזנת. אם יש לאדם רק ... צריך להיות מסוגל להסתכל על המציאות כפי שהיא באמת, בלי לנסות לייפות או לשקר לעצמו. דווקא ההתעלמות מחצי הכוס הריקה גורמת לאדם לאבד איזון פנימי ולהיות אומלל. איך הורים ומורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? כאשר ילד זוכה לפרגון ולהערכה רק כאשר הוא מצליח, המסר הסמוי שהוא מקבל הוא שההערכה והאהבה מותנות בהצלחה. כך הוא לומד לא לאהוב את עצמו בצורה טבעית, אלא רק על בסיס השוואה לאחרים. אם ילד מקבל ציור יפה והוא מקבל שבחים רק על הציור שהצליח לו, הוא יאמין שמגיע לו להעריך את עצמו רק כשהוא עומד בתנאים מסוימים. לאורך זמן, זה יוצר תחושת חוסר ביטחון עצמי וחוסר אהבה עצמית. מהי מטרת החינוך ואיך היא אמורה להיות? החינוך האמיתי לא אמור להתמקד בציונים ובהצלחה, אלא בחוויית הלמידה עצמה ובפיתוח החשיבה של הילד. בית הספר אמור להיות מקום שבו הילד מגלה את עצמו ואת יכולותיו, דרך למידה והכרת העולם. הלימודים אמורים להיות חוויה שמאפשרת לילדים להכיר את עצמם טוב יותר ולהיות מאושרים יותר. המחנך חייב להבין מהי מטרת הלמידה באמת ולשדר זאת לתלמידים. איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את הלימודים? הדרך לגרום לילדים לאהוב את הלימודים היא בכך שהמורה עצמו יהיה מלא תשוקה ועניין במה שהוא מלמד. הוא ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה שיקרה דבר רע לילדים שלהם היא בלתי נסבלת. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק מזהותו העצמית, ומהווים המשך ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחוויית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ה
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד למה אומרים שילדים זה שמחה? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון הרווח שאומר ילדים זה שמחה. למרות האמירה הזו שנראית מובנת מאליה, אליעד מסביר שרוב האנשים כלל לא מבינים באמת למה הם חושבים שילדים מביאים אושר. הוא מתחיל מהדוגמה הקלאסית של אימא צעירה, שמיד אחרי לידת הילד הראשון שלה אומרת זה האושר האמיתי!, והיא מרגישה שלילד שלה יש יכולת להעניק לה תחושת סיפוק, שמחה ואושר שלא ניתן לתאר. לכאורה, נראה שהילד הוא הגורם המרכזי לשמחה ולאושר שלה, אך אליעד טוען שישנו עומק נסתר מאחורי ההצהרות הללו, שמסווה למעשה את המציאות האמיתית. מה באמת עומד מאחורי הרצון להביא ילדים לעולם? הסיבה האמיתית לכך שאנשים רוצים להביא ילדים לעולם, לפי אליעד, היא חיפוש אחר משמעות בחיים. הוא טוען שרוב בני האדם חיים במצב של ריקנות, חוסר ... מתחילים להמציא תירוצים שונים: הישרדות המין האנושי, המשכיות, המשפחה, ועוד. אנשים אומרים שהם מביאים ילדים לעולם מתוך צורך בהמשכיות, אך אליעד מדגיש שהסיבה העמוקה היא חוסר המשמעות הפנימית. הילד, כך הוא מסביר, הופך בעצם למטרה שהאדם עובד עבורה, נותן לו תירוץ לקום בבוקר, ומאפשר לו לשקר לעצמו שיש לו מטרה אמיתית בחיים. מדוע ילדים הם בעצם סוג של עבדות? אליעד כהן מדגים זאת בצורה מאוד ישירה וברורה: כאשר אדם מביא ילד לעולם, הוא למעשה הופך לעבד שלו. הילד הוא יצור קטן וחסר אונים, וההורה הופך לאחראי על כל חייו. ההורה משעבד את עצמו לצרכים של הילד, הוא לא ישן בלילה, דואג ללא הפסקה, ומקדיש את חייו לטובת הילד. כך ההורה הופך למעשה לעבד של הילד, אבל הוא מוכן לעשות זאת משום שאין לו משמעות אחרת בחיים. אדם שמבין את תכלית החיים לא זקוק לכך. מי שאין לו משמעות פנימית, לעומת זאת, הופך להיות תלוי בילדים כדי לתת משמעות לחייו. האם רק ילדים ביולוגיים מספקים משמעות? אליעד מסביר שזה לא רק לגבי ילדים ביולוגיים. ילדים הם בעצם כל דבר שהאדם יוצר או מקים: עסק, קריירה, פרויקטים שונים, ארגונים שהוא מנהל, וכו. כל דבר שהאדם מייצר ומוציא מהפוטנציאל שלו אל הפועל הוא בעצם ילד שלו, משום שהדבר נותן לאדם משמעות וסיפוק, אבל זו משמעות חלקית וזמנית בלבד. כל הישג כזה הוא למעשה ... לתת לעצמו תחושת חשיבות ומשמעות בעולם שבו הוא מרגיש אבוד. למה לאדם יש צורך להרחיב את האגו באמצעות ילדים? אליעד מסביר כי סיבה נוספת לכך שאנשים מביאים
יחסי הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית
יחסי הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית
... הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית למה הורים סובלים כשהילד שלהם סובל? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הסיבות שבגללן הורים חווים סבל כשהילדים שלהם סובלים. הסיבה המרכזית שהוא מציג היא ההזדהות הרגשית. כאשר אדם מזדהה עם אדם אחר, הוא למעשה מדמיין את עצמו באותו מצב קשה של האדם ... שברגע שהאדם מזדהה עם מישהו אחר, הוא מרגיש כאילו הצרות של האדם השני הן שלו עצמו. ההורים חווים סבל לא רק בגלל מה שקורה לילד בפועל, אלא בעיקר בגלל הסבל שהם מדמיינים שהיה קורה להם אם הם עצמם היו באותה סיטואציה של הילד. מהו הפתרון לסבל של הורים מהזדהות עם ילדיהם? אליעד כהן מסביר שהפתרון לסבל שנובע מהזדהות רגשית הוא להגיע למצב שבו אדם מדמיין את עצמו במצב שלילי כלשהו, אבל לא חווה לחץ מהדמיון ... קשה לבין החוויה הרגשית של לחץ או סבל מהמחשבה הזו. הוא נותן דוגמה לכך ואומר שכל פעם שהורה סובל ממצבו של הילד שלו, המצב הזה מזכיר להורה שהוא עצמו עדיין סובל במשהו. כלומר, ההורה מפחד להיות בדיוק באותו מצב של הילד. אם ההורה יגיע למצב שבו הוא יכול לראות את עצמו כסובל, אבל לא ייבהל או ילחץ מהסבל שהוא מדמיין, הוא כבר לא יסבול מהסבל של הילד שלו. לפי אליעד, אם אדם ישלים עם הסבל של עצמו, הוא לא יזדעזע לראות את אותו סבל אצל אחרים, ובכך יוכל להתמודד טוב יותר עם סיטואציות קשות הקשורות לאנשים שהוא אוהב, כמו הילדים שלו. איך דוגמת הצמחונות קשורה להבנת ההזדהות הרגשית? אליעד כהן משתמש בדוגמת הצמחונות כדי להסביר בצורה מוחשית יותר מה קורה כאשר אדם ... גורמת לו לחוות סבל, כי הוא מדמיין את עצמו באותו כאב של בעלי החיים. בצורה דומה, כאשר הורה מזדהה עם הסבל של הילד שלו, הוא בעצם מדמיין את עצמו במקומו וסובל בעצמו מהסיטואציה. מה הקשר בין הזדהות רגשית לבין תחושת חוסר אונים? לפי אליעד, ההזדהות הרגשית יוצרת אצל האדם תחושת חוסר אונים. זאת משום שכאשר האדם מדמיין את עצמו במצב של הסבל של הילד או של בעל החיים, הוא מדמיין גם את חוסר האונים, את חוסר היכולת שלו לקבל עזרה או להשתחרר מהסיטואציה הקשה. ככל שהאדם מזדהה יותר, כך תחושת ... נסבל, אלא כחלק טבעי מהמציאות. לסיכום, ההרצאה של אליעד כהן מדגישה את העובדה שהסבל שהורים חווים כשהם רואים את ילדיהם סובלים נובע בעיקר מהזדהות רגשית ומחוסר השלמה עם מצבי סבל במציאות. הדרך להפסיק את הסבל הזה היא להבין את המציאות במלואה, להשלים איתה, ולראות את הסבל לא כטרגדיה אישית אלא כחלק טבעי של החיים. איך להתמודד עם סבל של ילד? מהי הזדהות רגשית? למה הורים מרגישים חוסר אונים? איך להפסיק לסבול ממצבם של אחרים? מה הקשר בין צמחונות להזדהות רגשית? ...
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
... בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד למה אתם מפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלכם? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד להתמודד עם פחדים וחרדות של הורים שמפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלהם, במיוחד פחד מתאונות דרכים או מוות. אליעד מדגיש כי הפחד נובע משילוב של שלושה גורמים מרכזיים: ההורים אוהבים את הילד שלהם באופן מיוחד, יותר מאשר ילדים אחרים. ההורים חושבים שתאונת דרכים או מוות זה דבר רע מאוד. ההורים מאמינים שקיימת אפשרות סבירה שתאונת דרכים או מוות עלולים לקרות לילד שלהם. אליעד אומר כי אם אחד מהגורמים האלה ייעלם, גם הפחד ייעלם. כלומר, כדי לטפל בפחד או בחרדה, צריך לשנות או לפקפק באחת מהאמונות האלה. איך מטפלים בפחד שתהיה ... דרכים - כלומר, לפקפק בסבירות של האירוע. לחשוב שתאונת דרכים אינה דבר רע - כלומר, לשנות את הגישה לגבי המשמעות של תאונות. להפסיק לאהוב את הילד שלה בצורה חריגה - כלומר, לראות את הילד כשווה לכל אדם אחר, ובכך להפחית את הפחד לאבד אותו. אליעד מדגיש שהאישה צריכה להחליט איזה פתרון מתאים לה, ולהבין לעומק את ההשלכות של כל בחירה. איך לבחור מה לשנות ... בהכרח, היא יכולה להשתחרר מהפחד. אולם הוא מבהיר שזו תפיסה שקשה מאוד לאמץ, שכן רוב האנשים באופן טבעי חושבים שתאונות ומוות הם רעים. למה קשה להורים להגיד בדיוק מה הם רוצים? אליעד מדגים איך האישה מתקשה להגיד מה בדיוק היא רוצה שיקרה, בגלל שהפחד שלה גדול מאוד והיא מפחדת אפילו לומר את המילים בבירור. הוא מסביר שזה כמו שיש אנשים שמפחדים לדבר על המוות או מחלות, ולכן גם הפחד מפני מוות של ילדיהם הוא דבר שקשה להם להתמודד איתו ישירות. אליעד מתעקש איתה שתגדיר בבירור את מה שהיא רוצה, ומדגיש שוב ושוב שרק על ידי הגדרת הדברים באופן ברור אפשר לפתור את ... הוא מדגיש שההבנה הברורה של מה שמטריד אותה, ולמה זה מטריד אותה, היא הכרחית כדי להשתחרר מהפחד. לסיכום: כיצד להשתחרר מפחדים וחרדות לגבי הילדים? הדרך שאליעד מציע לטיפול בחרדות ובפחדים היא: להגדיר בבירור את הפחד ואת המציאות שמפחדים ממנה. להבין את שלושת הגורמים המרכזיים לפחד: אהבה מיוחדת לילד, אמונה שהאירוע (מוות או תאונה) הוא רע, והאמונה שיש אפשרות סבירה שהאירוע יקרה. לבחור לשנות את אחת משלוש האמונות האלה - או את הסבירות, או את הערך הרע של האירוע, או את האהבה המיוחדת לילד. להבין שהשינוי בתפיסה או באמונות האלה יכול לשחרר את האדם לחלוטין מהחרדה ומהפחד. אליעד מסיים בהדגשה שההחלטה היא בידי ההורה, ואין תשובה נכונה או לא נכונה, אלא רק בחירה מודעת והבנה של ההשלכות של הבחירה. איך להתמודד עם פחד ממוות של ילדים? טיפול בחרדות של הורים? איך להפסיק לפחד מתאונות דרכים? למה אני מפחד שהילד ימות? האם אפשר להפסיק לפחד? איך לשנות תפיסות כדי לא לפחד? למה קשה לי להגדיר מה אני רוצה? ...
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
... משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים למה הורים וילדים רבים כל הזמן? הסיבה המרכזית שבגללה יש מריבות בין הורים לילדים, ובפרט במקרה של אימהות וילדים, נעוצה בצורך של כל צד להאשים את הצד השני בחוסר ... עם עצמו, הוא מחפש סיבה חיצונית להרגשתו, ואז קל לו להאשים מישהו שקרוב אליו, כמו אמא, אבא או ילד. אליעד מסביר שאם אדם נמצא לבד במדבר ואין לו את מי להאשים, הוא יאלץ להאשים רק את עצמו. לעומת זאת, כשיש מישהו אחר בקרבתו, כמו אמא או ילד, טבעי ונוח יותר להפנות את האשמה כלפי אותו אדם. האם ... לא רבים על הדברים שהם חושבים שהם רבים עליהם. המריבות על נושאים קטנים כמו למה הילד לא סידר או למה האמא לא הכינה משהו, הן רק סימפטומים לתסכול ... כנים עם עצמנו לגבי הסיבות האמיתיות לתסכול. מהו הפתרון האמיתי לבעיות בין הורים וילדים? הפתרון שהציע אליעד הוא תיאום ציפיות. המריבות בין ההורים לילדים נובעות מכך שלכל אחד יש ציפיות שונות. לדוגמה, ילד מצפה מאמו שתאהב אותו בלי תנאים, אך האם לא תמיד יכולה לעמוד בציפייה הזאת באופן מושלם. כך נוצר מצב שהילד מאשים את האם שאינה אוהבת אותו מספיק, והאם מרגישה תסכול שהילד אינו מעריך את מה שהיא כן נותנת. אליעד מדגיש ששני הצדדים ... בכנות את הציפיות האמיתיות שלהם זה מזה. האם באמת קיימת אהבה ללא תנאים בין אם לילדיה? אליעד מעלה את הטענה שהילד רוצה לקבל אהבה ללא תנאים כי הוא בעצמו לא מצליח לאהוב את ... להוכיח שהיא כן אוהבת, אך התהליך רק יסלים את המריבה. למה קשה להוכיח אהבה בין הורה לילד? אחת הבעיות המרכזיות ביחסי הורים וילדים היא חוסר היכולת להוכיח אהבה. אליעד מבהיר שאין דרך אמיתית להוכיח שאתה אוהב מישהו. הילד יכול תמיד לטעון שלא אוהבים אותו מספיק, ויהיו לו תמיד ... במקום זאת בהבנת הסיבות הפנימיות לחוסר שביעות הרצון של כל אחד מהצדדים. האם הורים צריכים לאהוב את ילדיהם ללא תנאים? אליעד מדגיש שלאהוב ללא תנאים הוא רעיון שלא באמת ניתן לממש אותו באופן מלא. הוא מסביר שאמא כן אוהבת את ילדה ללא תנאים במובן מסוים, אך לא באופן מוחלט. מצד אחד, אמא מוכנה לקבל את הילד עם חסרונות רבים שלא הייתה מקבלת מאף אחד אחר, ומצד שני, היא ... את מה שהוא רוצה תמיד. זה המתח שיוצר את האשליה שהיא לא אוהבת אותו ללא תנאים. הילד עצמו צריך להבין שגם הוא לא אוהב את עצמו ללא תנאים, ולכן הוא מפנה את הציפייה הזאת אל אמו. איך לעשות תיאום ציפיות בין הורים לילדים? אליעד מציע פתרון מעשי: לשבת יחד ... מאיתנו, ולכן נוח יותר להאשים דווקא את בני המשפחה. מהו שורש התסכול ביחסי הורים וילדים לפי אליעד? שורש התסכול נעוץ בכך שהאדם לא ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, חוסר כבוד מצד הילד, לקבל כבוד מהילד, חיפוש כבוד, ערך עצמי, דימוי עצמי, רוצה שיכבדו אותי, כפיות טובה, רצונו של אדם כבודו, כיבוד הורים
חינוך ילדים, הורים וילדים, חוסר כבוד מצד הילד, לקבל כבוד מהילד, חיפוש כבוד, ערך עצמי, דימוי עצמי, רוצה שיכבדו אותי, כפיות טובה, רצונו של אדם כבודו, כיבוד הורים
חינוך ילדים, הורים וילדים, חוסר כבוד מצד הילד, לקבל כבוד מהילד, חיפוש כבוד, ערך עצמי, דימוי עצמי, רוצה שיכבדו אותי, כפיות טובה, רצונו של אדם כבודו, כיבוד הורים איך ניתן להתמודד עם חוסר כבוד מצד הילד והורים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים הקשורים לחינוך ילדים, כיבוד הורים, וקבלת כבוד מצד הילד. הוא מדבר על הקשיים של הורים במצבים בהם הם מרגישים שאין כבוד כלפיהם מצד הילד. הוא מציע לשנות את התפיסה של מהו כבוד, ומבהיר כי פעמים רבות אנו לא מקבלים את הכבוד שאנחנו מחפשים פשוט כי לא תמיד יודעים איך להגדיר או לבקש ... נותנים הרבה ומקבלים מעט? כחלק מהדיונים אליעד מציע להורים ולמבוגרים באופן כללי להבין כי יש מצבים שבהם הם נותנים הרבה, אך לא תמיד מקבלים בתמורה מה שהם ציפו לו. לדוגמה, אדם שמבצע הרבה עבור אחרים או ... להבין שבסופו של דבר מדובר בשני כוחות - הרצון של הילד או האדם השני לא תמיד יתואם עם הציפיות שלנו. אם הילד לא מגיב כפי שאנחנו רוצים, לא תמיד זה אומר שאין כבוד אלא יכול להיות שהוא פשוט לא מבין את הדרך בה אנחנו רוצים שיכבדו אותנו. לכן, החוויה לא ... להיות שאתה לא מחפש את הכבוד בדרך הנכונה. אליעד מציע להורים לא לקחת את כל הבעיה על עצמם ולהבין שייתכן שלילדים יש דרך שונה להבין ולתת כבוד. הדרך לקבל כבוד היא לא תמיד פשוטה והיא דורשת הבנה של השני. האם אנחנו יכולים לשנות את ההתנהגות של אחרים? ... שאתה יכול לעשות בעצמך במקום לצפות ששני הצדדים ישתנו. חינוך ילדים כבוד והערכה כיצד להתמודד עם חוסר כבוד הערך העצמי ותחושת כבוד כיבוד הורים כיצד לקבל כבוד מהילד איך לשנות את ההתנהגות של אחרים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד סובל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד סובל, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לימודים בנושא ילד סובל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6719 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 23:52:55 - wesi1