אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔איך עובדת התאהבות? למה אני לא מצליח לאהוב? למה אני לא אוהב אותה? למה אני לא אוהבת אותו? לא מצליח להתאהב, מי לא יכול לאהוב? איך לאהוב מישהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:59איך עובדת התאהבות? למה אני לא מצליח לאהוב? למה אני לא אוהב אותה? למה אני לא אוהבת אותו? לא מצליח להתאהב, מי לא יכול לאהוב? איך לאהוב מישהו? למה אני לא אוהב? בעיות בזוגיות, אהבה במערכת יחסים
למה אנשים לא מצליחים להתאהב, גם כשיש סיבה הגיונית לכך?

אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת למה אנשים לא מצליחים להתאהב, גם כאשר כל התנאים לכך מתקיימים בצורה מושלמת. הוא מתחיל בסיפור של אדם שנמצא בזוגיות, וטוען שהבחורה איתו מתנהגת אליו בצורה מושלמת, עושה בדיוק את כל מה שהוא רוצה, ובכל זאת הוא לא מצליח לאהוב אותה. הוא עצוב על כך, ורוצה לאהוב אותה, אך משהו פנימי מונע ממנו להרגיש את האהבה הזו. אליעד שואל: איך יכול להיות שבחורה שעושה לך את כל מה שאתה מבקש, שאינה מחסירה דבר, ובכל זאת אינך מצליח לאהוב אותה?

אליעד מסביר שיש שתי סיבות עיקריות לכך:
  1. או שהבחורה באמת לא מספקת את הצרכים האמיתיים של הבחור, אפילו שהוא לא מודע להם.
  2. או שהבעיה נמצאת בתוך הבחור עצמו, כלומר, שהוא עצמו לא מרגיש טוב עם עצמו, ולכן אינו מסוגל להרגיש אהבה כלפי הבחורה.
האם ייתכן שאתה לא מודע לרצונותיך האמיתיים בזוגיות?

לפי אליעד, אנשים לעיתים חושבים שהם רוצים משהו מסוים, אך למעשה יש להם רצונות פנימיים שהם אינם מודעים להם. לכן, גם אם הבחורה עושה בדיוק את כל מה שאתה חושב שאתה רוצה, ייתכן שיש לך רצון פנימי נסתר שלא מתמלא, ולכן אינך מצליח לאהוב. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא רוצה בת זוג שתיתן לו המון תשומת לב, וכשהוא מקבל זאת, עדיין לא מצליח לאהוב, כי אולי הרצון האמיתי שלו הוא לקבל תשומת לב מאדם אחר, או אפילו לא לקבל תשומת לב בכלל.

אליעד נותן דוגמה מפורטת ואומר שלעיתים, אפילו אם בן או בת הזוג עושים הכל נכון, האדם לא יוכל לאהוב, כי הרצון הפנימי והלא מודע שלו הוא שהבן או בת הזוג דווקא יתנהגו אחרת, אולי אפילו ש"יעשו לו את המוות". כלומר, הוא מעוניין בסוג של אינטראקציה מסוימת שכרגע לא מתקיימת, ולא מודע לזה באופן מלא. זה יוצר מצב של תסכול ואי - הבנה למה הוא לא מתאהב, אף על פי שעל פני השטח נראה שכל התנאים מתקיימים.

איך עובד חוק ההתאהבות לפי אליעד כהן?

אליעד מסביר כי ההתאהבות מבוססת על חוק פשוט מאוד וברור: אדם אוהב את מה שעושה לו טוב. אי אפשר לאהוב משהו שלא עושה לך טוב, ואי אפשר לא לאהוב משהו שכן עושה לך טוב. אם משהו עושה לך טוב יותר מכל דבר אחר, אתה חייב לאהוב אותו. אם אדם אומר שהוא לא מצליח להתאהב, המשמעות היא שמשהו שם אינו באמת עושה לו טוב כפי שנראה לו או לאחרים.

אליעד מוסיף דוגמה מעשית: אם אדם רעב מאוד, גם מיליון דולר לא יעשו לו טוב, כי הוא זקוק קודם כל לאוכל. אדם רעב מאוד (רגשית או פיזית) אינו יכול ליהנות משום דבר, כי הוא זקוק למילוי של צורך בסיסי הרבה יותר. דוגמה זו מדגימה בבירור את הרעיון שייתכן שהבחורה מושלמת, אבל הצורך הרגשי הבסיסי של אותו אדם כה עמוק, שהיא פשוט לא יכולה למלא אותו, ולכן הוא לא מצליח להתאהב.

למה קשה להתאהב כשמרגישים רע מאוד עם עצמנו?

כאשר אדם חש רע מאוד עם עצמו או מרגיש "רעב רגשית", הוא אינו יכול ליהנות ממה שבן הזוג נותן לו, מכיוון שצורך רגשי בסיסי מאוד לא התמלא. במצב כזה, לא משנה כמה בן הזוג יעשה עבורו, הוא פשוט לא ירגיש את זה. אליעד נותן דוגמה נוספת ברורה: חולה סופני שצריך ניתוח שעולה מאה מיליון דולר, גם אם מישהו ייתן לו חמישים מיליון, הוא לא יצליח להעריך את זה, כי הצורך שלו גדול הרבה יותר ממה שהוא קיבל. אותו דבר ברגש - אם הצורך שלך לא מתמלא באופן בסיסי, אתה לא יכול להעריך את הדברים הטובים שעושים עבורך.

האם אפשר לא להצליח לאהוב אם טוב לנו מדי עם עצמנו?

מצד שני, אליעד מסביר שגם אם האדם נמצא במצב טוב מדי, הוא לא יכול להתאהב. אדם שטוב לו מדי עם עצמו, שכוס הרגש שלו מלאה עד הסוף, לא יוכל להתאהב בבן זוגו, כי אין לו מקום לקבל אהבה נוספת. האהבה הנוספת שבן הזוג נותן לא תורגש, כי אין כבר מקום לרגש נוסף. הוא משווה זאת לכוס מים - אם היא מלאה עד הסוף, לא משנה כמה מים נוספים תמזוג, הכוס לא תתמלא יותר, והמים ישפכו החוצה.

לסיכום, למה באמת לא מצליחים להתאהב?

אליעד מסכם את הדברים בכך שבכדי להתאהב, נדרשים שני תנאים ברורים ומוחלטים:
  • בן הזוג צריך להתנהג בצורה שעושה טוב לאדם.
  • האדם עצמו צריך להיות במצב רגשי שמאפשר לו ליהנות ולקבל את הטוב שבן הזוג נותן לו.
אם אחד התנאים הללו לא מתקיים, האדם לא יצליח להתאהב, גם אם הכל נראה מושלם על פני השטח.
איך עובדת התאהבות? למה אני לא מצליח לאהוב?

בהרצאה, אליעד עוסק בשאלה מדוע אנשים לא מצליחים להתאהב, למרות שהמצב לכאורה מתאים לכך. הוא מתחיל בסיטואציה בה בחור נמצא בקשר זוגי אך לא מצליח לאהוב את הבחורה שהוא נמצא איתה, אף על פי שהיא ממלאת את כל מה שהוא מבקש ממנה. הוא מציין כי על פי ההיגיון, אם מישהי עושה לנו טוב, אנו חייבים לאהוב אותה, אך מה קורה אם זה לא קורה?

הדיון מתחיל בשאלה אם מדובר במשהו שקשור לרצונות פנימיים שלא מודעים להם. החבר מצהיר שהוא רוצה לאהוב אותה, אך לא מצליח, ואפילו אומר שהוא עצוב על כך שהוא לא מצליח לאהוב אותה. שאלות נוספות נוגעות אם הוא לא מצליח לאהוב אותה משום שהיא לא מספקת את הצרכים שלו. במקרה זה, אליעד שואל אם היא עושה משהו שהוא לא אוהב או אם הוא היה מעדיף מישהי אחרת, אך הוא עונה שלא. אליעד מציין, במקרה זה, שייתכן שמה שמפריע לו הוא משהו פנימי אצלו, ולא בהכרח בבת הזוג.

בהמשך, אליעד מציע כי יתכן שהבחור לא מודע למה שהוא באמת רוצה, וכך לא מצליח לאהוב אותה. אבל גם אם הוא חושב שהוא רוצה, בפועל יתכן שהוא לא מודע למה שהוא צריך. לפעמים יש אנשים שמחפשים אהבה או תשומת לב במקום אחר, מה שיכול להוביל לכך שלא יתאהבו בזוג הנוכחי.

אליעד מבצע הסבר מעמיק, המצביע על חוק פשטני: אדם אוהב את מה שעושה לו טוב. אם משהו גורם לך להרגיש טוב יותר מאחרים, אתה תאהב אותו. אם הוא גורם לך להרגיש רע, אתה לא תאהב אותו. הוא מסביר שמדובר בחוק שאי אפשר לעקוף אותו, וכי אדם לא יכול לאהוב משהו שלא עושה לו טוב, או שהמציאות לא טובה לו כל הזמן.

אם הבחורה עושה לו טוב, לפי אליעד, הוא חייב לאהוב אותה. אולם יש מצבים בהם אדם עשוי להרגיש רע עם עצמו, לא משנה כמה טוב הבחורה עושה לו. הוא מציין דימוי מעניין: אם אדם רעב מאוד, הוא לא יכול להיות מרוצה ממיליון דולר, כי הוא צריך הרבה יותר. הכוונה היא, שאם מישהו מרגיש רע מאוד, שום דבר לא יכול לגרום לו להרגיש טוב.

מה הסיבה לכך שאני לא מצליח להתאהב?

כשהאדם מרגיש רע מאוד עם עצמו, הוא לא מסוגל להרגיש את כל מה שעושים עבורו בזוגיות. במקרה זה, לא משנה אם בת הזוג עושה הכל נכון - הוא פשוט לא מסוגל להרגיש את האהבה, מכיוון שהוא רעב רגשית ואינו מסוגל ליהנות ממה שהיא נותנת. על פי אליעד, התאהבות דורשת לא רק שבן הזוג יתנהג בצורה טובה, אלא גם שהאדם יוכל להרגיש טוב על פי תחושותיו האישיות.

למה אי אפשר להתאהב אם אני מרגיש טוב מדי?

לא מספיק להיות רק מרוצה - אדם שגורם לו את כל טוב שבעולם לא יכול להתאהב, אם הוא כבר "מלא" מדי, כלומר, אם הוא מרוצה עם עצמו עד כדי כך שלא זקוק לאהבה נוספת. אז לא משנה כמה טוב ייתנו לו, הוא לא יוכל להרגיש את זה.
אליעד: זוג נמצאים בקשר, עד כאן הבנו? עכשיו, נגיד הבחור אומר, אני לא מצליח לאהוב את הבחורה. לא מצליח אותה. עכשיו, ממה זה יכול לנבוע? מי זה שהיא לא מספיק טוב. מה האפשריות? שאלה ראשונה, אתה רוצה לאהוב אותה? נגיד שהוא אומר שכן, אני רוצה לאהוב אותה. עצוב לך שאתה לא אוהב אותה? נגיד, הוא אומר שכן. עד כאן הבנו? הוא רוצה לאהוב אותה. ואפילו, רע לו מזה שהוא לא מצליח לאהוב אותה.

שאלה שנייה, אולי הוא לא מצליח לאהוב אותה, מפני שהיא לא מספיק טובה. נכון? אז שואלים אותו, יש משהו שהיא טובה בענייך? והוא עונה שכן. יש משהו שאם היא הייתה עושה, היית מתאהב בה? הוא עונה שלא. היית רוצה מישהי אחרת? הוא עונה שלא. והשאלה היא ממה זה יכול לנבוע? הבנתם את השאלה?

איך יכול להיות שהוא אומר, הבחורה עושה את כל מה שאני רוצה, אני לא רוצה מישהי אחרת, אין משהו שאם היא היית עושה הייתי, אוהב אותה יותר. לפחות לא ברמה הפורמלית. והוא רוצה לאהוב אותה, והוא עצוב מזה שהוא לא אוהב אותה. כאילו, סגרנו את זה מכל הכיוונים. ועל פי חן, הוא לא אוהב אותה. איך זה יכול להיות?

ש: אולי הוא לא באמת מודעה למה שהוא רוצה, הוא חושב שהוא רוצה. מכיוון שהוא לא מודע למה שהוא רוצה, אז הוא משקר.

אליעד: לא הבנתי את מה שאמרת? פרקטית, מה הסיבה? הסיבה שאתה לא אוהב אותה, היא משום ש...?

ש: היא לא באמת ממלאת לך את הרצונות.

אליעד: אבל למה? היא עושה ככה, וככה, והיא פיקס.

ש: השאלה מה אתה רוצה?

אליעד: כל מה שהוא מבקש, היא נותנת. למה הוא לא אוהב אותי?

ש: הוא לא מודע לזה שהיא לא ממלאת לו את מה שהוא רוצה.

אליעד: בא נניח שאין.

ש: אם אין כאלה והוא רוצה לאהוב אותה? נניח שהוא רוצה לאהוב אותה...

ש: יכול להיות שהוא אוהב אותה, והוא לא יודע שהוא אוהב אותה.

אליעד: "הוא אוהב אותה, אבל הוא לא מודע לזה שהוא אוהב אותה, והוא לא יודע איך להודעות בזה שהוא אוהב אותה." עוד הפעם, ברור שהוא אוהב אותה. הוא אוהב אותה ברמה מסוימת. אבל הוא לא מצליח להתאהב. על פי ההיגיון הוא יודע שהוא צריך אהוב. על פי הרגש הוא לא מצליח לאהוב.

בהיגיון, הכל פיקס. מה אתה מצפה מבחורה? את זה, ואת זה, הנה היא נותנת לך בדיוק את זה. איך אתה לא יכול לאהוב אותה? הרי היא נותנת לך את מה שאתה רוצה.

ש: יכול להיות, שיש לו אהבה במקום אחר.

אליעד: בהנחה, שאין אהבה במקום אחר.

ש: כי אולי הוא באמת רוצה, שהיא לא תמלא לו את הרצונות. בפנימי שלו, הוא רוצה שהיא תעשה לו את המוות.

אליעד: הוא בן אדם נורמלי ובזה הסתיים הסיפור. החוק אומר ככה, בן אדם אוהב את מה שעושה לו טוב. אין אפשרות שבן אדם לא יאהב את מה שעושה לו טוב, ואין אפשרות שבן אדם יאהב את מה שלא עושה לו טוב. בסך הכל בסופי כמובן.

זאת אומרת, אם משהו, גם עושה לך טוב, וגם עושה לך רע, אז, הוא עושה לך יותר טוב, אתה תאהב אותו. ואם הוא עושה לך יותר רע, אתה לא תאהב אותו. וזה תמיד גם, ביחס לאלטרנטיבות, אם יש מישהי שעושה לך יותר טוב, אז אתה תאהב את מי שעושה לך יותר טוב. זה חוק, שאי אפשר לזוז ממנו לא ימינה, ולא שמולאה.

אן בן אדם, נגיד אומר, אני לא מצליח לאהוב אותה. זאת אומרת, שאם היא היית עושה לה טוב, במאה אחוזים שהוא היה מצליח לאהוב אותה. מחויב. אם היא עושה לך טוב, מאה אחוזים אתה חייב לאהוב אותה, אין אפשרות שלא.

שימו לב למשהו מעניין, אלא אם כן אתה מפחד לאהוב, זאת אומרת שאתה מפחד שהיא תאהב אותה, היא תעזוב אותך ואחר כך יהיה לך רע. אבל זה סיפור אחר. אבל מה זה בעצם אומר, זאת אומרת אם היא עושה לו טוב, הוא צריך לאהוב אותה. האם זה אומר שהוא לא אוהב אותה. זה אומר שהיא לא עושה לו טוב? אז פה יש לזה תרתי משמע.

בא נבדוק לפני בספר, מה אתה מצפה שבחורה תעשה? האם היא עושה את זה? כן. יש משהו שאם היא תעשה אותו אתה תאהב אותה יותר? לא. זאת אומרת, שהיא עושה את כל מה שיש ברשימה. ואין מה להוסיף. עכשיו, שימו לב למשהו מאוד מאוד מעניין, כוס מים אי אפשר למלא אותה בשני מצבים: או כשהיא מלאה עד הסוף, הוא כשאין לה תחתית. נכון? זה שני המצבים שאין אפשרות למלא את כוס המים.

זאת אומרת, אם היא מלאה עד הסוף, אתה לא יכול למלא, אם אין לה תחתית אתה גם לא יכול למלא מים. נכון?

מה שזה אומר, שיכול להיות שמישהו יהיה עם בן \ בת זוג והבן או בת הזוג יעשו לו ממש טוב, והוא לא יצלח לאהוב אותם. למה הוא לא יצלח לאהוב אותם? כי הם לא עושים לו טוב. מה זאת אומרת, לא במובן שהבן אדם השני לא מספיק טוב. במובן שהבן אדם לא מספיק טוב לו עם עצמו בלי קשר לסיפור הזוגיות. כך שלא משנה כמה טוב מתייחסים אליו זה לא עושה לו טוב כי הוא מאוד רעב רגשית. ולכן, הוא לא מצליח להתאהב. אם הוא היה יותר שבע רגשית, אז היו מוספים לו עוד אהבה, והוא היה מתאהב. אבל, בגלל שהוא מאוד מרגיש רע, ולא אוהב את עצמו. אז למרות שעל פי הספר הבן אדם השני עושה לך טוב, אתה לא באמת יכול לאהוב אותו, כי הוא לא באמת "עושה לך טוב" עכשיו, הוא לא עושה לך טוב לא כי הוא לא מתנהג טוב, אלא כי אתה כל כך רעב עד שאף אחד לא יכול לעשות לך טוב.

נגיד, שאתה חולה סופי ויש ניתוח בשווי מיליון דולר. ומישהו נותן לך מיליון דולר לניתוח. אתה תאהב אותו? כן. אם אתה חולה סופני, ויש ניתוח בשווי מאה מיליון דולר, ומישהו נותן לך מיליון דולר אתה תאהב אותו? שני מיליון דולר אתה תאהב אותו? חמישים מיליון דולר אתה תאהב אותו? אדוני, לא נתת לי כלום. אני צריך מיליון זאת אומרת, נכון שהוא נתן לך חמישים. אתה לא תאהב אותו בגלל שאתה רעב.

ולכן, בשביל לאהוב מישהו אתה גם צריך שהוא התנהג אליך טוב, ואתה גם צריך להיות מסוגל ליהנות מזה. בשביל ליהנות מזה, מה שאתה צריך זה לא להרגיש רע זאת אומרת, אם אתה מרגיש מאוד מאוד רע, אתה לא יכול להתאהב. ומצד שני גם אם אתה מרגיש מאוד מאוד טוב, אתה לא יכול להתאהב. אם מישהו ממש טוב לו לבד הוא לא יכול להתאהב. למה? כי לא משנה כמה טוב יתנו לו, זה לא משנה. כי הכוס כבר מלאה עד הסוף.
לגרום לבחור מה שאתה רוצה להרגיש טוב כלום תעדוף לבד מבצע אהבה במערכת יחסים לא מצליח להתאהב כעס עצמי לגרום לגבר אהבה אהבה במערכת יחסים אוהב אותה אוהבת אותו איך לאהוב איך לאהוב מישהו איך עובד איך עובדת התאהבות אני לא אוהב אני לא אוהב אותה אני לא אוהבת אותו אני לא מצליח אני לא מצליח לאהוב בזוגיות בעיה בעיות בעיות בזוגיות הצלחה התאהבות זוגיות יחסים יכולת לא יכול לאהוב לא מצליח לאהוב לא מצליח להתאהב לאהוב לאהוב מישהו להצליח לאהוב להצליח להתאהב להתאהב למה אני לא אוהב למה אני לא אוהב אותה למה אני לא אוהבת אותו למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לאהוב מי לא יכול לאהוב מערכות יחסים מערכת מערכת יחסים
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, ... אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח ... חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה ... לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר ... משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו ... משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה ... שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? ... כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני ... הוא תמיד יהיה מוגבל. לעומת זאת, אם הוא יכיר שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, ... האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני ... אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ... אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. ... בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי ... צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות ... דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? ... הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה ... לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או ... שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר ... שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו ... אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, ... קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה ... או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא ... את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים ... ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. ... אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ... את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. ... במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, ... זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן ... האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי ... ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו ... הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט ... בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. ... לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל ... להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין ... על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ... ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא ... תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. ... אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת ... הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: ... או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ... הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי ... אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ... נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית ... במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה וההיגיון שלו, ומדגים זאת דרך דוגמאות והסברים מפורטים. למה הרגש תלוי בהבנת השכל? אליעד מסביר שכאשר ... הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך בפועל, זו לא וודאות אמיתית אלא אשליה של וודאות. הוא מבהיר שוודאות מוחלטת היא מצב שבו האדם ... של רכב, או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? הוא יהיה מסוגל להגיע לתשובה חד משמעית ובטוחה. מהו ההבדל בין דמיון ... בשכל בפועל. דמיון הוא כל מה שנדמה לאדם בלי בדיקה שכלית יסודית. כשהאדם משתמש בשכל באופן פעיל - מנתח, שואל ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל - להקליט שיחה רגילה, אפילו בנושא יומיומי כמו ... וודאו שאתם מבינים את המונח ואת המשמעות, ורק אז תוכלו להיות בטוחים בתגובה שלכם. האם וודאות מוחלטת אפשרית עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם לאדם אחד יש יותר שכל או פחות, העיקר הוא שהאדם ישתמש ב - 100% מהשכל שלו. כאשר אדם מגיע לוודאות ... שהגיע אליה. איך להגיע לוודאות מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק ... תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם ... את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה ... ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. ... אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון ... לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית ... טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים ... כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא ... פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את ... שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל תחום, ... השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, הדבר החשוב ביותר הוא ... עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך המעשית לפתח את השכל? אליעד ... אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית שלמות פנימית. ... המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או קוגניטיבית. יש אנשים השואלים את עצמם שוב ושוב: האם אני מתקדם?, האם אני בדרך הנכונה?, איך אפשר למדוד התקדמות רוחנית ושכלית?. ... כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל מחשבה, של כל אירוע ושל כל רעיון. ככל שאתה מצליח בזמן קצר יותר ובאופן מדויק יותר למצוא את הנחות היסוד, להבין אותן ... שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן להתקדמות רוחנית ושכלית. ככל שאתה מסוגל בזמן קצר יותר לראות את ההיבטים ההפוכים של כל מחשבה או תפיסה שאתה נתקל בה, כך ... שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ולשלוט במחשבות וברגשות. המחשבות הן אלו שמניעות את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית אמיתית. איך תדע שאתה לא בדרך הנכונה? אליעד מזהיר שיש גם אנשים שחושבים שהם מתקדמים, אך אינם מתקדמים בפועל. הם לומדים ... ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ובמציאות סביבך, זו אינדיקציה ברורה לכך שאתה לא מתקדם בכיוון הנכון. כיצד ניתן לוודא שאתה באמת מתקדם רוחנית? כדי לבדוק ... הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך שאתה בדרך הנכונה. איך לדעת אם אני מתקדם רוחנית? איך לפתח את החשיבה והשכל? כיצד לשלוט במחשבות וברגשות? מה המדד ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה ... יש להתבונן בשאלה זו בצורה עמוקה יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא ... וחוסר מסוים. פעולותיו מרמזות שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא ... לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות ... כמו רובוט או כמו בובה על יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר ... רבים. אך האם טענה זו נכונה בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה ... החשיבה הזו נכונה? האם הקיר שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא ... יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים למצוא את הדרך קדימה. אליעד מציע להתמקד במטרה ... להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש בטכניקות של ניתוח בעיות בצורה ממוקדת ולהימנע מלהתמקד רק בפתרונות שטחיים. הוא מדגיש את החשיבות ... עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד מסביר שבחינה מדוקדקת של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, ... רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא גישה לחיים, שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים בצורה אפקטיבית וממוקדת. איך להבין את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה עוצר אותנו מלהגיע למטרות שלנו. הוא מדגיש את חשיבות העבודה הפנימית ... פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות הדבר היא, שככל שנחקור יותר לעומק מצבים שונים ונבין את החוקים והכללים שעל פיהם הם ... מראש מה יהיו המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את המציאות. אולם, במציאות האנושית, אף אדם אינו מסוגל לצפות את כל הדברים בצורה מוחלטת. אפילו מי שטוען שהוא ... הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה בנהיגה, הוא יוכל לצפות טוב יותר סכנות בכביש. אבל לצד זאת, קיימת ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד ... אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא בהכרח מעידה על כך שהוא יצליח גם בתחומים רגשיים וחברתיים. למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים ... טכניים מתקשים בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, שאותם פרופסורים שהם מומחים גדולים בתחומים אקדמיים שונים יהיו לעיתים פחות חברתיים, פחות ... אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב יותר בדבר אחד, כך בהכרח הוא פחות טוב בדברים אחרים, כי כל משאב של המוח שמוקדש לתחום אחד ... מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות הדברים יודע שבסופו של דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים השולטים בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך עובדת התאהבות? למה אני לא מצליח לאהוב? למה אני לא אוהב אותה? למה אני לא אוהבת אותו? לא מצליח להתאהב, מי לא יכול לאהוב? איך לאהוב מישהו? למה אני לא אוהב? בעיות בזוגיות, אהבה במערכת יחסים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, אימון אישי לחיים, מאמן אישי להצלחה בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:07:39 - wesi1