אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ✔ובו יתבאר עניין ההנאות של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות?

והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה.

והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית.

ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי.

והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם.

כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי).

וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית.

כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי.

ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל.

והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר.

ואחדות המציאות, היא חוויית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו אלוהים האמיתי / השלמות האלוהית. כי כאשר הכל אחד, אז ממילא אין שום הבדל בין המהות לבין הצורה, ואין הבדל בין אלוהים לבין הבריאה, ואז אין עוד מלבדו, ויש רק אלוהים, עד שאין שום משמעות לאלוהים, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואז על ידי זה, האדם חווה את השלמות.

כי מנקודת מבט אחת, כל ההנאות שיש בעולם, הן כולן סבל. כי כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון. כי כל דבר שקיים, יש בו חיסרון. כי קיומו של הדבר, תלוי בכך שהוא יהיה שונה מדבר כלשהו אחר, דהיינו, חסר צורה כלשהי. וכל צורה, חסרה את כל מה שהיא שונה ונפרדת ממנו. ולכן, כל הצורות חסרות. וכאשר האדם ממלא את רצונו על ידי השגת צורה כלשהי, דהיינו, שהאדם רוצה צורה כלשהי, ואז האדם מקבל את רצונו, דהיינו, מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה.

ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם.

ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות.

וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמה שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב למאמץ מיותר שנועד להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם האכילה עצמה, אלא מעצם החוויה שהאכילה נותנת לו.

כגון לדוגמה שהאדם רעב, שאז הוא חווה נפרדות מאוד גדולה. שהאדם מאוד לא רוצה את המציאות, כי האדם מאוד לא רוצה את הרעב. והאדם חווה רעב, שהוא חוויה של חיסרון. ואז כאשר האדם אוכל, על ידי זה מתמלאת אצל האדם החוויה של החיסרון, והאדם מרגיש שבע, דהיינו, חווה מילוי של חסר. ועל ידי זה נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיו"ב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר.

ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחוויית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חוויית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חוויית שובע גשמי וממשי עבור האדם.

אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, האדם אוכל פחות, רק כדי צורכו וחיותו, אך לא כדי להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה.

וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים, האדם נהנה פחות. משום שהאוכל הטעים, הוא מספק לאדם חוויית אחדות יותר גדולה. כי האדם מתחבר יותר אל האוכל, והאדם רוצה יותר את האוכל. ואז, ככל שהאוכל הוא טעים יותר, כך יש יותר חוויה של אחדות, ופחות חוויה של נפרדות והתנגדות, ואז ההנאה גדולה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים לו, אז האדם חווה נפרדות והתנגדות אל האוכל, ואז ההנאה קטנה יותר, עד כדי סבל.

ולמה האדם רוצה טעם אחד יותר מאשר טעם אחר? כי לכל טעם, יש משמעות אחרת עבור האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי.

ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ולמה לפעמים האדם בוחר ליהנות מטעם אחר, ולא מאותו הטעם תמיד? ולמה רצונו של האדם משתנה כל הזמן? כי בכל פעם, האדם רוצה חוויה אחרת, שמוזכרת לו בצורה אסוציאטיבית, באמצעות אותו הטעם. ולכן בכל פעם האדם רוצה לחוות טעם אחר, כדי להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע.

ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה אחרת במינונים אחרים? ובשורשו, התשובה היא, כי הכל אחד, ואין שום שאלה כלל. ובלי שורשו, אין שום תשובה כלל. כי על כל סיבה, נמשיך לשאול איזו סיבה קדמה לה וכולי.

וכאשר האדם מקבל במתנה איזה דבר, בד"כ האדם נהנה יותר, מאשר אילו הוא היה קונה את אותו הדבר בדיוק, תמורת עבודה כלשהי. משום שההנאה גדולה יותר, כי יש איתה פחות חיסרון. דהיינו, ההנאה תלויה בגודל של השלמות שיש באותו הדבר. והאדם צריך לרצות את הדבר שאותו הוא מקבל. וכאשר האדם מקבל את הדבר תמורת עבודה, דהיינו, תמורת חוויית חסר, אז ההנאה היא קטנה יותר. אך כאשר האדם מקבל את הדבר שאותו הוא רוצה, במתנה, ולא תמורת עבודה וחיסרון, על ידי זה יש יותר שלמות רצון, ואז יש הנאה יותר גדולה.

ולפעמים האדם רוצה לקבל את הדבר, דווקא תמורת עבודה ולא במתנה. כי בעיניו, יש יותר חיסרון כאשר הוא מקבל את הדבר במתנה, שאז לדוגמה הוא מרגיש שהוא תלוי בזה שנתן לו את המתנה, והאדם רוצה להרגיש שהוא אלוהים, ושהוא השיג את הדבר בכוחות עצמו, כמו שאלוהים עושה את הכל בכוחו של עצמו, שאז האדם נהנה יותר לקבל את הדבר תמורת עבודה, שהאדם האדם מרגיש יותר, שהדבר מגיע לו.

ויש גם, את הצד המנוגד. כי לאלוהים מגיע לקבל את הכל, ללא כל מאמץ, כי הכל שלו. ולכן, לפעמים האדם לא רוצה להתאמץ, והאדם נהנה יותר לקבל מתנה, כי הוא חווה יותר, את זה שהוא אלוהים, שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי.

וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, תלוי בכסף שאותו הוא קיבל. וככל שהאדם מקבל סכום של כסף יותר גדול, וככל שהאדם חושב יותר, שהאושר שלו, תלוי בדברים שהוא חושב שהכסף יכול להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, נשלמים אצל האדם המון חסרונות.

וכיו"ב לגבי כל הנאה והנאה שיש בעולם. שתמיד האדם נהנה, מכך שהוא חווה שהוא קרוב יותר אל שלמות רצונו, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. כי אצל אלוהים, רצונו שלם תמיד, כי הכל כרצונו תמיד. וככל שהאדם מתקרב יותר לחוויה שהכל כרצונו, כך טוב לו יותר וכולי.

וחלק מחוויית השלמות, מגיעה לאדם בצורה אסוציאטיבית. דהיינו, שיש אצל האדם חסרונות, שנשלמים אצלו בצורה אסוציאטיבית. כגון לדוגמה, אדם שבעיניו, רכב בצורה כלשהי, מייצג הצלחה. שאז כאשר האדם מקבל את הרכב הזה, על ידי זה האדם בצורה אסוציאטיבית מרגיש שהוא אדם מצליח, ואז נשלם (באופן חלקי) רצונו של האדם להיות אדם מצליח, כמו אלוהים שהוא מצליח תמיד, ואז האדם נהנה יותר.

ונמצא אם כן, כי יש שורש אחד לכל ההנאות. כי כל דבר יש לו שורש ומהות פנימית. דהיינו, שיש חוקיות שלפיה פועלת ההנאה של האדם. והחוק הוא, שככל שהאדם קרוב יותר לחוויה של שלמות אלוהית, דהיינו, שהאדם חווה טוב יותר שהכל אחד, כך האדם נהנה יותר. וההנאה הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי.

ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חוויית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חוויית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, באמצעות הרגשות שמתעוררים בו באופן אסוציאטיבי, כאשר הוא נהנה מאיזה דבר וכולי.

ואם לא היה לאדם שום רצון לחוות שלמות, אז הכל היה מושלם בעיני האדם. כי כאשר אין שום רצון לחוות שלמות, אין שום חיסרון כלל. וכאשר אין שום חיסרון כלל, אז הכל מושלם תמיד. ואז ממילא האדם לא היה יכול ליהנות כלל משום דבר. וכל ההנאות של האדם, תלויות בכך שהוא רוצה לחוות את השלמות, ושאותה הוא מנסה לחוות וחווה, באמצעות ההנאות השונות. וכל ההנאות הן רוחניות, משום שהן כולן ממלאות אצל האדם צורך רוחני לחוות שלמות. ובלי הצורך והרצון הזה, לא הייתה שום משמעות רגשית לאדם, לשום דבר שהוא.

כי כל ההנאות שבעולם, הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו.

וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית.

כי יש בתוך האדם שני רבדים. הרובד של המודעות החיצונית והרובד של המודעות הפנימית, שהם, המודע ותת המודע של האדם. ובתת המודע של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי).

ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו.

וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי.

כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר.

ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, מההבנה של האדם שהכל אחד. והנאה רוחנית, היא, הנאה שנובעת אצל האדם מהתבוננות פנימית, שהיא מקרבת אותו להבנה ולחוויה שהכל אחד.

ויש גם הנאה שנובעת מחוסר התבוננות, שהאדם מנסה להשתיק את השכל שלו. שגם זה סוג של התבוננות פנימית. שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות.

אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. שהאדם נאחז בגוף ובצורה של אותו הרעיון.

וגם התודעה, גם היא גוף. גוף של המהות של המציאות. וכל דבר בעולם, כולל כל רעיון שהוא וכל צורת חשיבה שהיא, לכולם יש גוף, שהוא הצורה של הרעיון ושל הידיעה. וכל ידיעה, היא הגוף של ידיעת האחד, שאין בו שום ידיעה מוגדרת (כנפרדת). וכאשר האדם נהנה מהתבוננות כלשהי, הרי שהגוף דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה.

וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי).

וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, שהישות חסרה את מה שהיא נפרדת ממנו, ולכן אין שום שלמות בעולם, ולכן שום הנאה אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון.

והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה.

ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחויב (מחויב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחויב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל.

וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שהגשמיות, היא נפרדת מהרוחניות. כי כאשר הכל אחד, אין שום הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ומי שמחפש הנאה רוחנית, הוא בעצם מרחיק את עצמו מההנאה הרוחנית האמיתית, שהיא ההבנה שאין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות.

ולכן, לפעמים האדם הרוחני חווה הארה רוחנית, דווקא כאשר הוא עוזב את העולם הרוחני, וחוזר ליהנות בעולם הגשמי. כי בשורשו, ההנאה מהצמצום של הגשמיות, היא עצמה השלמות. וכאשר האדם מתרחק מהרוחניות, הוא בעצם מתקרב אל השלמות, שבה, אין הפרדה בין רוחניות לבין גשמיות.

ומי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד. וכאשר, כל התודעה של האדם חושבת רק על דבר אחד בלבד, דבר שהוא חסר כל משמעות, כי הרי אין שום דבר שנפרד ממנו, דהיינו, כלום / שום דבר, וכאשר האדם חושב על הישות הזאת שהיא חסרת כל גוף וכל צורה, כי אין בה שום נפרדות, אז על ידי זה הרצון של האדם מתבטל לגמרי, כי גם התודעה העצמית של האדם מתבטלת לגמרי, כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל.

וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות / אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום רק לישות אחת, הרי שאפשר לרצות רק ישות אחת. כי בשורש, אין אפילו לא פוטנציאל של נפרדות, ויש אחדות גם ברמת הפוטנציאל. כך שאי אפשר לחשוב ואי אפשר לרצות, שום דבר, מלבד מה שכבר קיים, שהוא קיים תמיד.

כי כאשר האדם חושב רק על דבר אחד, אז יש רק ישות אחת, והאדם יכול לרצות רק דבר אחד. ש"במקרה", רק הוא קיים תמיד. כך שרצונו של האדם מלא בשלמות ללא כל חיסרון. עד שהאדם אפילו לא יודע שהוא חווה את השלמות, כי הוא אינו יכול לחוות חוויה של חוסר שלמות. כ"כ טוב, עד שאין שום רע כלל, וממילא גם אין ידיעה של הטוב. כי מי שיודע שטוב לו, הרי שרע לו, לפחות קצת. כי בלי שום רע, אי אפשר לדעת שטוב וכולי. ובשלמות, שאין שום רע כלל, אין גם ידיעה של טוב.

וככל שהאדם יותר חכם אמת, דהיינו, מבין טוב יותר שהכל אחד, כך ההנאה שלו גדולה יותר. הנאה שאינה מוגדרת כהנאה, כי אין לה הפך וניגוד. ז"א, זאת לא חוויית הנאה רגילה שניתן להגדיר אותה כהנאה, כי אין לה שום הפך שיגדיר אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי.

ואעפ"כ, יש גם נפרדות. ז"א כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו...
התמכרות לאוכל אפשרות לחשוב אין או יש מקום ללא זמן התודעה העצמית שלמות ההנאה לגלות את הסיבה פשטות אהבה ניגודים אלוהים האמיתי איך ליהנות איך ליהנות בשלמות איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים איך נוצרת איך נוצרת הנאה אמת בשלמות גשמיות החכם החכם האמיתי הנאה הנאה גשמית הנאה רוחנית חומריות חומרנות חכם חכם אמיתי כיצד נוצרות ליהנות ליהנות בשלמות רוחני רוחניות שורש שורש ההנאה שלמות שלמות ההנאה
שלמות - מהי שלמות שאין שלמות אחריה? איך להגיע אל השלמות המושלמת?
שלמות - מהי שלמות שאין שלמות אחריה? איך להגיע אל השלמות המושלמת? שלמות. שלמות שונה מ: חסר. שלמות = כאשר לא חסר דבר = שלמות. כל רצון רגיל שיש לאדם = תחושה של חיסרון. הבהרה: רצון רגיל שונה מ: רצון של שלמות = רצון שאינו נובע מתוך חיסרון אלא מתוך שלמות = המהות שאליה מתהפך הרצון של האדם אחרי שהוא מגיע לשלמות. רצון שאינו חסר דבר, שאינו חסר את מה שהוא רוצה, למרות שהוא רוצה. שלמות = אין חסרונות = אין רצונות = אין שום רצון מכל סוג שהוא, אפילו לא רצון יחיד ובודד. שלמות = אחדות מלאה עם המציאות וקבלה מלאה של המציאות כפי שהיא ללא שום רצון לשינוי כלשהו. כל זמן שהאדם אינו בתחושה של שלמות, הרי שגם אם טוב לו, זהו רק טוב יחסי ולא טוב אמיתי. טוב יחסי = טוב שמעורב עם רע = תחושה של חסר. טוב אמיתי = אין חסר = שלמות. איך אפשר להגיע לשלמות? על ידי הזדהות תודעתית של החלק מהשלם עם השלם. השלם עצמו מרגיש שלמות. הוא עצמו השלמות. החלק מהשלם אינו מרגיש שלמות, מאחר שהוא אינו השלם אלא רק חלק ממנו. המציאות המלאה = השלמות המלאה. המציאות עצמה כמציאות אינה חסרה דבר. האדם כחלק מהמציאות, חסר תמיד את תחושת השלמות של המציאות. הזדהות תודעתית עם השלם = לראות את התמונה המלאה כפי מה שהיא ... להבנה אמיתית ומלאה של המציאות = הזדהות תודעתית עם המציאות = אחדות עם המציאות = האדם תופס את עצמו כאחד עם המציאות מכל הבחינות = שלמות. ברמה המעשית: על האדם לחקור ולהבין את כל מה שאפשר על המציאות. מה הן הסיבות ... רצונות רגשות, מהיכן הם באים? מהי המהות של התודעה האני? וכולי. על האדם להגיע לידיעה מלאה ולהבנה מלאה של המציאות. כאשר זה מתרחש = שלמות. והמצפן חייב להיות האמת ולא שום שיקול אחר. בעיקר לא שיקולים של אגו. האמת מנטרלת את האגו. האגו גורם לאדם להרגיש נפרדות מהמציאות = חוסר אחדות = חוסר שלמות. האמת מנטרלת את האגו = אחדות עם המציאות = שלמות = אושר = טוב אמיתי. ...
רע מושלם - מהו רע מושלם? מהו הרע הגדול ביותר? וכיצד הוא מתהפך לטובה?
... מושלם - מהו רע מושלם? מהו הרע הגדול ביותר? וכיצד הוא מתהפך לטובה? רע מושלם. מהו רע מושלם? ומדוע אינו יכול להיות קיים? בטרם נבין מהו רע מושלם, נבין מהו רע. רע = התנגשות של רצונות. רצון האדם שונה מ: רצון של המציאות = התנגשות רצון = רע. כשהולך לאדם נגד רצונו = רע. רצון = חיסרון = רע. כל זמן שהאדם מרגיש תחושה ... טוב = אחדות. מציאות = רצון האדם. שלמות = האדם אינו חסר דבר. מסקנה: לכל רע יש סיבה! אין רע בלי סיבה! הסיבה שיוצרת את הרע היא ההתנגשות בין 2 גורמים. ההתנגשות בין הגורמים = רע. גם אם אדם אינו יודע מדוע רע לו, ... תשובה: מצב כזה יוביל לייאוש מוחלט ומושלם = חוסר רצון להיות קיים. ולאן מוביל יאוש מושלם = לאושר מושלם. הרע נובע או משום שיש משהו שהאדם אינו רוצה, או משום שהוא רוצה את מה שאין. כאשר האדם חושב שהכל רע באותה המידה, ממילא הוא מפסיק לרצות לשנות את המצב. כאשר האדם מפסיק ...
חוכמה / שכל / חוכמת השלמות - מהי החוכמה הגדולה ביותר?
חוכמה שכל חוכמת השלמות - מהי החוכמה הגדולה ביותר? החוכמה הגדולה ביותר היא חוכמת השלמות. השלמות = יש הכל אין שום חסר. השלמות = אין מאמץ כלשהו. השלמות = הכל ללא שום מאמץ. השלמות = הכל בלי מאמץ = פשטות. החוכמה הגדולה ביותר היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ. חפש את הפתרון הפשוט ביותר, הקל ביותר, שאינו כרוך ... מחשבתי כגון לחשוב על X, הרי שהפתרון אינו מושלם. אם הפתרון מצריך ידיעה מורכבת כלשהי שאינה פשוטה בתכלית הפשיטות, הרי שזו אינה שלמות. אם אחרי הפתרון, עדיין האדם מחפש משהו כלשהו, הרי שהוא לא מצא את השלם, את השלמות. חפש את הדבר שכרוך בהכי פחות מאמץ. הכל כבר מושלם, רק צריך להבין את זה. חפש את הדבר הפשוט ביותר. להיות שלם בצורה הפשוטה ביותר = החוכמה הגדולה ביותר. ...
שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות?
שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות? שלמות. כוח הרצון. איך להגיע אל השלמות המלאה שאין שלמות אחריה? תשובה: על ידי חיזוק של כוח הרצון. השלמות היא אין סופית. אם יש לדבר סוף, הרי שהוא אינו מושלם. כדי להשיג את השלמות האין סופית, צריך גם רצון אין סופי. רצון אין סופי = אין סוף רצון = כל הרצון כולו של האדם ממוקד אך ורק בלהגיע לשלמות המוחלטת. המחשבה של האדם מסוגלת להכיל רק דברים שיש להם סוף. המציאות היא אין סופית. כדי שהמציאות האין סופית תתאחד עם השכל של האדם, לשם כך האדם צריך ... אין סופי להבין את המהות המאחדת של המציאות, על ידי זה האין סוף של המציאות נכנס לתוך המחשבה הסופית של האדם (באמצעות כוח הדמיון רגש). כדי להיות מסוגל להבין את המציאות בשלמות, צריך רצון אין סופי. רצון אין סופי = שהאדם אינו רוצה שום דבר מלבד הרצון להגיע אל השלמות. אם הרצון של האדם מכיל בתוכו עוד משהו מלבד הרצון לשלמות, הרי שהרצון שלו הוא סופי. כדי להשיג את השלמות האין סופית, צריך רצון אין סופי. כאשר האדם אינו רוצה דבר אחר חוץ מהשלמות, הוא מגיע אליה. ואז ורק אז אין דבר העומד בפני הרצון. השלמות היא האמת. האמת היא אחת והיא מאחדת את האדם עם המציאות. אמת = הבנה מלאה של המציאות = התאחדות דעתו של האדם עם המציאות. כדי להגיע אל האחדות עם ...
שלמות פנימית / הדרך אל האושר - איך להגיע אל שלמות האושר ב 3 שלבים?
שלמות פנימית הדרך אל האושר - איך להגיע אל שלמות האושר ב 3 שלבים? שלב 1: ראשית כל על האדם להגדיר ולברר עם עצמו מהי השלמות. על האדם להבין בצורה ברורה מהי השלמות שאליה הוא רוצה להגיע. שלמות = אין חסר = אין רצון = אין טוב יותר = אין ספקות = אין אפשרות ליפול ממנה = אין שלמות גדולה ממנה. על האדם לחקור ולהתבונן בעניין הנל. שלב 2: על האדם לחקור ולהבין במה תלויה השלמות. זא על האדם לנסות להבין במה כרוכה ותלויה ההוויה של השלמות. האם זה כרוך בעשייה כלשהי? האם זה כרוך במחשבה כלשהי? האם זה כרוך בידיעה כלשהי? על האדם לברר עם עצמו, מהו אותו מצב תודעתי שמאפשר לאדם לחוות את השלמות בשלמות. ומכאן כמובן עוברים לשלב הבא. שלב 3: על האדם לבדוק ולראות כיצד המציאות האין סופית שמאפשרת פוטנציאל אין סופי של אפשרויות, כיצד היא מאפשרת לו להגיע אל המצב הנל של השלמות. לדוגמה: אם התברר אצל האדם ששלמות היא כאשר המציאות היא X וכי ב X תלויה השלמות, עכשיו על האדם לבדוק האם באמת המציאות היא X ואיך ניתן להגיע אל המצב שמאפשר את השלמות. רק אחרי שברור לאדם בוודאות מהו הגורם שבו תלויה השלמות, רק אז אפשר לגשת לבדוק כיצד המציאות מאפשרת את השלמות. לכן חובה להתמקד בגורם שבו תלויה השלמות. ורק לאחר מכן לבדוק איך המציאות מאפשרת להגיע אל השלמות. ועכשיו מה קורה? מה שבדכ קורה זה, שהאדם מגיע למבוי סתום. המצב שבו נמצא האדם הוא: שלב 1 = ברור לאדם בוודאות מהי השלמות. שלב 2 = ברור לאדם בוודאות במה תלויה השלמות. שלב 3 = השקר מסתיר מהאדם את האמת ואת האפשרות הטובה שבאמת יש במציאות להגיע אל השלמות. בשלב 3, בדכ האדם אינו רואה את הדרך להגיע אל השלמות. האדם מגיע למבוי סתום מכל הצדדים. מה עושים אז? איך פורצים את המחסום השכלי כדי לגלות ולראות את השלמות? תשובה: מחפשים את האמת. הסבר: המציאות היא אין סופית והיא מאפשרת אין סוף של אפשרויות. השלמות כבר קיימת במציאות, האדם רק צריך להבין אותה. הסיבה היחידה שהאדם אינו מבין את הדרך אל השלמות, היא רק משום שהוא אינו רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. לאדם יש קיבעון מחשבתי הנחות יסוד שגויות שלא מאפשרות לו לראות את הפתח החוצה. הדרך ... על ידי זה הקיבעון המחשבתי נשבר. המבוי הסתום נפתח. ואז האדם רואה את האמת האין סופית של המציאות ושל השלמות. כאשר האדם רואה את האמת של השלמות, באותו הרגע עצמו הוא כבר בשלמות, ללא שום דבר נוסף. ההשתוקקות המוחלטת לאמת מאפשרת לאדם לראות את הדרך אל השלמות. כאשר האדם רואה את הדרך אל השלמות, באותו הרגע הוא כבר
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
... אנושי רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון? פילוסופיה. מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, הרצון של האדם הוא המעביד שמעביד את האדם. האדם משועבד לרצון שלו. האדם מרגיש חסר ... משנה מה יעשה האדם, הוא תמיד ירגיש חסר. השלמות היא כאשר אין חסר, דהיינו, אין רצון. וכאן יש לחדד ולהבהיר את העניין הזה. קיימים שני סוגים של רצון. רצון חסר ורצון של שלמות. הרצון האנושי הרגיל הוא רצון חסר. דהיינו, האדם מרגיש שחסר לו את מה שהוא רוצה. האדם רוצה X כלשהו בגלל סיבה ... נפרדת מהפעולה ומהסיבה. הרצון החסר, הוא שורש הרע והסבל של האדם. אך קיים גם רצון של שלמות, דהיינו, הרצון שאינו חסר דבר, רצון ללא סיבה, רצון שהתכלית הסופית היא הפעולה עצמה, רצון שבו האושר הוא הדרך, ... הרצון שהוא הסיבה של עצמו. הרצון של השלמות, נובע מכך שהאדם מבין שהכל טוב ושהכל אחד. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא רואה את עצמה, על ידי זה הרצון ... טוב בדיוק כמו בכל מצב אחר. רצון של שלמות הוא רצון שבו האדם מרגיש אחדות מושלמת עם המציאות, הרמוניה מושלמת , שהכל טוב תמיד באותה המידה. רצון שבו אפשר רק להיות ולא צריך לעשות דבר. רק אדם שיש לו רצון של שלמות, רק לו יש באמת בחירה חופשית באמת. אדם שיש לו רצון חסר, אין לו בחירה חופשית, משום שהוא מוכרח לעשות את מה שהוא ...
אלוהים - חלק 1 - מושלם / אינו חסר דבר?!
... - חלק 1 - מושלם אינו חסר דבר?! במאמר זה נעלה שאלות לגבי היבטים שונים של ... אלוהים, אם היא אינה קשורה לבריאת העולם בשום צורה (רק שאז יש לדון, מהו אותו אלוהים). טיעון: אלוהים הוא מושלם והוא אינו חסר דבר. סוף טיעון. הפרכה: אלוהים אינו מושלם. אילו אלוהים היה מושלם הוא לא היה בורא את העולם. לומר שאלוהים ברא את העולם, פירושו ... חסר את בריאת העולם, ולכן הוא רצה לברוא את העולם, ולכן הוא ברא את העולם. ומכאן ניתן להבין שאלוהים אינו מושלם.
דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?
... - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות? כדי להגיע אל המטרה, צריך ללכת בדרך. וגם אל האושר ואל השלמות יש דרך. והשאלה היא, מהי הדרך הטובה ביותר, כדי להגיע אל האושר ואל השלמות? והתשובה היא, כי לא משנה באיזו דרך הולכים. כן משנה, איך הולכים בדרך. ונסביר: השלמות נמצאת בכל דבר. כל הדברים שבעולם, הם חלק מהאין סוף השלם. והשלמות האין סופית של המציאות, נמצאת בכל דבר ודבר. ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו שלמות. אלא, שהאדם מצד עצמו לא רואה ולא נהנה מהשלמות שיש בכל דבר. ומאחר שבכל דבר בעולם יש שלמות, ממילא זה אומר שהדרך אל השלמות, נמצאת בכל דבר. והכל תלוי בכך, שהאדם ילך בדרכו האישית, באמת ובשלמות. כי כדי שהאדם יוכל להגיע אל נקודת השלמות שיש בכל דרך ודרך ובכל דבר ודבר, לשם כך על האדם להתרגל לעשות את מעשיו בצורה כמה שיותר מושלמת. פירושו: שאם האדם החליט שהוא עושה משהו והולך בדרך כלשהי, עליו להשתדל ללכת בה בצורה מלאה ובשלמות. ואם האדם מחליט לעצור ולחשוב האם כדאי לו ללכת בדרך כלשהי, הרי שעליו לנסות לחשוב ולבדוק את הדרך בצורה כמה שיותר אמיתית ובשלמות. וזה לא ממש משנה באיזו דרך הולכים, העיקר שהולכים בה בשלמות. ומאחר שכל הדברים שבעולם הם חלק מהשלם, ממילא האדם יכול להגיע אל השלמות, בכל דרך שבה הוא ילך. והעיקר הוא שיהיה עם שלמות. ואיך להגיע לשלמות, ובמה תלויה השלמות? תשובה: השלמות תלויה באמת. כי שלמות כל הדברים, היא על ידי האמת. היינו כי הדרך של האדם לעשות את מעשיו בשלמות, היא על ידי זה שהוא משתדל ... הזאת. ובכל דבר ודבר בעולם, על האדם לנסות לעשות אותו בצורה כמה שיותר קרובה אל האמת, ודרך זה לגלות את השלמות שיש בכל דבר. ונחדד: השלמות האין סופית, נמצאת בכל דבר ודבר בעולם. והדרך להגיע אל השלמות האין סופית, היא באמצעות הדברים היום יומיים שאותם האדם עושה. כאשר, אם ברצונו של האדם להגיע אל השלמות, עליו פשוט לנסות לעשות את מעשיו בצורה יותר מושלמת . כאשר האדם אוכל, עליו לנסות לאכול בצורה כמה שיותר מושלמת. וכאשר האדם נוסע בכביש, עליו לנסות לעשות זאת בצורה כמה שיותר מושלמת. וכאשר האדם עובד, עליו לנסות לעשות זאת בצורה כמה שיותר מושלמת. ובכל דבר ודבר בעולם, אפילו ...
שלמות - אם היא נמצאת בכל דבר, אז מדוע מחפשים אותה?
שלמות - אם היא נמצאת בכל דבר, אז מדוע מחפשים אותה? כל הדברים שבעולם, הם חלק מהמציאות השלמה. וממילא, השלמות נמצאת בכל דבר. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת השלמות נמצאת בכל דבר, אז מדוע מחפשים אותה? והעניין הוא, כי השלמות נמצאת בכל דבר. ומצד האמת הכל מושלם כפי מה שהוא. ומצד האמת האדם לא צריך לחפש את השלמות, כי גם זה שהוא חושב שאין שלמות, גם זה מושלם והכל טוב כפי מה שהוא. אלא, שהאדם לא יודע ולא מבין שהכל כבר טוב. ולכן האדם מתאמץ להבין ולראות את השלמות שיש במה שהוא עושה. ובהתחלה, האדם מחפש את השלמות בכל מיני מקומות אחרים. והאדם חושב שהשלמות תגיע אליו, אם רק יהיה לו וכיוב. ובסופו של דבר, האדם קולט שהשלמות היא חוויה סובייקטיבית שלו. ובסופו של דבר, האדם מבין שהשלמות נמצאת כבר בתוכו. ומהות חיפוש השלמות, היא להשתחרר מהרצון לחפש שלמות. כי מי שמוצא את השלמות, מפסיק לחפש אותה. ולחפש את השלמות, פירושו להגיע למצב שבו לא מחפשים יותר את השלמות. והפסקת החיפוש אחר השלמות, אין פירושו לומר שאין שלמות ושאין אפשרות להגיע לשלמות. אלא הכוונה היא לומר, שהכל מושלם איך שהוא. והאדם כן צריך לחפש את השלמות, דהיינו, לנסות לראות ולהבין את השלמות שיש בכל דבר. ועל ידי זה להגיע אל השלמות ולהפסיק לחפש אותה. ...
שלמות - האם ואיך היא קיימת? איך להגיע להבנת המציאות?
שלמות - האם ואיך היא קיימת? איך להגיע להבנת המציאות? שלמות. האם באמת היא קיימת? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה השלמות לא קיימת בעולם. משום, שכל דבר בעולם הוא חסר את מה שהוא לא. כל הדברים בעולם, יש להם הגדרה כלשהי, שמפרידה ומבדילה אותם משאר הדברים. וממילא, כל הדברים בעולם, הם לא מה שהם לא. ואם השלמות פירושו הדבר השלם, הרי שמאחר שכל הדברים הם רק חלקים מהשלם, הרי שהשלמות לא קיימת בעולם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי השלמות קיימת רק מצד המציאות עצמה שהיא השלם. ומצד המציאות שמכילה בתוכה את הכל, מצידה יש שלמות. ומי שרוצה להגיע אל השלמות של המציאות, עליו לנסות לראות ולהסתכל על הדברים, מנקודת מבטה של המציאות. האדם בחייו, דומה לאדם שנכנס לסרט באמצע הסרט, שהוא לא מבין ... שהם. מה גורם לתהליכים להיות כפי מה שהם, ולהיכן הכל מתקדם. וכאשר נופל לאדם האסימון, והוא מבין את פשר הסרט, על ידי זה הוא מתחבר לחוויה של הסרט וחווה את השלמות. ואיך יכול האדם להגיע להבנה ככ גדולה של המציאות? תשובה: על ידי זה שהאדם מתחיל להתבונן על הדברים הקטנים. כי כל אדם חווה בחייו ... ועל ידי זה שהאדם משפר את המיומנות השכלית שלו להבין את התהליכים שמתרחשים בחיי היום יום, על ידי זה בסופו של דבר האדם מבין גם את כל המציאות כמכלול. ונסכם: השלמות קיימת, רק מנקודת מבטה של המציאות השלמה. ומי שרוצה להתחבר לשלמות הזאת, עליו להסתכל על הדברים מנקודת מבטה של המציאות. ולהגיע לכך אפשרי, על ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את הדברים שבהם הוא מתעסק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב מצומצם, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב מצומצם, איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי רוחני, מורה רוחני מומלץ בתחום טוב מצומצם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4336 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 12:27:00 - wesi1