אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים?

רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם קטנים ועדיין לא מבינים מספיק, או שמא צריך להתעקש ולחנך אותם כבר מגיל צעיר. אליעד כהן מסביר שהגישה הטוענת "לוותר לו, הוא רק ילד קטן" לא תמיד נכונה, ובחלק גדול מהמקרים דווקא מזיקה לילד בטווח הארוך. ההסבר שלו מתמקד באבחנה בין שני סוגים עיקריים של פעולות שהילד מבצע:
  • פעולות שהילד באמת לא יכול לעשות מבחינה אובייקטיבית

    - במקרים אלה אכן ראוי לוותר לילד, כי הוא באמת לא מסוגל לבצע את הפעולה. למשל, אם מבקשים מילד בן שנתיים ללכת לעשות קניות לבד, או להרים חפץ כבד, הוא פשוט לא מסוגל. זו לא שאלה של רצון או חינוך, אלא של יכולת פיזית או קוגניטיבית. במקרה כזה נכון להגיד "הוא עוד ילד קטן", בדיוק כמו שנגיד על אדם מבוגר שהוא זקן או מוגבל ולא יכול לעשות פעולה מסוימת.
  • פעולות שהילד יכול לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה

    - במקרים אלה הגישה של "לוותר לו" אינה נכונה, ואף עלולה לגרום לילד נזק ממשי. למשל, ילד שזורק חפצים על אנשים, צועק ללא סיבה או מתנהג בחוסר נימוס, זה לא משהו שייעלם מעצמו. אליעד טוען שבמקרים אלו, ההורה חייב להציב גבולות ברורים. אי הצבת גבולות תוביל לכך שהילד יגדל עם הרגלים רעים, והנזק שייגרם בעתיד יהיה גדול בהרבה וקשה יותר לתיקון.
אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו אחר כך, משום שההרגלים הרעים כבר יושרשו בו. הוא נותן דוגמה של עץ שגדל עקום - ככל שמחכים עם הטיפול והיישור שלו, יהיה קשה יותר לתקן את העיקום. באותו אופן, חינוך נכון של הילד חייב להתחיל מוקדם ככל האפשר.

האם "כשהוא יגדל הוא יבין" זו מחשבה נכונה?

הורים רבים מחזיקים במחשבה ש"כשהילד יגדל, הוא יבין לבד" - אך אליעד טוען שזו אחת הטעויות החמורות ביותר שהורים יכולים לעשות. הוא מסביר שישנם דברים שבאמת מסתדרים מעצמם כשהילד מתבגר, כמו גובה או כוח פיזי, אבל נימוסים, התנהגות נאותה והבנת גבולות חברתיים לא יבואו לבד. אם ילד קטן זורק אבנים או מקלל, זה לא משהו שיעבור מעצמו כשהוא יגדל. להיפך, הילד יגדל ויהפוך למבוגר בעייתי, ולבסוף הוא או הסביבה ייאלצו להתמודד עם ההשלכות השליליות של ההתנהגות שלו.

אליעד מזהיר מפני הטעות לחשוב שהזמן פותר הכל - "זה לא מסתדר לבד". להיפך, ככל שההורה דוחה את החינוך והצבת הגבולות, הילד גדל עם בעיות וקשיים, והסבל שלו ושל הוריו יגדל בעתיד.

איך להסביר לילדים למה לא לעשות דברים כמו כולם?

ילדים נוטים להשוות עצמם לאחרים ולשאול "למה כולם כן ואני לא?". אליעד נותן דוגמאות מעשיות איך להתמודד עם השאלה הזו. הוא מציע להסביר לילד באופן ברור ואמיתי מהן התוצאות של ההתנהגות הזו בעתיד. למשל, ילד ששואל למה אסור לו לאכול מתוקים כל היום כמו חבריו, יש להסביר לו שהרגל כזה יגרום לו להיות לא בריא, או להשמין, או לסבול בעתיד. ניתן להמחיש לילד מה יקרה אם יבחר בדרך הלא נכונה על ידי דוגמאות מוחשיות מהחיים, כגון להראות לו אנשים שסובלים מהשלכות של התנהגויות לא נכונות.

האם לתת לילד לעשות מה שהוא רוצה כדי שיהיה מאושר?

ישנם הורים הסבורים שעליהם לאפשר לילד לעשות כרצונו כדי שיהיה מאושר. אליעד מדגיש שגישה זו שגויה ומזיקה לטווח הארוך. הוא מסביר שכשלא מציבים לילד גבולות, הוא מתרגל לקבל הכל בקלות...
כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד להתנהג בצורה בוגרת? הורים וותרנים, האם לוותר לילדים? מתי לא לוותר לילד? איך להתנהג עם ילד שלא מקשיב? איך להתמודד עם ילדים חצופים? ילד בן שנתיים לא מקשיב, הצבת גבולות לילדים, להציב גבולות לילדים, סמכות הורית, הורים גמישים, הורים סמכותיים, גמישות הורית, וותרנות הורית, להיות הורה סמכותי, להיות הורה החלטי, השפעת סגנונות הורות על הדימוי העצמי של מתבגרים, מרדנות אצל ילדים, טעויות חשיבה של אנשים מתבגרים, איך הכי נכון להתייחס לילד? למה להתייחס לילד בצורה בוגרת? איך לגדל ילדים מחונכים? חשיבה של בני נוער
טעויות להתעצל האם לוותר לילד אכילת מתוקים איך להסביר להתעקש אסור מחנך למה להתייחס לילד בצורה בוגרת התמודדות עם שאלות איך לחנך איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לחנך ילדים מתבגרים איך לחנך ילדים קטנים האם להתעקש עם הילד האם לוותר האם לוותר לילד האם לוותר לילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת הורים לילדים הדרכת הורים לילדים מתבגרים הורה הורות הורים הורים לילדים וויתור לילד וויתור לילדים ויתור חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים ילדים מתבגרים ילדים עקשנים ילדים קטנים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה לוותר לילד כשהוא יגדל הוא יבין להתעקש להתעקש עם הילד לוותר לוותר או להתעקש לוותר לילד לוותר לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לחנך ילדים מתבגרים לחנך ילדים קטנים מחנך מחנכים מתי לוותר מתי לוותר לילד עקשנות
נחישות / התמדה / עקשנות - מה טוב / רע בנחישות עצמית והתמדה? ומה הטוב ביותר?
... התמדה עקשנות - מה טוב רע בנחישות עצמית והתמדה? ומה הטוב ביותר? הנחישות והעקשנות של האדם, יש בה גם צדדים חיוביים וגם צדדים פחות חיוביים. מצד אחד, הנחישות של האדם מאפשרת לו להתמיד בדרך להשגת המטרות שלו. הנחישות של האדם מאפשרת לו, ... מאפשרת לאדם להצליח להשיג כל מיני מטרות, שבלי נחישות הוא לא היה משיג אותן. מצד שני, הנחישות והעקשנות של האדם, גורמים לו לפעמים גם לסבל. אם לא היה האדם עקשן , אלא היה מוותר על כל דבר, הרי שהוא לא היה יכול להרגיש רע בשום מצב. רע נוצר רק כאשר יש עקשנות, שהאדם מתעקש שיהיה אחרת ממה שיש. כך שלכאורה אולי חוסר עקשנות ונחישות זה הכי טוב? אלא, שאי אפשר להתקיים ולחיות בלי נחישות ועקשנות כלשהי. כי כדי לחיות, צריך רצון ומטרות והתמדה כדי להשיג את המטרות וכולי. אז מה עושים? באיזו דרך הכי טוב לבחור, של העקשנות או של הוותרנות? והתשובה היא, שלא צריך לא נחישות ולא חוסר נחישות. כן צריך היגיון בריא שפועל לפי האמת. מצד אחד, זה בסדר גמור שיהיו לאדם רצונות, ושיהיו לאדם מטרות, ושהאדם ינסה וישתדל להשיג את המטרות שלו בנחישות ובהתמדה. וזה גם בסדר גמור, שהאדם יתעקש וינסה להשיג את המטרות שלו, גם אם הוא מתקשה להשיג אותן. אבל, הכל צריך להיות בפרופורציות הנכונות, והכי חשוב שיהיה לפי האמת. כאשר האדם נתקל בקושי כלשהו, על ... ואם לא, אז למה לא, ומתי כן וכיוב. על האדם להשתדל תמיד לראות את המציאות לפי מה שהיא באמת, בלי לוותר על דברים שהוא יכול להשיג אותם, ובלי להתעקש על דברים מיותרים שהוא לא יכול להשיג אותם. האדם לא צריך להיות עקשן ולא צריך להיות וותרן. האדם כן צריך להשתדל להיות מציאותי ואמיתי. על האדם לברר לעצמו את האמת לגבי הרצונות האישיים שלו, ולדעת מה באמת חשוב לו ועל מה אפשר לוותר. כמו כן, על האדם לנסות להכיר את היכולות שלו כמה שיותר טוב, ובאופן כמה שיותר אמיתי ומדויק. וכאשר האדם מברר את האמת לגבי המצב שלו, הדבר הזה מאפשר לו, מצד אחד לא להתעקש על שטויות ועל דברים שאותם הוא לא יכול להשיג, ומצד שני כן להתעקש על דברים חשובים ועל דברים שכן אפשר להשיג אותם. בקיצור, נסה לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולפעול לפי האמת, זו העצה הטובה ביותר. ...
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
... שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון למה האדם מזיק לעצמו בלי סיבה? אליעד מסביר בהרצאה ... לפעולות הללו שום תועלת או סיבה הגיונית. האדם לעיתים יוצר לעצמו סבל בלי סיבה הגיונית, וזה נובע מהעיקרון המכונה מצח הנחש - מצב שבו האדם מתעקש לעשות משהו דווקא בגלל שזה רע, דווקא כדי להכעיס. אליעד מדגים זאת באמצעות אדם שזורק ... ביותר. במקום לחפש את השורש של הסיבה שבגללה הוא סובל, האדם מסתפק בתשובות שטחיות כמו ככה זה החיים או אין מה לעשות. לפי אליעד, רק אדם שיתעקש לחקור לעומק ולשאול את עצמו מדוע הוא באמת רוצה דברים מסוימים ומדוע הוא לא רוצה אחרים, ... שמנסים להשמיד את הגרגיר מייצגים את המחשבות והאמונות שמנסים להפסיק את האדם מלחקור ולגלות את האמת הפנימית שלו. האדם, בדומה להורטון, נלחם בעקשנות להגן על הגרגיר - נקודת האמת הפנימית שלו, ומוכן לעבור מסירות נפש אמיתית, נחישות, עקשנות ולהגיע עד הסוף, במטרה לא לוותר על החיפוש אחר שלמות ואמת מוחלטת. מהו מצח הרצון ומצח הנחש? אליעד מציג שני מונחים ... - מצח הרצון מתאר נחישות, התמדה ומסירות נפש במטרה להשיג את האמת, לחפש את השלמות האמיתית ללא פשרות. - מצח הנחש, לעומת זאת, מתאר את הנחישות והעקשנות לעשות רע בכוונה, להכאיב ולהזיק בלי שום תועלת אמיתית. שני הכוחות הללו קיימים באדם, ... לעשות את זה, ללא כל סיבה אחרת. מה המשמעות שהרע בסופו של דבר מחסל את עצמו? אליעד מסביר שהרע בסופו של דבר מוביל את עצמו לסוף, משום שהוא מתעקש על הרע עד שהנזק שלו חוזר אליו. כמו שמישהו מנסה לפגוע במישהו אחר ובסוף הנזק חוזר אליו ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
... בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת לו סבל. כשהוא מתלונן על כך שרע לו, מישהו אחר מציע לו פתרון ברור ומיידי, אך האדם בכל זאת מתעקש להמשיך באותה דרך שגורמת לו סבל. כששואלים את האדם למה הוא ממשיך בדרך הזו, הוא עונה: אני לא יודע למה אני עושה את זה, אבל בכל זאת לא מפסיק. אליעד נותן דוגמה קונקרטית: אדם הולך ... הלוואי שהיה פה אוטובוס. כשמציעים לו אוטובוס זמין, האדם בכל זאת מתעקש להמשיך ללכת ברגל. גם כשנשאל מדוע, הוא משיב שאינו יודע. כלומר, האדם מתלונן על מצבו אבל בפועל לא מוכן לקבל פתרון זמין, למרות שאין סיבה הגיונית להמשיך בדרך הקשה. מה הטוב שיוצא לאדם מלהתעקש על פעולה מזיקה? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת: מה הטוב שיוצא לאותו אדם שממשיך לפעול בדרך שמכאיבה לו? הוא מציין שאפילו בהנחה שאותו אדם לא מקבל שום תועלת, הוא עדיין לא ישנה ... שעשה במשך שנים רבות היו למעשה חסרות סיבה. הוא מעדיף להמשיך בסבל ולהתעקש שיש סיבה נסתרת להתנהגות שלו, מאשר להודות שהכל היה לשווא ובלי שום סיבה הגיונית. למה האדם לא מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה? לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך ... טעם. האדם מעדיף לסבול מאשר להודות באמת הפשוטה והכואבת, ולכן מתעקש להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד ... להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח להשתנות באמת? ...
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
... התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית מהי הפרעת התנגדות ואיך ניתן להתמודד איתה אצל ילדים? הפרעת התנגדות, הידועה גם בשם הפרעת ODD (Oppositional Defiant Disorder), היא הפרעה התנהגותית המאופיינת בדפוס חוזר של התנהגות נגטיביסטית, עקשנית, מתריסה, מתנגדת ומרדנית, בעיקר כלפי דמויות סמכות כמו הורים או מורים. ילדים הסובלים מההפרעה בדרך כלל יתנגדו לבצע כל פעולה שנאמר להם לעשות, גם אם זו פעולה שהם עצמם רצו לבצע מלכתחילה. לדוגמה, אם ילד הסובל מהפרעת התנגדות רוצה לשתות מים, ברגע שמבוגר יגיד לו לך לשתות מים, הילד מיד יתנגד ויבחר לא לשתות, רק כדי להימנע מלעשות את מה שהמבוגר אמר לו. ההתנגדות יכולה להתבטא לא רק מול ההורים, אלא גם מול חברים, מורים או דמויות סמכות אחרות בסביבה שלו. מה המניע הפסיכולוגי להתנגדות אצל ילדים? לפי אליעד כהן, ההסבר הבסיסי להפרעת התנגדות טמון בצורך של הילד לא להרגיש משועבד או תחת שליטה של אחרים. הילד תופס את המצב כך: אם אני עושה מה שאומרים לי, זה אומר שאני משועבד, וזה רע. ההנחה השנייה שלו היא אם אני לא אעשה מה שאומרים לי, אז אני לא משועבד ואני חופשי. הנחות אלו הן הלב של ההפרעה. הסיבה המרכזית להתנהגות זו אינה דווקא התנגדות לפעולה עצמה, אלא להתנגדות לרעיון של שליטה מבחוץ. הילד לא רוצה להרגיש שמישהו אחר שולט בו, ולכן מתנגד באופן אוטומטי כמעט לכל דרישה שמופנית כלפיו. איך אפשר לעזור לילד עם הפרעת התנגדות? אליעד כהן מציע מספר דרכים להתמודד עם ההפרעה בצורה יעילה: הבנת שורש ההתנגדות: יש להבין שההתנגדות היא לא בהכרח לפעולה, אלא לתחושת השעבוד והכפייה. הילד מנסה להימנע מתחושה שהוא עושה משהו בגלל שמישהו אחר אומר לו לעשות. שינוי התפיסה של הילד: להראות לילד שהוא בכל מקרה משועבד - לאנשים או לרצונות של עצמו. גם כשהוא לא מקשיב לאחרים, הוא עדיין כפוף לרצון שלו להתנגד, וזה סוג אחר של שעבוד. ההבנה הזו יכולה לעזור לילד לראות את ההתנהגות שלו בפרספקטיבה שונה. לא להכריח את הילד לרצות, אלא להקל עליו את ההתנגדות: במקום לומר לילד תרצה לעשות את זה, אפשר להגיד אל תתנגד לזה. בדרך זו, הילד לא חייב להרגיש שהוא מקבל על עצמו את הרצון של אחרים אלא פשוט מפסיק להתנגד. לתת לילד להרגיש שהוא בוחר: להסביר לילד שהוא לא חייב לעשות כלום, אבל שאם הוא בוחר לעשות משהו כי זה לטובתו, זו עדיין בחירה שלו והוא לא באמת משועבד. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לאכול כשאומרים לו, אפשר להגיד לו אתה לא חייב לאכול. אם אתה רוצה - תאכל, אם לא - אל תאכל. כך הילד מקבל את האפשרות לבחור, ומפסיק להתנגד אוטומטית. חשוב להבין שהמטרה אינה לשכנע אותו שהוא חייב לרצות, אלא לעזור לו להבין שהוא יכול להפסיק להיאבק ולהתנגד לרעיון שמישהו אחר מנסה לשלוט בו. מהן ההנחות הלא נכונות של ילד עם הפרעת התנגדות? אליעד כהן מסביר שיש שתי הנחות מרכזיות מוטעות שילד עם הפרעת התנגדות מחזיק בהן: הנחה ראשונה: אם אני עושה מה שאומרים לי, אני משועבד וזה רע. הילד צריך להבין שזה לא בהכרח רע להיות משועבד אם זה נעשה מתוך בחירה אישית, ולפעמים שעבוד חלקי הוא לטובתו. הנחה שנייה: אם אני לא עושה את מה ... חופשי ולא משועבד. ההנחה הזו מוטעית מכיוון שגם במצב זה הוא עדיין משועבד - הפעם לרצונו להתנגד. אין מצב בו הוא באמת חופשי לחלוטין. התובנה המשמעותית שצריך להעביר לילד היא שהוא תמיד משועבד בצורה כזו או אחרת - או לרצונות של אחרים או לרצונות שלו עצמו. המטרה היא לא לשכנע את הילד לבחור בצד אחד אלא להראות לו שאין באמת הבדל גדול בין שני המצבים. איך ניתן לשנות את ההרגשה של ה
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
... בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים מהם יחסי מהות וצורה ולמה אנשים מתעקשים על צורה? הנושא שאליעד כהן מסביר עוסק ביחסים שבין מהות ... אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם רוצה אישה מסוימת ומתעקש שהוא באמת רוצה אותה ולא את המהות מאחוריה (למשל, תחושת ... אחר, כמו תחושת ערך עצמי או אושר פנימי, אותו אדם עשוי להתעקש על הרצון בצורתו החיצונית, כי הוא מאמין שקל לו יותר ... מה החשיבות של זיהוי המהות בתהליך טיפולי? בהקשר של הדרכת מטפלים, אליעד כהן מדגיש שמאוד חשוב לעזור לאנשים לזהות את המהות האמיתית מאחורי הרצון שלהם. הוא מזהיר שההתעקשות על צורה ספציפית גורמת לסבל ולתסכול, כי אז אין דרך אחרת ... להגשים אותה, וקל לו יותר לפתור את הבעיה. למה אנשים מתעקשים על צורה למרות היתרונות של מהות? אליעד כהן מסביר כי ... בעיות נפשיות וטיפוליות. מהי מהות הרצון? למה אני מתעקש על הצורה? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך לזהות את המהות של ...
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
... סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים מה גורם לילד או לעובד להתריס ולמרוד? הסיבה למרדנות, סרבנות, ועקשנות אצל ילדים, עובדים ואנשים תלויים תלויה במגוון גורמים, אחד מהם הוא הרצון להרגיש אינדיבידואליות. אליעד כהן מציע הסבר פסיכולוגי לכל תופעה זו, תוך הדגמה כיצד ילדים (או עובדים) מתנגדים למה שנאמר להם, גם אם ההוראה הגיונית ונכונה עבורם. על פי אליעד כהן, המרדנות או ההתנגדות לא תמיד נובעת מהעובדה שההוראה או ההוראות לא ... אלא מתוך רצון של האדם להתנסות בעצמאות ולחוש אינדיבידואליות. מדובר בתופעה ביולוגית ופסיכולוגית המובילה את האדם לרצות להרגיש שהוא נפרד מהמציאות שמסביבו. כאשר ילד מקבל הוראה מהוריו או מבוגר אחר, לעיתים יש לו רצון פנימי להרגיש שהוא אינדיבידואל, חלק נפרד מהסביבה ומההוראות שהוא מקבל. זו הסיבה שבפעמים רבות, הילד לא מקשיב להוראות, אפילו אם הן הגיוניות ועשויות להועיל לו. הילד לא רוצה להרגיש שהוא חלק מהמשמעת או מההוראות של אחרים, ובמקום זאת הוא בוחר להתנגד כדי לשמור על תחושת העצמאות האישית שלו. ההסבר לפעולתו של הילד הוא לאו דווקא כי הוא לא מסכים עם ההוראות או כי הוא רוצה להפריע למבוגרים, אלא כי הוא רוצה להרגיש שהוא קיים כישות נפרדת, והדרך היחידה להרגיש כך היא להתנגד למבוגר שמוביל את הדרך. הילד, בתגובה להוראות, מייצר התנגדות שלא בהכרח משמעה חוסר הסכמה אלא צורך אישי להרגיש את עצמאותו. אם נתבונן בתופעה זו בהקשר לעובדים או כל אדם תלוי אחר, ניתן לראות את ... של האדם להרגיש שהוא שומר על זהותו האישית, הדרך להתמודד היא לעזור לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך ההוראות או בקונטקסט של הפעולה. למשל, בהנחה שהילד או העובד נמצא במצב שבו הוא מרגיש תלות מוחלטת במבוגר או בסמכות, הדרך לפתור את הבעיה היא לגרום לו להרגיש שהוא עושה את הבחירה בעצמו. ניתן לשתול בו מחשבות שיגרמו לו ... שהוא מבצע פעולות רק מתוך ציות או מתוך כפייה. על ידי כך הוא יכול להרגיש את תחושת העצמאות שלו תוך כדי פעולה. באופן כללי, חשוב להבין שהמרדנות או ההתנגדות אצל ילדים או עובדים לא נובעת בהכרח ממקום של חוסר הסכמה או כוונה רעה. במקרים רבים, מדובר בניסיון של הילד או העובד לשמור על תחושת האינדיבידואליות והעצמאות שלו. ברגע שמבינים את הסיבה הפסיכולוגית מאחורי ההתנהגות הזו, ניתן להתמודד עמה בצורה חכמה ומבוססת על עקרונות של העצמה אישית, ולא בהכרח על דרך של ציות עיוור. בעיות משמעת אצל ילדים איך לגרום לילד להקשיב? הדרכת הורים אינדיבידואליות של ילדים הפרעת התנגדות ילדים עבודת צוות עם ילדים בעיות משמעת אצל ילדים, למה הילד סרבן? למה הילדה סרבנית? למה ה
להחזיר אקסים עקשנים, לא משנה מה אני לא ארצה אותך, לעולם לא נחזור, לעולם לא אהיה שלך, היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, האם אפשרי להחזיר את האקסית? האם יש לי סיכוי עם האקסית? האם אפשרי לחזור לאקסית? איך להחזיר אקסית?
להחזיר אקסים עקשנים, לא משנה מה אני לא ארצה אותך, לעולם לא נחזור, לעולם לא אהיה שלך, היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, האם אפשרי להחזיר את האקסית? האם יש לי סיכוי עם האקסית? האם אפשרי לחזור לאקסית? איך להחזיר אקסית?
... אקסים עקשנים, לא משנה מה אני לא ארצה אותך, לעולם לא ... לך לעולם לא במטרה לראות עד כמה אתה מתעקש, עד כמה באמת אכפת לך. האם להצהרות של ... היא של אדם שקנה רכב מקולקל. האדם לא יוותר על קניית רכבים, אלא רק יוודא שבפעם הבאה ... זוגיים, גם אם היו בעיות בעבר, האדם לא יוותר על הקשר אלא יחפש קשר תקין יותר בעתיד. ... כבר בקשר אחר, נשואה או אפילו אם יש לה ילדים. לדעתו של אליעד, תמיד אפשר למצוא ... מוחלטת מהתנהגות מטרידה. איך להחזיר אקס עקשן? האם יש סיכוי לחזור לאקסית? האקסית חסמה ... איך לשכנע את האקסית לחזור אליי? אקסית עקשנית, אקס עקשן, האקסית חסמה אותי, היא חסמה אותי, האקס ... ביחד, לא משנה מה אני לא אוהב אותך, עקשנות אקסים ...
לשכנע עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות
לשכנע עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות
... עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות איך לשכנע אנשים עקשנים ולדבר עם אנשים שסובלים מסכיזופרניה? כאשר אנו רוצים לשכנע אנשים עקשנים או לטפל באנשים עם סכיזופרניה, פחדים לא הגיוניים או מחשבות פרנואידיות, יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לגשת אליהם. רוב האנשים שנפגשים עם אדם שמביע ... עמוק בפנים הוא מפקפק בטענותיו שלו. מדוע ניסיון לשכנוע ישיר לא עובד עם אנשים עקשנים או סכיזופרנים? כאשר אדם מרגיש שמנסים לשכנע אותו בניגוד לאמונתו, הוא מיד יחשוש שמנסים לרמות אותו או לפגוע בו. תחושת הפחד הזאת יוצרת אצלו דרישה ... פחד שמנסים להונות אותו. לסיכום, איך לשכנע אדם שמתבצר בעמדתו? כדי לשכנע אנשים עקשנים או אנשים עם סכיזופרניה ומחשבות פרנואידיות, יש: להגיע בגישה של חיפוש האמת בלבד. להימנע לחלוטין מניסיון לשכנע או לכפות דעה. להכיר בנקודת האמת ... ומאפשרת לאדם להיפתח באמת ולשנות את דעתו אם המציאות תוכיח זאת. איך לשכנע אדם עקשן? טיפול בסכיזופרניה פרנואידית שיטות שכנוע מתקדמות איך לדבר עם משוגע? חיפוש האמת בטיפול נפשי איך לדבר עם מי שחושב שרודפים אחריו? שלום חברים, הפעם ... לרמות אותם או לכפות עליהם דעה נוטים להעלות את רף ההוכחה ל - 100%, כלומר, הם יתעקשו על הוכחה מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור. אם הם מזהים שלמישהו יש אינטרס להוכיח להם משהו, הם עלולים לדבוק בעמדתם גם אם הם עצמם מתחילים לפקפק בה. הכרה בכך ... דברים, נטל ההוכחה ועוד. שיהיה בהצלחה! למה קשה לשכנע אנשים? התמודדות עם עקשנות, התמודדות עם לקוח עקשן, התמודדות עם סכיזופרניה קשה, איך לשכנע מישהו שלא רוצה להשתכנע? איך לשכנע מישהו שלא מוכן להשתכנע? התמודדות עם התנגדות לקוח, להיצמד לאמת בטיפול ...
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
... ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר? מה גורם להורים לרצוח את ילדיהם? כאשר שומעים על הורים שרוצחים את ילדיהם, התגובה הראשונית היא הלם וזעזוע, אך אליעד כהן מסביר שבתוך האירועים הקשים האלה יש שכל פנימי ועמוק שאפשר להבין. תחילה חשוב לזכור שרצח פיזי של ילדים על ידי הוריהם אמנם נתפס כמעשה מזעזע, אך הוא לא בהכרח חמור יותר מהמצב הנפוץ שבו הורים הורגים את נפשו של הילד שלהם באופן יומיומי, דרך חינוך לקוי, פגיעה רגשית והרס האושר הטבעי של הילד. לפי אליעד כהן, הילדים נולדים מאושרים, אבל במבחן התוצאה הם הופכים לאומללים בגלל גישות ההורים, גם כשהכוונות היו טובות. האם חינוך לקוי חמור מרצח פיזי של ילדים? אליעד כהן טוען שרוב ההורים גורמים לילדיהם סבל מתמשך, שהוא במובן מסוים גרוע יותר מרצח. רצח פיזי הוא חד - פעמי, בעוד שהתעללות נפשית או חינוך לקוי הם תהליכים מתמשכים של הזרמת ארס ורעל אל נפש הילד. אותם ילדים מתבגרים להיות מבוגרים אומללים ומיואשים, שמחפשים פתרונות וייעוץ כיצד לצאת מהסבל שהוטבע בהם כבר בילדותם. למה אנשים מביאים ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר את המניעים מאחורי הבאת ילדים לעולם כמניעים אגואיסטיים בלבד. גם אנשים דתיים שמצהירים שהם מביאים ילדים לשם שמיים למעשה עושים זאת בשביל גן עדן, כלומר, לשם אינטרס אישי ותחושת מימוש עצמי. ילדים הם ניסיון להרחיב את האני, את האגו, כאשר האדם מתייחס לילדיו כחלק ממנו, ולכן פגיעה בילדים נתפסת כפגיעה אישית באגו שלו. מה הקשר בין התקדמות ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל מתייחסים אליהם לעיתים כחפץ שניתן לשכוח. אם באמת משהו חשוב לך, מסביר אליעד, לא ייתכן שתשכח אותו. כדוגמה לכך, הוא מציין את הטלפון הסלולרי - אנשים אינם שוכחים את הטלפון שלהם ברכב, וזאת משום שהוא באמת חשוב להם. אם היו מתייחסים לילדים שלהם באותה חשיבות אמיתית, הם לא היו יכולים לשכוח אותם. האם שכחת ילד ברכב היא באמת טעות תמימה? לפי אליעד, התופעה של שכחת ילדים ברכב אינה רק טעות אנושית כפי שאנשים נוטים להציג אותה. הוא מסביר שהחברה מנסה להקל את חומרת המעשה על ידי הגדרתו כטעות תמימה, כי אנשים מפחדים להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע אנשים מעדיפים להאמין ששכחת ילד ברכב יכולה לקרות לכל אחד? אליעד טוען שהאמירה הנפוצה כי זה יכול לקרות לכל אחד היא סוג של מניפולציה חברתית. אנשים לא רוצים להתמודד עם האפשרות שגם הם עצמם עשויים להזניח את ילדיהם או שאהבתם כלפי ילדיהם אינה כה אמיתית כפי שהם רוצים לחשוב. לכן קל להם להכריז כי זו טעות שאינה מצביעה על הזנחה מכוונת או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את האחריות ובאיזו חומרה להעניש. האם אנשים באמת רוצים למנוע סבל, או שזה רק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חשיבה של בני נוער, מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה של בני נוער, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, אימון עסקי, מנטור בנושאי חשיבה של בני נוער - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0000 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 00:25:21 - wesi1