אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעות לדברים וקיום עצמי, מה זה לייחס משמעות למשהו? מהי משמעות? איך לייחס משמעות למשהו משפיע עליך? מה משפיע על הקיום שלך? מהי תחושת האני? איך נוצרת התחושה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
משמעות לדברים וקיום עצמי, מה זה לייחס משמעות למשהו? מהי משמעות? איך לייחס משמעות למשהו משפיע עליך? מה משפיע על הקיום שלך? מהי תחושת האני? איך נוצרת התחושה שאני קיים? איך עובד הזיכרון? במה תלויה תחושת הקיום העצמי?
איך המשמעות שאנו נותנים לדברים משפיעה על תחושת הקיום?

השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם הקיום שלנו תלוי במשמעות שאנו נותנים לדברים ואיך ייחוס משמעות לדברים משפיע על חוויית הקיום שלנו.

מה פירוש "לתת משמעות למשהו"?

אליעד כהן מסביר שמשמעות היא מידת החשיבות שאנו נותנים לדבר מסוים בחיינו. לדוגמה, האם משנה לאדם אם יש קיר מאחוריו או לא? אם התשובה היא לא, אז לקיר אין משמעות מבחינתו. לעומת זאת, אם משנה לו אם יש לו רגל או אין לו, אז לרגל יש משמעות עבורו. אם דבר מה משנה לנו - יש לו משמעות, ואם לא - אז אין לו משמעות.

כיצד ייחוס משמעות משפיע על האדם בחיי היום - יום?

אליעד מדגים: אם אדם יפסיק לתת משמעות לכסף או למשפחתו, תהיה לכך השפעה על פעולותיו, רגשותיו וזיכרונותיו. לדוגמה, אם אדם לא ייחס עוד חשיבות למשפחה, הדבר ישפיע על פעולותיו (לא ישקיע זמן עם המשפחה), על רגשותיו (לא ירגיש געגוע או בדידות) ועל זיכרונותיו (הוא פחות יזכור חוויות משפחתיות).

איך ייחוס משמעות משפיע על הזיכרונות שלנו?

הסבר נוסף של אליעד הוא שאדם זוכר רק את מה שחשוב לו, את מה שיש לו משמעות עבורו. אם משהו אינו חשוב לאדם, הוא לא זוכר אותו לאורך זמן. למשל, אנשים לא זוכרים באיזה צבע היו הכיסאות בחדר, מכיוון שאין לכך משמעות עבורם. לעומת זאת, אדם שחווה טראומה ומייחס לה משמעות רבה, זוכר את הטראומה זמן רב. אדם שיחליט להפסיק לייחס משמעות לטראומה, ישכח אותה או לא ירגיש עוד השפעה משמעותית ממנה.

האם הקיום של התודעה תלוי במשמעות שנותנים לדברים?

אליעד מסביר שתחושת הקיום, התחושה "אני קיים", מורכבת יותר: התחושה עצמה אינה מושפעת בדרך כלל ישירות ממשמעות לדברים ספציפיים. התחושה הבסיסית של "אני קיים" לא תשתנה אם אדם מפסיק לייחס משמעות למשהו ספציפי כמו כסף או משפחה. אך במובן רחב יותר, אם אדם יפסיק לתת משמעות לכל דבר בעולם ולא רק לדבר ספציפי אחד, התחושה שהוא קיים עלולה להיעלם לחלוטין. מדוע? משום שאדם מרגיש את קיומו דרך ניגודיות בינו לבין סביבתו ("אני" לעומת "לא אני"). כאשר כל הניגודים נעלמים ואין משמעות לשום דבר, גם ההבחנה בין "אני" ל"לא אני" מיטשטשת עד כדי איבוד מוחלט של תחושת הקיום העצמי.

כיצד פועלת תחושת הקיום?

אליעד מרחיב ומדגים: אדם אינו בוחר באופן מודע להרגיש שהוא קיים, שכן לא ניתן לבחור להרגיש קיים. האדם אינו יכול גם לבחור לא להרגיש קיים באופן מוחלט, שכן הרגשת הקיום אינה נשלטת במודע. למשל, אם אדם נכנס לחדר ניתוח ומורדם, הוא עדיין קיים למרות שהוא לא מודע לכך באותו הרגע. לכן, התחושה הבסיסית של קיום קיימת באופן עצמאי ללא קשר למשמעות המודעת שאדם נותן לדברים סביבו.

מה קורה כשמאבדים לחלוטין את משמעות הדברים?

אליעד מדבר גם על מצב קיצוני: כשאדם מפסיק לייחס משמעות לכל הדברים לחלוטין, התחושה שהוא קיים עשויה להיעלם. המצב מתואר כ"ריקנות" או "חלל ריק", והאדם עלול להרגיש שהוא "מת משעמום". זה קורה מכיוון שאין עוד דבר שמניע אותו, אין לו משמעות לשום דבר, אין מה שיעורר אצלו רגשות או רצון. במצב כזה, תחושת הקיום נפגעת משמעותית ואדם חש שהוא כמעט לא קיים.

האם אפשר להרגיש "קיים יותר" או "קיים פחות"?

אליעד כהן מסביר שתחושת הקיום היא לא רק מצב של "קיים או לא קיים" אלא שיש לה גם עוצמות. התחושה "אני קיים" תלויה ברמת הניגודיות בין האדם לבין המציאות סביבו...
איך נוצרה תחושת הקיום? איך נוצרה התחושה שאני קיים? איך אני יודע שאני קיים? איך אני מרגיש את עצמי? תחושת קיום עצמי, אני ולא אני, קיים ולא קיים, עוצמה של תחושת קיום, איבוד משמעות בחיים, אני לא מרגיש את עצמי, אני לא מרגיש שאני קיים, לשלוט בתחושת הקיום העצמי
אני לא מרגיש בחיים ניתוח לשלוט בתחושת טראומות לדבר הזיכרון דוגמה תחושה של קיום עצמי החלטיות לדעת איך לייחס משמעות למשהו משפיע עליך איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים איך נוצרת איך נוצרת הרגשה איך נוצרת התחושה שאני קיים איך נוצרת תחושה איך עובד איך עובד הזיכרון איך עובד זיכרון אני אני קיים במה תלויה תחושת הקיום העצמי האני הזיכרון הקיום הקיום העצמי הרגשה הרגשה של אני הרגשה של האני הרגשה של הקיום הרגשה של הקיום העצמי הרגשה של קיום הרגשה של קיום עצמי הרגשת הרגשת אני הרגשת האני הרגשת הקיום הרגשת הקיום העצמי הרגשת קיום הרגשת קיום עצמי התחושה שאני קיים זיכרון זיכרונות חוויה חוויה של האני חוויות חווית חווית האני חווית הקיום חווית קיום כיצד נוצרות לייחס משמעות לייחס משמעות למשהו לייחס משמעות למשהו משפיע עליך מה זה לייחס משמעות למשהו מה משפיע על הקיום שלך מהי הרגשה מהי משמעות מהי תחושת האני משמעות משמעות לדברים משמעות לדברים וקיום עצמי משמעותיות משפיע עליך נוצר נוצרת הרגשה נוצרת התחושה שאני קיים נוצרת תחושה עובד עובד זיכרון עובדים קיום קיום עצמי רגש רגשות תחושה תחושה של אני תחושה של האני תחושה של הקיום תחושה של הקיום העצמי תחושה של קיום תחושה של קיום עצמי תחושות תחושת תחושת אני תחושת האני תחושת הקיום תחושת הקיום העצמי תחושת קיום תחושת קיום עצמי
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
... בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים איך תרגיל בקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? אליעד כהן מסביר תרגיל מיוחד שמטרתו לפתח את החשיבה, להעמיק את ההבנה של משמעות המילים ולשפר את כישורי התקשורת הבין - אישית. התרגיל מתחיל בבחירת משפט אקראי, מכל מקור אפשרי כמו שיחה ברחוב, תגובה בפייסבוק או טקסט כלשהו מהאינטרנט. המטרה היא לנתח את המשמעות המדויקת של כל מילה ולהבין את השפעתה על ההבנה הכללית של המשפט. לדוגמה, אם ניקח את המשפט אני הלכתי לאכול, התרגיל הוא להסתיר כל פעם מילה אחת מתוך המשפט ולבחון איך השמטתה משפיעה על המשמעות. כשמורידים את המילה אני, המשפט שנשאר הוא הלכתי לאכול, והמשמעות משתנה כי עכשיו לא ברור מי בדיוק הלך לאכול - ייתכן שזה הדובר וייתכן שזה מישהו אחר. אם נסיר את המילה הלכתי, יישאר לנו אני לאכול, והמשמעות שוב משתנה, כי עכשיו חסרה הפעולה והמשפט לא ברור. אליעד מדגיש שהתרגיל הזה לא מוגבל רק למילים, אלא כולל גם סימני פיסוק. לדוגמה, המשפט אני הלכתי לאכול יכול לקבל משמעות שונה כאשר מוסיפים פסיקים במקומות שונים, כגון אני, הלכתי לאכול או אני הלכתי, לאכול. כל שינוי כזה יכול להשפיע על הקצב, ההדגשה והמסר הכללי של המשפט. אפילו נשימה בשיחה היא סוג של פסיק שמשפיע על המשמעות. איך שינוי סדר המילים משפיע על ההבנה של המשפט? אליעד מציע גם תרגיל נוסף שבו משנים את סדר המילים במשפט. למשל, במקום אני הלכתי לאכול, אפשר לומר הלכתי אני לאכול או לאכול אני הלכתי. למרות שמדובר באותן מילים בדיוק, שינוי הסדר משנה באופן משמעותי את החוויה של מי ששומע או קורא את המשפט. שינוי סדר המילים יכול לשנות את המיקוד של המשפט, להדגיש מילים שונות וליצור ... זאת יוכל לשפר את הרגישות שלו לפרטים ולהבין טוב יותר כיצד המסר שהוא מעביר נתפס על ידי אחרים. מה החשיבות של החלפת מילים נרדפות במשפט? תרגיל נוסף שאליעד מציע הוא להחליף מילים במשפט במילים נרדפות או מילים אחרות דומות במשמעותן. במקום הלכתי, ניתן להשתמש במילים כמו מתכנן או הולך, ולראות כיצד זה משפיע על המסר שמועבר. החלפת מילים מאפשרת לנו ... היכולת לשתול מחשבות אצל אנשים אחרים. כשאדם מתחיל לשים לב לפרטים אלו באופן מודע, הוא מפסיק לחשוב בצורה אוטומטית ומתחיל להיות מודע יותר למילים שהוא בוחר, וגם יכול לנתח את דברי הזולת באופן מדויק יותר. זה מוביל לשיפור משמעותי בכישורים כמו משא ומתן, מכירות, ובכלל בשכנוע ובתקשורת חברתית. כיצד טעויות דיבור יכולות לעזור בניתוח מחשבות של אחרים? נקודה נוספת שאליעד מעלה היא שגם טעויות בדיבור הן משמעותיות. כאשר אדם מתבלבל או מחליף מילה אחת באחרת בטעות, זה עשוי לחשוף מחשבות או כוונות שהוא לא התכוון לחשוף באופן מודע. ... הנסתרות של אחרים ואף לנצל זאת לטובת שכנוע ותקשורת יעילה יותר. מה היתרון הגדול של התרגיל הזה בטווח הארוך? בטווח הארוך, התרגול הזה מוביל לפיתוח המודעות העצמית של האדם, להבנת המניעים האמיתיים שלו ושל הזולת, ולשיפור משמעותי בכישורי התקשורת וההשפעה. ככל שהאדם מתרגל יותר, הוא מסוגל לראות יותר פרטים, להבין באופן עמוק את משמעות המילים והכוונות מאחוריהן, ובסופו של דבר גם להשתפר בשכנוע, במניעת מניפולציות מצד אחרים וביכולת להשפיע על אנשים בצורה ... התקשורת, הקריאה וההשפעה על אחרים. מי שיתמיד בתרגול ישפר את יכולתו לנתח ולכתוב מחשבות, לשלוט באופן שהוא מעביר מסרים ולקדם את עצמו ברמה האישית והמקצועית, תוך מודעות גבוהה יותר לכל פרט ופרט בשפה. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים איך תרגיל הקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? התרגיל של אליעד מתמקד בהבנת המשמעות של כל מילה במשפט ובחינת השפעתה על התקשורת וההבנה שלנו. המטרה היא לפתח את השכל ואת יכולת השכנוע וההבנה של אחרים, במיוחד בתחום של תקשורת בין אישית. מהו תרגיל הקריאה של אליעד ומה מטרתו? התרגיל שניתן כאן עוסק בהבנת המשמעות של כל מילה במשפט, על ידי מחיקת מילים מהמשפט ובחינת ההשפעה של הוצאתן. לדוגמה, אם המשפט הוא אני הלכתי לאכול, המטרה היא להסתיר כל מילה ולהתבונן בהשפעתה על משמעות המשפט. אם מסלקים את המילה אני, נשאר הלכתי לאכול, וזו משנה את התפיסה של מי ביצע את הפעולה - עכשיו לא ברור אם מדובר על הדובר או על מישהו אחר. כל שינוי במילים יכול להשפיע על המסר שמועבר. איך סדר המילים משפיע על משמעות המשפט? בתרגיל הבא, אליעד ממליץ לשנות את סדר המילים במשפט ולראות כיצד זה משפיע על הבנתו. לדוגמה, במקום אני הלכתי לאכול, ניתן לשנות את הסדר ולומר הלכתי אני לאכול. התוצאה היא חוויה שונה של המשפט, והשינוי בסדר המילים משנה את המשמעות, גם אם מדובר באותן מילים בדיוק. מה חשיבותם של פסיקים וסימני פיסוק? אליעד מדגיש גם את החשיבות של סימני פיסוק בניתוח הטקסטים. לדוגמה, פסיק בין המילים אני, הלכתי לאכול ייצור תחושת הפסקה בנשימה או בהבנה שונה מאשר אם הפסיק לא היה שם. סדר המילים והפסקאות גם הם יכולים לשנות את משמעות הטקסט. כך, לדוגמה, שינוי במיקום הפסיק יכול להוות שינוי משמעותי בהבנה של המשפט. כיצד תרגילים נוספים יכולים לפתח את החשיבה שלך? בנוסף לשינוי סדר המילים, אליעד מציע גם תרגילים כמו חיפוש מילים נרדפות ולהחליף כל מילה במילים אחרות ולבחון את ההשפעה של השינויים על משמעות המשפט. מטרת התרגיל היא לפתח את היכולת לנתח כל מילה ומילה ולהבין את השפעתה על התמונה הכוללת. איך ניתוח המילים יכול ... עצמך. זה גם יכול לשפר את יכולת השכנוע שלך, להעביר מסרים בצורה ברורה יותר, ואף לקרוא ולשתול מחשבות אצל אחרים. מהו השלב הבא בתהליך? איך לפתח את היכולת לנתח מחשבות של אחרים? לאחר שהתאמנת בניתוח הטקסטים שלך והבנת את המשמעות של כל מילה, תוכל ליישם את המיומנויות הללו על מחשבות של אחרים. הכוונה היא להתחיל לזהות את מחשבותיהם של אחרים דרך ... מסוים, ניתן לנסות להבין מה הייתה כוונתו האמיתית, ומה הוא באמת רצה להגיד, וכך גם לגלות מחשבות שנמצאות בתהליך חצי - מודע. לסיכום, תרגיל זה מאפשר לפתח את החשיבה, לשפר את יכולת התקשורת, ולהתמקד בהבנה מעמיקה של כל מילה ומשמעותה. מי שיתאמן על תרגילים אלו, יוכל לפתח את יכולת הקריאה והכתיבה של מחשבות, לשפר את כישוריו בשכנוע ולהפוך את עצמו למומחה בתקשורת בין אישית. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים ...
כסף ומשחק החיים, מהו המשחק של הכסף? דין פרוטה כדין מאה, למה לרצות כסף? כסף ואושר, מה רע בלהיות עשיר? להתעקש על הכסף, לבקש הנחה מהמוכר, לייחס משמעות לכסף, לא לאבד את משמעות הכסף, איך להתייחס לחיים כמשחק? לתת משמעות לכסף
כסף ומשחק החיים, מהו המשחק של הכסף? דין פרוטה כדין מאה, למה לרצות כסף? כסף ואושר, מה רע בלהיות עשיר? להתעקש על הכסף, לבקש הנחה מהמוכר, לייחס משמעות לכסף, לא לאבד את משמעות הכסף, איך להתייחס לחיים כמשחק? לתת משמעות לכסף
... ומשחק החיים, מהו המשחק של הכסף? דין פרוטה כדין מאה, למה לרצות כסף? כסף ואושר, מה רע בלהיות עשיר? להתעקש על הכסף, לבקש הנחה מהמוכר, לייחס משמעות לכסף, לא לאבד את משמעות הכסף, איך להתייחס לחיים כמשחק? לתת משמעות לכסף האם הגיוני להתווכח על 10 אגורות? האם זה הגיוני להתווכח עם מוכר על סכום פעוט כמו 10 אגורות או לטרוח לחפש מוצר ... אחרת בשביל ההפרש הקטן הזה? הוא ממשיך את הדוגמה ושואל: אם אתה הולך ברחוב, רואה מטבע של 10 אגורות על הרצפה ולא מתכופף להרים אותו, האם זה אומר של - 10 אגורות אין משמעות עבורך? יש אנשים שיגידו לעצמם: אם אני לא טורח להרים מהרצפה 10 אגורות, סימן שאין להן משמעות עבורי, ולכן לא הגיוני שאתאמץ כדי לחסוך אותן בקנייה. אבל אליעד מבהיר שזה לא כל האמת, ויש הסתכלות עמוקה יותר על הנושא הזה. מהו המשחק של הכסף? אליעד מסביר שמה שצריך להבין הוא שהחיים הם סוג של משחק, וכסף הוא משחק בתוך החיים. הכסף הוא עניין של משחק, משמעותו בכך שאתה כל הזמן רוצה להרגיש שיש לך יותר, שאתה מצליח להרוויח, שאתה מנצח במשחק. ברגע שלאדם יש כבר המון כסף, הוא ... אחרי הכסף, אבל הוא גם מאבד את כל ההנאה וההתלהבות שיש במשחק הזה, את הסיפוק שבהשגת מטרות, את ההתרגשות של רווח או ההפסד. כל הרגשות האלה מעניקים לחיים צבע, עניין ומשמעות. מדוע להתעקש על כסף גם כשאתה עשיר מאוד? אליעד מסביר שלכן הגיוני שאדם עשיר מאוד, שמבחינתו באמת אין חשיבות ל - 10 אגורות מבחינה כלכלית, עדיין יתעקש עם המוכר בסופר על ההפרש הזעום הזה. הסיבה לכך היא לא הצורך הכלכלי, אלא הרצון לשמור על משמעות המשחק של הכסף. הוא רוצה להמשיך לשחק במשחק, להמשיך להרגיש שכסף הוא דבר משמעותי עבורו. בעצם ההתמקחות על סכומים קטנים, האדם מזכיר לעצמו שלכסף יש משמעות, וכך הוא שומר על העניין במשחק הזה. אם האדם יחליט שאין לכסף משמעות ויוותר לחלוטין על הרדיפה אחריו, הוא עלול להרגיש סוג של הקלה ושחרור, אבל הוא יאבד את ההנאה שבלהשיג כסף, את התחושה של ... ואתגרים. כשמסתכלים על החיים כמשחק, קל יותר להתנהל בהם ולהחליט באיזה משחק אתה רוצה לשחק ובאיזה אתה לא רוצה. אם אתה בוחר לשחק את משחק הכסף, חשוב שתעניק לכסף משמעות, אפילו קטנה. כך אתה נהנה יותר מהמשחק, מרגיש סיפוק, התרגשות והנאה גדולה יותר בכל הישג קטן או גדול. אליעד חוזר ומדגיש שמבחינה זו אין באמת הבדל בין 10 אגורות לבין 10,000 שקלים. המשמעות היא לא בסכום עצמו, אלא במה שהסכום מסמל עבורך. המשמעות שהאדם נותן לכסף היא זו שמחיה את המשחק, ולכן זה הגיוני מאוד להמשיך להתווכח על סכומים קטנים, רק כדי לשמור על תחושת ... אך הוא נהנה כשיש לו, כשהוא משיג עוד, כשהוא מצליח להרוויח, כשהוא מנצח במשחק. התחושות האלה - הניצחון, ההתרגשות, הכיף והסיפוק - הן בדיוק הסיבות לכך ששווה לתת לכסף משמעות ולהמשיך לרצות אותו. האם להיות עשיר מאוד זה רע? אליעד מדגיש שלהיות עשיר מאוד זה לא בהכרח רע, אך יש לכך מחיר מסוים: האדם מפסיד את ההתלהבות של משחק הכסף. כשהכסף מאבד את המשמעות, הוא גם מפסיק להיות משחק מהנה. לכן אדם עשיר צריך לשמור במודע על משמעות הכסף, למשל בהתעקשות על סכומים קטנים, כדי לא לאבד לחלוטין את ההנאה שבמשחק הזה. האם דין פרוטה כדין מאה? מבחינת המשחק עצמו, דין פרוטה כדין מאה: המשמעות של הכסף לא נמצאת בסכום, אלא בעצם העניין והריגוש שיש מאחוריו. הסיבה להתעקש על עשר אגורות זהה לסיבה להתעקש על עשרת אלפים שקלים - כי המשחק הוא אותו משחק. התעקשות על כסף, גם אם היא על סכומים זניחים, מזכירה לנו את משמעות הכסף ומאפשרת לנו להמשיך ליהנות מהמשחק כולו. איך לשחק במשחק של הכסף? למה חשוב לתת משמעות לכסף? האם כסף עושה אנשים מאושרים? מה רע בלהיות עשיר? למה אנשים מתווכחים על סכומים קטנים? האם הגיוני להתמקח על 10 ... אחד המחיר הוא שקל ועשרה אגורות, ובמקום אחר שקל בלבד - האם זה באמת משתלם לעבור את הכביש או אפילו לנסוע לעיר אחרת כדי לחסוך 10 אגורות? במילים אחרות, האם יש משמעות ל - 10 אגורות? נניח שאתה הולך ברחוב, רואה 10 אגורות על הרצפה ולא מתכופף להרים אותן - האם זה אומר ש - 10 אגורות חסרות משמעות עבורך? ואם כך, האם יש היגיון בכלל לייחס להן חשיבות בקנייה שלך? משחק הכסף - מה המשמעות האמיתית? כמובן שיש אנשים שיגידו: אם אני רואה 10 אגורות על הרצפה ומתעלם מהן, אז אין להן משמעות עבורי, ולכן אין סיבה שאתאמץ כדי לחסוך אותן. אבל זה לא כל הסיפור. מה שחשוב להבין הוא שבני אדם בסופו של דבר בוחרים את ... במשחק אז האם זה הגיוני שאדם שלא אכפת לו מכסף יתעקש בסופר למצוא מוצר שזול ב - 10 אגורות? התשובה היא כן! ולמה? כי כדי להישאר מחובר למשחק של הכסף, צריך לתת לו משמעות. אם תאמר לעצמך ש - 10 אגורות הן חסרות משמעות, אתה אולי תחווה שחרור מסוים מהמרדף אחרי הכסף, אבל בו זמנית תאבד חלק מהכיף שבמשחק הזה. המשחק הזה כולל את כל הרגשות - ... שקלים - השאלה האמיתית היא האם המשחק עדיין מעניין אותך? אם אתם רוצים לקרוא עוד על איך לראות את החיים כמשחק, איך לשחק בחיים, על עושר וכסף, על איך לעשות כסף, ועל המשמעות שיש או אין לכסף - חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il. בהצלחה! ...
תת מודע מהו, איך נוצר התת מודע? איך התת מודע מנהל אותך? איך להגיע לתת מודע? איך התת מודע משפיע עליך? איך התת מודע משפיע על החיים שלך? אמונות מגבילות בתת מודע, שינוי התת מודע, שינוי מחשבתי, שינוי הרגלים, שינוי מעשים, שינוי בחיים
תת מודע מהו, איך נוצר התת מודע? איך התת מודע מנהל אותך? איך להגיע לתת מודע? איך התת מודע משפיע עליך? איך התת מודע משפיע על החיים שלך? אמונות מגבילות בתת מודע, שינוי התת מודע, שינוי מחשבתי, שינוי הרגלים, שינוי מעשים, שינוי בחיים
... מודע מהו, איך נוצר התת מודע? איך התת מודע מנהל אותך? איך להגיע לתת מודע? איך התת מודע משפיע עליך? איך התת מודע משפיע על החיים שלך? אמונות מגבילות ... התת - מודע פועל? התת - מודע משפיע עלינו באופן משמעותי, לרוב מבלי שנהיה מודעים לו. כאשר אדם מבצע פעולה ... את החיים? התמודדות עם פחדים שמקורם בתת - מודע איך עובד התת מודע? מהו תת מודע? איך להשפיע על התת מודע? ... יש תת מודע? הגדרת תת מודע, איך לשנות תת מודע? איך עובדים על התת מודע? תת מודע ולא מודע, איך לדבר עם התת ...
איך להיפרד ממישהו? איך להוציא מישהו מהראש? איך לנתק קשר עם מישהו? איך להתמודד עם תלות רגשית ולהיות עצמאי מבחינה רגשית? מדוע תלות רגשית דומה להתמכרות? האם הפתרון הוא לנתק מיידית את הקשר או להפחית אותו בהדרגה? למה חשוב להבחין בין תלות פונקציונלית לתלות רגשית? איך להתמודד עם תחושת "אני אפס" שמתלווה לתלות רגשית? כיצד להחזיר את תחושת העצמאות האישית והאינדיבידואליות? למה חשוב לשנות את המצב באופן הדרגתי ולא קיצוני?
... רגשית? מדוע תלות רגשית דומה להתמכרות? האם הפתרון הוא לנתק מיידית את הקשר או להפחית אותו בהדרגה? למה חשוב להבחין בין תלות פונקציונלית לתלות רגשית? איך להתמודד עם תחושת אני אפס שמתלווה לתלות רגשית? כיצד להחזיר את תחושת העצמאות האישית ... ותדיר איתו. אליעד מסביר שהפרדת הדברים הפונקציונליים כמו בית וכיוב - כל אלו מאפשרים ליצור מרחב של עצמאות, המהווה את הבסיס לבניית העצמאות הרגשית. איך להתמודד עם תחושת אני אפס שמתלווה לתלות רגשית? אליעד מתייחס בהרחבה לתחושת האני אפס שמתלווה לעיתים לתלות רגשית. הוא מסביר שלכל אדם יש מערכת רגשית מורכבת, ... להיות תלוי באחרים? האם אפשר להתגבר על הפחד להישאר לבד? למה קשה להיפרד מבן אדם שאוהבים? האם ניתוק מיידי עוזר להפסיק תלות רגשית? איך לפתח עצמאות רגשית? מה לעשות עם תחושת אני אפס? ...
חיבור הרגש והשכל, חווית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
חיבור הרגש והשכל, חווית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
... הרגש והשכל, חווית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת מה המשמעות של חוויית האני כצורה של מקום וזמן? אליעד כהן מסביר כי תפיסת האני היא למעשה תפיסה של צורה בתוך מקום וזמן. כאשר אדם חושב על עצמו, לרוב הוא תופס את עצמו כישות ייחודית ומבודדת, אך במציאות, האדם הוא בסך הכל צורה ... של מהו מקום וזמן חיונית לצורך ההבנה של מה אני באמת. לדבריו, המקום והזמן הם מציאות אינסופית המכילה אינספור צורות ותופעות, ואחת הצורות הללו היא האדם. המשמעות של אני היא רק צורה זמנית וחולפת בתוך המציאות הזו, בדיוק כמו כוכב, עלה או כל חפץ אחר שקיים במרחב ובזמן. אחת הדוגמאות המפורטות שאליעד נותן היא ... רגשית סובייקטיבית? אליעד מציין גם את הצורך לברר את תפיסות היסוד הבסיסיות ביותר, כגון למה אני רוצה את מה שאני רוצה?, למה אני מפחד למות? ולמה בכלל אני קיים?. רק על ידי הבנה של נקודת ההתחלה של הרצון והקיום, אפשר להבין באמת את המהות של האני, ואת מה שמעבר למקום ולזמן. האם זה משנה איך מתנהגים אם הכל הוא רק צורות של מקום וזמן? אליעד נותן דוגמה עם היטלר, כדי להמחיש את הרעיון הזה: אם אדם ... במציאות. המטרה של הדוגמה הזו היא להראות עד כמה ההבנה שלנו של המציאות היא שטחית ולא שלמה, ועד כמה יש לנו שאלות ותפיסות שאנו נמנעים מלהתמודד איתן. מה המשמעות של האחדות בין כל הדברים? אליעד מסביר שהבנת האחדות פירושה שהאדם מפסיק לראות הבדלים מהותיים בין פעולות שונות במציאות. כלומר, לא אמור להיות הבדל ... מציאות אחדותית ושלמה. ההבנה הזו אמורה לא רק לשנות את החוויה האישית, אלא גם להביא לשלום פנימי, לסוף הסבל, ולחיבור בין השכל והרגש באופן מלא ומאוחד. מה זה חווית האני? איך לחבר שכל ורגש? מה זה מקום וזמן? איך לחוות אחדות עם המציאות? מהי חקירת האמת? האם הכל שווה ערך? למה האדם רוצה דברים? אליעד: מי שהיה מבין באמת את כל מה שהסברנו, צריכה להיות לו חווית מציאות אחרת, לגבי הנושא של האני. אין לי בעיה שנאמר, שאני זה צורה של מקום וזמן. האני זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. ההבנה הזאת עצמה אמורה לשנות לך את החוויה, של האני שלך. מה זה האני בסך הכל? זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. יש אין סוף מקום ואין סוף זמן, יש אין סוף דברים ויש גם אני, וזהו. אם היית מבין את זה, שאני זה צורה של מקום ... אלא זה בגלל שאתה בכלל רוצה. ואם אדם רע לו בחיים בגלל שהוא רוצה דבר וזה לא מתקיים, הוא צריך להבין שהבעיה היא לא בגלל שאתה רוצה אלא בגלל שאתה קיים. כי הקיום הוא המהות של הרוצה. למשל אדם אומר, איזה רע לי בגלל שיש לי רצונות, למעשה הוא לא הבין, הוא צריך להתמקד בקיום שלו. ונחזור לנושא של האני, מי שהבין עד כה, מה הפירוש של הבין? שהוא מסוגל להסביר את זה, ושכול דבר ודבר שהוא יגיד, נשאל אותו, אולי ההפך הוא הנכון, ושהוא יצליח להסביר את זה. כל ... אתה צריך לברר מה האמת. אם אני זמן ומקום בלבד, אז כולם הם זמן ומקום, ובכלל איפה הבחירה שלי? האם יש לי בחירה? ואם אני רק צורה של זמן ומקום, אז האם יש משמעות לחיים שלי? מה הקיר הזה? צורה של זמן ומקום, וזהו. אליעד מדבר עכשיו כצורה של זמן ומקום בלבד. כשאתה אומר לאשתך, אני רוצה לאכול, האם אתה מתכוון, שצורה ...
אמונה, ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני
אמונה, ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני
... ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני איך להתייחס למידע שלמדת כמו אסטרולוגיה ונומרולוגיה? כאשר אדם לומד מידע חדש כמו ... את האדם? אליעד מדגיש שכל מידע שהאדם נאחז בו, כולל המידע הפשוט ביותר, כמו אני קיים, מגביל אותו. כאשר האדם מחליט שהמידע הוא אמת מוחלטת, הוא מגביל את עצמו. לדוגמה, אדם שמאמין ... האדם מרגיש שהכאב שייך לו בלבד ולא לאדם אחר, כי הוא עדיין נאחז בתפיסת האני שלו. למעשה, אם האדם היה משתחרר מהשכל ומכל האמונות שלו, הוא היה חווה מציאות שבה אין בכלל ...
מהי תודעה? כוחו של הרגע הזה, להתמקד ברגע, איך להיעלם? לא לדעת שאתה קיים, תחושת הקיום העצמי, לא להבדיל בין יש לאין, להתמקד בהווה, לחשוב על הרגע הזה, לא להרגיש שאתה קיים
מהי תודעה? כוחו של הרגע הזה, להתמקד ברגע, איך להיעלם? לא לדעת שאתה קיים, תחושת הקיום העצמי, לא להבדיל בין יש לאין, להתמקד בהווה, לחשוב על הרגע הזה, לא להרגיש שאתה קיים
... תודעה? כוחו של הרגע הזה, להתמקד ברגע, איך להיעלם? לא לדעת שאתה קיים, תחושת הקיום העצמי, לא להבדיל בין יש לאין, להתמקד בהווה, לחשוב על הרגע הזה, לא להרגיש שאתה קיים מהי תחושת התודעה והאם אפשר להעלים את תחושת האני? אליעד כהן מדבר על מהותה של התודעה, על תחושת הקיום העצמי, ועל האופן שבו אפשר להתמקד ברגע הנוכחי עד כדי איבוד התחושה העצמית של אני קיים. על פי אליעד, תחושת הקיום העצמי היא הבסיס לכל החוויות שאדם חווה. התחושה הזו של אני נמצאת בכל פעולה או מצב שבו ... בין אם הוא רוצה משהו, לא רוצה, זוכר או לא זוכר, מבין או לא מבין. בכל המצבים האלה, תמיד קיימת תחושה אחת יסודית שחוזרת על עצמה והיא התחושה של אני. מה זה אומר להעלים את תחושת האני והאם זה אפשרי? אליעד מסביר שיש דרך להגיע למצב שבו האדם אינו מרגיש עוד את תחושת האני. במצב כזה, האדם לא ידע שהוא קיים ולא ידע שהוא לא קיים. הוא לא ידע דבר, כי עצם התחושה הבסיסית של הקיום נעדרת לחלוטין. הדגש הוא על ההבנה שאם התחושה הבסיסית הזאת נעלמת לחלוטין, האדם כבר לא יכול להרגיש שום חיסרון, כאב או סבל. הוא מדגים זאת דרך השאלה, מה יקרה אם אתה זורק משהו בבית? תוכל להביא אותו חזרה. אבל אם תזרוק את הקיום שלך - אם תפסיק להיות קיים - לא תוכל להחזיר זאת. אליעד מסביר שברגע שאדם מפסיק להיות קיים, אין כבר מי שיתחרט או ירצה לחזור, כי אין כלל מי שיכול להרגיש חרטה. איך התמקדות ברגע הזה יכולה להוביל לאובדן תחושת הקיום? אליעד כהן מתייחס לשיטה שנקראת כוחו של הרגע הזה ומסביר את התהליך בצורה מעמיקה. הוא טוען ... האחד הקטן שבו הוא נמצא כרגע. אם האדם ממוקד לחלוטין ברגע אחד בודד, לא יכול להיות מצב שבו הוא יודע שהוא קיים או שהוא לא קיים, כי תחושת הקיום נובעת מתוך ההשוואה לזמנים אחרים - עבר או עתיד. לדוגמה, אליעד נותן את הטכניקה שמישהו הציע ... בלבד, האדם צריך להפסיק לחשוב על מה יקרה או לא יקרה, אפילו לא לחכות שיקרה משהו, אלא פשוט להיות נוכח לחלוטין בלי שום מחשבה אחרת. מה משמעות השאלה האם יש הבדל בין יש לאין? אליעד מתעמק בשאלה עמוקה ויסודית עוד יותר - האם יש הבדל בין ... באמת שואל אותה בצורה אמיתית, הוא מאבד כל אחיזה במציאות וכל תחושת וודאות, ובסופו של דבר - כל מה שהוא חשב שהוא יודע נעלם. איך אי - הקיום יכול להוביל לחוויה חדשה של החיים? אליעד מסביר שאם אדם מצליח להגיע למצב שבו הוא אינו מרגיש שהוא קיים אפילו לרגע אחד, ואחר כך חוזר להרגשת הקיום, כל תפיסת המציאות שלו משתנה לחלוטין. הוא כבר לא פוחד ממצבים שבעבר נראו לו מפחידים, כי הוא ... הוא מבין שהמציאות היא סוג של חלום, ולכן הוא חווה את החיים שלו בצורה קלה יותר, פחות חרדה ופחות פחדים. הוא יכול לחזור לעולם התחושות והקיום, אבל מתוך הבנה עמוקה יותר שהכל סוג של אשליה, כמו להתעורר מחלום. הוא נותן דוגמה נוספת: אדם ... הוא נמצא. ברגע הראשון של ההתעוררות הוא לא יודע דבר - לא זוכר את עצמו ולא את העולם. ברגע זה, שבו הוא עדיין לא החזיר לעצמו את כל הזיכרונות, הוא חווה חופש מוחלט מהקיום. אם האדם מצליח באופן מודע לחוות את החוויה הזו, הוא יוכל אחר כך להתייחס לקיום שלו בצורה ... מה המטרה של החוויה הזו? המטרה הסופית של החוויה הזו, לפי אליעד, היא להכיר במציאות כחלום, ולהשתחרר מהסבל הנובע מהזדהות יתר עם הקיום העצמי. כשהאדם מבין שהקיום עצמו הוא אשליה, הוא לא יכול עוד לסבול באותה המידה כמו בעבר. עצם ההבנה והחוויה הזאת משנה את כל ... בסיכום, אליעד כהן מלמד על חשיבות ההבנה של מהות התודעה, ועל הכוח שיש להתמקדות ברגע הזה באופן מוחלט כדי להגיע לתובנה עמוקה יותר של הקיום. מהי תחושת הקיום? האם יש הבדל בין יש לאין? איך להתמקד ברגע הנוכחי? איך להיעלם מבחינה תודעתית? מהו כוחו של ...
אני ולא אני, אין הבדל, יש התאמה, מהי התודעה? תחושת הקיום העצמי, מי אני באמת? מה אני באמת? אין הבדל בין יש לאין, יש התאמה בין יש לאין, המחשבה הכי עמוקה, להטיל ספק בשכל, לא לדעת כלום
אני ולא אני, אין הבדל, יש התאמה, מהי התודעה? תחושת הקיום העצמי, מי אני באמת? מה אני באמת? אין הבדל בין יש לאין, יש התאמה בין יש לאין, המחשבה הכי עמוקה, להטיל ספק בשכל, לא לדעת כלום
... ולא אני, אין הבדל, יש התאמה, מהי התודעה? תחושת הקיום העצמי, מי אני באמת? מה אני באמת? אין הבדל בין יש לאין, יש התאמה בין יש לאין, המחשבה הכי עמוקה, להטיל ספק בשכל, לא לדעת כלום מהי תודעה, תחושת קיום עצמי, ומיהו אני? ההנחות המרכזיות בהרצאה של אליעד כהן מתמקדות בשאלות פילוסופיות מעמיקות על קיום העצמי, האני והתודעה. השיח עוסק במושגים של אני ולא אני, ודן בהבנה העמוקה ביותר של האופנים שבהם תחושות אלו באות לידי ביטוי. אחד הדיונים המורכבים ביותר עוסק בשאלה: מי אני באמת? ומהי אותה תחושת אני שנראה שהיא קיימת או לא קיימת באדם. האם יש הבדל בין אני ללא אני? אליעד מסביר שההבדל בין אני ולא אני הוא סוג של ... להבחין שאין שום הבדל מוחלט בין השניים. כאשר אדם חווה את תחושת האני, הוא בעצם חווה את אותה תחושת נפרדות שגורמת לו להרגיש שיש אני ויש לא אני. אך אם נכנסים לעמקי החוויה, זהו מובן עמוק יותר של אני שאין בו ממשות. תחושת האני נראית כמשהו שמוגדר ומובן, אך למעשה, כשבודקים את זה לעומק, זה לא יותר מאשר חווית סובייקטיבית של משהו שאין לו באמת מציאות חיצונית. האם אנחנו באמת מבינים את משמעות האני? במשך השיחה, אליעד מציין שהשכל האנושי אינו תמיד יכול לקלוט את המשמעות האמיתית של האני. כאשר אנו שואלים מה זה אני? או מי אני?, אנחנו לא תמיד מבינים את כוונת השאלה לעומק. אליעד מדבר על מצב שבו אם אדם יבחן את עצמו פנימה בצורה עמוקה מספיק, הוא יגלה שהאני עצמו הוא לא יותר מאשר משהו שאין לו בהכרח הגדרה ברורה. מדובר במשהו שאין בו סוף או התחלה ברורים. האם יש התאמה בין יש לאין? בנוגע לשאלה על הקיום וההוויה, אליעד מסביר את ההתאמה בין יש לאין. המושגים של יש ואין הם בעצם שני צדדים של אותה מטבע. המחשבה האנושית, ... ותפיסות שהוא עצמו יוצר. מהי הדרך להגיע להכרה אמיתית של האני? ההבנה האמיתית של האני לא תגיע על ידי חשיבה לינארית או פשוטה. כדי להגיע להכרה מלאה של האני, יש להטיל ספק במחשבותינו ובתפיסותינו. על פי אליעד, כל מחשבה שאנו חושבים, כל הרגשה שאנחנו מרגישים, היא לא בהכרח נכונה ... או האם מה שאני מרגיש הוא באמת אני?. האם אפשר לחוות את האני בצורה אמיתית? היכולת להגיע להכרה עמוקה של האני תתאפשר רק כשאדם יוותר על כל האמיתות המובנות מאליהן שיש לו על עצמו. ברגע שבו אדם מסוגל להפסיק להאמין בכל התפיסות שגיבש על האני, הוא יוכל להרגיש את תחושת האני בצורה הרבה יותר עמוקה ונכונה. השפעת המחשבות על התחושות האמיתיות של האדם יכולה להיות כה חזקה, עד שהן גורמות לו לא לאות את מהות האני באמת. מהי תודעה? מה ההבדל בין אני ללא אני? האם יש הבדל בין יש לאין? האם ניתן להגיע להכרה של האני בצורה אמיתית? מהו הקשר בין תודעה למחשבה? מהי תחושת הקיום העצמי? איך להטיל ספק במחשבות? ...
טוב ורע, למה יש רע בעולם? למה חייב להרגיש גם רע? למה אי אפשר להרגיש רק טוב? איך אני מודע לעצמי? מהי תודעה? מהי תחושת הקיום העצמי? איך אני מרגיש שאני קיים? למה אי אפשר לרצות את כל מה שקורה? למה אני רוצה לשנות את המציאות?
טוב ורע, למה יש רע בעולם? למה חייב להרגיש גם רע? למה אי אפשר להרגיש רק טוב? איך אני מודע לעצמי? מהי תודעה? מהי תחושת הקיום העצמי? איך אני מרגיש שאני קיים? למה אי אפשר לרצות את כל מה שקורה? למה אני רוצה לשנות את המציאות?
... ורע, למה יש רע בעולם? למה חייב להרגיש גם רע? למה אי אפשר להרגיש רק טוב? איך אני מודע לעצמי? מהי תודעה? מהי תחושת הקיום העצמי? איך אני מרגיש שאני קיים? למה אי אפשר לרצות את כל מה שקורה? למה אני רוצה לשנות את המציאות? למה אדם חייב להרגיש גם טוב וגם רע? השאלה המרכזית ... תמיד מתקיים מצב של שילוב בין טוב לרע בחוויית החיים. אליעד מסביר את זה דרך הבנת מהות הטוב והרע, וכן דרך ההבנה של המושג תחושת האני והקשר שלה לתודעה האנושית. מהו טוב ומהו רע? אליעד כהן מגדיר בפשטות ובבהירות: טוב הוא מצב שבו מה שאתה רוצה קורה, ורע הוא ... מצב כזה אינו אפשרי מבחינה מהותית, לא בגלל שהאדם לא יהיה מסוגל ליהנות מכך, אלא מסיבה אחרת לגמרי: במצב כזה, האדם יאבד את תחושת הקיום העצמי שלו, את התחושה שהוא קיים כישות נפרדת מהמציאות. מהי תחושת הקיום העצמי (האני)? אליעד מפרט כי תחושת האני היא התחושה הבסיסית של האדם, שבה הוא מזהה את עצמו כקיים ונפרד מהמציאות סביבו. תחושה זו נובעת מכך שהאדם מרגיש שיש דברים ... לבין מה שמתרחש בפועל. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני, הוא בעצם אומר אני זה אני, וכל מה שהוא לא אני - זו המציאות שמחוץ לי. תחושת האני קיימת רק משום שיש הבדל בין מה שהוא רוצה לבין מה שהמציאות מספקת לו. אם היה מצב של התאמה מוחלטת בין הרצון למציאות, ההבדל בין האדם לבין המציאות היה נעלם, ואיתו גם תחושת האני. למה האדם חייב תמיד לרצות לשנות את המציאות? לפי אליעד כהן, ישנו מנגנון טבעי בתודעה, מנגנון פנימי, שגורם לאדם תמיד לרצות ... שהוא ירצה יתגשם, האדם מיד ירצה משהו טוב יותר, שונה יותר, אחר יותר. כלומר, האדם תמיד חייב להרגיש חוסר מסוים, כדי שתישמר תחושת הקיום הנפרדת שלו. לדוגמה, אם אדם יקבל את כל הכסף, הוא ירצה עוד דברים אחרים, אם יהיה לו הכל, הוא ירצה חוויות חדשות, תחושות אחרות או שינויים. האדם תמיד חייב לייצר לעצמו איזושהי התנגדות למציאות, אחרת הוא פשוט יאבד את תחושת קיומו. למה גם אי אפשר להרגיש רק רע? באותה המידה, גם מצב שבו האדם לעולם לא מקבל את מה שהוא רוצה - מצב של רע מוחלט - גם הוא לא אפשרי לאורך זמן. אם האדם תמיד יחווה רק ניגוד מוחלט בין הרצון שלו לבין המציאות, הוא יגיע למצב של ייאוש מוחלט, שיגרום לתחושת האני שלו לקרוס ולהיעלם. כשהאדם מאבד כל תקווה וכל אפשרות לשינוי, התודעה שלו מאבדת את הקיום העצמי. מסקנת ההסבר - מדוע תמיד יש טוב ורע בחיים? לסיכום, אליעד מסביר שכדי שהאני של האדם יוכל להתקיים, חייבים להיות גם מצבים שבהם הוא מקבל את מה שהוא רוצה (טוב), וגם מצבים שבהם הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה (רע). איזון זה בין הטוב לרע הוא הכרחי לתחושת הנפרדות, שהיא הבסיס לתחושת הקיום העצמי. אילו כל הרצונות היו מתמלאים לחלוטין - תחושת האני הייתה נעלמת, והאדם לא היה מרגיש יותר נפרד מהמציאות. מצד שני, אם הרצונות לעולם לא היו מתמלאים, האדם היה מגיע לייאוש מוחלט, שגם הוא היה מוחק את תחושת הקיום שלו. איך הבנה זו יכולה לשנות את חוויית המציאות? אליעד מדגיש כי ההבנה הזאת, שהאדם לעולם לא יוכל להרגיש רק טוב או רק רע, ... התודעה, להגיע למצב שבו האדם חווה הרמוניה מוחלטת עם המציאות - מצב שבו האדם מרוצה לחלוטין מכל מה שקורה לו ועדיין חווה את הקיום שלו. אליעד מכנה זאת מצב של הכל אפשרי (EIP -Everything Is Possible), אך הוא מדגיש שכדי להגיע למצב זה נדרש מאמץ שכלי ותודעתי עמוק במיוחד, מעבר להבנה הבסיסית. למה אני לא מצליח להרגיש רק טוב? למה אני חייב לרצות לשנות את המציאות? איך נוצרת תחושת הקיום העצמי? איך לראות את החיים כמשחק? איך לרצות את כל מה שקורה? האם אפשר להרגיש רק טוב בלי רע? למה תמיד יש טוב ורע ... המרכזית היא מדוע אין אפשרות שבן אדם ירגיש רק טוב, או רק רע, ומדוע הכרחי שהוא יחווה את שני המצבים. ההסבר מבוסס על מהות תחושת האני ועל הקשר שלה לניגודיות בין הרצון למציאות. מהו טוב ומהו רע? טוב מוגדר כמצב שבו מה שהאדם רוצה קורה, ואילו רע הוא מצב שבו ... רוצה קורה, וכל מה שקורה הוא רוצה. מצב כזה אינו אפשרי, לא בגלל שהאדם לא ירגיש טוב או רע, אלא בגלל עניין אחר לחלוטין - הקיום של תחושת האני. מהי תחושת האני? תחושת האני היא ההכרה של האדם בכך שהוא קיים. כל אדם חווה תחושה בסיסית של אני, תחושת קיום עצמית המפרידה אותו מהמציאות. אם אדם לא היה מרגיש שהוא אני, אז למעשה הוא לא היה חווה את עצמו כישות נפרדת. כיצד נוצרת תחושת האני? תחושת האני מתאפשרת דרך ניגודיות - האדם חווה את עצמו כישות נפרדת מהמציאות בכך שהוא חש רצונות מסוימים שאינם מתמלאים אוטומטית. הניגוד ... לו, הוא מרגיש את עצמו כנפרד מהמציאות. מה קורה אם כל הרצונות מתמלאים? אם כל מה שהאדם רוצה היה קורה מיד, הוא לא היה חווה תחושת אני נפרדת. במצב כזה, האדם לא היה מבדיל בין עצמו לבין המציאות, משום שלא הייתה קיימת כל התנגדות או פער בין הרצון למציאות. זה היה גורם לתחושת האני להיעלם. מדוע אי אפשר להרגיש רק רע? בדומה לכך, גם מצב הפוך שבו כל מה שהאדם רוצה לעולם לא קורה, הוא בלתי אפשרי. אם האדם ... רוצה אינו מתממש, הוא עלול להגיע לכדי הכחדת התחושה של עצמו, היות שהוא יפסיק לשאוף ולקוות לשינוי כלשהו. מהי המסקנה? כדי שתחושת האני תתקיים, חייבים להתקיים גם מצבים שבהם האדם רוצה דברים שהמציאות אינה מספקת לו, אך גם מצבים שבהם הרצונות שלו כן מתממשים. כלומר, חייבים להתקיים גם טוב וגם רע. אם המציאות תספק את כל הרצונות באופן מלא, תחושת האני תיעלם. ואם המציאות לעולם לא תספק את הרצונות,
מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
... ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת האני? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר ... בצורה מדויקת מה המשמעות של אין לי בחירה. משמעות ההבנה שאין בחירה היא שהרצונות ... לדעתו, כאשר נעלמת התחושה של אני נפרד, נוצרת חוויית חופש עמוקה. ... ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? השאלה שעולה בשיחה ... לאותה מציאות, ולכן אין משמעות אמיתית לרגשות אישיים כמו אשמה או ... אלוהים שבורח מעצמו. כך נוצרת חוויה כפולה שבה האדם פועל בעולם מתוך ... החופשית מובילה לאובדן תחושת האני? אליעד מבהיר כי מי שמבין לעומק ... על הרצון שלנו? מה המשמעות של חוסר בחירה? האם אפשר לחיות בלי ... האדם, אם נעלמת התחושה של האני, והאדם מפסיק לחשוב שאני זה אני - נוצרת תחושת חופש עמוק. לדוגמה, כאשר מישהו ... - הכל נעשה לו. האם יש משמעות לרגשות אם אין בחירה? נשאלת שאלה ... מערכת קוסמית אחת. מה משמעות החקירה של הבחירה החופשית? לדברי ... מובילה לא פעם לאבדן תחושת האני. האדם מבין שהוא לא רק עושה את ... בחירה?. במצב זה - אין משמעות לדיון, כי הכל נכלל בתוך הכל. ... על הרצונות שלנו? מה המשמעות של חוסר בחירה? האם אפשר לחיות בלי ... חוויות של ניתוק, אובדן משמעות או חופש. ההבנה הזו עשויה לעורר ... מעלה גם את השאלה על משמעות החיים ומטרת קיומנו. האם הרגשה של ... דבר שמוביל לדיון על המשמעות של החופש הפנימי והשליטה האישית ... דבר שמוביל לשאלות על משמעות החיים ומציאותן. אחד הדוברים מעלה ... היא חיפוש אינסופי אחרי משמעות ושליטה. האם נוכל להרגיש יותר טוב ... האם יש לנו רצון חופשי? מהי משמעות הבחירה? האם אין לנו שליטה על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות לדברים וקיום עצמי, מה זה לייחס משמעות למשהו? מהי משמעות? איך לייחס משמעות למשהו משפיע עליך? מה משפיע על הקיום שלך? מהי תחושת האני? איך נוצרת התחושה שאני קיים? איך עובד הזיכרון? במה תלויה תחושת הקיום העצמי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של ה..., איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשה של ה..., איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, קאוצינג מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושאי הרגשה של ה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 26_05_2025 השעה 05:58:08 - wesi1