אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל?

השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח "מוגבל".

כיצד ניתן לדעת אם השכל מוגבל?

אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע בסין, ייתכן שאם היה לנו מספיק מידע או מספיק חכמה, אולי היינו יכולים להסיק זאת באופן לוגי או באמצעות מידע עקיף, אך עדיין נשאלת השאלה האם זו באמת מוגבלות או פשוט חוסר ידע זמני.

מהי דוגמת "הספה השרופה" של אליעד?

אליעד מביא דוגמה כדי להבהיר שהשכל אינו מסתמך רק על קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה.

מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת?

אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו "האם העולם קדמון או מחודש?". לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה.

האם השכל יכול לתפוס אינסוף?

אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו "מוגבל". הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש "אוקיינוס אינסופי". אליעד אומר שאפילו אי אפשר לדמיין באמת אוקיינוס אינסופי, מכיוון שעצם ההגדרה "אוקיינוס" כבר יוצרת מגבלה. כדי לתפוס משהו כאינסופי באמת, עלינו להימנע מהגדרות ספציפיות. כאשר אומרים "שכל" כבר מגבילים משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו.

האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית?

עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות במקביל, אבל התודעה האנושית חווה מוגבלות כלשהי בכך שהיא מתמקדת לרוב במחשבה אחת בכל רגע נתון. זו דוגמה לאופן שבו ניתן לראות מגבלה בשכל מצד אחד, אך מצד אחר אין זה אומר שאין אפשרות להתפתח מעבר למגבלה הזו.

האם אמונה והבנה הן מוגבלות של השכל?

אליעד מתייחס למושגים של אמונה והבנה, וטוען שהן בעצמן סוג של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר "אני מאמין בדבר מסוים" או "אני מבין דבר מסוים", הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל.

כיצד הבנת מגבלות השכל יכולה לעזור לאדם?

אליעד מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל...
חשיבה מופשטת מוח תודעה השכל האנושי איך לשפר את החשיבה שאלת השאלות שיטות לפיתוח המוח להשתמש מיומנויות קוגניטיביות אנושיות לשפר יכולת חשיבה איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אנושי אנושיות אנושית אנליטי גבולות גבולות ההיגיון גבולות השכל האם השכל האנושי מוגבל האם השכל מוגבל היגיון הכלה הפשטה השכל השכל האנושי השכל האנושי מוגבל התפיסה האנושית התפישה האנושית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת אנליטית יכולת הכלה יכולת הכרתית יכולת הפשטה יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לוגיקה לחשוב בהיגיון לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוגבל מוגבלות מוגבלות התפיסה מוגבלות התפיסה האנושית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שכל אנושי שכל אנושי מוגבל שכל מוגבל שכל על אנושי תפיסה אנושית תפישה אנושית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה?
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה? שכל. גבולות השכל. לדעת הכל. מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? תשובה: המקסימום שהאני והשכל של האדם יכול לדעת, זה את המהות של האני עצמו. הסבר: ניקח כל ידיעה באשר היא שאותה יודע האדם. ... אל תוך מחשבה ואל תוך עצמו. אז איך בכל זאת אפשר להבין מהו אני? תשובה: על ידי שמקרבים את השכל עד לנקודה הסופית שלו, על ידי זה הוא מתחיל להבין קצת מהי המהות של האני. פירוש: ככל שהאדם מעמיק יותר בשכלו להבין את המציאות בכלל, כך השכל של האדם נהיה גדול יותר. ככל שהשכל נהיה גדול יותר, כך האדם מבין יותר ויותר דברים, עד שהאדם מגיע לנקודה שבה הוא אינו יכול לדעת שום ... יודע כבר את הכל והדבר האחרון שאותו הוא אינו יודע, הוא את עצמם המהות של עצמו, על ידי זה השכל של האדם עושה מאמץ לפרוץ אל מחוץ לגבולות של עצמו. וכאשר זה קורה, אז השכל של האדם מבין קצת את המהות של עצמו. ברגע שהאדם מבין את המהות של עצמו, זה בעצם הרגע שבו ...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו ... אחת, שכן אם יש יותר מאמת אחת, עולה השאלה איזו אמת נכונה. אבל גם תפיסה זו, לדבריו, מבוססת על ההיגיון האנושי בלבד. יתכן כי במציאות האובייקטיבית יש יותר מאמת אחת. הוא מביא את הדוגמה של מחויב המציאות, שלפי ההיגיון הרגיל ... הגמור: השכל הוא למעשה מנגנון מושלם. לפי תפיסה זו, יש אינסוף אמיתות אובייקטיביות, אינסוף מהויות ואינסוף סיבות ראשונות, ולכן השכל האנושי משקף את האמת באופן מושלם. כל דעה, אפילו השיגעון הכי גדול, משקפת אמת כלשהי. לפי הפרספקטיבה השנייה, העובדה שאין ... התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה מורכבת מכמה אמיתות, כמה מחויבי מציאות המקבילים זה לזה? האם השכל משקף את המציאות האמיתית? האם קיימת יותר מאמת אחת? האם אפשר לסמוך על הלוגיקה האנושית? האם המשוגע והחכם שווים בשכלם? האם יש כמה סיבות ראשונות למציאות? מהי אמת אובייקטיבית? האם כל הדעות נכונות באותה מידה? הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא סובייקטיבית. והאם עם השכל אפשר לברר את האמת? ויש ...
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ... ממילא, האדם מרגיש שלמות, גם כאשר הוא מרגיש רע. ואעפכ ולמרות כל הנל, מי שיתבונן יראה, כי האדם לא מסוגל להכיל, את זה שהוא תמיד ירגיש גם רע. והאדם לא מסוגל להכיל, את זה שתמיד הוא יחווה חוסר שלמות. ולכאורה, עפ השכל וההיגיון הנל, נראה כי מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד ... האדם לא מוכן לקבל בלב שלם ובשלמות, את זה שהוא מרגיש גם רע? והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל לחוות את השלמות, כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד. כי מנקודת המבט של השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל זמן שהאדם קיים, דהיינו, כל זמן שהאדם הוא ... חוסר שלמות כלשהי. כי הדבר האחד, הוא שונה ונפרד, מכל מה ששונה ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני עפ השכל האנושי. אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט של השכל, שלא מסוגל להבין שדבר והיפוכו ... אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, מנקודת מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן אפשרית. ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. כי כאשר השכל לא פועל, הרי שלא ... שאולי השכל שלו טועה, ואולי דווקא כן יש שלמות כלשהי. ואכן, זאת האמת. שכל חוסר השלמות, הוא רק מצד השכל האנושי, שמבדיל בין דבר להיפוכו. אבל מצד העדר השכל, מצד התפישה שבה אין שום הגבלה כלשהי, שם לא ניתן לדעת ... המבט, שבה, גם השכל, הוא רק אפשרות בלבד, אך הוא לא מחויב כלל. ובסיכומו של דבר: מנקודת המבט של השכל האנושי, מנקודת המבט הזו אין שום שלמות כלל. כי כל דבר, יש בו חיסרון כלשהו, וכל דבר מוגדר, הוא נפרד ...
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי מהי הסיבה שהוספת ידע לא מובילה לחוויית טרנספורמציה? הוספה של ידע בפני עצמה לא מביאה לטרנספורמציה מהותית, אלא מובילה ... היכולת שלו לחוות שינוי עמוק. מה הקשר בין הבנה לבין החוויה הרגשית? אליעד מבהיר שקיים קשר ישיר בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית של האדם. אם אדם מבין יותר ב - 2%, החוויה שלו משתנה בהתאם ב - 2%. מכאן, שכדי לחוות שינוי מהפכני בחוויה הרגשית, חייב להתרחש שינוי מהפכני בהבנה השכלית. כלומר, לא ניתן לשנות חוויה רגשית מבלי לשנות את ההבנה שמובילה אליה. לדוגמה, אדם הרואה קיר משעמם אותו כי ... דבר על המציאות. זוהי בדיוק הנקודה שבה מתאפשרת ההתחדשות. ההתחדשות נובעת מכך שהאדם מתקרב לגבול ההבנה, למקום שבו השכל אינו מסוגל לתפוס את המציאות. המקום הזה נקרא מעל השכל האנושי או מחוץ לשכל. כיוון שהשכל האנושי מוגבל ואינו יכול להבין הכל, תמיד נשאר מרחב בלתי ידוע שמאפשר לאדם להתחדש ללא סוף. אליעד מדגיש שדווקא ההגעה אל ... יוצרת מעין שקעים או כלים המאפשרים לאור אין סוף לחדור פנימה. זוהי בעצם חוויה פרדוקסלית שבה מצד אחד האדם אינו מסוגל לתפוס את האין סוף במלואו, אך מצד שני הוא מצליח לטעום משהו ממנו. לדוגמה, כמו ילד ברחם המנסה לצאת לעולם שמחוץ לרחם ואינו מסוגל, כך השכל מנסה להבין מה יש מעבר לו. עצם הניסיון להבין מעבר לגבולות ההיגיון, יוצר התחדשות מתמדת וחוויית פליאה אין סופית. איך לחוות שלמות והתחדשות בו - זמנית? אליעד מדבר על שני צרכים ... לפי אליעד, הדרך היחידה לחוות בו - זמנית גם את השלם וגם את ההתחדשות היא להגיע למקום שהוא מעבר לשכל האנושי. המקום הזה נקרא האחדות או האחד, והוא בלתי נתפס במלואו על ידי ההיגיון. עצם העובדה שאי אפשר לתפוס אותו ... ללא סוף? הסוד לחוויה אינסופית של התחדשות הוא לחקור את המציאות ואת התפיסות העצמיות לעומק, עד להגעה לקצה גבול ההבנה האנושית. שם מתגלה נקודה שבה השכל וההיגיון נעצרים, והאדם חווה את המציאות כמשהו חדש לגמרי, מעבר להבנה רגילה. דווקא חוסר ... זוהי הדרך שאליעד מציע להגיע אל חוויית השלמות ואל השגת האין סוף. איך להגיע להתחדשות רגשית? מה זה מעל השכל האנושי? איך חווים טרנספורמציה בחיים? מה הסוד להתחדשות שכלית? איך לצאת מתחושת שעמום? איך לחוות את האין סוף?
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון מה הקשר בין האדם לשכל שלו? אנשים רבים חושבים שהם והשכל שלהם הם דברים נפרדים. אליעד מסביר שכשאדם אומר השכל שלי, יש כאן הנחה של הפרדה, כאילו האדם נמצא בנפרד מהשכל. בפועל, השכל הוא הכלי דרכו האדם חווה את עצמו ואת המציאות. השכל יוצר את כל ההבחנות שאדם עושה: מי אני, מה שלי, מה לא שלי, מה טוב ומה רע. כל החוויות ...
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו האם אפשר להבין את המציאות בצורה מוחלטת ולמה זה משנה? השאלה המרכזית ... כיסאות פיזיים נפרדים. השאלה היא: לפי מה אתה מחליט אם משהו קיים או לא קיים? לפי החושים או לפי השכל? החושים יכולים להראות לך דברים בצורה אחת, אך השכל יכול להחליט לפרש אותם אחרת. לדוגמה, אם אתה רואה שני עצמים באותו מקום ובאותו זמן, השכל שלך יחליט באופן אוטומטי שמדובר בעצם אחד בלבד, כי אחרת הדבר לא מסתדר מבחינה לוגית. אליעד מדגיש שהשכל תמיד יהיה זה שמחליט איך להתייחס למה שהחושים אומרים. האם השכל יכול לדעת משהו באופן מוחלט? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהשכל האנושי לעולם לא יכול להיות בטוח בשום דבר באופן מוחלט, מכיוון שהמנגנון שלו עצמו הוא יחסי ומוגבל. כל מה שהשכל יכול לדעת, בסופו של דבר, הוא רק משהו באופן יחסי. אפילו אם נדמה לנו שאנחנו יודעים ... תודעה חדשה, שחושבת גם דבר וגם את ההיפוך שלו באותה עת. האדם הרגיל לא יכול לעשות זאת, כי תודעתו מוגבלת לחשיבה לינארית של או - או. לכן הדרך להגיע לכך היא על ידי הליכה מוחלטת לאמת - לבדוק כל ...
בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלב
בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלב
בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלב מה המשמעות האמיתית של לתת מאה אחוז מעצמך? ... שלו, לא רק הפיזי אלא גם התודעתי, וזאת כדי להתחבר לאמת באופן מוחלט. מה רבי נחמן מברסלב אומר על גבולות ההבנה האנושית? אליעד משתמש בדברי רבי נחמן מברסלב כדי להבהיר את הנקודה הזו עוד יותר לעומק. לפי רבי נחמן, האדם צריך ... ביחס ליכולות שלהם באותו רגע, אך אין זה המאה אחוז המוחלט שהוא מדבר עליו. מה המשמעות של לחשוב בלי שכל? אליעד מבהיר את המושג לחשוב בלי שכל ומסביר שהוא מתייחס לחשיבה שלא מסתמכת על הנחות מוקדמות, אפילו הבסיסיות ביותר שאנו לוקחים כמובן מאליו. לחשוב בלי שכל זה להטיל ספק אפילו בהנחה הכי יסודית כמו אני קיים או דבר והיפוכו לא יכולים להיות נכונים בו - ... אנשים רגילים להשתמש. לדוגמה, אם כולנו בטוחים שמשהו לא יכול להיות קיים ולא קיים בו זמנית, אז לחשוב בלי שכל יהיה לנסות לחשוב איך דבר כזה כן אפשרי. זו הדרך שמאפשרת לפרוץ את מגבלות החשיבה הרגילה שלנו. איך אליעד ... החוויה הבסיסית של אני קיים. לדבריו, זהו המקום של מאה אחוז מוחלט, כי אי אפשר להתקדם ממנו יותר מבחינה שכלית או רוחנית. איך ניתן להגיע לחוויה של המאה אחוז המוחלט? כדי להגיע למצב זה, אליעד ממליץ על שיטת אלימינציה ... ספק. אליעד מבהיר כי זהו תהליך שדורש מחויבות עצומה, מסירות נפש טוטאלית, ומוכנות לעבור אל מעבר לתפיסות הרגילות של השכל האנושי. מהי התוצאה הסופית של ההגעה למאה אחוז מוחלט? לאחר שמגיעים למצב זה, מתרחש מצב תודעתי ייחודי שבו האדם יכול ... היחסיות הרגילות, כי הוא כבר הגיע לסוף החיפוש הרוחני שלו. מה זה לתת מאה אחוז? האם אפשר לחשוב בלי שכל? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מהי הדרך של רבי נחמן מברסלב? איך לדעת שאתה באמת בטוח במאה אחוז?
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, להטיל ספק, לוגיקה, ללכת עד הסוף, הקצה האחרון, להעלים את עצמך, הסיפור של אליעד, גבול השכל האנושי, מאה אחוז
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, להטיל ספק, לוגיקה, ללכת עד הסוף, הקצה האחרון, להעלים את עצמך, הסיפור של אליעד, גבול השכל האנושי, מאה אחוז
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, להטיל ספק, לוגיקה, ללכת עד הסוף, הקצה האחרון, להעלים את עצמך, הסיפור של אליעד, גבול השכל האנושי, מאה אחוז איך למצוא את הסיבה האמיתית לדברים שקורים? אליעד מסביר כיצד לחקור לעומק את הסיבות לדברים שמתרחשים בחיים. ... עם מישהו שמגיע לתובנה שרק היש הוא ודאי. האדם מתקשה להטיל ספק בתובנה הזו, כי היא נראית לו מעבר לשכל. אליעד מבהיר לו שכל רעיון שנדמה לו שאינו ניתן להפרכה חייב להיבדק, כי אולי הוא טועה גם בכך שהוא חושב שאין לו היפוך. ... שגם באי - ודאות יש ספק, הוא נכנס למצב של חוסר ודאות מוחלט. אליעד מחדד שהמטרה היא להכיר בכך שכל תפיסה ודאית מסתירה בתוכה נפרדות, ולכן גם הוודאות באי - ודאות חייבת להיבדק. למה להטיל ספק בכך שאתה לא ...
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
... היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי מהי תורת ההיפוכים, והאם לכל דבר באמת יש היפוך? אליעד כהן בהרצאה זו מציג ומסביר את הרעיון של תורת ... היפוך חייב להיות שכלי? אליעד מבהיר שישנם שני סוגי היפוכים: היפוך שכלי - היפוך שניתן להבין אותו דרך ההיגיון והחשיבה האנושית הרגילה. היפוך חוץ - שכלי - היפוך שנמצא מעבר להיגיון האנושי, במקום שהשכל אינו יכול להבין או לתפוס. הוא מסביר שכדי להבין היפוכים מסוימים באמת, יש צורך לצאת מגבולות השכל הרגיל. לא כל היפוך הוא שכלי, ולא כל דבר ניתן להפוך בהיגיון. לדוגמה, אליעד נותן את הטענה: אם אני ... אין אפשרות להפוך את הטענה הזו, כי פה מוגדר מלכתחילה כניגוד של שם. אך בהיגיון חוץ - שכלי, מעבר לתפיסה האנושית הרגילה, אפשר אולי להגיע למצב שבו אתה גם פה וגם שם בו זמנית. איך מתמודדים עם מצבים חסרי היפוך ... שאין לו היפוך שכלי, נתקלים במחסום אינטלקטואלי. במקרה כזה, מי שרוצה להגיע להבנה אמיתית חייב לשחרר את ההיצמדות לשכל. השכל מוגבל מעצם טבעו בכך שהוא תמיד בנוי על הגדרות ברורות של מצבים או רעיונות. לשחרר את ההיצמדות הזו אומר לקבל ... המציאות עצמה אינה פועלת רק לפי חוקי ההיגיון. האם המציאות תמיד פועלת לפי חוקי השכל? אליעד מבהיר שהמציאות אינה מוגבלת לחוקי השכל, ושלא ניתן להבין את המציאות בשלמות אם נשארים מוגבלים לחשיבה שכלית. כדי להבין באמת את המציאות במאה ... בכך שהמציאות כוללת את כל האפשרויות בו זמנית - אפשרויות שסותרות זו את זו בשכל, אבל מתקיימות במקביל מחוץ לגבולות השכל. אליעד מוסיף דוגמאות נוספות למקרים בהם היפוך שכלי הוא בלתי אפשרי. לדוגמה, אדם יכול לחשוב: הוא חייב לי כסף ... דבר חשוב וטוב, יש להכיר בכך שלא לכל דבר יש היפוך בשכל, והדרך היחידה להבין היפוכים מסוימים היא לחרוג מגבולות החשיבה הרגילה ולהיפתח לחשיבה שהיא מעל השכל האנושי. מהי תורת ההיפוכים? האם לכל דבר יש היפוך? היפוך שכלי וחוץ שכלי האם ההפך הוא תמיד הנכון? שכל שמעל השכל האנושי
השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך
השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך
השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך מהו שכל הנקנה ואיך משיגים אותו? ההרצאה מתחילה בהסבר של אליעד כהן על מהות השכל הנקנה, מהו תהליך החקירה שמוביל אליו, והאם יש דרך אחרת להשיג אותו מבלי לבצע חקירה מעמיקה. השאלה המרכזית שמועלת היא אם קיימת דרך אחרת להשיג את השכל הנקנה, או אם הדרך היחידה היא חקירה מעמיקה של כל פרט ופרט. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר כי השכל הנקנה הוא סוג של ידע שנרכש דרך ניסיון חיים, הבנת עקרונות בסיסיים והיכולת להוציא את הידע הזה אל הפועל. רבי נחמן מברסלב, לדבריו, מתאר את השכל הנקנה כיכולת להבין את המציאות בצורה כוללת ומעמיקה. אליעד מציין כי השכל הנקנה הוא לא משהו שניתן לרכוש בקלות, אלא דורש תהליך ממושך של חקירה ובחינה של המציאות. במהלך השיחה, אחד ... חקירה ושאיפה להבנה עמוקה ולא רק על השגת תוצאה שטחית. אליעד מדבר גם על הנושא של חקירה מעמיקה, ומסביר שהשכל הנקנה יכול להתרחש רק כאשר האדם שואל את עצמו את השאלות הנכונות ומבצע חקירה אמיתית של העולם שסביבו. השאלות ... הוא מחפש, ואז כל תשובה שניתנת לו עשויה להרגיש לא מספקת ולא נכונה. אליעד מציין גם את הקשר בין השכל הנקנה לבין ההתמודדות עם ויכוחים פנימיים. הוא מסביר כי לעיתים אנשים לא בטוחים על הדרך שהם צריכים ללכת בה, ... מבין בדיוק מה הוא מחפש, מה מניע אותו, ומהי המטרה הסופית של כל מאמציו. לסיכום, אליעד כהן מסביר כי השכל הנקנה אינו משהו שניתן להרוויח בקלות או על ידי קיצורי דרך. הדרך להשיג אותו היא דרך של חקירה מעמיקה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: העולם קדמון, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: העולם קדמון, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי לעסקים בנושאי העולם קדמון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4102 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 09:29:39 - wesi1