אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3 - פרומו ✔ מהי המשמעות של הכלום והמהות של כל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3
מהי המשמעות של הכלום והמהות של כל הדברים?

החלק הזה עוסק בהבנת המהות של כל דבר ושל המציאות. אליעד מציין כי כל דבר שקשור למשמעות נגזר מתוך המשמעות של הדברים שסביבו. הוא שואל את השאלה מהו הדבר שממנו נגזרת כל המשמעות, ומגיע למסקנה שאין דבר כזה, כי כל דבר נמדד דרך התייחסות לאדם או לדברים אחרים. הוא מביא את השאלה: "מהו הדבר שתמיד יש לו משמעות?" והתשובה לכך היא "שום דבר". בסופו של דבר, כאשר אנחנו מנסים להבין את משמעות הדבר הבסיסי ביותר, אנחנו מגיעים לכלום, כי כל דבר שתמיד יש לו משמעות מצריך השוואה או התייחסות לדבר אחר.

האם יש דבר שתחווה אותו בלי להתייחס לדברים אחרים?

כשהאדם חווה את השולחן או את הכיסא, הוא חווה חוויה מסוימת שמקורה במרכיבי הדבר. השולחן יכול להיתפס כחפץ, אולם, כשחוקרים את משמעות הדבר באופן מעמיק, מבינים שאין לו שום משמעות עצמאית בלי שנשווה אותו לדברים אחרים, לדוגמה, לא לכיסא או לחפצים אחרים. המשמעות של כל דבר תלויה גם בחוויות אחרות, לא ניתן להבין את השולחן רק כעצם עצמאי.

מהו הדבר הראשון שאין לו הגדרה?

המסע הפילוסופי שמוביל אליעד מביא אותנו למסקנה כי הדבר הראשון, או הבסיסי ביותר, הוא כלום, משום שאין דבר כזה שיכול להיות מוגדר או נמדד בפני עצמו. כל דבר הוא תוצאה של השוואות או התייחסויות, ולכן, אם אין שום דבר להשוות אותו אליו, אז מדובר במשהו שאין לו קיום עצמאי, כלום. ברגע שמבינים שאין דבר שיכול להיות קיים בפני עצמו, כל מהות או צורה שנראית לנו קיימת, למעשה נובעת מתוך השוואות שהחיים שלנו בנויים עליהן.

האם הדבר הראשון שמוגדר יכול להיות הראשון באמת?

אליעד מסביר כיצד הצבע השחור הוא לא יכול להיות הצבע הראשון, כי ברגע שמוגדרת הצורה השחורה, קיימת בהכרח גם צורה שנגדית לה, כמו הצבע הלבן. דבר כזה מראה כי לא ניתן להחיל על דבר מסוים את הגדרה הראשונה, כי אם יש משהו שנגדו, אז יש אפשרות להחליפו. כל דבר שהוא מוגדר לא חייב להיות קיים באמת, כי אם הוא מוגדר יש משהו שמנוגד לו ויכול להחליפו. זו ההבנה המרכזית - לא יכול להיות דבר מוגדר שהוא הראשון במציאות.

האם כל העולם עשוי מאותו הדבר?

כשהאדם מנסה להבין את המציאות הבסיסית ביותר, הוא שואל אם כל העולם עשוי מאותו הדבר. התשובה לכך היא לא, כי אם כל העולם היה עשוי רק מדבר אחד כמו שולחן, לא היו יכולים להתקיים דברים אחרים, כמו כיסאות. אך אם נגיד שהעולם עשוי מכלום, אז אפשר להבין את המציאות כולה כחלק מהמכלול של כלום.

מהי המהות הראשונה...
הספר להיות אלוהים, פרק א' עמוד 66

ההיגיון הפשוט אומר שחייב שיהיה משהו שממנו מרכיבים את הכל. אז השאלה היא מה הם אותן משמעויות בסיסיות שמהם מורכב הכל? ואם תחקור תגלה שאין דבר כזה. כי שום דבר הוא לא בפני עצמו. אז אם לשום דבר אין משמעות בפני עצמו, אז מה זה אומר? שהכלום הוא הדבר הבסיסי.

האם יש משהו שתהיה מסוגל לחשוב עליו, ולהבין מהו, בלי שתצטרך לחשוב על עוד דברים.

למשל אומרים לך שולחן אתה חווה משהו, אומרים לך כיסא אתה חווה משהו אחר, אבל מהו חומר הגלם של החוויה, שגורמת שפעם נחווה חוויה מסוימת ופעם חוויה אחרת?

אתה יכול להגיד חוויית הקיום, אבל חוויית הקיום אין לה משמעות כשלעצמה, צריכה גם להיות חוויית אין קיום. אז מהו הראשון? הוא לא מוגדר. אי אפשר להגדיר אותו, ולכן קוראים לו כלום.

כול דבר שהאדם חושב עליו או רוצה אותו או מרגיש אותו זה דבר מוגדר. המשמעות של הדבר נובעת מכך שהאדם יודע עוד דברים. כי אם לא היית יודע שום דבר מבלעדי הדבר, לא הייתה שום משמעות לדבר. כדי שתהיה משמעות למשהו צריך לדעת עוד דברים.

למשל מה אתה יודע על השולחן? שהוא לא כסא, אבל אתה לא יודע משהו על השולחן, מלבד המרכיבים שלו. בפועל האדם לא מתבונן בזה ולכן הוא לא חווה את זה. כאשר אתה אומר שאתה רוצה לקנות שולחן, אתה לא חושב מה אתה בדיוק רוצה לקנות, אתה רואה את המרכיבים של השולחן, אבל לא ידוע לך מה הוא השולחן עצמו. אם היית מתבונן בזה לא היית מבין מה אתה קונה.

כול הדברים שונים אחד מהשני בצורה שלהם, אבל מה המהות של כל הדברים? מה הבסיס שממנו מורכבות כל הצורות? שכול אחד יחפש, מהו הדבר שקיומו לא תלוי בשום דבר אחר?

כשאני ניסיתי להבין את עצמי, שאלתי, מי זה אני? האם אני קיים או לא קיים? ואז אמרתי לעצמי, בא נבדוק מה בטוח קיים ומשם אני אתקדם. וכשחקרתי ראיתי שאין שום דבר שאני יכול להיות בטוח בו, ואז הגעתי לכלום. וכשהגעתי לכלום, אמרתי לעצמי, הכלום בטוח קיים. בסוף התברר שגם זה לא נכון, כי יש לו את ההפך וכו'.

המהות של הדבר, זה הדבר שתמיד קיים. אין מהות בלי צורה, כי אם אין צורה אין דבר כזה מהות. בלי מהות אין צורה ובלי צורה אין מהות.

שאלה: איך התחברת לעצמך בסוף?

אליעד: כשהבנתי שאין שאלה.

המהות של כל הדברים, היא העדר המוחלט של כל הגדרה, משהו שאין לו שום הגדרה. מה פירוש להגדיר? להגיד שהוא לא משהו. לשים גדר ולהגיד שזה לא זה. כי הדבר המוגדר קיומו אינו מחויב, דבר שיש לו הגדרה לא מוכרח שיהיה קיים. למה? כי אם יש לו הגדרה אז יש משהו שזה לא הוא. כל דבר שהוא מוגדר, הוא לא חייב להיות קיים, כי יש משהו מקביל אליו ואם יש משהו מקביל אליו אז הוא יכול להחליף אותו.

הגענו למסקנה שמה שמוגדר לא חייב להיות קיים, ודבר שלא חייב להיות קיים, הוא לא יכול להיות הדבר הראשון שקיים.

למשל צבע שחור הוא מוגדר, הוא לא צבע לבן, לא יכול להיות שהצבע השחור הוא הצבע הראשון של כל הצבעים. למה? אם הגדרת שחור אז זה אומר שיש גם צבע לבן, ברגע שיש שחור ולבן אז זה אומר שהשחור לא חייב להיות קיים וגם הלבן לא חייב להיות קיים, ודבר שלא חייב להיות קיים הוא לא הראשון.

מה שלא חייב להיות קיים הוא לא המצוי הראשון, למה? כי הנמצא הראשון לא יכול להיות צורה של משהו. כמו למשל שהצבע הראשון שממנו מורכבים כל הצבעים לא יכול להיות צורה של משהו, לא יכול להיות שהוא מורכב מכמה צבעים. כי אם הוא צורה של משהו, אז יש משהו ששונה ממנו. ואם יש הוא ומשהו ששונה ממנו, אז זה אומר שיש מצוי נוסף ללא הגדרה שהוא הראשון.

בפשיטות לא יכול להיות שכול העולם עשוי משולחן, כי אם העולם היה עשוי משולחן אז לא היו כסאות. אבל יכול להיות שכול העולם עשוי משולחן אם אין משמעות לשולחן. ולכן מה שמהווה את הכל חייב שהוא לא יהיה מוגדר.

שום דבר מוגדר לא קיים בפני עצמו. למשל שולחן זה דבר מוגדר ולכן הוא מורכב מכל מיני דברים. וגם ישות אחת ללא כל הגדרה, גם זו הגדרה. במה היא מוגדרת? בצורות שלה. ולכן ממה עשוי הכל? משהו שמכיל בתוכו את המהות ואת הצורה.

יש משהו יותר פנימי מהמהות ומהצורה, שאין בו הבדל בין מהות לצורה. למעשה הגענו להבנה שהמהות הראשונה של כל הדברים היא שאין הבדל בין יש לאין.

אנחנו אומרים שגם הכלום הוא מוגדר, כי הוא לא מה שישנו. אז ממה עשוי מה שאיננו ומה שישנו? משהו שאין בו הבדלה בין מה שישנו לבין מה שאיננו. או ישנו ואיננו ביחד, בו זמנית. אז למעשה אין יותר שניים, אז אין אפשרות להתקדם יותר.

בשורש אין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, אז מה זה השורש, מהות או צורה? זה לא מהות ולא צורה. השורש מחבר את המהות והצורה לדבר אחד, אין יותר מהות וצורה, לכאורה סיימנו. אבל גם זו הגדרה. להגיד על משהו שהוא החיבור של היש והאין כאחד, זוהי גם הגדרה, כי הוא נפרד ממה שזה לא הוא. המהות של הכל תמיד שונה ממה שזה לא היא.

ולכן בשורש יש עוד מקיף אחר, שמאחד את כל ההגדרות עד אין סוף. וזו המשמעות של אלוהים שברא אלוהים אחר עד אין סוף ללא נקודת התחלה. אף על פי כן הכל אחד, ומהות המקיפים היא אחת וגם נפרדת בו זמנית.

ולכן אין הבדל בין היש ואין כאחד, לבין מה שמרכיב אותו. אפשר להגיד שיש אין סוף מהויות, אבל אם הבנת שהמהות זה היש והאין כאחד, אז כל המהויות זה אותו אחד. למעשה יש אין סוף אלוהים, אבל אין הבדל ביניהם.

שאלה: למה?

אליעד: מה זה אלוהים? אין הגדרה. אז אם כל האלוהים הם ללא הגדרה, אז אלוהים הוא אחד, למרות שיש אין סוף אלוהים.

יבוא אדם ויגיד, אתה הוכחת לי שהיש והאין זה אחד, אבל מה שהוכחת לי זה היה דרך השכל שלך, אולי אתה טועה. אז אגיד לו תציע אלטרנטיבה אחרת. ואז בכל דרך שהוא יבחר הוא יגיע לאותה מסקנה. למשל אפילו אם הוא יגיד שכול מה שהשכל...
פנימיות עשוי מכלום אחדות מוחלטת אחדות הניגודים מהות אחת אין הבדל בין יש לאין הגדרה מסקנה ההפך אין סוף מהויות בלי צורה אין מהות אחדות אחדות ההפכים אחדות המציאות אחדות המציאות סוד הצמצום אחדות הניגודים אין או יש אין ויש אין יש אין מיש האין והיש היש והאין הפכים הצמצום יש או אין יש אין יש ואין יש ואין כאחד יש מאין יש מיש מהות מהות המציאות מהותה של המציאות ניגודים סוד סוד הצמצום סוד הצמצום יש מאין סודות צמצום תורת הצמצום
חלק 1
חלק 1
...אם יש לנו שני ספרים, הם שונים לא בגלל הצורה שלהם, אלא בגלל שהם נמצאים במקומות או בזמנים שונים. כל דבר בעולם שלנו משתנה ומסתגל למקום ולזמן בו הוא נמצא, ולכן מה שאנחנו רואים כנפרדות הוא בעצם רק שינוי במימדים חיצוניים. למרות שכל דבר עשוי להיראות שונה, על פי אליעד, מדובר בעצם בשינוי פנימי של אותה מהות. האם שני דברים יכולים להיות שונים אך באותו מקום ובאותו זמן? לפי התפיסה הכללית, שני דברים שנמצאים באותו מקום ובאותו זמן צריכים להיות זהים, כי אחרת הם לא יכולים להיות ישויות נפרדות. אבל אליעד מציין כי יכול...
חלק 2
חלק 2
...של הדבר נמצאת מחוץ לדבר. למשל כאשר אנחנו מדברים על שולחן, למשל יגידו שולחן ויגידו TABLE, האם יש לשני המילים משמעות אחרת עבורך? לא. זה אמנם שני צלילים אחרים אבל המשמעות שלהם שווה בעיניך. עכשיו ניקח את המילה שולחן ונשים על ידו את המילה כיסא, האם זה אותו הדבר? לא. מה ההבדל בין המילה שולחן לכיסא? במשמעות. מה גורם לכך שהצליל שולחן גורם לך לחשוב על משהו אחד, והצליל כיסא יגרום לך לחשוב על משהו אחר? מה זה למעשה שולחן? צליל מסוים. כשהמוח שלך שומע את הצליל שולחן, מה בעצם קורה? אסוציאטיבית המילה שולחן מזכירה...
חלק 4
חלק 4
...כאב ראש, הוא אמור לקחת את החוויה הממשית, ולהלביש אותה על מה שלא ממשי בעיניו. אתה יודע כמה חזק אתה צריך לחוות שיש פה פיל? כמו החוויה של הכאב ראש. אתה יודע כמה חזק אתה צריך לחוות את הכלום, שהוא הקצה האחרון? אתה צריך להגיע להשתוות שהכלום יהיה בעיניך כמו הכאב ראש. אבל גם צריך לעשות הפוך, שאת החוויה צריך להלביש על הממשי. זה נקרא האחד. אם אתה לוקח את החוויה הממשית שלך וחווה אותה גם על מה שלא ממשי, זאת אומרת שכול מה שלא ממשי בעיניך, כמו שאין פיל, אין כאב ראש, אתה חווה אותו כממשי. ואם אתה לוקח את כל מה...
חלק 5
חלק 5
... תראה שאתה אפילו לא יכול לחוות שהוא התחיל. ואותו הדבר לגבי המקום, אי אפשר להגיד שלמקום יש סוף, ולכן המקום הוא אין סופי. אם אמרת שיש היקף למקום, למעשה אמרת שיש מעבר, כך שיש אין סוף מקום. את הצורה אפשר להגביל, אך ...
חלק 6
חלק 6
...הוא רק תוצאה של חוויות האדם, וזה יכול להשתנות כל הזמן. אין שום סיבה להניח שהחוקיות, כפי שהאדם רואה אותה, תמיד תהיה נכונה בכל מקום ובכל זמן. כל מה שאנו רואים כהכרחי הוא בעצם רק תוצאה של כמות התצפיות שהאדם עשה. מהם המגבלות בהבנת סיבתיות בחוקי הטבע? החוקיות של העולם, כפי שהיא נתפסת על ידי האדם, מבוססת על רעיון של סיבתיות - כל דבר קורה בגלל שקרה משהו אחר לפניו. אליעד מציין כי אם נגיד שאין סיבתיות, והאדם רק מניח שמה שקרה עכשיו קרה בגלל מה שקרה קודם, אז למעשה אין לחוקי הטבע כל יסוד אמיתי. הסיבתיות היא...
חלק 7
חלק 7
... שחולם אותך, נמצא בשום מקום, אז אם הוא יפסיק לחלום אותך, אז לא יהיה מקום. יהיה כלום. אתה אומר, המקום הוא אין סופי, אבל למעשה הוא נמצא בשום מקום. זה כמו שאתה מטייל ואומר, איזה מקום גדול, אבל תזכור שאתה נמצא בשום ...
חלק 8
חלק 8
...אחד, הוא לבוש של מה שאנחנו מסבירים פה. בשורש אתה אמור להבין שהכל זה אחד, אבל הוא לא מסוגל להבין שהכל זה אחד, אז הוא אומר שזה לא משנה, ואז למעשה זה אחד, זה למעשה השכל של האחדות. בשורש העליון, אתה לא מפריד בין שום דבר לשום דבר, אתה לא מבדיל בין אני ללא אני, אבל היכולת לא להבדיל בין אני ללא אני, היא מתבטאת אצל האדם כאשר הוא אומר שזה לא משנה. כשאנו מדברים על מה שהיה לפני הזמן, למעשה אנו מדברים על מה שהיה לפני ההוויה של הזמן, מה שהיה לפני הצורה של הזמן? כשאומרים לפני הזמן, הכוונה האמיתית היא, לא לפני...
אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 1
...את ההעדר שלה. ולכן הצורה לא יכולה להיות ראשונה, משום שהיא לא יכולה להוות את ההעדר שלה. וחייב להיות מצוי ראשון ללא כל צורה, דהיינו, ישות אחת ללא כל הגדרה. וכמובן שגם ישות אחת ללא כל הגדרה, גם זו הגדרה שנפרדת מהצורות עצמן. ולכן בשורש אין הבדל, גם לא בין הצורה, לבין המהות שלה. וגם זו הגדרה. ולכן בשורש יש עוד מקיף אחר, שמאחד את כל ההגדרות עד אין סוף. וזו המשמעות של אלוהים שיצר אלוהים אחר עד אין סוף ללא נקודת התחלה. ואעפכ הכל אחד. כי מהות המקיפים היא אחת, וגם נפרדת בו זמנית. וכל הדברים שבעולם נפרדים...
אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2
...מכך, שהתפישה האישית שלו שמבדילה בין דבר להיפוכו, היא לא מוחלטת, אלא היא עצמה רק אפשרות בלבד. כי יש פרספקטיבה אחרת, שבה היש והאין הם אחד ממש. והתשובה לשאלה, איך זה יכול להיות שהיש והאין הם אחד? היא שאכן זה יכול להיות ושאין שום סיבה שזה לא יכול להיות. ועל האדם להבין, שבמקום לשאול איך זה יכול להיות, עליו להבין שמצד האמת לא רק שזה יכול להיות, אלא שזה באמת כך. ושהסיבה שהוא לא מבין את הדבר הזה בשלמות, היא רק משום שהוא עצמו מבדיל בין היש לבין האין, שזה כמובן לא מגביל בשום צורה את המציאות עצמה, שתהיה באחדות...
רוחניות שקרית, איך לקבל החלטות מתוך אחדות, קבלת החלטות, שכל לא הגיוני, שכל מעל השכל, בחירה חופשית, להיות גם וגם, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד
רוחניות שקרית, איך לקבל החלטות מתוך אחדות, קבלת החלטות, שכל לא הגיוני, שכל מעל השכל, בחירה חופשית, להיות גם וגם, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד
...להגיע להכרעה כאשר ההבנה המוחלטת אינה קיימת? אליעד טוען שאין אפשרות להגיע להכרעה מוחלטת בחיים, כי מבחינה מוחלטת שום דבר לא באמת עדיף על משהו אחר. לכן, אי אפשר לתת נוסחה מוחלטת להחלטה. בפועל, ההחלטות בחיים הן יחסיות ותלויות ברצונות, מטרות, ותחושות זמניות. הוא מדגים זאת במצב שבו אדם מתלבט האם להגיב לאדם אחר שמקלל אותו. האדם יכול לבחור לכעוס, להתעלם, או אפילו לצחוק. ההחלטה תתקבל בהתאם למה שירגיש טוב באותו רגע, ולא לפי אמת מוחלטת, כי באמת מוחלטת אין משמעות לבחירה כזו או אחרת. האם ניתן להשתחרר מתפיסות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: המקום הוא אין סופי, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המקום הוא אין סופי, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, הדרכה, יועץ פילוסופי בתחום המקום הוא אין סופי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.1875 שניות - עכשיו 28_08_2025 השעה 22:47:27 - wesi1