אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היצירתיות של האדם ✔ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית?

הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה.

אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים.

מהו תרגול ההיפוכים?

ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה.

עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים.

מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע?

בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו.

אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית.

האם צריך לשנות את דעתנו באופן מוחלט?

מהלך השיחה עם אליעד מבהיר שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך "למה אני חושב ככה?", עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה מביא טענה כלשהי - אל תתייחס אליה כאל דבר מוחלט, אלא בדוק את ההגדרות שמאחוריה, ואת השפעתן על המצב. האם זה בהכרח נכון? אם לא, אז יש מקום לשינוי.

במהלך השיחה, אליעד מציע לנו לבדוק כל טענה שמובאת לנו, ולשאול האם זה באמת מחויב או שזו סתם דעה. כל טענה שאנחנו שומעים צריכה להיבדק בעין ביקורתית, ואם היא לא מחויבת, אפשר להציג את ההפך שלה, מה שעוזר...
איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע?

הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של "היפוכים", שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים.

הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם.

באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך?

איך מגדילים את הרף של השכנוע?

אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות?

מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו?

האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע?

אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא מסביר שלפעמים כל מה שאנחנו עושים זה לשחק עם דעות, ורק התעקשות על דעה אחת גורמת לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר...
הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה.

ש: למה?

אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון?

ש: כן.

אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים "וגם אתה" המסקנה שצריך לעשות את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה "אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון" לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם מגיבים נגיד משהו מסוים, אתה אומר "מה הם אמרו? יפה, אני עכשיו אומר את העמדה ההפוכה, לא משנה מה הם אמרו אני אומר את ההפך".

יש הרי את הפוסטים האלו שיש כולם בעדר הזה איזה תמונה או מישהו וכולם כותבים גם נכנסים, אתה צריך לעשות "אני אומר ההפך" ואז כולם יקפצו עליך, ואתה אומר "או עכשיו יש פה קרב מעניין" ואז אתה מביא להם את ההפך, וכל מה שהם אומרים אתה אומר להם את ההפך "לא נכון, מי אמר", יגידו "אתה משוגע" תגיד "נכון אולי אני משוגע ואני צודק, ואתם משוגעים". לא משנה כלום אין, אומרים לך "מה אתה מטורף, צריך לאשפז אותך" אתה אומר "לא נכון, צריך לאשפז אתכם", זהו ככה עד הסוף לא משנה מה אומרים לך אתה אומר ההפך. זהו אומרים לך "אתה השתגעת" תגיד "לא נכון אתה השתגעת, "אתה לא רואה אבל שככה וזה" תגיד "לא נכון, זה יותר טוב", עד הסוף.

עכשיו, מה אני אומר, אני אומר ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ודרך אגב אתה יכול לעשות גם הרבה דברים, לדוגמה נגיד בן אדם עצוב, אתה אומר "אני אשכנע אותו" נגיד הוא אומר "עצוב, כי קרה לי משהו רע", אתה אומר "איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה", זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו "וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, צריך להיות שמח" ותשכנע אותו בזה. בא נגיד מישהו חושב איזה דעה פוליטית איך אני משכנע אותו בהפך.

עכשיו תראו, פה יש רף, אפשר לעלות את הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה יותר קל דבר שהוא מרגיש או דבר שהוא זוכר שהוא הרגיש, או שהוא כרגע מרגיש? שכרגע מרגיש זה יותר קשה נגיד. אני אומר שגם כשאתה משכנע בן אדם אתה יכול להגיד "רגע, בא ניקח, ננסה להפוך לו אמונה, ננסה להפוך לו מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה.

עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו'. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה.

ש: מה זאת אומרת אני חושב.

אליעד: מה אתה חושב על הרעיון הזה, על התרגיל הזה, מה אתה אומר עליו?

ש: רעיון טוב, מה אני יכול להגיד על זה.

אליעד: יפה, עכשיו אתה תשכנע אותו, עכשיו תשכנע את עצמך למה זה רעיון רע מאוד.

ש: אני, אני יכול, סתם.

אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו.

ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך.

אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה?

ש: כי למה בכלל לשנות לאנשים את הדעה שלהם, אולי זה טוב שישארו בדעה שלהם.

אליעד: בשביל לפתח את החשיבה שלך.

ש: אבל אולי עדיף לא לפתח את החשיבה שלי.

אליעד: איך יכול להיות שעדיף לא לפתח את החשיבה שלך?

ש: כי יש יתרונות גם בחשיבה שהיא לא מפותחת.

אליעד: איזה לדוגמה יש יתרונות בחשיבה לא מפותחת?

ש: שאתה, יש יותר דברים שאתה בטוח בהם ואז אתה יותר...

אליעד: סובל.

ש: לא, אבל במציאות שלך, איך שהמציאות שלך יותר...

אליעד: תראה, הבן אדם סובל רק בגלל שהחשיבה שלו לא מפותחת מספיק.

ש: אוקי, אבל יכול להיות שהוא גם יסבול ברבדים אחרים שהוא יחשוב שהיא תהיה יותר מפותחת.

אליעד: תראה, תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך "האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?". נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת "אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב" ואתה אומר "רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך?" תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר.

אם זה בהכרח אותו דבר אז אין לזה היפך אם זה לא אותו דבר יש לזה הפך אבל המטרה היא כשמישהו אומר טענה, שאתה ישר שומע נגיד "הוא אמר ככה כי ככה, רגע רגע, למה הוא חושב ככה? כי ככה. האם זה שמשהו מסוים, אם זה מחייב את זה לחשוב ככה וככה? אם לא אני אביא לו את ההפך". המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית.

עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. שימו לב יש את רמת הקושי היותר גדולה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו את ההפך" ויש רמת קושי יותר נמוכה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו שמה שהוא חושב זה נכון, אבל שאפשר להסתכל על זה בעוד דרך", נגיד סוג של זווית. ואפשר או נגיד לפחות לגרום לו לחשוב שאולי אפשר לחשוב על זה בעוד זווית, או נגיד כשמישהו אומר נגיד משהו אתה צריך לשכנע אותו שמה שהוא אומר זה רק לדעתו ושזה לא מחויב שזה יהיה ככה לדוגמה.

עכשיו, הדברים האלה זה בעצם לתרגל על מישהו אחר את מה שאתה בעצם רוצה לתרגל על עצמך כי בסופו של דבר המטרה היא שתהיה לך יכולת לשחק עם הכל, אם אתה יכול לשכנע מישהו אתה גם יכול לשכנע את עצמך, אותו דבר אין הבדל. ואם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך, תבדוק מה הכי קשה לי לחשוב, איך אני חושב הפוך אבל זה קשה מאוד, אז מה אמרו, אמרו לך תשכנע מישהו אחר זה יותר קל.

ש: אבל אין הבדל משמעותי, מבחינת לשכנע אחרים, לשכנע את עצמי, כשמישהו אחר לא מזוהה עם האמונות שלו והמחשבות שלו. מחשבות שלי אני מאוד מזוהה איתן.

אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, "איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך שלהן".

ש: מה זאת אומרת הופך אותן?

אליעד: לדוגמה יש לי שלושה אמונות אמונה אחת אומרת "אני רוצה שיאהבו אותי", אמונה שניה אחת אומרת "אני רוצה ש...", "אני חושבת שמי שמתייחס אלי ככה וככה הוא לא אוהב אותי, אמונה שלישית אומרת "אם לא אוהבים אותי זה אסון", שזה כמו האמונה הראשונה זה אותו דבר. ועכשיו איך הופכים את זה, "למה אני לא רוצה שיאהבו אותי", "למה אם לא אוהבים אותי זה לא אסון ולמה גם אם מתנהגים אלי ככה זה לא סימן שלא אוהבים אותי". את אומרת "איך אני יכולה להפוך כזה דבר זה קשה עכשיו" נכון? יפה, אז לכן אמרתי במקום להתחיל בלהפוך את המחשבות שלך תתחילי להפוך מחשבות של אחרים. קחי סתם אנשים שחושבים משהו "איך אני יכולה לשכנע אותו לחשוב אחרת".

נגיד לדוגמה שאת נמצאת נגיב באיזה מקום ומישהו רוצה לסדר את החדר בצורה מסוימת ואת אומרת "בוא ננסה לשכנע אותו אחרת". מישהו נגיד אומר לך "אני רוצה לקנות חולצה בצבע מסוים", "איך אני יכולה", והוא אומר "אני חייב לקנות את הצבע הזה", "איך אני משכנעת אותו לקנות בדיוק צבע אחר" ושלא שיאשים אותך שאת שכנעת אותו אלא שהוא באמת יחשוב שזה נכון עוד, נגיד הוא אומר "תודה רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב".

ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף...

אליעד: כי זה מפתח "פה" את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך.

ש: איזה היפוכים מקלים?

אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ותחפשי שזה לא מחויב שזה יהיה רק, זה רק אפשרי, זה יהיה לך קשה. אז אני אומר לך תקחי את הדברים שאת רואה שהם רעים לאחרים ותגידי "אני צריכה לשכנע שלושה אנשים ביום, שמה שרע להם שזה בכלל טוב או שמה שרע להם זה לא רק רע, זה גם טוב", זה יותר קל. או שמה שרע להם זה לא משנה, שזה כמו לשכנע שזה גם טוב וגם רע. כמו לדוגמה כשמישהו אומר לך משהו ואת אומרת "לא, לדעתך כרגע", נגיד "ה - לדעתך כרגע" הזה זה בעצם, ואז הוא אומר לך "לא נכון", את אומרת לו "לא לא, זה לדעתך כרגע". בעצם את מנסה לשכנע אותו שמה שהוא חושב זה רק סובייקטיבי ולא אובייקטיבי ואז בעצם את דוחפת לעצמך במוח שזה.

ש: ואז אני דוחפת לעצמי במוח שהמחשבות לא מחויבות.

אליעד: שגם מה שאת חושבת. נכון, ואז הוא אומר לך "לדעתך כרגע", נראה לך שזה לדעתי כרגע אבל באמת זה באמת ככה. טוב הבנו? מה את הבנת?

ש: אני לא הבנתי הרבה.

אליעד: תגידי מה שכן הבנת.

ש: שמהאמת היא מה שאני הבנתי בכלל.

אליעד: רק את האמת.

ש: כאילו בשביל לשכנע מישהו אחר אני בעצם צריכה לחשוב איך אני הייתי משכנעת את עצמי שבכל מקרה אני באה לשכנע את עצמי.

אליעד: נכון, הנה הביא עוד היבט. כדי לשכנע אותו אתה אומר "אם אני הייתי חושב ככה איך אני הייתי גורם לעצמי לחשוב ההפך" אלא מה שבאופן יחסי זה יותר קל כי זה כאילו חיצוני לך.

ש: כן, אבל אם אני הייתי רוצה לחשוב על משהו באמת משכנע אז הייתי חייבת לחשוב מה היה משכנע אותי.

אליעד: אוקי הלאה, מה אתה רצית לשאול?

ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים.

אליעד: נכון.

ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או שאיך אני יכול, מתי, מה גורם לכך שיש הטעיה.

אליעד: המצב האופטימלי זה שלא תבדיל בין אופטימלי ללא אופטימלי, הבנת?

ש: שניה, לא כי אם משהו שיש ההפך צריך להיות בלי הטעיה.

אליעד: אין אופטימלי, עזוב אותי מאופטימלי, מה שאלת, מה האופטימלי? אופטימלי שלא תשאל מה אופטימלי. שאלת מה אופטימלי, מה אתה שואל בסוף, מה בסוף של "ה..." ולכן השאלה שלי היא מה יותר טוב, נכון?

ש: לא, אני מדבר עכשיו על העניין הזה.

אליעד: אוקי, ומה השאלה? אז מה השאלה שלך?

ש: השאלה מה פשר התופעה או איך לנטרל את התופעה הזאת, בכל אופן ההנחה שלי שצריך הפך בלי הטעיה, אני אומר אם זה הפך אז הוא צריך להיות בלי הטעיה. נגיד אני רוצה לשכנע מישהו שזה טוב נגיד, אני צריך להשתכנע בזה באמת.

אליעד: תראה מה האמת, תראה, לשכנע מישהו שמה שהוא חושב זה הפוך מהיבט מסוים זה לשקר אותו. למה זה לשקר אותו, כי אם אתה לוקח מישהו שחושב רק משהו ואתה אומר לו "לא נכון, רק ההפך" מהיבט מסוים שיקרת אותו וזה גם לא רק ההפך זה שניהם, זה גם לא שניהם זה אף אחד מהם, אוקי? אבל, אתה איתי?

ש: בערך.

אליעד: אם מישהו חושב משהו, אתה משכנע אותו שזה רק לא נכון, שרק ההפך של זה נכון מהיבט מסוים שיקרת אותו, למה שיקרת אותו? כי מצד האמת שני ההפכים נכונים ואין הבדל ביניהם בכלל, וזה לא משנה מה הוא בכלל חושב אז מה הטעם לומר לו שזה לא זה, זה ההפך, אוקי? אבל מצד שני גם מה שאני אומר, ואז לכאורה למה לשכנע אנשים שרק ההפך בוא נשכנע אותם שגם וגם, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אבל המחשבה הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה "גם וגם" ולא "רק". כשאין שכל אולי "זה רק זה" גם להגיד "לא נכון ובסוף זה גם וגם" מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד.

עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר "האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים" אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד צודק. אם אתה רוצה להיות יותר מתוחכם האמת היא "שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק".

ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא?

אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את האמת? מה אכפת לך אם הם מאוזנים או לא.

ש: לא כי אני מרגיש שזה סתם רמייה כאילו מה יש.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? אתה בסוף צריך להגיע למצב שלא אכפת לך אם זה רמייה או לא רמייה.

ש: כאילו מה כי אין לזה שום משמעות בעצם.

אליעד: כי אתה לא תבדיל כבר בין רמייה ללא רמייה, בין מאוזן ללא מאוזן, בין ככה לככה, מה זה משנה לך, מה אכפת לך אם זה מאוזן או לא מאוזן.

ש - 1: אלא אם כן הוא רוצה לזוז.

ש - 2: לא, כי אני רוצה להרגיש שאני, שיש בזה משהו.

אליעד: תקשיב, בכל דבר יש תכלית. אני מסביר עוד פעם, בא נניח שיש לך מטרה בחיים לצאת מהמחויבים שלך, שמה שנתפס בעיניך כמחויב יהפוך לאפשרי. אוקי יפה, עכשיו איך עושים את זה, איך גורמים לקח שהדברים שאתה בטוח בהם שתצליח לראות עוד זוויות שלהם. איך עושים את זה, אז אני נתתי לך דוגמה לתרגיל, תקח אנשים שהם בטוחים בדברים ותשכנע אותם ההפך. למה, כי ככה זה מאלץ אותך להתמודד עם קונפליקטים, "מה הוא אמר, איך אני משכנע אותו הפוך".

אני אומר לכם יש מקום שקוראים לו "Facebook". "Facebook" יש את הפוסטים שהם מתווכחים עליהם, יש את הפוסטים שלא מתווכחים עליהם. יש פוסטים שכאלה כותבים ככה, כאלה כותבים ככה, יש פוסטים ש 99.999% מסכימים על אותה דעה. עכשיו, מי שאמיץ אומר "אין בעיה אני נוקט את העמדה ההפוכה", ככה, ככה דעה הפוכה, מה כולם חושבים אני חושב הפוך, זהו זה מה יש. מי שלא אמיץ אומר "יחשבו שהשתגעתי, יחשבו".

עכשיו, מקסימום אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים אתה כותב להם את ההפך, לא משנה מה הם אומרים אתה אומר להם את ההפך, לא משנה מה. ואם יש פוסט שכולם מסכימים על דעה מסוימת אתה עובר אחד אחד, אתה כותב את השמות שלהם כדי שהם יגיבו לך, לא בשביל לברוח מעימות, תחפש את העימות.

ש:...
תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה לבדוק תרגול חשיבה איך לשפר את החשיבה לפתח חשיבה לשנות משמעות לשכנע מכירות ביקורת facebook אומנות אומנות המכירה אומנות השכנוע איך לגרום לאנשים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אמנות המכירה אמנות השכנוע דיבייט דיבייטינג התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יכולת שכנוע יצירתי יצירתיות כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים כישורי חשיבה כישורי שכנוע כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לאנשים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד דיבייט ללמוד דיבייטינג ללמוד לשכנע ללמוד לשכנע אנשים ללמוד רטוריקה למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע לשכנע אנשים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנויות שכנוע מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח חשיבה יצירתית פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רטוריקה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכנוע תגובות תגובות בפייסבוק תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
קיבעון מחשבתי / חופש מחשבתי / יצירתיות / לחשוב מחוץ לקופסא - איך לצאת מקיבעון מחשבתי? איך להיות יצירתי?
... כי קיבעון מחשבתי, חוסם את האדם להבין את הפוטנציאל הטוב שגלום במציאות. קיבעון מחשבתי, לא מאפשר לאדם לראות דברים בצורה אובייקטיבית. קיבעון מחשבתי, חוסם את יכולת היצירתיות של האדם . קיבעון מחשבתי, משאיר את האדם מאחור ...
נקמנות, התנצלות, בעיות של מורה רוחני, מי זה אליעד כהן? רבי נחמן מברסלב, מעל השכל האנושי, פגיעה באגו, אגו פגוע, השכל של אליעד כהן, נוקם ונוטר, אחדות שקרית, ערך עצמי, ביטחון עצמי
נקמנות, התנצלות, בעיות של מורה רוחני, מי זה אליעד כהן? רבי נחמן מברסלב, מעל השכל האנושי, פגיעה באגו, אגו פגוע, השכל של אליעד כהן, נוקם ונוטר, אחדות שקרית, ערך עצמי, ביטחון עצמי
... של אחרים, או ההתנהגות שלנו לעיתים עשויות להיות טעונות ביותר בגלל האגו. לדעתו, אם היינו מבינים את הדברים מתוך פרספקטיבה רוחנית גבוהה יותר, היינו מבינים את המשמעות האמיתית של ההתנצלות, לא רק כתגובה אוטומטית לפגיעה. מהן התפיסות השקריות של האחדות? אליעד מסביר בהרחבה על האחדות השקרית, שהיא תפיסה שבה אנחנו ...
לעשות שינוי בחיים, הבנה משנת הרגשה, שינוי חשיבה, שינוי תחושה, אימון משנה חיים, חיפוש ריגושים, להתרגש מהחיים, להתלהב מהחיים, התלהבות בחיים, התחדשות בחיים, עניין בחיים, משמעות בחיים
לעשות שינוי בחיים, הבנה משנת הרגשה, שינוי חשיבה, שינוי תחושה, אימון משנה חיים, חיפוש ריגושים, להתרגש מהחיים, להתלהב מהחיים, התלהבות בחיים, התחדשות בחיים, עניין בחיים, משמעות בחיים
... מבט חדשה. מהי הדרך בה שינוי תפיסתי יכול לשדרג את חוויית החיים שלנו? אליעד כהן מסביר כי המפתח לשינוי תחושתי בחיים טמון בהבנה חדשה של המציאות, כלומר: אני לא רוצה לשנות ... או חסרי ערך, ומראה איך השינוי הזה יכול להוביל לשדרוג חווייתי. מהו הקשר בין מוטיבציה לפעולה לבין התחושות הפנימיות שלנו? המרצה מדבר גם על המוטיבציה ומסביר כיצד התחושות ... שהמוטיבציה לנקוט בפעולה היא לרוב רק בתגובה לדחפים פנימיים, ולא תמיד יש בה מטרה ברורה. כל פעולה נעשית בדרך כלל מתוך תחושת מחויבות או צורך, אך המוטיבציה לשנות את החיים ... שינוי תפיסתי. הוא מציין כיצד אדם יכול לשנות את הגישה או את הדרך בה הוא חווה את הדברים, מה שיכול להביא לתוצאה שונה לחלוטין. הוא מסביר כי שינוי חווייתי לא בהכרח דורש שינוי חיצוני, אלא שינוי פנימי בתפיסת העולם. האם אנחנו באמת ... יסתכל על אותו דבר מזווית שונה, הוא יכול לחוות אותו בצורה שונה לחלוטין. ההתחדשות הזו מאפשרת לאדם להרגיש שהוא חווה את העולם מחדש, וזה מספק את הריגוש שכולנו מחפשים. כיצד ... את משמעות החיים בצורה שונה, הוא יכול לשדרג את חוויותיו. התהליך של שינוי תפיסתי יוצר שינוי בחוויות הפנימיות שלנו, וכך כל חוויה הופכת למשמעותית יותר. שינוי תפיסתי ...
אימון למציאת זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת בת זוג, איך להכיר בחורה? איך להתחיל עם בחורה? אומץ להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם נשים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בנות
אימון למציאת זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת בת זוג, איך להכיר בחורה? איך להתחיל עם בחורה? אומץ להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם נשים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בנות
... למציאת בת זוג, איך להכיר בחורה? איך להתחיל עם בחורה? אומץ להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם נשים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בנות למה קשה לך להתחיל עם בחורה ואיך מתמודדים עם הבושה? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מציג בהרצאה היא מדוע קשה לאדם להתחיל עם בחורה, למרות שהוא מאוד ... אופן שבו הוא מתייחס להגיד היי לקיר, אזי לא הייתה לו שום בעיה לעשות זאת. מכאן שהבעיה נעוצה בכך שהוא נותן חשיבות יתר לתגובת הבחורה או למשמעות הפנימית שלו מכך שהיא תסרב לו. אליעד מתאר שכשאדם רוצה משהו באמת, הוא מתאמץ עבורו בכל מחיר. הוא מביא דוגמה על רעב: אם אדם רעב מאוד ואין לו אוכל, ... לחנות עד שימצא מזון. אם אדם אינו מתאמץ מאוד כדי להשיג זוגיות, סימן שבתוכו הוא אינו רוצה זאת מספיק, או שאינו מאמין שהוא יכול להשיג זאת באמת. איך הביטחון העצמי משפיע על הצלחה עם נשים? אליעד מסביר שהצלחה בזוגיות או בהיכרות עם בחורה תלויה מאוד בסטייט אוף מיינד (State of Mind) של האדם, כלומר, ... מרגיש שטוב לו גם כשהוא לבד, ולכן הוא משדר נינוחות ומושך אליו אנשים, ובכללם בחורות. לעומת זאת, אדם חסר ביטחון מרגיש תלוי בתגובת הבחורה, ולכן הוא מתמלא פחד, חרדה ובושה. דוגמה שאליעד מביא כדי להמחיש זאת היא אדם שאומר שהוא מסוגל להיות במצב רוח טוב כאשר הוא מקבל חדשות טובות או כשהחברים שלו ... מיוחד כדי להשיג את אותו מצב נפשי באופן יזום. אליעד מסביר שההימנעות הזו מצביעה על כך שבתוך תוכו האדם אינו מאמין שהוא יכול להשיג את הבחורה, או שהמחיר הרגשי שהוא חושב שישלם במקרה של כישלון גדול מדי בעיניו. מדוע אינך מתאמץ מספיק כדי להשיג את הזוגיות שאתה רוצה? אחד ההסברים שאליעד נותן לחוסר ... מציע לאדם להתבונן בכנות במחשבות ובאמונות שלו ולהטיל בהן ספק. כאשר האדם מבין שבסופו של דבר הוא זה שנותן חשיבות גדולה מדי לתגובה של הבחורה, הוא יכול להתחיל להתייחס לסיטואציה בצורה פשוטה, כמו להגיד היי לאדם זר ברחוב, בלי להכניס את עצמו ללחץ. אליעד מדגיש את החשיבות של בירור האמת הפנימית של האדם עם עצמו: האם באמת הזוגיות היא הדבר שייתן לו את האושר או הביטחון שהוא מחפש, או שהוא יכול להשיג את אותו ביטחון גם בלי זוגיות? לדבריו, ההבנה העמוקה הזאת היא המפתח לשחרור מכל פחד או חרדה שקשורים לזוגיות. איך להתחיל עם בחורה? איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד ...
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
... זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ההתמודדות עם אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור שלא להגיב בכלל. הקונספט של תגובה גוררת תגובה נמצא בלב השיחה, במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה כי התמודדות עם בעיות יכולה למנוע את הצמיחה שלהן. אליעד מציג את השאלה אם לא תגיב במצב אלימות, האם תתמודד ... ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה לאלימות יכולה להחמיר את המצב, במיוחד אם היא מקדמת את המחולל של האלימות להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד המוכה לא מגיב בכלל, יתכן שהילד המכה יפסיק, משום שאין שום תגובה שתחזק את תחושת הכוח שלו. אליעד מבהיר שמהות התגובה היא לא תמיד להיות אגרסיבי יותר, אלא לדעת מה מתאים לסיטואציה. האם צריך להילחם או לוותר? במהלך השיחה עולה גם השאלה האם עדיף להילחם או לוותר. הדוגמאות מציינות את החשיבות בהבנה מתי כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ותחמיר את המצב. חשוב להבין, האם להילחם או לוותר זה לא תמיד פתרון פשוט, ויש הרבה גורמים שמשפיעים על החלטות אלו, כולל פחד, תגובות אחרות, ומבנה הדינמיקה של האלימות. האם לשתוק או להילחם? בסופו של דבר, אליעד מציע דרך התמודדות שבה חשוב גם לשתוק לפעמים. הוא מתאר את ההבדל בין שתיקה לבין עידום. ... אלימות? לאורך השיחה, אליעד מדגיש שהמציאות לא תמיד ניתנת לניבוי, ולכן אי אפשר לדעת תמיד אם התגובה תהיה חיובית או שלילית. לעיתים קרובות, אנשים מונעים על ידי פחד מהלא נודע ומקבלים החלטות מתוך רגש ולא מתוך שיקול דעת. ההתמודדות עם אלימות, אם כך, אינה תוצאה של ... המעורבים, למקום שבו מתרחשת הסיטואציה, ולמניעים האישיים של כל אחד מהמעורבים. האם עידום יכול להפסיק את האלימות? בהמשך השיחה, נבדק הרעיון של עידום - לא רק להפסיק להגיב אל מול אלימות, אלא גם לא להרגיש אליה בתגובה פנימית. אליעד מביא את הדוגמה של אדם ששותק מול ביזוי, ואומר כי חשוב להפסיק להתייחס לאדם התוקף לא רק כלפי חוץ, אלא גם פנימית. בשתיקה מלאה, כולל בתודעה ובלב, יש ... ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה לאלימות בהכרח תגרום לתוצאה גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 1
... יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 1 כאן במאמר הזה אתן תגובה לגארי יורופסקי ואעביר ביקורת על גארי יורופסקי ואציג אנתח ואראה את חלק מטכניקות השכנוע והרטוריקה שבהן השתמש ומשתמש גארי יורופסקי בהרצאה שלו, שכלפי חוץ נראה שהיא נועדה לקדם את עניין ... אנשים לא בודקים את מה שאומרים להם ומאמינים לכל רטוריקה מניפולטיבית. וכאן במאמר הבא, אסביר האם למה גארי יורופסקי טועה? והאם למה גארי ... שמניעות אותו? ונניח שאת ה לא יודע איזה עוד סיבות יכולות להיות לגארי יורופסקי להתנהג כך... האם זה אומר שהכרח שהתשוקה לצדק מניעה אותו? כמובן שלא אפרט כאן ועכשיו איזה סיבות נוספות יכולות להניע ומניעות אותו, וגם לא אוכיח כאן ועכשיו שלא התשוקה לצדק מניעה אותו, אלא רק אומר ... כך הם פני הדברים. ובאותה המידה בדיוק, הוא היה יכול להביא דוגמה גם מפושעים שהפרו חוקים, ושגם הם גרמו לשינוי גרוע בחברה האנושית. אבל זאת ... כללים נוספים? האם אין הסתייגויות לכלל הזה? האם יכול להיות שכמו שמותר להרוג בסיטואציות מסוימות, אז אולי גם מותר להרוג בעלי חיים? אין לידו ... אוייבים של אלו שלא מסכימים איתם וחלקם כבר לא באמת יכול להמשיך לחיות את החיים כמו קודם לכן. בדיוק כמו שאדם שיגלה שהסביבה שלו פוגעת במשפחתו, שהוא ... הערות סרקסטיות - אך אמיתיות במהלך ההרצאה האם הן יכולות להישמע סרקסטיות? תשובה: כן. אך האם הן גם אכן אמת? תשובה: לא. לטענתו הן אמיתיות, אך לא ... אצל השומעים, שלא כל מה שהוא אומר זה מצחיק. למרות שיכול להיות שכל טענותיו הן מצחיקות ושגויות. אני הולך לדבר בסביבות 65-70 דקות, ואז אענה על ... שאלות... זה די והותר... בינתיים, יש לי כמה שאלות רטוריות בשבילכם: האם עבדות - בעלים, קורבן, רווח, שליטה - בלעדית לגזע האנושי? השימוש במילה ... ולגזע בעלי החיים? מה עם הצמחים והדוממים חסרי היכולת להתגונן? האם באמת מדובר על אפליה על רקע גזעי? בקיצור, השימוש במילה גזע, נועד לגרום לשומע להיות אנטי הטענה של המשפט, למרות שהוא יכול להיות נכון מצד עצמו. המשפט הזה האם עבדות - בעלים, קורבן, רווח, שליטה - בלעדית לגזע ... ומי שהוא לא חופשי, זה לא אומר שהוא משועבד. כי יכול להיות שהמושג חופשי ומשועבד, לא רלוונטיים לגביו. כמו לדוגמה: עיוור שלא רואה שהשמש זורחת, ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2
... טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2 ואם אתם באמת חושבים שיש כזה דבר שחיטה הומאנית. אני סקרן, האם אתם גם ... אחרת. אדרבה, אם לדעתך ככ הרבה שנים טעית וחיית בטעות, אולי גם עכשיו אתה טועה ותגלה את זה רק בעוד 25 שנה? אדם יכול להחזיק בדעות שגויות ומקובעות, בין אם הוא חשב כך מלכתחילה ובין אם הוא השתגע והתחיל לחשוב כך באמצע חייו. מיותר לומר, אני ... אבל מסיבות שונות. זה שבעבר עשית X, זה לא אומר שהבנת את כל מה שאדם אחר שעושה את אותו X, מבין לגבי אותו הדבר. ויכול להיות שהבנת את הדברים בצורה שגויה, ולכן הגעת עכשיו למסקנה שגויה. ולאנשים שמתעסקים בפוליטיקה... בואו נבהיר את העניין הזה ... לא דבר כזה או אחר, האם זה אומר שאתה גם לא כל שאר הדברים שהזכרת ברשימה? ואם אתה כן משהו, האם זה אומר שאתה לא יכול להיות גם עוד משהו אחר? ואם אתה לא משהו מסוים, האם אתה בכלל לא אותו הדבר לגמרי? אולי אתה דווקא כן קצת מהדברים שהזכרת שאתה ... המטרה שלך בעצמך, היא לחפש הזדמנות להיות מעורב ולהרגיש שאתה... והיא בכלל לא קשורה לנושא של חמלה על בעלי חיים? יכול להיות?! באמת? הרבה אנשים רוצים להיות מעורבים? מעורבים במה? ולמה זה קשור עכשיו לטענות שלך? או שאולי אתה מנסה למכור להם את ... יהיה שייך לך, כדי שתוכל להשתמש בו? הם לא מצרכים, הם לא רכוש מי החליט שהם לא מצרכים? ואם הם לא רכוש, אז הם לא יכולים להפוך להיות רכוש? והם לא חפצים דוממים וטיפשים שלא יכולים לחשוב ולהרגיש ומי החליט שהם לא חפצים דוממים וטיפשים? אולי כן? היית פעם בעל חיים? או שאולי בגלל שאתה כרגע מוצא יותר ... חיים, אז אתה חושב שהוא לא חפץ דומם, אבל באמת הוא כן? איך אתה יודע שלא? וסליחה, מי אמר שחפצים דוממים הם טיפשים שלא יכולים לחשוב או להרגיש? אתה? היית פעם דומם? או שאולי הם לא באים לך טוב בעין, אז אתה מזלזל בהם כי אין להם יכולת להתנגד לך? ונניח שבעלי חיים הם לא דוממים, אבל מי אמר שהם לא טיפשים? אולי הם כן? ואולי מבחינתם הסבל שלהם הרבה הרבה פחות כואב ומציק להם? אתה יודע שלא? איך אתה יודע? ומי שלא יכול לחשוב לא יכול להרגיש? אולי הדומם לא יכול לחשוב אבל כן יכול להרגיש? מי שמך להחליט מי חושב ומי מרגיש? ונניח שהם לא חפצים דוממים... אז מה? ונניח שהם כן מרגישים וחושבים, אז מה? האם ... החיים שנראים כמוך, רק הם חושבים. ואם האטומים של המוח שלך חושבים, אולי גם האטומים של האדמה חושבים? אתה יודע ויכול להוכיח שלא? ואם תיזכר היטב, כשהיית ילד, באותה התקופה חשבת, שגם לדומם יש תודעה ומודעות. נכון? אלא מה קרה מאז? שהתעשייה ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 3
... יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 3 מתי הייתה הפעם האחרונה שהדלקתם את הטלוויזיה וראיתם פרסומת לפטריות שיטאקי? אנשים שרים ורוקדים ... שנעלמה מבני האדם, זה אומר שחייבים להחזיר אותה. על אותו המשקל ממש, יכול לבוא היטלר וכיוב, ולעורר באנשים תחושות שבעד דיכוי גזעים אחרים... ולטעון שהעבדים דיכאו את התחושות האלו, כדי למרוד באדונים וכיוב. או במילים אחרות, זה ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 4
... שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 4 עכשיו, תקנו אותי אם אני טועה, אבל קו החשיבה הזה, הליך המחשבה הזה, זה הבסיס של כל צורות האפליה. ... עכשיו. וכשאני אומר אמפתיה, אני מתכוון לשים את עצמכם במקומם של בעלי החיים ולהתחיל להסתכל על הנושא מנקודת המבט של בעלי החיים, מנקודת המבט של הקורבן טכנית אתה לא באמת יכול לדעת מה בעל חיים אחר חושב מרגיש, כי מעולם לא היית הוא. אתה יכול להניח שהוא מרגיש כך או אחרת. אבל זה לא אומר מאומה. שים את עצמך לרגע במקום האדמה שאתה דורך עליה, תגלה כלפיה קצת אמפתיה. מה אתה מרגיש? טכנית, יתכן שהמערכת הרגשית ומערכת החשיבה של בעלי החיים, שונה משל בני האדם, ולכן יתכן שהם חווים אחרת לגמרי את הסבל כאב שלהם. וכן, אתה לא באמת יכול לדעת מה הם מרגישים. לדוגמה: ילד קטן שמרביצים לו, חווה את זה שונה מאדם מבוגר שמרביצים לו. וזה משום המשמעויות השונות שהאדם מייחס לזה שמרביצים לו, ... המוצר בחינם? האם כאשר אתה מנהל משא ומתן, אתה דואג לאינטרס שלך, או של האדם שמולך? ונכון, אפשרי להגיע למצב של הצדקת רצח. אז מה? עדיין זה לא רצח. מי שמשתמש בשכל שלו... יכול להגיע למצב שהוא יחריב את העולם. אז האם זה אומר שאסור להשתמש בשכל? האם זה אומר שכל שימוש בשכל הוא חורבן העולם? ולמה שאתה גארי יורופסקי, לא תחשוב מנקודת ... באמת? הרי עבורך גארי יורופסקי, יותר קל לך לראות סרטונים כאלו, מאשר לאכול בשר. לא?! האם זה שאתה לא רוצה לדעת איך וממה מייצרים מוצרי בישום שונים, האם זה אומר שאתה לא יכול להשתמש בהם? האם זה שאתה לא רוצה לדעת מה קורה לך בתוך הגוף ברמה הויזואלית, האם זה אומר שאתה לא יכול להשתמש בגוף שלך? האם זה שאתה לא רוצה לראות מישהו כשהוא לא נראה טוב, האם זה אומר שאתה אמור לא לרצות לראות אותו כשהוא כן נראה טוב? תסתכל טוב מאוד גארי ... שבני האדם מבצעים בבני אדם אחרים? אה, נכון, זה לא תמיד קורה. אבל כולם תמיד מתעללים בבעלי חיים בדרך לצלחת הבשר. נכון גארי יורופסקי? ומה האמת, שכל החיים האלו, אתה יכול למצוא בהם מקרים שבהם החזק מתעלל ומנצל את החולשה של החלש. בדיוק כמו שילדים עושים כשהם עוד קטנים. אז כל מי שמביא ילדים לעולם, האם הוא שותף לפשע הגדול ... ואולי תראה גם סרטונים איך המציאות והטבע והחיים מתעללים בבני אדם חסרי ישע. אז אולי הכל כאן זאת מזימה אחת גדולה של התאגיד הגדול ביותר של אלוהים? שמנצל ומתעלל בחלשים. יכול להיות? אז אולי צריך להילחם במציאות עצמה? אבל אתה לא אנרכיסט כמובן, רק אקטיביסט בלבד. נכון?! ועכשיו מוקרנות כמה דקות של סרטונים, שנראות כהתעללות בבעלי ... שבעלי החיים לא טיפשים, שזאת הנחת היסוד שלו, ואז ממילא הוא מניח שהם יודעים מה יקרה. ואז הוא מניח שהם גם לא יורדים מהמשאית, בגלל שהם יודעים מה יקרה. למרות שטכנית, יכול להיות שהם לא יורדים מהמשאית, דווקא בגלל שהם לא יודעים מה יקרה. והאם גארי יורופסקי יכול ברמה הטכנית להוכיח, למה בעלי החיים לא יורדים מהמשאית? תשובה: ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 5
... יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 5 אני חושב שדפוס ההתנהגות הזה הוא בלתי נסלח ומתקבל על הדעת! לא הולם מין הטוען שהוא מבין את ההבדל בין טוב לרע. או שאולי גארי יורופסקי, אתה כנראה לא יודע להבדיל בין טוב לרע, והמושגים התערבבו אצלך. יכול להיות?! בעלי החיים לא עשו לנו דבר אחד רע, שמצדיק את הזעם, והאכזריות שאנחנו מעניקים להם. והדוממים? והחלשים מאיתנו? להם זה כן מגיע? והאם לנו מגיע שבעלי חיים יאכלו אותנו אם הם היו ... האמת? ואולי מה שמניע אותך גארי יורופסקי לכל הסיפור הזה, זה הרצון שלך לעשות משהו שיראה לך כבעל משמעות לחיים שלך, ושסביב זה בנית סיפור שלם? יכול להיות? אולי חלק מזה אכן אמת. יכול להיות? יש לך הוכחה שלא זה מה שמניע אותך? יש לך הוכחה, שזה אפילו לא אחד מהמניעים שלך? ושוב פעם, הוא משתמש בזה שאנשים רוצים להילחם בבעיות שקורות בעולם, כמינוף לשכנע אותם לקנות את ... להפוך למקום טוב יותר או הפכו מישהו לאדם טוב יותר? באמת? האם אנשים אף פעם לא עושים כלום, אלא רק מדברים? זאת אכן האמת? וממתי לקחת רעיון שיכול להיות נכון ולהתייחס אליו כל אמת מוחלטת ולהילחם למענו, ממתי זה הפך את העולם למקום טוב יותר? והאם גארי יורופסקי, יכול להיות שאתה רצית להרגיש שאתה אדם טוב יותר, ולכן אתה מריץ את כל הקמפיין הזה? הקשיבו חברים, אני לא מנסה לנזוף בכם כשאני מדבר בצורה הזו, באמת. אני פשוט לא פוליטיקאי, אני לא זיין שכל, ... בנינוחות בסלון שלכם ומתחילים להוקיע זוועות במקום אחר... זה מס שפתיים טהור. זו ההגדרה של מס שפתיים. בדכ אנשים מוקיעים זוועות במקום אחר, כשהם לא יכולים לעשות שום דבר בנידון. זה בהחלט לא הופך את זה למס שפתיים. אבל טבעונות, הנה ההזדמנות לקיים הלכה למעשה את רעיונות החמלה שמשמיעים לנו בכל מקום. זו ההזדמנות שלכם להראות לאחרים כמה ... הפה), כמו כלבים, חתולים ואריות כדי לקרר את עצמנו. אין טפרים בידיים אנושיות. טפרים הם סימן היכר של הקרניבורים והאומניבורים. יש לנו אנזימי עיכול לפחמימות ברוק שלנו. רק להרביבורים יש אותם, מכאן שאנחנו אמורים לאכול כמויות עצומות של פחמימות, כמו פירות וירקות. השיניים שלנו? רחבות, קצרות, קהות, שטוחות, בדיוק כמו השיניים של ... טוחנים ולועסים כשאנחנו אוכלים. אם אתה טוחן ולועס כשאתה אוכל, כמו שכולנו עושים, אתה הרביבור (אוכל צמחים). הלסתות של קרניבורים ואומניבורים יכולות לנוע רק כלפי מעלה ומטה, בצורה אנכית לקרוע ולבלוע. אין פעולת טחינה ולעיסה מצד לצד אז קודם כל, העובדות שמציג גארי יורופסקי, לא בהכרח מדויקות ואפילו לא בהכרח נכונות. או אפילו יותר ... משהו שאתה יכול ורוצה לעשות, גם אם מלכתחילה לא נועדת לעשות זאת. וכמובן, שזה שנועדת לעשות משהו, זה כמובן לא מחייב אותך לעשות זאת. ובנוסף, יכול להיות שהאדם כן נועד לאכול גם בשר, אבל יש באגים במערכת שלו. כי בחיים כידוע, לא הכל מושלם. אז זה שיש באגים במערכת, האם זה אומר שאסור לאדם לנסות להתגבר על המכשולים האלו? האם זה שהגוף שלך מוגבל לעשות משהו, האם זה אומר שאתה חייב להגביל את עצמך למוגבלות של הגוף שלך, או שאתה יכול לעשות גם דברים שהגוף שלך מוגבל לעשות אותם? גוף האדם הוא למעשה 100% הרביבורי - זאת לא עובדה אלא פירוש. בהנחה שהעובדות שלו נכונות, גם אז נכון יותר לומר, שהאמת היא שגוף האדם נראה ... הבשר?! למה לא כולם מסכימים שזה לא בריא, כמו שמסכימים על עישון לדוגמה וכיוב? ונניח שזה לא בריא, האם האדם חייב לעשות רק את מה שבריא? האם האדם לא יכול אסור לו לעשות גם דברים שפוגעים בבריאות שלו, כגון עישון וכיוב לדוגמה?! טפרים הם סימן היכר של הקרניבורים והאומניבורים - אולי לא? מי החליט שזה סימן ההיכר. אולי המערכת צריכה לאכול ... מראש בצורה האופטימאלית ביותר לעשות משהו, האם זה אומר שהיא לא אמורה לא נועדה לא יהיה טוב יותר אם היא כן תעשה את אותו הדבר?! יש לנו אנזימי עיכול לפחמימות ברוק שלנו. רק להרביבורים יש אותם - מי החליט שרק להרביבורים יש אותם? יש אותם רק לאלו שאתה מגדיר אותם כהרביבורים. אבל יש אותם גם לבני האדם, שהם לדוגמה לא רק הרביבורים. מכאן שאנחנו אמורים לאכול כמויות עצומות של פחמימות, כמו פירות וירקות - האם זה שלמערכת יש יכולת X, האם זה הוכחה שהיא אמורה להשתמש ביכולת שלה? האם לא יכול להיות שתהיה לאדם יכולת, שהוא לא אמור חייב להשתמש בה? האם כל החלקים שבגוף האדם יש להם שימוש? באמת? בדיוק כמו השיניים של הרביבורים אחרים - של אלו שאתה מגדיר כרביבורים. אם אתה טוחן ולועס כשאתה אוכל, כמו ... יש מכנה משותף בינך לבין מישהו אחר, זה עדיין לא אומר שאתה מוגדר אמור להיות, אך ורק או בכלל, כמו אותו מישהו אחר. בקיצור, גארי יורופסקי מניח שיכולות המערכת בעיניו, מעידות על המטרה שלה ומחייבות את המערכת לפעול לפי המטרה שלה ואך ורק לפי המטרה שלה. הוא לא מקבל את האפשרות שאולי מערכת יכולה אמורה לעשות, גם דברים שהיא לא מסוגלת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היצירתיות של האדם, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היצירתיות של האדם, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לזוגיות בנושאי היצירתיות של האדם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 10:29:10 - wesi1