אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנצחת נפטרים, אסון הכרמל, כבוד המת, למות למען מטרה, התמודדות עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים - פרומו ✔ מדוע חשוב למשפחות הנפטרים שהשם יופיע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הנצחת נפטרים, אסון הכרמל, כבוד המת, למות למען מטרה, התמודדות עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים
מדוע חשוב למשפחות הנפטרים שהשם יופיע ביד לבנים?

אחת השאלות העיקריות שאליעד מעלה בשיחה היא מדוע משפחות הנפטרים מתעקשות כל כך ששמות יקיריהן יופיעו ביד לבנים או במקומות הנצחה שונים. הנחת היסוד שעומדת מאחורי השאלה היא, שהאדם כבר מת ואינו יכול להפיק תועלת מכך. אולם, אליעד מסביר בפירוט כי עבור המשפחות עצמן ההנצחה משמשת כמנגנון התמודדות משמעותי עם אובדן. עבור בני המשפחה, הנצחת יקיריהם יוצרת תחושה של משמעות, של כבוד ושל סטטוס חברתי גבוה יותר. המשפחה יכולה לומר לעצמה ולאחרים שהאדם הקרוב אליהם לא מת סתם, אלא הקריב את חייו למען מטרה גדולה יותר - למען המדינה או למען הקהילה. לכן, עבורם, יש משמעות עמוקה להכרה ציבורית זו, משום שהיא נותנת להם נחמה ותחושה שהקרבתו לא הייתה לשווא.

מה המשמעות העמוקה של הנצחה עבור המשפחות?

אליעד מסביר שיש כאן מנגנון פסיכולוגי עמוק. המשפחה משקיעה עשרות שנים של משאבים רגשיים, כלכליים ואנושיים בגידולו של אדם, וכאשר הוא מת, במיוחד בנסיבות טראגיות כמו אסון הכרמל או במקרים של נפילה בשירות המדינה, המשפחה חווה את המוות כאובדן כפול - הן של האדם עצמו והן של כל ההשקעה שהשקיעו בו במשך שנים רבות. זו תחושה של אובדן ושל "פשיעה" מצד המציאות כלפיהם. ההנצחה נועדה לתת משמעות לאובדן ולסבל הזה, ולהפוך את המוות ממקריות חסרת משמעות למשהו בעל ערך גדול יותר.

לדוגמה, אם אדם נפטר בשריפה כמו באסון הכרמל, והמשפחה חווה תחושת כאב גדולה, עצם הידיעה שהוא מת למען הצלת חיים או למען המדינה מאפשרת להם להרגיש שהמוות שלו היה למען מטרה חשובה, ושיש משמעות לסבל שלהם.

האם לנפטר עצמו יש ערך בכך שמנציחים אותו?

אליעד מרחיב על כך ואומר שלנפטר עצמו אין משמעות ממשית בעצם ההנצחה. הוא מסביר באמצעות דוגמה, שאם אדם נפטר, הוא כבר אינו מזדהה עם הגוף שלו. כשהתודעה עוזבת את הגוף, האדם כבר אינו מזדהה עם גופו. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם חותכים לך שיערה מהראש, אתה כבר לא אומר על השערה שנחתכה "זה אני", למרות שקודם היא הייתה חלק ממך. באותה צורה, לאחר שהאדם נפטר, הוא כבר לא מזדהה עם הגוף ולא אכפת לו אם שמו מופיע על קיר או אנדרטה.

לכן, אליעד מסביר שההנצחה למעשה אינה מיועדת לנפטר אלא למשפחה שנשארה מאחור, כיוון שהמשפחה עדיין מזדהה עם גופו ועם הזיכרון של האדם שנפטר. המשפחה חושבת שהאדם שנפטר היה רוצה להיות מונצח משום שהם עצמם עדיין חושבים מתוך הזדהות עם הגוף.

כיצד ההנצחה משפיעה על תפיסת החיים והמוות של אנשים אחרים?

בנוסף, אליעד מסביר שלעצם ההנצחה יש השפעה גם על אנשים חיים אחרים. אם אנשים מתים "סתם", כלומר, ללא מטרה מיוחדת, זה עשוי לעורר תחושת חוסר משמעות גם בחייהם של האנשים החיים. מנגד, אם לאנשים יש תחושה שהמוות של מישהו היה למען מטרה נעלה, זה נותן להם תחושת משמעות חזקה יותר בחיים עצמם. ההנצחה יוצרת בעצם נפרדות ומשמעות נוספת למשחק החיים. ככל שיש יותר משמעות למוות, כך גם החיים עצמם נתפסים כבעלי משמעות גדולה יותר.

לדוגמה, אדם שרואה כי מישהו הונצח ביד לבנים על הקרבתו, יכול לחשוב לעצמו שיש משמעות לחיים ולמוות, ולהרגיש כי הוא עצמו חי בתוך עולם של משמעויות...
כאב לתת מאבק פנימי האם יש משמעות אובדן חוסר משמעות רגשיים לשאול הרגשה הזדהות עם הגוף התמודדות אגו אובדן אובדן משמעות אסון אסון הכרמל אסונות החיים הנצחת נפטרים התמודדות התמודדות עם אובדן חיים כבוד כבוד המת להתמודד להתמודד עם אובדן למות למות למען מטרה למען מטרה מהות החיים מוות מטרה מטרות מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעות הסבל משמעות סבל סבל תכלית תכלית החיים
תכלית הידיעה - מהי תכלית הידיעה? מהי ידיעה שלמה? איך להגיע לתכלית הידיעה?
תכלית הידיעה - מהי תכלית הידיעה? מהי ידיעה שלמה? איך להגיע לתכלית הידיעה? פילוסופיה. לוגיקה. מהי מהותה של תכלית הידיעה והידיעה השלמה? תכלית הידיעה = שלמות הידיעה. לדעת דבר בשלמות = תכלית הידיעה של הדבר. הקדמה: כל ידיעה מתחלקת ל 3 גורמים. היודע את הידיעה. הדבר שאותו יודעים. והידיעה שמחברת בין זה שיודע לבין הדבר שאותו ... שמחבר את הרוצה ואת הדבר שאותו הוא רוצה. כל 3 הגורמים הנל של כל ידיעה כנל, הם כולם מהות אחת. היודע + הידיעה + הדבר הידוע, שלושתם נמצאים בתוך המציאות שמכילה את שלושתם. המציאות מהווה גם את היודע, גם את הדבר שיודעים וגם את הידיעה שמחברת אותם. ונחזור לעניין תכלית הידיעה: כדי לדעת את הדבר בשלמות, יש לדעת את המהות האמיתית שלו. כדי לדעת את המהות של הדבר בשלמות, יש להיות הדבר עצמו. כי רק הדבר עצמו יודע את עצמו בשלמות. לדעת את המהות של דבר בשלמות = לדעת את המהות של הדבר, המהות שמאחדת את היודע ואת הידוע. כי כאשר יודעים את הדבר בשלמות, יודעים את המהות. והמהות של היודע ושל הידיעה ושל הדבר שאותו יודעים היא אחדות גמורה. ולכן תכלית הידיעה שלא נדע. ידיעה שלמה = שהידיעה לא תהיה נפרדת וחיצונית מהאדם, אלא שהדבר שאותו יודעים יהיה המהות של היודע = ידיעה עצמית. ידיעה שלמה = שלא יהיה הבדל בין היודע לבין הדבר שאותו יודעים, אלא שתהיה אחדות ביניהם. כאשר יש אחדות, זאת כבר לא ידיעה שכלית, אלא הוויה רגשית = אחדות שלמה. ואיך מגיעים לתכלית הידיעה והידיעה השלמה? על ידי הסתכלות אל השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה באחדות גמורה מצד המהות שלהם. בשורש של המציאות, גם זה שיודע וגם הדבר שאותו הוא יודע, וגם הידיעה עצמה, הם שלושתם דבר אחד. כאשר האדם מסתכל תמיד אל השורש של כל דבר, על ידי זה המהות שלו מתאחדת עם כל הדברים = הופך להיות אחד עם כל הדברים = תכלית הידיעה שלא נדע כנל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה = התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית הידיעה = לדעת את הכל = לדעת את ה
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה?
... השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה? שכל. גבולות השכל. לדעת הכל. מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? תשובה: המקסימום שהאני והשכל של האדם יכול לדעת, זה את המהות של האני עצמו. הסבר: ניקח כל ידיעה באשר היא ... לו, אאכ הוא יכנס לתוכו כדי שיהיה ניתן לדעת אותו. ומאחר שכל הידיעות שאותן יכול לדעת האני נמצאות ונובעות מתוך האני, הרי שלהבין את המהות הפנימית ואת השורש של האני, כולל בתוכו את כל מה שהאדם יכול לדעת. כאשר האדם מבין את המהות של האני, הרי שהוא בעצם מבין את השורש שממנו מגיעות כל התשובות וכל המידע שמספק האני. ולכן הבנת המהות של האני = ידיעת כל מה שהאני יכול לדעת. ומדוע ככ קשה לאדם להבין את מהות האני? משום שכדי להבין את מהות האני, יש צורך להכניס לתוך האני את עצמו. הסבר: קיימת מהות X. המהות ה X מהווה את האני + את המחשבה שאותה חושב האני + את כל מה שקיים. המהות של האני מקיפה את האני עצמו. המהות של האני מקיפה את המחשבה עצמה. המחשבה היא חלק ונגזרת של המהות של עצמה. המהות של המחשבה מקיפה את המחשבה ולכן קשה להכניס לתוך המחשבה את המהות של עצמה. מאותה הסיבה קשה לאני להכניס אל תוך מחשבה את המהות של עצמו. כי זה לנסות להכניס את האני אל תוך ... תוך עצמו. אז איך בכל זאת אפשר להבין מהו אני? תשובה: על ידי שמקרבים את השכל עד לנקודה הסופית שלו, על ידי זה הוא מתחיל להבין קצת מהי המהות של האני. פירוש: ככל שהאדם מעמיק יותר בשכלו ... ככל שהשכל נהיה גדול יותר, כך האדם מבין יותר ויותר דברים, עד שהאדם מגיע לנקודה שבה הוא אינו יכול לדעת שום דבר נוסף, מלבד לדעת את המהות של האני שלו. כאשר האדם יודע כבר את הכל והדבר האחרון שאותו הוא אינו יודע, הוא את עצמם המהות של עצמו, על ידי זה השכל של האדם עושה מאמץ לפרוץ אל מחוץ לגבולות של עצמו. וכאשר זה קורה, אז השכל של האדם מבין קצת את המהות של עצמו. ברגע שהאדם מבין את המהות של עצמו, זה בעצם הרגע שבו הוא יודע את כל מה ... אחרי שהוא כבר יודע את הכל, עדיין הוא יכול לדעת יותר. רק שאחר כך הידיעה היא מסוג שונה. הסבר: כפי שכבר ביארתי, האדם אינו יכול לדעת את המהות של עצמו בשלמות מלאה, מאחר שזה לנסות להכניס אין ... לדעת קצת מהאין סוף, באמצעות הדמיון רגש הוויה עצמית וכולי. ומשום שזורק ידיעה חלקית ממילא ניתן לדעת יותר. גם אחרי שהאדם כבר הבין את המהות של עצמו, מאחר שהידיעה אינה שלמה לחלוטין, ממילא הוא כל הזמן מנסה להבין יותר את המהות העצמית שלו. ואז בכל פעם האדם מבין עוד קצת, את ... שהוא כבר הבין קודם. זא לא מדובר כאן על ידיעה חדשה שונה מהידיעה הקודמת. הידיעה החדשה זהה לחלוטין לידיעה הקודמת. אין שום הבדל בין המהות של הידיעה הקודמת לבין המהות של הידיעה החדשה. ההבדל הוא רק בעומק בתחושה ... אך אין דרך למצוא שום הבדל שכלי כלשהו בין הידיעה הקודמת לידיעה החדשה. סיכום: השורש לכל הידע של האדם נמצא בתוך האני של עצמו. הבנת מהות האני, היא בעצם השורש לדעת את כל מה שניתן לדעת. להבין את מהות האני = לראות את התמונה המלאה על האני = להסתכל ...
האם יש תכלית לבריאה? ומהי התכלית של התכלית עצמה?
... יש תכלית לבריאה? ומהי התכלית של התכלית עצמה? טיעון: לכל תהליך בעולם יש תכלית. ומכך ניתן להסיק כי גם לבריאה כולה יש תכלית. סוף טיעון. הפרכה: ראשית לא ניתן להוכיח כי אין יוצא מן הכלל. יכול להיות שלכל דבר יש תכלית, אך לעולם כולו אין תכלית. בנוסף, נשאל את השאלה הפשוטה, מדוע התכלית עצמה קיימת? דהיינו, מהי הסיבה שבגללה התכלית עצמה קיימת? או במילים אחרות, מהי הסיבה שבגללה קיימת תכלית כלשהי? אם נאמר שאין סיבה ותכלית לכך שיש תכלית כלשהי, הרי שאין סיבה לשום דבר. ואם נאמר שיש תכלית וסיבה לכל דבר, אז תמיד נמשיך לשאול, מהי הסיבה שבגללה קיימת סיבה כלשהי? ומהי התכלית שלשמה קיימת תכלית כלשהי? מסקנה אפשרית: איננו מבינים את תכלית הבריאה והאם בכלל יש תכלית , וממילא לא ניתן לשאול מהי התכלית וכולי. ...
מהי תכלית הבריאה? להתקרב / להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית?
... תכלית הבריאה? להתקרב להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית? טיעון: תכלית הבריאה היא להתקרב לבורא ולחזור להיות באחדות עם ... השלמות. וכדי להגיע אל השלמות, יש להתחבר אל הבורא. סוף טיעון. הפרכה: אילו תכלית הבריאה הייתה כדי להתקרב לבורא, אז ממילא הבורא לא היה בורא את הבריאה. אילו תכלית הבריאה היא להיות באחדות עם הבורא, הבורא היה יכול ... את הבריאה ולהשאיר את הכל באחדות עם עצמו, ואז ממילא לא היה חסר דבר. אז מהי תכלית הבריאה? תשובות אפשריות: 1 - אין תכלית לבריאה. הבריאה היא היוצא מן הכלל. דהיינו, גם אם לכל דבר יש תכלית, לבריאה עצמה אין תכלית כלשהי. 2 - איננו מבינים את תכלית הבריאה. 3 - תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא. הוכחה: הבריאה עצמה. מכך ... עם הבורא, זה נגד רצון הבורא, כי אחרת הוא לא היה בורא את הבריאה. נשאל: למה שתכלית הבריאה תהיה להתרחק מהבורא? נשיב: 1 - איננו מבינים את התכלית, אך זו התכלית וניתן להבין אותה מעצם תהליך הבריאה. 2 - הבורא הוא ... ברא את הבריאה, כדי שיהיה מישהו אחר שהוא אינו אלוהים ושיהיה לו טוב. זא תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא, כדי להגשים את רצונו של ...
אלוהים - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?!
... - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?! טיעון: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה + אלוהים הוא כל יכול + אלוהים לא עושה שום דבר בלי סיבה. ...
רע - הכל לטובה, הכל לרעה, תכלית הרע, למה אלוהים עושה רע? מטרת הרע, סיבת הרע, למה יש רע?
רע - הכל לטובה, הכל לרעה, תכלית הרע, למה אלוהים עושה רע? מטרת הרע, סיבת הרע, למה יש רע?
... - הכל לטובה, הכל לרעה, תכלית הרע, למה אלוהים עושה רע? מטרת הרע, סיבת הרע, למה יש רע? האם הרע באמת קורה לטובה? אליעד כהן מסביר באופן מפורט בהרצאה זו על הטענה הנפוצה שהכל ... שאלוהים בעצם רוצה שהאדם יסבול. הוא לא עושה זאת למטרה טובה, אלא עושה זאת מתוך רצון ברור לגרום לאדם להרגיש רע. האם הכל באמת לטובה או שזהו שקר מוחלט? אליעד כהן מתייחס גם לטענה הנפוצה הכל לטובה ... לסבל זמני כדי להעניק שכר בעתיד היא חשיבה יהודית במהותה, וזו בעצם מחלת נפש קשה שנמשכת אלפי שנים. היהודים מאמינים שהסבל בגלות הוא למען העולם הבא או למען שכר עתידי, אך אליעד כהן מגדיר זאת כטירוף ... הישות הבלתי מוגבלת, לא זקוק ולא עושה דבר למען מטרה אחרת. הוא עושה כל דבר לשם אותו דבר עצמו בלבד. למה באמת אלוהים גורם לאנשים לסבול? אליעד מדגיש שוב ושוב: כשאתה סובל, הסיבה היחידה לכך היא ... כפי שהוא, כולל הרע שבו. העולם לא נוצר בשביל שום מטרה אחרת, אלא בשביל עצמו בלבד. הסבל והכאב אינם אמצעי להגיע לתוצאה חיובית, אלא התוצאה עצמה שאלוהים חפץ בה באותו הרגע. אם אלוהים היה רוצה אחרת, ...
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים, ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת וברורה. לטענתו, התפיסה הזאת היא ... והיא נובעת מחוסר הבנה בסיסי של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל אנשים ... לקיים את רצון האל. אבל אליעד מפריך את הטענה הזאת באמצעות שורה ארוכה של הסברים ודוגמאות מפורטות, הממחישות את האבסורד שברעיון. האם חוכמה מחייבת פעולה בעלת תכלית? הטענה של הדתיים היא שאדם חכם פועל תמיד מתוך מטרה מסוימת. אך אליעד מסביר שזו טעות גמורה, כי גם אנשים חכמים פועלים לפעמים ללא תכלית ברורה, לדוגמה - במשחקים. משחק הוא דוגמה לפעילות שנעשית לכאורה ללא תכלית מוגדרת או מטרה רחוקה, אלא לשם ההנאה או ההתנסות עצמה. כלומר, לא כל פעולה שנעשית מחוכמה חייבת להיות מכוונת להשגת תכלית כלשהי. יתרה מזאת, אליעד מבהיר שישנה אפשרות נוספת, שאלוהים הוא כה חכם, ברמה כזו גבוהה, שדווקא בזכות החוכמה העצומה שלו, הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא תכלית כלל. כלומר, דווקא מי שהוא כל כך חכם יכול להיות חופשי מהצורך בתכלית מוגדרת למעשיו. האם תכלית האל מחייבת הוראות יצרן לאדם? אליעד תוקף את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא בכלל אחרת לחלוטין: אולי הוא ... אחרות, שמתחרות ביניהן מי יכולה ליצור עולם יותר מוזר או יותר משוגע. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שאין הכרח שאלוהים מתייחס לאדם בכלל, כפי שהוא לא מתייחס לתכלית של חרקים או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית של אלוהים היא בכלל למלא את רצונו באופן מיידי, כלומר, - אלוהים פשוט רוצה לעשות מה שהוא עושה באותו רגע, וזוהי התכלית שלו. ולכן, כל רעיון שיש לאדם תפקיד מיוחד לעזור לאלוהים להשיג את מטרתו בעתיד הוא אבסורדי לחלוטין. בנוסף, אליעד טוען שאם אלוהים הוא אכן חכם עד אינסוף, הוא אמור להיות מסוגל להשיג את מטרותיו ללא כל צורך במערכת מסובכת כמו הדת, מצוות או הוראות ספציפיות לאנשים. הוא מגדיר את הרעיון של התורה והדתות השונות כקונספט משוגע וחולני, כי אלוהים בעל חוכמה אינסופית אמור להיות מסוגל להשיג את תכליתו ללא כל סיבוך או עזרה חיצונית מאנשים. האם ייתכן שלא קיימת תכלית לאלוהים בכלל? נקודה חשובה שאליעד מדגיש היא שהרעיון של תכלית מעיד בהכרח על קיומו של חיסרון. הרי אם לאלוהים יש תכלית, פירוש הדבר שיש לו צורך להשיג משהו שעדיין ...
חווית התכלית, של המציאות כולה - איך לחוות אותה?
... התכלית, של המציאות כולה - איך לחוות אותה? כשאדם מבין באמת וחווה באמת, את התכלית והסיבה, של כל האירועים כולם, הוא חווה שלמות. משום, ששביעות רצון מלאה מהמציאות, היא אפשרית, ... את הסיבה האמיתית של האירוע, מנקודת המבט של המסובב הראשון, אז הוא חווה את השלמות, כמו שהמסובב הראשון, חווה שביעות רצון מלאה מהמציאות. ומי שרוצה להבין ולחוות את התכלית הסופית של כל המציאות כולה, בכל דבר, לשם כך עליו לקשר את עצמו, אל התכלית של כל דבר. והכוונה היא, שהאדם מוכרח לעשות את כל מעשיו, מתוך התבוננות על תכליתם. כי מי שעושה את מעשיו מתוך הרגל, הוא בעצם הורג את החיות ואת החיים שלו. ומי שרוצה להעיר את עצמו ולקום בתחיית המתים, הוא מוכרח להתבונן על כל פעולה רגש מחשבה שלו, ולהבין מהי התכלית ומהי הסיבה, שבגללה הוא עושה את מעשיו. ועל ידי זה שהאדם מוסר את נפשו, לחבר ולקשר את מחשבתו אל התכלית של כל דבר, על ידי זה בסופו של דבר, האדם מגיע אל הבנת התכלית של כל המציאות כולה, ואז הוא מחובר אליה בחוויה שלו, וחווה את השלמות תמיד. ...
תכלית המציאות / סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית?
תכלית המציאות סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית? כפי שהובהר במקומות אחרים, אם נאמר שלכל דבר יש סיבה, זה מוביל לכך, ... שונות של אותו הדבר ממש, והכל אחד וכולי. וכאן נבאר, מדוע לא יכול להיות, שכל דבר הוא סיבת עצמו. משום, שלומר שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו הוא, שאין שום תכלית אחרת, מלבד הדבר עצמו. כי יש אפשרות להסתכל ולומר, שלכל המציאות כולה יש תכלית אחת, וכל הסיבות מובילות אליה. וכאשר אנחנו אומרים שכל דבר הוא סיבת עצמו, זה בעצם אומר, ששום דבר, לא מוביל אל איזו תכלית רחוקה כלשהי, אלא כל דבר מוביל אל תכלית עצמו. ובכך בעצם אנחנו אומרים, כי כאשר דבר כלשהו קורה, אז בעצם, דרכו מתגלה, שתכלית המציאות הסופית, היא הדבר עצמו. כי הרי הוא לא משרת שום תכלית אחרת, אלא הוא עצמו התכלית הסופית. וזה כמובן דבר, שאינו אפשרי לומר כלל עפ השכל הנפרד. כי לא יכול להיות שהתכלית הסופית של המציאות, תשתנה כל הזמן. כי אם תכלית המציאות עצמה משתנה, הרי שזה אומר, שזאת לא תכלית של אמת. כי אם זאת הייתה התכלית באמת, היא לא הייתה משתנה. ואם היא משתנה, אז זה אומר שהיא לא התכלית האמיתית. וכאשר אומרים שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו, שהוא עצמו התכלית הסופית. אבל, אם הוא עצמו התכלית הסופית, אז כיצד הוא משתנה? ולמה הוא לא היה קיים כל הזמן? כי התכלית הסופית של המציאות, היא לא יכולה להשתנות. ואעפכ, כל דבר הוא תכלית עצמו כנל. וכיצד הדבר אפשרי? ומי שיעמיק בזה, יראה את האמת, שבאמת הכל אחד. כי התכלית הסופית, היא מהות הכל. וההבנה שכל דבר הוא התכלית הסופית, היא בעצם לבוש של ההבנה, שהצורה נכללת במהות שלה, לישות אחת ממש. ואם יש תכלית אמיתית, אז קיומה הוא מחויב מצד עצמה. כי אם קיומה מחויב מצד דבר אחר, הרי שהיא לא התכלית האמיתית. כי קיומה תלוי בדבר אחר, שתכלית קיומו, זאת לא התכלית שנובעת ממנו וכולי. ואם יש תכלית למציאות, שהיא מחויבת מצד עצמה, הרי שהתכלית הזאת, לעולם לא יכולה להשתנות. ואכ היא תמיד צריכה להיות מושגת. כי תכלית המציאות שמחויבת מצד עצמה, פירושו שהמציאות מחויבת להיות בצורה כלשהי. ואם המציאות באמת הייתה מחויבת להיות בצורה כלשהי, אז היא לא הייתה משתנה כל הזמן. וגם אם נאמר שאין תכלית, אז זה אומר, שהאין
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
... לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית מדוע אנשים מתקשים לקבל החלטות? ... והראשון ביותר הוא של אלוהים עצמו, מאחר שכביכול לא הייתה סיבה הגיונית לברוא את העולם, וכל סיבה שמישהו יציע לכך מיד תיתקל בשאלה נוספת: ומה הסיבה שלשמה קיימת התכלית הזאת?. כך נוצר מצב פרדוקסלי שבו ... הוא נברא בפועל, ומצד שני מוכרח שאין סיבה כי לא ניתן להצדיק סיבה מוחלטת והגיונית לבריאה זו. הספק של אלוהים הוא בעצם המקור לכל ספק אחר שקיים בעולם, כי הספק הוא מהותי בעצם הקיום של כל דבר. כלומר, ... יש סיבה מוחלטת לבריאת העולם? אליעד מדגיש שאין אפשרות לתת תשובה שכלית מוחלטת לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. כל תשובה שכלית שתינתן תוביל מיד לשאלות נוספות על התכלית של התכלית עצמה. מכאן נובע הפרדוקס שההחלטה ... העמוקה שכל תשובה שננסה לתת לשאלה הגדולה ביותר - מדוע אלוהים ברא את העולם - לא תספק את השכל באופן מוחלט, משום שלכל תשובה אפשר לשאול את שאלת ההמשך: ומהי הסיבה לתכלית עצמה? הדבר נכון גם ברמה הפרקטית ... אחד פותרת את ההתלבטות? אליעד מדגים זאת בכך שכאשר אדם באמת מבין את השאלה שלו לעומק, הוא רואה שהכל אחד, שהדברים שלכאורה מנוגדים הם בעצם ביטויים שונים של אותה מהות. ברגע שאדם מבין זאת, ההתלבטות ... ההחלטה אינה באמת משנה, והכל הוא אחד. לדוגמה, אדם שמתלבט אם לעזוב את הבית או להישאר בו יפסיק לסבול כשהוא יבין שבעומק שני המצבים הם למעשה אותו דבר, מאחר שאין משמעות מוחלטת לשום החלטה. עצם ההבנה ... לספק ולחוסר הוודאות, גם אם הוא ממשיך לפעול ולבחור בפועל דבר מסוים. למה אלוהים ברא את העולם? מה השורש של הסבל בהתלבטויות? איך לקבל החלטה בלי סבל? האם יש תכלית לתכלית עצמה? מדוע הכל ... פשוט? נגיד בן אדם ביומיום מתלבט באיזו התלבטות ואז הוא אומר טוב מה לעשות ואז אני אומר לו טוב בא ננסה להבין את השאלה שלך למה אתה רוצה ככה ולמה אתה רוצה ככה, מה מהות הספק ואז אם הוא מבין את השאלה ... של דבר זה לא ישנה שום דבר. אליעד: תבין אין שום אפשרות לתת תשובה שכלית לשאלה למה אלוהים ברא את העולם כי כל סיבה שתיתן אני אשאל אותך ומה הסיבה שלשמה קיימת התכלית הזאת ואף על פי כן הוא ברא, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנצחת נפטרים, אסון הכרמל, כבוד המת, למות למען מטרה, התמודדות עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: החיים, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: החיים, איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן קריירה, מנטורינג בנושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 22:28:14 - wesi1