אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים ✔ובו יתבאר העניין של:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
ובו יתבאר העניין של: בעיות התנהגות של ילדים. ויתבאר, ממה נובעות בעיות התנהגות אצל ילדים? וכיצד צריך לטפל בבעיית התנהגות של ילדים? ועוד.

וכאן יתבאר, העניין המרכזי שאליו צריך לשים לב, כאשר לילד יש בעיות התנהגות כאלו ואחרות. כי לחלק מהפסיכולוגים, יש תיאוריות כאלו ואחרות, לגבי בעיות ההתנהגות של הילדים. ויש כאלו שנדמה להם, שבעיות התנהגות של ילדים, שונות במשהו, מהפרעות התנהגות של אנשים מבוגרים. אך האמת היא, שאין שום הבדל כלשהו, בין בעיות התנהגות של אנשים מבוגרים, לבין בעיות התנהגות של ילדים.

כי הילד, הוא בן אדם לכל דבר ועניין. וכל מה שנכון לגבי אדם בוגר, נכון גם לגבי אדם קטן, שנקרא ילד קטן. והילד הקטן, הוא אדם, לכל דבר ועניין. עם בחירה חופשית משל עצמו, ועם העדפה אישית ועם רצון אישי משל עצמו. ולילד, יש מערכת שיקולים עצמאית משל עצמו, גם אם היא נראית כמערכת שיקולים לא הגיונית, בעיני המבוגרים, שלא מבינים את העולם של הילדים.

והעניין שצריך לדעת הוא, שכל בעיית התנהגות של ילדים, בדיוק כמו כל בעיית התנהגות של אדם מבוגר, נובעת, מתוך בעיה רגשית שיש לאדם המבוגר, או לאדם הצעיר, שהוא הילד הקטן. כי לכל אדם בעולם, יש בעיות רגשיות כאלו ואחרות, שהן אלו שאחראיות להתנהגות שלו. וכאשר הילד הקטן, יש לו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, זה הכל רק בגלל בעיות רגשיות שיש לאותו אדם קטן, שהוא הילד הקטן.

וכאשר רוצים לטפל בבעיות התנהגות של ילדים, מוכרחים להבין את הבעיה הרגשית של הילד, שממנה נובעת ההתנהגות הבעייתית שלו. ומי ששולח את הילד שלו, לטיפול פסיכולוגי לילדים, עליו לוודא, שאותו פסיכולוג ילדים, הוא מבין היטב, את הבעיה הרגשית של הילד, שבגללה הילד מתנהג כפי מה שהוא מתנהג.

כי פסיכולוג ילדים, שלא מבין את תת המודע של הילד, ופסיכולוג ילדים, שלא מבין את הבעיה הרגשית האמיתית של הילד, הוא כמובן, לא באמת יכול לעזור לילד. אלא, הטיפול הפסיכולוגי לילדים שהוא נותן לילד, הוא רק סוג של התעללות בילד שלך.

כי גם בני אדם בוגרים, לא תמיד יודעים להסביר את עצמם. ורוב בני האדם בעולם, גם אלו שחושבים שהם מודעים לעצמם, גם הם רובם ככולם, לא מודעים לעצמם בשלמות. וכמעט אף אחד לא מכיר את תת המודע שלו, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכאשר יש לאדם בוגר בעיית התנהגות כלשהי, אז ככל שהוא יותר מודע לעצמו, כך הוא מבין טוב יותר, מהי הבעיה הרגשית שלו, שהיא זו שיוצרת, את בעיית ההתנהגות שלו.

אבל ילד קטן, שהוא עדיין אדם קטן, כמעט ואין לו שום יכולת להגדיר ולהסביר, לא לעצמו ולא לאחרים, מהי הבעיה הרגשית שלו שמציקה לו. והילד מבטא את הבעיה הרגשית שלו, דרך בעיית התנהגות כזו או אחרת. והילד מתנהג בצורה מופרעת ובצורה אלימה וכיו"ב, רק כדי לבטא את זה שהוא סובל מבעיה רגשית מאוד עמוקה, שאין לו מושג איך להתמודד איתה. וטיפול פסיכולוגי לילדים, יכול להיות טיפול טוב, רק כאשר הפסיכולוג ילדים, יודע היטב, מה בדיוק קורה בתוך תת המודע של הילד. אחרת, זוהי התעללות בנפש של הילד, ורצוי להימנע מכך, ולקבל סיוע, ממי שבאמת מכיר את נפש הילד שלך.

והבעיה הרגשית המרכזית שממנה סובלים ילדים קטנים, היא חוסר היכולת שלהם להגיע לאיזון רגשי, בין הצורך שלהם בחופש אישי, לבין הצורך שלהם בלהציב גבולות לעצמם. כי הילד, כאשר הוא נולד, הוא נולד כמעט בלי שום הגדרות של טוב ורע כלשהן. וכדי לשרוד כאן בעולם, לשם כך מחנכים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע.

ומצד אחד, זה עוזר לילד לשרוד כאן בעולם, וזה גורם לכך שלילד תהיה משמעות לחיים שלו. כי בלי הגדרה של טוב ורע, אין משמעות מיוחדת לחיים. אבל מצד שני, זה גם לוקח לילד, את החופש האישי והרגשי שלו.

והילד, שעד לפני כמה שנים, הוא לא ידע להבדיל בין טוב לבין רע, החוויה המרכזית שאותה הוא חווה כאן בעולם, זאת ההפרדה שיש כאן בעולם, בין טוב לבין רע, ובין מותר לבין אסור. והילד לומד כל הזמן, מה מותר לעשות, ומה אסור לעשות. וזה גורם לכך, שתת המודע של הילד, יהיה בלחץ נפשי מאוד גדול.

כי מצד אחד הילד מתחיל להתרגל לכך שיש בעולם שלנו טוב ורע, וזה משמח את הנפש של הילד, כי זה מספק לילד עניין בחיים, וזה מספק לילד מטרות, וזה מאפשר לילד לשחק במשחק החיים. כי בלי הגדרה של טוב ורע, בלי זה אי אפשר לשחק במשחק החיים. אבל מצד שני, ההגדרות של המותר והאסור, שהילד שומע מהסביבה שלו, הן גם מאמללות את הנפש של הילד, שהוא רוצה להישאר ילד, והוא רוצה להמשיך להיות אדם חופשי.

ואנשים מבוגרים, כאשר הם חווים לחץ נפשי / מתח נפשי / חרדות וכיו"ב, הם רוצים לחזור להיות רגועים, כמו שהם היו כאשר הם היו...
להתנהג הפרעת התנהגות החיים כמשחק הרגלים לטפל ילדים מתבגרים הבעיה הרגשית ילד להרגיע נפש הילד להיות רגוע בעיה רגשית בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות רגשיות בעיות רגשיות של ילדים בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים בעיית התנהגות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הרגשה התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכולוגי לילדים טיפולים ילד ילדה ילדים ילדים מתבגרים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל פסיכולוג פסיכולוג ילדים פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים רגש רגשות תחושה תחושות
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך נכון, באופן כללי, ושל חינוך ילדים, באופן פרטי. ויתבאר, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילדים בכלל וילדים עקשנים / ילדים בעייתיים בפרט? ויתבארו שיטות לחינוך ילדים. וכמובן מהי השיטה הטובה ביותר לחינוך ילדים? ויתבאר גם, איך לגדל ילדים מאושרים? ועוד. ואת עניין חינוך הילדים, ניתן לתאר לנתח ולהגדיר אותו, בכל מיני צורות. וכאן נבחר לנתח את עניין חינוך הילדים, כתהליך של מכירה. שבו, ההורה של הילד, הוא המוכר. הילד, הוא הקונה. והמוצר שאותו ההורה מנסה למכור לילד, הוא צורת התנהגות / צורת חשיבה וכיוב, שאותה ההורה מנסה לחנך את הילד. כי מי שיתבונן על חינוך ילדים בעין פקוחה יראה, כי בעצם, יש כאן שתי ישויות שונות. שלכל אחת מהן, יש תודעה עצמית ובחירה חופשית עצמאית. והישות הראשונה, היא ההורה / המחנך. והישות השנייה, היא הילד שאותו רוצים ומנסים לחנך. וחינוך ילדים, הוא תהליך, שמנסה לקחת תובנה כלשהי של ההורה, ולחנך את הילד. דהיינו, ההורה מנסה לקחת את צורת המחשבה שלו, והוא רוצה שהילד יאמץ את צורת החשיבה שלו. ומהצד של ההורה, ... זהות עצמית משל עצמו, והוא רוצה להיות קיים בזכות עצמו, ולא בזכות ההורים שלו. ובפרט אז, הילד מתמקד בכך, שההתנהגות שלו, תבוא מתוך עצמו, ולא מתוך מה שאומרים לו. ולכן, בפרט בגיל ההתבגרות, קשה יותר לחנך ילדים. כי הילדים רוצים לפעול מתוך זהות עצמית של עצמם, ולא לפי מה שאומרים להם. ולכן, דווקא בגיל ההתבגרות של הילד, דווקא אז תהליך חינוך הילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. כי ההורה, אמור למכור את הרעיון שלו, לילד מתבגר. שהוא, כעקרון, רוצה ... לעשות את מעשיו, מתוך זה, שהוא עצמו יסכים באופן אישי, עם מה שאומרים לו לעשות. ובכל מקרה, הרעיון הוא, שחינוך ילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. שבו, ההורה הוא המוכר, שהוא מנסה למכור לילד שלו את הרעיון ואת המסר שהוא מנסה להעביר לו. והילד, הוא בעצם קונה פוטנציאלי. כי הוא יכול לקנות או לא לקנות את המוצר. וחינוך ילדים נכון, בכל שלב שהוא, עובד בדיוק כמו תהליך מכירה נכון, לכל דבר ועניין. ונחדד עוד יותר, שבעצם, מנקודת מבט מסוימת, גם הילד, הוא המוכר, וההורה, הוא הקונה. כי גם הילד מנסה למכור להורה שלו, את זה שההתנהגות שלו כילד, היא התנהגות תקינה. וכאשר ההורה והילד מתווכחים על איזה עניין, זה תהליך של משא ומתן לכל דבר ועניין. שבו, גם הילד ... את ההורים שלו, שהם יקנו ממנו את צורת החשיבה שלו כילד וכולי. והמסר הוא פשוט: מי שרוצה לדעת איך לחנך ילדים בצורה נכונה, צריך להתייחס ולנתח את תהליך חינוך הילדים, בדיוק כמו שמנתחים תהליך של: מכירה ללקוח / גישור / הסכם שלום וכיוב. כי יש הורים, שלפעמים, אחת מהסיבות ... אליו. ואז ההורה מרגיש, שהוא כאילו מלך, בביתו. ומי שמביא ילדים גם מתוך שיקול כזה, אז ממילא הוא לא מתנהג כלפי הילדים שלו, בצורה ראויה, של דו שיח בגובה העיניים. אלא, הוא מתנהג כלפי הילד שלו, כמו רודן. וכאשר ההורה משדר לילד שלו, שהוא (ההורה) המלך בבית, אז בעצם הוא משדר לילד ... והילד, רוצה לפגוע ברגשות של ההורה. שבחוויה שלו כילד, הוא (ההורה), מתנשא עליו כל הזמן. ולכן כנל, תהליך של חינוך ילדים, הוא בדיוק כמו תהליך של מכירה ושל משא ומתן, לכל דבר ועניין. ומי שחושב שחינוך ילדים, הוא תהליך, שבו, הוא המלך, שהוא נותן את ההוראות ואת הפקודות לעבד שלו, אז שלא יתפלא, שהעבד שלו מתמרד ... לתת המודע של הילד שלו, והילד בתת המודע שלו, רוצה להתמרד נגד ההורה שלו. ולכן כנל, תהליך נכון של חינוך ילדים, אמור להיות בדיוק כמו תהליך מכירה / משא ומתן / גישור / הסכם שלום, לכל דבר ועניין. וכאשר מנסים ... ללקוח, יש בתהליך הזה, כמה נקודות שצריך לתת עליהן את הדעת. כגון לדוגמה: זיהוי צרכי הלקוח, זיהוי התנגדויות הלקוח, טיפול בהתנגדויות, התאמת המוצר ללקוח ועוד. וכל הדברים האלו, צריך לתת עליהם את הדעת, כאשר מנסים למכור למישהו משהו, או בתהליך של שכנוע אנשים, או אפילו בתהליך של שכנוע עצמי, וגם בתהליך של חינוך ילדים. ובמאמר מוסגר נאמר, כי כל מה שנכון לגבי חינוך ילדים, נכון גם לגבי חינוך עצמי. וחינוך עצמי פירושו, כאשר האדם מנסה לחנך את עצמו. כי לפעמים, האדם מנסה למכור לעצמו, איזה מוצר. כגון לדוגמה, אדם ... רק כדי להרגיש שהוא חופשי לעשות כרצונו, ושהוא לא מחויב לעשות שום דבר. והרעיון הוא, שכל מה שנכון לגבי חינוך ילדים, נכון גם לגבי אדם שרוצה לחנך את עצמו לעשות משהו. והאדם צריך לזהות בתוכו, את הילד שבתוכו. ולזהות, גם ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 2
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 2 והדבר הראשון שצריכים להתבונן עליו בתהליך של מכירה, הוא זיהוי צרכי הלקוח. כי דבר ראשון צריך ... אם הוא לא רוצה את המוצר, עדיין צריך לוודא, שאין לו רצון, שהוא מנוגד למוצר שלנו. זא, יכול להיות לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת. ויכול גם להיות מצב, שבו, אין לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת, אבל, גם אין לו רצון מנוגד, להתנהג בצורה מסוימת. ויכול גם להיות מצב, שלא רק שאין לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת, אלא, שיש לו רצון, להתנגד דווקא בצורה מנוגדת והפוכה, לצורה שבה רוצים שהוא יתנהג. וכאשר באים למכור מוצר כלשהו למישהו, צריך גם לנסות להבין, האם המוצר שלנו, עונה על הצורך ועל הרצון של ... חפץ, וגם המוצר פוגע לו ברצון המנוגד שלו. וזיהוי צרכי הלקוח פירושו, לזהות ולהגדיר, את הצרכים של הלקוח ושל הילד. בין אם אלו צרכים פיזיים וגלויים, ובין אם אלו צרכים רגשיים, שלא תמיד הלקוח עצמו מודע לצרכים האלו. כי ... שצריך להבין, מהם הצרכים הגלויים של הלקוח, ומהם הצרכים הנסתרים של הלקוח. ובמקרה שלנו, צריכים לזהות את הרצונות של הילד. גם את הרצונות הגלויים שלו, וגם את הרצונות הנסתרים, שנמצאים בתת המודע של הילד. כגון לדוגמה, ילד שרוצה לשחק ולהרעיש במשך הלילה. שאז, הצורך הגלוי של הילד, הוא הרצון שלו לשחק במשך הלילה. ואת הצורך הגלוי של הילד, את זה אפשר לגלות בקלות. כי הילד בדכ אומר, מה הוא רוצה. ובדכ, קל מאוד להבין, מה הילד רוצה. אבל הילד מונע, לא רק בגלל מה שהוא אומר שהוא רוצה. אלא הוא מונע, בעיקר בגלל מה שתת המודע שלו רוצה. כגון לדוגמה, ילד שרוצה להרגיש חופשי, והוא רוצה להרגיש שהוא זה שמקבל את ההחלטות, והוא רוצה להרגיש אדם בוגר וכיוב. שהילד, בדכ לא יודה אפילו לא כלפי עצמו, שיש לו רצונות כאלו. כי זה כאילו גורם לו להודות בכך שיש לו חולשות כלשהן. אבל באמת, הילד בתוך תוכו מרגיש חלש, ולכן, בתוך תוכו הוא רוצה להרגיש חזק. ואז, כאשר הילד בתת המודע שלו, רוצה להרגיש שהוא אדם חזק, אז יכול להיות, שזה יצור אצלו את הרצון, להיות ער דווקא במשך הלילה, ולעשות רעש, דווקא במשך הלילה. ולמה? כי בתת המודע של הילד, הרעש שהוא עושה בלילה, מתחבר אצלו בצורה אסוציאטיבית, לתחושה של כוח ושל חוזק. ואז, כאשר הילד עושה רעש בלילה, וכאשר הילד מתנהג בצורה מסוימת, אז תת המודע של הילד, מפיק מכך הנאה גדולה, שהילד עצמו לא מודה ולא מבין, את התועלת האמיתית, שהוא מנסה להשיג מהפעולה שלו. וכאשר רוצים לגדל ילדים מאושרים, אז צריך תמיד להסתכל על הצורך הרגשי, שנמצא בתת המודע של הילד, ושהצורך הזה, הוא זה שבאמת יחליט ... שלו, שהילד עצמו לא תמיד מודע אליו, ואם ההורה יודע כיצד לדבר אל תת המודע של הילד בצורה עקיפה (פסיכולוגיה הפוכה), ולשכנע את תת המודע של הילד, שמה שמבקשים ממנו לעשות, זה רק משרת לטובה את הצורך הרגשי, שיש ... שההורה מתחיל להתבונן על החיים בצורה מעמיקה יותר. וההורה מתחיל לשאול את עצמו, כל מיני שאלות, על עצמו ועל ההתנהגות שלו עצמו. שאלות, שמטרתן היא לגלות את תת המודע של ההורה עצמו. כי כל אדם, מונע מתוך תת המודע ... את הצרכים הנסתרים, שאותם תת המודע של הילד רוצה, עכשיו צריך להתבונן על דבר נוסף, כדי שתהליך המכירה וכדי שחינוך הילדים יצליח. כי חינוך ילדים, יכול להיות תהליך של win win situation - דהיינו, תהליך, שבו כולם מרוצים. שגם ההורה מרוצה, וגם הילד מרוצה. ... והן לא תמיד נובעות מהשכל הישר של ההורה. אלא, לפעמים ההורה מבקש מהילד שלו בקשות, שנובעות מתוך תסביכים רגשיים ובעיות רגשיות, שיש בתת המודע של ההורה עצמו. כגון לדוגמה, הורה שמתעקש שהילד שלו יעשה כך או אחרת. וההורה מבקש מהילד שלו לעשות את הדבר הזה, רק בגלל שבתת המודע שלו, נמצא זיכרון ילדות שלו, שביקשו ממנו לעשות את אותו הדבר. ובתת המודע של ההורה, כאשר הוא היה ילד, הוא כעס על כך שאמרו לו לעשות את הדבר הזה. וההורה מתמודד בתת המודע שלו, עם זה שבילדותו ביקשו ממנו לעשות כך או אחרת. על ידי זה שהוא אומר לעצמו, שזה היה מוצדק שאמרו לו לעשות כך ... או אחרת. והכל, זה רק בגלל כל מיני תסביכים רגשיים שנמצאים בתת המודע של ההורה, ושהם אלו שגורמים להורה, להתנהג בצורה כלשהי, כלפי הילד שלו. או לדוגמה, הורה שמתעקש שהילד שלו יעשה כך או אחרת. וזה, לא בגלל שבאמת ... יותר טוב ממה שהאדם מבין את עצמו. והוא יכול לעזור לאדם להבין את עצמו, וגם את סביבתו וכולי כנל. וחינוך ילדים יכול להיות מצב של win win situation - דהיינו, מצב שבו כולם יוצאים מרוצים. רק כאשר יש הבנה, של ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי התנגדויות לקוח. שבו, ... לחסדי ההורים שלו. שזו תחושה של נחיתות ושל פגיעה באגו ובכבוד העצמי של הילד, גם אם הוא בסך הכל ילד קטן. וגם ברמה התחרותית, הילד, הוא בסך הכל ילד. ומבחינת הישגים ויכולות, הוא הרבה יותר מוגבל, ביחס לרוב האנשים בעולם, ... ואז כמובן, הילד לפעמים מרגיש, שהוא רוצה להתמרד נגד מה שאומרים לו. כמעט, בלי קשר למה שאומרים לו. ובפרט ילדים מתבגרים, שהם בדיוק בשלב, שבו, הם כילדים בגיל ההתבגרות, הם בדיוק עכשיו בונים לעצמם את הזהות העצמית שלהם. שאז, הם ... גם אם אלו, ההורים שלהם. וילד בעייתי או ילד שנראה כעקשן, זה לא סתם כך בגלל שיש לו הפרעת התנהגות כלשהי. אלא, זה בגלל שילדים בעייתיים וילדים עקשנים, יש להם צרכים רגשיים בתת המודע שלהם. צרכים, שגורמים להם להתעקש ... הילד עובר מהפך רציני בתהליך הגדילה ובתהליך ההתבגרות שלו כאדם. תהליך, שהוא לכשעצמו, גורם לילד לרצות להתמרד, נגד כל חינוך באשר הוא. והעניין הוא, שהילד נולד, כמעט בלי שום הבחנה בין טוב לבין רע. כי הילד, כמעט לא מבדיל ... טוב לבין רע. ומי שלא מבדיל בין טוב לבין רע, לא יכול לשרוד כאן בעולם שלנו. והמטרה המרכזית של חינוך הילדים, היא לגרום לילד, להבדיל בין טוב לבין רע, ולגרום לילד לעשות דברים טובים ולא לעשות דברים רעים. שזוהי בעצם, כל המהות של חינוך הילדים. ומי שיתבונן יראה, כי כאשר ההורים מלמדים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע בכל תחום, אז מצד אחד, ... שהיה בהם, כאשר הם היו ילדים. שאז, הם עוד לא סבלו מחרדות וכולי. והורים מביאים ילדים, גם כדי להיזכר בילדות שלהם, וגם כדי לחוות מחדש, את הילדות האבודה שלהם. כי להורים יש רגשות נוסטלגיה וגעגועים, כלפי דברים טובים שהיו להם, בתקופת הילדות שלהם. כי הילד, שעדיין לא יודע טוב או רע, הוא חווה את המציאות, בחוויה מאוד ייחודית, שרבים וטובים היו רוצים לחזור לחוויה הזאת. וכאשר מחנכים את הילד להבדיל בין טוב לבין רע, ומחנכים את הילד להיות תחרותי, ולהגדיר לעצמו מה הוא רוצה, ולדעת להבדיל בין מה שטוב לו לבין מה שרע לו, ... הילדות שלו, וגורמים לו להתבגר, לטובה, אבל גם לרעה. ולכן, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, זאת משימה מאוד מורכבת. כי ילדים מתבגרים בגיל ההתבגרות, הם בעצם נמצאים בנקודה, שבה, התודעה האנושית שלהם, עוברת שינוי מאוד רציני. שינוי, של נקיטת עמדה, וגיבוש עמדה עצמאית כלפי העולם. ויש המון שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, שלא לוקחות בחשבון את התהליך הנפשי הזה, שעובר על הילד המתבגר. שהוא תהליך שמתרחש, בעומק תת המודע של האדם. ... / בעיות חברתיות אצל ילדים / חרדות אצל ילדים / פחדים אצל ילדים / בעיות נפשיות אצל ילדים / בעיות התנהגות אצל ילדים. כי הלחץ הנפשי האנושי הגדול ביותר, שבו יכול להיות בן אדם, זה, שהוא מרגיש שלוקחים לו את החופש שלו. ... רע, שזה תהליך הכרחי, הרי שבעצם לוקחים לילד את החופש שלו. כך שאין פלא, שהילד חווה לחץ נפשי, ומפתח בעיית התנהגות / הפרעת קשב וריכוז / בעיה נפשית / בעיה חברתית וכיוב. כי כל תהליך החינוך עצמו, הוא תהליך מלחיץ. שבו האדם נלחץ, בתוך המסגרות וההגדרות שמגדירים לו. ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו נשאלת השאלה, איך לגדל ילדים מאושרים? ואיך לחנך ילדים? ואיך יכולה להיות אפשרית, הצבת גבולות לילדים, בלי שלוקחים להם את האושר שלהם? ואיך לגדל ילדים מאושרים? או במילים אחרות, איך פותרים את הפרדוקס הזה? וזהו נושא עמוק כמובן, שבקצרה נאמר, שהרעיון הוא, שתמיד צריך ... מצליח לבטא טוב יותר, גם את ההורה הבוגר שבו, וגם את הילד הילדותי שבו, הרי שהוא יצליח טוב יותר, לחנך את הילד שלו להתבגר. כי השלמות, היא החיבור של ההפכים. להיות ילד בוגר, שהוא גם ילד וגם בוגר. דהיינו, שהאדם נותן ... להתנגד למה שאומרים לו? ועל ידי כל זה, אפשר ליצור מצב, שבו, כולם יהיו כמה שיותר מרוצים. מה שנקרא, טיפול בהתנגדויות של הלקוח והתאמת המוצר ללקוח. ומי שמדלג על שלב כלשהו, דהיינו, מי שלא מבין היטב את המניעים הרגשיים שנמצאים ... ולהבין אותם לעומקם ברמה הכללית, כלפי עצמו וגם להבין ולראות, כיצד הם מתבטאים אצל הילד שלו. ואז האדם יכול לגדל ילדים מאושרים. על ידי השיטה לחינוך ילדים, הטובה ביותר שיש בעולם. שהיא, על ידי זה שמאזנים את חינוך הילדים ומתאימים אותו במדויק, לצרכים של הילד. כי הילד כן רוצה גם להתבגר. אבל בו זמנית הילד לא רוצה רק ... ילד, והכל בו זמנית. ועוד נאיר בנושא: שכמו שההורה מצפה מהילד שלו, שיחנך את עצמו ושישנה את ההרגלים שלו ויתנהג בצורה ראויה, כך גם ההורה עצמו, צריך לשנות את הרגלי החשיבה שלו, ולדעת לחנך את הילד בצורה הנכונה, שביארתי אותה לעיל. כי הורה שמצפה מהילד שלו, להתאמץ ולשנות את ההתנהגות שלו, ראוי שהוא עצמו יתאמץ וישנה את ההתנהגות שלו כהורה וכולי כנל. ונסכם: ככל שההורה מצליח לחנך את הילד שבתוכו בצורה הטובה ביותר, וככל שההורה מצליח להמשיך להיות ילד, ועדיין להתנהג בצורה בוגרת, בלי ששום צד יקופח בגלל הצד השני, על ידי זה הוא יכול להבין את נפש הילד שלו, והוא יכול לחנך את הילד שלו, בצורה הטובה ביותר. ונוסיף, שהנושא הזה הוא עמוק מאוד. כי יש בו עוד תהליכים נוספים שלא ביארתי בו. ... ילדותית בו זמנית? ולמה בעצם, הילד כן רוצה גם להתבגר? ואיך אפשר להעביר מסרים לילד, בשפה האישית שלו? ואיך לגרום לילד לרצות להקשיב להורים שלו? ואיך לקחת את הרצון של הילד, ובאמצעותו להוביל אותו אל הטוב ביותר עבורו? וכל הנושאים ...
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים איך להתמודד עם בן מבוגר שלא רוצה לעבוד? בעיה נפוצה שמטרידה הורים רבים היא מצב בו הילד, למרות היותו מבוגר, לא רוצה לעבוד וחסר כיוון ברור בחיים. במקרה שלפנינו, אליעד מסביר בצורה מפורטת להורה כיצד לנתח ... שהחרדה של האם לא נובעת מהמצב עצמו, אלא מהחששות שלה לגבי העתיד, ומהמחשבה שאולי היא לא עושה מספיק למען הילד. מה בעצם מטריד את ההורה כאשר הילד לא עובד? אליעד מבהיר כי הבעיה המרכזית היא שההורה חושש שהילד סובל או יסבול בעתיד. למעשה, ההורה משליך על הילד את תחושת האחריות שהוא עצמו מרגיש. הוא מדגיש כי ייתכן שהילד עצמו לא סובל, אלא בוחר לחיות במצב הקיים מתוך החלטה מושכלת שהחסרונות של עבודה גדולים בעיניו מהחסרונות של חוסר ... באופן מלא, בלי להתלונן ובלי לדאוג למה שיקרה בעתיד. במקרה כזה, ההורה יפסיק לחוש תחושת אשמה או אחריות, וייתן לילד להמשיך את חייו כפי שהוא בוחר. ליצור שינוי אקטיבי, שמשמעותו להתאמץ ואף לקחת סיכון שהילד יכעס או יתרחק. אליעד מסביר ששינוי כזה דורש מההורה לקחת עמדה ברורה ולהחליט שאינו מוכן להמשיך לתמוך בילד מבחינה כלכלית, אלא אם הוא יתחיל לעבוד. איך ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד כדי לגרום לו לעבוד? אליעד מציע שיטה מעשית וברורה כיצד לעורר קונפליקט פנימי אצל הילד, על מנת שייקח אחריות בעצמו: - בכל פעם שהבן מתלונן שחסר לו משהו, על ההורה להזכיר לו בצורה עדינה ... המצב הקיים מצד אחד, ומצד שני לא באמת מוכן לקחת את הסיכון הדרוש כדי לשנות אותו. שני הצדדים, ההורה והילד, משחקים משחק דומה של בריחה מאחריות מלאה: ההורה רוצה לשנות את הבן, אבל לא מוכן לקחת את הסיכון הכרוך בכך, והבן רוצה חיים נוחים, אך לא מוכן להתאמץ כדי להשיגם בעצמו. האם להורה יש אחריות לכך שהילד הגיע למצב הנוכחי? אליעד מציין שגם להורה יש חלק במצב, משום שההורה משמש דוגמה אישית, ובדרך זו משדר מסר שהבן קולט. אם ההורה בעצמו לא עקבי ולא לוקח אחריות על החיים שלו במלואה, הבן ילמד את ההתנהגות הזו ויחקה אותה. לכן, כדי ליצור שינוי אמיתי, ההורה צריך קודם כל להתבונן בעצמו ולשנות את הגישה שלו כלפי ... מוכן לקבל את המצב או שהוא רוצה באמת לשנותו, ולפעול בהתאם להחלטה זו בצורה עקבית וברורה, תוך שהוא מחזיר לילד את האחריות על חייו שלו. איך לחנך ילד שלא רוצה לעבוד? איך לעזור לבן חסר כיוון בחיים? התמודדות עם ילד מבוגר בבית ההורים מה לעשות כשהבן לא מוכן לעבוד? הורים מודאגים מילד שלא עובד האם לתת כסף לילד שלא עובד?
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים? רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם קטנים ועדיין לא מבינים מספיק, או שמא צריך להתעקש ולחנך אותם כבר מגיל צעיר. אליעד כהן מסביר שהגישה הטוענת לוותר לו, הוא רק ילד קטן לא תמיד נכונה, ובחלק גדול מהמקרים דווקא מזיקה לילד בטווח הארוך. ההסבר שלו מתמקד באבחנה בין שני סוגים עיקריים ... שנתיים ללכת לעשות קניות לבד, או להרים חפץ כבד, הוא פשוט לא מסוגל. זו לא שאלה של רצון או חינוך, אלא של יכולת פיזית או קוגניטיבית. במקרה כזה נכון להגיד הוא עוד ילד קטן, בדיוק כמו שנגיד על אדם מבוגר שהוא זקן או מוגבל ולא יכול לעשות פעולה מסוימת. פעולות שהילד יכול לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה - במקרים אלה הגישה של לוותר לו אינה נכונה, ואף עלולה לגרום לילד נזק ממשי. למשל, ילד שזורק חפצים על אנשים, צועק ללא סיבה או מתנהג בחוסר נימוס, זה לא משהו שייעלם מעצמו. אליעד טוען שבמקרים אלו, ההורה חייב להציב גבולות ברורים. אי הצבת גבולות ... עם הרגלים רעים, והנזק שייגרם בעתיד יהיה גדול בהרבה וקשה יותר לתיקון. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו אחר כך, משום שההרגלים הרעים כבר יושרשו בו. הוא נותן דוגמה של עץ שגדל עקום - ככל שמחכים עם הטיפול והיישור שלו, יהיה קשה יותר לתקן את העיקום. באותו אופן, חינוך נכון של הילד חייב להתחיל מוקדם ככל האפשר. האם כשהוא יגדל הוא יבין זו מחשבה נכונה? הורים רבים מחזיקים ... שהורים יכולים לעשות. הוא מסביר שישנם דברים שבאמת מסתדרים מעצמם כשהילד מתבגר, כמו גובה או כוח פיזי, אבל נימוסים, התנהגות נאותה והבנת גבולות חברתיים לא יבואו לבד. אם ילד קטן זורק אבנים או מקלל, זה לא משהו שיעבור מעצמו כשהוא יגדל. להיפך, הילד יגדל ויהפוך למבוגר בעייתי, ולבסוף הוא או הסביבה ייאלצו להתמודד עם ההשלכות השליליות של ההתנהגות שלו. אליעד מזהיר מפני הטעות לחשוב שהזמן פותר הכל - זה לא מסתדר לבד. להיפך, ככל שההורה דוחה את החינוך והצבת הגבולות, הילד גדל עם בעיות וקשיים, והסבל שלו ושל הוריו יגדל בעתיד. איך להסביר לילדים למה לא לעשות ... אליעד נותן דוגמאות מעשיות איך להתמודד עם השאלה הזו. הוא מציע להסביר לילד באופן ברור ואמיתי מהן התוצאות של ההתנהגות הזו בעתיד. למשל, ילד ששואל למה אסור לו לאכול מתוקים כל היום כמו חבריו, יש להסביר לו שהרגל כזה ... מה יקרה אם יבחר בדרך הלא נכונה על ידי דוגמאות מוחשיות מהחיים, כגון להראות לו אנשים שסובלים מהשלכות של התנהגויות לא נכונות. האם לתת לילד לעשות מה שהוא רוצה כדי שיהיה מאושר? ישנם הורים הסבורים שעליהם לאפשר לילד לעשות ... בעתיד עם ההשלכות, והילד בבגרותו יאשים אותם בכך שהרסו לו את החיים. מה ההבדל בין לשחק כמו ילד לבין התנהגות בעייתית? אליעד מסביר שיש פעולות שמותר לילד לעשות גם אם אדם מבוגר לא יעשה אותן. למשל, לשחק בבובות או ... - הוא יהיה מבוגר עם פחות יכולת להתמודד עם הבעיה שהוזנחה. לסיכום, כיצד נכון להתייחס לילדים? אליעד כהן מדגיש שחינוך נכון דורש הצבת גבולות ברורים כבר מגיל צעיר, בלי לוותר לילדים כאשר אין לכך הצדקה אובייקטיבית. אסור להסתמך על כך שהזמן יעשה את שלו או כשהוא יגדל הוא יבין לבד. יש לקחת אחריות מלאה ולחנך את הילד להתנהג באופן ראוי כבר מגיל צעיר, אחרת המחיר שישלם בעתיד יהיה גבוה מאוד. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? מתי להציב גבולות לילדים? האם לוותר לילד קטן? כשהילד יגדל הוא יבין? איך להתמודד עם ילדים עקשנים? למה לא לוותר לילדים? האם ילדים צריכים גבולות? כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד להתנהג בצורה בוגרת? הורים וותרנים, האם לוותר לילדים? מתי לא לוותר לילד? איך להתנהג עם ילד שלא מקשיב? איך להתמודד עם ילדים חצופים? ילד בן שנתיים לא מקשיב, הצבת גבולות לילדים, להציב גבולות לילדים, סמכות הורית, הורים גמישים, הורים סמכותיים, גמישות ... מרדנות אצל ילדים, טעויות חשיבה של אנשים מתבגרים, איך הכי נכון להתייחס לילד? למה להתייחס לילד בצורה בוגרת? איך לגדל ילדים מחונכים? חשיבה של בני נוער
פסיכולוג מאמן אישי - מחליף בעיה בבעיה - למה?
פסיכולוג מאמן אישי - מחליף בעיה בבעיה - למה?
פסיכולוג מאמן אישי - מחליף בעיה בבעיה - למה? למה פסיכולוג או מאמן אישי רק מחליפים בעיות במקום לפתור אותן? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד החסרונות המשמעותיים בפסיכולוגים, מאמנים אישיים, יועצים רוחניים, גורואים וכל שיטה רוחנית או עצה שמקבל האדם, כולל עצות שהוא נותן לעצמו. לטענתו, כל ... המילה בעיה בארמית היא רצון, ואליעד מבהיר שבכל פעם שאנו חווים בעיה, למעשה יש לנו רצון שלא מתמלא. איך פסיכולוגים ויועצים יוצרים מחזור של בעיות? כאשר אדם פונה לפסיכולוג או למאמן אישי עם בעיה מסוימת, למשל בעיה בעבודה, הפסיכולוג נותן לו עצה או שיטה לפתור את הבעיה הזו. אך ברגע שזו נפתרת, נוצרת בעיה חדשה, כגון בעיה בזוגיות. אחרי שהזוגיות נפתרת, נוצרת בעיה אחרת עם הילדים, וכן הלאה. למעשה, האדם נמצא במעגל אינסופי של החלפת בעיות בבעיות. במקום פתרון, הפסיכולוג או המאמן נותן לאדם דרך חדשה להתמודד עם בעיות נוספות שהוא לא היה מודע אליהן קודם. אליעד מדמה מצב ... את הרגע, לא באמת משחררות את האדם. הן בסך הכל מחליפות את הבעיה הקודמת בבעיה חדשה. למשל, אדם מגיע לפסיכולוג עם בעיה אחת, והפסיכולוג מציע לו שיטת התמודדות שלמעשה יוצרת לו בעיה נוספת, משום שכעת הוא צריך להתמודד עם המשימה החדשה שקיבל. אפילו ... מים ואחרי שסיים לטחון מים מסוג אחד, הוא מקבל מים מסוג אחר להמשיך לטחון. למה בכל זאת כדאי ללכת לפסיכולוג או מאמן אישי? אליעד כהן מציין שלמרות חיסרון זה, ישנם שני דברים חיוביים שאדם יכול לקבל מפסיכולוג או יועץ. ראשית, האדם לומד להתבונן בעצמו ובסופו של דבר יכול להגיע לתובנה עמוקה יותר לגבי עצמו, עד כדי הבנת השורש של הבעיות. שנית, לאחר טיפול ממושך, האדם עשוי להבין שבעצם הטיפול לא פתר דבר, מה שיעזור לו להבין שעליו למצוא פתרון שורשי ועמוק יותר לכל בעיותיו. כיצד להגיע לפתרון אמיתי ... מה הפתרון האמיתי לכל הבעיות? למה חשוב להבין את המציאות? הפעם אני רוצה לדבר על אחד החסרונות של כל הפסיכולוגים, מאמנים אישיים, יועצים רוחניים, גורואים וכל אלו, ואני מדבר רק על אחד החסרונות, כי יש הרבה חסרונות ושאני מדבר על חסרונות של פסיכולוגים, או גורואים, זה כולל גם את האדם עצמו שנותן עצות לעצמו ולאחרים, וכל העצות והשיטות בעצם מחליפות את הבעיה ... כי הרצון הוא הבעיה והבעיה תלויה תמיד ברצון של האדם וכולם נמצאים כל הזמן בבעיה, כי תמיד רוצים משהו, והפסיכולוגים את כל יועץ נותנים עצה, ונניח שמוציאים את האדם מבעיה מסוימת מתחילה בעיה אחרת, יותר נכון מתחלפת, פתרת בעיה עסקית, עכשיו יש בעיה עם הילדים וכן הלאה והלאה, כל פעם עולה בעיה אחרת, כולם מתעסקים בלהחליף בעיות בבעיות והדבר דומה לאדם נמצא כמו בבית ... וכל שיטה כמו חשיבה חיובית לדוגמה, נותנים פתרון חלקי אבל עכשיו הבעיה הקודמת תתחלף בבעיה נוספת, ויש דבר טוב בפסיכולוגיה או כל שיטה אחרת, למרות שלא עשה שום דבר והחליף בעיה אחת באחרת, זה טוב כי לומדים מכל דבר וזה גורם לאדם להתבונן, להבין שזה לא עובד, גם צריך ללמוד, ואדם שהולך שנים לפסיכולוג הוא מבין שהוא מחליף בעיה בבעיה ואז הוא מבין שהוא צריך לפתור את הדברים פעם אחת ולתמיד מהשורש, ואיך ... ואז האדם מחליף את כל הבעיות שלו בפתרון אחד אמיתי!! למה? כי כל הבעיות של האדם נובעים מהרצונות שלו! הפסיכולוג לא יפתור את הנפרדות של הטוב ושל הרע, ותמיד יהיה משהו של טוב ורע ורצון נוסף להרגיש טוב בנושא ...
מיסטיקה, פסיכולוג, נומרולוג, אסטרולוג, וחוכמולוג - אמת או שקר?
מיסטיקה, פסיכולוג, נומרולוג, אסטרולוג, וחוכמולוג - אמת או שקר?
מיסטיקה, פסיכולוג, נומרולוג, אסטרולוג, וחוכמולוג - אמת או שקר? האם מיסטיקנים, פסיכולוגים ומחזירי אהבה משקרים לך? אליעד כהן מתייחס לנושא המיסטיקנים, נומרולוגים, אסטרולוגים, חוזי עתידות, פסיכולוגים, פסיכיאטרים וחכמולוגים מסוגים שונים, ומסביר את דעתו לגביהם באופן מפורט. לפי אליעד כהן, כל האנשים העוסקים בתחומים אלה הם ... ורגשיות. אליעד כהן מסביר שגם אלו שיש להם יכולות אמיתיות, והם באמת מצליחים לעזור, משקרים. למה אנשים הולכים למיסטיקנים ולפסיכולוגים? אנשים פונים למיסטיקנים, לפסיכולוגים או לכל מי שיכול כביכול לסייע להם, מתוך רצון להרגיש טוב יותר. האדם חווה ספקות, חרדות, וחוסר ודאות בחיים, ... האושר, ולהבין שהאושר לא יכול להיות תלוי בשום דבר חיצוני. האם חוזי עתידות משקרים? למה תמיד ארגיש אומלל? האם פסיכולוג יכול באמת לעזור לי? מהו השקר של האושר? למה אי אפשר להיות מאושר עם כל מה שאני רוצה? האם ... השאלה והיא מה דעתי על תופעת המיסטיקנים אני מדבר על הוזה עתידות, חוזה עתידות, קוראים בקפה, אסטרולוגים, נומרולוגים, גרפולוגים פסיכולוגים וצריך לדבר באופן ספציפי, אבל אני מכניס גם את הפסיכולוגים הפסיכיאטריים וחכמולוגים כאלה ואחרים. וכולם משקרים כאן בעולם, ובעיקר אדם משקר את עצמו. ומה גורם לאדם לבוא למיסטיקן, האדם ... להם יכולות ברור ששקרנים. אני מדבר על אלו שיודעים מה יהיה בעתיד, הם, הם שקרנים וגם בחבילת עסקה גם הפסיכולוגים שקרנים, ואני מדבר על אלו שיכולים להוציא אותך מהבעיה לא אלו שלא יכולים ממילא. כולם שקרנים. גם אם קיבלת ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול פסיכולוגי? כאשר רוצים לשכנע אדם אחר ללכת לטיפול פסיכולוגי או לקבל עזרה נפשית, חשוב להבין את התהליך בצורה מעמיקה ויסודית. אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד ניתן לעשות זאת, ומדגיש שהמפתח לשכנוע אדם לטפל בעצמו נעוץ בשילוב של כמה טכניקות שמטרתן לשנות את התפיסות וההרגלים שלו. מדוע האדם אינו רוצה ללכת לטיפול? אליעד מסביר שהצעד הראשון לשכנוע הוא להבין מדוע אותו אדם נמנע מלגשת לטיפול. הסיבות יכולות להיות מגוונות: הוא חושש להודות שיש לו בעיה. הוא מתבייש לקבל עזרה. יש חשש מסטיגמה חברתית או מביקורת סביבתית. הטיפול יקר מבחינה כספית. הוא מאמין שאין לו כוח להתמודד עם שינויים בחיים. כל סיבה כזו דורשת טיפול ומענה ייחודי. אליעד כהן מדגיש שהדגש אינו רק בהגברת המוטיבציה ללכת לטיפול, אלא גם בהפחתת ההתנגדויות לכך. איך מפחיתים התנגדויות להליכה לטיפול? לאחר זיהוי ההתנגדויות, אליעד מציע טכניקות ספציפיות לנטרולן. לדוגמה, אם האדם טוען שהוא לא רוצה ללכת לטיפול כי אין לו כוח להתמודד עם השינויים שזה ידרוש ממנו, צריך להציג לו את האפשרות להתחיל בשינויים קטנים, ולהראות ... מציע לשתול בתודעה שלו מחשבות הפוכות, כגון לכולם יש בעיות, אין מה להתבייש לקבל עזרה, וזה נורמלי לחלוטין ללכת לטיפול. טכניקה זו פועלת באמצעות דוגמאות וסיפורים עקיפים, שבהם המסר מושתל בצורה בלתי ישירה בתת - מודע של האדם. איך להגביר את המוטיבציה ללכת לטיפול? השלב הבא הוא הגברת המוטיבציה של האדם ללכת לטיפול. לפי אליעד, האדם תמיד עושה את מה שהוא מאמין שיעשה לו טוב או ימנע ממנו רע. לכן, הדרך היעילה ביותר לשכנוע היא: להראות לו בבירור מה ירוויח מהטיפול. להדגיש מה הוא עלול להפסיד או כמה רע עלול להיות אם לא ילך לטיפול. לדוגמה, אפשר להסביר לו שאם יילך לטיפול הוא יוכל לקבל יותר אהבה, יציבות, אושר, או שקט נפשי. מצד שני, אם לא ילך, הוא עלול להמשיך לסבול, להחמיר את מצבו, או לאבד דברים חשובים בחייו. האם אפשר לטפל במישהו גם בלי פסיכולוג? אליעד כהן מוסיף שגם אם האדם מסרב ללכת לטיפול, זה לא תמיד אומר שאי אפשר לעזור לו. לפעמים מי שרוצה לשכנע את האחר ללכת לטיפול יכול בעצמו להפוך למעין מטפל, לפחות בשלבים הראשוניים. הוא יכול לשמוע את הבעיות, לתת עצות, ולעזור לאדם להבין את מצבו בצורה טובה יותר, ממש כפי שפסיכולוג היה עושה. כך האדם מקבל עזרה ראשונית, ונפתחת אפשרות שבהמשך יחליט בעצמו ללכת לטיפול מקצועי. איך לשכנע מישהו להפסיק הרגל רע כמו עישון? בהרצאתו, אליעד מדגים את התהליך הזה גם על נושא אחר ... על ידי הזנת המוח של האדם ברעיונות חיוביים או שליליים (בהתאם למטרה) בצורה בלתי ישירה. אם רוצים שאדם יחשוב שטיפול פסיכולוגי הוא חיובי, אפשר לתת לו דוגמאות וסיפורים שבהם אנשים הצליחו מאוד לאחר שקיבלו עזרה, או לחזור על המסר כולם ... ושוב בדרכים שונות. מה לעשות אם האדם אומר זה יעבור לבד? כאשר האדם טוען שמצבו ישתפר לבד ואין צורך בטיפול, אליעד מציע להציג לו את האפשרות שהבעיה תחזור שוב ושוב, וכי ההתמודדות היעילה ביותר היא לפתור אותה אחת ולתמיד. כדאי להציג לו דוגמאות של בעיות שחזרו לאחר שהוזנחו, כדי לשכנע אותו שטיפול קבוע ועדיף על פתרון זמני. סיכום התהליך - שכנוע לשינוי הרגלים והליכה לטיפול לסיכום, אליעד כהן מציג שיטה מורכבת שמורכבת משלבים ברורים: זיהוי ברור של הסיבות מדוע האדם נמנע מלטפל בעצמו. נטרול סיבות אלו באמצעות טכניקות שונות. העצמת המוטיבציה של האדם ללכת לטיפול על ידי הדגשת יתרונות ההחלטה והסכנות שבהימנעות. שתילת מחשבות בתת - המודע בדרכים עקיפות. סיוע אישי, במקרה שהאדם לא מוכן ללכת לטיפול מקצועי. בשיטה זו, ניתן לשכנע כל אדם לטפל בעצמו, לשנות הרגלים שליליים, ולהוביל אותו לתהליך חיובי של שיפור עצמי משמעותי. איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לשתול מחשבות בתת - מודע? איך להפסיק הרגל רע? איך לעזור למישהו בדיכאון?
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה וכאן אבאר, איך באפשרותך לשכנע מישהו ללכת לטיפול אישי / ללכת לטפל בעצמו? כי יש הרבה מאוד מקרים, שבהם אתה מכיר מישהו שנראה לך שהוא סובל מבעיה כלשהי שמצריכה טיפול, דהיינו, שלדעתך כדאי שהאדם ילך לטיפול רגשי / טיפול אישי וכיוב, אבל האדם עצמו נמצא בהכחשה מוחלטת לכך, והוא לא מכיר בכך שהוא צריך או רוצה טיפול. והשאלה היא, איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? והתשובה לכך היא, שאם ברצונך לשכנע מישהו ללכת לטיפול, עליך לשאול את עצמך, למה לדעתך אותו אדם, לא רוצה ללכת לטיפול. ובדכ התשובה תהיה, משום שאותו אדם לא מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה. כי ללכת לטיפול, זה אומר בעצם להכיר בכך שיש בעיה. והאדם לא רוצה להכיר בכך, שיש לו בעיה שמצריכה טיפול, ולכן הוא מסרב ומתנגד לרעיון של ללכת לטיפול. ונמצא אם כן, כי יש לנו 2 אפשרויות איך לגרום למישהו ללכת לטיפול. 1 - על ידי זה שנעזור לו להכיר בכך שיש לו בעיה. 2 - על ידי זה שנגרום לכך שהוא לא יחשוב שהוא הולך לטיפול בגלל שיש לו בעיה, אלא שהוא הולך לטיפול לא בגלל שיש לו איזה בעיה. דהיינו, שנשנה אצלו את ההתניה בראש שאומרת, שהליכה לטיפול, הרי היא כהודאה בבעיה. אז איך לגרום למישהו להיות מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: ראשית כל נשאל, למה ... יכול להיות משום לדוגמה שהוא מפחד לחשוב על עצמו מחשבות שליליות, אם הוא יכיר בכך שיש לו בעיה שמצריכה טיפול. או לדוגמה שהוא מפחד שהוא לא יצליח לפתור את הבעיה ולכן הוא מעדיף לא להכיר בה מלכתחילה. וצריך לדעת ... לגרום לאדם השני להכיר בכך שיש לו בעיה. אבל יש גם את ההיבט הנוסף, שהוא, לגרום לאדם השני להגיע לטיפול, לא בגלל שיש לו בעיה, אלא מסיבה אחרת, שאינה מכריחה אותו להכיר בכך שיש לו בעיה. ואיך עושים את זה?! אז פתרון אפשרי אחד לדוגמה, הוא שמסובבים את הבעיה, עליך, על זה שרוצה שהאדם השני ילך לטיפול. ומבקשים מהאדם שרוצים שילך לטיפול, לעזור לך ולהגיע לטיפול, כעוזר לך. לדוגמה: נניח אדם כעסן שרוצים שילך לטיפול, אבל הוא לא מכיר בכך שהוא צריך טיפול. במקרה כזה לדוגמה, באפשרותך להציג את הדברים בצורה הבאה, והיא: שאתה עצמך יש לך בעיה רגשית, עם זה שאתה רואה את האדם השני כועס ועצבני. ושאתה עצמך הולך לטיפול. ושהמטפל ביקש שיביאו גם את האדם ... כלשהי. 2 - אנחנו מפתים אותו באמצעות נתינת והתניית כוח. שאנחנו אומרים לו שאנחנו צריכים את העזרה שלו, לצורך הטיפול בנו. וכך הוא מרגיש כוח עלינו, והוא בכלל עושה לנו טובה שהוא עוזר לנו שהוא בא לטיפול. 3 -הדבר שבדכ ... יותר מכל, זה שיגידו לו שאין לו שום בעיה, ושהבעיה היא אצלנו, ושהוא בסדר גמור. ובלוגיקה הזאת, שאנחנו הולכים לטפל בעצמנו, ושהוא עוזר לנו בטיפול, הרי שבעצם אנחנו מכירים בכך שהוא בסדר ושאנחנו לא בסדר. ויש כאן עוד לוגיקה נוספת, איך לגרום למישהו ללכת לטיפול, בלי לחשוב שזה בגלל שיש לו בעיה. וזה על ידי משחק מילים מאוד פשוט. והוא, שעקרונית מצד האמת, לשום בן ... כדי להשיג יותר טוב את המטרה שלו. ומצד האמת, אם המטפל הוא מטפל טוב, אז הוא יכול להתחיל עם המטופל שיחה על כל נושא שהוא ועל כל מטרה שהיא, ודרכה לסובב את השיחה להשפיע על תת המודע של האדם, לטפל בכל בעיה רגשית אחרת שיש לו. לדוגמה, האדם העצבני שרוצים שילך לטיפול בעצבים שלו. אז נניח שיש לו מטרה בחיים, שהוא רוצה להצליח בלימודים שלו / להצליח בעבודה / להצליח בהתמודדות עם ...
איך לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ? איזה טיפול נפשי מתאים לי? בחירת פסיכולוג, בחירת מטפל, איזה טיפול הכי טוב?
איך לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ? איזה טיפול נפשי מתאים לי? בחירת פסיכולוג, בחירת מטפל, איזה טיפול הכי טוב?
איך לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ? איזה טיפול נפשי מתאים לי? בחירת פסיכולוג, בחירת מטפל, איזה טיפול הכי טוב? הבחירה במטפל מקצועי היא משימה קריטית עבור כל אדם שפונה לטיפול נפשי, ולא מדובר רק במציאת פתרון למצב הרגשי הנוכחי, אלא גם בהבנה שההשלכות של הטיפול יכולות להיות משמעותיות לטווח הארוך. השאלה המרכזית היא איך להימנע מהפניות למטפלים שיכולים להזיק או לא להיות מקצועיים מספיק, ולוודא שהמטפל שנבחר הוא באמת איש מקצוע ולא שרלטן. מהו שרלטן בטיפול ... במילים אחרות, הוא עשוי להציע פתרונות שבסופו של דבר אינם פותרים את הבעיה, או שמצד שני, עלולים לגרום נזק למטופל. כאשר מדובר בטיפול נפשי, נזקים אפשריים יכולים לכלול מעבר מבעיה אחת לבעיה אחרת, או יצירת בעיות חדשות בעקבות טיפול בלתי מקצועי. דוגמה לכך יכולה להיות טיפול בחרדה שמוביל לדיכאון או לקשיים חברתיים חדשים. מה הבעיה בהסתמכות על מטפל שאינו מקצועי? כאשר אדם פונה לטיפול בבעיות רגשיות כמו חרדה, דיכאון או בעיות זוגיות, הוא פגיע מאוד ולכן חשוב שהמטפל יהיה מסוגל להתמודד עם המורכבות של הבעיה ... טווח שיטות טיפול שיכולות להיות מועילות לטווח הקצר עשויות להיות מזיקות בטווח הארוך. לדוגמה, סוכר יכול להעניק אנרגיה מיידית ולטפל בתחושת עייפות, אך בטווח הארוך הוא עשוי להוביל לסוכרת ולבעיות בריאותיות חמורות יותר. אותו דבר נכון גם לטיפול במצבים נפשיים - פתרונות קיצוניים או מהירים עשויים לספק תחושת הקלה רגעית, אך בהמשך עלולים להוביל לבעיות נפשיות חדשות או ... את מה שהוא הבטיח או שמה שכביכול נראה כפתרון יוצר נזקים אחר כך. דוגמה לכך יכולה להיות מצב שבו טיפול בהסתגלות עצמית בצורה קיצונית יביא לאובדן משמעות החיים. האם תעודות והסמכות מספיקות? בהסתמך על תעודות או הסמכות פורמאליות של מטפל, ... של המטפל. למעשה, גם אם למטפל יש הסמכות, עדיין אין דרך לדעת אם המטפל מבין לעומק את הבעיות של המטופל ויכול לעזור לו בצורה המועילה ביותר. גם הארגונים שמספקים את ההסמכות לא תמיד יכולים להבטיח את רמת המקצועיות של כל מטפל. מה לגבי המלצות אישיות? המלצות ממטופלים אחרים עשויות להיראות כדבר חיובי, אך הן לא תמיד מספקות תמונה מלאה. מה שנראה כאילו הצלחה עבור אחד, עשוי להוביל לכישלון עבור אחר. לא תמיד אפשר לדעת אם המטופל הקודם סבל מתופעות לוואי או נזקים מיידיים שיכלו להתרחש בעקבות הטיפול, אך לא יצאו החוצה בשלב מוקדם. בניגוד לתחומים אחרים ... סיכון לפגיעות בלתי נראות שבאות לידי ביטוי רק לאחר זמן. האם אחריות על התהליך נמצאת על המטפל או על המטופל? למרות שהמטפל הוא זה שמנחה את הטיפול, הרבה מאוד תלוי במטופל עצמו ובבחירותיו במהלך התהליך. אם המטופל לא מבצע את ההנחיות בצורה נכונה או אם הוא משנה ... והארוך. אין דרך להבטיח 100% הצלחה, אך על המטופל להיות קשוב לתהליך ולוודא שהוא מבצע אותו בצורה נכונה. אחריות המטופל בטיפול בחירה חופשית בטיפול הסמכה טיפולית המלצות על מטפלים הדרכה על טיפול פסיכולוגי איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור פסיכיאטר מומלץ? איך אפשר לדעת אם המטפל הוא באמת איש מקצוע או שרלטן? ... תוצאה מסוימת אבל בדרך גורם לאדם נזק, לעיתים נזק גדול יותר מהבעיה המקורית. השאלה הזאת חשובה במיוחד בעולם הטיפול בבעיות רגשיות, בחרדות, בלחצים, בדיכאונות או בכל הפרעה נפשית אחרת. אנשים מחפשים עזרה והכוונה, והם רוצים לוודא שהמטפל או המאמן או הפסיכולוג או הפסיכיאטר שלהם לא יבטיח פתרון שבסופו של דבר עלול לפגוע בהם עוד יותר. מה הבעיה בלפנות למטפל שאינו מקצועי? שאלה: למה צריך להיזהר מזה? תשובה: כשאדם ניגש לטפל בבעיה רגשית או נפשית, הוא עלול להיחשף לגישות שונות ומגוונות. יש מטפלים שעלולים להציע פתרונות שמצד אחד אולי יעלימו את החרדה אבל יכניסו את האדם למצב לא רצוי אחר, כמו דיכאון ... שהמטופל כבר לא מפחד להפוך לעיוור - כי הוא כבר עיוור, אבל בזה לא באמת פתרו את הבעיה בדרך שהמטופל היה רוצה. אילו עלויות עלולות להיות לטיפול? שאלה: למה מתכוונים כשמדברים על עלויות אפשריות? תשובה: העלות היא לא רק כספית. ... אך מזיקים בטווח הארוך? שאלה: האם ייתכן שדבר שנראה כעוזר עכשיו יגרום נזק בעתיד? תשובה: בהחלט כן. אדם יכול לטפל בעצמו בדרך מסוימת, למשל באמצעות נטילת סוכר רב כדי לקבל אנרגיה. בטווח הקצר זה מחלץ אותו מתחושת עייפות, אך בטווח ... לתקן זאת מאשר לתקן מנורה או רכב. האם אפשר לסמוך על תעודות והכשרות פורמאליות? שאלה: למה לא להסתפק בתואר פסיכולוג מוסמך או מטפל מוסמך? תשובה: גם אם למטפל יש הסמכות ממוסד כלשהו, לא בטוח שמי שהסמיך אותו הוא גוף ... וחוסר וודאות במה שקורה סביבנו. האם יש חשיבות להתנהלות של המטופל עצמו? שאלה: איזה תפקיד יש לבחירה החופשית של המטופל בתהליך? תשובה: גם אם המטפל מושלם ובעל יכולת לעזור ב - 100 אחוז, למטופל יש בחירה חופשית ליישם או לא ... ומדייקים, עוקבים אחרי ההשלכות, וממשיכים ללמוד את הנושא - הסיכוי להיעזר בצורה נכונה במטפל או בשיטה טיפולית יגדל מאוד. טיפולים בחרדה והפחתת לחץ איך להתגבר על דיכאון ותחושת ריקנות ייעוץ זוגי ועבודה על קשיי זוגיות הדרכות ומאמרים על אחריות אישית בתהליך הטיפולי הסברים עמוקים על הנפש והפסיכולוגיה של האדם אחריות המטופל בטיפול, יחסי מטופל מטפל, יחסי מטפל מטופל, בחירה חופשית בטיפול, במה תלוי אם הטיפול יצליח? המלצות על מטפלים, איזה טיפול פסיכולוגי מתאים לי? אמפתיה של מטפל, אמפתיה טיפולית, כימיה עם המטפל, שיטות טיפול פסיכולוגי, האם טיפול פסיכולוגי מזיק? חוסר כימיה עם פסיכולוג, איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור מגשר? איך לבחור מטפלת זוגית? איך לבחור יועץ זוגי? המלצות על מטפל מקצועי, המלצות על פסיכולוג מומלץ, המלצות על פסיכיאטר מומלץ, המלצות על פסיכותרפיסט מומלץ, המלצות על טיפול מומלץ, המלצות על מאמן אישי מומלץ, המלצות ... על מגשר מומלץ, המלצות על מטפלת זוגית מומלץ, המלצות על יועץ זוגי מומלץ, איך בוחרים מטפל מקצועי? איך בוחרים פסיכולוג? איך בוחרים פסיכיאטר? איך בוחרים פסיכותרפיסט? איך בוחרים טיפול? איך בוחרים מאמן אישי? איך בוחרים יועץ? איך בוחרים מטפל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבעיה הרגשית, דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבעיה הרגשית, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום הבעיה הרגשית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:10:19 - wesi1