אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
האם כל אחד יכול להיות מנהל?

אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול.

מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים?

אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו.

האם כל אדם חייב להגיע לשלמות בניהול עצמי כדי לנהל אחרים?

לפי דבריו של אליעד, אדם לא צריך להגיע לשלמות מוחלטת בניהול העצמי לפני שהוא מתחיל לנהל אחרים. עם זאת, אם אדם לא מצליח לנהל אחרים בצורה מיטבית, זה מצביע על כך שהוא לא יודע לנהל את עצמו בצורה מושלמת. השיפור בניהול העצמי משפיע ישירות על יכולתו לנהל אחרים, ומי שמצליח לשפר את יכולות הניהול העצמי, ישפר גם את יכולתו לניהול חיצוני.

האם כדאי לכל אחד להיות מנהל?

למרות שאליעד מציין כי כל אחד יכול להיות מנהל, הוא לא ממליץ בהכרח לכל אדם להיות מנהל. לא תמיד יש רצון או צורך לממש את היכולת לנהל אחרים. חשוב להבין שהיכולת לנהל אחרים היא סימן לניהול עצמי איכותי, אך לא תמיד כל אחד ירצה או יבחר להיות מנהל של אחרים. אליעד מדגיש את חשיבות היכולת להיות מנהל טוב, אך לא בהכרח לנהל אנשים אחרים.

כיצד לומדים לנהל?

לפי אליעד, הדרך היעילה ביותר ללמוד ניהול היא קודם כל על ידי ניהול עצמי. ניהול עצמי טוב משלב סדרי עדיפויות, פתרון בעיות, אוטומציה פנימית, התייעלות ומחויבות להצלחה אישית. כשאדם לומד לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא רוכש את הכלים הנדרשים לניהול של אחרים, כיוון שהעקרונות ניהוליים אלו דומים מאוד בין שני התחומים. אליעד מציין שגם אם אדם ילמד תיאוריות ניהוליות, אם הוא לא יצליח לנהל את עצמו, הוא לא יצליח לנהל את האחרים בצורה מיטבית.

מדוע חשוב להשתפר כל הזמן בניהול?

ההסבר של אליעד מדגיש את הצורך בהשתפרות מתמדת בניהול העצמי, כי כל מקום שבו אדם לא מצליח לנהל את עצמו בצורה מיטבית ישפיע על יכולתו לנהל אחרים. אליעד מציין שגם אם אדם מרגיש שהוא מנהל את עצמו היטב, תמיד יש מקום לשיפור. ההתייעלות והיכולת להפעיל אוטומציה פנימית בפתרון בעיות פנימיות, קונפליקטים או התנגדויות פנימיות, הן מיומנויות שניתן להשליך גם על ניהול חיצוני, למשל בניהול צוותים, עבודה מול לקוחות וכולי.

האם כל אדם יכול להיות מנהל טוב?

אליעד מסביר שלמרות שכל אדם יכול להיות מנהל, לא כל אחד בהכרח מתאים לנהל אחרים, וזה תלוי ביכולתו לנהל את עצמו. כל אחד צריך לדעת לנהל את עצמו קודם כל. את הניהול החיצוני אפשר ללמוד דרך ניהול פנימי.

סיכום כללי

אליעד מסכם את דבריו בכך שכולנו נולדים עם היכולת לנהל, כל אחד בכל תחום שהוא פועל בו, החל בניהול עצמי ועד לניהול אחרים. כל תהליך של ניהול, בין אם אישי או קבוצתי, הוא תהליך שמתחיל בניהול של הרצונות, המחשבות והפעולות שלנו. השיפור בניהול העצמי הוא הצעד הראשון והקריטי להשגת יכולות ניהול גבוהות, ושום תיאוריה או שיטה לא תוכל להחליף את זה. בהצלחה, אליעד ממליץ לכל אחד לשאוף ללמוד ולשפר את ניהול עצמו בכל תחום כדי להתקדם, ולזכור שהיכולת לנהל את עצמנו היא הדרך להיות מנהלים טובים של אחרים.
האם באמת כל אחד יכול להיות מנהל?

התוכן מסביר שיש דעות שונות לגבי השאלה אם ניהול הוא משהו מולד או נרכש. יש הטוענים שרק מי שנולד עם יכולות מסוימות יכול להיות מנהל, ויש הסבורים שאפשר ללמוד זאת. מנגד, מוצגת גם העמדה שיש אנשים שחושבים שלא ניתן ללמוד ניהול כלל, ושזה משהו בלעדי לאלו שנולדו איתו.

לפי ההסבר כאן, כל אדם נולד כדי להיות מנהל. לא רק שכל אחד יכול להיות מנהל, אלא שהוא גם חייב לדעת לנהל ולהיות המנהל הטוב ביותר שהוא יכול להיות. ההסבר הוא שניהול אחרים וניהול עצמי הם תהליכים זהים: ברגע שאדם יודע לנהל את עצמו, הוא יודע גם לנהל אחרים, כי מדובר באותו עיקרון של ניהול משימות וקבלת החלטות.

מהי החשיבות של ניהול עצמי כדי לנהל אחרים?

נטען שאם אדם אינו מסוגל לנהל אחרים, הדבר נובע במאה אחוז מהמקרים מכך שהוא אינו יודע לנהל את עצמו באופן מלא. כלומר, על אף שאדם עשוי לחשוב שהוא כן מנהל את עצמו היטב, עצם הקושי בניהול אחרים מצביע על כך שעדיין אפשר לשפר את הניהול העצמי.

אם אדם יודע לנהל את עצמו בצורה טובה, הוא בהכרח ידע לנהל אחרים, משום שאלה אותם עקרונות בדיוק: ניהול סדרי עדיפויות, התמודדות עם מספר משימות בו - זמנית, טיפול בקונפליקטים פנימיים, מציאת פתרונות והתייעלות. הגוף והנפש של האדם הם מעין מערכת פנימית מורכבת, ואם אדם לומד לנהל את המערכת הזו, הוא יוכל להשליך את אותן שיטות גם על מערכות חיצוניות, כגון צוות עובדים, מחלקה או ארגון.

האם צריך להגיע לשלמות בניהול עצמי לפני שמנהלים אחרים?

מסבירים שכדי לנהל אחרים באופן מושלם, יש צורך לשלוט בניהול העצמי באופן מושלם. יחד עם זאת, העובדה שאינך מנהל את עצמך במאה אחוז אינה מונעת ממך לנהל אחרים, אלא רק מורידה את רמת השלמות של הניהול שיכולת להעניק. לפיכך, ככל שמשפרים את היכולות בניהול העצמי, כך משתפרת גם היכולת לנהל אחרים.

האם כדאי בהכרח לנהל אנשים אחרים?

נטען שלא בטוח שכל אדם ירצה בסופו של דבר לממש בפועל את היכולת לנהל אחרים. אף על פי שכל אחד יכול להיות מסוגל לכך (כי הוא יכול ללמוד לנהל את עצמו, ומכאן גם אחרים), ייתכן שבפועל לא תמיד יש רצון או צורך לעסוק בפועל בניהול של אנשים נוספים. עם זאת, עצם האפשרות והיכולת לעשות זאת חשובות, מפני שהן משקפות ניהול עצמי איכותי.

כיצד לומדים לנהל?

לפי הדברים המתוארים, הדרך העיקרית ללמוד ניהול היא להתמקד בניהול עצמי. האדם לומד לנהל את עצמו טוב יותר, ורוכש מכך את הכלים הדרושים גם לניהול חיצוני. ניתן לקרוא תיאוריות וללמוד שיטות שונות, אך הרעיון המרכזי הוא שאם אדם יתמחה בניהול היכולות והמחשבות והפעולות שלו, הוא ידע לנהל אחרים באותם עקרונות.

מדוע חשוב להשתפר כל הזמן בניהול?

הטקסט מדגיש שאם אדם מוצא שהוא לא יכול לנהל אחרים, הדבר משקף מקום שבו הוא עצמו לא הגיע לשלמות בניהול העצמי. גם אם מישהו משוכנע שהוא כבר מתנהל היטב, תמיד יש מקום לשפר ולהתייעל. אותן התייעלות ואוטומציה פנימיות, אותם תהליכי התגברות על התנגדויות פנימיות וקונפליקטים, יופיעו גם כשמנהלים אנשים נוספים. לכן מי שמצליח לפתור את הקונפליקטים שלו, ידע לפתור גם קונפליקטים בצוות או בארגון.

בסיכומו של דבר, ההסבר חוזר על הרעיון שכולנו עוסקים בניהול בכל רגע נתון, החל בניהול הפנימי של רצונותינו ושל סדר היום שלנו, ועד לניהול עובדים, משימות ומשאבים בסביבה החיצונית. ככל שמשפרים את היכולת לנהל את עצמנו, כך אנחנו מתקרבים יותר ויותר ליכולת לנהל אחרים בצורה מוצלחת, וגם מחליטים אם בכלל מתאים לנו לממש יכולת זו בפועל.
האם ניהול זאת תכונה מולדת? האם מתאים לי להיות מנהל? מה צריך כדי להיות מנהל? מהן התכונות של מנהל? איזה מנהל אני? האם ללמוד ניהול? איך ללמוד ניהול? האם אני מנהל טוב? איך להיות מנהל טוב? איך להצליח לנהל? איך להיות מנהל מוצלח? איך לדעת לנהל אנשים? איך לנהל לקוחות? איך לנהל ספקים? איך לנהל עסקים? איפה לומדים לנהל? האם ניהול זאת תכונה נרכשת? האם כל אחד נולד מנהל? האם יש לי יכולות ניהול? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איזה אופי צריך מנהל? להיות מנהיג, ללמוד להנהיג, יכולות ניהול, כישורי ניהול, יכולות ניהוליות, יכולת ניהולית, יכולת ניהול אנשים, יכולת ניהול וארגון
איך לנהל את העובדים יכולות ניהול לפתור קונפליקט קונפליקטים ספקים מהן תכונות של מנהל להיות מנהיג מנהיג בעיות אפקטיבי לקבל החלטה איך להצליח איך להצליח בתפקיד איך להצליח בתפקיד ניהולי איך ללמוד איך ללמוד לנהל איך ללמוד ניהול איך לנהל איך לנהל את העובדים איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איפה ללמוד ניהול האם אני מתאים האם אני מתאים להיות מנהל האם כדאי להיות מנהל האם כדאי ללמוד לנהל האם כל אחד מתאים להיות מנהל הצלחה כיצד לנהל עובדים כל אחד מתאים להיות מנהל להיות מנהל להצליח להצליח בתפקיד להצליח בתפקיד ניהולי לימוד לימודי מנהיגות ללמוד ללמוד לנהל ללמוד ניהול למידה לנהל לנהל את העובד לנהל את העובדים לנהל עובד לנהל עובדים מי מתאים להיות מנהל מנהיג מנהיגות מנהל מתי לנהל את העובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובדים תפקיד תפקיד ניהולי
מנהיגות / אור החכם האמת - למה החכם האמת, לא מגלה את אורו הגדול באמת?
מנהיגות אור החכם האמת - למה החכם האמת, ... הם גורמים לו להרגיש רע וכולי. והכל תלוי בעד כמה המנהיג, יודע שהכל מושלם כבר כרגע, גם בלי לשנות אותה. וככל שהמנהיג, בתוכו, חושב שהמציאות צריכה יותר ...
מנהיג אמיתי, מיהו? ותלמיד טיפש, מיהו?
מנהיג אמיתי, מיהו? ותלמיד טיפש, מיהו? והעניין הוא, כי רוב האנשים, ... את העצות של החכם האמיתי, כפי מה שהחכם האמיתי התכוון במחשבתו. והאדם מנסה ליישם את העצות של החכם האמיתי, ומגלה שהעצות של החכם האמיתי, לא עובדות אצלו ושהוא לא משיג את השלמות, למרות שנדמה לו שהוא נצמד אל העצות ... האמת, שכל אלו שמתיימרים לעזור לאדם, ולהראות לו את האור שהם מצאו, כדי להפוך את העולם לטוב יותר, כל אלו ללא יוצא מן הכלל, כולם כולל כולם מנהיגי שקר, שאינם יכולים להנהיג אפילו לא את עצמם, וכל שכן שאינם יכולים לעזור לאחרים ולאדם ... בצורה כלשהי, אז המציאות תהיה טובה יותר, הרי שהוא חסר הבנה, שחושב שהמציאות לא מושלמת בשלמות שאין שלמות אחריה, כבר כרגע ברגע הזה. והם מנהיגי השקר, נדמה להם שיש להם רחמנות על העולם, ושהם רוצים בטובת ... לא. משום שהן כולן עצות שנאחזות בלבושים גשמיים, שתכליתן לשנות את הלבושים הגשמיים. והאדם משנה את הלבושים הגשמיים שלו, כדי לקיים את עצות מנהיגי טעות, וכך ניתן לראות שהוא אכן מקיים את עצתם. והם מנהיגי טעות. משום, שהטוב האמיתי, אין לו שום קשר בשום צורה שהיא, לשום ...
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
... החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) - חלק 2 האם המציאות קיימת באופן אובייקטיבי או סובייקטיבי בלבד? אליעד כהן מסביר לעומק את שאלת הקיום של המציאות, ושואל: האם ... רצון. כיצד אפשר לומר שהכל אחד, אבל עדיין לכעוס? שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל אני יודע שאני לא חווה את זה. למשל, אם באמת הייתי יודע שהכל אחד לא הייתי מתרגז היום בעבודה. אליעד: אתה משקר את עצמך כשאתה אומר אם הייתי חווה אחדות לא הייתי כועס. מאיפה אתה יודע? גם באחדות אפשר לכעוס. שאלה: נכון, אבל אולי לא הייתי מרגיש כעס. אליעד: ... חולם? מתבטלת. מהי המשמעות של מי אני לפי הדברים של אליעד? כשאומרים מי אתה מתכוון כשאתה אומר אני? - אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז תחווה סבל. אם אתה חווה שאתה אלוהים שמנהל את המציאות ורוצה שאליעד יחווה רע, אז אתה גם אליעד וגם המציאות. על אותו עיקרון אפשר להגיד שזה גם שולחן וגם כלום, או אני הכל ואני לא כלום. בפועל, האדם יכול לחוות ... משמעות אין לו אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה? רבי נחמן אומר שיש השגה מאוד גבוהה של אלוהים, וכל זמן שאדם לא הגיע לה, הוא לא מבין את אלוהים באמת. הוא מסביר שכולנו למעשה עובדים אלילים כלשהם, גם אם אנו בטוחים שזו רחמנות על הזולת או עזרה לעולם. כל עוד אין אמונה או הבנה מוחלטת (שהוא קורא לה שלמות שאין שלמות אחריה), האדם לא יכול להנהיג לא את עצמו ולא אחרים. מהי עבודת אלילים לפי הדברים האלו? עבודת אלילים מוגדרת כאן כהתייחסות לכוח חיצוני כלשהו כאילו הוא הסיבה והמקור, במקום לזכור שיש שורש אחד לכל. למשל, מי שחושב שהמזון מחיה אותו עובד אלילים, כי הוא מייחס למזון כוח עצמאי, במקום להבין שיש רצון או כוח ראשוני שמחיה הכל. כך לגבי כל דבר: אם אדם חושב שהקיר מונע ממנו לעבור, במקום לראות שיש כוח שמחליט עבורו שהוא לא יעבור, זו עבודת אלילים. איך אפשר לראות את העולם גם כנפרד וגם כאלוהים? בסוף התהליך האדם יכול לחוות כל דבר בעולם כאלוהים. זה גם שולחן רגיל, וגם מקור אין - סופי שמכיל את כל ... בסופו של דבר האדם מחזיק את שתי האפשרויות בבת אחת - גם רצון להשפיע ולשנות, וגם קבלה של מה שיש. מהי האחדות שבאמת כוללת את הכל? בסוף, אדם יכול לחוות את עצמו בו זמנית כמי שמנהל את המציאות, וגם כמי שבכלל לא יודע שהוא קיים. הוא יכול להיות בעל רצון ומגבלה, ובאותה נשימה להכיל את המקום שבו אין שום רצון או ישות נפרדת. אז מתבטלות הסתירות, כי ... אחרים מבוססת על ההנחה רע להם. והוא עצמו, בגלל שהוא רואה רע, מתייסר. לפי רבי נחמן, רק אדם שיש לו אמונה בשלמות כזאת שאין שלמות מעליה (או הבנה שאין הבנה מעליה), יכול באמת להנהיג או לעזור. כל האחרים, כולל מי שחושב שהוא עושה מעשים טובים למען הזולת, עלולים לגלות שהדחף למעשים נובע מצורך אישי ורצון שכבודו האישי יתקיים, או מתוך רצון להימנע ... ומרגיש רחמן יכול להיות רחוק מהאמת, אם הוא באמת רואה הבדל בינו לבין האחר ומחפש כבוד נסתר לעצמו. לכן הוא אומר שאם אין לאדם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא לא יכול להנהיג אף אחד. ורק כשתגיע לאמת המוחלטת (כלומר, כשתבין שאתה אלוהים ותבין את המציאות מבפנים), תראה שהעולם עצמו מוכיח לכאורה שההפך הוא הנכון, כי הקיום היומיומי משקף את ... כוח חיצוני או שהדבר בוודאות טוב או רע. הוא פועל מתוך נקודת האמת הפנימית, ורק כשיש לו את המבט הכולל הזה, הוא באמת רחמן בשלמות. איך עניין האכזריות והרחמנות מתחבר למושג עבודת אלילים? רבי נחמן מלמד שלפעמים מי שחושב שהוא מרחם על עצמו או על האחר, עושה זאת מתוך הרגלי נפרדות ואחיזה בצורות חיצוניות (עובד אלילים). לפעמים האדם מדמה לעצמו שכסף או אוכל או דבר מסוים יביא לו חיים. אבל מי שמבין את השורש האחד, יכול להשתמש בכל אותם דברים ובאותן פעולות בלי להיתפס אליהם ... מצד שני, לא לתת לו אוכל יכול להתפרש גם כאכזריות מצד אחר. בנקודת המבט הגבוהה יותר, כל האפשרויות קיימות באחדות, ואין הבדל בין טוב לרע. אך בשלב של הנפרדות, אתה עדיין מתנהל לפי הגדרות, וזה בסדר - בתנאי שאתה מבין את האמת הכוללת שעומדת מאחורי זה. מה המשמעות של לחזור לכאן אחרי שאתה באחדות? זו בדיוק השאלה של איך נוצרה הנפרדות מתוך אחדות גמורה?. מי שמצליח לחוות את המקום שלפני האני והרצון, וחוזר להתנהלות היומיומית, מקבל גם את התשובה בפנים: כך העולם נוצר. ולכן, כשמבינים את המנגנון לעומק, מבינים שאין צורך לוותר על הרצונות, רק להבין את מקורם. כיצד ... יוצאת מאחדות מוחלטת שאין בה כל הגדרה. כך האדם נעשה גם אלוהים גדול וגם קטן, גם מוגדר וגם לפני כל הגדרה, ויכול להבין לעומק למה רבי נחמן אמר שרק מי שהגיע לשלמות הזאת יכול להנהיג אחרים או לדעת באמת את המציאות. אחדות ונפרדות בחיי היומיום מהי עבודת אלילים ברובד פנימי בריאת העולם והתהוות היש מהאין תכלית החיים לפי רבי נחמן הקשר בין רחמנות לאכזריות רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם יחזרו איתך, מה הכוונה? ... אלוהים, ולכן יש אלוהים גדול יותר ששם אין אלוהים חווה. שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל אני יודע שאני לא חווה את זה. למשל אם הייתי יודע שהכל אחד לא הייתי מתרגז היום בעבודה. אליעד: עכשיו אתה משקר את עצמך. אתה אומר, אני לא כזה אבל אם הייתי כזה, הייתי חווה ככה, מאיפה אתה יודע? למה אתה עובד על עצמך? בפרט שאפילו בשכל שלך אתה יודע שזה לא נכון, כי גם באחדות אתה יכול לכעוס. שאלה: נכון, אבל אולי לא הייתי מרגיש כעס. אליעד: זה משהו פנימי לפני הכעס, ... שאני תמיד אצליח, למה? איך אני יודע? כי אם היית חושב שתצליח אז היית מחפש את זה ומשיג את זה מזמן. ואם היית בטוח שלא תצליח, אז היית מוותר על הניסיון ואז גם היית משיג את ההצלחה. אז אם אתה לא חווה את ההצלחה בשלמות, זה אומר שאתה משקר. תכלס הכי טוב להגיד, אני לא יודע, למה להגדיר הגדרות, לפרש פירושים, תגיד אני לא יודע. שאלה: האם ברגע שאני נפטר מהעולם, האם אני חוזר ... נחמן שולל את כל השיטות שבעולם, למה? כי כאן הוא מדבר על ההשגה הכי שלמה שיש, וכל זמן שאינך יודע את אלוהים כפי שהוא יודע את עצמו, אתה לא באמת יודע את אלוהים, אתה עצמך בכלל עובד אלילים, אתה רק חושב שאתה מרחם על אנשים, אתה בכלל מחפש כבוד, ואתה עצמך אליל, ואתה עובד את עצמך, ולמעשה אתה לא יכול לקרב אנשים לאלוהים כי אינך יודע את אלוהים. אם אתה עדיין לא אלוהים איך אתה יכול לדעת שלא ניתן לדעת את אלוהים? רק אלוהים יכול ... זה נאמר בפרק על התלמיד האמיתי. מי זה תלמיד אמיתי? מי שמתאחד עם הרב. שאלה: איך רבי נחמן שולל? אליעד: הוא לא שולל את כולם פרסונאלית, הוא שולל את התפיסה של כולם. כולם מנהיגים, מה זה אומר? כל אחד בעולם הוא מורה דרך רוחני, אם הוא לא מורה דרך לאחרים הוא מורה דרך לעצמו. ומה רבי נחמן אומר, שלפעמים האדם חושב שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה להנהיג את העולם, ואומר זה לא בשבילי זה בשבילם, אני לא רוצה כבוד זה בשבילם, למרות שזה לא רע כבוד, אבל אם אתה רוצה את זה, זה רע. אבל אדם זה רודף אחר כבוד, ותולה רדיפתו ... על אלוהים בגלל שהוא לא יודע שהוא אלוהים, וזוהי רחמנות אמיתית. ומה רבי נחמן אומר, כל זמן שאין לאדם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריו, כמובן שהוא לא יכול לקבל את המלוכה וההנהגה. מה זה אומר? אפילו אם יש לך קצת עבודת אלילים, מה זה נקרא עבודת אלילים? אליל זה אל שאין לו כוח ולמרות זאת אתה מתפלל אליו. למשל אדם
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
... החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) - חלק 1 מהו האושר האמיתי ואיך אפשר להגיע אליו? האושר האמיתי, לפי אליעד כהן, אינו נמצא בדברים חיצוניים או בהישגים חומריים, אלא הוא חוויה פנימית של האדם כלפי המציאות. אנשים רגילים לחשוב שאושר מגיע ממשהו חיצוני, כמו זוגיות טובה, כסף, בריאות, הצלחה בעבודה, אבל כל אלה הם דברים זמניים, אשר משתנים עם הזמן ולא מספקים תחושת שלמות מתמשכת. אליעד כהן מסביר שאושר אמיתי הוא מצב שבו האדם חווה שאין שום דבר שחסר לו, ... שפחד וחרדה נובעים מהתחושה שהאדם תלוי בתוצאה מסוימת, שהוא חייב שדבר מסוים יקרה או לא יקרה. למשל, אדם מפחד שיאבד את העבודה שלו או שיקרה לו משהו רע. אבל אם הוא ישאל את עצמו: למה אני מפחד?, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות?, ומה משמעותו האמיתית של הדבר הזה?, הוא יגיע למסקנה שאין באמת סיבה לפחד. ... במציאות היומיומית. למעשה, כל אדם עושה את פעולתו מתוך מטרה להשיג משהו. למשל, אדם בונה בית כדי שיהיה לו מקום לנוח, או עובד כדי להרוויח כסף. אולם התכלית הסופית של כל פעולה היא בסופו של דבר להרגיש טוב יותר, להיות שמח יותר, למצוא שלמות. אליעד מציין, אם היינו מצליחים לחוות את העולם כפי ... ולתכלית יש עוד תכלית אחרת גבוה מעל גבוה, למשל תכלית בניין הבית, כדי שיהיה לאדם מקום לנוח, תכלית המנוחה שיהיה כוח לעבוד את השם, ותכלית העבודה וכו. כשרבי נחמן אומר, דע, זהו סוג של אמת מוחלטת, זה לא דמוקרטיה, זה לא תלוי בך, דע לך שזה ככה זה. כי הוא מדבר מהמקום של המוחלטות. דע, זה ידיעה, זה לא הבנה, לא אמונה ולא ... אמצעי להשיג סיבתיות גבוהה יותר, וכך הלאה, למשל למה אדם בונה בית? כדי שיהיה לו מקום לנוח, ולמה רוצה לנוח? כדי שיוכל לעבוד את השם, ותכלית העבודה? וכו. שימו לב, שרבי נחמן לא מסביר מה זה וכו. יש כאן דבר והיפוכו, מצד אחד הוא מסביר שלכל דבר יש תכלית, אבל הוא גם אומר שלתכלית יש תכלית אחרת, זה ללא סוף, אז למעשה לא הגעת לשום פואנטה, אין תכלית מוגדרת. אבל שימו לב הוא נעצר, הוא לא אומר מה התכלית של העבודה למען אלוהים, הוא היה יכול לכתוב כדי שיתמלא הרצון של אלוהים, אבל כאן הוא נתקע, מדוע צריך למלא את הרצון של אלוהים? מה לאלוהים רע? הוא לא רצה להסתבך. הפיקח מבין. למעשה באי ... לא יכולה להיות סיבה. כאן רבי נחמן מסביר שהתכלית של כל דבר נמצאת בנקודה הראשונה של כל דבר, למשל כאשר אתה קם בבוקר לעבוד , אז אתה הרבה יותר רוצה את המטרה הסופית שלך, מאשר שאתה רוצה את העבודה. למשל אתה רוצה את המטרה הסופית להיות שמח, ומזה אתה גוזר הרבה תכליתיות, הסיבות שאתה עובד ומרוויח כסף, אבל למעשה האמצעים יותר מוחשיים, כי אתה כרגע עובד, המטרה שלך שאתה מדבר עם לקוח היא כדי שהוא יקנה את המוצר, זה מוחשי, אבל הוא אומר תדע לך שבמחשבה אתה לא מחובר לתכלית של הפעולה אלא מחובר לתכלית הסופית. למשל אדם סובל, ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו ... על האדם לעמול ולהגיע אל השלמות, באופן עצמאי ואישי, בהתנסות ובחוויה אישית. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו ממנהיג רוחני כלשהו, על האדם להתבונן היטב על מה שהוא שמע, ולנסות להבין את השכל שעומד ... שאומרים לו, ומנסה להבין את השורש של מה שאומרים לו, על ידי זה הוא לא מוטרד מכך שהוא לא יודע להבדיל בין מנהיג אמיתי לבין נוכל. משום שבכל מקרה הוא בודק את מה שהוא שמע, באמצעות השכל העצמי שלו. ... בעצמו את הטיפשות. ובנוסף על כך, הוא גם לא באמת מבין את מה שאמרו לו. כי נניח לדוגמה שהאדם מקורב לאיזה מנהיג אמיתי וחכם אמיתי. ואותו החכם האמיתי אומר איזה משהו חכם. במקרה כזה, למרות שהאדם ... ומנסה להבין את מה שהוא שמע, על ידי זה האדם עצמו הופך בכל פעם להיות יותר ויותר חכם. וכאשר האדם מקורב למנהיג רוחני כלשהו, בין אם הוא חכם אמיתי ובין אם הוא נוכל אמיתי, הרי שאם האדם תמיד ... על השכל של מה שהוא שומע, על ידי זה בכל פעם האדם הופך להיות יותר ויותר חכם. עד שהוא מגיע אל שורש השכל של המנהיג שאחריו הוא הולך. וכאשר האדם מגיע לשורש השכל של זה שמנהיג אותו, אז הוא רואה ומבין את האמת, האם השכל הזה הוא אמיתי, או שאולי הוא סתם שקרי ... ונסכם ונאמר: כי גם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ושקר יש שאלות. ועל האדם לא לסבך את עצמו בשאלה האם המנהיג שלו הוא שקרן או חכם גדול, אלא עליו פשוט לנסות לקחת אחריות על עצמו, ולנסות בכוחות ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, ... תופעות לא ברורות. כי מצד אחד נראה שהמציאות שלנו מאוד חכמה. אבל מי שמתבונן היטב לעומק על המציאות שלנו (לימודי פיזיקה וכיוב), הוא מגלה שיש במציאות שלנו המון תהליכים שנראה שהם נעשים ללא כל שכל, אלא באופן שרירותי ללא כל מחשבה הנראית לעין. והעולם שלנו מלא בפרדוקסים שונים. ... טעויות, אז במקום להבין מהטעויות האלו שהוא לא חכם אמיתי, במקום זה הם מדחיקים את הקושיות שיש להם על המנהיג הגורו והמורה הרוחני שלהם, על ידי זה שהם מתרצים לעצמם, שעל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. והם תולים את השאלות שלהם, בחוסר ההבנה שלהם, במקום להבין שהשאלות שיש להם על המנהיג שלהם, הן לא בגלל שהם לא חכמים מספיק להבין אותו, אלא מפני שהם מספיק טיפשים לחשוב שהוא חכם אמיתי. כי לא רק על מי שהוא חכם אמיתי יש שאלות, אלא גם על טיפש ... ידי השאלות שיש לאדם על המידע, על ידי זה הוא מגלה האם הוא אמת הוא שקר. וכאשר יש לאדם שאלות ותמיהות על המנהיג שלו, עליו לא להיות פתי מאמין לכל דבר, ולחשוב שהוא לא מספיק חכם להבין את המנהיג שלו, אלא עליו להבין שאכן יכול להיות מצד אחד שהמנהיג שלו חכם אמיתי שיש עליו שאלות גדולות, אבל מצד שני יכול גם להיות שהמנהיג שלו הוא שרלטן אמיתי, נוכל אמיתי, טיפש אמיתי, ומסכן אמיתי, שהוא מוליך אחריו אנשים, למרות שהוא עצמו לא מבין אפילו לא את עצמו. כי יש המון מנהיגים של שקר. ומנהיג של שקר, זה לאו דווקא בן אדם ממש. אלא כל רעיון ואידיאל ואידיאולוגיה שהאדם הולך אחריה, היא סוג של מנהיג. ולפעמים יש לאדם קושיות ותמיהות על הדרך שבה הוא הולך. כי האדם מרגיש בתוך תוכו שמשהו חסר כאן בדרך שבה הוא הולך. ולפעמים האדם מקבל שכל להבין, שאם הוא לא ... להגיע לגן עדן, למרות שבאמת הוא בכלל בדרך לגיהנום. ועל האדם להתבונן היטב על הדרך שבה הוא הולך, ועל המנהיג שאחריו הוא הולך, ועל השכל שלפיו הוא חי, ולבדוק היטב שאכן הוא חושב בצורה נכונה, שאין עליה שום קושיות. ...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
מנהיגות מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג גורו מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג את עצמו. והאדם יש לו מנהיגות כלפי עצמו. והאדם הוא המלך שמנהל את עצמו וכולי. ואם נתבונן נראה, כי כל אדם הוא גם מונהג. כי לכל אדם יש מנהיג. וכל אדם מושפע מדעות של אחרים. שגם זה סוג של מנהיגות. שהאדם מונהג אחרי דעתם של בני אדם אחרים. וגם מי שהוא חי במקום בודד, גם הוא מונהג על ידי הדברים שהוא רואה ושומע. כי האדם לומד מכל דבר. והאדם מונהג על ידי הדברים שהוא רואה ושומע. וכל אדם בעולם, הוא מקורב למנהיג כלשהו. כי מאחר שהאדם מנהיג את עצמו, הרי שהוא מקורב למנהיג כלשהו, שזה הוא עצמו. ואף על פי שהאדם מנהיג את עצמו, הרי שבפועל רוב בני האדם בעולם, כן הולכים אחרי מנהיגים כלשהם. וכל אדם בצורה כזו או אחרת, הוא מושפע ממישהו או ממשהו שהוא חיצוני לו. ואכ הדבר הזה מנהיג אותו. והשאלה הנשאלת היא, אחרי איזה מנהיג מומלץ ללכת? ואיך יכול האדם לדעת האם הוא הולך אחרי מנהיג שהוא ראוי להנהיג, או שהוא הולך אחרי מנהיג שאפילו את עצמו לא יודע להנהיג? כי לפעמים האדם הולך כעיוור באפילה, אחרי עיוור אחר שהולך באפילה. ... שהוא בכלל עיוור, ולא רק שהוא לא יודע את הדרך, הרי שהוא אפילו לא יודע להיכן הוא רוצה להגיע. אבל אעפכ הוא מוביל אחריו אנשים אחרים. ויש כאלו שהם מובלים אחרי כל מיני מנהיגים שונים, שהם עצמם אין להם מושג איך להוביל את עצמם. אבל מסיבות שונות שלא נכנס אליהן כאן, מסיבות שונות, הם כן חושבים שהם ראויים להנהיג. ובני אדם טועים והולכים אחריהם כעיוורים שהולכים אחרי אדם עיוור ... הוא ככ גדול, עד שהוא אומר את השטויות שלו בצורה שנראית מאוד חכמה, והוא גורם לאנשים להאמין בו, למרות שהוא משקר. כי לפעמים השקר ככ גדול, עד שהוא נראה כמו אמת. וכאשר המנהיג שאינו ראוי, כאשר הוא חי בשקר גדול מאוד, על ידי זה הוא נדמה לדבר אמיתי, והוא גורם לאנשים אחרים לטעות בו. ומי שרוצה לדעת את האמת, אחרי איזה מנהיג ללכת ואיך אפשר לדעת איזה מנהיג ראוי להנהיג וללכת אחריו, הרי שהאמת היא, שהאדם לא יכול לדעת, כל זמן שהוא עצמו לא ... איך אפשר להגיע אל האמת, למרות כל הבלבול שיש בעניין, הרי שמצד האמת על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עדיין לא יודע להבדיל בין מנהיג אמיתי למנהיג שקרי. ומי שהוא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הוא רואה ויודע כיצד השורש של המציאות, כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל דבר. והוא יודע לזהות את המנהיגים הראויים ואת ה
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?
מנהיגות אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות? אל יתהלל חוגר כמפתח, פירושו, שמי שהוא כרגע חוגר על מותניו את הנשק למלחמה, אל לו להתהלל בניצחון שלו, כמו זה שהוא ... שלמות גדולה ממנה, רק הוא יכול להיות מרוצה מכך שהוא הגיע אל השלמות האישית שלו. כי יש אנשים שונים שמנהיגים אנשים אחרים. ולמרות שהם עצמם לא יודעים איך להנהיג את עצמם, הם מורי דרך ומנהיגים אנשים אחרים. והדבר דומה לאדם שלא מסוגל למצוא פתרון לאיזו בעיה של עצמו, אבל הוא מנסה לתת עצות לאחרים שנמצאים באותה הבעיה, וזה בלי שהוא בכלל מכיר ... הדרכים מובילות אל השלמות, הרי שהאדם מעדיף להגיע לשם בצורה כמה שיותר ברורה ובהירה. ומצד האמת, כל המנהיגים השונים הם עוזרים לאדם בדבר אחד, בכך שהם מחליפים את הבעיות שלו בבעיות אחרות. וכל העצות שנותן אדם שלא הגיע אל השלמות, הרי שהן מחליפות בעיה אחת בבעיה אחרת. כי כאשר האדם מקבל עצה כלשהי של מנהיג כלשהו, הרי שבעצם העצה הזאת אמורה להוביל את האדם אל הצלחה כלשהי. אבל, לא משנה מה יעשה האדם ולאיזה מצב הוא יגיע, הרי שתמיד האדם ירגיש חיסרון כלשהו. כך שמצד האמת, כל העצות של מי שלא הגיע אל השלמות, כולן הן רק ... שהיד שלו הפסיקה לכאוב. ומה שקורה שבפועל עם העצות השונות שיש בעולם, הוא שכאשר יש לאדם איזו בעיה, אז המנהיג שאינו ראוי להנהיג, הוא נותן לאדם עצה ללכת בדרך אחרת כלשהי, והדרך הזאת היא לא יותר טובה מהדרך שבה האדם הולך. אבל בגלל שהאדם רגיל ללכת בדרך כלשהי ולחשוב בצורה כלשהי ... מרגיש. וכאשר האדם מתחיל ללכת באיזו דרך חדשה וחושב בצורה חדשה, נדמה לאדם שהנה הוא מצא את האור, כי עובדה שהבעיות שלו נפתרו. אבל האדם לא מבין שזו רק רגיעה זמנית. ובסך הכל האדם עבר מבעיה אחת לבעיה אחרת. כי בכל דרך ודרך שבה האדם ילך, בכל מקרה הוא ירגיש תחושה ... פתאום רואה שגם הדרך שבה הוא הולך, יש בה חיסרון כלשהו. ואז האדם עובר לחפש דרך אחרת וכולי. ומי שהוא מנהיג אמיתי, דהיינו, מי שהוא כן הגיע אל השלמות האישית שלו, הוא כן יודע להנהיג. והוא מוביל את האדם בכל דרך ודרך שבה האדם הולך. כאשר הוא מאיר לאדם את דרכו, כדי לראות את השלמות שמסתתרת מאחורי כל הדרכים. כי בכל דבר שיש בעולם יש ... שבו האדם נמצא, אלא היא תלויה בצורה הפנימית שבה האדם תופש את המציאות וחווה את המציאות. ומי שהוא מנהיג שראוי להנהיג, הוא מלמד את האדם כיצד להסתכל בצורה שונה ופנימית יותר על הדרך שבה הוא הולך. כי כדי שהאדם יגיע אל השלמות, לשם כך הוא צריך להבין דבר כלשהו. וכדי ... אל האושר. כי מי שלא הגיע אל השלמות, על ידי זה נדמה לו שהשלמות נמצאת בנקודה חיצונית כלשהי. וכאשר מנהיג שאינו ראוי נותן עצה לאדם, הרי שהעצה שלו היא כדי לגרום לאדם להשיג איזה דבר חיצוני כלשהו. אבל החכם האמיתי שיודע שהאושר תלויה בידיעה ובהבנה של האדם את ... להשתפר באיזה משהו, הרי שהמשמעות היא שהוא עוד לא מימש את הפוטנציאל שלו בשלמות. ואכ הוא צריך להתמקד בלהנהיג את עצמו, כדי שהוא עצמו יגיע לשלמות של עצמו. וכאשר האדם מממש את הפוטנציאל האישי שלו בשלמות, על ידי זה האדם מגיע אל השלמות האישית שלו באמת, ועל ידי זה הוא ראוי ויכול להנהיג את כל מי שרוצה, אל השלמות האישית של כל אחד ואחד. ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
מנהיגות בודהיזם הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך יש כאלו שאינם יודעים את הכל, ובכל זאת הם מנסים להורות את הדרך לאנשים אחרים ולהנהיג אנשים אחרים, כל זמן שהם עצמם עדיין לא הובילו את עצמם אל השלמות האישית של עצמם. וכפי ... לכל השאלות, אז יפסיקו להאמין בו ולהעריץ אותו, הוא מנסה לקדם ולמכור לעצמו ולסביבתו, את המחשבה שלא לכל השאלות יש תשובות. כדי להרגיש טוב עם עצמו, שהוא מנהיג אחרים למרות שהוא לא באמת ראוי להנהיג וכולי. וכך הוא הדבר לגבי עניין ההנאה. כי המציאות היא טובה. וגן עדן זה כאן. ובכל דבר ... לכל דבר ודבר שיש במציאות, ונהנה מכל דבר. ולא כל אחד זוכה לראות את הטוב שיש בכל דבר, ולא כל אחד חייב לראות ולהבין את הטוב שיש בכל דבר. אבל, מי שרוצה להנהיג אחרים, הוא כן חייב להגיע אל השלמות האישית של עצמו. ולהגיע אל השלמות, פירושו כאשר האדם ... מכל דבר. כי בכל דבר ודבר, יש את ההנאה של השלמות. כי כל דבר בעולם, יש בו שלמות. ומי שרואה את השלמות שיש בכל דבר, הוא יודע ליהנות מכל דבר. ומי שרוצה להנהיג אחרים, הוא חייב קודם לכן להבין את עצמו ואת המציאות בשלמות, ורק לאחר מכן הוא באמת יכול ... בכל דבר. ומי שלא יודע להבין ולראות את הטוב שיש בכל דבר, הוא לא יכול להראות את הטוב שיש בכל דבר גם לאחרים. מחמת שהוא עצמו עוד לא רואה את הטוב הזה. וכאשר המנהיג לא יודע איך ליהנות מכל דבר, אז הוא ממציא את המחשבה שאומרת שלא בכל דבר יש טוב, ושעל ... דבר, אז הוא מקדם רעיונות שמסבירים שלא טוב ליהנות, ושהנאה זה רע, ושהאדם צריך לא ליהנות, ושהאדם צריך להתגבר על הרצון שלו ליהנות וכיוב. והכל נובע משום שהמנהיג לא יודע כיצד כן אפשר ליהנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר. ומי שאוהב את המציאות בשלמות, ...
מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה!
מנהיגות אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה! כפי שכבר ביארתי, רק מי שמבין את כל מה שהוא כן יכול להבין, רק הוא יכול לדעת האם אפשר להבין את הכל או לא. והנה, ... הוא על ידי המחשבה, שאי אפשר להבין את הכל. כי באמת אי אפשר להבין את הכל בצורת מחשבה רגילה. ואם נתבונן עוד על העניין, נראה כי יש מנהיגים ומורי דרך רוחניים, שדוגלים בכך שעל האדם לעמול ולהבין כמה שיותר. ויש כאלו שדוגלים בכך שעל האדם לא לנסות להבין את הכל, כי אי אפשר להבין ולדעת את הכל. ואם ... הזה נראה, כי אלו שמוכרים את הרעיון של אי אפשר לדעת את הכל, הם מוכרים את הרעיון הזה, רק כדי לא לאבד את השלטון שלהם. כי כאשר האדם מנהיג אנשים אחרים, על ידי זה הוא מקבל כבוד וסיפוק רגשי וכיוב. והאדם מקבל את ההערכה שלו כמנהיג, רק משום שבני אדם אחרים שהם פחות חכמים ממנו, הם חושבים שהוא חכם מהם, ושהוא יכול להוביל אותם אל האושר ואל השלמות האישית שלהם. והנה, כאשר המנהיג לא ראוי להנהיג, על ידי זה הוא מפחד לאבד את שלטונו. ואז הוא מגן על עצמו עם כל מיני שקרים שונים ומטעה את בני האדם. כי מי שראוי להנהיג, הוא זה שכן מבין את כל המציאות בשלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את הכל בשלמות, הרי שהוא לא באמת ראוי להנהיג, משום שאת עצמו הוא לא יודע להנהיג אל השלמות, אז כיצד הוא ינהיג אחרים?! וגם אם חושב האדם בדעתו שאי אפשר להבין את הכל, הרי שמנהיג אמיתי על כל פנים, אמור להיות זה שהוא כן יודע ומבין את כל מה שהוא כן יכול לדעת ולהבין לפי דעתו. וגם אם נדמה לאדם שיש שאלות שאין עליהן תשובה, ושיש דברים שאי ... האדם שמאמינים בו, יגלו שהוא לא מבין את הכל, ועל ידי זה הם יעריכו אותו פחות והוא יאבד את ההערכה שהוא מקבל מהם. ואז, מה עושה אותו המנהיג שאינו ראוי, כדי להגן על עצמו? אז הוא ממציא בדעתו את המחשבה שאי אפשר להבין את הכל, ושלא צריך להבין את הכל, כדי למנוע מבני האדם לנסות להבין דברים מסוימים ולשאול אותו שאלות מסוימות, שיגרמו להם להבין שאין לו תשובה, ועל ידי זה הוא יאבד את המנהיגות שלו. ומי שהוא אדם אמיתי, הרי שכל זמן שהוא לא הבין את כל מה שהוא יכול להבין, וכל זמן שהוא לא הגיע לשלמות הבנה בשלמות שאין שלמות אחריה, הרי שהוא לא יאזור ... לא יודע האם יש תשובות לכל השאלות או לא. כי הרי הוא עצמו עוד לא הבין בשלמות, את כל הדברים שהוא יודע, שכן אפשר להבין אותם. וכאשר המנהיג שאינו ראוי להנהיג, מפחד מכך שישאלו אותו שאלות שלא תהיה לו עליהן תשובה, על ידי זה הוא מקדם ומנסה למכור למאמיניו את הרעיון ואת המחשבה, שלא לכל שאלה יש תשובה. כדי שהם לא יגלו שהוא לא באמת ראוי להנהיג אותם. ומי שהוא מחפש אמת, ומי שהאמת חשובה לו יותר מאשר הרצון שלו להנהיג אחרים, הרי שהוא יודה על האמת שהוא לא יודע את הכל. גם לא את הדברים שהוא כן יכול לדעת. ומי שהוא איש אמת באמת, הוא יחפש את האמת עבור עצמו, ויגלה וילמד את כל מה שהוא כן יכול להבין ולדעת. עד שבסופו של דבר הוא יגיע לשלמות הידיעה ולידיעה שלמה, ואז הוא יהיה ראוי להנהיג באמת וכולי... ונסכם: אלו שאינם יודעים, ושהם מפחדים לאבד את השלטון שלהם, הם מנסים לקדם את הרעיון של אי אפשר להבין את הכל, ויש דברים שהם מעל השכל האנושי. ... שרוצה להבין את הכל בשלמות, עליו לנסות להבין את עצמו טוב יותר, בדברים הרגילים של היום יום. וברמה המעשית על האדם להבין טוב יותר את העבודה שלו ואת החיים הרגילים שלו, ולנסות לעשות אותם בשלמות. ועל ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את הדברים הפשוטים של היום יום, ועל ידי זה שהאדם שואף להגיע לשלמות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם ניהול זאת תכונה מולדת?, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם ניהול זאת תכונה מולדת?, איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, יועץ פילוסופי, מאמן אישי לבני נוער בנושא האם ניהול זאת תכונה מולדת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 05_08_2025 השעה 02:05:47 - wesi1