אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אבחון ילדים ✔התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים ✔ובו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
ובו יתבאר העניין של: בעיות התנהגות של ילדים. ויתבאר, ממה נובעות בעיות התנהגות אצל ילדים? וכיצד צריך לטפל בבעיית התנהגות של ילדים? ועוד.

וכאן יתבאר, העניין המרכזי שאליו צריך לשים לב, כאשר לילד יש בעיות התנהגות כאלו ואחרות. כי לחלק מהפסיכולוגים, יש תיאוריות כאלו ואחרות, לגבי בעיות ההתנהגות של הילדים. ויש כאלו שנדמה להם, שבעיות התנהגות של ילדים, שונות במשהו, מהפרעות התנהגות של אנשים מבוגרים. אך האמת היא, שאין שום הבדל כלשהו, בין בעיות התנהגות של אנשים מבוגרים, לבין בעיות התנהגות של ילדים.

כי הילד, הוא בן אדם לכל דבר ועניין. וכל מה שנכון לגבי אדם בוגר, נכון גם לגבי אדם קטן, שנקרא ילד קטן. והילד הקטן, הוא אדם, לכל דבר ועניין. עם בחירה חופשית משל עצמו, ועם העדפה אישית ועם רצון אישי משל עצמו. ולילד, יש מערכת שיקולים עצמאית משל עצמו, גם אם היא נראית כמערכת שיקולים לא הגיונית, בעיני המבוגרים, שלא מבינים את העולם של הילדים.

והעניין שצריך לדעת הוא, שכל בעיית התנהגות של ילדים, בדיוק כמו כל בעיית התנהגות של אדם מבוגר, נובעת, מתוך בעיה רגשית שיש לאדם המבוגר, או לאדם הצעיר, שהוא הילד הקטן. כי לכל אדם בעולם, יש בעיות רגשיות כאלו ואחרות, שהן אלו שאחראיות להתנהגות שלו. וכאשר הילד הקטן, יש לו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, זה הכל רק בגלל בעיות רגשיות שיש לאותו אדם קטן, שהוא הילד הקטן.

וכאשר רוצים לטפל בבעיות התנהגות של ילדים, מוכרחים להבין את הבעיה הרגשית של הילד, שממנה נובעת ההתנהגות הבעייתית שלו. ומי ששולח את הילד שלו, לטיפול פסיכולוגי לילדים, עליו לוודא, שאותו פסיכולוג ילדים, הוא מבין היטב, את הבעיה הרגשית של הילד, שבגללה הילד מתנהג כפי מה שהוא מתנהג.

כי פסיכולוג ילדים, שלא מבין את תת המודע של הילד, ופסיכולוג ילדים, שלא מבין את הבעיה הרגשית האמיתית של הילד, הוא כמובן, לא באמת יכול לעזור לילד. אלא, הטיפול הפסיכולוגי לילדים שהוא נותן לילד, הוא רק סוג של התעללות בילד שלך.

כי גם בני אדם בוגרים, לא תמיד יודעים להסביר את עצמם. ורוב בני האדם בעולם, גם אלו שחושבים שהם מודעים לעצמם, גם הם רובם ככולם, לא מודעים לעצמם בשלמות. וכמעט אף אחד לא מכיר את תת המודע שלו, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכאשר יש לאדם בוגר בעיית התנהגות כלשהי, אז ככל שהוא יותר מודע לעצמו, כך הוא מבין טוב יותר, מהי הבעיה הרגשית שלו, שהיא זו שיוצרת, את בעיית ההתנהגות שלו.

אבל ילד קטן, שהוא עדיין אדם קטן, כמעט ואין לו שום יכולת להגדיר ולהסביר, לא לעצמו ולא לאחרים, מהי הבעיה הרגשית שלו שמציקה לו. והילד מבטא את הבעיה הרגשית שלו, דרך בעיית התנהגות כזו או אחרת. והילד מתנהג בצורה מופרעת ובצורה אלימה וכיו"ב, רק כדי לבטא את זה שהוא סובל מבעיה רגשית מאוד עמוקה, שאין לו מושג איך להתמודד איתה. וטיפול פסיכולוגי לילדים, יכול להיות טיפול טוב, רק כאשר הפסיכולוג ילדים, יודע היטב, מה בדיוק קורה בתוך תת המודע של הילד. אחרת, זוהי התעללות בנפש של הילד, ורצוי להימנע מכך, ולקבל סיוע, ממי שבאמת מכיר את נפש הילד שלך.

והבעיה הרגשית המרכזית שממנה סובלים ילדים קטנים, היא חוסר היכולת שלהם להגיע לאיזון רגשי, בין הצורך שלהם בחופש אישי, לבין הצורך שלהם בלהציב גבולות לעצמם. כי הילד, כאשר הוא נולד, הוא נולד כמעט בלי שום הגדרות של טוב ורע כלשהן. וכדי לשרוד כאן בעולם, לשם כך מחנכים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע.

ומצד אחד, זה עוזר לילד לשרוד כאן בעולם, וזה גורם לכך שלילד תהיה משמעות לחיים שלו. כי בלי הגדרה של טוב ורע, אין משמעות מיוחדת לחיים. אבל מצד שני, זה גם לוקח לילד, את החופש האישי והרגשי שלו.

והילד, שעד לפני כמה שנים, הוא לא ידע להבדיל בין טוב לבין רע, החוויה המרכזית שאותה הוא חווה כאן בעולם, זאת ההפרדה שיש כאן בעולם, בין טוב לבין רע, ובין מותר לבין אסור. והילד לומד כל הזמן, מה מותר לעשות, ומה אסור לעשות. וזה גורם לכך, שתת המודע של הילד, יהיה בלחץ נפשי מאוד גדול.

כי מצד אחד הילד מתחיל להתרגל לכך שיש בעולם שלנו טוב ורע, וזה משמח את הנפש של הילד, כי זה מספק לילד עניין בחיים, וזה מספק לילד מטרות, וזה מאפשר לילד לשחק במשחק החיים. כי בלי הגדרה של טוב ורע, בלי זה אי אפשר לשחק במשחק החיים. אבל מצד שני, ההגדרות של המותר והאסור, שהילד שומע מהסביבה שלו, הן גם מאמללות את הנפש של הילד, שהוא רוצה להישאר ילד, והוא רוצה להמשיך להיות אדם חופשי.

ואנשים מבוגרים, כאשר הם חווים לחץ נפשי / מתח נפשי / חרדות וכיו"ב, הם רוצים לחזור להיות רגועים, כמו שהם היו כאשר הם היו...
צריך לדעת הרגלים ילדים מתבגרים להיות רגוע מחנך הורות חרדות תת המודע של הילד איך לחנך ילד עצמאיים העולם אצל ילדים בעיה בעיה רגשית בעיות בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות רגשיות בעיות רגשיות של ילדים בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים בעיית התנהגות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הרגשה הרגשת התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות ילדים התנהגות של ילדים חוויה חוויות חווית חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכולוגי לילדים טיפולים ילד ילדה ילדים ילדים מתבגרים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל פסיכולוג פסיכולוג ילדים פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים רגש רגשות רגשיות תחושה תחושות תחושת
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
... שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים) , כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת? השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים ... האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה צריך להגיע לאמת. מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית. האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות להורים לפעמים מופרכות או מסוכנות. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה ... סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר שזה מסוכן, אלא להסביר לו את ... הזה הוא חלק מחוקיות העולם שבו אנו חיים. האם אפשר ללמד ילדים אמת מוחלטת מגיל צעיר? אליעד מדבר גם על הקושי המרכזי בכך שהורים מעוניינים ללמד ילדים שיש טוב ורע, אך במקביל רוצים להסביר להם את רעיון האחדות, שהכל בעצם אותו דבר ואין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע. נוצר כאן פרדוקס - איך אפשר ללמד ילד שהכל אחד ובו זמנית ללמד אותו שנכון לעשות משהו אחד ולא נכון לעשות משהו אחר? אליעד מסביר שהפתרון הוא להבין שיש שתי רמות של אמת. ברמה המעשית, חייבים ללמד את הילדים את החוקיות של הנפרדות (למשל, אסור לרוץ לכביש כי מכונית יכולה לפגוע), אך ברמת ההתבוננות, יש ללמד אותם ... מצומצמת. האידיאל הוא ללמד את שתי הפרספקטיבות במקביל. האם ילד חייב להבין הכל מיד? אליעד מדגיש שילדים אינם חייבים להבין את כל האמת ברגע אחד, וזה לגיטימי ללמד אותם בשלבים. הוא מסביר שלא תמיד הילד יכול או מוכן להבין את כל הפרספקטיבות בבת אחת, ולכן אפשר בהדרגה ללמד אותו את הדברים השונים. כשהילד שואל שאלה, אפשר תחילה לתת לו הסבר פשוט בהתאם לגילו, ורק אם הוא מתעניין יותר, יש להעמיק ולהציג לו עוד פרספקטיבות. הוא מדגים זאת בשאלות של ילדים לגבי לימודים. אם ילד לא רוצה ללמוד, במקום לנסות לשכנע אותו בסיפורים ובשקרים כגון אתה חייב בשביל העתיד, אליעד מציע לומר את ... ללמוד כי זה לא מעניין אותך. ההורים צריכים להיות כנים עם הילדים, כי השקר לא באמת עוזר. האם חינוך לנפרדות הוא הכרחי כדי להגיע לאחדות? נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען שלא נכון להכניס את ה
חרדות + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים?
... + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים? ובו יתבאר עניין החרדות אצל הילדים, כיצד החרדות האלו נוצרות? והעניין הוא, כי החרדה והפחד, תלויים באופן ... שונה. וכאשר האדם נולד, הוא נולד עם אין סוף שכל, ברמת הפוטנציאל שלו. אבל הוא עדיין לא מבטא ולא משתמש בשכל שלו, אלא ממש מעט. כי גם לילד קטן, יש את השכל לדעת, שהוא לא רוצה להיות רעב וכיוב. וכאשר האדם עדיין ... דברים שחשובים בעיני האדם, וככל שיש יותר דברים שהם בעלי משמעות בעיני האדם, כך גדלה גם הכמות של החרדות והפחדים של האדם. וההורים של הילד, שמנסים ורוצים להיות הורים טובים, מצד אחד, הם מוכרחים לחנך את הילד, להתרחק מהרע ולהתקרב אל הטוב. כי אם האדם לא יתרחק מהרע ולא יתקרב אל הטוב, הוא לא ישרוד כאן בעולם. וההורים, מלמדים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע. ולדעת, להגדיר את הרצונות שלו. ולדעת, להשיג את הרצונות שלו. וטוב שכך, שההורים מחנכים את הילד שלהם. אבל מצד שני, ככל שההורים מלמדים את הילד, לדעת להבדיל טוב יותר, בין טוב לבין רע, כך גם ההורים מחנכים את הילד, לפחד ולהיות בחרדה, מכך שיהיה לו רע ולא טוב. כי החרדה והפחד, הם רק מהרע. ... רק מכך שיקרה לו דבר רע. וככל שהאדם לומד טוב יותר, להבדיל בין טוב לבין רע, כך הוא מפחד יותר מהרע ורוצה יותר את הטוב. כך, שההורים מחנכים את הילד שלהם לשרוד בעולם, על ידי זה שהוא יבדיל בין טוב לבין רע. אבל הם גם מחנכים אותו, לפחד מהרע. כי בלי לפחד מהרע, בלי זה אי אפשר לשרוד בעולם. כי הפחד של האדם מהרע, מרחיק אותו מהרע, ומקרב אותו, אל הטוב שיש בעולם. ולחנך את הילד לשרוד בעולם, זה אומר גם, לחנך אותו לפחד מהרע. וככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא מצליח לאזן את הפחדים ... וגם מנקודת מבט שיש הבדל בין טוב לבין רע, הוא ממילא, גם, חי ללא כל פחד, וגם, מפחד מכל מיני דברים בו זמנית, לפי הרצונות שלו. וכאשר הילד גדל, אז הוא לומד להבדיל, בין טוב לבין רע. ואם הילד לא לומד בו זמנית, שיש גם נקודת מבט, שבה, אין הבדל בין טוב לבין רע, הרי שהחרדות והפחדים מתגברים אצל הילד. וככל שהחשיבה של ההורים של הילד, היא, שיש טוב ורע, נפרדים אחד מהשני, כך גם הילד לומד מהם, להבדיל בין טוב לבין רע. ולא לומד מהם, את נקודת המבט, שבה, אין שום הבדל, בין דבר, לבין היפוכו. ועל ידי זה, נוצרות אצל הילד, חרדות ופחדים. ובסיכומו של דבר, צריך ללמד את הילד בצורה נכונה, שתהיה כמה שיותר קרובה אל האמת. שמצד אחד, יש טוב ורע, וצריך ... בין טוב לבין רע, ולא צריך לדעת להבדיל ביניהם. וככל שהאדם עצמו, חי יותר במקביל בו זמנית בתפישה הזאת של ההפכים, על ידי זה הוא יכול לחנך את הילד: כן לפחד מהרע, אבל גם לא לפחד ממנו, בו זמנית. ...
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה
... אישי טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים מפלצת מתחת למיטה ובו יתבארו שתי גישות שונות ... המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמה, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע ... השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון לדוגמה לומר לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא תפגע בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת ... הגישה השנייה, אם מביעים הזדהות עם הפוביה של הילד, הרי שבעצם גורמים לילד להשתכנע, שבאמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. כי אם באמת אין ... צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמה, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, ... הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של הילד. כי אם מזדהים עם האפשרות הזאת, זה מחזק אצל הילד את המחשבה, שאולי באמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. ומה שכן צריך לעשות, זה לשלול מכל וכל אצל הילד, את המחשבה שלו, שאולי יש מתחת למיטה שלו מפלצת. ואם הילד לא מבין שאין מפלצת מתחת למיטה שלו, צריך לעשות את הכל רק בכיוון של הסברה ושכנוע, לשכנע את הילד, שאין שום מפלצת מתחת למיטה שלו. ובשום פנים ואופן לא ... טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה ... את ההפך הגמור, של שורש הפחד שלו. כגון לדוגמה, שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, שגם אם תהיה מפלצת מתחת ... לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמה, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ההורה שלו עצמו, לא ממש משוכנע בכך). ולכן, ... את כל הצדדים. לדוגמה, שצריך לנסות להרגיע את הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה ...
חרדה חברתית - חרדה חברתית אצל ילדים, טיפול בחרדה חברתית, פחד קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי
... חברתית - חרדה חברתית אצל ילדים, טיפול בחרדה חברתית, פחד קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, ... ואיך לטפל בחרדה חברתית באופן כללי? וגם יתבאר, איך לטפל בהפרעת חרדה חברתית אצל ילדים? ועוד. והעניין הוא, כי כאשר האדם נולד, כמעט ואין לו עדיין שום ... כמעט שום חרדה כלל, וכל שכן שאין לו חרדה חברתית כלשהי. ומי שיתבונן יראה, כי הילד, כאשר הוא גדל, באינסטינקט הראשוני שלו, הוא לא מבדיל ולא עושה הבדל, בין דומם צומח חי מדבר. ובעיני הילד, אין הבדל, בין בובה לבן אדם. ואין הבדל, בין שולחן לבן אדם וכיוב. ואז, בשלב ההתפתחותי הזה של הילד, עדיין אין לו שום חרדה חברתית מבני אדם, יותר מאשר יש לו חרדה כללית כלפי כל הדברים באופן שווה. דהיינו, הילד לא מייחס חשיבות כלשהי ומשמעות כלשהי, להבדל שבין בן אדם, לבין חפץ דומם כלשהו, אלא מתייחס להכל בצורה שווה. ואחכ, כאשר הילד גדל, הוא מקבל חינוך, שמלמד אותו ושוטף את מוחו (לאו דווקא לרעה), שיש הבדל בין בני אדם לבין ... ולהתייחס בצורה שונה לבני אדם. ואחד הדברים המרכזיים, אם לא הדבר המרכזי ביותר בחינוך של הילד, הוא, שהוא לומד להתייחס בכבוד לחברה האנושית שסביבו. ולומד לכבד את ... ממה שאנשים חושבים סביבו, וממה שאנשים חושבים ויחשבו עליו וכולי. והדבר הזה שילד הקטן לומד להתחשב בסביבה שלו ולייחס לה משמעות שונה לחלוטין, מהמשמעות שהוא מייחס לשאר החפצים שסביבו, היא זו שיוצרת חרדה חברתית אצל ילדים בפרט, ואצל אנשים מבוגרים בכלל. כי האדם מטבעו, רוצה את החופש. ... שעליו לצמצם את החופש האישי שלו, למען התחשבות בדעות של אחרים. וההורים של הילד והמורים והמחנכים של הילד, מחנכים את הילד להתחשב עד מאוד, בדעות של אחרים. וכל הזמן מלמדים את הילד, מה כולם עושים ומה כולם לא עושים. ושעליו לפעול לפי קודים חברתיים מסוימים. ובכך ההורים והמורים של הילד, זורעים בליבו של הילד, אימה פחד וחרדה, מכך שהוא יעשה בטעות משהו שנוגד את הכללים החברתיים. ... כאלו ואחרות, שלא עוזרות באמת, לשורש הבעיה הנפשית של האדם. ויש גם חלק מהפסיכולוגים, ואת שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, שבה מנסים לגרום לאדם להבין ... שבאופן הדרגתי מלמדים את האדם לדבר עם אנשים וכיוב. ושיטת הטיפול הזו של חלק מהפסיכולוגים, היא אכן שיטת טיפול טובה. כי היא פועלת מול השכל של האדם, שיבין שהוא ... ונמצא אם כן, כי החרדה החברתית, מושרשת עמוק בליבו של האדם. החל מהשלב שבו הוא ילד קטן, ועד סוף חייו כאדם בוגר. ולכן השאלה הנשאלת היא, כיצד אפשר ...
חרדה אצל ילדים, טיפול בפחדים של ילדים, חרדות ילדים, פחדים אצל ילדים, חרדות של ילדים, טיפול בחרדת ילדים
... אצל ילדים, טיפול בפחדים של ילדים, חרדות ילדים, פחדים אצל ילדים, חרדות של ילדים, טיפול בחרדת ילדים ובו יתבאר, העניין של חרדה אצל ילדים, איך אמורים לטפל בה? ומה ההבדל המהותי שבין חרדות ילדים, לבין חרדות מבוגרים? ומי שיתבונן על העניין יראה, כי הרבה יותר קל לטפל בהפרעות חרדה אצל ילדים, מאשר לטפל בהפרעות חרדה אצל מבוגרים. ולמה? כי הילד לא נולד עם חרדות ופחדים. וחרדות הילדים, שיש לילד, נובעות בגלל שהילד לומד להכיר את העולם, ולומד להגדיר ולהבדיל בין טוב לבין רע. ואז נוצרות אצל הילד, הפרעות חרדה וכיוב. כי הילד מטבעו, כמעט ולא מבדיל בין טוב לבין רע. וממילא גם לא שייך שיהיו פחדים לילדים, כי עדיין אין אצלם טוב ורע, וממילא לא שייך לפחד. והילד המתבגר, לומד להגדיר את הטוב ואת הרע, ועל ידי זה ממילא נוצרות אצלו לפעמים, הפרעות חרדה קשות. ולמה? כי ... וגם אפשר לא לפחד ממנו כאשר הוא קשור. והילד שלא רואה את כל התמונה המלאה, מפחד יותר מכלב נושך וכיוב. וטיפול בחרדה אצל ילדים, הוא הרבה יותר קל מאשר טיפול בחרדה אצל מבוגרים. ולמה? כי הילד עדיין כמעט ואין לו שום דעה עצמית על העולם. והילד מגבש את תפישת המציאות שלו, בעיקר על סמך האמונה שלו, למה שמלמדים אותו. כי הילד כמעט ואין לו עדיין שכל של שיפוטיות, לבדוק האם מה שמלמדים אותו, האם זה נכון או לא. והילד בעיקר מאמין למה שמלמדים אותו. או במילים אחרות, ילדים מאמינים יותר בקלות, למה שאומרים להם. ולכן, הרבה יותר קל לטפל בפחדים של ילדים. ולמה? כי לילד יותר קל להאמין ולהשתכנע, שהוא לא צריך לפחד, מהדבר שמפחיד אותו. כי האדם הבוגר, הוא מאוד משוכנע בעצמו, ... דבר. ולכן קשה לשכנע אותו לא לפחד מהדבר. אבל הילד, הוא מטבעו, עד לפני כמה שנים, בכלל לא פחד מהדבר הזה שמפחיד אותו כרגע. ולכן הוא הרבה יותר קרוב, למקום שבו אין פחד. ולכן הרבה יותר קל לעזור לילד לא לפחד ממה שמפחיד אותו. וכמובן, שצריך לדעת איך לטפל בחרדות אצל הילדים, ומה בדיוק להסביר לילד? ואיך להסביר את הדברים ל
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
... פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים מה לעשות עם אדם שסובל מחרדות? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם אדם שסובל מחרדות באמצעות שתי אסטרטגיות מרכזיות: הכחשה מול ... ומהפרנויות. איך להתמודד עם חרדה? האם הכחשת פחדים עוזרת? איך לקבל את המציאות כמו שהיא? מה לעשות כשמפחדים להיות לבד בבית? איך להתמודד עם פחד ממחלה? האם אפשר לחיות ללא פחד בכלל? חרדה אצל ילדים - מה לעשות? ...
שמיעת קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדים
... קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים , הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדים כאן יתבאר, מה צריך לעשות ואיך להתמודד, במקרה של הפרעת זהות דיסוציאטיבית סכיזופרניה פרנואידית. באופן כללי ואצל ילדים בפרט וכיוב. כגון לדוגמה, ילד ששומע קולות בראש, שאומרים לו שהוא צריך לפעול כך או אחרת, בצורה שאינה הגיונית. כי לפעמים הילד סובל משמיעת קולות בראש, שאומרת לו שהוא צריך לחזור על כל דבר שהוא עושה, ולעשות כל דבר מספר פעמים וכיוב. שזה בעצם סוג של הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים. וכאן יתבאר איך להתמודד עם העניין. ומי שיתבונן בעניין, יראה שיש כאן כמה נקודות שצריך לחזק אותן ולהבהיר אותן לילד ולאדם שסובל משמיעת קולות בראש התנהגות טורדנית כפייתית וכיוב. והדבר הראשון הוא, הנושא של השייכות האישית, ... של מישהו אחר שמדבר איתו. כגון לדוגמה שהילד אומר ש: הוא אומר לי לעשות כך או אחרת. וכיוב ניסוחים שונים, שבהם הילד מנסה להעביר מסר, שכאילו יש איזה מישהו דמיוני שמדבר איתו ואומר לו מה לעשות. והילד האדם שאומר שמישהו זר דמיוני מדבר איתו, האמת היא, שהוא בסך הכל מדבר על המחשבות שבתוכו. אבל בגלל שהוא לא ... החשובים ביותר, בהתמודדות עם סכיזופרניה אצל ילדים ובהתמודדות עם הפרעת אישיות גבולית של ילדים, זה, להחזיר את האחריות האישית, לילד. דהיינו,, בכל פעם שהילד אומר שמישהו אחר אומר לו משהו, צריך להבהיר לילד, שזה לא מישהו אחר זר לגמרי, אלא שזה המחשבות שלו הרגשות שלו וכיוב. לדוגמה: הילד אומר: הוא אומר לי לעשות דבר כלשהו. במקרה כזה צריך לומר לילד, הקול הפנימי שלך אומר לך לעשות משהו. ויש לשים לב, שבשלב הראשון, לא צריך להתנגד למה שהילד אומר. זא אם הילד אומר שהוא אומר לי לעשות כך או אחרת, לא צריך מיד להביע התנגדות (אאכ זה קריטי ביותר) ולומר לילד, אל תקשיב לו וכיוב, או אל תעשה מה שהוא אומר לך לעשות. כי זה מחזק אצל הילד את המחשבה, שבאמת יש מישהו זר שמדבר איתו. ומה שכן צריך לעשות, זה בשלב הראשון, אפשר פשוט לחזור ממש על מה שהילד אומר, ממש מילה במילה, אבל להחליף את המילה הוא למילה הקול הפנימי שלך המחשבה שלך התחושה שלך. כאשר, הדגש צריך להיות על המילה שלך. כי הילד מנסה להרחיק את האחריות למעשיו, מעצמו. ולכן הוא אומר שהוא שומע קולות בראש של מישהו אחר, מישהו זר. ולכן ... כך, אפשר ורצוי לחזור על אותו המשפט שהילד אומר שהקולות אומרים לו לעשות, וגם להחליף את המילה הוא למילה המחשבה שלך, וגם להוסיף את המילה אולי יכול לאותו המשפט. לדוגמה הילד אומר: הוא אומר לי ללכת. להפוך את זה ל: המחשבה שלך אומרת לך שאתה יכול אולי ללכת. או הוא אומר לי שאני צריך ... אבל לא חייב ללכת. ועוד דוגמה: נניח שהילד אומר, הוא אומר לי שאני צריך לעשות X. אפשר להחליף את זה ל: הוא אומר לך שאתה יכול לעשות X. עם החלפה רק של ... הקול, או לא להקשיב לאותו הקול. וגם אם הילד מתעקש שזה קול של מישהו אחר. גם אז צריך להתעקש עם הילד, שהוא ה
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
... של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מה גורם לשעמום אצל ילדים ואנשים? איך להתמודד עם שעמום? שעמום הוא תחושה שהאדם חווה כאשר הוא לא מוצא עניין במעשיו או בסביבתו. אליעד מסביר כי השעמום יכול להיווצר כתוצאה מכך שהאדם מיצה את הדבר בו הוא עוסק ולא מוצא בו עוד תועלת או עניין. למשל, ילד שמשחק במשחק במשך זמן מה, מגיע לנקודה בה הוא לא מוצא אותו מעניין יותר. הדבר נכון גם לגבי מבוגרים שיכולים לחוות שעמום ממצבים או עיסוקים שונים, כל עוד הם לא מוצאים בהם עניין ... ההרגשה של מיצוי מתארת את מצב שבו האדם כבר לא מקבל יותר תועלת מהדבר שהוא עוסק בו. לדוגמה, אם ילד משחק במשחק במשך שעות והצליח להגיע להישגים, הוא עשוי להרגיש שהוא לא יכול להפיק עוד תועלת מהמשחק ולכן הוא שוחק אותו. כלומר, הוא הגיע למצב שבו הוא כבר לא מרגיש שיש לו עניין ... קשורה לעובדה שהאדם לא מוצא ערך נוסף או אתגר בדבר שבו הוא עוסק. כיצד ניתן להתמודד עם שעמום אצל ילדים? שעמום אצל ילדים נוצר כאשר הם לא מוצאים אתגר או עניין במשחקים או בפעילויות שבהן הם עוסקים. אליעד מציע דרך להתמודד עם שעמום זה, על ידי הצגת אתגרים חדשים ומעניינים לילדים . למשל, אם ילד שיחק במשחק זמן מה והפסיק למצוא בו עניין, ניתן להציע לו לשחק בגרסה מורכבת יותר של אותו משחק או לשנות את כללי המשחק כך שהילד יוכל להרגיש אתגרים חדשים וימשיך להתעניין. מהו הקשר בין שעמום לבעיה מהותית של תחושת חסר? הבעיה המהותית היא תחושת חסר שהאדם חווה בכל זמן. כל עוד אדם לא מצליח למלא את החיסרון הזה, ... המושלם, אך אין באמת דבר כזה, ולכן השעמום תמיד ימשיך להתרחש. מהם האתגרים שיכולים ליצור עניין אצל ילדים? כדי ליצור עניין אצל ילדים, עליהם להתמודד עם אתגרים שמתאימים לרמתם. השעמום יכול להיגרם כאשר המשחק או הפעילות אינם מציבים אתגרים חדשים או רמות קושי הולמות. כאשר ילד חווה אתגרים גבוהים יותר, הוא עלול להתעניין יותר במשחק. לדוגמה, ילד שיתמודד עם אתגרים שנראים לו קשים יותר או שיצטרך להשקיע יותר מחשבה במשחק, ימצא את המשחק מעניין יותר. כיצד ניתן לתגמל ילדים ומורים? התגמול לא חייב להיות בכסף, אלא חשוב להתאים אותו לפי הערכים והתחומים החשובים לכל אחד. לדוגמה, אליעד מדבר על הצורך להבין את המוטיבציה של הילדים והילדים בדרך שהם רואים את העולם. אם נגיד לילד שהוא יכול לזכות בכסף על כך שיתאמץ, אנחנו עלולים להוריד את הערך של הגמול כי לילד לא יהיה אותו עניין מלהשקיע במשהו שהוא לא מוצא בו עניין אמיתי. מהי דרך החינוך הטובה ביותר? החינוך צריך להיות מותאם אישית לכל ילד. חשוב להבין את המוטיבציות של הילדים ולספק להם אתגרים, תחושת משמעות והנאה. ילדים לא תמיד צריכים להתמודד עם עונשים או גמול בכסף, אלא עם אתגרים שמרגישים להם משמעותיים ומספקים. למשל, אם ילד לא מוצא עניין במשחקים שיש לו, חשוב להבין מדוע זה קורה, ומה הדרך בה אפשר להניע אותו לפתח עניין ומשמעות במשחק או פעולה. מהו שעמום? מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום אצל ילדים? מהו אושר מוחלט ויחסי? מהו מיצוי בחוויה? איך לתגמל ילדים ומורים? ...
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
... או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם ... אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם ... במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה ... האם תמיד כדאי להגיב? עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. ... להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד המוכה לא מגיב בכלל, יתכן שהילד המכה יפסיק, משום שאין שום תגובה שתחזק את תחושת הכוח שלו. אליעד מבהיר שמהות התגובה היא לא ... בהבנה מתי כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ... מבהיר כי יש המון דינמיקה במצבים כאלו, ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה ... לתוצאה גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אבחון ילדים, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אבחון ילדים, איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, אימון אישי קריירה, ייעוץ אישי בתחום אבחון ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3047 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 21:59:17 - wesi1