מתוך האתר: www.EIP.co.il/?key=10637
יכולות עובדים, גיוס עובדים, תכונות חשובות בעובד, מהי התכונה החשובה ביותר בעובד? מהי היכולת הכי חשובה בעובד? יכולת שכלית, יכולת חשיבה, עובד חכם, עובד טיפש, תכונות אופי של עובד, איך להיות עובד טוב? משאבי אנוש, תהליך הערכת עובדים
מהי התכונה החשובה ביותר בעובד?

כאשר מחפשים עובדים לגיוס, עולות שאלות רבות: אילו יכולות לחפש? אילו תכונות הן החשובות ביותר לעובד חדש? ישנם עובדים נחמדים, חייכנים ומלאי מוטיבציה, אך אליעד מסביר שהתכונה החשובה ביותר היא שכל. מה הכוונה בשכל, ולמה דווקא שכל הוא התכונה שהכי כדאי לחפש בעובד?

מדוע שכל הוא היכולת החשובה ביותר להצלחת העובד?

התשובה לשאלה "מה התכונה החשובה ביותר בעובד?" מגיעה מתוך שאלה מקבילה: "מה התכונה הכי חשובה שתהיה לאדם, כדי שיוכל להשיג את המטרות שלו?". התשובה לכך ברורה: שכל. ככל שלאדם יש יותר שכל, הוא מסוגל לייצר יותר פתרונות ודרכים יצירתיות להשיג את מטרותיו, ולכן הוא מצליח יותר מכל אדם אחר.

אליעד מסביר שכאשר אדם ניצב בפני קושי או מטרה, מה שיקבע את מידת ההצלחה שלו בסופו של דבר הוא היכולת השכלית שלו, ולא כישורים ספציפיים או יכולות טכניות מסוימות. יכולות ספציפיות כמו שפה או ידע מקצועי בתחום מסוים הן אמנם מועילות, אך השכל הוא מה שמאפשר לאדם להפיק מהיכולות האלה תועלת מירבית.

דוגמת העובד שמדבר סינית מול עובד שיש לו שכל - מי עדיף?

אליעד נותן דוגמה להמחשת הרעיון. נניח שיש לנו שני עובדים: האחד יודע סינית אבל חסר שכל, והשני בעל שכל אך אינו יודע סינית. כאשר משימה מסוימת דורשת ידע בסינית, באופן טבעי העובד שיודע סינית ייראה עדיף, לפחות בטווח הקצר. אבל לאורך זמן, דווקא העובד בעל השכל עשוי להיות יעיל יותר, כי הוא מסוגל לחשוב בצורה יצירתית ולמצוא דרכים להשתמש ביכולות של אנשים אחרים. הוא יצליח להניע את העובד שיודע סינית לעשות את המשימה עבורו, בעוד העובד שיודע סינית לא יצליח לגרום לאדם בעל השכל לפעול עבורו. מכאן שהתכונה המרכזית שגורמת לאדם להצליח בטווח הארוך היא שכל ויכולת חשיבה גבוהה.

איך שכל תורם להשגת מטרות של מנהל או ארגון?

ההבנה הזאת מובילה להשלכה ישירה לגבי עובדים בארגון. כאשר מנהל או מעסיק מחפש עובד שישיג עבורו את המטרות העסקיות, הוא צריך לחפש את העובד בעל היכולת השכלית הגבוהה ביותר. עובד חכם ימצא דרכים לעקוף אתגרים, לפתור בעיות במהירות, ולחשוב מחוץ לקופסה. עובד כזה יוביל את הארגון להצלחה גדולה יותר מעובדים בעלי יכולות טכניות ספציפיות אך מוגבלים ביכולת השכלית שלהם.

לכן, בשורה התחתונה, אליעד מציין שאם צריך להמר על תכונה אחת בלבד בגיוס עובדים, תמיד כדאי לבחור את האדם בעל החשיבה והשכל הגבוה ביותר.

מהו שכל ואיך אפשר לדעת למי יש שכל?

שכל מוגדר בפשטות כיכולת לראות את הדברים כפי שהם, להבין מצבים לעומק, לנתח נכון, ולמצוא פתרונות מדויקים. אמנם בהרצאה זו אליעד לא נכנס לפרטים המלאים של איך מודדים שכל או איך מפתחים אותו, אך הוא מדגיש שמדובר בתכונה שאפשר להבין לעומק, לפתח, ולשפר. קיימות דרכים ושיטות לזהות את רמת השכל של העובד, אך זהו נושא נפרד שאפשר ללמוד אותו לעומק.

לסיכום, המסר המרכזי הוא ברור וחד - משמעי: כשמגייסים עובד, חשוב להתמקד ביכולת השכלית וביכולת החשיבה שלו, כי הן אלו שיבטיחו את הצלחת העובד ואת הצלחת הארגון.
קביעת מדדים להערכת עובדים, תכונות להערכת עובדים, מיון עובדים, השמת עובדים, לראיין עובדים, תכונות חשובות לעבודה, תכונות אופי לעבודה, התכונה הכי חשובה, היכולת הכי חשובה, תכונות של עובד מסור, הערכת עובדים תכונות, ניהול עובדים, איזה מנהל לגייס? איך לבחור עובד? איך לגייס מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות חשובות במנהל, תכונות אופי של מנהל, תכונות של מנהל
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן