אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא להרגיש מאוים ✔לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים, לנהל עובדים, שכנוע אנשים, לשלוט בתת מודע
מהם העקרונות שמנחים אותנו כשאנחנו מנסים לשכנע אנשים לשנות התנהגויות?

בהרצאה, אליעד כהן מציין עקרונות שיכולים לשמש אותנו במצבים שונים שבהם אנחנו רוצים לשנות התנהגויות של אחרים. לעיתים, שכנוע יכול להתבצע באמצעות שינוי התפיסה של אנשים על עצמם, במילים אחרות - לגרום להם להרגיש שהם פועלים מתוך מחויבות ולא מתוך רצון אישי.

כדוגמה, הוא מביא סיפור על זוג שבו האב הוא טיפוס שמרגיש שכל דבר חייב להיות מחויב, בעוד שהאם מחשיבה את הכל כאפשרי. האב, לדוגמה, מאשים את אשתו בגידול ילד שאינו מצליח בעיניו. הוא טוען שהילד ייצא חסר ערך כי הם לא הקפידו על כל דבר ובכך יגרמו לו להתעקש על המשימות. אך אליעד כהן מציין כי פעמים רבות כאשר אנו כופים משהו על מישהו, דווקא זה גורם לו להתנגד ולהפוך את מה שציפינו ממנו לעשייה חסרת ערך.

כיצד שכנוע נוגע למניפולציות?

מניפולציה היא כלי חזק בשכנוע. אליעד מציין כי לא תמיד יש צורך להגיד ישירות לאדם "אל תעשה את זה". במקום זאת, יש לגרום לו להרגיש רע על מה שהוא עושה. לדוגמה, אם אדם מעשן סיגריות, הדרך לשכנע אותו להפסיק היא לא על ידי אמירת "תפסיק לעשן", אלא לגרום לו להרגיש חוסר חופש מהעישון.

מהו המחויבות והחופש בעיניי אנשים?

הסיבה שעשייה מסוימת יכולה להתבצע או להימנע היא תלויה במה האדם מרגיש שהוא "חייב" לעשות או לא לעשות. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חייב לעשן, כל עצירה ממנו תיתפס כמאיימת על חופש הבחירה שלו. אליעד כהן מדגים את המניפולציה הזאת באמצעות דימוי של עישון: אם אתה רוצה לשכנע מישהו להפסיק לעשן, כדאי להדגיש בפניו שהוא "חייב" לעשן, ובכך להפוך את זה למצב של מחויבות כדי לגרום לו להרגיש חופשי מהתלות.

כיצד נוכל לשכנע את עצמנו לפעול אחרת?

לא רק על אנשים אחרים אנו יכולים להשפיע, אלא גם על עצמנו. אליעד מדבר על הדרך בה נוכל לשנות...
מהם העקרונות שמנחים אותנו כשאנחנו מנסים לשכנע אנשים לשנות התנהגויות?

בהרצאה אליעד כהן מציין עקרונות שיכולים לשמש אותנו במצבים שונים שבהם אנחנו רוצים לשנות התנהגויות של אחרים. לעיתים, שכנוע יכול להתבצע באמצעות שינוי התפיסה של אנשים על עצמם, במילים אחרות - לגרום להם להרגיש שהם פועלים מתוך מחויבות ולא מתוך רצון אישי.

כדוגמה, הוא מביא סיפור על זוג שבו האב הוא טיפוס שמרגיש שכל דבר חייב להיות מחויב, בעוד שהאם מחשיבה את הכל כאפשרי. האב, לדוגמה, מאשים את אשתו בגידול ילד שאינו מצליח בעיניו. הוא טוען שהילד ייצא חסר ערך כי הם לא הקפידו על כל דבר ובכך יגרמו לו להתעקש על המשימות. אך אליעד כהן מציין כי פעמים רבות כאשר אנו כופים משהו על מישהו, דווקא זה גורם לו להתנגד ולהפוך את מה שציפינו ממנו לעשייה חסרת ערך.

כיצד שכנוע נוגע למניפולציות?

מניפולציה היא כלי חזק בשכנוע. אליעד מציין כי לא תמיד יש צורך להגיד ישירות לאדם "אל תעשה את זה". במקום זאת, יש לגרום לו להרגיש רע על מה שהוא עושה. לדוגמה, אם אדם מעשן סיגריות, הדרך לשכנע אותו להפסיק היא לא על ידי אמירת "תפסיק לעשן", אלא לגרום לו להרגיש חוסר חופש מהעישון.

מהו המחויבות והחופש בעיניי אנשים?

הסיבה שעשייה מסוימת יכולה להתבצע או להימנע היא תלויה במה האדם מרגיש שהוא "חייב" לעשות או לא לעשות. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חייב לעשן, כל עצירה ממנו תיתפס כמאיימת על חופש הבחירה שלו. אליעד כהן מדגים את המניפולציה הזאת באמצעות דימוי של עישון: אם אתה רוצה לשכנע מישהו להפסיק לעשן, כדאי להדגיש בפניו שהוא "חייב" לעשן, ובכך להפוך את זה למצב של מחויבות כדי לגרום לו להרגיש חופשי מהתלות.

כיצד נוכל לשכנע את עצמנו לפעול אחרת?

לא רק על אנשים אחרים אנו יכולים להשפיע, אלא גם על עצמנו. אליעד מדבר על הדרך בה נוכל לשנות...
עכשיו בהמשך לנושא הקודם על הסיפור של הלחץ, כי מה שאמרנו בנושא הקודם שלפעמים לחץ דווקא משיג את הפעולה ההפוכה. אני אספר לכם סיפור לדוגמה נגיד שבא בן אדם ויושב איזה זוג ומדברים על הילדות שלהם, בסדר ואז יש להם שמה שני קצוות האבא הוא טיפוס שהכל אצלו מחויב, האמא היא טיפוס שהכל אצלה אפשרי, בסדר ואז ההוא אומר לאשתו.

ש: והם זוג?

אליעד: כן, ואז הבן זוג הזה אומר לאשתו, אומר לה "תקשיבי את יודעת מה טוב בגישה שלך שבעוד שבע שנים שהילד שלנו יהיה כלום, אני אגיד לך אתה רואה למה הוא כלום? בגלל שאת שום דבר לא התעקשת איתו כי אצלך הכל אפשרי ואתה לא חייב זה ולא חייב זה", עכשיו הוא ניסה לעשות עליה מניפולציה כמובן אבל אז אמרתי לו רגע אבל זה גם יכול להיות הפוך בעוד שבע שנים היא תוכל להגיד לך "אתה יודע למה הילד יצא כזה בטלן? בגלל שאמרת לו שהכל מחויב", לא אמרתי בשפה הזאת במילים אחרות כאילו, אדרבא בגלל שכל דבר הייתי יושב לו על הראש בגלל זה הוא לא עשה, אז הוא אומר "מה זאת אומרת אבל אני אמרתי לו שהוא חייב" ואז ניסיתי להסביר מסר כזה, לפעמים אתה אומר למישהו לעשות משהו ותוך כדי שאתה אומר לו לעשות את זה אתה בעצם אומר לו "אל תעשה את זה".

לדוגמה אם נגיד או במקרה הספציפי הזה, נגיד אתה יודע שיש מישהו שהוא מאוד רוצה להרגיש שהוא, נגיד ילד שאתה יודע מה הוא רוצה להרגיש שהוא בוגר, עכשיו אם אתה רוצה נגיד שהוא לא יעשה את השיעורים תשפיל אותו, תגיד לו "אתה חייב לעשות את השיעורים, לא יצא ממך כלום, אתה אפס, מי אתה בכלל וזה", עכשיו ככל שתשב לו יותר על הראש שהוא חייב ככה הסיכוי שהוא יעשה את זה קטן יותר, ככה הוא בעצם מרגיש שהוא יותר גבר שהוא לא עושה את זה. עכשיו מה השכל שעומד בדבר? שיש פה מניפולציה מאוד מעניינת, המניפולציה היא כזאת, לפעמים אם אתה רוצה לגרום למישהו נגיד לדוגמה להפסיק לעשות משהו, אוקי אחת הדרכים לגרום לו להפסיק לעשות משהו זה לא על ידי שתגיד לו "אל תעשה", זה על ידי שתגרום לו להרגיש רע עם זה שהוא עושה את זה. אוקי, נגיד שמישהו שמעשן, נגיד מישהו שמעשן לדוגמה, אוקי?

ש: לא, צורך סמים, תעשה את זה שכאילו יש בו את המשהו, התמכרות.

אליעד: לא, אז אני נותן לך דוגמה, לא בא ניקח דוגמה של עישון עכשיו, עזוב כי שמה יש עוד פרמטרים. עכשיו תראה, תסכל, נגיד שיש מישהו שהוא מעשן ואתה רוצה לגרום לו להפסיק לעשן, עכשיו אתה יודע שאם אתה תגיד לו "תפסיק לעשן" הוא ימשיך לעשן רוב הסיכויים כי הוא יגיד, כי אז הוא אפילו עוד יותר יהנה מהעישון כי הוא אומר "וואלה אני יכול לעשות מה שאני רוצה למרות שאמרו לי לא לעשות". אחת מהסיבות שבן אדם מעשן זה בגלל שזה לא בריא, אתה לא מעשן למרות שזה לא בריא אתה מעשן בגלל שזה לא בריא, אתה כאילו אומר "וואלה לא אכפת לי מהבריאות שלי, אני רוצה להרגיש שהבריאות שלי אני לא מפחד מה יהיה, אני רוצה לעשן להוכיח לעצמי שאני לא מפחד להיות חולה, רוצה להרגיש חופשי, נמאס לי כל הזמן לדאוג לבריאות, תן לי לעשן סיגריה להרגיש שלא אכפת לי מכלום.

עכשיו אני נותן את זה כמשל, נגיד שאתה רוצה לגרום למישהו להפסיק לעשן מה שאתה צריך לעשות, אחת הדרכים זה לגרום לו להרגיש רע עם זה שהוא מעשן, איך תגרום לו לכך שכל פעם שהוא יחזיק סיגריה שהוא יסבול, נו?

ש: אני עשיתי את זה למישהו, "אל תדאג אח שלי סרטן לך זה לא יקרה".

אליעד: מה זה אומר?

ש: "לך זה לא יקרה".

אליעד: אתה מנסה להפחיד אותו כאילו, אבל זה יגרום לו לא לעשן?

ש: לא השאלה אם הוא כאילו מפחד ממחלות או שיש לו כל מיני דברים כאלה, אתה לא אומר לו "תפסיק לעשן יקרה לך", "לך זה לא יקרה".

אליעד: אתה אומר משהו אחר, אתה אומר שאתה בעצם רצית להפחיד אותו אבל במקום להפחיד אותו בצורה ישירה להגיד לו "תקשיב מה אתה חושב שלא תהיה חולה סרטן?" אז אמרת לו "תקשיב אל תדאג, אתה לא תהיה חולה בסרטן, אל תדאג זה לא יהיה לך סבבה", כל כך דחפת לו את זה לראש שהוא כבר אומר "רגע אולי אני אהיה חולה סרטן?".

ש: והוא הפסיק, זה כאילו מטרה להפסיק.

אליעד: אוקי, עכשיו אני אתן לכם מה שאני רציתי להגיד, אני רציתי להגיד כזה דבר, אם אתה רוצה לגרום, אחת הדרכים לגרום למישהו לשנוא את מה שהוא עושה או במילים אחרות להרגיש רע עד לשנוא את מה שהוא עושה זה על ידי שתשתמש בנקודת התורפה שלו כנגדו. מה נקודת התורפה של הבן אדם? שהוא רוצה להרגיש חופשי, עכשיו תנצל את זה שהוא רוצה להרגיש חופשי כדי לגרום לו להרגיש רע עם מה שהוא עושה. מה זאת אומרת? אם אתה תצליח לשכנע את הבן אדם שבכל פעם שהוא מעשן הוא בעצם חייב לעשן אז הוא יתחיל להרגיש רע מזה שהוא מעשן. זאת אומרת לדוגמה יש אנשים נגיד שעשו דיאטה, יש נגיד אנשים שעושים דיאטה וחבל על הזמן מצליחים נגיד ואחרי שהם מצליחים הם אחר כך חוזרים עוד פעם לאכול, "אבל למה אבל עשית דיאטה", אלא מה שאת הדיאטה הוא עשה כדי להוכיח לעצמו שהוא יכול לרדת במשקל, אחרי שהוא הוכיח לעצמו שהוא יכול לרדת במשקל הוא אמר "טוב עכשיו שאני יודע שאני יכול, עכשיו כבר אפשר להמשיך לחזור לאכול".

יפה, עכשיו מה זה אומר לגבי הנושא של העישון? זה אומר כזה דבר, זה אומר שאם אתה תדחוף לבן אדם למוח "תקשיב, טוב תראה אני מבין אותך שאתה מעשן, אתה לא יכול בלי עישון, אתה חייב לעשן, תראה אם לא תעשן אתה לא תוכל להסתדר, תראה בלי עישון אתה, איך אתה מצפה להתרכז בלי עישון, תראה העישון הוא בזכותו אתה מה שזה לא יהיה", עוד פעם מהיבט מסוים זה גם יכול להשיג את המטרה ההפוכה כי אז הוא באמת יחשוב "טוב אני לא יכול בלי עישון", אבל מצד שני אם עושים את זה במינונים או במילים הנכונות אז אתה כאילו דוחף לו במסרים במוח "תקשיב אתה כן יכול רק תקלוט הסיגריה משפילה אותך, כאילו אתה חייב" ואז הוא ירגיש "לא נכון אני כן יכול, מי אתה שתגיד לי שאני לא יכול, מה אתה לא חושב שאני יכול בלי עישון? וודאי שאני יכול בלי עישון" לדוגמה.

רגע, המהות של הדבר היא כזאת אם תהפוך, רק תתרכזו טוב טוב, אם אתה תהפוך אצל הבן אדם את הדבר למחויב אתה בעצם גורם לו לרצות לא לעשות אותו, למה כי אתה יודע שיותר מחויב לו לרצות להרגיש חופשי, מצד שני יכול להיות מצב שאתה תגרום לו להרגיש שזה כל כך מחויב שזה בדיוק כמו המצב שאמרתי קודם שאתה אומר למישהו "לא, אנחנו גם נחסל לך את המשפחה", "טוב אוקי, אז אני כבר מוכן בשביל שלא יחסלו לי את המשפחה, מוכן לעבוד עוד שעות".

ש: תלוי במחויבים שלו.

אליעד: לא זה תלוי, כל אחד יש לו את המחויב שהוא רוצה להרגיש חופשי אלא מה תלוי כמה תשכנע אותו.

ש: לא כל אחד מעשן סיגריה בשביל זה, ספציפית יכול להיות.

אליעד: לא אמרתי שבשביל זה הוא מעשן סיגריה, האם זה נכון שכל אחד רוצה להרגיש חופשי? כן, עכשיו אם אתה תגרום לו לחשוב שכשהוא מעשן סיגריה זה בעצם שולל לו את החופש, אז מה זה אומר? שהוא ירצה להפסיק לעשן, אלא מה שאתה צריך לשים לב שאתה גורם לו להרגיש שזה מחויב אבל לא יותר מזה שהוא רוצה להרגיש חופשי כי יכול להיות שיכול להיות מצב שהוא יחשוב שהוא חייב לעשן יותר ממה שהוא רוצה להיות חופשי. אתם הבנתם מה אמרתי? זה כמו בן אדם שאומר "אני רוצה להיות חופשי, אבל אם תחסל לי את המשפחה אני אשאר לעבוד עוד". זאת אומרת אם אתה תגרום לו לחשוב שהמחויב העליון שבלי סיגריה הוא לא יהיה קיים אז הוא אומר "אני מוכן אפילו לוותר על החופש למען הקיום או למען האושר, למה שזה לא יהיה", אבל אתה יכול לדחוף טיפה את הרצון שלו לעישון סיגריה נגיד כמחויב ואז הוא פחות.

עכשיו מה אני בא להגיד בזה? מה שאמרתי לאותו בן אדם, לפעמים ודרך אגב זה גם יכול להיות הפוך שלפעמים אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו אתה יכול לקלוט שהסיבה שהוא לא עושה את הדבר זה דווקא לא בגלל שהוא לא רוצה אלא בגלל שהוא חושב שזה מחויב, כאילו הוא לא עושה את זה בגלל שזה מחויב בכלל, זאת אומרת אם רק תוריד לו את המחויב, תגיד לו "תקשיב אתה לא חייב", הוא יגיד "אוקי, אני רוצה לעשות את זה כי אני רוצה לעשות את זה בכלל בלי קשר למחויב". עכשיו אתה צריך לזהות בעיקרון למה הוא לא עושה את זה, נגיד אתה רוצה שמישהו יעשה משהו והוא לא עושה את זה, למה הוא לא עושה את זה, כי הוא לא חושב שהוא מחויב לעשות את זה או כי הוא חושב שהוא אובר מחויב לעשות את זה? נגיד שמישהו עושה משהו, למה הוא עושה? אתה רוצה לגרום לו להפסיק, "למה הוא עושה את זה כי הוא חושב שהוא מאוד חייב לעשות את זה או כי הוא חושב שהוא בחור לעשות את זה?".

אני אסביר עוד פעם, אם מישהו לא עושה משהו יש שתי אפשרויות למה הוא לא עושה את זה, או כי הוא חושב שהוא לא חייב לעשות את זה ואז אתה צריך לשכנע אותו שהוא חייב או שהוא לא עושה את זה כי הוא חושב שהוא חייב לעשות את זה ואז הוא אומר "אני לא רוצה לעשות את זה כי אני רוצה להרגיש חופשי" ואז אתה צריך לגרום לו פחות להרגיש שהוא חייב לעשות את זה. או לגרום לו.

ש: אבל הוא לא מרגיש מספיק שהוא חייב לעשות את זה, הוא מרגיש שהוא חייב אבל יהיה משהו שהוא חייב יותר.

אליעד: שזה להרגיש חופשי נכון, או לחילופין תגרום לו להרגיש שהוא כל כך חייב לעשות את זה שלמרות שהוא מרגיש שהוא חייב להרגיש חופשי אף על פי כן הוא יעשה את זה. עוד פעם, אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: פחות או יותר.

אליעד: יפה אז אני אחזור על זה עוד פעם, נגיד שבן אדם לא עושה פעולה יש כמה סיבות למה שהוא לא עושה, בסופו של דבר יש רק סיבה אחת למה בן אדם הוא לא עושה, כי הוא לא חושב שהוא חייב כי זה לא המחויב העליון שלו, הגדרה יותר מדויקת, כי זה לא המחויב הכי גדול שלו.

ש: שיש לו מחויב יותר גדול מזה, זאת אומרת לנוח.

אליעד: שזה לא הכי מחויב. עכשיו אם מישהו לא עושה פעול או שהוא לא חושב שהוא חייב ואז אתה צריך לגרום לו להרגיש שהוא חייב או שהוא חושב שהוא חייב אבל הוא לא עושה את זה כי נגיד בגלל שהוא מרגיש שהוא חייב לעשות את זה לכן זה גורם לו להרגיש רע, לכן הוא לא עושה את זה, ואז יש לך שתי אופציות, אופציה אחת לגרום לו להרגיש שהוא חייב לעשות את זה כל כך שהוא יהיה מוכן לוותר על החופש שלו למען זה, אופציה שניה לגרום לו להרגיש שהוא פחות חייב בשביל שהוא יוכל לעשות את זה בגלל המחויבות שלו בלי להרגיש מאוים שלקחו לו את החופש, אוקי?

עכשיו אותו דבר רק לכיוון ההפוך, נגיד שמישהו עושה פעולה, למה הוא עושה אותה? או כי הוא חושב שהוא חייב לעשות אותה נכון? או כי הוא נהנה לעשות אותה נגיד מתוך רצון...
לא להרגיש מאוים להניע עובדים ציר המקום להרגיש ירידה איך להשיג את המטרה עקרונות משימה אכילה לגרום למישהו לעשות משהו להיגמל nlp איך לשלוט בתת מודע אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה גמילה מעישון דיאטה דיאטות הדרכה להורים הדרכת הורים הנעת אנשים הפסקת עישון הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה התמכרות לסיגריות התמכרות לעישון חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים ירידה ירידה במשקל לגרום לאנשים nlp להניע עובדים להפסיק להפסיק לעשן לחנך לחנך ילדים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לעשן לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע אנשים לשלוט לשלוט בתת מודע לשתול לשתול מחשבות מודעות מחנך מחנכים מחשבות מכור לסיגריות מכור לעישון מנהל מניעת עישון ניהול ניהול עובד ניהול עובדים נלפ סיגריה סיגריות עובד עובדים עודף משקל עישון עישון סיגריות שכנוע שכנוע אנשים שתילת מחשבות תת מודע
פחד להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון?
פחד להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון?
...כי ההשגה היא תלויה בדבר היא לא פנימית, ואז תמיד ירצה מייד להשיג משהו נוסף. מי שיבדיל בין טוב ורע כמשחק, אז שישחק, אבל אם באמת אתה חושב שזה טוב וזה רע באותו הרגע עברת מגן עדן, לגיהינום. כמו זה שאכל מעץ הדעת, ואמר זה טוב וזה רע, מייד נפנפו אותו מגן העדן, ואמרו לו אתה מעכשיו במחלקה אחרת, קוראים לה גיהינום. ואדם יכול להגיד, רגע, אני באמת צריך את זה ואת זה, אבל אם הוא יבדוק, הוא לא באמת צריך את זה ואת זה. ומי שיתייחס לזה כמשחק, כי הוא מבין באמת שהכל אחד...
סרטים מצוירים, ליהנות מכל המציאות כמו סרטים מצויירים, הספר להיות אלוהים
סרטים מצוירים, ליהנות מכל המציאות כמו סרטים מצויירים, הספר להיות אלוהים
...מתוך הבנה שכל מה שמתרחש הוא חלק מהמבנה הכולל של הסיפור. איך אפשר להשתמש בספר להיות אלוהים כדי ליהנות מהמציאות? אליעד כהן מזכיר את הספר שלו להיות אלוהים ככלי מעשי שמסייע לאדם להגיע להבנה כזו של המציאות. הוא מציין דף ספציפי מהספר, שבו הוא מסביר את הקשר בין סרטים מצוירים ומדע בדיוני לבין תפיסת המציאות בצורה הנכונה. הוא מציע שהקריאה בספר תעניק לאדם את הכלים הפרקטיים ואת צורת החשיבה המדויקת הנדרשת כדי שיוכל להתבונן במציאות בדיוק כפי שהוא מתבונן בסרט מצויר...
התאבדות, משמעות החיים, חיפוש משמעות לחיים, למצוא משמעות, להתאבד, חוסר משמעות מוחלט, משמעות החיים
התאבדות, משמעות החיים, חיפוש משמעות לחיים, למצוא משמעות, להתאבד, חוסר משמעות מוחלט, משמעות החיים
...שהאדם צריך להגיע למצב של שובר שוויון - הנקודה שבה הוא חד - משמעית מכיר בכך שהכל חסר משמעות לחלוטין, ואז מתוך ההבנה העמוקה הזו הוא יוצר משמעות חדשה במודע ובחופשיות. כיצד להתנהל עם ההבנה שאין משמעות מוחלטת לחיים? אליעד מדגיש שהאדם יכול להישאר במצב של חוסר משמעות חלקי, שבו הוא ממשיך לסבול מחוסר ודאות ומקונפליקט פנימי, או שהוא יכול להכריע את הנושא אחת ולתמיד. אם האדם מכריע את סוגיית המשמעות באופן ברור וחד משמעי, כלומר, מבין לעומק שאין משמעות מוחלטת ואמיתית...
NLP / סודות השכנוע / לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
...שלו, שיש איזו אמת אובייקטיבית, שאולי הוא בטעות לא יודע אותה, ושעכשיו אומרים לו אותה. והשומע מרגיש לא בנוח לומר אחרת ממה שאמרת לו, כאשר אתה מציג את הדברים כאמת אובייקטיבית. כי יש כאן עומק נוסף, והוא שהאדם לא רוצה לצאת טיפש ולא רוצה שיראו שהוא טועה. וכאשר אתה מציג רעיון כלשהו בצורה סובייקטיבית, דהיינו, שאתה אומר אני חושב ש וכיוב, אתה בעצם משדר לאדם השני שהוא לא חייב להסכים איתך, ושרק אתה חושב שכך או אחרת. ואז הוא מרגיש הרבה יותר בנוח, לומר לך שהוא...
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
...כמו NLP. הוא מתייחס לדוגמה של סרטון שכביכול לימד אנשים לא להבדיל בין הצבעים צהוב וכתום בשתי דקות, ומסביר כי מדובר באשליה ולא באמת באי - הבדלה עמוקה ואמיתית. לדעתו של אליעד, לא מדובר בשינוי אמיתי של תפיסת המציאות אלא בסוג של מניפולציה שטחית על התודעה, כאשר האדם נשאר למעשה כבול באותן הבחנות פנימיות. לעומת זאת, הטלת ספק אמיתית לא מוגבלת לצבעים או להבדלים קטנים. היא כוללת גם ספקות גדולים, כמו השאלה האם אני חולם או ער?, וכאן הוא מציג דוגמה על אדם שמתעורר...
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל למה כולם רוצים להיות רזים? אליעד מסביר תחילה, שלמרות התחושה הרווחת שכולם רוצים להיות רזים, לא בהכרח כולם באמת מעדיפים זאת. הוא נותן דוגמה מתרבויות שונות בהן דווקא אנשים שמנים נחשבים ליפים ומושכים יותר. אליעד מתמקד בשאלה המרכזית: למה יש אנשים שמעדיפים להיות רזים ויש כאלה שמעדיפים להיות שמנים, ומה מניע את ההעדפות האלה? מה באמת מניע אנשים לרצות להיות רזים או שמנים? לפי ההסבר של אליעד, אנשים רוצים להרגיש טוב, וכל אדם יבחר את המראה שיספק לו הרגשה טובה יותר. זה תלוי באסוציאציות השונות של האדם לגבי רזון והשמנה. אליעד נותן דוגמאות שונות לסיבות שבגללן אנשים יעדיפו רזון או השמנה: יש אנשים שרוצים להיות רזים כי בעיניהם, אדם רזה נתפס כבריא יותר, מושך יותר, אסתטי יותר, או בעל שליטה עצמית גבוהה יותר. יש אנשים שרוצים להיות שמנים כי השמנה מסמלת עבורם ביטחון, כוח, ועוצמה. אליעד מציין סיפור של רבי נחמן מברסלב שבו מוזכרת קבוצה שמטרתה לתפוס כמה שיותר מקום בעולם ולכן עוסקת באכילה מופרזת. אליעד מסביר ששומן נתפס כמשהו לא מידתי ושההשמנה יכולה להיות סוג של מרד נגד נורמות חברתיות של מידתיות, בריאות או שליטה עצמית. למה אנשים מתמודדים עם עודף משקל למרות ביקורת חברתית? אליעד מתאר את הדילמה הפסיכולוגית של אדם שסובל מעודף משקל. אם הוא מפסיק לאכול כדי לא להיות שמן , זה גורם לו להרגיש חלש או כנוע מול החברה שמבקרת אותו. כך, האדם ממשיך לאכול למרות שהוא סובל מביקורת, כי לפחות הוא מרגיש שהוא עושה מה שבא לו, ומתנגד לתכתיבים חברתיים. הוא נותן דוגמה של אדם שצוחקים עליו שהוא שמן. אותו אדם ימשיך לאכול כי אם הוא יפסיק לאכול בגלל הצחוק, זה יוכיח שהוא לא באמת אוהב את עצמו. הוא מרגיש שהפסקת האכילה רק תתן כוח לאלה שצוחקים עליו, ולכן הוא מעדיף להמשיך בדרך שלו. איך הצורך בשליטה משפיע על הרזיה והשמנה? אליעד מציג את רעיון השליטה כמרכזי: אדם שבוחר להיות רזה עשוי להרגיש שליטה עצמית גבוהה, ותחושה שהוא אלוהים השולט ברצונות שלו. לעומת זאת, אדם שבוחר בהשמנה יכול לחוש תחושת חופש ומלכות - הוא מחליט כמה לאכול ללא גבולות. למעשה, שתי הגישות הללו מובילות את האדם לתחושת מלך בתחום אחד (שליטה או חופש מוחלט), אך ... לעומק, הוא יפסיק להיות משועבד לתפיסות חברתיות או פנימיות לגבי רזון והשמנה. מדוע אנשים מתקשים לוותר על הרגלי אכילה לא בריאים? אליעד מסביר שאנשים אוכלים מתוך תחושת צמצום או סבל פנימי. האדם משתמש באכילה כדי להרגיש טוב יותר, ... הכי טוב כרגע. למשל, אישה שאוכלת הרבה ומצד שני כל הזמן מנסה לעשות דיאטה ולא מצליחה, בעצם משחקת משחק של עבודה בעיניים. היא מנסה ליהנות משני העולמות: גם להמשיך לאכול וליהנות מהחופש שבאכילה, וגם להרגיע את רגשות האשמה בעזרת הניסיונות החוזרים שלה להיכנס ל
אליעד כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח
אליעד כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח
... כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח איך להפסיק את הקונפליקט בין הרצונות השונים שיש בך? הבעיה המרכזית שאליעד כהן מציג בהרצאה היא ... תמיד ישנו קונפליקט פנימי בין הרצון לעשות משהו לבין הרצון לא לעשות אותו. לדוגמה, אדם שאומר אין לי מוטיבציה לעשות דיאטה לא באמת מתכוון שהוא אינו רוצה לעשות דיאטה בכלל, אלא שיש בו שני רצונות מנוגדים. הוא רוצה גם לאכול וגם לרזות, אך כרגע, הרצון לאכול מעט יותר חזק ולכן הוא מתוסכל מהמצב. אליעד מתאר את הגישה המקובלת בעולם ... כאלו, אשר מנסות להכריע בין הרצונות המנוגדים על ידי החלשת הרצון הנגדי והעצמת הרצון הרצוי. למשל, אדם שמתקשה לעשות דיאטה ילך לפסיכולוג או מאמן אישי, ושם הוא יעבור תהליך שנועד לגרום לו לרצות לרזות יותר מאשר לאכול. לכאורה, מדובר בפתרון מוצלח, אבל אליעד מדגיש כי בפועל זה לא פתרון אמיתי, כי פשוט ... בחופשיות כמו בעבר. לדברי אליעד, בכל פעולה או החלטה שאנו לוקחים, אנחנו בהכרח מדכאים רצון אחר שקיים בתוכנו. כשאנחנו עובדים, אנחנו מדכאים את הרצון לנוח, וכשאנחנו נחים, אנחנו מדכאים את הרצון לעבוד. כך גם במערכות יחסים: אדם בזוגיות מדכא את הרצון להיות רווק, ורווק מדכא את הרצון לזוגיות. תמיד קיימים ... היא לא לדכא את אחד הרצונות, אלא להבין לעומק את הסיבות מאחורי כל רצון. לדוגמה, אדם שרוצה לאכול בחופשיות אך גם לעשות דיאטה, ירשום את כל הסיבות למה זה טוב לאכול בחופשיות (תחושת חופש, הנאה, וכדומה) ואת כל הסיבות למה זה רע (השמנה, חוסר שליטה, תחושת אשם). לאחר מכן עליו לחקור כל סיבה ולהטיל ספק בשאלה: האם זה באמת טוב?, או האם זה ... שהוא רוצה בצורה חופשית, בלי איסורי מצפון ובלי תחושת תסכול על כך שהוא מפספס משהו אחר. איך להפסיק לסבול מהתלבטות בין עבודה למנוחה? אליעד מדגים את הרעיון גם לגבי עבודה ומנוחה. לדוגמה, אדם שסובל מכך שהוא עובד הרבה ומרגיש שהוא מפספס מנוחה, יסבול כל עוד הוא מאמין שלהפסיד מנוחה זה רע. אבל אם הוא יחקור את האמונה שמנוחה זה טוב או עבודה זה רע, ייתכן שיגלה שאין לו שום סיבה אמיתית להעדיף אחד מהם על פני האחר. אולי הוא יגלה שעבודה היא דווקא טובה כי היא מאפשרת לו ליצור קשרים, להתפתח, או להרוויח כסף. אולי הוא יגלה שגם מנוחה היא טובה מסיבות אחרות. בסופו של דבר, הוא יבין שגם עבודה וגם מנוחה הם מצבים שווי ערך מבחינה מהותית. וכשהוא יבין זאת, הוא יפסיק לסבול מכל מצב שבו הוא נמצא, ... אמיתי, כי הוא אינו תלוי בשום מצב חיצוני, ואינו מרגיש החמצה או הפסד במציאות שלו. איך לפתור קונפליקטים פנימיים? לעבוד או לנוח? האם לעשות דיאטה זה טוב? כיצד להתמודד עם עייפות בעבודה? מהי הדרך לשקט נפשי אמיתי? איך לא לסבול משום דבר? האם חייבים תמיד ליהנות? ...
אכילה רגשית, דיאטה, לרדת במשקל, אכילה כפייתית, אכילה אובססיבית, אכילה מתוך שעמום, ליהנות מאכילה, לשמור על המשקל, הפרעות אכילה, הפרעת אכילה
אכילה רגשית, דיאטה, לרדת במשקל, אכילה כפייתית, אכילה אובססיבית, אכילה מתוך שעמום, ליהנות מאכילה, לשמור על המשקל, הפרעות אכילה, הפרעת אכילה
אכילה רגשית, דיאטה, לרדת במשקל, אכילה כפייתית, אכילה אובססיבית, אכילה מתוך שעמום, ליהנות מאכילה, לשמור על המשקל, הפרעות אכילה, הפרעת אכילה מה גורם לאכילה לא מודעת או אכילה מתוך שעמום? במהלך השיחה, הציג אליעד כהן תשובות לשאלות שמתמודדות עם תופעות של אכילה מתוך שעמום או אכילה כשלא מדובר בצורך פיזי של רעב. ... אליעד מסכם כי ההתנהלות לאכילה, במקרה כזה, היא פשוט חלק מהתהליך של להימנע משעמום, וכשלאדם יש משהו אחר מהנה לעשות, הוא לא ירגיש צורך לאכול. אכילה רגשית דיאטה אכילה מתוך שעמום הפרעות אכילה לרדת במשקל הנאה מאכילה ש: יש לי שאלה פרקטית כזאת, טוב אני שם לב שאני אוכל כשאני לא צריך לאכול, מה הכוונה אני כבר שבע כבר אכלתי אני כבר לא אוכל. אליעד: מה השאלה רוץ לשאלה אתה אוכל ...
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים איך אפשר לשכנע ילד לעשות דיאטה ולרדת במשקל? כדי לשכנע ילד לעשות דיאטה, לאכול פחות ולעסוק בפעילות גופנית, יש צורך בשינוי התפיסה ובהבנה מעמיקה של הפסיכולוגיה של הילד. אליעד כהן מסביר שילדים הם כמו בני אדם קטנים וכל מה שחל על אדם מבוגר חל גם על הילד. הדגש הוא על יצירת דימוי עצמי חיובי, וזו נקודה מהותית מאוד. ילד נולד ללא דימוי עצמי, הוא רוכש את הדימוי שלו מתוך הסביבה ומה שנאמר לו. אם נאמר לילד שהוא שמן, זוהי כבר קביעה שיפוטית. במקום זאת, חשוב ללמד את הילד שהערך שלו לא תלוי במה שאחרים חושבים עליו, אלא במה שהוא עצמו חושב ומרגיש. למה חשוב לא לשים דגש על המקום הראשון בתחרות? אחת ... היא ההתייחסות לתחרות בבית הספר או בספורט. אם מלמדים ילד שחשוב להיות תמיד במקום הראשון, אנחנו בעצם משדרים לו מסר מוטעה: אם תהיה ראשון תהיה מאושר, ואם לא - אתה לא שווה. במקום זה, חשוב להסביר לילד שהמיקום לא משנה, או אפילו להפוך את המסר ולומר שטוב להיות אחרון. כך הילד לא יקשר את ההצלחה ואת האושר למקום מסוים, ויפתח דימוי עצמי בריא שאינו תלוי בהישגים חיצוניים. איך יוצרים לילד אסוציאציה חיובית לגבי מאמץ? אליעד מציין בעיה נוספת שנוצרת כאשר ילד לא רוצה לעשות ספורט כי קשה לו להתאמץ. למה זה קורה? כי ההורים משדרים לו באופן לא מודע שמאמץ זה דבר רע. למשל, כשהורה אומר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים, לנהל עובדים, שכנוע אנשים, לשלוט בתת מודע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לא להרגיש מאוים, למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לא להרגיש מאוים, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, יועץ פילוסופי, קואצ'ינג אישי בתחום לא להרגיש מאוים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 20:27:13 - wesi1