אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להגיע למשמעות מוחלטת? ✔איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
איך לשפר את החיים ולמצוא עניין בכל דבר?

השיחה עוסקת בשאלה המרכזית: איך לשפר את החיים על ידי יצירת עניין ומשמעות, ואיך להפוך אפילו את הדברים הפשוטים ביותר בחיים למעניינים ומלאי משמעות. אליעד מסביר כי לשפר את החיים פירושו להפוך אותם למעניינים יותר, כך שהדברים בחיים יפסיקו לשעמם אותך ויהפכו למשמעותיים ומלאי תוכן.

מה ההבדל בין שיפור יחסי לשיפור מוחלט?

אליעד מבחין בין שני סוגים של שיפורים בחיים: שיפור יחסי ושיפור מוחלט. שיפור יחסי הוא שיפור שמתבצע ביחס להגדרה מסוימת או להשוואה לדבר אחר. למשל, לאכול כשרעבים הוא שיפור רק אם מניחים שרעב הוא מצב רע ושובע הוא טוב. אך אם נגדיר את הרעב כמצב חיובי ואת השובע כשלילי, הרי שהאכילה כבר אינה שיפור אלא להיפך. השיפור היחסי הוא תמיד מוגבל, כי הוא נשען על הנחות יסוד לא מחויבות, ולכן תמיד יישאר בו חיסרון.

לעומת זאת, שיפור מוחלט הוא שיפור למצב שבו אין בו כלל חיסרון. מצב מושלם כזה, בו לא חסר שום דבר, הוא מצב אבסולוטי ואינו ניתן לשיפור נוסף. אליעד מדגיש כי רק במצב כזה האדם חווה שלמות מוחלטת, ואין בו שום צורך בשינוי נוסף.

מהי משמעות וכיצד מוצאים משמעות מוחלטת?

אליעד מגדיר משמעות כמחשבה או תחושה שאתה נהנה ממנה, ומוצא בה תועלת וסיפוק. משמעות יכולה להיות יחסית או מוחלטת. משמעות יחסית היא משמעות זמנית, שתמיד תכיל בתוכה חיסרון שיתגלה עם הזמן ויגרום לשעמום. לעומת זאת, משמעות מוחלטת היא משמעות נצחית, שאין בה שום חיסרון ושאינה משתנה. כאשר אדם מגיע למשמעות המוחלטת הוא אינו מחפש עוד משמעות נוספת, מכיוון שהגיע לשלמות ההבנה של המציאות.

מה הקשר בין משמעות לאקסיומות והנחות יסוד?

אליעד מסביר שכל המשמעויות שאנו יוצרים בחיים מתבססות על שני דברים מרכזיים: הנחות יסוד (אמונות יחסיות ולא מחויבות) ואקסיומות (אמונות מוחלטות שהשכל לא יכול לתפוס אחרת). הנחות יסוד הן יחסיות וניתנות לשינוי, ואילו אקסיומות הן קבועות ומוחלטות. רוב המשמעויות בחיים מבוססות על הנחות יסוד ולכן הן זמניות ומשתנות.

אך אם תיצור משמעות מתוך דבר שהוא מחויב המציאות ולא מתוך הנחה יחסית, תקבל משמעות מוחלטת שתוביל אותך לתחושת יציבות ושלמות ללא חיסרון.

איך ליצור משמעות ועניין בדברים משעממים כמו שטיפת כלים?

אליעד מציג שיטה ליצירת עניין גם בפעולות הפשוטות והיומיומיות ביותר. הוא מסביר שכדי למצוא עניין ומשמעות חדשה, עליך לשאול שאלות על הסיטואציה או האובייקט, ולחקור את המידע שאתה לא יודע עליו. ככל שתהיה מודע יותר למה שאתה לא יודע, כך תיצור אצלך סקרנות וחיסרון לאינפורמציה, שיביאו לתחושה של התחדשות ומשמעות חדשה.

לדוגמה, בשטיפת כלים תוכל לשאול שאלות כמו: למה אני שוטף דווקא את הצלחת הזו קודם? מה המשמעות של צורת הצלחת? כיצד היא נוצרה? איפה בדיוק הצלחת נמצאת כרגע ביקום? וכדומה. כך, תהליך פשוט יכול להפוך לחוויה משמעותית ומעניינת.

כיצד שאלת שאלות מובילה למשמעות עמוקה?

כדי ליצור עניין ולמצוא אינפורמציה חדשה, אליעד ממליץ להשתמש במילות שאלה בסיסיות כגון: כמה, למה, איך, איפה,...
אליעד: המטרה של השיחה שלנו היא לשפר את החיים. מה הכוונה? לשפר את החיים בהיבט של למצוא עניין בדברים. איך שהדברים יותר יענינו אותך ולא ישעממו אותך.

כול פעם שמשפרים את החיים זה רק באופן יחסי. מה זה אומר? שביחס להגדרה מסויימת אתה בעצם שיפרת, אבל ביחס לאין הגדרות, לא שיפרת, לא תיקנת.

באופן יחסי פירושו, ביחס למשהו, בהשוואה למשהו אחר.

למשל כשאתה אוכל, זה שיפור ביחס למחשבה שאומרת שרעב זה רע ושבע זה טוב. אבל אם נגיד ששבע זה רע ורעב זה טוב, אז אם אכלת, אתה היזקת, ואם נגיד שרעב ושבע זה אותו הדבר, אז לא היזקת ולא שיפרת. זה נקרא לשפר באופן יחסי.

ויש דבר שנקרא לשפר באופן מוחלט. כשאתה משפר באופן יחסי, עדיין יש חיסרון, אתה שיפרת רק ביחס להגדרה מסויימת, ומאחר וההגדרה לא מחויבת והיא יכולה להיות הפוכה, אז ממילא כל שיפור ששיפרת יהיה בו חיסרון.

ויש דבר שנקרא לשפר באופן מוחלט, שזה אומר להגיע למצב שאין בו חיסרון מצד עצמו, ואם אין שום חיסרון אז סיימת. השיפור של כל המצבים זה להגיע למצב של אין חיסרון. אם אין חיסרון, אין אפשרות לשפר יותר.

עכשיו נקח את זה לנושא של חיפוש משמעות.

מה היא משמעות? מחשבה שיש בה משמעות עבורך, מחשבה שאתה נהנה ממנה, שאתה מפיק ממנה תועלת, שיש לה מורכבות עבורך וכו'.

השאלה היא איך לשפר את המשמעות של הדברים?

כול הלימוד הזה שאני מסביר לך עכשיו, הוא לימוד של משמעויות יחסיות. כל משמעות שאתה נותן לדבר היא משמעות יחסית ולא מוחלטת.

זה אומר שאם תמצא משמעות במשהו משעמם בסוף גם המשמעות הזאת תשעמם אותך. ולא משנה מה תעשה, בסוף הכל ישעמם אותך. כך שמשמעות היא יחסית ולא משנה לאיזה משמעות תגיע, בסוף תרגיש חסר משמעות. אלא אם כן תגיע למשמעות מוחלטת, שתבין משהו מסויים שאחריו לא תחפש יותר משמעות.

ואם תעשה את השיטה שלי, איך לגלות משמעות יחסית, ואם תעשה אותה מספיק פעמים, אתה תגיע למשמעות מוחלטת או המשמעות הראשונה. ולכן אל תצפה שהמשמעויות שאני נותן לך עכשיו ירגשו אותך לנצח.

בא נדבר עכשיו מה היא המשמעות הראשונה. מה ההבדל בין הנחות יסוד לאקסיומות?

אקסיומה פירושו, משהו שמחויב להיות נכון מצד השכל, שהשכל שלנו לא יכול לתפוס אחרת. והחיים האלו מבוססים על סמך אקסיומות.

והנחות יסוד זה אמונות שלנו. וכל משמעות שאנו נותנים לדברים בעולם הזה, זה על בסיס הנחות יסוד ואקסיומות.

אקסיומה זה למעשה האמונה הגבוהה ביותר שיש.

כול המשמעויות שנובעות מצד השכל הם יחסיות, ויש בהן חיסרון והן לא משפרות את החיים באופן מוחלט.

כשאתה מסתכל עכשיו על הבקבוק, התפיסה שלו נובעת מתפיסות יחסיות שלך, כאשר התפיסה הראשונה שלך היא השכל. לפי התפיסה של השכל שאומר שיש הבדל בין דבר לדבר, אז אתה מזהה שיש כאן בקבוק.

אבל אם תעשה את התהליך שאני אציע לך, אתה לא תתן לבקבוק משמעות שתלויה בדבר יחסי כמו אכסיומה, אמונה או הנחת יסוד, אלא המשמעות תהיה מבוססת על מחויב המציאות, ואם המשמעות שתתן לדבר תנבע מתוך מחויב המציאות, אז המשמעות תהיה מחויבת, תהיה לך יציבות, תשפר את החיים באופן מוחלט, לא תחווה שום חיסרון ותמצא משמעות אמיתית שאינה חסרה דבר.

שאלה: למה אני לא יכול למצוא משמעות אמיתית?

אליעד: כי אם המשמעות נובעת מהשכל, אז תמיד יהיה לך ספק שאולי השכל טועה. אלא אם תבין משהו לא מתוך השכל, אלא מתוך המחויב ואז לא יהיה לך ספק שאולי אתה טועה.

עכשיו השאלה היא, איך ליצור משמעות יחסית ואיך להגיע למשמעות מוחלטת.

איך אתה יכול לייצר עוד משמעות ועוד משמעות וכו', עד שתגיע לראשון, מה דעתך?

שאלה: זה קשור בהתבוננות שיכלית או ריגשית.

אליעד: מה זה אומר? עוד אינפורמציה. למשל על הבקבוק הזה יש בחלל אינפורמציה שמשנה את המשמעות שלך עליו. ככול שתגלה יותר אינפורמציה על הבקבוק כך המשמעות של הבקבוק עבורך משתנה ואז אתה חווה התחדשות.

אז איך מוצאים עוד אינפורמציה על הדבר? איך מוצאים למשל עוד אינפורמציה על הבקבוק? אני טוען שעל הבקבוק הזה אפשר לכתוב אין סוף ספרים, כי על הבקבוק הזה יש אין סוף אינפורמציה, אז היכן היא נמצאת? איך מוצאים מידע?

מה ההפך של מידע? חוסר מידע, ומה ההפך של מידע וחוסר מידע? מידע זה אני יודע, וחוסר מידע זה אני לא יודע, מה ההפך של אני יודע ולא יודע? ההפך - אני לא יודע ולא לא יודע, אני לא מתעניין בזה פשוט, זה לא מעניין אותי.

מה זה אומר? למשל הבקבוק הזה כתבת עליו הרבה ספרים ועכשיו אתה רוצה אינפורמציה חדשה עליו, כדי לקרוא לאינפורמציה להגיע, אתה צריך ליצור אצלך חיסרון לאינפורמציה.

אם אתה רוצה דברים חדשים לדעת על הבקבוק, אתה צריך להתחיל לכתוב מה אתה לא יודע על הבקבוק הזה. תכלס העניין הוא איך לדעת מה שאתה לא יודע, איך אפשר לדעת עוד דברים.

אתה צריך לקחת ספר ולהתחיל למלא אותו במה שאתה לא יודע על הבקבוק. מה זה אומר? שאתה צריך להתחיל להמציא שאלות. ככול שיהיו לך יותר שאלות על הבקבוק, ככה אתה למעשה יוצר אצלך חיסרון שיביא לך את האינפורמציה שנמצאת בחלל לגבי הדבר.

אם אתה לא יודע משהו לגבי הבקבוק, ואתה לא מודע לכך שאתה לא יודע את זה, בתת מודע שלך אתה לא יודע את זה, אז אתה מתחיל להשתעמם ממנו.

אבל אם אתה מודע לכך שאתה לא יודע, אז הוא ממשיך לעניין אותך.

שאלה: האם יש כאן שני שלבים?

אליעד: שלב ראשון יש את מה שאתה יודע, ושלב שני לקחת סיטואציה ולגלות מה אתה לא יודע על הסיטואציה. וכאשר תתחיל להוציא מתוכך מה שאתה לא יודע, אז זה יתחיל לעניין אותך מה שאתה עושה.

בתת מודע שלך יש לך הרבה שאלות לא פתורות, למשל בנושא שאתה שוטף כלים, אבל אתה לא יודע באופן מודע שאתה לא יודע אותם. ובאופן מודע אתה יודע רק את מה שאתה יודע ולכן זה משעמם אותך.

למשל אתה מסתכל על הקיר, ברגע שאתה מתחיל לחשוב על מה שאתה יודע על הקיר, הקיר יתחיל לעניין אותך, אבל בשלב כל שהוא, תבין שמה שאתה יודע כבר הבנת, ואז זה מתחיל לשעמם לך ואתה רוצה משהו חדש.

ואני טוען שעל הקיר הזה, יש אין סוף אינפורמציה מסתובבת עליו, מה אני יכול להסתכל על הקיר נצח נצחים ולמצוא בו עניין? והיכן מסתתרת כל האין סוף אינפורמציה? בתוכך. ואז תשאל, איך אני מגיע אליה? תתחיל לחשוב מה אתה לא יודע על הקיר. תמציא שאלות על הקיר ואז תתחיל לקבל מידע חדש על הקיר, ואז הקיר יתחיל לעניין אותך.

זה אומר שאם אתה רוצה ליצור עניין, אתה צריך להמציא שאלות. כמו למשל, אם לסבתא היו גלגלים, איך זה היה משפיע על הקיר? השאלות יגרמו למוח שלך להתחיל לחשוב,...
להתרגל נצחי הנחת יסוד שכחה מהות אחת לשאול שאלות בצורה נכונה גבולות השכל אינסוף יצירת עניין מה לעשות כשמשעמם לפתח את החשיבה איך לא להשתעמם איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להיות יצירתי איך לחשוב בהיגיון איך ליצור עניין איך למצוא איך למצוא עניין איך למצוא עניין בחיים איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח חשיבה יצירתית איך לפתח יכולת חשיבה איך לשאול איך לשאול שאלות איך לשפר איך לשפר את החיים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אקסיומות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חיים חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יצירתי יצירתיות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא להשתעמם לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להיות יצירתי להיות יצירתיים להשתעמם לחשוב בהיגיון ליצור ליצור משמעות ליצור עניין למצוא למצוא עניין למצוא עניין בחיים לעשות כשמשעמם לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח חשיבה יצירתית לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשטוף כלים לשפר לשפר את החיים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה לעשות מה לעשות כשמשעמם מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משמעות משמעותיות עניין בחיים פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שאלה שאלות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שעמום תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
... רעיון שאינו נתון לשום ספק ושאי אפשר לשאול עליו יותר שאלות. אך כל משמעות שהשכל שלנו מייצר מבוססת על הנחות יסוד יחסיות. לכן כל משמעות שהמוח יכול להבין היא יחסית, ואי אפשר להגיע למשמעות מוחלטת בשום דרך. לדוגמה, אם נקרא סיפור ונסיק ממנו ...
שעמום / חוסר עניין / הנאה - ממה נובע שעמום? איך ליהנות ולא להשתעמם?
שעמום חוסר עניין הנאה - ממה נובע שעמום? איך ליהנות ולא להשתעמם? ובו יתבאר העניין של שעמום וחוסר עניין. ומהותו של השעמום היא, חוסר ההתחברות הרגשית, של האדם, למצב שבו הוא נמצא. כאשר האדם נמצא באיזה מקום ועושה איזה דבר, שהוא לא מפיק ממנו הנאה כלשהי, אז האדם מרגיש שעמום. ואם האדם עושה משהו, שגם לא כיף לו לעשות אותו, ושבנוסף הוא גם כרוך במאמץ, הרי שאז תחושת השעמום, קשה עוד יותר. בקיצור, שעמום נובע, מכך שהאדם לא מוצא איזה משהו טוב, ליהנות ממנו ברגע הזה. ואיך מתמודדים עם שעמום? תשובה: באפשרותו של האדם להתמודד עם שעמום, על ידי זה שהוא מנסה לחפש ולמצוא איזה משהו טוב, שיש ברגע הזה ובמצב הזה. ועל ידי זה הוא יכול ליהנות מהרגע הזה, ובכך להעלים את השעמום . לא ממש משנה, מהו הדבר הטוב שאותו ימצא האדם. זה יכול להיות, כל דבר שיגרום לאדם להרגיש ... בצורה כלשהי, טוב יותר ברגע הזה. ועל ידי זה שהאדם מוצא איזה משהו טוב שיש ברגע הזה, על ידי זה האדם מתחיל ליהנות מהרגע הזה כפי מה שהוא, ועל ידי זה השעמום עובר. לסיכום: שעמום נובע, מכך שהאדם לא מוצא שום דבר של הנאה ברגע הזה. ועל ידי זה שהאדם משתדל למצוא משהו טוב שיש ברגע הזה, ושבאפשרותו ליהנות ממנו, על ידי זה השעמום עובר. ...
קיבעון מחשבתי / חשיבה מקובעת / יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת מחשיבה מקובעת?
... מחשבתי חשיבה מקובעת יצירתיות חשיבה יצירתית - איך לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת מחשיבה מקובעת? ובו יתבאר, העניין של קיבעון מחשבתי ושל חשיבה מקובעת. ויתבאר, איך לפתח חשיבה יצירתית? ואיך לחשוב מחוץ לקופסא? ועוד. ... שמגבילה אותו לראות את הדברים, תמיד באותה הצורה. בלי להיות מסוגל לראות את הדברים, גם בצורה שונה. והדבר הזה נקרא קיבעון מחשבתי, שבו, המחשבה של האדם מקובעת למקומה ולא מתפתחת. ולפעמים, האדם יכול לצאת מבעיה ... לנסות לחשוב בצורה חדשה. אבל, כן צריך לנסות להבין טוב יותר, את צורת המחשבה הקיימת. באפשרותו של האדם לנסות להתבונן, אל תוך צורת המחשבה הקיימת שלו, ולנסות לראות, איך ניתן לשפר אותה. על האדם לנסות לראות, אולי יש ...
הכנה רוחנית, רצון אמיתי, רצון להבנת האמת, השכל של אליעד, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, יצירתיות
הכנה רוחנית, רצון אמיתי, רצון להבנת האמת, השכל של אליעד, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, יצירתיות
... רוחנית, רצון אמיתי, רצון להבנת האמת, השכל של אליעד, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, יצירתיות מהי ההכנה הרוחנית הנכונה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהכנה רוחנית אמיתית מתחילה באותנטיות ובכנות עם עצמך. הוא מדגיש שאדם צריך ... הזה כמנוף להגיע להבנה רוחנית עמוקה יותר. רק אחרי שהאדם מבין את עצמו ואת רצונו האמיתי, הוא יוכל להגיע למטרה הסופית - שהיא הבנת האמת המלאה והכוללת. כיצד אליעד כהן משתמש בחשיבה יצירתית לשינוי הפרספקטיבה? אליעד מסביר ששיעורי החשיבה שלו מבוססים על פיתוח חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסא. בשיעורים אלו, כל דבר נבחן מכמה זוויות שונות ואף סותרות. לדוגמה, הוא לוקח רעיון כמו קרמה ומוכיח למה הוא טוב ... וכך הלאה. לכן, כדי באמת להצליח, האדם חייב ללמוד את היכולת לחשוב בצורה פתוחה ובלתי מוגבלת, כך שיהיה מסוגל ליהנות מן ההישגים שלו ובו זמנית לשאוף לעוד הצלחות חדשות, מבלי להשתעמם. מדוע לדעת אליעד כהן חשוב להימנע מהגבלת החשיבה? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של החשיבה היצירתית והלימוד הרוחני היא למנוע מצב שבו האדם מגביל את עצמו מראש. אם אדם מגיע עם רעיון קבוע ומוגבל, כגון אני רוצה רק את זה, הוא סוגר את עצמו בפני אינספור אפשרויות אחרות. לעומת זאת, חשיבה פתוחה מאפשרת לקחת רעיון אחד ולחקור אותו באלפי דרכים שונות. אליעד מציע לתלמידים לא להגביל את עצמם לשיטה אחת או לדרך אחת, אלא להיות פתוחים לשמוע, להבין ולנסות דרכים חדשות. איך לדעת אליעד כהן אפשר לקבל הכל בחיים? לפי אליעד כהן, האדם יכול לקבל הכל בחיים רק אם ילמד לחשוב מחוץ לקופסא ובצורה יצירתית ופתוחה. הוא ממליץ על גישה פרקטית של פיתוח השכל, כך שהמוח יוכל לחשוב באינספור כיוונים שונים. האדם יוכל להשיג את רצונותיו, בין אם מדובר בכסף, אהבה, אושר או ידע, על ידי שימוש בשיטות חשיבה גמישות. ככל שהחשיבה יצירתית יותר, כך עולה הסיכוי שהאדם ימצא דרכים מקוריות ויעילות יותר להשגת מטרותיו. כיצד לדעת אליעד אפשר להחליט החלטות נכונות? אליעד כהן מדגים ... כזו נובעת מההנחה שיש החלטה אחת נכונה או פתרון יחיד. לפי אליעד, אין תשובה חד - משמעית כזו. אפשר ללכת קדימה, אפשר להסתכל אחורה, ואפשר לעשות את שניהם. מה שחשוב הוא שהאדם יפתח יכולת לראות כל אפשרות כטובה וכנכונה, בהתאם לנסיבות ולמטרות שלו באותו הרגע. רק על ידי חשיבה פתוחה כזו אפשר לקבל החלטות אפקטיביות בלי להיתקע בספקות מיותרים. איך לשלב בין חשיבה יצירתית והבנת האמת לפי אליעד? אליעד כהן מסביר שהמטרה היא להגיע למצב שבו האדם יכול לחוות הכל מתוך התחדשות מתמדת, מבלי לאבד עניין או להשתעמם. הוא מציע לשלב את היצירתיות , ההבנה העמוקה, והחיפוש אחר האמת לכדי חשיבה דינמית. האדם צריך ללמוד איך להתרגש מחדש מדברים שכבר השיג בעבר, ולראות אותם בכל פעם מחדש מנקודת מבט שונה. כך ניתן להגיע להבנת האמת באופן עמוק, מבלי להגביל את עצמך או לשעמם את עצמך. מהי חשיבה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? מהי ההכנה הרוחנית הנכונה? איך להבין מה הרצון האמיתי שלי? איך להפסיק להגביל את עצמי? מהו רצון להבנת האמת? ...
פיתוח יצירתיות / חשיבה יצירתית / ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית
פיתוח יצירתיות חשיבה יצירתית ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית וכאן אבאר עוד דרך יצירתית וחשיבה יצירתית, איך וכיצד יכול האדם לפתח את החשיבה היצירתית שלו ואת יכולת היצירה שלו. ומדובר כמובן על יצירתיות בכל התחומים, כגון יצירתיות בחינוך יצירתיות בפרסום יצירתיות בעבודה יצירתיות בעסקים וכיוב. והטיפ לפיתוח היצירתיות שאדבר עליו הפעם, הוא הנושא של לימוד מטעויות יזומות. דהיינו, כי לפעמים האדם עושה טעות כלשהי. וכאשר הוא מתבונן על מה שהוא עשה בטעות, אז לפעמים הוא מקבל מכך רעיונות חדשים ודרכי חשיבה חדשות והוא מפתח את היצירתיות שלו. וכאן אני לא מדבר על ללמוד מטעויות באופן כללי, דהיינו, על זה שאחרי שהאדם עושה טעות, אז שעליו לנסות ללמוד ולהסיק מסקנות אחרי שהוא גילה שהוא עשה טעות. אלא כאן אני מדבר על דרך של האדם לפתח את היצירתיות שלו, על ידי זה שהוא באופן יזום יושב וחושב על הדרכים השונות שבהן הוא היה עושה את מה שהוא רגיל לעשות, במידה והוא היה טועה במעשיו. זא שהאדם רגיל לעשות פעולות ... ומה שנראה לאדם כטעות וכשיגעון, זה בעצם מייצג אצל האדם את מה שבעיניו נתפס כפעולה שלא לפי צורת החשיבה הקיימת שלו. אלא כחשיבה חדשה בצורת חשיבה חדשה. והאדם לא צריך לחכות לעשות טעויות וללמוד מטעויות שהוא עלול לעשות. אלא האדם יכול מראש לחשוב עם עצמו, בצורת מחשבה שהוא מרשה לעצמו לטעות בצורת החשיבה שלו. והוא מנסה דרך זה להתבונן על דרכי פעולה חדשות. ולחקור ולבדוק בכל דרך פעולה, את היתרונות היחסיים שלה, למרות שכרגע היא נראית כטעות. ועל ידי זה אפשר לגבש צורת פעולה חדשה וטובה עוד יותר, בהתאם לצרכים ולמטרה המוגדרת. ואחדד: שהדרך לחשוב בצורה יצירתית ולפתח יצירתיות, היא על ידי זה שהאדם מתבונן בצורה מסודרת ומכין רשימה מסודרת, של כל תהליך הפעולה השגרתית שלו. והאדם יושב ומפרק את רצף הפעולות שלו, לתתי ... וכיצד הייתי פועל? וכך האדם מגלה את החוקים שהם רק חוקים אפשריים אך לא חוקים מחויבים. ואז ממילא האדם מפתח את כושר היצירתיות שלו ואת החשיבה היצירתית שלו. ואז האדם מגלה רעיונות חדשים וממציא המצאות חדשות. ובסיכומו של דבר: נסה לחשוב כמו משוגע, ונסה לחשוב, אם היית משוגע, מה היית עושה ואיך ... שהושרשו בגלל טעות מחשבתית ולא מתוך צורך אמיתי, וכך תוכל לחשוב מחוץ לקופסא ולקבל רעיונות חדשים ויצירתיים.
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
... קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית מהו הקשר בין קבוצות לנורמות קבוצתיות? ההרצאה מתחילה בדיון על קבוצות, במיוחד ... השוקלים האם כל דבר יכול לתרום או שמא יש מקום להישאר במסגרת הידועה והמוכרת. מהן הבעיות הקיימות בחשיבה קבוצתית נורמטיבית? בדיון שממשיך, יש דגש על התסכול שנוצר כאשר אנשים בקבוצות מתחילים להיות מקובעים בחשיבתם. אליעד מתאר את הדילמה של מישהו שעבר דרך ... ושוב, למרות שייתכן שהם לא יעבדו. מהו חוסר הגמישות במחשבה והקיבעון של הדעות? הדגש המרכזי הוא על החשיבה המוגבלת שמציבה את האדם בתוך תבנית מסוימת. יש אנשים שמסרבים לשמוע רעיונות או דעות אחרות, אפילו אם אלה יכולים להיות מועילים. כאן אליעד מציע את הרעיון של הפיתוי לחשוב מחוץ לקופסה, כלומר, לעיתים הדרך היחידה לצאת ממסגרת כזו היא להפעיל חשיבה יצירתית ולהתנסות בפתרונות חדשים, אך זה מצריך שינוי גישה והתמודדות עם הסטיגמות שנוצרות בחשיבה קבוצתית. מה קורה כאשר אין פתרון לכאורה? אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב שבו הוא טוען שאין פתרון לבעיה, והאדם השני מנסה להסביר לו שאולי יש ... מחיפוש פתרון. שאלות של האם יש פתרון ואם לא, אז למה לא לחפש אותו, מתעוררות. מהו הקשר בין זה לבין חשיבה יצירתית? ההרצאה כוללת את ההסבר על החשיבות בהטלת ספק - גם כשנראה שאין פתרון. אחד הרעיונות החשובים שנשמעים הוא החשיבות של לחשוב מעבר למה שאנחנו ... בעיות. אליעד מדבר על כך שלפעמים הטלת ספק בשיטות הידועות לנו, יכול להוביל אותנו לתשובות ולפתרונות יצירתיים יותר. מה המניע האנושי להאמין במציאות מסוימת? בהמשך ההרצאה, השיחה מתפתחת לכיוון העקרונות העמוקים יותר של האמונות האישיות של כל אחד מאיתנו. אליעד מציין את הקשר בין אמונות שונות של בני אדם, כמו האמונה באלוהים או באי - ... במקום לחפש את האמת האובייקטיבית. מהי החשיבות של לשאול שאלות בתוך קבוצה? אליעד גם מציין את הצורך בחשיבה עצמאית, ושאתה לא תמיד יכול למצוא פתרון מיידי או דרך מוכרת שיכולה לעזור לך. במקום זאת, יש מקום לשאול שאלות לא נוחות, כמו מה אם יש פתרון שאנחנו לא מכירים? או מה היה קורה אם היינו חושבים אחרת?. שאלות אלו לא רק מקדמות את החשיבה, אלא גם עוזרות להוציא את האנשים מקיבעון המחשבה ולהגיב בצורה חדשה לכל מצב. האם יש פתרונות מוחלטים? הסיפור שנשמע בשלב מאוחר יותר בהרצאה, על אדם שגדל ... כיצד ניתן להתמודד עם קיבעון מחשבתי? הקיבעון המחשבתי מתאר את המצב שבו אנו לא מוכנים לחשוב בצורה יצירתית או לשמוע רעיונות חדשים, אלא רק להישאר במסגרת המוכרת לנו. הדרך להתמודד עם מצב כזה היא באמצעות שינוי חשיבה ופתיחות כלפי דעות ופתרונות חדשים, תוך נכונות להטיל ספק בהנחות שלנו ולחשוב מחוץ למסגרת המוכרת. זהו תהליך מתמשך של שינוי הרגלי חשיבה שניתן לעשות אותו מתוך הבנה שייתכן שנחפש פתרון שלא נמצא עדיין, וזהו מאבק פנימי של פיתוח חשיבה יצירתית וחדשנית. נורמות קבוצתיות חשיבה יצירתית קיבעון מחשבתי שינוי הרגלי חשיבה סטיגמות חברתיות התנהגות נורמטיבית מה מטריד אותך? ש: שיש קבוצות מסוימות בפייס או בכל מיני מקומות שהם בנושא מסוים. אליעד: אני אומר תסגור את הפייס לא ... פה זה תמיכה למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר לפתור לא זה מקום אחר. אליעד: כן נכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתה בוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסה לפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו רגע תקשיב יש פה עוד פתרון, לא עזוב אותי אני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה, אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה פתרון כאילו בתת מודע אומר לך אולי תחשוב אחרת, מה ... רק תסביר למה זה לא פותר את הבעיה או שתשתף מהסיפור שלך ותגיד כן ואני עשיתי את זה וזה וזה לא עבד לי מה לעשות אולי זה מה שיקדם את הבן אדם לצאת החוצה כי אולי הוא חושב מקובע אתה לא יכול לעזור לו. ש: כל הקטע שלהם אבל שאומרים שאין מה לעשות זה ככה ואין מה לעשות זה המחשבה כלומר. אליעד: אוקי אז מה התשובה קודם כל אתה מטיל ספק אתה אומר ואיך אתה יודע שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ואתה לא יודע. ש: מישהו הצליח שמה? אליעד: לא אבל אומרים לך אין מה לעשות אז אתה אומר מי אמר שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ורק אנחנו לא יודעים את זה עדיין או למה שנגיד שאין מה לעשות האם יש הוכחה שאין
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, ... לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. ... להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של ... היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך למה אני חושב ככה?, עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים ... להציג את ההפך שלה, מה שעוזר להרחיב את אופק החשיבה. מהו הקשר בין שכנוע עצמי לשכנוע אחרים? אחת השאלות המהותיות שואל אליעד היא: איך אני יכול לשכנע אחרים אם אני לא מצליח לשכנע את עצמי?. זוהי שאלה שמאתגרת את כל תהליך השכנוע, ... שיחה פעילה ולהתעקש על עמדות הפוכות, היא כלי לפיתוח יצירתיות ויכולת שכנוע גבוהה. אחת מהבעיות המרכזיות היא לא להימנע מהשפעה על אחרים, אלא לדעת איך להשפיע עליהם בצורה חכמה. אליעד מציע שתרגלו את השכנוע על עצמכם - ... ולהציג את כל האפשרויות. מה זה היפוכים במחשבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך להעלות את רמת הקושי בשכנוע? מהי הטעיה בתהליך השכנוע? מה היתרונות בשכנוע עצמי? כיצד להתמודד עם דעות מנוגדות? איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע? הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של היפוכים, שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים. הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה ... יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם. באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף ... לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר את החשיבה שלנו, חשוב להימנע מהמחשבה שהדעה שלנו תמיד צודקת, ולפתוח את המחשבה לכל ההיבטים האפשריים של סיטואציה. מהו הקושי בהיפוכים במחשבה? האתגר הגדול ביותר הוא להבין את ההבדל בין ... לא רק טכניקה של לשנות דעה אלא תהליך עמוק שמפתח את היכולת שלך להתמודד עם מצבים שונים ולקבל יותר נקודות מבט. השפעת השכנוע על עצמנו היא גם הרבה יותר קשה מאשר לשכנע אחרים. למה חשוב לשנות את דעותינו? השאלה העיקרית שאליעד ... ששינוי דעה הוא לא רק עניין של שכנוע אלא כלי לפיתוח החשיבה האישית. זהו גם כלי חשוב כדי להבין שהמחשבות שלנו אינן מוחלטות, ולפעמים כל מחשבה ניתנת לשינוי. מהי רטוריקה? איך לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך לפתח חשיבה
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
... פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה איך יוצרים התחדשות פנימית ויצירתיות מתמשכת? כדי להבין את תהליך ההתחדשות הפנימית והנפשית, ... במחויבים האישיים שלנו. משמעות מחויבים היא דברים שאדם מרגיש בטוח לגביהם באופן מוחלט, אמונות שהוא לוקח כמובנות מאליהן ומעולם לא ערער עליהן. אליעד מדגיש שהמפתח המרכזי ליצירתיות, להתחדשות וליציאה מקיבעון מחשבתי הוא הטלת ספק במחויבים ... התחדשות נפשית או רוחנית, מוכרח לבדוק לעומק את אותן אמונות ודעות שהוא מרגיש שהן ודאיות לחלוטין, ולהטיל בהן ספק באופן עמוק ויסודי. אליעד מדגיש כי כל תהליך יצירתי, כל חשיבה מחוץ לקופסא, וכל התעוררות רוחנית מתחילה בדיוק בנקודה הזאת. למה להטיל ספק הוא המפתח להתחדשות? הדוגמה הראשונה שנותן אליעד כהן היא פשוטה וברורה: כשאדם רוצה להתחדש, הוא צריך לחפש בתוכו במה הוא בטוח, במה הוא משוכנע שזה נכון, ולשאול את עצמו האם הדבר הזה בהכרח נכון. בעצם ההטלת ספק במחויב, האדם יוצר פתח להסתכלות חדשה. הוא יוצר פתח לשינוי אמיתי, פנימי, ולא רק לשינוי חיצוני או שטחי. למשל, ... נמצא בו. מה הקשר בין כלום להתחדשות פנימית? אליעד מוסיף ומסביר נקודה מהותית נוספת - התחדשות אמיתית חייבת להתחיל מנקודת האפס, מנקודת הכלום. אם האדם מנסה ליצור שינוי מתוך מה שהוא כבר יודע או מתוך תבניות קיימות, הוא בעצם משחזר את המוכר, והוא לא באמת מתחדש. כדי ליצור משהו חדש באמת, הוא חייב לחזור לנקודה שבה הוא לא יודע כלום, המקום שבו שום דבר אינו מחויב, המקום שבו אין שום נקודת ייחוס מוכרת. אם אדם מתחיל את החשיבה שלו מהמקום שבו הוא יודע כלום, הוא בעצם מאפשר לעצמו להיפתח באמת לכל אפשרות יצירתית חדשה. לעומת זאת, אם הוא מתחיל ממקום שבו הוא כבר יודע משהו, הוא מוגבל ונשאר בתוך אותו מעגל סגור של מחשבה. במילים אחרות, יצירתיות אמיתית מתחילה במוכנות לוותר על כל הידיעות הקודמות שלנו ולהיפתח לחלוטין לאפשרויות חדשות ובלתי מוכרות. האם ניתן להגיע ... ומוגבלת, לעומת התחדשות פנימית שהיא אמיתית ועמוקה. איך משל החיטה המשוגעת קשור להתחדשות אמיתית? כדוגמה נוספת, אליעד מביא סיפור מפורסם שממחיש את הנושא של חשיבה יצירתית ושינוי אמיתי. לפי הסיפור, בשנה מסוימת כל האנשים ... להתנגד לזרם, אבל הוא חייב להיות מודע לכך שהוא מושפע מתבניות וקיבעונות. עצם המודעות הזו מאפשרת לו מרחב של התחדשות פנימית. כיצד מודעות עצמית לקיבעון יוצרת יצירתיות? כאשר האדם מזהה ומודה בכך שיש בו אמונות מקובעות, הוא כבר פותח לעצמו את הדלת לחשיבה יצירתית. עצם ההודאה אני מקובע מאפשרת לאדם להתחיל לראות אפשרויות חדשות. אליעד מבהיר שכדי ליצור חשיבה יצירתית פורצת גבולות, האדם לא חייב לשבור מיידית את כל ... מתחילה בעצם השאלה הפשוטה: האם מה שאני חושב הוא באמת מחויב? איך יוצאים מקיבעון מחשבתי? מה הקשר בין התחדשות פנימית לכלום? איך לחשוב מחוץ לקופסא? מהי חשיבה פורצת גבולות? כיצד להטיל ספק במחויבים אישיים? איך לפתח חשיבה יצירתית?
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית מה הקשר בין יצירתיות למגבלות? יצירתיות היא היכולת להמציא, לשנות או ליצור משהו שלא היה קיים לפני כן, או להביא למצב חדש מתוך מצב מוגבל. על פי אליעד כהן, יצירתיות אמיתית נובעת מתוך מגבלות. מדוע זה כך? מפני שכאשר אין שום מגבלה, למעשה כל האפשרויות פתוחות, ולכן הפעולה ... אז מה הוא בעצם יצר? במצב כזה, יצירתיות למעשה לא מתבטאת. היצירתיות, אם כן, נוצרת דווקא מתוך מצב שבו האדם מוגבל וצריך למצוא פתרונות חדשים כדי להתגבר על המגבלה. למה הרס בניין אינו נחשב יצירתי? אליעד מסביר שהרס של בניין הוא פעולה שלכאורה גם היא יצירה, כי נוצר מצב חדש שלא היה קודם. אך מדוע אנשים ... הורס בניין, לא יגידו לו שהוא יצירתי אלא שהוא יצר הרס. אך אם אותו אדם הורס בניין ישן כדי לפנות מקום לבניית בניין חדש, כן יגידו שהוא יצר משהו חדש. לכן, יצירתיות קשורה ישירות להגדלת יכולת או השגת מטרה חדשה מתוך המצב המוגבל הקיים. האם מגבלה יוצרת יצירתיות או קיבעון מחשבתי? האם מצבי מגבלה באמת גורמים לאנשים להיות יותר יצירתיים, או שהם גורמים דווקא לקיבעון מחשבתי? התשובה היא, שזה תלוי. לפעמים מגבלה יכולה לעורר פרץ של יצירתיות כי לאדם יש מוטיבציה גבוהה לצאת מתוך המגבלה ולשנות את המציאות שהוא נמצא בה. לדוגמה, כשלאדם רע מאוד ... הדחף שלו לחשוב על פתרונות חדשים ויצירתיים. מצד שני, לעיתים מגבלות דווקא מגבילות את היצירתיות - במיוחד כשאדם ניסה מספר פעמים לפרוץ את הגבולות, לא הצליח, וכתוצאה מכך פיתח פחד מכישלון. במצב כזה, ... ומצליח לפרוץ את הגבולות, הוא מפתח יצירתיות, אך אם הוא מרגיש שהניסיונות שלו נכשלים שוב ושוב, אז הוא עלול דווקא לפחד מכישלון ... לנסות. האם חופש מוחלט גורם לחוסר יצירתיות? כשלאדם אין מגבלות בכלל, לכאורה יש לו חופש מלא ליצור מה שהוא רוצה. אולם במציאות זה עלול להוביל דווקא לשיתוק או לקושי ביצירת רעיונות חדשים. אליעד מביא דוגמה ... סוף אפשרויות עסקיות, יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו. יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך? בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת גבולות ומיקוד במטרה מסוימת מעודדת יצירתיות. אליעד מביא כדוגמה אנשים שלא מצליחים לייצר משהו חדש או לקבל החלטות יצירתיות מפני שהם מוצפים ביותר מדי אפשרויות. כאשר מישהו אחר מציב להם גבולות או מיקוד מסוים, קל להם יותר להיות יצירתיים כי הם יודעים מה המטרה, ואז יכולים לחשוב בקלות יותר על אפשרויות
איך להצליח? הדרך להצלחה, מוטיבציה להצלחה, שאלות להצלחה, שאלות מוטיבציה, לפתח את החשיבה, חשיבה יצירתית, לפתח יצירתיות, לפתח את המוח, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה
איך להצליח? הדרך להצלחה, מוטיבציה להצלחה, שאלות להצלחה, שאלות מוטיבציה, לפתח את החשיבה, חשיבה יצירתית, לפתח יצירתיות, לפתח את המוח, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה
... להצליח? הדרך להצלחה, מוטיבציה להצלחה, שאלות להצלחה, שאלות מוטיבציה, לפתח את החשיבה, חשיבה יצירתית, לפתח יצירתיות, לפתח את המוח, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה מהי הדרך הטובה ביותר להשיג הצלחה בכל תחום? אליעד ... את ההתקדמות שלך כל יום. למשל, כמה פעולות ביצעת היום בפועל שמקדמות אותך אל המטרה? האם אתה מתקדם במהירות הרצויה? אם לא, עליך לבדוק למה לא התקדמת מספיק וכיצד ניתן לשפר זאת למחרת. למה שאלת שאלות היא הבסיס להצלחה ולהתפתחות? אליעד מסביר שהבסיס להצלחה הוא לשאול שאלות בלי ... במקומו ולא מתקדם. דוגמה נוספת היא של ילדים קטנים ששואלים שאלות בלי הפסקה, עד שמלמדים אותם להפסיק לשאול שאלות והם מאבדים את סקרנותם הטבעית ואת יכולתם לחשוב באופן יצירתי . איך שאלת שאלות יכולה לעזור לך להצליח בעסקים ... ולהגיע לידיעה מוחלטת. הוא מסיים בציטוט מרבי נחמן שאומר: האדם הוא השכל. אם השכל שלך משובש, החיים שלך משובשים. לכן, להטיל ספק בשכל שלך הוא צעד חשוב בדרך להצלחה ולהתפתחות אישית. איך להצליח בכל תחום? איך לפתח מוטיבציה להצלחה? למה חשוב לשאול שאלות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ידע מוחלט? איך להטיל ספק בשכל שלך? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להגיע למשמעות מוחלטת?, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להגיע למשמעות מוחלטת?, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, קואצ'ר, אימון עסקי בנושאי איך להגיע למשמעות מוחלטת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 20_07_2025 השעה 09:46:23 - wesi1