שם | |
סיסמא |
התגובה שלך מלאת סתירות
איך אתה ממליץ מחד להאחז בשינוי כמפתח אל האושר, מאידך לבחור לא להאחז בתופעות המשתנות, ואז מצד אחר להאחז אבל לדעת להנות מהמשחק / חיים.
גם אשמח אם תסביר איך אפשר להאחז במה שכל הזמן משתנה.
אתה מתבלבל, בודהה "זה שהתעורר" טען
סבל והסרת הסבל זו תורתי כולה
הסיבה לסבל היא בורות (לא השינוי - שזו תופעה)
אחת הדרכים שבודהה מציע להתגברות על הבורות והסבל הקשור בה, היא ההכרה שעולם התופעות נימצא בשינוי מתמיד. מכאן נובע שהאחזות בכל דבר (רגשי או פיסי) מתוך ציפייה שהוא לא ישתנה היא לא מציאותית, מי שלא רואה את המציאות הוא יושן.
-
לסיכום
טענתך שהשינוי הוא אושר היא טענה סובייקטיבית ונכונה באותה המידה לטענה הנגדית שהשינוי הוא סבל.
חוסר ההכרה / בורות בשינוי ההאחזות והציפיה לחוסר שינוי הוא הבעייה או אחד הגורמים לסבל שעליו מצביע בודהה.
לתפישתך הזדהות רגשית באה רק עם סבל
יאללה תסבול בכייף
אתה תקוע בלופ
בודהה אמר שהסיבה לסבל היא בורות - הסבל הוא תוצאה של בורות
קפיטו - הבעייה היא לא הסבל הקיים אלא הבורות
חלק מהערות הוא התובנה שכל התופעות הן משתנות ובנות חלוף
תתעורר תשתחרר מהבורות ואז תיפטר גם מהסבל
אתה טועה בהבנת הבודהיזם לחלוטין, אתה מערבב מונחים יהודיים מיסטיים כמו גן עדן ואור וכל מיני ממבל ג'מבל פאגני ועל זה אתה משחית טקסט ארוך שלא קשור מלכתחילה לבודהה.
אין כל התייחסות בבודהיזם להארה.
פרוש השם בודהה הוא זה שהתעורר, ולכן כל אדם ער יכול להיו בודהה (ער לא מואר)
הסיבה לסבל כפי שאמר בודהה היא בורות - זה מקור הסבל גם שלך
ואז הוא קורא לאדם להתעורר מלשון ער לא הארה מלשון אור
תתעורר תבין תפטר מהסבל