שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺6 תגובות פורסמו: |
"כי קודם הבריאה, כשהיה הבריאה בכח, כביכול, קודם שהוציא אל הפועל, היה כולו אחד וכולו אמת וכולו טוב וכולו קודש, אפילו שם טהור לא היה שיך לומר, כי טהור שיך אלא כשיש טומאה... אבל כשכולו אחד, אין שם בחינת חשבונות רבים, שהוא עיקר הרע והטומאה כנ"ל, כי הטהרה הוא בחינת הממוצע בין הקודש והטומאה, שעל ידו ניתתקן הטומאה, כמו שכתוב: וטהרתם מכל טמאותיכם: והוא בחינת הבחירה, שהוא ממוצע בין שני דברים, וזה אין שיך קודם הבריאה, שאז היה כולו אחד, כי באחד אין שיך בחירה, שהוא בחינת הטהרה.
"ליקוטי מוהר"ן נא, רבי נחמן - ברסלב.