שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺33 תגובות פורסמו: |
לטענתי אנו מדבר על אותו דבר.
הכוונה בשלמות היא שתהיה בשכל הנקנה שהוא השלמות שלא תהיה אחריה שלמות לעולם, היא היעד והתכלית, שלא תגיע ליותר ממנה במושג שכמובן השכל הנקנה הרבה מעל כל מושג. לא הכוונה שלא ירד כלל לבחינת הצמצום. אלא שיהיה (גם) בבחינת השלמות שאין שלמות אחריה.
העניין הוא (ע"פ פרי הארץ) כמו דורות ראשונים שהיו שוהין ג' שעות לפני התפילה, ג' שעות בתפילה וג' שעות אחרי התפילה - סה"כ ט' שעות של שכל נקנה שעליהם שאלה הגמ' אם כן תורתם ומלאכתם (בבחינת המושג) היאך מתקיימת? ועוד תמיהתם שהיא גם מועלת לשלמות זו.