שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺33 תגובות פורסמו: |
נקודות למחשבה:
"א. איך שיש רצון ושינוי העולם ע"י אלוקים, הרי הכל אחד שלם בלי חסרון הרצון כלל? "
נקוט כלל זה בידך, לי אין שום שאלה בשום נושא בעולם. + אני חושב שגם ההפך של מה שאני אומר נכון באותה המידה.
כאשר אני שואל על אלוהים וכיו"ב, זה הכל כדי לעורר את המחשבה של השומע בלבד, לחקור את הדבר.
*
דיברת המון על "אמונת האחדות הפשוט"
לתשומת ליבך, אין שום קשר בין אמונת האחדות שלך, לבין עניין האחדות שעליו אני מדבר. הדימוי הוא רק במילה הדומה, אך אני מדבר על משהו אחר לגמרי לגמרי. כל שכן, שח"ו לומר בטעות שאני מדבר על אמונה. כי ח"ו ח"ו ח"ו ח"ו ח"ו ח"ו ח"ו ח"ו שיש לי קשר לאמונה כלשהי.
ולכן, אל תניח שאנחנו מדברים על אותה האחדות.
*
את עניין החלל הפנוי לא הבנת לעומקו. www.eip.co.il/videos/?v=d86761a87ff42e6d - הרצאה על החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן חלק א תורה סד (ברסלב) [2:30:09]
החלל הפנוי, הוא הפך אמונת האחדות. שגם אותה אינך מבין בשורשה (האם הגעת אליה בשורשה?)
*
"אלא אם הוא מטמטם ולא מבין שחייב שיש אלוקים"
ההפך הוא הנכון. המטומטם חושב ומאמין שיש אלוהים. ע"פ השכל של החלל הפנוי, ההיגיון אומר שאין אלוהים שצמצם את עצמו וכולי.
*
"אפתח בנקודה הראשונה לדבריך יש כביכול שתי אלוקים - אחד שכולל את זה של התורה של היהודים. להבנה זאת הגעת מכוח קושיה דומה לקושיה הידועה שהקשה הפילוסוף (יש אומרים אריסטו) המובאת בספר הכוזרי - אם יש אלוקים כל יכול, שלם איך שייך אצלו חסרון הרצון והשינוי. "
אתה לא ירדת לסוף דעתי לגבי האלוהים שלפני אלוהים. ואני לא מגיע לשום דבר מכוח קושיא, אלא כל דברי הם האמת עצמה מצד עצמה. ואני יכול לגרום גם לך לראות אותה במו עיניך. www.eip.co.il/videos/?v=k6fiprgb294 - הרצאה על מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? [14:01]
*
"אומר לך שלא ענית על השאלה כי גם אם "אלוקים של היהודים" אצלו היה הרצון, השינוי, בהם נכללים התורה ומצוות ושאר עניינים, ואלוקים זה נכלל באלוקים גדול מעליו שאצלו אין רצון ושינוי, שאין תורה ומצוות וכ' - כדבריך, איך שאצל הגדול היה רצון ושינוי, לברוא אלוקים שיברא את העולם ויצווה תורה ומצוות. "
נכון, שאלתך במקום, ואני עצמי התייחסתי אליה - ולא נעמיק בה כאן, כי הכל נמצא בהרצאות + אשמח לעשות זאת בעל פה.
*
"לכן התשובה עומדת כדבר שאינו נתפס כלל, יש אלוקים אחד שצמצם עצמו ובכלל הצמצום ציווה תורה ומצוות, שכר ועונש וכו'. והתשובה היא שיש בו גם את השלמות וגם את חסרון הרצון והשינוי וההפך בו זמנית, התשובה כמובן אינה נתפסת. "
אתה נחפז להסיק מסקנות לא נכונות. ובפרט החיבור של המסקנה שלך לדת, הוא לא מוכרח בכלל. כל שכן שיש תשובה לשאלה של מי ברא את אלוהים וכולי.
*
"ב. העניין הוא אמונת האחדות הפשוט, ומה שאמר שכאשר אדם ישאל את השאלה כנ"ל יכפור באלוקים - הכוונה באלוקים בבחינת הסתכלות המושג והצמצום, כי יעלה מעל המושג אל אחדות פשוט וממילא באותו הזמן שנמצא באמונת האחדות הפשוט והגמור יכפור בצמצום של אלוקים, היינו ההסתכלות שראה בה את אלוקים שהיה במושג, וכמובן שיכפור בתורה ובמצוות, שבטלה בשעה מייחד הכל ומבטל את הצמצום. "
פירשת משהו נחמד, אך הוא לא האמת. בשאלת החלל הפנוי, המסקנה היא שאין לעולם מחדש יש מאין. ואתה בטעות חושב שהשאלה מובילה לאמונת אחדות כלשהי.
*
לגבי כל עניין האחדות, והשתיקה וכולי, אנחנו מדברים על מושגים אחרים, ואתה מניח הנחות שגויות. כגון לדוגמא שאי אפשר גם לדבר וגם להיות בשתיקה בו זמנית וכולי.
+ בעיניך אחדות היא אמונה, ולכן (גם בתגובה הארוכה הקודמת שלך), התייחסת אליה שהאדם צריך לבחור בין האחדות לבין הנפרדו וכולי...
אך אחדות זה משהו אחר לגמרי, זאת ידיעה שמבטלת לך את הבחירה, באופן שאתה עוד לא מכיר אותו.
אותם חז"ל, כדבריהם לא השיגו את הבורא וגם משה לא ראה את אלוהים, ולא השיג בחייו את מה שלמעלה מהשכל, ולא הגיע לארץ ישראל - ולכן אתה נותן להם קרדיט שלא במקום. www.eip.co.il/videos/?v=f62318ee83e93a3e - הרצאה על משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן חלק א תורה כ (ברסלב) [1:10:21]
*
קראתי את כל דבריך בעיון, וגם את דבריך בהודעה הקודמת. ואני חוזר ואומר בפשיטות, שהאחדות שאתה מדבר עליה, שונה לגמרי מקצה לקצה מהאחדות שאני מדבר עליה.
ואשמח לדון בדברים אלו בעל פה (יש את כל ההרצאות שעוסקות בעניין חיבור ההפכים, שהם יבארו טוב יותר את עניין האחדות).
בהצלחה