שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺33 תגובות פורסמו: |
נקודת ההנחה שלך שאלוהים הינו טרנצנדטי שגויה.
ממציא החוק לא חייב להיות כפוף לחוק, כפי שבורא העולם לא חייב להיות תלוי בזמן ובמרחב, או כל מושג קונספטואלי שבהשכלתנו הרחבה.
עם קו המחשבה שלך נפרוך את קיום הזמן עצמו:
דבר שישנו זהו דבר שתופס זמן ומקום (לפי הגדרתך המוטלת בספק)
כלומר, שלפני תחילת הזמן הייתה חייבת להיות מסגרת זמן שבו הוא יתקיים, שבו הוא יתחיל. אז גם הזמן הראשון היה צריך מסגרת זמן כדי להתקיים, כדי להתחיל. כך גם המרחב הראשוני צריך מרחב קדום אף יותר על מנת להתקיים. מה אנו למדים מכך?
א. ניתן לפרוך את קיום הזמן והמרחב, אלא אם נטען שישנו קיום קדום שלו כלומר, חסר נקודת התחלה (דבר שבצורה לוגית סותר את קיום הזמן)
ב. אם צריך להשתמש בנקודת הנחה (שאינה לוגית) שקיום הזמן והמרחב תלויים בקדמוניות הקודמת לזמן ובניגוד לחוקי הלוגיקה, ניתן לטעון את אותו הדבר על אלוהים.
ולפיכך בהחלט יותר סביר לטעון שהאלוהים קדמון מאשר שהזמן קדמון, בטח שלא שהמרחב קדמון.
ג. דבריך אינם סותרים את היהדות. צריך ללמוד...