שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺1 תגובות פורסמו: |
בתחילת הסרטון נטענה הטענה שיש היגיון בלהתחיל ללמוד את הדברים הגדולים, שהם השורש של הדברים הקטנים, וכך להבין את הדברים הקטנים לעומק. הדוגמאות שהובאו בשביל להדגים את הטענה לא הסתדרו לי - ליצור גרגיר חול מכלום והסוד לחיי אלמוות הם לא דברים קטנים בעיניי, ואם הם דברים קטנים לפי איזושהי הגדרה מסויימת צריך לציין את ההגדרה הזו.
אני מגדיר דבר כקטן (בהקשר הזה), אם הוא מהווה בסיס (או שורש) לדבר אחר, שהוא נחשב לגדול ביחס לקטן. לדוגמא להרים 100 קילו זה דבר גדול, ולכן צריך להתחיל בדבר הקטן, להרים 10 קילו. או בנושא אחר, הדבר הקטן יהיה חיבור, שעליו מבוסס כפל, שעליהם מבוססים מספרים מרוכבים.
לאחר מכן נטענה הטענה שיש דברים קטנים, שבשביל לפתור אותם חייבים קודם כל ללמוד על דברים גדולים, ושתיקון המחשבה הוא אחד מהם, ושתיקון המחשבה הוא הדבר הקשה ביותר בעולם. מהי ההגדרה לקשה בהקשר הזה? איך שאני מבין את זה, את תיקון המחשבה אפשר להשיג ע"י השגת תובנות מסויימות והתרגלות אליהם. האם ניתן לטעון שזה יותר קשה ממדע טילים? באיזה מובן יותר קשה? מבחינת משך הזמן שלוקח להשיג, כמות המאמץ?