שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺1 תגובות פורסמו: |
" הרי שכבר כרגע יש שלמות. ואם הכל מושלם, אז אין שום מטרה שצריך להשיג, כי המטרה מושגת בכל רגע מחדש". - במשפט הראשון אתה צודק - כרגע יש שלמות. אך המשפט אחריו שגוי (המטרה מושגת כל רגע). אנחנו לא דנים בפילוסופיה. אם היא מושגת אז יש מי שמשיג, חווה, תופס אותה כמושלמת. ואת זה עדיין לא השגנו. כלומר, העולם שלנו נברא עם כל השלמות לכל הנבראים, יחד עם זאת על מנת להשיג את השלמות, דווקא הניבראים צריכים לעשות תיקונים כדי לכייל את כלי ההרגשה שלהם.
ואם נאמר שיש דברים בעולם שאין להם סיבה, ושכל תכליתם היא להשיג דבר אחר, ושבהכרח לשנות את המציאות כדי להגיע לתכלית כלשהי, - לא צריך לשנות שום מציאות, אלא את עצמנו. אם נשתנה, תשתנה מציאותנו. וזאת כי המציאות אינה אלא כפי תפיסת האדם.
אז נשאל, מה הסיבה שלחלק מהדברים יש תכלית ומטרה ולחלק מהדברים אין תכלית ומטרה - כל העולם לא נברא אלא בשביל האדם. והוא התכלית של בריאת העולם.
ממליץ בחום לצפות בערוץ 66