שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺35 תגובות פורסמו: |
מזל טוב, מצאת את מחוייב המציאות
"לדעתי שום דבר לא מחייב, מלבד הרצון שלנו להרגיש טוב"
למה שאפריך לך את זה. אתה בטוח בזה, זה מספיק.
שלומי, אני מכיר את המשחק של לשאול על כל דבר האם זה מחייב.
אתה שם לב שאתה ממשיך לשאול אותי מה מחייב, למרות שכבר נתתי לך תשובה ברורה?
בתגובה האחרונה כתבתי בצורה ברורה את ההבנות שלי לגבי מה מחייב ומה לא. תקרא שוב.
אם אתה לא מסכים עם התשובה הפשוטה שלי - אז תן דוגמא אחת שמפריכה את זה
אתה יושב בכיסא. למה, מה הסיבה? כי ככה וככה
האם כי ככה וככה מחייב אותך לשבת, האם אף על פי הככה וככה אתה יכול לקום, כן.
אם כך, למה אתה בכל זאת יושב? לא יודע
אם אתה באמת לא יודע, בא נבדוק מה הם כן האפשרויות
אפשרות אחת - עשית דבר כדי להגיע למצב מסויים
אפשרות שניה - שעשיית הדבר והמצב המסויים הם אחד
דוגמא:
אני אוכל כי אני רעב -
אפשרי שאכן אני אוכל כי אני רעב (יש קשר בין הרגעים)
ואפשרי שאכן אני אוכל כי אני אוכל (אין קשר בין הרגעים)
ואפשרי, שגם יש קשר וגם אין קשר בו זמנית בין הרגעים
לדוגמא, אתה שואל מה הסיבה?
ובשאלה עצמה יש הנחה, שאכן הסיבה מחייבת.
אז בא נבדוק, האם הסיבה מחייבת את המצב?
מה האפשרויות
אם אכן הסיבה (הקשר בין רגע לרגע) מחייבת, זה אומר שהיא לא מחייבת, למה? כי מצד ההנחה הזאת ניתן לשאול עד אינסוף על הסיבה של הסיבה. ואז מה התוקף והכח של כל סיבה? ומצד האמיתה הזאת, ההנחה שלך ממש, כל האפשרויות נכונות, רק תבחר מי מהן בא לך לחייב.
ואם היא לא מחייבת, אז מה כן מחייב? אולי כל רגע הוא בפני עצמו, ולפעמים יש נראה שיש קשר בין הרגעים ולפעמים לא.
שלומי, לדעתי שום דבר לא מחייב, מלבד הרצון שלנו להרגיש טוב. גם כשאנחנו סובלים זה כדי שנרגיש טוב בעתיד.
כלומר, לדעתי מילוי הרצון הזה הוא כן מחייב, בניגוד למה שאתה כתבת.
איך אפשר לעשות משהו לשם העשיה ולא לשם ההרגשה הטובה?
למה שתעשה משהו, אם אתה לא מאמין שהוא יקדם אותך אל למצב של להרגיש טוב?
תן לי רק דוגמא אחת למצב כזה...
אורי לשאלתך
אפשרות אחת - עשית דבר כדי להגיע למצב מסויים
אפשרות שניה - שעשיית הדבר והמצב המסויים הם אחד
דוגמא:
אני אוכל כי אני רעב -
אפשרי שאכן אני אוכל כי אני רעב (יש קשר בין הרגעים)
ואפשרי שאכן אני אוכל כי אני אוכל (אין קשר בין הרגעים)
ואפשרי, שגם יש קשר וגם אין קשר בו זמנית בין הרגעים
איך בודקים...
אתה יושב בכיסא. למה, מה הסיבה? כי ככה וככה
האם כי ככה וככה מחייב אותך לשבת, האם אף על פי הככה וככה אתה יכול לקום, כן.
אם כך, למה אתה בכל זאת יושב? לא יודע
אם אתה באמת לא יודע, בא נבדוק מה הם כן האפשרויות האפשריות. ראה מעלה
דוגמא נוספת אורי
האם אתה רוצה לדעת את האמת? נניח שכן
אם כן, למה?
אפשרות א כי אני רוצה להרגיש טוב - לא לשמה "רצון"
אפשרות ב כי אני רוצה לדעת את האמת - לשמה "העדר רצון"
אורי, מעצם זה שהחלפת גלגל עולה שמציאות שבה יש לך גלגל היא טובה, ואין לך גלגל היא רעה. לכן שינית את המציאות.
עד כאן נכון?
גם אני לא הבנתי, ביקשתי משלומי שיסביר את מה שהוא כתב.
עצרה לידי אישה ושאלה אם אני צריך עזרה. שאלתי אותה אם יש לה ניסיון בהחלפת גלגלים, אמרה שלא - אז אמרתי לה שהבית שלי לא מטואטא כבר הרבה זמן ועדיף שאבוא אליה אחרי שאחליף את הגלגל.
לא הבנתי - מה פרוש "עשיה לשם עשיה"? זה כמו "בקבוק לשם בקבוק"? "ציפור לשם ציפור"? פרוסת לחם לשם פרוסת לחם"? X לשם X"? - אני שם לב שתמיד יש את "לשם". מה זה "לשם"?
חחחחחחח, נהנית? סבלת?
החלפתי גלגל כי לא היה מי שיחליף לי.
שלומי, אתה צודק. לשם אני חותר.
אתם יכולים להרחיב על עשיה לשם העשיה?
והיה אפשר גם להשאר ברכב, ולהרקב עד המוות
והעשיה תלויה ברצון (ובמה תלוי הרצון (-: ), ובאותו רגע הוא רצה כי כך רצה, או כי כך חשב לנכון, או כי גם וגם.
ארז, נראה לי שאני מבין לאיזו מסקנה אתה חותר, שכל פעולתינו מוכוונות ע"י הרצון לעשות לנו טוב, היינו מילוי רצון. זה אפשרי אך לא מחייב, הכוונה, שיש אפשרות שעשית הדברים גם נעשת לשם העשיה, אהבה לשם אהבה + אהבה לשם דבר אחר.
אפשר היה לחוות את זה כאושר
או כסבל ובאסה
או כשווה, לא סבל ולא אושר, פשוט החלפת גלגל!
תפרש את החוויה כפי שתפרש.
אורי, יכולת גם לשבת באוטו התקוע במשך כמה שעות ולהיות מאושר, נכון?
אז למה החלפת גלגל?
למה לא
או מה זה אושר? היה לי הרגע תקר ברכב והיה כייף להחליף גלגל - זה אושר?
ארז, אולי אתה מחפש תשובה מסויימת שתשביע את רצונך, (אולי לא). אם תבדוק, כל תשובה שתנתן לך (או לכל אחד אחר), אותה התשובה תעלה איתה שאלה נוספת ורעיון נוסף והיבט נוסף, כך... עד אינסוף.
הווה אומר בפרספקטיבה של עולם סיבה תוצאה, כל אחד יתן הגדרה אחרת ומשמעות אחרת לאושר או לסיבת קיומו, ולא כולם יסכימו שרצון העל הוא להיות מאושר, ואין צודק או טועה. כל אחד והטיעונים שלו / ה.
מעבר לכך, הייתי ממליצה אם היית רוצה, לבדוק מי זה זה ש"רוצה" להיות מאושר?
לפני שמנסים להבין מה זה אושר, אולי ללכת צעד אחד אחורה, ולבדוק בכלל מי זה זה שרוצה להיות מאושר? מה זה הדבר הזה שרוצה? מהיכן הרצון?
הבנת הדבר ה"ראשון" תביא להבנת כל שאר ההגדרות והרעיונות, כמו "אושר", או כל דבר אחר.
מי זה אני?
ברגע שאתה מודע לזה שהפעולה לא תוביל אותך למצב שאתה מאושר, איך מצד המודע עדיין יש לך רצון לעשות את הפעולה?
אני לא נהנה משום פעולה. אך אני שם לב מה הגוף או המוח או הרגש עושים.
מצד המודע, כשאדם עושה דבר הוא עושה מה שרצונו מנחה אותו, היינו שואף לטוב כמו שאמרת.
מצד הלא מודע, השאיפה לטוב היא עצמה רע והתוצאה גם רעה.
ז"א סה"כ זה שווה.
אך מה שמנחה אותנו, במודע, הוא מה שאנחנו מאמינים / חושבים שיעשה מה שאנחנו מאמינים שהוא טוב.
פחות יהודי (-:
שלומי, אתה כמו יהודי טוב, עונה על שאלה בשאלה.
אתה חושב שאתה יכול לנסח תשובה שמבוססת על התפיסה שיש לך כיום?
מה זה אושר? או מיהו האושר האמיתי?
שהרי האושר מוגדר מתוך סך הדברים שאינו הוא.
ואם האושר הוא לא כל סך חלקיו שמגדירים אותו, אז מה הוא באמת?
לדוגמא: אני מאושר כי...
האם אני מאושר כי אני מאושר תקף באותה מידה?
אז קח פעולה שאתה כן עושה ולא נהנה ממנה.
מה התשובה במקרה של פעולה כזאת?
אני לא מטאטא, הלכלוך נמצא באיזון דינמי - קצת נכנס וקצת נשפך החוצה.
1.
אני טוען שהרצון היחיד שהוא מולד הוא רצון העל להיות מאושר
2.
אנחנו ממציאים כל פעם שרשרת ארועים אחרת שתוביל אותנו אל האושר, וכולן נדונו לכישלון, חוץ מאשר אולי להגיע אל האושר דרך חיפוש האמת ושינוי תפיסת המציאות
3.
בהתבסס על 1,2 - מה גורם לכם לעשות פעולות כמו לטאטא את הרצפה או ללכת לעבוד, כשברור מ - 2, שלא לעשות את זה יוביל לאושר באותה מידה?
אושר זו הגדרה בלבד של כל אחד להגדרתו, לפי המשמעות שהוא נותן למושג / מילה "אושר".
אושר להגדרתי שווה הבנת עצמך, הבנת המציאות / הקיום, התבוננות מעמיקה עד שלא נותרת שאלה ברמה המהותית.
(ברמה הטכנית חיצונית סיבתית תמיד יהיו שאלות, לא על כך מדובר).
השאלה האם אתה מבין את זה באופן מוחלט, ופועל בכל רגע בחייך מתוך המקום הזה?
אורי, אתה מטאטא את הבית זה כי אתה יש לך אמונה שזה יוביל לדבר נוסף שיקדם אותך אל רצון העל להיות מאושר.
למשל, אתה מאמין שהאורחים שיבואו בעוד שעה ירגישו נעים וזה יגרום להם לבוא אליך לעיתים קרובות וזה יגרום לך להרגיש אהוב וזה יגרום לך להרגיש מאושר.
כדי לקום ולטאטא אתה באמת צריך להאמין בשרשרת ארועים כזאת או אחרת.
בפועל כל שרשרת אמונות כזו היא שגויה, אתה מתאמץ להגשים את הארועים בשרשרת וכשאתה מגיע לסוף השרשרת אבל עדיין לא נהיה מאושר, אתה ממהר ליצור שרשרת אחרת.
אתם מסכימים איתי שכל שרשרת כזאת נדונה מראש לכישלון ולא תוביל אותנו להיות מאושרים?
אנסה. ארז, אני מניח שאתה מניח שכל הדברים שאנחנו עושים מחוייבים כהמשך מרגע אחר (מנגנון הסיבתיות). לדוגמא: אני הולך לים כי..., השאלה האם הכי אכן מחוייב? כי יש אפשרות שאתה עושה דבר כי אתה עושה דבר, היינו, שהסיבה והתוצאה הם אותו אחד, או אפשרות שאתה לא באמת יודע, ויש ם את האפשרות שמשהו קודם ברגע אחר דחף את התוצה ברגע אחר.
לגבי פרסומות.
אכן יש אפשרות שלמעשה רוב הרצונות שיש לנו, הושתלו בנו ע"י גורמים שונים בסביבה החיצונית מתוך אינטרסים שלהם.
אך יש גם אינסוף אפשרויות אחרות, שלא תוכל אף פעם להוכיח, ברמת המלל (נפרדות) במוחלטות, כי תמיד יש ספק, וכי תמיד יש אפשרות אחרת.
לכן, בעצם מה שאמרתי, שהכל אפשרי, גם לחייב את האפשרי.
נניח שאתה מטאטא - יש לך רצון? לטאטא את הבית?
האם השאלה הבאה רלוונטית: איך אוכל להבין את הרצון שלך בלי לדעת מי אתה?
השאלה שלך לא רלוונטית לנושא. אני מאוד מקווה שיצא לנו לערוך היכרות באחד המפגשים של אליעד, או בכלל.
מי זה בכלל אתה?
האם הרצון שלכם הוא באמת שלכם?
אני אתחיל עם כמה הגדרות שלי. (אתם מוזמנים לערער על ההגדרות אם יש לכם הגדרה טובה יותר).
רצון = אמונה שברגע שמשהו יקרה זה יקדם אותנו אל משהו אחר שאנחנו רוצים. [הגדרה מעגלית]
רצון על = הרצון שכל הרצונות מובילים אליו. זהו הרצון של כל בני האדם הוא לסבול פחות ולהיות מאושרים יותר. (אפילו אנשים שבוחרים לסבול עושים זאת כי הם מאמינים שזה יסב להם בעתיד יותר אושר או פחות סבל)
פרסומות יוצרות אצלנו רצון (ע"פ הצורה שהגדרנו רצון).
למעשה רוב הרצונות שיש לנו, הושתלו בנו ע"י גורמים שונים בסביבה החיצונית מתוך אינטרסים שלהם.
האם לדעתכם יש לכם רצון אחד כלשהו שנובע מתוככם ולא הושתל ע"י הסביבה?