שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺6 תגובות פורסמו: |
אליעד, יש הרבה אמת בדברים שלך מניסיוני. אבל לא הבנתי למה אתה מתעקש לקרוא לחז"ל טיפשים הם חכמים עד לגבול יכולת המחקר שלהם הם לא טיפשים בכך שעדיין לא הגיעו להבנה שהכל אחד. אתה פונה לאנשים שרוצים להגיע להבנה ולעומק ולשורש המהות. והם אנחנו ליתר דיוק נקראים טיפשים בעיניך אתה שופט אותם על חוסר החוכמה שלהם ואחר כך אומר הכל אחד מה שאני מבינה שגם אתה טיפש שאנשים ירצו לקנות את הספר שלך ואם אני לא דייקתי ושיקרתי בהבנה שלי אותך תצטרך להעלות הרצאה נוספת רק לצורך הבהרה למה אתה התכוונת. בהצלחה!
@כהן:
ידידי המלומד, גם לשאלה הזאת תקבל תשובה בעל פה.
חששתי שאני יקבל תשובה כזאת...
אני אשתדל להגיע לפגישה הבאה...
אבל אם תוכל להסביר לי, אם אתה אומר שהדרך שלך מאוד קצרה וב100% עובדת... אז בשביל מה כל הליקוטי מוהרן וכל הדברים שמסביב.
למה באמת לא לקצר ולגשת לעניין עצמו?
@כהן:
ראשית כל, בא לפגישה הבאה שלנו, ואין לי שום בעיה עם זה שתאיר את ההארות שלך.
מנקודת המבט שלי, ההארה היא הבנה. והבנה נוצרת על ידי התבוננות. ואם ברמה המעשית יש לך עצות לייעל את התהליכים, בא ותציע אותם בגוף ראשון.
אליעד שלום, אני ישמח אם תסביר לי פה משהו.
אתה אומר לא להאמין לך אלא לבדוק את הדברים... אבל לא משנה מה תגיד אנשים מאמינים לך שהתוצאה של הדרך שלך (התבוננות בדברים וכו') תוביל אותם לאושר, או כמו שאמרת "יותר טוב מטוב". כי עכשיו אין להם שום דרך לבדוק אם יצא להם משהו מכל הבדיקות האלה.
ובכל ההרצאות האחרונות ששמעתי פה, אתם לא מפסיקים לבחוש ולחפור בכל מיני מטאפורות ודימויים ולהסביר שבסוף הכל אחד ובסוף ככה וככה... אבל זה כבר הובן ב20 ההרצאות שהיו לפני זה...
אני לא מבין איך האנשים שבאים לשם לא מתעניינים בדבר הכי חשוב, איך להגיע לשם עכשיו?!?!
ויכול להיות שגם אתה רואה את זה כי אני רואה אותך כבן אדם חכם... אבל איך אתה לא מכוון אותם לשם, במקום כל השאלות שחוזרות על עצמן. הגעתי לפגישות פעם, אבל הבנתי שאם אני ימשיך להגיע אני בחיים לא יתקדם כי אני תמיד יחכה להרצאה הבאה או לפגישה הבאה וזה פשוט מונע ממני באמת "להתבונן" כמו שאתה אומר.
וזה מה שקורה לאנשים הקבועים שבאים לפגישות... הם שוכחים למה הם באו ומתחילים עם השאלות שהם שאלו פעם קודמת רק בצורה אחרת. אני חושב שהדבר הכי אפקטיבי זה אם תיקח מישהו ותעשו בפגישה עצמה את התהליך עצמו ועד הסוף.
אני הבנתי שאתה טוען שהכל אחד בסוף, אבל לחזור על זה כמנטרה לא יעזור לי ולא לאף אחד...
אני מאוד ישמח אם תתייחס לזה ותחזור אליי... תודה רבה
"כי קודם הבריאה, כשהיה הבריאה בכח, כביכול, קודם שהוציא אל הפועל, היה כולו אחד וכולו אמת וכולו טוב וכולו קודש, אפילו שם טהור לא היה שיך לומר, כי טהור שיך אלא כשיש טומאה... אבל כשכולו אחד, אין שם בחינת חשבונות רבים, שהוא עיקר הרע והטומאה כנ"ל, כי הטהרה הוא בחינת הממוצע בין הקודש והטומאה, שעל ידו ניתתקן הטומאה, כמו שכתוב: וטהרתם מכל טמאותיכם: והוא בחינת הבחירה, שהוא ממוצע בין שני דברים, וזה אין שיך קודם הבריאה, שאז היה כולו אחד, כי באחד אין שיך בחירה, שהוא בחינת הטהרה.
"ליקוטי מוהר"ן נא, רבי נחמן - ברסלב.