שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺25 תגובות פורסמו: |
@אור תנחלסון:
אני אקיים וההתחייבות בעינה עומדת. אתה תעשה את החלק שלך, ואני אמלא את החלק שלי.
@אור תנחלסון:
האם אתה חושב שאתה אוהב את חבריך, יותר ממה שזה שגורם לך לאהוב אותם, אוהב אותם?
קודם כל תאהב את עצמך באמת ותיגאל את עצמך, אח"כ...
@אור תנחלסון:
הרחמנות של הצדיק זה משהו אחר לגמרי. ואני מצד הנפרדות מרחם עליך ממש, אבל אתה לא ממש מרחם על עצמך. כי אם אתה מרחם על עצמך, אז שב עם עצמך, חפש שאלות לא ברורות - ותתחיל לשאול אותן - זאת הדרך היחידה להתקדם.
אבל הדעאווין של "אין לי שאלות", זאת התאכזרות עצמית!
@אור תנחלסון:
כמובן שאני מדבר לא על תורת היהודים, אלא על השכל של הבורא שהוא התורה.
החכם היה חכם בכך שהוא ניסה לראות את המלך, אך הוא לא היה חכם אמיתי אלא רק אחרי שראה את המלך.
אני מעדיף שיהיו לי כמה אנשי חיל רציניים, מאשר אספסוף גאה שלא מבין מימינו ומשמאלו... תנסה לספור כמה אנשים בכלל מכירים את אלוהים האמיתי. גם הוא זה לא מפריע לו...
המחלוקת מגביה את האדם, ואין דרך אחרת. אם המקל כואב, תסתכל לתוך הערפל ותמצא את הגזר
כבר נתתי הרצאה כזאת:
* כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים.
לגבי ההערה האחרונה, היא לא ממש ברורה.
@אור תנחלסון:
דבר נוסף, המקל של החכם, הוא בעצם הגזר - כי המקל הוא שכל שאיתו הוא מכה את המשוגע. והמניעה היא הזדמנות. כי השכל של המקל, הוא בכלל גזר. והמחלוקת מגביה את האדם...
@אור תנחלסון:
דבר נוסף, החכם הניח למדינה לרמות אותו וכולי, זה הכל היה לפני שהוא ראה את המלך...
אבל אח"כ אחרי שהוא השיג את התמונה של המלך... אז... הוא עושה את מה שאני עושה...
@אור תנחלסון:
את המשוגע מכים במקל - וכשירצה גזר, יקבל גם גזר לאכול.
* ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ.
הַיְנוּ שֶׁהַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה
הִיא מַכְנִיעַ אֶת הַיֵּצֶר הָרָע שֶׁרוֹצֶה לַעֲשׂוֹת אֶת הָאָדָם מְשֻׁגָּע מַמָּשׁ, חַס וְשָׁלוֹם.
כִּי בַּעַל עֲבֵרָה הוּא מְשֻׁגָּע
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה 'אֵין אָדָם עוֹבֵר עֲבֵרָה אֶלָא אִם כֵּן נִכְנַס בּוֹ רוּחַ שְׁטוּת'
וּכְמוֹ שֶׁהַמְּשֻׁגָּעִים צְרִיכִים לְהַכּוֹתָם וְלָשׂוּם עֲלֵיהֶם שֵׁמוֹת
כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ הַתּוֹרָה שֶׁעוֹסְקִין הוּא בְּחִינַת מַקְלוֹת וְשֵׁמוֹת
שֶׁבָּזֶה מַכִּין וּמַכְנִיעִין אֶת הַיֵּצֶר הָרָע וּמְגָרְשִׁין מִן הָאָדָם אֶת הַשִּׁגָּעוֹן וְהָרוּחַ שְׁטוּת שֶׁנִּכְנַס בּוֹ
בְּחִינַת 'וּמָחִינָן לֵיהּ בְּאַלְוָתָא, דְּחָקִיק עָלֵיהּ שֵׁמוֹת' וְכוּ', כַּנַּ"ל.
@priel:
תודה לאל, גם האתאיסטים טועים - כי דווקא יש אלוהים!