שם | |
סיסמא |
יש בטחון בשם. (-:
יש לך כמה אופציות על המטבע, יש לך אפשרות לבחור אופציה, ולדעת שכל האופציות קיימות. (-:
שלמה זה שאני בוחר בטוב אני בוחר בטוב, וגם אם בוחרים ברע בטעות או לפעמים תמיד אפשרי לחזור לעשות טוב ומעשים טובים נקודה. (-:
צָרִיךְ כָּל אֶחָד לִתֵּן כּחַ לְהַיֵּצֶר טוֹב לְהִתְגַּבֵּר עַל הַיֵּצֶר הָרָע וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל 'לְעוֹלָם יַרְגִּיז אָדָם יֵצֶר טוֹב עַל יֵצֶר הָרָע' וְזֶה זוֹכִין עַל יְדֵי שֶׁעוֹסְקִין בַּתּוֹרָה בְּכחַ. (-:
שכולם יעשו מה שבא להם, אני התפקיד שלי גם אם אני טועה לפעמים לחזור לטוב. (-:
האמת שצריך לבחור מכל הבילבולים בטוב, והעיקר לא לעשות רע חס ושלום. (-:
האמת זה כמו הפתעה, מממ... מעניין מה יש באריזה הזאת? ואז שפותחים אותה מגלים באמת מה יש שם בינתיים יש תשאלה, תסקרנות. (-:
האמת זה הבירור של האמת, וגם האמת זה מה שמגלים אחרי הבירור של האמת. (-:
לפי אייל יש הבדל?
חתונה בטוב וברע. (-:
גם אפשרות, הקטע הוא למה לחכות לאושר, ולא להתחיל מעכשיו להיות מאושר. (-:
יהיה תפחד לאבד תאושר, אולי. (-:
הכוונה האחרים צריכים לעבוד על עצמם לקבל אמת של אחרים, זה לא צריך להפריע להם, יאלה יום טוב זזתי. (-:
אני לא מציע לאחרים מפריע האמת שלי. (-:
מה זה צודק, הוא צודק בשביל עצמו, אם לא רע לו אם זה, אין מה לעזור לו.
זה להראות שהאחר לא צודק, ובתכלס זה לא נכון, כי מהצד שהוא רואה תדברים זאת האמת שלו, ולכן אין מה לדרוך.
אהבתי תאמת שלך אורי, באמת יש לך תעיניין של הדרישה יתותח. (-:
על סמך שלדעתי הצלחה אפשרית, עם שילוב של לתת אהבה על הדרך לאנשים, ומי שדורך על אנשים בסוף ידרכו עליו גם לא ככה?
למה לדעתך בשביל להצליח אתה צריך לדרוך על אחרים?
סבבה יפה. (-:
אורי מה זה הצלחה לדעתך?
אורי מי שלומד מהטעויות ויודע לא לחזור עליהם יצליח, כולם טועים לפני שמצליחים ומבינים, אין מה לפחד לטעות זה חלק מהדרך להצלחה. (-:
לא מתייאשים, דבקים במטרה. (-:
יש כאלה, שהאקסיומה שלהם, זה ללכת נגד האקסיומות, וזה עדיין אקסיומה.
אם יש אולימפוס אז הוא שם הוא בכל מקום! (-:
רביבו רק שתדע שיש מי שמכוון אותך בדיוק ליעוד שלך בחיים, יש לנו בחירה לבחור בהנהגה שלו וזהו זה מספיק והכל בשליטה. (-:
אני יודע שאני אדם, לא בחרתי לבוא לעולם משהו גרם לי לבוא וזה השם. (-:
השם נותן תמחשבות לאדם והמחשבות של האדם הם לא האדם אלה של השם שנתן לו אותם, ורביבו עם השם רוצה הוא נותן תשכל לאדם שיוכל להצליח בעולם, הכל תלוי בו. (-:
הוא חלק אלוקי ממעל, הוא נברא כן כמו שאנחנו חלק מההורים שלנו. (-:
מי שכופר בו זה כאילו הוא כופר בעצמו. (-:
זֶה מַעֲשֶׂה שֶׁלּוֹ, וְזֶה מַעֲשֶׂה שֶׁלִּי!
וְעוֹד: לָמָּה לָנוּ לְדַבֵּר מֵאֲחֵרִים, בקיצור אור אתה כבר מוצלח. (-:
התבודדות, לדבר על הכל עם השם יתברך אחי, זה הדבר היחידי שעוזר. (-:
נכון שי לבן אדם תמיד תאפשרות ללכת לאופציות האחרות, אם רע לו ולפעמים הוא בוחר בתכלס להישאר בכלא, אולי לא מודע.
במילה אחת השם יתברך. (-:
הפירוש שלנו לדברים מסכים איתך. (-:
הבן אדם צריך לשאול לבדוק ולהבין עם עצמו.
מה שגורם לאדם להרגשה טובה לשמחה, זה האמת, מה שגורם לו לעצבות ועושה לאדם רע זה השקר.
שׁ פָּנִים דִּקְדֻשָּׁה שֶׁהֵם אַנְפִּין נְהִירִין בְּחִינַת חַיִּים כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "בְּאוֹר פְּנֵי מֶלֶךְ חַיִּים" בְּחִינַת שִׂמְחָה. וְזֶה בְּחִינַת אֱמֶת וֶאֱמוּנָה וְעַל כֵּן עַל. יְדֵי זֶה זוֹכִין לַאֲרִיכוּת יָמִים. וּלְהֵפֶךְ שֶׁקֶר מְקַצֵּר יָמִים כִּי שֶׁקֶר בְּחִינַת אַנְפִּין חֲשׁוּכִין שֶׁהוּא פָּנִים דְּסִטְרָא אַחֲרָא מָרָה שְׁחוֹרָה עֲבוֹדָה זָרָה אֱלוהִים אֲחרִים בְּחִינַת מִיתָה בְּחִינַת עַצְבוּת רַחֲמָנָא לִצְלָן.
אני אומר לך שלמה שלפעמים אפשר להרגיש בעננים כאילו הכל טוב אבל החיים האלה מביאים לאדם לפעמים פצצות לפנים מראים לך שאנחנו קטנים ולא תמיד יש שליטה על הדברים.
וגם כמובן לפעמים החיים מביאים לאדם דברים יפים, הכל ביחד.
מסכים איתך שאולי, אבל בטוח שאני מרגיש שהוא לא טוב, ואם יש תאפשרות לטפל בזה ולהפוך אותו לטוב אז יאלה בלאגן, ואם מישהו נהנה ממנו שלא יטפל בו, מה אני לומר חח. (-:
יש דברים טובים לאדם ויש דברים שיזיקו לאדם לא הכל טוב ולא הכל אמת, צריך להבדיל יש גם תשקר שהוא המזיק לאדם זה הכל. (-:
אסור לצייר תרע שהוא טוב כי הוא לא. (-:
נכון הקטע הוא שהחשיבה הזאת יכולה לבלבל אנשים, יש כאלה שיהפכו לשאננים הכל טוב זהו לא יעשו כלום לגבי עצמם ישארו במקום, והאמת שצריך לטפל בעצמך שמשהו לא טוב אצלך כי אנחנו בני אדם ולא השם זאת האמת. : )
הכוונה אין פיתרון קסם של חשיבה, שצריך לטפל במשהו מטפלים, ואם אי אפשר אז מקבלים את מה שיש בלב ברירה, מה לעשות יש לנו רגשות.
עזוב אותך הכל חרטא, שכואב לבן אדם הוא מרגיש שכואב לו, שהוא בריא אז הוא מרגיש בריא, והחשיבה על האחדות אולי תרגיע תמחשבה אבל הכאב ישאר או הבריאות, ומה שצריך לעשות זה לטפל בבעיה ללכת לרופא וכו'.
עזוב אותך הכל חרטא, שכואב לבן אדם הוא מרגיש שכואב לו, שהוא בריא אז הוא מרגיש בריא, והחשיבה על האחדות אולי תרגיע תמחשבה אבל הכאב ישאר או הבריאות, ומה שצריך לעשות זה לטפל בבעיה ללכת לרופא וכו'.
הניפרדות חשוב להתייחס לאמת שלה אם החיים חשובים לבני האדם, ועם ההפך אז הכל טוב באחדות.
וגם אי אפשר להוכיח שאין כלום אחרי המוות, בגלל זה יש תאמונה. (-:
תכלית הידיעה שלא נדע כרגיל. (-:
ואל תשקרו תגידו תאמת לגבי השקר. (-:
אני אומר הגיע הזמן לברר מה הוא השקר, אז מהו לדעתכם? (-:
ואולי זה בעצם אתה הפחדן שאתה רואה שעוד מישהו תומך בבצלאל ומפחד להישאר לבד עם עצמך?
למה תינוק נאחז באמא שלו? צריך חלב, להיסתדר לבד לא קל. (-:
גם לך יש הבנה אתגר, לכולנו יש אבל עדיין אנחנו לא יודעים כלום כי השם יתברך הוא כל כך גדול, והוא יודע תאמת. (-:
אם אנשים כמוך בטוח שהוא יגיע מהר קותי חח. (-:
רצונות וכיסופים לשם יתברך מספיק, ויש אפשרות להניח תפילין, מעשים טובים, מצוות. (-:
לא חייבים לראות בשביל לדעת שמשהו קיים, קרינה לא רואים והיא קיימת, אוויר לא רואים והוא קיים, אותך אני לא רואה רק מיתכתב איתך ויודע שאתה קיים, וכן גם האין קיים הכלום השם יתברך שהוא הכל. (-:
גם אתה לא היית קיים קותי מתי שהוא הגעת לעולם פתאום מהכלום הזה שזה השם. (-:
אני אומר שהשם יתברך אחראי על ההפכים. (-:
כי ספק אפשר להטיל בלי סוף בכל דבר.
גם בכדור אקמול אם אני יתחיל להטיל בו ספק אני יגלה שאולי בעצם זה לא הוא עוזר לי לכאב ראש, כי הכל זה אולי בגלל האמונה שהכדור יעזור לי הוא עוזר.
זה בסדר להטיל ספק, ולבדוק, ועם מגלים שהדבר אמיתי ונכון אז למה עדיין להמשיך להטיל ספק.
אם אתה אומר לי לשקוט זה אומר שפה קבור הכלב. : )
אל תדאג ביצלאל אני דג שעומד בפיתויים. : )
אתגר ואולי אתה כופר בו, בזה שאתה חושב שאתה לא אינטרסנט וככה פשוט הדרך שלך להשיג ממנו דברים? : )
אתגר אמרת השם יתברך צריך כתובת בשביל להגיע אליו אז זהו שלא, הוא נימצא בכל הכתובות, בכל המספרי טלפון ובכל מה שכתבתם כאן. : )
יש בן אדם שהמים המלוחים בשבילו הם המתוקים, ויש בן אדם שבשבילו המים המתוקים הם המלוחים, מוזר אבל זה ככה. (-:
נכון בצלאל, וגם שבן אדם אוכל ואחר כך הוא שבע, זה לא אומר שזהו כי הרעב יבוא שוב, זה סיפוק אין סופי כזה שניגמר זמני ושוב פעם מגיע. (-:
יש מים מתוקים כמו שיש בכינרת, ויש מים מלוחים כמו שיש בים המלח, שמרגישים צימאון בגוף זה כמו ששתינו מים מלוחים, ושמספקים אותו פתאום מרגישים תמתיקות, ההרגשה גם חוזרת על עצמה. (-:
אני חושב שהוא התכוון ששותים מים מלוחים, מרגישים שזה לא מספק את הצימאון שלנו כמו לאמת לדוגמא, רק מגביר תחשק, וששותים תמים המתוקים הגוף מסופק ונירגע, וזאת האמת, זה כמו שבמקום לכבות את האש עם המים אני ינסה לכבות אותה עם אש, חח וזה לא יעזור, אלא צריך להישתמש במים. (-:
מה הבנת פה שחר? (-:
כן תורה נא.
לדויד המלך משהו כן זוכר חח, תאמת אני מעדיף קולה. (-:
רבי נחמן
'מַיִם מַיִם'
הֵם בְּחִינַת שֶׁקֶר, שֶׁהוּא בְּחִינַת דְּמָעוֹת, שֶׁהֵם מַיִם מְלוּחִים
כִּי הַשּׁוֹתֶה מַיִם, מַרְוֶה צִמְאוֹנוֹ
אַך הַשּׁוֹתֶה מַיִם מְלוּחִים, לא דַּי שֶׁאֵינוֹ מַרְוֶה צִמְאוֹנוֹ
אֶלָּא שֶׁמּוֹסִיף צִמָּאוֹן עַל צִמְאוֹנוֹ
עַד שֶׁצָּרִיך לִשְׁתּוֹת מַיִם אֲחֵרִים, לְכַבּוֹת צִמְאוֹנוֹ
וְעַל כֵּן נִקְרָא הַשֶּׁקֶר, 'מַיִם מַיִם'. : )
בזכותו אני לומד כל פעם משהו חדש, אוהב אותו. (-:
בינתיים אני מחייך אלייך. (: )) )
הוא עוזר למי שרוצה לעזור לעצמו זה בטוח, והוא גם יכול לגרום לדברים לקרות בלי שנעזור לעצמנו, כי הוא האחראי פה. (-:
להפך לא התכוונתי להאשים, התכוונתי שלפעמים האדם לא מבין למה קורה משהו מסויים בחיים שלו, ואמונה זה לדעת שלא משנה מה המצב של האדם, הכל מהשם יתברך, יש במאי למציאות. (-:
אמונה זה לקוות לטוב, ואם קורה את ההפך להאמין שזה סה"כ לטובה כי לפעמים האדם חושב שהוא יודע מה טוב או נכון בשבילו ואת התוצאה הסופית השם מראה לנו, ומה שקורה זה הכי טוב. (-:
מה שניקרא השם לא מיתערב לנו במעשים הוא מיתערב לנו בתוצאות. (-:
איפה שהשכל כבר לא יודע שם מתחילה האמונה. (-:
אני מבין שלא צריך להאמין להכל, אבל אפשר גם להאמין אחרי שבודקים יש מבין חח. (-:
חח בגלל זה שחר היה צריך לאמת תדברים ואז היה יכול להאמין לאמת. (-:
חח אתגר אתה רואה שחר מאמין שאנחנו לא מיסתדרים בשיחה והוא טועה. (-:
נכון אתגר גם אני נהנה לשוחח איתך מוזר. (-:
גם מה הקשר בין מה שאתה רשמת, האמונה קיימת וגם אתה נאחז בה לפעמים תירצה או לא. (-:
כשבן אדם חולה הוא הולך לרופא כי הוא מאמין שהכדורים שהוא יתן לו יעזרו לו, הוא לא חייב לבדוק סומך על הרופא שכבר בדקו. (-:
כי זה לא נכון להגיד לא להאמין.
כי אתה מאמין במה שאתה אומר, וגם אם תגיד שאתה לא מאמין, אתה מאמין לזה שאתה לא מאמין, האמונה קיימת בכל מצב.
אתגר כל מה שאמרת זאת האמונה שלך והיא קיימת. (-:
אז גם אני לא מכור לאמונה פשוט מאמין. (-:
נכון אבל אפשר גם להיות בטוח במישהו בחוץ, כמו נהג מונית שאתה אומר לו קח אותי לרחוב ככה וככה אתה מאמין לו שהוא יודע איפה הרחוב ובסוף מגיעים לשם. (-:
כל אחד מכור למשהו, אתה מכור לעצמך וזה עושה לך טוב ובכיף.
מה ההבדל בין מכור לאמת, לבין מכור ללא להאמין, אתה עדיין מכור. (-:
מאמין לך וגם מאמין. (-:
העיקר שאתה מאמין למה שרשמת חח. (-:
שלמה אולי בצלאל אומר את האמת אולי? (-:
אני מאמין שזה ככה ולא יודע אם זה ככה רק השם יודע. (-:
הכל אפשרי שלמה אבל לא בטוח שזה ככה רק השם יודע. (-:
שלמה אני הגעתי למסקנה שמישהו חושב על משהו רע צריך להראות לו שזה רק אפשרי המציאות, ולשנות לו את זה, ואם המשהו עושה לו טוב לא לשנות לו תחשיבה. (-:
ביטול ביטול, בסוף צריך לחזור עם השכל שבוחרים משם. (-:
או איך שאליעד אומר הוא מחוייב לכלום חח. (-:
כי הכל אפשרי אצלו, והוא לא מחוייב לכלום. (-:
ההוכחה האמיתית תגיע אחרי החיים. (-:
תינוק שהוא בבטן של אמא שלו אם יגידו לו יש עולם בחוץ הוא לא יאמין לאף אחד, ובתכלס יש. (-:
אני יכול להוכיח לך שיש, עמונאל אם אתה רוצה. (-:
רבי נחמן
לִפְעָמִים אֲנִי מְדַבֵּר אֵיזֶה דִּבּוּר לְאֵיזֶה אָדָם
וְאֵין הַדִּבּוּר עוֹשֶׂה פְּעֻלָּתוֹ עַד לִזְמַן רָחוֹק
כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ כְּשֶׁנּוֹתְנִין אֵיזֶה סַמִּים לִרְפוּאָה
לִפְעָמִים הַסַּם עוֹשֶׂה פְּעֻלָּתוֹ וּמוֹעִיל מִיָּד
וְלִפְעָמִים צָרִיךְ. הַסַּם לִשְׁהוֹת בְּתוֹךְ הָאָדָם אֵיזֶה זְמַן
וְאַחַר כָּךְ הוּא עוֹשֶׂה פְּעֻלָּתוֹ
כְּמוֹ כֵן יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁהוּא מְדַבֵּר שֶׁהֵם מֻנָּחִים אֵצֶל הָאָדָם
וְאֵינָם מְעוֹרְרִים אוֹתוֹ עַד לִזְמַן רָחוֹק
אֲבָל סוֹף כָּל סוֹף יַעֲשֶׂה הַדִּבּוּר פְּעֻלָּתוֹ. (-: