שם | |
סיסמא |
אלוקים הוא עילת העילות ועל כן הוא לא נברא רמב"ם מדע א, א. ע"ע שער הייחוד לחובבת הלבבות וcosmlogical argument. הבנה בסיסית בדבר לא תזיק לך.
בעניין השאלה שהוא טוב אז מדוע מעביר אותך מסלול מיכשולים ע"ע דרך ה' / דעת תבונות בתחילת הספר (למי שקשה להבין יש שיעורים במכון מאיר של הרב שרקי מדבר מאוד יפה בעניין).
כל הכוכפר בע"ז נקרא יהודי, קודם כל אשמח שכבודו יגדיר מה זה עבודה זרה. אם זהו פוליתאיזם אז מי שכופר בה ייתכן שיקרא יהודי אך גם יכול להגיע לאתאיזם, אם זה דאיזם אז מי שכופר בה יכול להיקרא גם אתאיסט וגם פולתאיסט וגם תאיסט (נוצרי / יהודי ומסולמי למשל). ועל כן, לפני אמירת המשפט הנ"ל היה ראוי שקודם כל תגדיר מהי אותה ע"ז (שם נרדף למינות). נגדיר - כל השקפה המנוגדת לי"ג עיקרי הרמב"ם ובפרט לעיקרים הראשונים היא הנקראת ע"ז ומינות. וממילא הכופר במינות הנ"ל נקרא יהודי... (-: ואתה נקרא כופר.
הקטע עם משה זה כל כך שטותי שאינני יודע מאיפה להתחיל. (ומה גם התורה כותבת להדיא לא כך, אלא שגדול משה מכל שאר הנביאים - פה בפה אדבר בו וגו', ראיתם פנים ובפנים וגו' וכו' הדברים ארוכים.
שוב, ההנחת יסוד השטותית שלך שכל מי שלא הגיע לא"י אינו נקרא מאמין ראויה להיזרק לפח. (ואם מישהו אעפ"כ משום מה מזדהה עימה הכוונה היא מי שתאווה להגיע לא"י וביכלתו לעשות ולא עושה אז יקרא מאמין, כדברי חז"ל מעלה עליו הכתוב וגו' ומי יותר התאווה לכך מאשר משה רבנו!? ע"ע מדרשי חז"ל על ואתחנן)