שם | |
סיסמא |
וְצָרִיךְ לָאָדָם לִהְיוֹת לוֹ אֵלּוּ שְׁנֵי בְּחִינוֹת בְּרִית
הַיְנוּ שֶׁיְּהֵא צַדִּיק וְלַמְדָן
כִּי 'לא עַם הָאָרֶץ חָסִיד'
קישור לטקסט במקורי - http://breslev.eip.co.il/?key=303
אליעד כהן: רבי נחמן הוסיף כאן עוד משהו..
הוא אומר לך תדע שהאמת האמיתית, הוא פה הוסיף עוד דבר, בכל מקום שמוזכר
*צדיק * גם ברית תתאה נכלל בו.
מה זאת אומרת? הוא אומר שהאמת האמיתית היא, שאתה לא יכול להיות צדיק
אם אתה לא למדן, ואין צדיק בלי למדן.
ז"א אל תחשוב שאתה יכול להיות צדיק, אם אתה לא למדן.
אבלללל רבי נחמן אומר פה עוד דבר, שאתה יכול להיות למדן אבל לא צדיק.
אבל אתה לא יכול להיות צדיק, אבל לא למדן.
זה שצריך להיות צדיק ולמדן, זה כבר הבנו, הוא אומר צריך להיות צדיק ולמדן.
אבל פה רבי נחמן אומר עוד דבר, כל מקום שמוזכר צדיק גם ברית תתאה נכלל בו.
הוא לא אמר, כי התחתון נכלל בעליון, ****הוא לא אמר... תקשיב בכל מקום שמוזכר צדיק זה גם למדן וכו,. הוא לא אמר את זה.. אבל הלמדן זה לא בהכרח גם הצדיק.
אתה יכול להיות בנפרדות בלי להיות מחובר באחדות, אבל אתה לא יכול להיות באחדות כשאתה לא בנפרדות.
ז"א יש שתי צדיקים - יש את הצדיק על ידי אמונה, ויש אתה הצדיק על ידי אמת.
או על ידי דעת.
עכשיו הרעיון הוא, שאם ** אתה צדיק בלי להיות למדן - אז אתה רק יכול להאמין
בחידוש הבורא. אבל אם אתה צדיק על ידי דעת, אז אתה יודע, מזה יודע מזה מאמין. הרעיון בסופו של דבר, רבי נחמן אמר כמה פעמים: שאתה יכולה להיות צדיק גמור
גם בלי דעת. אבל בעל השגה לא יכול להיות בלי דעת, הוא חייב להיות למדן.
בעל השגה הכוונה להשיג השגות רוחניות.
יש פה שני מציאויות.
אליעד כאן מסביר לתלמיד מזה בפועל אומר.
אתה מאמין באמונה שלמה נניח. ולכן קשה לך להיות בניפרדות כי אתה רק מאמין..
קשה להיות למדן, כשאתה מנסה להיות צדיק, אתה לא יכול להיות למדן.
כשאתה הולך לאחד לאין הבדל, אז איך אני יכול להיות למדן, איך אני יכול להתעסק בדבר והיפוכו. אני מאמין שאני צדיק, " אני אין לי תאווה, אז אם אין לי תאווה, אם צדיק שתיקן את הברית ואין לי תאווה, אז איך עכשיו אני יכולה להתעסק במותר אסור, כשר, טמא.. הרי אין לי תאווה, אבל למה זה??.
כי אתה לא באמת למדן, כי אתה לא באמת צדיק, אבל אם הייתה באמת למדן חכם
אם הייתה מבין את כל הדברים.
היתה צדיק כל כך גדול שהיית יכל להיות גם וגם. וצריך להיות גם וגם ובלי זה אין את השלמות!
חברים שימו לב!
יש כאן תמלול קצר, אך שימו לב
איך אליעד מסביר.. דרך הסיפור
את הדיוק של הלבושים החיצונים שמתלבשים לאדם על השכל, ומונעים ממנו לראות את המהות שבאמת.
<.. >
אהבה נפולה
"ישמור הברית שלא יהיה לו צער בדרך"
הפשט אומר: תאוות נשים לצורך העניין.
אם התאווה הראשונה היתה צדקה, אז הוא אומר לך..
אם אתה רוצה לזכות לצדקה ואמונה, (אתה צריך לשבור את תאוות הנשים).
מה זה אומר?
כמו שיש לך את תאוות הממון, יש לך את תאוות הנשים, מה מייצג את תאוות הנשים? ** זה מייצג אהבה נפולה **. ** יש יראה נפולה **.
מזה ירא נפולה.. זה שאתה מפחד ממשהו אז אתה הולך להגן על עצמך עם כסף.
ולמה יש לך ירא נפולה? כי יש לך אהבה נפולה! מזה אהבה נפולה?
בעיקרון אתה אמור לאהוב את הבורא ולהיתירא ממנו, ולא לפחד משום דבר.
למשל את אמור לאהוב את המציאות תמיד. לאהוב את המציאות בלי תנאים.
ואז לא צריך לפחד לצורך העניין, זה אחד מתקן את השני.
אבל אם אתה כבר מפחד, תפחד מהבורא, מה הבנאדם יעשה לך, מה אתה לא יודע
שהוא רק שליח.
( ( ( ( ( ((עכשיו הרעיון הוא) ) ) ) ) ) ) ) )
היראה הנפולה - מתלבשת לך במציאות בצורה הגשמית ז"א במקום לפחד מהמהות
אז אתה מפחד מהצורה.
בנאדם טיפש במקום לפחד, למשל פגישה עם בנאדם, אתה שואל את האדם ממה אתה מפחד, הוא עונה מפחד שיצחקו עלי, שלא יהיה לי אוכל.
כשאתה שואל למה אתה מפחד שלא יהיה לך אוכל?
אז מה הוא אומר.. כי אז יהיה לי רע, כי אני יהיה רעב, ולמה אתה מפחד להיות רעב? כי משהו...
ולמה אתה מפחד מכל זה? כי אני לא רוצה את זה.
* אז מה המהות? ממה אתה מפחד? * שלא יהיה את מה שאתה רוצה
ומה אתה מספר לי סיפורים.. שאתה מפחד שלא יהיה לך אוכל.
עכשיו זה - נקרא יראה נפולה.
שבמקום לזכור שאני מפחד מכך שרצוני לא יתמלא.. במקום זה הוא חושב אני מפחד מכך שלא יהיה לי אוכל!
זה נקרא יראה נפולה, הכוונה היראה נפלה להמון לבושים, האדם מפחד מהמון לבושים, ולא מהמהות.
הרי בסופו של דבר האדם מפחד שהמציאות לא תהיה כרצונו!
ויש לזה עוד שורשים ופנימיות!
הרצאה חזקה ביותר, שהופכת את הכל ומכל ומנפצת את המהות לצורה... ויותר!
* אם המהות היא מחוייבת, אז הרצונות מניעים את הטוב והרע, לא הצורות.
(כך שאין מקום לתירוצים)
* מי שמחפש את האמת, הוא מגיע לאחדות השיקרית.
מהות וצורה, הכל אחד ואין הבדל בן דבר להיפוכו וכו, = אחדות שיקרית.
(זה מבינים בשכל)
* (מחוץ לשכל). מגיעים להבנה לא הגיונית שנראית הגיונית.
לדוגמא יש מחוייב בתוך הצורה, שהצורה עצמה היא מחוייבת.
שזה בלתי נתפס (צורה מחוייבת).
ואם חושבים יותר, מגיעים לאמת יותר גדולה הסופית.
אם תתפוס שהצורה היא מחוייבת ז"א שהצורה יכולה לגרום לך להרגיש רע, אם יש או אין לך. *** למרות שזה לא הגיוני שהצורה תהיה מהות *******
מה... הטוב והרע שלי תלויים בצורה.. לא הגיוני!
חברים למי שרוצה יותר להעמיק בעניין, בספר להיות אלוהים עמ, 66, ניתן להעמיק שם
את הנושא יותר לעומק (-: !
במסגרת הקודמת שהייתי
הלימוד היה מוגבל, היה ניתן לחקור רק חומר, צורה, צורה מלובשת בחומר.
ואילו צורה מופשטת מחומר לא ניתן ללמוד את המהות אסור לחקור היינו את עצמותו. אסור לחקור! אסור הכוונה אי אפשר.
ומצד אחד הם צודקים במובן מוסים, להם אין את הכילים איך לא לתפוס את האין והכלום, שמה לא לומדים להטיל ספק בשכל שלך באופן סופי ומוחלט, ובכלל השיטה שם מבוססת ומותנית על הגדרות בכל ומכל.
זה כמו לבנות בניין בלי תשתית
שהמהות חסרה. אחרי 8/9 שנים שם הבניין שלי התפורר.
כאן קיצרתי תהליכים שגם עוד 1000 שנה
לא הייתי מגיעה אם לא בכלל חח..
אצל אליעד השתחררתי, הבנתי שאני חיה באמונות והגדרות שהיו כל כך מושרשות פנימה שלא הבנתי בכלל במה מדובר מי מגדיר? מי מאמין? זה הרגיש לי רחוק ממני, בעוד שזה היה הכי אני.
אני רק חודש מעורבת בחומרים של אליעד, ובכל רגע נדהמת לגלות כמה החוכמה פשוטה ומורכבת כאחד.
למדתי להבין שהפרדוקס שאני חיה בו בכל רגע, הוא האמצעי שמפרק לי, ומשלים לי, את התהליך בלהבין את עצמי ואת המציאות כמו שהיא. במקום לחיות באשליות שקריות נטולות אמת.
שהגעתי לחומרים של אליעד הייתי בטוחה שזה ממש כמו החוכמה שלמדתי בה, האמת זה היה מאוד מאוד דומה, אך רק בגדר שני קווים מקבלים שאף פעם לא יפגשו.
אני בתהליך כרגע, ומרגישה קרובה יותר מתמיד.
על זה נאמר בהמשך אליך שלומי (-: * השושנה חסרת ערך מוסף אם לא היו לה קוצים * מה שעושה אותה השושנה בן החוכים *
זו בדיוק הנקודה שי. מה שאמיתי בגישה של אליעד, זה שאתה לא מוגבל ולא מחוייב לכלום מלבד לאמת שתגלה אותה דרכך בלבד. אין כאן אף אחד מלבדך. אגב אשמח לשמוע את מה אתה מגדיר הגבלות בדרך הנוכחית? כי ניראה לי שאנחנו לא מסונכרנים על אותן נקודות.
איתן (-:
מאז הבנתי לראשונה מזה להיות באמת, משוגעת בחברת שפויים אמיתיים. (-:
איתן במסגרת הקודמת שהייתי
הלימוד היה מוגבל, היה ניתן לחקור רק
חומר, צורה, צורה מלובשת בחומר.
ואילו צורה מופשטת מחומר לא ניתן ללמוד את המהות אסור לחקור היינו את עצמותו. אסור לחקור! אסור הכוונה אי אפשר.
ומצד אחד הם צודקים במובן מוסים, להם אין את הכילים איך לא לתפוס את האין והכלום, שמה לא לומדים להטיל ספק בשכל שלך באופן סופי ומוחלט, ובכלל השיטה שם מבוססת ומותנית על הגדרות בכל ומכל.
זה כמו לבנות בניין בלי תשתית
שהמהות חסרה. אחרי 8/9 שנים שם הבניין שלי התפורר.
כאן קיצרתי תהליכים שגם עוד 1000 שנה
לא הייתי מגיעה אם לא בכלל חח..
אצל אליעד השתחררתי, הבנתי שאני חיה באמונות והגדרות שהיו כל כך מושרשות פנימה שלא הבנתי בכלל במה מדובר מי מגדיר? מי מאמין? זה הרגיש לי רחוק ממני, בעוד שזה היה הכי אני.
אני רק חודש מעורבת בחומרים של אליעד, ובכל רגע נדהמת לגלות כמה החוכמה פשוטה ומורכבת כאחד.
למדתי להבין שהפרדוקס שאני חיה בו בכל רגע, הוא האמצעי שמפרק לי, ומשלים לי, את התהליך בלהבין את עצמי ואת המציאות כמו שהיא. במקום לחיות באשליות שקריות נטולות אמת.
אני בתהליך כרגע, ומרגישה קרובה יותר מתמיד.
איתן אתה מתכלל מהלימוד של אליעד? נ. ב שהגעתי לחומרים של אליעד הייתי בטוחה שזה ממש כמו החוכמה שלמדתי בה, האמת זה היה מאוד מאוד דומה, אך רק בגדר שני קווים מקבלים שאף פעם לא יפגשו.
נכון לעכשיו, המטרה שלשמה הגיעו היא.. רק ביחד! לכתחילה אף אחד מהמצטרפים בתחילה לא הצהיר על כלום שמכוון לכיוון הביחד, להיפך לכולם, כולל אותי, הנקודה הזאת הציקה ואף בגלל זה, נגרם לכל אדם שמצטרף להבין, בגלל שהוא אגואיסט זה מציק לו, ובכך השקר חיזק את עצמו. בזה שהראה דווקא בגלל זה קשה לקבל את עניין הקולקטיב בדרך היינו בלימוד המשותף וכולל כל מה שדורשים ממך מסביב... שזה בסדר אני לא נגד כלום, רק ברגע שזה נוגד את המטרה שלשמה הגעתי מלכתחילה והכל כבר איבד מהעיקר, אז השקר התחיל לצוף מעצמו. וברור שכל הסיפור הזה קיבל צורה שונה אך ורק כי אני התחלתי לשאול רגע רגע מה קורה פה?!?! הם לא התחנה האחרונה תמשיכי לחקור ולחפש. ולהמשך שאלתך... למה רק ביחד זה מתאים? ולמה לא? התכוונה אולי למה לדעתי רק ביחד זה לא וגם כן במכסה אחת? אתה מבקש ממני לתרץ את שני הצדדים בשלמות בהופכיותם שלמה?... לא הבנתי את השאלה האחרונה.
יו יו יו אליעד, באתה לי בדיוק בזמן... כרגע אני בחוץ לכשאהיה בבית ברשותך, אשתף את הפוסט הזה לקיר האישי שלי. זה בדיוק מלובש לי, בהתאם למסגרת שהייתי בא לפני שהגעתי אליך, כולל כל העדר שבאו ללמוד במסגרת מסוימת לשם מטרה ברורה, בסוף המטרה המהותית יטשטשה, והמילוי החברתי תפס מקום עיקרי, ושקרי ביחס למטרה שלשמה הגיעו.
ובנוסף יש מורים רוחניים, שאומרים לך חד משמעית. רק ביחד! ורק עם החברים תקבל רוחניות... ובלעדם לא תגיע. ומאחר שהאדם יצור חברתי, קל לו להאחז בזה, ולהמשיך בשקר. ולכן המטרה היטשטשה להם.
מאז שהתכללתי עם התכנים של אליעד הענק!!!!.
נהייתי פחות ופחות מזוהה עם עצמי, יותר חווה את המצבים פחות מזוהה איתם.
וגם מאוד מאוד מזדהה עם מצבים
וחוה את עצמי בכל האפשרויות.
מה שמדהים זה.. שהכל נשאר אותו הדבר, ולמרות זאת הכל השתנה... ההבנה השתנתה!
כשהגעתי להבין את מה שאני חושבת שהבנתי בחוכמה...
הבנתי שאני בכלל לא יודעת לחשוב, לא יודעת לשאול, ובכלל לא מבינה מה אני חוה.. המודעות הראתה לי דברים, שלא ידעתי שאני בכלל יודעת אותם, דברים בסיסיים, בשום מקום בעולם
לא למדתי להבין איך אני חושבת את מה שאני חושבת, שזה קסם להבין את זה בכלל לדעתי.
יש לי אין סוף להעמיק בזה, שזה מסע מאתגר, זכיתי להיות במציאות הזאת.
הרע המגולה בכל רגע בחיי, הוא היותי מבינה שאנני מבינה כמעט כל דבר.
והטוב שבזה...
(זה מה שגורם לי להרגיש מצד אחד מזוהה עם המצב לא בהסכמה - ומצד שני, כיוון שאני מבינה שאני לא מבינה, זה מה שגורם להיות פחות מזוהה עם עצמי, ולכן מסכימה עם ההבנה שאנני מבינה).
הבנת המצב הזה בכל רגע מבורר
מאפשר לי את החוויה המדהימה.
שזה לא משנה בין לפני לאחרי אני רואה בכל מצב את אותם הדברים, רק מבינה וחוה אותם אחרת ביחס לעבר.
בכללות, שהכל כולל הכל, כולל אותי
רק אפשרות בלבד, אין יותר מחויב מלאפשר לעצמי לשחק באמת. כשהבנתי שהמציאות יציבה בגמישותה
השתחררתי מהאני הדמיוני שלי בזכות
האפשריות המחייכות לי לשחק מחדש
אליעד החוכמה שלך פשוט ענקית!!!!!!! באמת!
למי שדבריי נשמעים מופשטים מדי / לא ברורים... מוזמן בכיף לשאול אנסה להלביש בצורה בהירה..
.