טעויות של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון?
לקוח חשדן, ביטחון עצמי של
איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של
איש מכירות, חשדנות
של לקוח, יצירת אמון עם
לקוח, ביטחון עצמי
במכירות שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בתהליך של שכנוע
לקוחות ומכירות ללקוחות והנושא הוא בטחון עצמי של
המוכר. והשאלה הנשאלת היא האם בעצם זה טוב צריך וכדאי
שהמוכר ישדר בטחון עצמי? אז בהנחה
שהלקוח לא רוצה שירמו אותו אז כמובן שכאשר
המוכר אומר מידע מסוים והוא צריך לשדר
ללקוח שמה שהוא אומר זה נכון, בדרך כלל כשמישהו אומר משהו נכון הוא בטוח בעצמו בדרך כלל בן אדם ... בבטחון, יכול להיות שבן אדם
טועה אבל בגלל שהוא חושב שזה נכון לך הוא דיבר בביטחון למרות שזה לא בהכרח נכון. בין כך ובין כך כאשר
המוכר אומר
ללקוח מידע מסוים רצוי שהוא ישדר
ללקוח שהוא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון כי אם לא זה בעצם להגיד
ללקוח "תקשיב לא בטוח שאתה הולך לקנות את
המוצר המתאים כי אולי
המוכר משקר אותך". יחד עם זאת למרות שמלמדים אנשים,
אנשי מכירות לשדר בטחון ולשדר שהם בטוחים בעצמם וכו' בתהליך של
מכירה אף על פי כן צריך לדעת שלמרות שמצד אחד בטחון עצמי של
המוכר משדר
ללקוח סוג של אמון, סוג של אמת כי אם
המוכר מדבר בבטחון כנראה שמה שהוא אומר זה נכון כי בדרך כלל אנשים שמשקרים מדברים בחוסר בטחון אף ... דווקא עודף בטחון עצמי של
המוכר דווקא הוא משדר סוג של שקר. ולמה מי מדבר הכי הרבה בבטחון בעולם? לדוגמא רובוט, רובוט נתכנת ... מנסה לומר? שהרבה פעמים
האיש מכירות הוא מדבר בביטחון וזה דווקא מראה חוסר ביטחון או דווקא זה מעורר חשדנות כי מרוב שהוא מדבר ... נשמע חשוד זה כאילו משדר
ללקוח "הבן אדם הזה למד את המשפטים האלה בעל פה והוא חוזר עליהם וזה בכלל לא מזיז לו אם זה נכון ...