...
הזדהות - למה זה כ"כ חשוב? מתי אסור ליצור
הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת
הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא
להזדהות, ראפור טוב, ראפור רע וכאן אבאר, למה כ"כ חשוב ליצור
הזדהות עם לקוח? ומה המהות ומה הסוד שיש מאחורי החשיבות של יצירת
ההזדהות הרגשית עם הלקוח? וגם אסביר, מתי אסור ליצור
הזדהות עם הלקוח? ומתי יצירת
הזדהות עם הלקוח, יכולה ליצור חוסר אמון גדול, בינך לבין הלקוח? והתשובה לכך היא, שברגע שיש יצירת
הזדהות וכימיה בין אישית בין המוכר לבין הלקוח, על ידי זה הלקוח חושב שהמוכר זה בעצם הוא עצמו, ועל ידי זה קל לו יותר לקבל את מה שהוא חושב שהוא עצמו אומר לעצמו, דרך ... במראה. והאדם חווה סוג של
הזדהות רגשית מאוד עמוקה, בינו לבין הדמות שהוא חושב שהיא ה"אני" שלו. ובין חווית ה"אני" לבין חווית ה"לא אני", יש באמצע טווח רגשי מאוד גדול. שבו האדם מתייחס לדברים ... בצורה של יותר אמון ויותר
אהבה. ז"א בד"כ האדם
אוהב יותר את עצמו ומאמין יותר לעצמו, מאשר הוא
אוהב את מה שהוא לא ה"אני" שלו, ויותר ממה שהוא מאמין למה שהוא לא ה"אני" שלו. וכאשר האדם ניגש לברר פרטים על איזה מוצר וכיו"ב, אז מטבע הדברים כאשר הלקוח מדבר ... וכיו"ב. והנה, האדם בד"כ
אוהב את עצמו, מאמין לעצמו, ומשתדל לשמור על עצמו, מכך שהסביבה שלו לא תפגע בו. וכאשר הלקוח מדבר עם המוכר, הלקוח יוצא מנקודת הנחה, שמאוד יכול להיות שיש ניגוד ... היא, שאם באמת המוכר היה
אוהב כ"כ את הלקוח, אז הוא היה צריך למכור לו את המוצר, בלי להרוויח עליו שום דבר. כמו לדוגמא ילד שרוכש מוצר בחנות של אבא שלו, שבד"כ, או שהאבא נותן לילד את המוצר ... בשביל זה רצוי מאוד ליצור
הזדהות עם הלקוח (מה שנקרא בשפת ה NLP
ראפור (RAPPORT) / יצירת כימיה בין אישית). והרעיון והמטרה היא, ליצור סוג של מראה של הלקוח. דהיינו, שהלקוח יראה בך המוכר, את ה"אני" שלו עצמו הלקוח. דהיינו, לגרום ... זר ממנו. וברגע שיש יצירת
הזדהות טובה, אז ממילא מה שאתה אומר ללקוח לעשות, הוא מרגיש שזה הוא עצמו אומר לעצמו לעשות, ואז הוא משתכנע יותר בקלות, לעשות את זה. ויש כאן עוד היבט נוסף, והוא, שלפעמים יצירת
הזדהות עם הלקוח, עלולה לגרום לך לנזק. כגון לדוגמא במקרים הפוכים, שבהם יש ללקוח המון
שנאה עצמית כלפי עצמו ושהלקוח עצמו, אין לו אמון בעצמו, והוא עצמו לא מעריך את עצמו, והוא עצמו היה מעדיף להיות אדם אחר וכיו"ב. שבמקרים כאלו לדוגמא, אם הלקוח ... בך אמון, משום שהוא עצמו
שונא את עצמו וכיו"ב. ויש מקרים לדוגמא, שבהם הלקוח
שונא את עצמו ורוצה להיות אדם אחר. דהיינו, מקרים שבהם הלקוח היה מעדיף, שה"אני" שלו, יהיה "אני" אחר. ובמקרים כאלו לדוגמא, מי שהוא מומחה לתת מודע ומומחה ... כי את ה"אני" הזה, הלקוח
שונא והלקוח מנסה להתרחק ממנו. ולכן הוא נכנס לתפקיד של ה"אני" שהלקוח היה רוצה
להזדהות איתו. דהיינו, הוא מאתר עם איזה "אני" הלקוח רוצה
להזדהות, ואז הוא משדר ללקוח, שהוא המוכר, הוא בדיוק ה"אני" שבו הלקוח רוצה לתת אמון. לדוגמא: נניח שהלקוח לא מרוצה מעצמו, בגלל שאין לו ניסיון והבנה בתחום כלשהו. אם תיצור
הזדהות עם הלקוח, שמבוססת על זה שאתה כמוהו, הלקוח לא
יאהב אותך, בדיוק כמו שהוא לא