אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2 ✔כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2

כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת ה"אני" של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש "אני". ונסביר: כי אם נתבונן נראה, כי ה"אני" של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה.

וגם לתחושה הזאת יש אין סוף עוצמות. כי האדם יכול להרגיש תחושת שייכות ותחושת "אני", לא רק כלפי עצמו ממש, אל גם לגבי רכושו וכיו"ב. והאדם לדוגמא מרגיש יותר "אני" כלפי הראש שלו, מאשר כלפי הציפורן שלו. ומצד אחד שניהם זה "אני", אך מצד שני העוצמה של תחושת ה"אני" היא במינונים שונים כלפי כל דבר.

וכאשר יש לאדם משפחה וכיו"ב, האדם מרגיש סוג של "אני" גם כלפי המשפחה שלו. אך ה"אני" הזה הוא בעוצמה רגשית אחרת ממה שהאדם מרגיש "אני" כלפי עצמו. וכל ה"אני" של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה שבאה לידי ביטוי דרך הישות העצמית של האדם, שגם היא עצמה חלק ממשהו אחר.

ואם נתבונן נראה כי גם לגבי תחושת ה"אני" של האדם, יש המון עוצמות רגשיות. כי האדם יכול לקחת את כל הדברים שיש בעולם, ולדרג אותם לפי העוצמה של עד כמה הוא מרגיש שייך ומחובר לאותו הדבר או לא. ולדוגמא, הבית שבו גר האדם, הוא יותר "אני" כלפי האדם, מאשר בית שנמצא בקצה השני של העולם, ושאולי האדם אפילו לא יודע על קיומו.

ונמצא אם כן, כי יש אין סוף רמות עוצמה של "אני" של האדם. ורמות העוצמה של ה"אני" של האדם, נקבעות לפי המינון של הכוחות המנוגדים, שהם "אני" ו"לא אני". כי המינון והעוצמה של האני, הוא אפשרי רק על ידי המינון של שני ההפכים, שהם "אני" וההפך שלו שהוא "לא אני".

וזה בעצם אומר, שיש במציאות שני כוחות, "אני" ו"לא אני", שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת ה"אני" של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין "אני" לבין "לא אני".

והשורש של ה"אני" הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה "אני". והשורש של ה"לא אני", הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות "לא אני". כי מנקודת המבט של התמונה המלאה, הכל זה "אני". ושני הכוחות האלו קיימים בו זמנית. כי בו זמנית גם האדם עצמו קיים כישות נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק ה"אני" של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו.

וגם ל"אני" וגם ל"לא אני" לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין ה"אני" של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, והיא מכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות, וגם את כל החלקים של התמונה המלאה של המציאות, כישויות נפרדות.

כי המציאות שלנו כוללת גם את התמונה המלאה של עצמה כישות אחת, וגם את כל שאר חלקי התמונה כישויות נפרדות. והתמונה המלאה האמיתית, היא זו שמכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות כישות אחת, וגם את כל שאר הישויות כישויות נפרדות והכל בו זמנית כישות אחת.

ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת השורש של כל הדברים.

והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל של האדם לבין השכל הגדול יותר שיש מעל השכל של האדם. כי בשכל הגדול ביותר שמעל השכל של האדם, שם האדם מסוגל לתפוס במחשבתו את כל הישויות כולן כישות אחת. ובשכל האנושי המצומצם של האדם, בו האדם לא יכול בבת אחת לחשוב על דבר והיפוכו בשלמות בו זמנית באותו הרגע ובאותה המחשבה ממש.

כי הגבול של השכל האנושי, הוא שהוא לא מסוגל לחשוב בו זמנית על דבר והיפוכו. אבל בשכל הגדול יותר, ששם כל ההפכים הם ישות אחת, אז ממילא שם כן ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי בשורש הכל אחד.

ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר.

כי השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף במסירות נפש ממש.

וכאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת האמת של עצמו במסירות נפש, העצה היעוצה היא שהאדם ינסה תמיד לעשות את הדבר הקטן ביותר שאותו הוא כן יכול לעשות. כי תמיד יש איזה משהו קטן שאותו האדם כן יכול לעשות, כדי ללכת אחרי נקודת האמת שלו.

ועוד עצה יעוצה כאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת האמת של עצמו, היא שהאדם יברר היטב את נקודת האמת שלו. כי כאשר קשה לאדם ללכת אחרי הדבר שהוא מבין שזאת האמת שלו, על האדם לברר עם עצמו היטב את נקודת האמת עצמה.

והדרך לברר את האמת של כל דבר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את הסיבה של כל הסיבות. כי השקר הוא דמיון שקיים ללא סיבה. והאמת היא הדבר שקיים עם סיבה. כי האמת היא הסיבה של עצמה. והשקר קיים ללא סיבה אמיתית ויציבה.

וכדי לחשוף את השקר וכדי לגלות את האמת, לשם כך על האדם לחפש את הסיבה של כל דבר. לדוגמא: על האדם לשאול את עצמו מה הסיבה שבגללה אני רוצה דבר מסוים? ומה הסיבה שבגללה אני מרגיש רגש כלשהו בצורה כלשהי ובעוצמה כלשהי? ומה הסיבה שבגללה אני חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת?

וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמא: אחרי שהאדם מצא סיבה כלשהי לדבר כלשהו, עכשיו על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה של הסיבה עצמה? ז"א האם זאת סיבה אמיתית ומספיק חזקה? האם יכול להיות אחרת? אולי ההפך הוא הנכון?

ועל ידי זה שהאדם שואל את עצמו תמיד אולי ההפך הוא הנכון, על ידי זה האדם חושף את האמת ומעלים את השקר. כי השקר והשקרנים ומנהיגי השקר, הם מפחדים משאלות. כי כאשר האדם שואל שאלות, אז הוא חושף את האמת. והדרך המהירה ביותר של האדם לגלות שדבר כלשהו הוא שקר, היא על ידי זה שהוא קולט שבאותו המקום לא מעודדים שאלות.

כי האמת אין לה מה להסתיר, והיא מעודדת שאלות כדי שיכירו אותה. כי השאלות מבררות את האמת. אך השקר מפחד משאלות. כי השאלות יגרמו לו להיעלם. ומנהיגי השקר, הם מלמדים את האדם לא לשאול שאלות. כי הם מפחדים שהאדם יגלה שהם משקרים.

וכאשר האדם מגיע לתפישת חיים כלשהי, או למישהו כלשהו, או לדבר כלשהו, והוא קולט ומבחין שאותו הדבר לא מעודד שאלות. ולא רק שולל שאלות, אלא לא מעודד שאלות, על האדם להבין שהוא עומד מול שקר ולא מול האמת. כי האמת לא רק שהיא לא מפחדת משאלות, אלא שהיא מעודדת אותן. כי הדרך היחידה לגלות את האמת, היא על ידי שאלות.

ולכן, כאשר האדם מגיע למקום שבו לא מעודדים את האדם לשאול שאלות, על האדם להבין מיד שהוא הגיע למקום של שקרנים ומנהיגי שקר. כי השאלות הן גזר דין המוות של השקר. כי השאלות מבררות את האמת ומוציאות את השקר להורג. ולכן השקרנים מפחדים ביותר מכך שהאדם ישאל שאלות.

ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו כל הזמן לשאול שאלות על כל דבר.

וגם על דברים שנדמה לאדם שהם ברורים, על האדם לשאול את עצמו, מי אמר שזאת האמת? אולי זה שקר? אולי זו טעות? אולי זאת אמת לא מדויקת? אולי יש אמת אחרת גדולה יותר? ואולי כולם טועים? והאם זה שכולם אומרים משהו, האם זה הופך אותו לאמת?

כי האדם נולד כלוח לבן ללא כל ידיעת אמת או שקר כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר.

ועל ידי זה האדם מגיע לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף.

תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא ה"סיבה" והכוח השני הוא ה"אין סיבה". ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם.

ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של ה"יש" סיבה ואת הכוח של ה"אין" סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין "יש" ל"אין" סיבה. ואין הכוונה לומר שאין סיבה לשום דבר, או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר.

כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את השורש של הכל. ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיו"ב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמא הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש.

ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. ובשורש של המציאות, שם אין הבדל בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי.

ובשורש של המציאות, אין הבדל גם בין מקומות שונים. כי גם למרחב המקום יש שורש. כי המקום נוצר על ידי התחושה השונה שיש בין המקומות השונים. אבל בשורש של התחושה הזאת של המקום, שם אין הבדל בין המקומות השונים.

ובשורש של המציאות, לא רק שאין הבדל בין רגעי הזמן שבציר הזמן ולא רק שאין הבדל בין המקומות השונים שבמרחב המקום, אלא שם גם אין הבדל בין מרחב המקום לבין ציר הזמן. כי גם למרחב המקום ולציר הזמן, גם להם יש שורש. כי בשורשם (לפני המפץ הגדול / לפני בריאת העולם), שם לא אין הבדל בין המקום לבין הזמן. כי שם הכל אחד.

וזאת נקודת האיפוס של המציאות, שהיא השורש של המציאות. שאותה תופש החכם האמיתי בשכלו, שהוא מחובר לאמת בשלמות והוא יודע ומבין את השכל שיש מעל השכל, שבו ניתן לתפוס את שורש המציאות, שבו הכל אחד. ויש שכל גדול עוד יותר, שבו גם אין הבדל בין השכל האנושי, לבין השכל שמעל השכל. והוא השכל של החכם, שמאחד את שני סוגי השכל.

כי בשכל הגדול יותר, שם גם אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות. כי יש את השכל האנושי שבו לדוגמא יש הבדל בין רגעי הזמן ובין המקומות השונים ובין הזמן לבין המקום. ויש את השכל הגדול יותר שבו אין הבדל בין רגעי הזמן לבין המקומות השונים, ושבו אין הבדל בין זמן לבין מקום. וגם לדוגמא אין שם שום הבדל בין סיבה לבין תוצאה, או בין "יש" סיבה או "אין" סיבה. או בכלל אין שם שום הבדל כלל בין "יש" לבין "אין". כי בשורש של הכל, שם אין הבדל בין ה"יש" לבין ה"אין", כי שם הכל מחובר...

לא לשאול שאלות הנפרדות שם האדם רגעי הזמן לפני המפץ דמיונות ציר המקום האדם מגיע לשורש האחדות שאלות באמת המציאות הנאה הסוד הסיבות כל הסיבות מהו שורש מציאות סבל סוד סודות סיבה סיבות שורש
חלק 1
...אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא אין סופי. וכאשר יש לאדם רצון מוגדר, על ידי זה הוא יוצר גבול בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של עצמו. כי הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת. ואיפוס הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואח"כ הרצונות של האדם הופכים להיות יותר...
בעיות. איך לטפל בהמון בעיות בבת אחת? מהו שורש הבעיות?
... איך לטפל בהמון בעיות בבת אחת? מהו שורש הבעיות? בעיות. טיפול בבעיות. איך אפשר לטפל בהמון בעיות בבת אחת? לכל דבר בעולם יש שורש. וגם לשורש עצמו יש שורש נוסף פנימי יותר וכולי. כל דבר מבוסס על דבר אחר, שגם הוא מבוסס על דבר אחר וכן הלאה. גם לבעיות יש שורש. לכל בעיה יש את השורש שלה. לפעמים נדמה כאילו הבעיות אינן קשורות אחת לשנייה. לפעמים נדמה כאילו הספקות / שאלות שיש לאדם בחיים, אינן קשורות אחת לשנייה. אך מצד האמת, לכל הבעיות / ... בסופו של דבר, יש את אותו השורש. כל הדברים כולם, השורש שלהם הוא המציאות עצמה. המציאות עצמה היא זו שמחייה ומהווה ומקיימת את כל הדברים כולם. השורש של כל הבעיות כולן הוא אחד. הסיבה שהאדם אינו רואה את השורש האחד של כל הבעיות כולן, היא משום שמשהו מאוד בסיסי בהבנת המציאות של האדם חסר. מספיק שיש לאדם דמיון אחד שגוי בראשו, והרי שהדמיון הזה יכול לחסום מהאדם לראות את השורש היחיד של הדברים כולם. הדרך להגיע לשורש הזה, היא על ידי מחקר לעומק של בעיה כלשהי באשר היא. מאחר שהשורש של כל הבעיות הוא אחר, ממילא אם מגיעים לשורש הראשון של בעיה אחת, הרי שמגיעים לשורש של כל הבעיות כולן. על האדם לקחת בעיה כלשהי ולחקור אותה לשורש. לחקור לשורש = להבין את הגורמים שבלעדיהם לא הייתה הבעיה. כל דבר שאם לא הוא, לא הייתה בעיה, הרי שהוא מייצג שורש של הבעיה. מאתרים את כל הגורמים שהם השורש של בעיה כלשהי. ועכשיו חוקרים גם את השורש של השורשים. ז"א על האדם לנסות לאתר את השורש של השורשים עצמם. מהר מאוד האדם מגיע להבנה, כי שורש הבעיה הוא במחשבה שלו ובתפיסת המציאות שלו. הרצונות / מחשבות של האדם הן השורש של הבעיות. אך גם אותן צריך לחקור ל
שמחה - מהי מהותה של שמחה? מהו שורש השמחה? איך לשמוח בצורה עוצמתית יותר?
... - מהי מהותה של שמחה? מהו שורש השמחה? איך לשמוח בצורה עוצמתית יותר? שמחה. מהי מהותה? מהו שורש השמחה? איך ליצור רגש של שמחה חזק יותר? שמחה = תחושה טובה אישית וסובייקטיבית שיש לאדם כלפי אירוע כלשהו במציאות. תחושת השמחה, היא תחושה של אהבה ביחס למציאות. שמחה = תחושת אחדות עם המציאות. כאשר הרצון של האדם מתאחד עם המצב של המציאות = אחדות = שמחה. כדי ליצור שמחה חזקה, על האדם לחקור ולמצוא את שורש השמחה. פירוש: על האדם לחקור תמיד, מה בדיוק גרם לו לרגש של השמחה. על האדם להסתכל פנימה על המהות של הדבר שיצרה את השמחה. על האדם ... הוא שמח. על האדם לאתר את השורש של השמחה. על האדם למצוא את המכנה המשותף האמיתי שגורם לכך שהוא שמח. כאשר האדם מבין את השורש של השמחה, הדבר הזה מאפשר לו להתמקד בשורש של השמחה וליצור יותר שמחה. לדוגמא: אדם נמצא באירוע כלשהו ומרגיש שמחה. אדם שאינו מתבונן לעומק, יכול בטעות לחשוב כי האירוע עצמו יצר ... האירוע שיצר את תחושת ההנאה בפעם הראשונה, לא יצור יותר את תחושת ההנאה הרצויה, ואז תחושת ההנאה מתחילה לדעוך עד שהיא נעלמת לגמרי. מצב כזה יכול ליצור התמכרות / אובססיה וכיו"ב. מה כן צריך לעשות כדי לשמר + להגדיל את רמת ההנאה? תשובה: צריך להתבונן לעומק הפנימי של האדם בעת האירוע המשמח. על האדם לחקור מהיכן בדיוק הגיעה השמחה? מה באירוע קרה שיצר את השמחה? מדוע ... של אותו האירוע, רמת ההנאה יורדת? על האדם להתבונן בכל הנ"ל, ולגלות בסופו של דבר, כי ההנאה והשמחה נוצרות מתחושת האחדות של האדם עם המציאות. כאשר האדם מבין את זה, ממילא החל מאותו הרגע הוא מקבל פטור מלרדוף אחרי המעטפת החיצונית של החיים. החל מאותו הרגע, האדם מתחיל לחפש את ... ואת האושר. בכל רגע של מציאות יש טוב אמיתי שיכול לספק לאדם שמחה אין סופית תמידית. על האדם רק למצוא אותו. כאשר האדם מבין מה טוב באמת בכל רגע של המציאות, הוא מרגיש שמחה אמיתי שנובעת מהשורש של המציאות = אושר = שלמות = טוב אמיתי = אהבה אין סופית. ...
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות?
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות? שורש המחשבות. אמת. תפיסת חיים. את מי לא ניתן להטעות בתפיסת חיים שגויה? איך מגיעים לשורש של כל המחשבות? היחיד שלא ניתן להטעות אותו בתפיסת חיים שגויה, הוא רק זה שיודע את השורש של כל תפיסות החיים כולן. כאשר האדם מבין את השורש של כל צורות המחשבה כולן, במקרה כזה הוא אינו יכול ללכת שולל אחרי תפיסת חיים מוטעית, משום שהוא מכיר את השורש של כל צורות החשיבה. כאשר האדם מכיר את השורש של כל צורות החשיבה השונות, במקרה כזה הוא יודע לזהות מיד את נקודת האמת שיש ... חיצונית מיותרת. מי שיודע את השורש של כל צורות המחשבה, יודע לזהות מיד את מקור הכוח של השקר ולא ללכת אחריו שולל. השורש של כל צורות המחשבה הנכונות = החלקים של האמת שמפוזרים בכל הדעות השונות שיש ... שיש בכל טעות, הרי שאינו יודע את השורש של המחשבות. השורש של המחשבות = הסיבה שבגללה כל המחשבות קיימות. לכל מחשבה יש שורש טוב שממנו היא נובעת. לכל רגש יש שורש טוב שממנו הוא נובע. כל שקר מייצג חלק מסוים של אמת. בכל רע יש הסתרה של טוב אמיתי. לדעת את השורש של המחשבות = להיות מסוגל להבין מדוע האדם חושב את מה שהוא חושב = להבין את ... יש היגיון משלו. בכל מקרה, לדעת את שורש כל המחשבות = להבין את ההיגיון שיש בכל השיגעונות שיש בעולם. כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, ממילא הוא מסוגל לראות כיצד נוצרות כל המחשבות השונות. איך אפשר להגיע לשורש של כל צורות המחשבה השונות? תשובה: על ידי מחקר של כל מחשבה באשר היא. לכל המחשבות יש את אותו השורש. כולן מגיעות מאותו המקום. לוקחים מחשבה כלשהי וחוקרים את השורש שלה. לחקור את השורש של המחשבה = לנסות להבין מה הופך אותה לאמיתית. איך בודקים ואך מאתרים את השורש? תשובה: על ידי ששואלים שאלות. לוקחים מחשבה כלשהי, רעיון כלשהו, ותוקפים ... כאשר מנסים לעקור את המחשבה מהשורש, השורש שלה חייב להתגלות. כך ממשיכים לחקור את השורש של השורש, דהיינו, גם על השורש עצמו שואלים אולי ההפך הוא הנכון. וכן הלאה. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לשורש האמיתי של המחשבה. כל זמן שעדיין אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון, הרי שזה לא השורש הסופי. כי הרעיון עדיין תלוי בשורש אחר. לכן חוקרים עד שמגיעים אל ה
רע - מהו שורש הרע שממנו נובע כל הרע? איך להפוך את הרע לטוב?
... - מהו שורש הרע שממנו נובע כל הרע? איך להפוך את הרע לטוב? לכל דבר יש שורש ומהות פנימית. גם לרע יש שורש. לרע יש מהות שנמצאת בכל דבר רע. אין שום דבר רע שאין בו את המהות הזאת. המכנה המשותף הרחב ביותר שנמצא בכל רע באשר הוא, הוא שורש הרע. מהו השורש של הרע? מהו אותו רע שכל הרע שבעולם הן רק צורות ביטוי שונות שלו? תשובה: שורש הרע הוא האגו של האדם. כפי שכבר ביארתי, הרע הגדול ביותר שהאדם יכול לחוות אותו, הוא רע שכל מהותו היא קיומו של האגו. פירוש: מהו רע? רע = כאשר הרצון של האדם שונה מ: הצורה של המציאות. מי שיתבונן יראה, כי אין רע בעולם שאין לו סיבה. לעולם האדם אינו יכול להרגיש רע בלי סיבה כלשהי. אם אין שום סיבה למה להרגיש רע, אז האדם מרגיש טוב. זו ברירת המחדל של המציאות. כשאין רע מרגישים טוב. ואין רע בלי סיבה. תמיד בכל רע יש משהו שאותו האדם לא רוצה במציאות כפי מה שהיא. הרע הגדול ביותר שאפשר להגיע אליו, שהוא השורש של הרע כנ"ל, הוא כאשר האדם מרגיש רע מעצמם זה שהוא עצמו נמצא. ז"א האדם לא מרגיש רע בגלל הצורה החיצונית של המציאות, האדם מרגיש רע בלי קשר לשום דבר. האדם מרגיש רע מעצם זה שהוא נמצא במציאות. ומדוע שאדם ירגיש רע מעצם זה שהוא נמצא במציאות? תשובה: משום שהוא מרגיש חסר וחוסר שלמות תמידית. כאשר האדם מחפש את השלמות, הוא מבין שכל זמן שהוא רוצה משהו, הרי שהוא אינו מרגיש את השלמות. ... זה שהוא קיים. לא משנה מה יהיה המצב, הוא מרגיש רע. זהו הרע הגדול ביותר שקיים, משום שהוא תלוי בהכי פחות סיבות חיצוניות. אך גם הוא עדיין תלוי בסיבה כלשהי, והיא סיבת קיומו של הרצון העצמי של האדם. מי שיתבונן יראה, כי זהו הרע הגדול ביותר שניתן להגיע אליו. זהו רע שנובע מעצם זה שהרצון העצמי של האדם קיים. זהו רע שהאדם מרגיש אותו באופן רציף ללא שום הפסקה. זהו שורש הרע, זהו השורש שממנו נובע כל הרע. כי בסופו של דבר, כל הרע שבעולם כולו, נובע אך ורק משום הרצון העצמי של האדם. אם אין אגו ואין רצון עצמי, לעולם לא רע, אלא רק טוב תמיד. כך שכל רע שיש בעולם, שורשו הוא הרע הזה שנובע מעצם קיומו של האגו ושל הרצון העצמי. אז מה עושים בנידון? מי שיתבונן יראה, כי מי שנפטר משורש הרע, הרי שהוא נפטר מכל הרע האפשרי שיכול להיות. אז איך מתמודדים עם השורש של הרע? לכאורה, הפתרון המתבקש הוא, שהאדם יחליט שהוא מפסיק לרצות. אם אין רצון אין חסרון, ולכן רצוי להפסיק לרצות. אך זה כמובן לא יעזור. משום ... עדיין זה עצמו נובע מתוך האגו שלו ומתוך הרצון העצמי של האגו, שרוצה לא לרצות. כך שבאמת האדם לא נפתר מהשורש של הרע, שהוא האגו כנ"ל. אז מה עושים? קיימות מספר דרכים להתמודד עם הנ"ל. 1 - באפשרותו של האדם לחפש ולמצוא את הטוב שיש בכל דבר. כאשר האדם מוצא את הטוב שיש בכל דבר, זה עצמו גורם לו מעצמו להפסיק לרצות שום דבר. כי מאחר שהאדם רואה ונהנה מהטוב שיש בכל דבר, ממילא הרצון העצמי שלו נעלם מעצמו, מאחר שבכל דבר יש שלמות מלאה וטוב אמיתי שאינו חסר דבר. 2 - על האדם לחפש את האמת ולהתבונן על המציאות בעין אמיתית. להתבונן על המציאות באמת = ללא שיקולי אגו = לחפש את האמת האובייקטיבית של המציאות ללא שום אינטרס אישי = ללא שום סובייקטיביות = ללא שום קיבעון מחשבתי = ללא שום הנחות יסוד = לרצות אך ורק את האמת. כאשר האדם מסתכל על עצמו ביחס לאמת של המציאות, ממילא הוא מבין שבאמת אין שום אגו בכלל, כי האדם הוא פחות משום דבר וממש כלום ביחס ל
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם? במאמר הזה נבאר את אחד מהסודות הכי לא ידועים לבני האדם, והוא הסוד של הרצון האנושי. והעניין הוא, כי כל אדם כל הזמן חווה רצונות שונים. ולכל רצון שאותו חווה האדם, לכל רצון שכזה יש סיבה מדוע האדם רוצה אותו. כגון לדוגמא כאשר האדם רוצה לשתות מים, ... שהאדם לא רוצה להרגיש את הכאבים של הצמא. וזה נובע מרצון אחר פנימי יותר שהאדם לא רוצה לסבול. וזה נובע מרצון אחר פנימי יותר שהאדם רוצה להרגיש טוב ... האדם. כי כל המעשים של האדם מתחילים ברצון של האדם. כי האדם חייב לרצות לפני שהוא עושה. ושורש כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ... שדורשים בירור. והדבר הראשון שדורש בירור, הוא מהיכן נובע הרצון עצמו להיות מאושר? ומה הסיבה שבגללה האדם בכלל רוצה להרגיש טוב ולהיות מאושר? ודבר נוסף ... ואת הפעולות שאותן עושה האדם? ובכל דבר בעולם יש בו רמות עומק שונות. וכאן נגלה קצת את הסוד, של מה באמת עומד מאחורי הרצון להיות מאושר. וכיצד הרצון ... פנימיים מאשר הרצון להיות מאושר. והעניין הוא, כי הרצון להיות מאושר גם לו עצמו יש לו שורש. והשורש של הרצון להיות מאושר, הוא בתודעה של האדם. דהיינו, בצורה שבה האדם חווה את המציאות. כי כאשר האדם רוצה להיות מאושר, הרי שמה שהאדם באמת רוצה ... כמובן אפשרי רק אחרי שהאדם מוצא אושר אמיתי, שהוא כמובן קיים וכולי... והדרך לגלות את השורש של כל דבר, היא על ידי זה שחוקרים ומנסים לגלות את הסיבה שלו. דהיינו, על ידי זה ששואלים, מה הסיבה של כל דבר? ולמה הדבר הזה קיים כפי מה שהוא ודווקא בצורה שבה ... והרצון של האדם להיות מאושר, גם הוא רק ביטוי של משהו אחר פנימי יותר. והדרך לגלות מהו שורש הרצון של האושר, היא כפי שאמרנו על ידי השאלה הפשוטה, למה האדם ... לרצות להיות מאושר? או במה תלוי הרצון של האדם להיות מאושר? ומי שיעמיק את מחשבתו יגלה ששורש הרצון של האדם להיות מאושר, נובע מכך שהאדם לא מבין את הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל האירועים שיש במציאות. כי במציאות שלנו מתרחשים אירועים שונים, ובכל רגע ורגע האדם חווה את המציאות בצורה אחרת. ואילו היה האדם מגיע למצב תודעתי שכזה, שבו הוא תמיד היה רוצה את המציאות כפי מה שהיא, על ידי זה הרצון של האדם להיות מאושר, היה נעלם. כי כאשר האדם רוצה תמיד את המציאות בשלמות כפי מה שהיא, ממילא אין שום משמעות מכל סוג שהוא לאושר. ולהיות מאושר פירושו לרצות את המציאות בשלמות, עד שלא תהיה שום משמעות לאושר עבור האדם. כי כאשר האדם רוצה את המציאות בשלמות בכל רגע ורגע מחדש, אז ממילא האדם כל הזמן חווה תחושה של שלמות. וכאשר יש שלמות ושביעות רצון מהמציאות, ממילא אין שום משמעות לחיפוש האושר. כי האושר כבר קיים בשלמות בכל רגע. ונמצא אם כן, כי הרצון של האדם להיות מאושר יש לו שורש. והשורש והסיבה שיוצרת את הרצון להיות מאושר, והדבר שבו תלוי ושממנו נובע הרצון של האדם להיות מאושר, הוא חוסר שביעות הרצון של האדם מהמציאות בשלמות. כי אם האדם היה מרוצה מ
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? הפעם אני רוצה להשיב ... את השאלה ולמה אתה רוצה את זה? ולמה אתה רוצה את מה שאתה רוצה? וכן הלאה! ובן אדם לא מבין מה הוא באמת רוצה, הוא לא מצליח להבין את הרצון האמיתי, השורשי שלו. וכדי שאדם יבין מה הוא רוצה, הוא צריך להבין את המהות שלו, להבין מה זה האני הזה שרוצה. וזה תלוי בדבר הרבה יותר פנימי ועמוק ומהותי, וכדי להבין את האני צריך להבין את המציאות כי אם לא תבין את המציאות, לא תבין את, האני כי האני קיים בתוך המציאות, ואם לא תבין את המציאות איך תבין מהיכן נובע הרצון הראשוני שלך? תבדוק, מה זה אני? מה זה מציאות? תחקור עד הסוף, ותבין מה אתה רוצה. ויש ... זה טוב או רע והפרדוקס שאף על פי כן שאין הבדל בין דבר אחד לשני, עדיין האדם רוצה להרגיש טוב ולא רע. וזו סתירה. מצד אחד, בלי המילה אני, יש מהות, מציאות שהכל ישות אחת שם, שם יש איחוד של כל ...
פחד קהל / פחד במה / דיבור מול קהל - מהו שורש הפחד מפני קהל / פחד במה / דיבור מול קהל? חרדה חברתית
... קהל / פחד במה / דיבור מול קהל - מהו שורש הפחד מפני קהל / פחד במה / דיבור מול קהל? חרדה חברתית וכאן יתבאר, מהו עניין הפחד מפני קהל? ומצד האמת, כמובן שהפחד מפני קהל, נכלל בתוך כל שאר הפחדים כולם. ושורש כל הפחדים, הוא החשש של האדם מכך שהוא ירגיש רע. וזה עצמו, שורשו בכך שהאדם חי בתוך נפרדות של טוב ורע וכולי, וכפי שכבר ביארתי במקומות אחרים. אך הפעם נדבר על הלבושים החיצוניים, של הפחד מפני קהל ... עושה שלום בתוך עצמו, דהיינו, שלם עם עצמו בשלמות אמיתית, ומקבל ואוהב את עצמו כפי מה שהוא ממש, ללא כל סיבה, וללא תלות בדבר כלשהו חיצוני, הרי שהאדם לא היה מפחד ממה שהקהל יחשוב עליו, ומאיך שהקהל יגיב למה שהוא יעשה. כי כאשר האדם מקבל את ... באמת, וכאשר האדם בטעותו מטעה את עצמו, ומדחיק את החסרונות שלו, שהם הכרחיים, מעצם קיומו כישות נפרדת מהמציאות השלמה, על ידי זה האדם מפחד שיבואו אנשים, ויזכירו לו את אותם החסרונות שיש לו, שהוא עצמו מפחד מהם. ולכן, הדרך של האדם להתמודד עם פחד מפני קהל ופחד במה / דיבור מול קהל, היא על ידי זה שהאדם מבין את שורש הפחד שלו. ושורש הפחד של האדם מהקהל, הוא מכך שהאדם מפחד מהמחשבות שיש בתוכו, שמעבירות עליו ביקורת מול עצמו. ועל ידי שהאדם מבין את זה, על ידי זה ...
רגשות אשמה - מהו שורשם?
... אשמה - מהו שורשם? השורש של הכל הוא ידוע, והוא האחדות של המציאות. ואעפ"כ ברמת הלבושים של הנפרדות, מי שיתבונן יראה, כי רגשות האשם של האדם, נובעים בגלל רגשות ה גאווה שלו, שהם נראים ... אחראי לכל הדברים שקורים בעולם. שזאת שלמות הגאווה, וגם שלמות רגשות האשמה בו זמנית. וכאשר האדם מבין, שהוא באחדות עם המציאות, אז טוב לו תמיד. כי אצל אלוהים, לא באמת שייך רגשות אשם. משום שאצל אלוהים אין טוב ורע, וממילא לא שייך להרגיש אשמה ...
רצון להרגיש טוב - מהו שורשו?
... להרגיש טוב - מהו שורשו? מי שיתבונן יראה, כי האדם תמיד רוצה להרגיש טוב, וכמה שיותר טוב, טוב יותר. ... להרגיש טוב, לא נעלם ולא נפסק לעולם. והשאלה היא, מהיכן נובע הרצון הזה, ומהי מהותו? והרצון של האדם להרגיש טוב, הוא ביטוי של הרצון של הנפרדות, לחזור לשורשה אל האחדות. כי האחדות היא כולה טובה. כי כאשר הכל אחד ממש, אין שום נפרדות ואין שום ... כולה רעה, ואין בה שום טוב כלל. כי כולה מלאה חסרונות, ואין בה שום שלמות כלל. כי כל הדברים חסרים, משום שהם אינם שלמים. והנפרדות שהיא כולה רעה, היא בשורשה טוב אמיתי, דהיינו, האחדות. ולכן האדם רוצה תמיד להרגיש טוב. דהיינו, האדם רוצה לחזור ולהיות מה שהוא באמת, דהיינו, כלום אמיתי ממש. וכאשר האדם זוכה להיכלל בשורשו על ידי האמת, כפי שכבר ביארתי במקומות אחרים, אז הרצון של האדם להרגיש טוב נעלם. כי ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, אימון אישי בטלפון, מטפל אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 19_03_2024 השעה 13:55:19 - wesi1