... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה,
איך ללמד ילדים?
איך לחנך ילדים?
איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים - פרומו עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמא ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים ... "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת
לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה ... ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב
למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון? ש: כן. אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו
סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת ... כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים". אבל השיטה הנכונה
לטפל בבן אדם עם הפרעה עם
שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף ... עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר
משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד ... שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה
ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך ... הם אומרים "מה פתאום מה שהוא אומר זה לא נכון" והם לא רוצים להזדהות איתו כי הם מפחדים שגם הם
ישתגעו כמוהם ונגיד יחשבו כמוהם גם בסוף יתחיל להאמין למה שהוא אומר הם מפחדים מעצמם וכו'. אבל כי יש בתוכם איזה
משוגע שהם מפחדים שהם ייחשפו
למשוגע, כן אומרים "אם אני אזדהה איתו אני גם אתחיל להרגיש רע כמוהו" זה כמו שרבי נחמן פעם אמר לאיזה מדינה שאמרו שהם חיים חיים טובים הוא אמר "אם יש לך חיים ... לה מפחד, מה האמת בא נבדוק אין מה לחשוש" הוא נצמד לאיזו אמת. אוקי אז אני אומר עוד פעם לכן גם
המשוגע גם הילד גם לא משנה מה לא תמיד חייבים לריב עם בן אדם להגיד לו "לא לך לכיוון השני, לא נכון אתה לא תרנגול הודו לך לכיוון השני" עם הסיפור על ההינדיק של ... את השכל איך אתה מפתח את השכל?" לא במשנה במה קח כל נושא בעולם בוא ננתח אותו כל נושא, נושא
איך להוציא רישיון לרכב נושא
איך להתחיל עם הבחורה נושא איך זה לא משנה איזה נושא, כל נושא שלא תיקח בוא נחקור
איך לעשות אותו יותר טוב
איך לעשות אותו יותר מקצועי. כל נושא בעולם תפתח את השכל יהיה לך יותר שכל, יהיה לך יותר שכל אתה תוכל להשיג את המטרות הגדולות יותר ולא משנה איזה נושא בעולם, ... האלה בכל נושא. ואני אחזור ואגיד עוד פעם ילד שלא רוצה ללמוד את מה שרוצים שהוא ילמד או האדם
המשוגע שחושב איך שלא רוצים שהוא יחשוב "מה הוא רוצה לחשוב?" תאלץ אותו להפעיל את השכל להשתמש בשכל שלו בדבר שהוא רוצה שהוא מאמין. ילד נגיד אומר להורים שלו יש ... "למה אתה חושב את זה? כי ככה וככה" עכשיו מתישהו ההורים נשברים "לא מה פתאום זה לא נכון זה
שקר זה לא יודע מה" אבל לא צריך ללכת לשם אפשר ללכת למקום של להמשיך "אולי כן אולי לא לבדוק מי מה, למה זה משנה" להפעיל את השכל, מחויב במציאות שאם היה מפעיל ... יהיה לו שכל יש לו פשוט הפרעה הוא סובל מאיזו הפרעה, חסר לו זה וזה במוח איזו הפרעה והוא סובל
ממחלה זה וזה" וכל מיני מילים, אוקי אבל מה זה בסך הכל שאותו מטפל פסיכולוג
פסיכיאטר מי שזה לא יהיה לא יודע
לטפל בבעיה אז במקום שהוא יגיד "אני לא יודע
לטפל בבעיה" הוא אומר "לא, זאת בעיה בלתי פתירה ויש לה שם אפילו", כאילו שאם יש לה שם זה נשמע יותר אמין הרי הם המציאו את השם, מי אמר שיש לה שם אתה המצאת את השם ... יחסי בתחומו וזה מחייב את זה שהוא יתחיל להיצמד לאמת בשאר הדברים. הבנו בתוכך אם אתה רואה חלקים
משוגעים שכאילו בורחים ממשהו קח את הדברים שאתה רודף אחריהם תיצמד לאמת בהם זה יפתח לך את השכל לדברים האחרים. יש? ...