אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוד ✔הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1 ✔כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו להבין את כל המציאות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
קבל ייעוץ אישי
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
צור קשר:
050-3331-331
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1

כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו להבין את כל המציאות בשלמות. ואחת מהדרכים להבין את המציאות בשלמות, היא באמצעות השאלה הבאה: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? וכפי שכבר ביארתי, אין אפשרות למצוא תשובה לשאלה הזאת בשכל האנושי. כי על כל תשובה נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה.

ועוד ביארתי, שמי שיבין את השאלה הזאת בשלמות, הוא ממילא יקבל שכל חדש גדול יותר, שהוא השכל של המציאות. ואז האדם יראה שאין שום שאלה כלל. כי בשכל הגדול יותר, אין שום שאלה כלל. והדרך להגיע לשכל הגדול יותר, היא על ידי זה שהאדם מבין לעומק את שורש השאלה.

ונמצא אם כן, כי כדי שהאדם יקבל שכל יותר גדול, לשם כך עליו להתעמק ולנסות להבין את השאלה. כי מצד השכל האנושי, יש המון דרכים לתרץ את השאלה הזאת. ורק מי שמבין שאין שום אפשרות לתרץ את השאלה הזאת בשכל האנושי, ורק מי שמבין שלמרות שאין תשובה בשכל האנושי, עדיין יש שאלה בשכל האנושי, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש וכולי.

והעניין הוא, כי לכאורה יש דרך מאוד פשוטה להשיב על השאלה של מהי הסיבה הראשונה. ואחת התשובות האפשריות היא, שאפשר אולי לומר שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, אלא שאכן תמיד לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. וא"כ ממילא אין צורך למצוא את הסיבה הראשונה כי אין סיבה ראשונה.

ועוד דרך מילוט אפשרית היא, שאפשר לומר שלכל סיבה יש סיבה, אבל יש נקודת עצירה כלשהי, שבה יש סיבה כלשהי, שהיא אין לה סיבה. ואפשר לומר, שלא לכל סיבה יש סיבה. ושאכן כאשר חוזרים אחורה ברצף של הסיבה תוצאה, אז אכן מגיעים לנקודה שבה באמת יש סיבה, שהיא עצמה אין לה סיבה. וממילא השאלה של מהי הסיבה הראשונה, השאלה הזאת מבוטלת. כי אפשר לומר שיש סיבה, שאכן אין לה סיבה אחרת שקודמת לה.

ונמצא אם כן, כי יש לנו שתי דרכי מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה. ודרך המילוט השכלית והלוגית הראשונה, היא לומר שאין נקודת עצירה של סיבה ראשונה. אלא לכל סיבה יש סיבה עד אין סוף ללא נקודת התחלה. ודרך מילוט שנייה היא לומר שלא לכל סיבה יש סיבה. ולכן יכולה להיות סיבה אחת, שהיא אין לה סיבה אחרת שקודמת לה.

כי הקושי למצוא תשובה לשאלה של מהי הסיבה הראשונה, נובע מכך שאנחנו מניחים שלכל סיבה חייבת להיות סיבה אחרת שקודמת לה. ואנחנו מניחים ג"כ שיש סיבה ראשונה. וא"כ הנחנו שתי הנחות שסותרות זו את זו. כי לכל סיבה יש סיבה, סותר את הסיבה הראשונה. ולכן אי אפשר בשכל האנושי למצוא את התשובה, אם אכן נקבל את ההנחות האלו.

אבל בשכל ישר ופשוט, אפשר לומר שלא לכל סיבה יש סיבה, או לומר שאין סיבה ראשונה. ובכך בעצם העלמנו את הקושי השכלי להבין את הסיבה הראשונה.

וכפי שאמרנו הדרך היחידה של האדם להגיע אל השכל שיש מעל השכל, היא על ידי זה שהאדם יגיע לשאלה כ"כ גדולה ולא ימצא לה תשובה בשכל. שאז על ידי זה האדם יקבל שכל חדש ויבין את המציאות כפי מה שהיא באמת.

ולכן, אנחנו כאן נסביר יותר לעומק את השאלה של מהי הסיבה הראשונה, ונסביר מדוע בהחלט כן יש כאן שאלה בלתי פתירה בשכל האנושי.

ואם נתבונן על שתי דרכי המילוט הנ"ל, נראה כי לשתיהן יש את אותה משמעות. והמשמעות של שתי דרכי המילוט הנ"ל, היא שבעצם הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא ה"אין סיבה".

כי דרך המילוט השנייה, היא מאוד ברורה שמשמעותה היא שהסיבה הראשונה היא "אין סיבה". כי דרך המילוט השנייה היא, שפשוט נאמר שלא לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. אלא יש סיבה אחת כלשהי, שאין לה סיבה אחרת שקודמת לה. דהיינו, שלרצף הסיבה והתוצאה, קודמת ה"אין סיבה". ויש "אין סיבה" ואחריו יש סיבה ראשונה שהיא גוררת אחריה את כל הסיבות. וזאת דרך המילוט השנייה.

אבל, מי שיתבונן יראה שגם דרך המילוט הראשונה שאומרת שלכל סיבה ישי סיבה, אבל ללא נקודת התחלה, גם היא בעצם אומרת ש"האין סיבה" הוא הסיבה הראשונה. כי אם אין סיבה ראשונה, אז ממילא אין שום משמעות אמיתית לשום סיבה בתהליך, כי אין להן שום נקודת התחלה שהיא נקודת החוזק שלהן. וא"כ זה בעצם לומר שה"אין סיבה" הוא התשובה לשאלת מהי הסיבה הראשונה.

ונחדד: כל המשמעות של סיבה, היא שיש איזו נקודה יציבה אחת, שעליה נשענות כל הסיבות שיוצאות ממנה. ושהיא המשמעות של כל הסיבות והתוצאות שיש אחריה. אבל כאשר אנחנו אומרים שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה עד אין סוף, הרי שבעצם אמרנו שאין שום משמעות אמיתית לשום סיבה. כי כל הסיבות טובות וחזקות בדיוק באותה המידה.

ואם אין איזו נקודת התחלה כלשהי שהיא החוזק והמשמעות של כל התהליך, הרי שבעצם כל הסיבות שיש בתהליך הן חסרות משמעות. וזה בעצם אומר, שגם דרך המילוט שאומרת שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה עד אין סוף ללא נקודת התחלה, הרי שמשמעותה היא, שאין סיבה אמיתית לכל רצף הסיבה והתוצאה שלנו. דהיינו, שה"אין סיבה", הוא סיבת כל התהליכים שלנו.

ובמילים אחרות: לומר שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, משמעותו זהה לאמירה שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, אלא שה"אין סיבה" הוא נקודת התחלה של רצף הסיבה והתוצאה שלנו.

ונמצא אם כן, כי שתי דרכי המילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה, שתיהן בעצם נשענות על ה"אין סיבה" כפתח מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה. ועכשיו בעצם נסביר מדוע דרך המילוט הזאת לא עוזרת.

והדבר הראשון שיש לחשוב עליו הוא, אם נאמר שבנקודת ההתחלה הייתה ה"אין סיבה", הרי שיש לשאול, כיצד מ"אין סיבה" יצא כל רצף הסיבתיות שיש אחריו. כי אין סיבה פירושו אקראי לחלוטין. ואם הכוח שמניע את כל המציאות כולה הוא אקראי לחלוטין, אז כיצד מכוח אקראי לגמרי, נוצר מנגנון של סיבה ותוצאה.

ז"א יש לנסות להבין, כיצד ה"אין סיבה" שמתחיל את כל התהליך של האירועים של העולם, כיצד הוא הוליד את כל תופעת הסיבתיות שיש בעולם שלנו. כי בעולם שלנו בהחלט יש סיבה ותוצאה. והעולם שלנו ברובו נראה מסודר לחלוטין. כי יש חוקיות מופלאה שעובדת כמעט בכל הרמות של העולם שלנו. וכל הזמן המדע מגלה רבדים עמוקים יותר בחוקיות של העולם שלנו.

ומאחר שיש בעולם שלנו מנגנון כ"כ גדול של "יש סיבה" דהיינו, של סיבתיות, א"כ יש לשאול, אם נאמר שהתהליך כולו פועל ללא סיבה, א"כ כיצד זה שנוצרו בתוכו תהליכים שהם לחלוטין לא אקראיים אלא של סיבה ותוצאה.

כי השורש של הדבר, חייב שיהיה בו את התוצאה שלו. ואם אנחנו רואים שיש בעולם שלנו סיבה ותוצאה, הרי שבהכרח לומר שבשורש של התהליכים של העולם, גם שם יש משהו של סיבתיות. ולומר שה"אין סיבה" הוא התחלת התהליך, זה לא מסתדר עם ההבנה שבעולם שלנו כן יש סיבה ותוצאה. כי יש לשאול, איך זה שמ"אין סיבה", נוצרו תהליכים של סיבה ותוצאה?

וכאן יש שתי אפשרויות לענות על השאלה הזאת, כיצד מה"אין סיבה" נוצרו סיבות. והדרך הראשונה לענות, היא שאפשר לומר שאכן לא נוצרו שום סיבות. וכל מה שנראה לנו כתהליכים של סיבה ותוצאה, זה תהליכים אקראיים לחלוטין. דהיינו, אפשר לנסות לומר שאכן יש רק "אין סיבה" והכל אקראי תמיד. ואין בעולם שלנו שום תהליכים של סיבה ותוצאה. ובכך בעצם העלמנו את השאלה של איך מ"אין סיבה" נהיו סיבות.

והתשובה השנייה האפשרית היא, שאפשר להבין שהחשיבה שאומרת שב"אין סיבה" חייב להיות משהו ממנגנון ה"יש סיבה", הוא נובע אך ורק מנקודת מבט של סיבה ותוצאה. כי השאלה בעצם הייתה, כיצד מ"אין סיבה" נוצרו תהליכים של סיבות.

אבל השאלה הזאת עצמה היא שאלה שאפשר לשאול אותה רק מנקודת מבט של סיבה ותוצאה. כי אם נאמר שה"אין סיבה" הוא הסיבה של הסיבות, אז אכן יש לשאול, כיצד "אין סיבה", יכול להיות סיבה של תהליכים עם סיבות.

אבל אפשר לומר, שבנקודת ההתחלה של ה"אין סיבה" שאחריו יש רצף של סיבה ותוצאה, הרי שאפשר לומר ששם הקשר בין ה"אין סיבה" לבין ה"יש סיבה" שאחריו, הוא קשר מסוג של "אין סיבה".

ז"א, אם נאמר ש"אין סיבה" הוא הסיבה של הסיבות, אז אכן נשאל, כיצד "אין סיבה" סובב שיהיו סיבות. אך אפשר לומר שה"אין סיבה" הוא לא הסיבה של התהליך. אלא הוא פשוט היה שם לפני הסיבות. והרצף של הסיבות התחיל מעצמו בלי קשר ל"אין סיבה" שלפניו. דהיינו, ניתן לנסות לנתק את קשר הסיבה תוצאה שיש בין ה"אין סיבה" לבין הסיבות.

ובכך בעצם ניתן לומר, שלפני כל הרצף סיבה תוצאה שלנו, היה "אין סיבה". ואז ממילא אין שום שאלה בלתי פתירה שכלית לגבי מהי הסיבה הראשונה.

ואחרי שהסברנו את כל זה, עכשיו נסביר מדוע בכל זאת יש שאלה. והעניין הוא, שלא משנה כיצד ננסה להשתמש ב"אין סיבה" כדרך מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה, הרי שתמיד תישאר שאלה. ונחדד נאמר, שגם אם נאמר שאין בעולם שלנו שום סיבה ותוצאה אלא הכל אקראי לגמרי, גם אז תהיה שאלה בלתי פתירה בשכל.

והעניין הוא, שיש דבר אחד שאי אפשר להעלים את הקיום שלו, והוא את האפשרות ואת הפוטנציאל לכך שתהיה סיבתיות. כי גם אם נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא אקראי לגמרי ושאף פעם אין שום סיבה לשום דבר, הרי שעדיין אי אפשר להעלים על ידי זה את המושג סיבתיות וסיבה ותוצאה.

כי כאשר אנחנו משתמשים ב"אין סיבה" כדי להסביר את המציאות, אנחנו בעצם מתארים ומסבירים את המציאות, באמצעות האפשרות של "אין סיבה". כי במציאות שלנו יש שני כוחות / שני מצבים / שתי אפשרויות. אפשרות אחת של "אין סיבה", דהיינו, אקראיות מוחלטת. ואפשרות שנייה / כוח שני / ישות שנייה, של "יש סיבה", דהיינו, קשר בין אירועים שונים, שכל אירוע הוא תוצאה של האירוע שקודם לו.

והמציאות שלנו בכל מקרה מכילה בתוכה את שתי האפשרויות האלו. וגם אם נאמר שהאפשרות של הסיבתיות לא באה לידי ביטוי בעולם בשום צורה, זה עדיין לא הופך את האפשרות הזאת לא להיות קיימת במציאות.

וזה בעצם אומר, שמאחר שבכל מקרה קיימת במציאות שלנו האפשרות / צורת המחשבה / הכוח של הסיבתיות ושל הסיבה תוצאה, הרי שמנקודת המבט הזאת שהיא חלק של המציאות, מנקודת המבט הזו תמיד תהיה התנגשות עם כל הסבר שהוא שמסתמך רק על ה"אין סיבה".

ז"א מאחר שבמציאות שלנו יש גם אפשרות של אקראיות וחוסר סיבה, וגם אפשרות של סיבה וסדר, הרי שבעצם זה אומר שתמיד כל הסבר של אין סיבה, תמיד הכוח של היש סיבה, הוא תמיד ימשיך לשאול מה הסיבה ומה ההסבר של תהליך האין סיבה בכל פירוש אפשרי שלא יהיה.

לדוגמא: נניח שכל מה שקורה בעולם הוא היה הווה ויהיה אקראי לגמרי. אז באמצעות המחשבה של ה"יש סיבה", נשאל מהי הסיבה שבגללה התהליך האקראי לחלוטין הזה, הוא דווקא בצורה הזאת ולא אחרת? כי באותה המידה שהאקראיות היא כזו, היא הייתה יכולה להיות גם אחרת. אז מה הסיבה שהאקראיות היא דווקא כזו? ויש לשים לב, שאם נמצא הסבר מדוע האקראיות היא דווקא כזו, הרי שבעצם היא כבר לא אקראית.

ועוד יש לשאול, נניח שהכל אקראי, הרי שהשאלה המתבקשת היא, למה הכל אקראי ולא הכל עם סיבה ותוצאה. כי על כל הסבר שלא יהיה לגבי המציאות, תמיד נוכל באמצעות החשיבה של ה"יש סיבה", לשאול מהי הסיבה שבגללה התהליך של המציאות הוא דווקא כזה ולא אחרת?

ומהות השאלה היא, מאחר שבעצם עובדה קיימת היא שיש מושג כזה של סיבה שגוררת תוצאה, הרי שכל ניסיון לפרש את המציאות באמצעות ה"אין סיבה", הוא תמיד לא ימצא מענה מספיק טוב, עבור הכוח שיש במציאות, של הסיבתיות.

ושוב נחדד: גם אם נאמר שבשום מקום הסיבתיות לא באה לידי ביטוי במציאות שלנו, עדיין זה לא מעלים את הקיום של האפשרות של סיבתיות. ומנקודת המבט של האפשרות של הסיבתיות, תמיד תהיה שאלה לגבי איך "אין סיבה" יכול להיות הסיבה של סיבתיות. או מדוע ה"אין סיבה" הוא דווקא בא לידי ביטוי בצורה כלשהי. וגם, מדוע בכלל יש במציאות שלנו רק "אין סיבה" ולא גם "יש סיבה".

ונמצא אם כן, כי כל ניסיון לברוח מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה על ידי שימוש ב"אין סיבה", הוא לא באמת פותר את השאלה. כי תמיד תהיה שאלה מנקודת המבט של ה"יש סיבה". ועל כל הסבר ותשובה אפשרי לגבי תהליך הסיבה והתוצאה של המציאות, תמיד נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של צורת התהליך הזו, ומדוע היא לא אחרת?

כך שבעצם נכנסו כאן ללולאה אין סופית, שהמוח האנושי לא מסוגל לתת עליה תשובה.

ועוד נעמיק ונאמר, שכל מה שהסברנו כאן לגבי מדוע ה"אין סיבה" הוא לא מספק מילוט אמיתי לגבי השאלה מהי הסיבה הראשונה, הרי שהדבר מקביל וזהה לחלוטין למה שביארתי במקום אחר לגבי דרך המילוט של ה"אין".

כי יש כאלו שחושבים שאם נאמר שכל ה"יש" הוא "אין" אז בכך פתרנו את כל השאלות. אך לא כך הוא הדבר. כי גם אם נאמר שהכל "אין" ושאין שום "יש" במציאות כלל, הרי שזה לא מעלים את המושג ואת האפשרות של ה"יש". כי גם אם נאמר שהוא לא בא לידי ביטוי, הרי שהאפשרות של ה"יש" תמיד נשארת קיימת.

וזה בעצם אומר, שגם אם נאמר שהכל "אין", עדיין אפשר לדוגמא לשאול, מה הסיבה ש"אין" ולא "יש". וכיו"ב כל מיני שאלות שונות שעדיין אפשר לשאול, גם אם נאמר שהכל "אין".

ונחדד עוד יותר, כי יש כאלו שחושבים בטעות שה"אין סוף" הוא אין סופי ובלתי מוגבל. אך גם ה"אין סוף" גם הוא מוגבל. כי הוא מוגבל בכך שהוא אין סוף. דהיינו, בכך שהוא לא סוף. ז"א כל דבר הוא מוגבל בכך שהוא שונה מכל שאר הדברים ששונים ממנו. ולכן, גם האין סוף הוא לא שלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר.

וזה עניין אחד עם ההבנה, שגם אם נאמר שהכל הוא "אין" / "אין סוף" / "אין סיבה" וכיו"ב, זה עדיין לא יכול להעלים את ה"יש" / "יש סוף" / "יש סיבה". וכל הניסיונות של דרכי המילוט אל ה"אין" / "אין סוף" / "אין סיבה" וכיו"ב, הם לא פותרים את כל השאלות, כי הם לא מעלימים ולא יכולים להעלים את הקיום של ה"יש" ששונה מהם...

להבין את המציאות באותה מידה הסיבה מה הסיבה ש שכל אנושי הסיבה האמיתית טוב לחשוב עלי מוגבל פירוש להיות קיים הסוד הסוד של ה הסוד של הסיבה הסוד של הסיבה הראשונה הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות הסיבה הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הסיבות הראשון כל הסיבות מהו הסוד סוד סודות סיבה סיבה ראשונה סיבות
חלק 2
הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2 ...
הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד
הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד הסוד מאחורי הסוד. הסוד האמיתי של הסרט הסוד. חוק המשיכה. הסוד. הצד האמיתי של הסרט הסוד, הוא שהוא מעביר את הפוקוס והמיקוד של האדם מהמאמץ החיצוני אל המאמץ ... של האדם את המציאות ונקודת המבט שלו על המציאות, היא זו שיוצרת את הטוב ואת הרע. המסר העיקרי של הסרט הוא, כי הטוב של האדם תלוי רק בו. וזה אכן נכון. מי שמחפש את הסוד הפנימי של המציאות ואת הסוד האמיתי של עצמו, מגיע באמת לטוב האמיתי. הסוד של הסוד, הוא בכך שהוא עוסק בסוד הפנימי ולא במעטפת החיצונית. הסוד של חייו של האדם, היא המהות האמיתית של התודעה של האדם, של הרצונות של האדם, של המחשבות של האדם וכולי. הטוב האמיתי של האדם תלוי בעד כמה הוא מגלה את הסודות של החיים ועד כמה הוא הופך את הסודות הנסתרים ממנו למציאות גלויה. חוסר ידיעה = סודות = ספקות = חוסר וודאות = סבל. גילוי הסודות = ידיעה שלמה = הבנה = קבלה = אהבה = טוב. על האדם לגלות את כל הסודות. היינו על האדם לחקור את כל הסודות של המציאות. על האדם לנסות להבין מדוע הדברים כפי שהם. על האדם לא להשאיר שום סוד על המציאות שאינו ברור לו. על האדם לאמת את כל הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. על האדם לפענח את כל הסודות של עצמו, דהיינו, להבין את כל הדברים הלא ברורים שיש לו בחייו שלו. ככל שהסודות נעלמים, כך האמת מתגלה, כך הדברים מובנים, וכך החיים טובים יותר. ...
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע?
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע? הסוד מאחורי הסוד, הסוד האמיתי הוא שאין סוד והכל כבר ידוע. הסוד האמיתי הוא שהכל כבר מושלם וטוב כפי שהוא רק שהדמיון של האדם מונע ממנו להבין את זה. הסוד הוא שמנקודת מבט אובייקטיבית גם זה שהאדם אינו מבין שהכל טוב גם זה טוב, רק שגם את זה האדם לא מבין כי הוא אינו רואה את המציאות מנקודת מבט אובייקטיבית. הסוד הוא שהכל כבר טוב. הסוד הוא שבכל דבר יש טוב. הסוד הוא שאינו דבר שאין בו טוב. הסוד הוא שהכל אחד. הסוד הוא שלכל מקום שהאדם הולך הוא הולך לאותו מקום. הסוד הוא שכל מה שנדמה לאדם שהוא שונה מדבר אחר, הרי שכל ההפכים הם דבר אחד. הסוד הוא שכולם צודקים. הסוד הוא שכולם מסכימים על הכל. הסוד הוא שכולם אומרים את אותו הדבר ואת אותה האמת האחת בצורות שונות. הסוד הוא שאין סוד שהכל כבר קיים. הסוד הוא שלא צריך להתאמץ כדי להיות מאושר. הסוד הוא שהכל כבר טוב ולא צריך לעשות שום דבר כדי להפוך את המציאות לטובה יותר. הסוד הוא שאי אפשר להפוך את המציאות לטובה יותר, מאחר שהיא מושלמת בשלמות שאין שלמות אחריה בכל רגע כפי מה שהוא. הסוד הוא שהאדם נלחם בבעיות שאינן קיימות אם הוא רק היה מבין מה טוב בכל דבר. הסוד הוא שהאדם מחפש סיבה לחיות, כאשר אין צורך בסיבה לחיות כי הכל כ"כ טוב עד שאין צורך בסיבה לשום דבר. הסוד הוא שהכל כבר טוב והאדם רק לא רואה את זה. איך לגלות את הסוד? על ידי שחוקרים וחוקרים וחוקרים וחוקרים. אם חוקרים ומעמיקים מספיק במציאות בלי לפחד משום דבר, בסוף רואים את האמת הטובה בהחלט, שהיא הסוד האמיתי. ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 1
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 1 במאמר הזה נבאר מהו הסוד האמיתי של כל הסודות, ומהו הדבר שאותו לא ידעו ולא יודעים רוב האנשים בעולם, ובכלל זה כל גדולי החכמים למיניהם, כגון אנשי רוח, מנהיגים רוחניים, גורואים, פילוסופים, ... כי במציאות שלנו יש סוד אחד אמיתי, שאותו יודעים רק מתי מעט בעולם. וידיעת הסוד הזה, היא השורש של כל האושר שיש בעולם. כי גן עדן זה כאן. ומי שיודע את הסוד הזה, הוא חי כאן בגן עדן ממש. וכל הדברים הטובים שנכתבו במקום כלשהו, על גן עדן, העולם הבא, אחרית הימים וכיו"ב, את כל הדברים האלו יש כאן ממש למי שיודע את הסוד הזה. ומהצד השני, גם הגיהנום הוא כאן ממש. וכל הסבל שיש בעולם, וכל הספקות, וכל הדיכאון, וכל העצב, וכל חוסר יכולת קבלת ההחלטות של האדם, וכל הצרות, וכל הייסורים, וכל הבעיות שיש בעולם, הכל שורשן בכך שהאדם לא יודע את הסוד הזה. וכאן במאמר נבאר מהו הסוד הזה. ונגלה גם את הדרך לגלות את התשובה לסוד הזה. כי את התשובה לסוד הזה, על האדם לגלות אותה על ידי עבודה עצמית אישית של עצמו. כי אין ביכולת האנושית של ... הזה, אא"כ האדם עושה דברים כלשהם, שעל ידם הוא הופך להיות ראוי לגלות את הסוד הזה. וכאן במאמר נבאר מהו הסוד של כל הסודות. ונבאר גם את הדרך הסלולה והבדוקה לגלות את התשובה של הסוד הזה. כדי שכל מי שירצה ליהנות מהיופי ומהטוב שיש בחיים בכל דבר, יוכל גם הוא להגיע לדבר הזה. והעניין הוא, כי לכל דבר בעולם יש לו שורש. והדבר בא לידי ... כי יש שורש אחד שהוא השורש של כל הדברים שיש בעולם. והשורש הזה הוא ידיעת הסוד של החיים, שהוא הסוד של כל הסודות. כי בעולם שלנו יש סוד אחד ויחיד. שהוא השורש של כל הדברים בעולם. וידיעת הסוד הזה של המציאות, היא השורש של כל הפתרונות שיש בעולם ושל כל הטוב שיש בעולם. ואי ידיעת הסוד הזה, היא השורש של כל הסבל וכל הצרות וכל הייסורים שיש בעולם, בכל תחום ותחום. כי יש משהו אחד במציאות, שהוא האמת האחת של המציאות, אותה האמת שכולם מחפשים ... את החיים שלו. וכפי שכבר ביארתי, גדולי החכמים מאז ומעולם ניסו לגלות את הסוד הזה. כי כל החקירות הפילוסופית, המדעיות, הרוחניות, המטאפיזיות, הפסיכולוגיות, הנפשיות, וכל סוגי המחקר שיש בעולם, כולן בעצם מנסים לגלות את הסוד הזה שהוא השורש של כל הדברים שיש בעולם. וכפי שכבר ביארתי, יש נקודת עצירה אחת, שהיא עצרה ועוצרת את כל המנהיגים הרוחניים למיניהם, את החוקרים הרוחניים ... גדולי הפילוסופים שהיו מאז ומעולם, ואת כל מי שמנסה לגלות את סוד החיים. והסוד הזה כבר ביארתי. כי השכל של המציאות שלנו הוא גדול מאוד. כ"כ גדול, עד שמי שמנסה להבין את השכל הזה בלי שהוא עושה את כל ההכנות הנדרשות, הוא יכול להשתגע ממש וללא צורך. כי יש דרך סלולה איך לגלות את הסוד הזה שהוא השכל של המציאות. ולדעת את הסוד הזה, פירושו שהאדם בשכל האנושי הרגיל שלו, הוא מבין את השכל של המציאות. ולמרות שזה שכל גדול מאוד, הרי שכאשר האדם הולך בדרך הנכונה, על ידי זה הוא גורם ... הזה של המציאות. ומי שיודע את השכל הזה, הדבר הזה נראה לו פשוט מאוד. משום שהסוד הזה נמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. כי כל הדברים שיש בעולם, הם גילויים וביטויים של הסוד הזה. ואחרי שהאדם פעם אחת מבין את הסוד הזה, עכשיו הוא רואה את הסוד הזה בכל דבר ודבר שיש בעולם. ולכן הסוד הזה נראה לו כדבר פשוט מאוד. ואחרי שהאדם מבין את הסוד הזה, על ידי זה הוא מבין את הסיבה האמיתית של כל הדברים שקורים בעולם. והוא רואה את ההתגלמות שלה בכל דבר ודבר שיש בעולם. ועל ידי זה הוא גם מסוגל להתחבר ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 2
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 2 ומהו הסוד הזה? אז ראשית כל בטרם נסביר מהו הסוד הזה, על האדם להבין שעצם זה שהוא מבין שיש סוד אחד שהוא הפתרון לכל הבעיות שיש בעולם, ושהוא השורש של כל האושר שיש בעולם, עצם זה זאת ידיעה גדולה עבור האדם. כי עכשיו האדם יכול למקד את עצמו בלנסות ללכת בדרך הנכונה, כדי לגלות את הסוד הזה. וגם בלי לדעת מהו הסוד הזה, גם בכך יש תועלת גדולה לאדם שמגלים לו שיש סוד, ושאם הוא יגלה את הסוד, ושאם הוא יגלה את הפיתרון של הסוד, אז הוא ניצח את המשחק, ואז הוא מקבל כרטיס כניסה לגן עדן. ועצם זה שהאדם מבין שיש דבר כזה בעולם, זה עצמו ידיעה גדולה. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא גם יודע את הסוד הזה, והוא גם יודע את גילוי הסוד הזה. כי אצלו הסוד הזה הוא לא סוד, אלא הוא ידיעה ברורה ופשוטה. וכל הדיבורים של החכם האמיתי שהוא מדבר אותם, בכל נושא ונושא שיש בעולם, כולם סובבים סביב גילוי הסוד הזה. כי כל מה שהחכם אומר בכל נושא ונושא שיש בעולם, זה הכל גילוי חלקים של התשובה ושל השכל שיאפשר לאדם להבין את הסוד עצמו ואת הגילוי של הסוד עצמו. כי יש כאן כמה שלבים. והשלב הראשון הוא להבין שיש סוד אחד שהוא סוד האושר כנ"ל. והשלב השני הוא לגלות ולהבין מהו הסוד הזה שאותו נפש האדם רוצה להבין כדי להיות מאושרת. והשלב השלישי הוא בעצם לגלות את הסוד עצמו, דהיינו, לגלות את התשובה של הסוד הזה. וכמו שיש קושי לאדם רגיל להבין את השכל של המציאות, כך גם יש קושי לאדם להבין את הסוד של המציאות. כי הסוד של המציאות, הוא בעצם כל אותם הדברים שהאדם לא מבין במציאות. והתשובה של הסוד של המציאות, היא בעצם השכל של המציאות. וכמו שיש לאדם קושי להבין את השכל של המציאות, כך גם יש לאדם קושי להבין את מה שהוא לא מבין במציאות. כי לא כל אחד ... של כל התשובות, שהיא השכל של המציאות. אבל גם לא כל אחד מסוגל להכיל בתוכו את השאלה של כל השאלות, שהיא בעצם אי ההבנה של האדם את המציאות. כי הסוד הזה הוא השאלה של כל השאלות. ולגלות לאדם את הסוד הזה, זה בעצם לגלות לו את השאלה של כל השאלות. ובחוש ניתן לראות, שלאדם קשה מאוד לחיות מתוך חוסר ידיעה. ולכן גם לא כל אחד יכול להבין את השאלה של כל השאלות. ... האלו. להבין לדוגמא את הטכניקה שבה משווקים את הדברים האלו. ולהבין כל מה שהוא יכול להבין על כל דבר שיש בעולם. כי בעולם שלנו יש שכל גדול. והסוד שהוזכר לעיל, הוא בעצם הבנת התהליך הכללי שלפיו פועלת כל המציאות. דהיינו, הבנת חוק העל שלפיו פועלים כל החוקים שיש בעולם. וכל הדברים שיש בעולם, הם ביטויים ... בעולם, האדם בעצם באמצעות זה לומד על החוקיות של העולם. ודרך זה בסופו של דבר האדם יגיע גם אל הבנת החוק האחד של העולם כולו, שהוא בעצם ידיעת הסוד של המציאות, שהוא כרטיס הכניסה לגן עדן. וכאשר האדם עסוק כל הזמן בתהליך של לימוד והתבוננות, על ידי זה האדם יוצר אצלו כלי לקבל את השפע הרוחני. והשפע הרוחני ... האדם, הוא בעצם משפר את יכולת התפישה העצמית של עצמו. ועל ידי זה האדם מגיע גם ליכולת תפישה מופשטת. ואז האדם מצליח להבין את השאלה, שהיא בעצם הסוד של המציאות. ואח"כ כאשר האדם מגלה את התשובה, אז בעצם נפתחות לו העיניים והוא מקבל תשובות לכל השאלות שהיו לו אי פעם, ואז הוא מבין את המציאות באמת, ורואה את היופי שיש בכל דבר בעולם. והדרך להגיע לכל זה, היא על ידי למידה. כי הלמידה מאפשרת לאדם להכיל בתוכו את ידיעת הסוד של המציאות. ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3 והנה, כפי שכבר ביארתי, הסוד של המציאות הוא בעצם שאלת השאלות של כל המציאות. והשאלה הזאת באה לידי ביטוי בכל השאלות שיש בעולם. וזה בעצם אומר, שאפשר לעטוף את השאלה הזאת בהמון צורות ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 4
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 4 וכל הבעיה המדעית הזאת, היא בעיה לוגית. והיא רק צורת ביטוי אחת לדוגמא של שאלת השאלות של המציאות. כי אם זה נדמה ... להבין את המציאות, הרי שהאדם מרגיש שהוא מחפש את עצמו. ומה שהאדם באמת מחפש כל חייו, זה לנסות לגלות את הסוד, של מה קדם למה הביצה או התרנגולת. וכל תחושת החיפוש העצמי שיש לאדם בחיים, היא משום שהאדם מחפש את התשובה לשאלה הנ"ל. וכל תחושת הדיכאון שיש לאדם בחיים, היא ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 5
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 5 וכל חכמי החכמים בעולם, וכל מנהיגי המנהיגים בעולם, וכל ... לשאלה הזאת, היא תמיד תביא אחריה שאלה נוספת של מה היה עוד לפני כן וכן הלאה. ומצד האמת, זה ברור לגמרי שיש תשובה לשאלה הזאת. כי הסבר כלשהו חייב להיות לדבר הזה. והסוד של המציאות, הוא הבנת התשובה של מהי נקודת ההתחלה הראשונה. שהיא כמובן דבר שאין שום שכל בעולם שיכול להבין את הדבר הזה כנ"ל. ומי שכן מבין את הדבר הזה, הוא זה שבעצם גילה את הסוד האמיתי והוא הופך להיות חכם אמיתי. כי חכם אמיתי, הוא רק מי שיודע את התשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של ... להגדיר את השורש של מה שהם לא מבינים. וכל שכן שאין להם תשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של היקום. והחכם האמיתי שהוא יודע גם את השאלה וגם את התשובה דהיינו, את הסוד הנ"ל שהוא השכל של המציאות, הוא כל הזמן מנסה לתת לאדם רמזים והקדמות, שיובילו את האדם ואת כל אחד ואחד, ... יש לו תשובות לכל השאלות ופתרון לכל הבעיות. משום שהוא מבין את התהליך הכללי שלפיו פועל כל העולם כולו. ובכל דבר ודבר שקורה בעולם, הוא רואה בו את התגלות השכל והסוד של המציאות. ועל ידי זה הוא מבין מה בדיוק האדם צריך לעשות כדי למצוא את הפתרון. כי הפתרון לכל הבעיות ואת ... היה צריך להיות שבני האדם בעולם יהיו יותר מאושרים. אך בפועל רמת הדיכאון האנושי עולה כל הזמן. והסיבה היא כנ"ל, משום שכולם המחשבה שלהם נעצרה ביכולת לפרוץ את הסוד של המציאות. ולכן כולם מסתובבים סביב הזנב של עצמם ללא יכולת לומר מהו הדבר שיוציא את האדם בשלמות ... וככל שיש יותר שיטות איך להיות מאושר, כך האדם מבין טוב יותר עד כמה הוא לא מצליח להיות מאושר. כי כל השיטות כולן נועדו לכישלון, מלבד צורת המחשבה של מי שגילה את הסוד של המציאות. וככל שיש יותר שיטות בעולם, כך האדם מבין טוב יותר עד כמה הוא לא מצליח למצוא את התשובה. ולכן ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6 והסוד הראשון אנחנו מגלים כאן, הוא שקיים סוד. ושקיים שורש אחד שהוא האחראי לכל הדברים שיש בעולם. והסוד השני שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדוגמאות הנ"ל, שהאדם יבין עד כמה גדול הסוד הזה. והסוד השלישי שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדרך של האדם לגלות את הסוד ואת השאלה ואת התשובה שלו. כי את הסוד עצמו אי אפשר לגלות כפי מה שהוא, כי הוא גדול מאוד. וכל שכן שאי אפשר לגלות את התשובה שלו, כי התשובה שלו היא גדולה עוד יותר ממנו. אך כן אפשר לגלות לאדם ... לשפר את יכולות החשיבה שלו בכל תחום, כדי לאפשר לעצמו לגלות את הסוד של כל הסודות. וגם על האדם להבין, שמי שהוא חכם אמיתי, הוא כמובן יודע את התשובה ואת הסוד של המציאות. ומחמת ששכלו גדול כ"כ, לכן גם בעיניו הדבר הזה הוא פשוט מאוד. כ"כ פשוט עד שמרוב שהוא פשוט האדם לא מבין אותו. וכאשר האדם הוא חכם אמיתי, אז ... יש עמקות מאוד גדולה. עמקות אין סופית עם השכל של המציאות, עם הסוד האמיתי, שהוא התשובה של כל השאלות שיש בעולם. והחכם לוקח את השכל הזה, ומציג טעימות ממנו לאדם בצורות שונות. ועל האדם לנסות להתקרב אל השכל של החכם, ודרך ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - ... מבינה את עצמה. וכל טריק מחשבתי שאותו ינסה לעשות האדם, הטריק תמיד ייפול. כי האדם לא יכול להיות מה שהוא לא. וגם זה לדוגמא עוד ביטוי של הסוד של המציאות. כי כדי להבין את המציאות ... הרי שהם פשוט לא מבינים את מה שהם לא מבינים. והם גם לא מבינים מדוע הם לא מבינים. ולכן הם משלים את עצמם באשליות שווא. כי הקושי להבין את הסוד של המציאות ואת השכל של המציאות, הוא ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוד, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוד, איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, קואצ'ר לזוגיות, מאמן אישי טלפוני, מאמן לזוגיות בתחום הסוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5781 שניות - עכשיו 04_06_2020 השעה 14:18:22 - wesi1