אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1 ✔כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו להבין את כל המציאות בשלמות. ואחת ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
קבל ייעוץ אישי
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
צור קשר:
050-3331-331
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1

כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו להבין את כל המציאות בשלמות. ואחת מהדרכים להבין את המציאות בשלמות, היא באמצעות השאלה הבאה: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? וכפי שכבר ביארתי, אין אפשרות למצוא תשובה לשאלה הזאת בשכל האנושי. כי על כל תשובה נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה.

ועוד ביארתי, שמי שיבין את השאלה הזאת בשלמות, הוא ממילא יקבל שכל חדש גדול יותר, שהוא השכל של המציאות. ואז האדם יראה שאין שום שאלה כלל. כי בשכל הגדול יותר, אין שום שאלה כלל. והדרך להגיע לשכל הגדול יותר, היא על ידי זה שהאדם מבין לעומק את שורש השאלה.

ונמצא אם כן, כי כדי שהאדם יקבל שכל יותר גדול, לשם כך עליו להתעמק ולנסות להבין את השאלה. כי מצד השכל האנושי, יש המון דרכים לתרץ את השאלה הזאת. ורק מי שמבין שאין שום אפשרות לתרץ את השאלה הזאת בשכל האנושי, ורק מי שמבין שלמרות שאין תשובה בשכל האנושי, עדיין יש שאלה בשכל האנושי, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש וכולי.

והעניין הוא, כי לכאורה יש דרך מאוד פשוטה להשיב על השאלה של מהי הסיבה הראשונה. ואחת התשובות האפשריות היא, שאפשר אולי לומר שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, אלא שאכן תמיד לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. וא"כ ממילא אין צורך למצוא את הסיבה הראשונה כי אין סיבה ראשונה.

ועוד דרך מילוט אפשרית היא, שאפשר לומר שלכל סיבה יש סיבה, אבל יש נקודת עצירה כלשהי, שבה יש סיבה כלשהי, שהיא אין לה סיבה. ואפשר לומר, שלא לכל סיבה יש סיבה. ושאכן כאשר חוזרים אחורה ברצף של הסיבה תוצאה, אז אכן מגיעים לנקודה שבה באמת יש סיבה, שהיא עצמה אין לה סיבה. וממילא השאלה של מהי הסיבה הראשונה, השאלה הזאת מבוטלת. כי אפשר לומר שיש סיבה, שאכן אין לה סיבה אחרת שקודמת לה.

ונמצא אם כן, כי יש לנו שתי דרכי מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה. ודרך המילוט השכלית והלוגית הראשונה, היא לומר שאין נקודת עצירה של סיבה ראשונה. אלא לכל סיבה יש סיבה עד אין סוף ללא נקודת התחלה. ודרך מילוט שנייה היא לומר שלא לכל סיבה יש סיבה. ולכן יכולה להיות סיבה אחת, שהיא אין לה סיבה אחרת שקודמת לה.

כי הקושי למצוא תשובה לשאלה של מהי הסיבה הראשונה, נובע מכך שאנחנו מניחים שלכל סיבה חייבת להיות סיבה אחרת שקודמת לה. ואנחנו מניחים ג"כ שיש סיבה ראשונה. וא"כ הנחנו שתי הנחות שסותרות זו את זו. כי לכל סיבה יש סיבה, סותר את הסיבה הראשונה. ולכן אי אפשר בשכל האנושי למצוא את התשובה, אם אכן נקבל את ההנחות האלו.

אבל בשכל ישר ופשוט, אפשר לומר שלא לכל סיבה יש סיבה, או לומר שאין סיבה ראשונה. ובכך בעצם העלמנו את הקושי השכלי להבין את הסיבה הראשונה.

וכפי שאמרנו הדרך היחידה של האדם להגיע אל השכל שיש מעל השכל, היא על ידי זה שהאדם יגיע לשאלה כ"כ גדולה ולא ימצא לה תשובה בשכל. שאז על ידי זה האדם יקבל שכל חדש ויבין את המציאות כפי מה שהיא באמת.

ולכן, אנחנו כאן נסביר יותר לעומק את השאלה של מהי הסיבה הראשונה, ונסביר מדוע בהחלט כן יש כאן שאלה בלתי פתירה בשכל האנושי.

ואם נתבונן על שתי דרכי המילוט הנ"ל, נראה כי לשתיהן יש את אותה משמעות. והמשמעות של שתי דרכי המילוט הנ"ל, היא שבעצם הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא ה"אין סיבה".

כי דרך המילוט השנייה, היא מאוד ברורה שמשמעותה היא שהסיבה הראשונה היא "אין סיבה". כי דרך המילוט השנייה היא, שפשוט נאמר שלא לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. אלא יש סיבה אחת כלשהי, שאין לה סיבה אחרת שקודמת לה. דהיינו, שלרצף הסיבה והתוצאה, קודמת ה"אין סיבה". ויש "אין סיבה" ואחריו יש סיבה ראשונה שהיא גוררת אחריה את כל הסיבות. וזאת דרך המילוט השנייה.

אבל, מי שיתבונן יראה שגם דרך המילוט הראשונה שאומרת שלכל סיבה ישי סיבה, אבל ללא נקודת התחלה, גם היא בעצם אומרת ש"האין סיבה" הוא הסיבה הראשונה. כי אם אין סיבה ראשונה, אז ממילא אין שום משמעות אמיתית לשום סיבה בתהליך, כי אין להן שום נקודת התחלה שהיא נקודת החוזק שלהן. וא"כ זה בעצם לומר שה"אין סיבה" הוא התשובה לשאלת מהי הסיבה הראשונה.

ונחדד: כל המשמעות של סיבה, היא שיש איזו נקודה יציבה אחת, שעליה נשענות כל הסיבות שיוצאות ממנה. ושהיא המשמעות של כל הסיבות והתוצאות שיש אחריה. אבל כאשר אנחנו אומרים שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה עד אין סוף, הרי שבעצם אמרנו שאין שום משמעות אמיתית לשום סיבה. כי כל הסיבות טובות וחזקות בדיוק באותה המידה.

ואם אין איזו נקודת התחלה כלשהי שהיא החוזק והמשמעות של כל התהליך, הרי שבעצם כל הסיבות שיש בתהליך הן חסרות משמעות. וזה בעצם אומר, שגם דרך המילוט שאומרת שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה עד אין סוף ללא נקודת התחלה, הרי שמשמעותה היא, שאין סיבה אמיתית לכל רצף הסיבה והתוצאה שלנו. דהיינו, שה"אין סיבה", הוא סיבת כל התהליכים שלנו.

ובמילים אחרות: לומר שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, משמעותו זהה לאמירה שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות, אלא שה"אין סיבה" הוא נקודת התחלה של רצף הסיבה והתוצאה שלנו.

ונמצא אם כן, כי שתי דרכי המילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה, שתיהן בעצם נשענות על ה"אין סיבה" כפתח מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה. ועכשיו בעצם נסביר מדוע דרך המילוט הזאת לא עוזרת.

והדבר הראשון שיש לחשוב עליו הוא, אם נאמר שבנקודת ההתחלה הייתה ה"אין סיבה", הרי שיש לשאול, כיצד מ"אין סיבה" יצא כל רצף הסיבתיות שיש אחריו. כי אין סיבה פירושו אקראי לחלוטין. ואם הכוח שמניע את כל המציאות כולה הוא אקראי לחלוטין, אז כיצד מכוח אקראי לגמרי, נוצר מנגנון של סיבה ותוצאה.

ז"א יש לנסות להבין, כיצד ה"אין סיבה" שמתחיל את כל התהליך של האירועים של העולם, כיצד הוא הוליד את כל תופעת הסיבתיות שיש בעולם שלנו. כי בעולם שלנו בהחלט יש סיבה ותוצאה. והעולם שלנו ברובו נראה מסודר לחלוטין. כי יש חוקיות מופלאה שעובדת כמעט בכל הרמות של העולם שלנו. וכל הזמן המדע מגלה רבדים עמוקים יותר בחוקיות של העולם שלנו.

ומאחר שיש בעולם שלנו מנגנון כ"כ גדול של "יש סיבה" דהיינו, של סיבתיות, א"כ יש לשאול, אם נאמר שהתהליך כולו פועל ללא סיבה, א"כ כיצד זה שנוצרו בתוכו תהליכים שהם לחלוטין לא אקראיים אלא של סיבה ותוצאה.

כי השורש של הדבר, חייב שיהיה בו את התוצאה שלו. ואם אנחנו רואים שיש בעולם שלנו סיבה ותוצאה, הרי שבהכרח לומר שבשורש של התהליכים של העולם, גם שם יש משהו של סיבתיות. ולומר שה"אין סיבה" הוא התחלת התהליך, זה לא מסתדר עם ההבנה שבעולם שלנו כן יש סיבה ותוצאה. כי יש לשאול, איך זה שמ"אין סיבה", נוצרו תהליכים של סיבה ותוצאה?

וכאן יש שתי אפשרויות לענות על השאלה הזאת, כיצד מה"אין סיבה" נוצרו סיבות. והדרך הראשונה לענות, היא שאפשר לומר שאכן לא נוצרו שום סיבות. וכל מה שנראה לנו כתהליכים של סיבה ותוצאה, זה תהליכים אקראיים לחלוטין. דהיינו, אפשר לנסות לומר שאכן יש רק "אין סיבה" והכל אקראי תמיד. ואין בעולם שלנו שום תהליכים של סיבה ותוצאה. ובכך בעצם העלמנו את השאלה של איך מ"אין סיבה" נהיו סיבות.

והתשובה השנייה האפשרית היא, שאפשר להבין שהחשיבה שאומרת שב"אין סיבה" חייב להיות משהו ממנגנון ה"יש סיבה", הוא נובע אך ורק מנקודת מבט של סיבה ותוצאה. כי השאלה בעצם הייתה, כיצד מ"אין סיבה" נוצרו תהליכים של סיבות.

אבל השאלה הזאת עצמה היא שאלה שאפשר לשאול אותה רק מנקודת מבט של סיבה ותוצאה. כי אם נאמר שה"אין סיבה" הוא הסיבה של הסיבות, אז אכן יש לשאול, כיצד "אין סיבה", יכול להיות סיבה של תהליכים עם סיבות.

אבל אפשר לומר, שבנקודת ההתחלה של ה"אין סיבה" שאחריו יש רצף של סיבה ותוצאה, הרי שאפשר לומר ששם הקשר בין ה"אין סיבה" לבין ה"יש סיבה" שאחריו, הוא קשר מסוג של "אין סיבה".

ז"א, אם נאמר ש"אין סיבה" הוא הסיבה של הסיבות, אז אכן נשאל, כיצד "אין סיבה" סובב שיהיו סיבות. אך אפשר לומר שה"אין סיבה" הוא לא הסיבה של התהליך. אלא הוא פשוט היה שם לפני הסיבות. והרצף של הסיבות התחיל מעצמו בלי קשר ל"אין סיבה" שלפניו. דהיינו, ניתן לנסות לנתק את קשר הסיבה תוצאה שיש בין ה"אין סיבה" לבין הסיבות.

ובכך בעצם ניתן לומר, שלפני כל הרצף סיבה תוצאה שלנו, היה "אין סיבה". ואז ממילא אין שום שאלה בלתי פתירה שכלית לגבי מהי הסיבה הראשונה.

ואחרי שהסברנו את כל זה, עכשיו נסביר מדוע בכל זאת יש שאלה. והעניין הוא, שלא משנה כיצד ננסה להשתמש ב"אין סיבה" כדרך מילוט מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה, הרי שתמיד תישאר שאלה. ונחדד נאמר, שגם אם נאמר שאין בעולם שלנו שום סיבה ותוצאה אלא הכל אקראי לגמרי, גם אז תהיה שאלה בלתי פתירה בשכל.

והעניין הוא, שיש דבר אחד שאי אפשר להעלים את הקיום שלו, והוא את האפשרות ואת הפוטנציאל לכך שתהיה סיבתיות. כי גם אם נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא אקראי לגמרי ושאף פעם אין שום סיבה לשום דבר, הרי שעדיין אי אפשר להעלים על ידי זה את המושג סיבתיות וסיבה ותוצאה.

כי כאשר אנחנו משתמשים ב"אין סיבה" כדי להסביר את המציאות, אנחנו בעצם מתארים ומסבירים את המציאות, באמצעות האפשרות של "אין סיבה". כי במציאות שלנו יש שני כוחות / שני מצבים / שתי אפשרויות. אפשרות אחת של "אין סיבה", דהיינו, אקראיות מוחלטת. ואפשרות שנייה / כוח שני / ישות שנייה, של "יש סיבה", דהיינו, קשר בין אירועים שונים, שכל אירוע הוא תוצאה של האירוע שקודם לו.

והמציאות שלנו בכל מקרה מכילה בתוכה את שתי האפשרויות האלו. וגם אם נאמר שהאפשרות של הסיבתיות לא באה לידי ביטוי בעולם בשום צורה, זה עדיין לא הופך את האפשרות הזאת לא להיות קיימת במציאות.

וזה בעצם אומר, שמאחר שבכל מקרה קיימת במציאות שלנו האפשרות / צורת המחשבה / הכוח של הסיבתיות ושל הסיבה תוצאה, הרי שמנקודת המבט הזאת שהיא חלק של המציאות, מנקודת המבט הזו תמיד תהיה התנגשות עם כל הסבר שהוא שמסתמך רק על ה"אין סיבה".

ז"א מאחר שבמציאות שלנו יש גם אפשרות של אקראיות וחוסר סיבה, וגם אפשרות של סיבה וסדר, הרי שבעצם זה אומר שתמיד כל הסבר של אין סיבה, תמיד הכוח של היש סיבה, הוא תמיד ימשיך לשאול מה הסיבה ומה ההסבר של תהליך האין סיבה בכל פירוש אפשרי שלא יהיה.

לדוגמא: נניח שכל מה שקורה בעולם הוא היה הווה ויהיה אקראי לגמרי. אז באמצעות המחשבה של ה"יש סיבה", נשאל מהי הסיבה שבגללה התהליך האקראי לחלוטין הזה, הוא דווקא בצורה הזאת ולא אחרת? כי באותה המידה שהאקראיות היא כזו, היא הייתה יכולה להיות גם אחרת. אז מה הסיבה שהאקראיות היא דווקא כזו? ויש לשים לב, שאם נמצא הסבר מדוע האקראיות היא דווקא כזו, הרי שבעצם היא כבר לא אקראית.

ועוד יש לשאול, נניח שהכל אקראי, הרי שהשאלה המתבקשת היא, למה הכל אקראי ולא הכל עם סיבה ותוצאה. כי על כל הסבר שלא יהיה לגבי המציאות, תמיד נוכל באמצעות החשיבה של ה"יש סיבה", לשאול מהי הסיבה שבגללה התהליך של המציאות הוא דווקא כזה ולא אחרת?

ומהות השאלה היא, מאחר שבעצם עובדה קיימת היא שיש מושג כזה של סיבה שגוררת תוצאה, הרי שכל ניסיון לפרש את המציאות באמצעות ה"אין סיבה", הוא תמיד לא ימצא מענה מספיק טוב, עבור הכוח שיש במציאות, של הסיבתיות.

ושוב נחדד: גם אם נאמר שבשום מקום הסיבתיות לא באה לידי ביטוי במציאות שלנו, עדיין זה לא מעלים את הקיום של האפשרות של סיבתיות. ומנקודת המבט של האפשרות של הסיבתיות, תמיד תהיה שאלה לגבי איך "אין סיבה" יכול להיות הסיבה של סיבתיות. או מדוע ה"אין סיבה" הוא דווקא בא לידי ביטוי בצורה כלשהי. וגם, מדוע בכלל יש במציאות שלנו רק "אין סיבה" ולא גם "יש סיבה".

ונמצא אם כן, כי כל ניסיון לברוח מהשאלה של מהי הסיבה הראשונה על ידי שימוש ב"אין סיבה", הוא לא באמת פותר את השאלה. כי תמיד תהיה שאלה מנקודת המבט של ה"יש סיבה". ועל כל הסבר ותשובה אפשרי לגבי תהליך הסיבה והתוצאה של המציאות, תמיד נוכל להמשיך לשאול מה הסיבה של צורת התהליך הזו, ומדוע היא לא אחרת?

כך שבעצם נכנסו כאן ללולאה אין סופית, שהמוח האנושי לא מסוגל לתת עליה תשובה.

ועוד נעמיק ונאמר, שכל מה שהסברנו כאן לגבי מדוע ה"אין סיבה" הוא לא מספק מילוט אמיתי לגבי השאלה מהי הסיבה הראשונה, הרי שהדבר מקביל וזהה לחלוטין למה שביארתי במקום אחר לגבי דרך המילוט של ה"אין".

כי יש כאלו שחושבים שאם נאמר שכל ה"יש" הוא "אין" אז בכך פתרנו את כל השאלות. אך לא כך הוא הדבר. כי גם אם נאמר שהכל "אין" ושאין שום "יש" במציאות כלל, הרי שזה לא מעלים את המושג ואת האפשרות של ה"יש". כי גם אם נאמר שהוא לא בא לידי ביטוי, הרי שהאפשרות של ה"יש" תמיד נשארת קיימת.

וזה בעצם אומר, שגם אם נאמר שהכל "אין", עדיין אפשר לדוגמא לשאול, מה הסיבה ש"אין" ולא "יש". וכיו"ב כל מיני שאלות שונות שעדיין אפשר לשאול, גם אם נאמר שהכל "אין".

ונחדד עוד יותר, כי יש כאלו שחושבים בטעות שה"אין סוף" הוא אין סופי ובלתי מוגבל. אך גם ה"אין סוף" גם הוא מוגבל. כי הוא מוגבל בכך שהוא אין סוף. דהיינו, בכך שהוא לא סוף. ז"א כל דבר הוא מוגבל בכך שהוא שונה מכל שאר הדברים ששונים ממנו. ולכן, גם האין סוף הוא לא שלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר.

וזה עניין אחד עם ההבנה, שגם אם נאמר שהכל הוא "אין" / "אין סוף" / "אין סיבה" וכיו"ב, זה עדיין לא יכול להעלים את ה"יש" / "יש סוף" / "יש סיבה". וכל הניסיונות של דרכי המילוט אל ה"אין" / "אין סוף" / "אין סיבה" וכיו"ב, הם לא פותרים את כל השאלות, כי הם לא מעלימים ולא יכולים להעלים את הקיום של ה"יש" ששונה מהם...

אין שום שאלה להמשיך לשאול להיות מאושר שלמות מושגים נקודת מבט הנחות מספיק טובים מחשבות אין סופי אפשר הסוד הסוד של ה הסוד של הסיבה הסוד של הסיבה הראשונה הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות הסיבה הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הסיבות הראשון כל הסיבות מהו הסוד סוד סודות סיבה סיבה ראשונה סיבות
חלק 2
...השורש של כוח כלשהו, לשם כך על האדם להכיל בתוכו את נקודת החוזק של הדעה האחת. ואז האדם מנסה להכיל בתוכו גם את נקודת החוזק של הכוח הנגדי. וזה דבר שהשכל של האדם לא מסוגל לעשות, להכיל בתוכו שתי נקודות כוח שמנוגדות זו לזו, ושכל אחת מהן שוללת את קיומה של השנייה. ואז האדם שמחפש את האמת, הוא מעמיק את מחשבתו לנסות להבין מה השורש של ההפכים האלו? וזה עצמו דבר שהוא בלתי אפשרי לתפישה שכלית. כי להפכים לא יכול להיות שורש. כי השורש של הדבר, לא יכול להכיל את ההפך...
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע?
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע? הסוד מאחורי הסוד, הסוד האמיתי הוא שאין סוד והכל כבר ידוע. הסוד האמיתי הוא שהכל כבר מושלם וטוב כפי שהוא רק שהדמיון של האדם מונע ממנו להבין את זה. הסוד הוא שמנקודת מבט אובייקטיבית גם זה שהאדם אינו מבין שהכל טוב גם זה טוב, רק שגם את זה האדם לא מבין כי הוא אינו רואה את המציאות מנקודת מבט אובייקטיבית. הסוד הוא שהכל כבר טוב. הסוד הוא שבכל דבר יש טוב. הסוד הוא שאינו דבר שאין בו טוב. הסוד הוא שהכל אחד. הסוד הוא שלכל מקום שהאדם הולך הוא הולך לאותו מקום. הסוד הוא שכל מה שנדמה לאדם שהוא שונה מדבר אחר, הרי שכל ההפכים הם דבר אחד. הסוד הוא שכולם צודקים. הסוד הוא שכולם מסכימים על הכל. הסוד הוא שכולם אומרים את אותו הדבר ואת אותה האמת האחת בצורות שונות. הסוד הוא שאין סוד שהכל כבר קיים. הסוד הוא שלא צריך להתאמץ כדי להיות מאושר. הסוד הוא שהכל כבר טוב ולא צריך לעשות שום דבר כדי להפוך את המציאות לטובה יותר. הסוד הוא שאי אפשר להפוך את המציאות לטובה יותר, מאחר שהיא מושלמת בשלמות שאין שלמות אחריה בכל רגע כפי מה שהוא. הסוד הוא שהאדם נלחם בבעיות שאינן קיימות אם הוא רק היה מבין מה טוב בכל דבר. הסוד הוא שהאדם מחפש סיבה לחיות, כאשר אין צורך בסיבה לחיות כי הכל כ"כ טוב עד שאין צורך בסיבה לשום דבר. הסוד הוא שהכל כבר טוב והאדם רק לא רואה את זה. איך לגלות את הסוד? על ידי שחוקרים וחוקרים וחוקרים וחוקרים. אם חוקרים ומעמיקים מספיק במציאות בלי ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6 והסוד הראשון אנחנו מגלים כאן, הוא שקיים סוד. ושקיים שורש אחד שהוא האחראי לכל הדברים שיש בעולם. והסוד השני שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדוגמאות הנ"ל, שהאדם יבין עד כמה גדול הסוד הזה. והסוד השלישי שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדרך של האדם לגלות את הסוד ואת השאלה ואת התשובה שלו. כי את הסוד עצמו אי אפשר לגלות כפי מה שהוא, כי הוא גדול מאוד. וכל ... שלו בכל תחום, כדי לאפשר לעצמו לגלות את הסוד של כל הסודות. וגם על האדם להבין, שמי שהוא חכם אמיתי, הוא כמובן יודע את התשובה ואת הסוד של המציאות. ומחמת ששכלו גדול כ"כ, לכן גם בעיניו הדבר ... עמקות אין סופית עם השכל של המציאות, עם הסוד האמיתי, שהוא התשובה של כל השאלות שיש בעולם. והחכם ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 9
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 9 ועוד נוסיף באותו עניין, כי כדי ... כפי מה שהיא כרגע, מדוע היא הדבר המושלם והטוב ביותר שיכול להיות אי פעם. וכדי שהאדם באמת ירגיש שהמציאות מושלמת בכל רגע בשלמות כפי מה שהיא, לשם כך על האדם להבין את הסיבה שבגללה המציאות היא כפי מה שהיא. ולכן, כאשר רע לאדם הוא מחפש סיבות להבין למה זה קורה לו, כדי להרגיש טוב עם עצמו. ונמצא אם כן, כי כדי להיות מאושר באמת ובשלמות, לשם כך על האדם להבין את הסיבה של כל הדברים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הדבר הזה הוא בלתי אפשרי. דהיינו, מבחינה לוגית שכלית, אין אפשרות שהאדם יבין את הסיבה שבגללה הכל קורה. משום שכל סיבה שאותה ימצא האדם, תמיד יוכל האדם לשאול את עצמו, ומה הסיבה של הסיבה. כי כל סיבה שהיא שלא תהיה, תמיד נוכל לשאול מהי הסיבה שלה. ללא נקודת עצירה כלשהי. כי אין שום נקודת עצירה שבה אפשר לומר שזאת הסיבה הראשונה. משום שעל כל סיבה תמיד אפשר לשאול, ומהי הסיבה שיצרה את הסיבה עצמה. וזה בעצם אומר, שאין שום דרך בעולם שהאדם יבין מהי הסיבה הראשונה, ושהאדם יהיה מאושר. כי כל מה שהאדם יחקור, הוא תמיד ימשיך לגלות שאלות חדשות עד אין סוף. ולהבין מהי הסיבה הראשונה האמיתית, זה בערך כמו לדמיין את הרגע הרחוק ביותר, או לדמיין את המקום הרחוק ביותר, או לדמיין את המספר הגדול ביותר וכיו"ב, שכל זה כמובן דבר שאינו אפשרי. וכדי שהאדם יהיה מאושר, עליו להבין את הסיבה הראשונה בצורה מלאה. ז"א כי כדי שהאדם ירגיש טוב באמת, עליו להביא את עצמו למצב שבו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, תמלא את כל התודעה שלו בשלמות. בצורה כ"כ חזקה, עד שהאדם ירגיש אך ורק מחובר למה שקורה, דהיינו, הרמוניה ואושר. ומאחר שהאדם לא יכול אפילו לא לדמיין את הסיבה הראשונה, או יותר מזה, האדם לא יכול אפילו לא לדמיין שיש סיבה ראשונה, כי תמיד תהיה שאלה מהי הסיבה הקודמת לה, וממילא האדם גם לא יכול למלא את כל המחשבה שלו בסיבה הראשונה, וממילא האדם לעולם לא יכול להבין את המציאות, ולא יכול להיות מאושר בשלמות. כי האדם יכול לנסות להאמין שיש סיבה ראשונה. והאדם יכול לנסות לשכנע את עצמו בחשיבה חיובית שהכל טוב ושהכל ... כל החשיבה החיובית וכל האופטימיות שבעולם. וחשיבה חיובית יכולה מקסימום לעזור לאדם לסבול פחות. אבל להיות מאושר, זה אפשרי רק מתוך זה שהאדם עצמו מבין בשכל של עצמו, את הסיבה של כל דבר. וזה דבר שחשיבה חיובית ואופטימיות, לא יכולות להביא את האדם ... מכל דבר, יש מרחק של שמים וארץ. כי כדי ליהנות מהחיים, לשם כך צריך להבין אותם. וכל חכמי החכמים וכל המנהיגים הרוחניים, אינם יודעים כיצד יכול האדם להבין בשכלו את הסיבה הראשונה. משום שמבחינה טכנית לוגית, אין דרך להבין את הסיבה הראשונה כנ"ל. כי כל סיבה באשר היא, תמיד נוכל לשאול מה
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 1
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק ... להכיל בתוכו את סך כל השינויים שקיימים בעולם ולחיות איתם בשלום. וכדי שהאדם יהיה מסוגל ליהנות בשלמות מסך כל הרגשות ולא לפחד מהם כלל, לשם כך על האדם להבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי מצד הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אין הבדל בין כל סוגי הרגשות. כי כולם ביטויים שונים של אותו הדבר ממש. וכאשר האדם יודע מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, על ידי זה הוא מסוגל להכיל בתוכו את כל ...
הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם?
הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו לא יודעים כל המחנכים בעולם? במאמר הזה נגלה את הסוד של חינוך הילדים, את הסוד שאותו לא יודע שום פסיכולוג / מורה / הורה / מחנך בעולם. וכאן במאמר נגלה את הסיבה האמיתית שבגללה קשה להורים לחנך את הילדים שלהם, ונסביר את ... וכאשר מלמדים את הילד שיש רע, הרי שבכך בעצם גורמים לו להרגיש רע! וזאת הסיבה שילדים לא אוהבים ואפילו שונאים (לפחות ברמה כלשהי) את ההורים ... כיצד למה ומדוע נדמה לו שהוא יודע ללמד אחרים להיות מאושרים באמת?! והסיבה שבגללה אף אחד בעולם לא יודע להיות מאושר באמת, היא משום שבעולם ... בעולם שלנו בלי שתהיה אצלו הפרדה ברורה בין טוב לבין רע. וזאת בדיוק הסיבה שבגללה האדם לא מאושר. כי מאושר הוא זה שתמיד טוב לו. כי כאשר ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ונתחיל מהסוף, והסוף הוא שיש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא השכל והכוח השני הוא העדר השכל / חוסר השכל / אין שכל. ושני הכוחות האלו מתקיימים זה לצד זה במציאות שלנו. כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את הכל, את ... והשכל שמחוץ לשכל הוא כ"כ טיפשי, עד שהוא נדמה לחוכמה של ממש. והסיבה שהאדם לא מבין את השכל הזה, היא משום שהוא פשוט / מורכב מידי להבנה. כי הדבר הקשה ביותר להבנה, הוא גם הדבר הפשוט ביותר להבנה. והשכל שמחוץ לשכל, הוא ... שהאדם מכיר אותו, כי שם אין טוב ואין רע, אלא הכל אחד וכולי. וזאת הסיבה שבגללה האדם חייב להשתמש גם בשכל האנושי שלו, לצורך קיום העולם. כי בשכל הגדול ביותר, שם אין שום קיום לעולם. ובשכל הגדול יותר, שם אין לאדם שום ... זה אומר שעל האדם לחקור את השכל שלו ולנסות לגלות את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב כפי מה שהוא חושב. כי כל דבר בעולם מבוסס על משהו אחר. ויש הנחות יסוד שאותן האדם מניח, ושעליהן האדם בונה את כל החיים שלו. וכל ... שום דבר. כי בנקודת האמת, אין שום הנחות יסוד. כי האמת היא היסוד הראשון של הכל. ועליה הכל מבוסס. וכאשר האדם חוקר ומנסה לגלות את הנחות היסוד שעליהן החשיבה שלו מבוססת, על ידי זה האדם מגלה את שורש השכל ומגלה את האמת. ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7 ולכאורה, כדי שהאדם יוכל לראות את עצמו מבחוץ, לשם כך הוא צריך לפצל את עצמו לשתי ישויות שונות. שאחת מהן תהיה ... לא. וגם זה לדוגמא עוד ביטוי של הסוד של המציאות. כי כדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך על האדם להיות המציאות עצמה. וזה לדוגמא דבר שאינו אפשרי. וכל חכמי החכמים למיניהם שמנסים להבין ... עדיין לצפות בה. וזה עוד ביטוי נוסף לסוד של שאלת השאלות. שכמובן שיש לו פתרון. אלא שגם חכמי החכמים אינם יודעים את הפתרון לבעיה הזו. משום שהיא נוגדת את השכל כנ"ל. ונחזור לעניין הקודם, והוא כי יש ... באשליות שווא. כי הקושי להבין את הסוד של המציאות ואת השכל של המציאות, הוא מעצם המהות של השכל עצמו. כי כל זמן שהשכל עצמו של האדם הוא לא המציאות עצמה. או במילים אחרות, כל זמן שהתודעה / ...
סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 2
סוד השקר של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא שקר ? חלק 2 וגם ... האמת להשיג את המטרה שלו. ונמצא אם כן, כי לחשיבה החיובית יש שני שקרים ושני חסרונות. והחיסרון והשקר הראשון של החשיבה החיובית, הוא, שהיא לא תמיד ... שלשמה הכל קיים, הרי שתמיד יהיה ניתן לשאול, ומה התכלית של אותה התכלית. ובכל פעם שהאדם יגדיר איזו סיבה כלשהי מדוע כל האירועים מתרחשים, תמיד יהיה ניתן לשאול, ומה הסיבה של הסיבה. וכל זמן שהאדם לא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, דהיינו, הסיבה שנמצאת בהתחלת שרשרת הסיבה והתוצאה שיש בעולם, הרי שהאדם עוד לא ... הסבר, מהי המטרה שלשמה המטרה עצמה קיימת. כי נניח לדוגמא שהמטרה היא לעשות טוב. אבל עדיין יש לשאול, מהי הסיבה שלשמה קיימת המטרה עצמה לעשות טוב? ואיך בכלל נוצרה הסיבה הראשונה שהחליטה שצריך לעשות טוב? ונוסיף על כך קושי נוסף, והוא שלא מספיק שהאדם ימציא איזו סיבה שבגללה נדמה לו שהאירועים מתרחשים, אלא שהאדם צריך להבין גם כיצד הסיבה הזאת באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר ... אם המטרה הייתה לעשות רק טוב, אז מלכתחילה למה בכלל הומצא המושג של הרע?! וכל מי שנותן הסבר כלשהו מהי הסיבה הראשונה, עליו גם להסביר באמצעות זה ... חוקים שונות. כגון לדוגמא חוקי הפיזיקה או חוקי הכלכלה או החוקים החברתיים וכיו"ב. וכאשר האדם אומר שהסיבה הראשונה היא דבר כלשהו, עכשיו על האדם להסביר גם, כיצד הסיבה הזאת באה לידי ביטוי בכל האירועים שהתרחשו אחריה. דהיינו, כי לכל דבר יש סיבה. ולחוקי הפיזיקה לדוגמא, גם להם יש סיבה. ואם האדם אומר שהסיבה שבגללה המציאות קיימת היא כדי לעשות טוב, עכשיו על האדם להסביר גם, כיצד הסיבה הזאת של לעשות טוב שבגללה הכל קיים, ... חינוך הילדים, ושחוקי ההתנהגות של בעלי החיים, ושכל שאר מערכות החוקים בעולם, יהיו כפי מה שהם. כי הסיבה הראשונה פירושה, השכל שלפיו כל הדברים בעולם מתנהלים. כי יש שכל אחד שלפיו כל הדברים כולם מתנהלים. ולהבין את הסיבה הראשונה, פירושו להבין את השכל האחד ... הזה בא לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. ורק החכם האמיתי שמבין את השכל של המציאות, רק הוא מבין את הסיבה שבגללה כל דבר בעולם הוא כפי מה שהוא. ועל ידי זה החכם האמיתי חי חיים טובים באמת, על ידי זה שהוא מבין את הסיבה של כל דבר. ולכן רק חכם אמיתי, רק הוא ... משום שהן עצמן לא הגיעו לשכל הזה כלל. כי מבחינה לוגית אין דרך להבין את השכל ואת חוק העל ואת החוק הראשון של המציאות. כי כל חוק וכל כלל שנגדיר שהוא ... וגדולי הפילוסופים והמדענים, וטובי המוחות בעולם, אף אחד לא יכול מבחינה לוגית להגדיר מהו החוק הראשון של כל החוקים שלפיו הכל עובד. כי תמיד הוא ... היעוצה עבור האדם איך להבין את המציאות בשלמות ואיך להגיע לשכל כ"כ גדול שבו יכול האדם להבין את החוק הראשון והאין סופי של המציאות, היא על ידי זה ...
סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 1
סוד השקר של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא שקר ? ... חיובית, על ידי זה האדם הצליח להשיג כל מיני מטרות שהיו לו. אבל אף על פי כן, חשיבה חיובית היא שקר. משום, שיש כאן שקר עוד יותר גדול, והוא השקר של ההצלחה ושל האושר. כי מסיבה כלשהי, יש כאלו שנדמה להם שכדי שהם ... משיג יותר מהר את המטרות שלו, ואז הוא מגלה יותר מהר איך שיקרו אותו ואיך הוא חי בשקר של חשיבה חיובית שאמורה להוביל אותו אל האושר, למרות שהיא אינה יכולה לעשות זאת. וזאת הסיבה, שבגללה רמת הדיכאון הכלל עולמי ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, אימון אישי טלפוני, מאמן רוחני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0635 שניות - עכשיו 20_10_2020 השעה 03:08:15 - wesi1