מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות,
סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע
מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל אני אענה לך כן מה השאלה דבר. ש:
מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן? אליעד: מה אתה חושב שזה נותן? ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי. אליעד: תראה יש הרבה סוגים של
מדיטציות. ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת. אליעד: אז אתה צריך להסביר. ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה. אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך
מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך. ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו. אליעד: לא אז מנטרה נותן לך ... מה השאלה שלך. ש: לא אבל את זה אני לא
רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני
רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש. אליעד: אז מה השאלה? ש: כאילו מה זה נותן לך? אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה ... ש: הוא יוצא מהשכל שלו. אליעד: כי הוא
חווה פחות את השכל. ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל
אמיתי. אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת
לחוויה של "האין". ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה. אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל ... אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות
לחשוב עליו בצורה שדומה
לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם
חוויתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך ... אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק
אמיתי אבל אם אתה מסתכל על
האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל ... של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה
חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי
לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה ... הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה
אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: אני
רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל. אליעד: אין ערך ... לא תדע שאתה קיים. ש: תגיד לי שניה
וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה. אליעד: אתה יודע מה זה
ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה
שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש
ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור
לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה
ויפאסנה ועושה אחרת. ש: בסדר. אליעד: לא אז אל תשאל על
הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם. ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה. אליעד: ומה זה נתן שה