... לאהוב את מה שיש? איך
לאהוב את עצמך? איך לא
לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד
לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא? - פרומו שואל: איך יוצאים מדיכאון ואיך אוהבים את מה שיש? אליעד: שאלת 2 שאלות הפוכות. אם אתה ... שיש", עליך להמיר את השנאה שלך לאהבה ואז תוכל "לא לאהוב ולא לשנוא" (כאילו שזו נמצאת מחוץ לסקאלה והאהבה והשנאה בקצות הסקאלה). אם אתה רוצה "לאהוב את מה שיש", עליך
לשאול את עצמך: "למה המצב כרגע הוא טוב?" ואם אתה רוצה"לא לאהוב ולא לשנוא" (להיות אדיש לגבי מה שיש), עליך
לשאול את עצמך: "למה המצב כרגע הוא רע?" (כלומר, הטלת ספק במה שאתה חושב שהוא רע). באופן אנאלוגי, ניתן להסביר זאת כך - אם אתה רוצה להגיד למישהו, שהוא חייב לך כסף, מה עליך לעשות? לשכנע אותו ... להוציא ממך כסף, ואתה רוצה להתגונן מפניו, תשאל אותו: "למה אתה אומר שאני חייב לך?", "תוכיח לי שאני חייב לך". לדוגמא - אם עוקצים אותך יתושים, ואתה רוצה ליהנות מזה,
תשאל את עצמך: "מה טוב בזה?", "אילו דברים טובים יש בזה?" כי אם לא תמצא מה טוב בזה, אז לא תוכל לאהוב את זה. אבל, אם אתה לא מעוניין בליהנות מזה, ורצונך הוא רק להשתחרר מהסבל שנגרם מזה, עליך
לשאול את עצמך שוב ושוב: "למה זה רע?", "אז מה אם זה ככה?", "זה בהכרח רע?". כל פעם שתקבל תשובה לשאלה כזו,
תשאל את עצמך שוב: " ולמה זה רע?" וחוזר חלילה, עד שבסוף זה לא יהיה לך רע (אבל גם לא טוב). כלומר, אם על כל דבר רע תאמר "אז מה!", אזי, לא תשנא ולא תאהב את הדבר (אי אפשר לאהוב משהו על סמך זה ... חייב (מסובך), אתה בעצם צריך להפריך את הטענות שאומרות שאתה כן חייב (סיבות ל"למה זה רע?") - זה יותר פשוט. דוגמא נוספת - אם יש בחורה שאתה רוצה לרצות אותה, אתה צריך
לשאול את עצמך: " מה טוב בה?". ואם יש בחורה אחרת, שאתה רוצה אותה ויש בה גם דברים שאתה לא רוצה, ואתה רוצה פחות לא לרצות אותה, אז כל דבר רע שיש בה - אתה תגיד: "מה זה משנה?", "זה באמת קריטי?" ... מחשבה טורדנית שמציקה לך, וזה מכניס אותך לדיכאון, יש 2 אפשרויות - לגרום לעצמך לאהוב אותה, או לגרום לעצמך לא לשנוא אותה (=לא לשנוא ולא לאהוב). איך תאהב אותה? ע"י
שתשאל את עצמך: "מה טוב בזה שיש לי את המחשבה הזאת?", "מה הדברים הטובים שיוצאים לי בחיים מכך שיש לי את המחשבה הזאת?". ככל שתמצא יותר דברים טובים, ככה תאהב יותר את המחשבה הטורדנית. אפשרות שניה היא להגיד לעצמך: "אנ'לא מוצא מה טוב במחשבה הזו", ועל כן אתה תסתפק בלא לסבול ממנה, כלומר, להיות אדיש כלפיה. לשם כך עליך
לשאול את עצמך: "מהם הדברים הרעים שנגרמים לי מהמחשבה הזאת?" ועל כל דבר רע שתמצא תטיל ספק ותשאל - "אז מה?", "מה זה משנה?", "זה משנה?", "מי קבע שזה משנה?", "אולי זה לא משנה?", "למה זה משנה?" ... הוא לא ממלא את ציפיותך וזה דבר רע. הוא לא עשה לך כל רע, אבל אתה מאוד רוצה לקבל ממנו משהו, והוא לא מספק לך אותו, ולכן אתה אומר שרע לך איתו. לכאורה בתוכך, אתה
שואל את עצמך: "אילו דברים טובים הייתי רוצה שהוא יגרום לי להרגיש, והוא לא גורם לי להרגיש?". למה רע לך במציאות למרות שיש לך דברים טובים? - בגלל הדברים הטובים שהיית רוצה שיהיו לך ואין לך ... רק פתרונות יחסיים (אלה מניפולציות שמתרחשות בשכל. השכל שלך יוכיח לך מה טוב, השכל שלך יוכיח לך מה רע, והשכל שלך יוכיח לך למה זה לא טוב ולא רע וכו'). כי כמה שאתה
תאמץ את עצמך לחשוב מה טוב בדבר, תמיד תקפוץ לך המחשבה "מה הדברים הרעים שבו?". לא משנה כמה תנסה למצוא דברים טובים, זה אף פעם לא יהיה בלב שלם, אתה תמיד תגיד: "כן, אבל... יש גם דברים רעים...". ...