כן מה את אומרת?
ש: האם יש אפשרות שלא יהיה שיש צורה של טוב שאני לא יכולה להשיג בעצמי לבד באופן עצמאי.
אליעד: את תאלצי להסביר את השאלה שלך.
ש: אוקי נגיד יש כל מיני דברים שעושים טוב לאנשים.
אליעד: לדוגמא נגיד?
ש: נגיד יש לי חברה והיא עושה לי טוב בצורה מסוימת.
אליעד: מה זאת אומרת?
ש: היא יפה בעיני ויופי עושה לי טוב.
אליעד: אוקי.
ש: אני רואה יופי ועושה לי טוב זה צורה נגיד שאני יכולה למצוא משהו אחר יפה ולהשיג לעצמי בלי החברה הזאת לדוגמא לא להיות תלויה בה אז השאלה היא אם יש משהו טוב שיש באנשים שאני לא יכולה להשיג לבד.
אליעד: שיש באנשים?
ש: כן.
אליעד: מה זה קשור לאנשים עכשיו?
ש: כאילו משהו שלא יהיה תלוי.
אליעד: טוב אני אנסח את השאלה במקומך השאלה הולכת ככה יש בעולם דברים שעושים לך טוב לבן אדם טוב לדוגמא אתה רעב ואתה אוכל זה עושה לך טוב אתה קר לך אתה לובש מעיל המעיל עושה לך טוב נכון אתה רוצה שיאהבו אותך אוהבים אותך עושה לך טוב אתה רוצה מישהי מישהי עושה לך טוב לא משנה משהו עושה לך טוב אז את שואלת האם כל דבר בעולם אפשרי להשיג את אותה של טוב.
ש: בדיוק את אותה תחושה.
אליעד: אמרתי את אותה תחושה לא יודע בדיוק זה נשמע כזה חשוד בדיוק באופן מוחלט?
ש: כן.
אליעד: מלא?
ש: כן.
אליעד: סבבה אז את אותה תחושה האם אפשר להשיג את אותה תחושה בלי תלות בצורה החיצונית נכון?
ש: כן.
אליעד: אז מה האמת איך נדע מה התשובה אז קודם כל התשובה היא שכן בא נסביר איך זה עובד אוקי בסוף נגיד את אוכלת את רעבה את אוכלת ואז כשאת אוכלת את מרגישה איזו תחושה עכשיו התחושה הזאת זה משהו שהיה קיים בתוכך כאילו יש בתוכך תחושה של שובע והתחושה של השובע מתעוררת כאשר אכלת, התחלתי עם השובע אולי שובע נשמע לאנשים פחות הגיוני בוא ניתן דוגמא אחרת מישהו נגיד אוהב אותך ואז הוא גורם לך לאהוב את עצמך עכשיו יש בתוכך מקום שאוהב את עצמו את אוהבת את עצמך בתוכך יש בתוכך מקום שאת שונאת את עצמך ומקום שאת אוהבת את עצמך ברגע שמישהו אוהב אותך זה מעיר בתוכך את המקום שאת אוהבת את עצמך אבל אפשרי להעיר את אותו המקום בדרכים אחרות לא מחויב שבהכרח יהיה אפשרי להעיר את המקום שבתוכך שאוהב את עצמו רק דרך מישהו שאוהב אותך נגיד, נגיד שבן אדם יש לו התניה בראש הוא אומר אם מישהו אוהב אותי אם הוא מוחאים לי כפיים סימן שאני משהו אבל המחשבה שאתה משהו היא נמצאת בתוכך גם בלי קשר לזה שמחאו לך כפיים.
למה כי בתוך בן אדם יש בראש את הכל נגיד בן אדם לומד שפות חדשות אבל השפות כבר היו בתוכו קודם כאילו כבר יש לו את הפוטנציאל לדעת את השפה ילד שנולד איזה שפה הוא דובר הוא דובר את כל השפות אז מסבירים לו כאילו בתוכו יש איזה מנגנון של שפה עכשיו אם נגיד הוא חירש ואין לו את האופציה אז אתה לא יכול ללמד אותו נגיד לשמוע את השפה כי אין לו את האופציה אבל ברמה הרגשית יש לבן אדם את כל האופציות בפנים ואז יש דברים שמעוררים רגשות מסוימות, עכשיו יש לבן אדם התניה קרה ככה זה אומר שאני טיפש נגיד אם אומרים לך אהבל אז אתה נפגע למה כי אתה בתוכך חושב שאתה כנראה אהבל וזה עושה לך רע ואז אתה אומר אם אמרו לי אהבל אז כנראה שאני אהבל והיום הוא אומר לי שאני אהבל נגיד אבל עוד פעם זה הכל טריגרים אבל לא מחויב שדווקא הטריגרים יפעילו את זה, עכשיו איך בן אדם יכול להפעיל בתוכו את כל הרגשות האפשריים בלי טריגרים מבחוץ עוד שאלה.
ש: זאת השאלה.
אליעד: לא זאת לא השאלה זאת השאלה שלך אולי אבל זאת לא הייתה השאלה שלה היא שאלה האם אפשרי כל רגש פנימי האם אפשרי כל תחושת טוב לקבל אותה בלי הצורה החיצונית והתשובה היא שכן. עכשיו בוא ניתן דוגמא נגיד על הנושא של אכילה נגיד שאוכל עושה לך טוב האם את יכולה להשיג את אותה תחושה של טוב בלי האוכל?
ש: לא נראה לי.
אליעד: אז התשובה היא שכן.
ש: אותה תחושה מה לדמיין את זה?
אליעד: את רוצה תשובה?
ש: כן.
אליעד: אני אענה לך לא לדמיין נסביר פשוט לא אם את מדמיינת אוכל זה אומר שבסוף האוכל נתן לך את כאילו יצרת מציאות שבה את אוכלת אבל אני אומר עם אפשרות בלי אוכל, עכשיו בוא ניתן דוגמא כדי שזה יהיה יותר מוחשי אוקי נגיד שמישהו בא מוריד לך את היד אין יד עכשיו יש דברים שאת לא יכולה לעשות אין יד נכון עכשיו עובדתית האם התחושות הטובות שהיד שלך נותנת לך את יכולה לקבל אותן בלי יד אז לכאורה לא כי אם אין יד אני לא יכולה להחזיק ביד משהו אני לא יכולה לגעת ביד עם משהו אין אפשרות נכון ומה האמת האמת היא שזה נכון ולא נכון זאת אומרת זה נכון שבלי אוכל את לא תוכלי להיות שבעה נגיד בלי מזון לא תהיי שבעה ובלי לא יודע מה בסדר בלי אור לא יהיה אור בחדר אבל התחושה הטובה אם ניכנס פנימה אותה אפשר להשיג גם בלי האוכל או בלי היד או מה שזה לא יהיה לדוגמא.
ש: איך אותה תחושה?
אליעד: אני אענה לך את רעבה ואת אוכלת ואז את שבעה ואז את חשה שובע אוקי עכשיו השובע עושה לך טוב למה השובע עושה לך טוב כי עכשיו בוא נעצור פה אם את אומרת שובע עושה לי טוב כי שובע עושה לי טוב ואפשר להיות שבע רק מלאכול אז אי אפשר להשיג את התחושה של השובע את הטוב של השובע בלי לאכול.
ש: זה תלוי במה שאני אומרת לעצמי?
אליעד: תלוי מה שאת חושבת אם בן אדם אומר מה שעושה לי טוב זה השובע ורק אוכל נותן לי שובע אז באמת אי אפשר להרגיש תחושה של שובע בלי אוכל זאת האמת אם בן אדם אומר אני עושה לי טוב שאוהבים אותי ורק הם אוהבים אותי אז אם הם לא אוהבים אותי אז לא טוב לי בסדר אבל אם בן אדם מסתכל יותר לעומק מה האמת למה כאשר הם אוהבים אותי זה עושה לי טוב כי אני אוהב את עצמי אז אולי את זה אני יכול להשיג בלעדיהם למה כשאני שבע זה עושה לי טוב כי כשאני שבע אז אני חש תחושת סיפוק שהמציאות כרצוני אז אתה יכול את תחושת הסיפוק שהמציאות כרצונך להשיג אותה גם בלי האוכל איך לדוגמא באמצעות זה שתרצה את זה שאתה רעב, בסוף כל התחושות הטובות יש להם מכנה משותף של אני רוצה את המציאות אני אוהב את המציאות מקבל את המציאות אני אוהב את עצמי רוצה את עצמי בסוף המכנה המשותף של כל התחושות הטובות זה התאמה בין הרצון שלך למציאות אני רוצה את מה שקורה זה בסוף המכנה המשותף של כל התחושות הטובות.
ולרצות את מה שקורה ברמה הלוגית זה אפשרי בשתי דרכים או שהשתנה מה שקורה או שהשתנה מה שאתה רוצה ומה שאתה רוצה אתה יכול לשנות מה שאתה רוצה לא תלוי במה שקורה זה קודם כל ברמה הלוגית טוב פירושו אני רוצה את מה שקורה ולכן אפשרי לתחושת טוב או דרך מה שקורה או דרך מה שאתה רוצה וברמה הלוגית מה שקורה לא משנה מה שאתה רוצה ומה שאתה רוצה לא קשור למה שקורה ומשום כך זה אומר שאם מה שאתה רוצה לא תלוי במה שקורה וכדי להרגיש טוב אחת מהאפשרויות זה לשנות את מה שאתה רוצה זאת אומרת שכל תחושה טובה ניתן להשיג אותה לא כתלות במה שקורה, בשביל להרגיש טוב צריך לשנות או את מה שאתה רוצה או את מה שקורה מה שאתה רוצה לא תלוי במה שקורה זאת אומרת שכדי להרגיש טוב זה לא תלוי במה שקורה זהו. עכשיו רוב האנשים בעולם לא יסכימו עם מה שאמרתי יגידו שזה מטופש ויגידו ואם נשרוף אותך באש יהיה לך טוב ויבלבלו את המוח וזכותם וזה הכל בסדר גמור זה עדיין לא אומר שמה שאמרתי לא נכון אוקי. את הבנת משהו מה הבנת?
ש: הבנתי שהכל תלוי ברצון שלי כאילו אני יכולה לשנות את הרצון שלי בלי שום קשר למציאות מה שקורה במציאות לא משנה אני יכולה להרגיש טוב על ידי שינוי הרצונות שלי על ידי בדיקה שלהם על ידי להשיג אותם באמצעות.
אליעד: לא דיברתי על איך משנים רצונות אמרתי שאפשר להרגיש את התחושות הטובות באמצעות שינוי רצונות בלי קשר למה שקורה, עכשיו אם בן אדם אוכל וטוב לו הוא מרגיש שטוב לו הוא אומר איזה כייף היה לי שאכלתי והוא מאמין שטוב לו כי הוא אכל אז באמת בן אדם כזה לא יכול להרגיש את הטוב של האכילה בלי אכילה אם בן אדם אומר איזה כייף היה שראיתי טלוויזיה איזה כייף היה שישנתי איזה כייף היה שאמרו לי איזה כייף היה שקרה לי אז בן אדם כזה באמת לא יכול הוא באמת תלוי במה שקורה אבל אם בן אדם כל פעם שטוב לו הוא אומר למה זה עושה לי טוב למה זה עושה לי רע למה זה עושה לי טוב ולמה זה עושה לי רע אם הוא עושה כל פעם למה זה עשה לי טוב ולמה זה עשה לי רע למה זה עשה לי טוב עשה לי רע בסוף הוא יגלה כי ככה יש התאמה בין מה שרציתי למה שקרה כי ככה הייתה התאמה בין מה שרציתי למה שקרה אז כשהוא מגלה את זה באמת אז אני יכול גם לשנות את מה שאני רוצה לא חייב שישתנה מה שקורה.
אבל רוב האנשים לא מבינים את זה רוב האנשים אומרים תראה איזה יפה זה איזה לא יפה זה איזה טוב ואיזה רע זה רוב אנשים לא חושבים שזה רק משחקים של התאמה בין רצון למציאות.
ש: כאילו אם הוא מאמין בזה שהוא לא יכול לשנות את זה אז מצד.
אליעד: מה?
ש: אם הוא מאמין שהוא לא יכול לשנות.
אליעד: את מה?
ש: את הרצון שלו נגיד.
אליעד: לא אנשים לא מאמינים...