... קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה,
איך ללמד ילדים?
איך לחנך ילדים?
איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות,
טיפול בילדים - פרומו עכשיו
השאלה היא כזאת נגיד לדוגמא ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ... בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו
השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות ... לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת
השאלה. ש: איך עוד פעם? אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו ... שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז
השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ... משהו. אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה? ש: מבינים את
השאלה. אליעד: יפה, מה
ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל
שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא ... שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר? ש: לא, לא מחויב. אליעד:
למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד. ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו. ... "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו
מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמא ... יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם
השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את ... כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב
למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון? ש: כן. אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי ... "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים". אבל השיטה הנכונה
לטפל בבן אדם עם הפרעה עם
שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה ... אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר
משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך ... זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה
ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך ... זה לא נכון" והם לא רוצים להזדהות איתו כי הם מפחדים שגם הם
ישתגעו כמוהם ונגיד יחשבו כמוהם גם בסוף יתחיל להאמין למה שהוא אומר הם מפחדים מעצמם וכו'. אבל כי יש בתוכם איזה
משוגע שהם מפחדים שהם ייחשפו
למשוגע, כן אומרים "אם אני אזדהה איתו אני גם אתחיל להרגיש רע כמוהו" זה כמו שרבי נחמן פעם אמר לאיזה מדינה שאמרו שהם חיים חיים טובים הוא אמר "אם יש לך חיים ... הוא נצמד לאיזו אמת. אוקי אז אני אומר עוד פעם לכן גם
המשוגע גם הילד גם לא משנה מה לא תמיד חייבים לריב עם בן אדם להגיד לו "לא לך לכיוון השני, לא נכון אתה לא תרנגול הודו לך לכיוון השני" עם הסיפור על ההינדיק ... לא במשנה במה קח כל נושא בעולם בוא ננתח אותו כל נושא, נושא
איך להוציא רישיון לרכב נושא
איך להתחיל עם הבחורה נושא איך זה לא משנה איזה נושא, כל נושא שלא תיקח בוא נחקור
איך לעשות אותו יותר טוב
איך לעשות אותו יותר מקצועי. כל נושא בעולם תפתח את השכל יהיה לך יותר שכל, יהיה לך יותר שכל אתה תוכל להשיג את המטרות הגדולות יותר ולא משנה איזה נושא ...