... וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך
להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח,
להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור - פרומו שלום לכולם הפעם אני ... של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה. ועכשיו אם אותו מוכר יבוא
להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע
להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני
אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא
להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר ... את עצמו "מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח" כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה
מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך הבן אדם לשאול את עצמו בן אדם ... במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא
להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר "אבל אני
מסביר לך" אבל אתה
מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו ... את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו "מה לדעתי אני מנסה לומר?"
ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל
שמסבירים את זה במילים לא נכונות. עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ביותר לקחת את המהות של מה שמנסים ... שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה
להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא מבין אותה, עד עכשיו הסברתי ... למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה. עכשיו אני רוצה
להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר ... למכור ללקוח אז דבר ככה וככה" אני מדבר בצורה פרקטית. הרבה פעמים בא לקוח וחייבים
להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות
להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא יהיה לקוח אז מה שצריך לעשות זה לדבר איתו בצורה שהוא לא ... לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד "הנה הסברנו לו" אבל מצד שני מראש אנחנו
מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח. זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם בן אדם, ... רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז
כשמסבירים לו צריך
להסביר לו אותו במילים שהבן אדם לא מבין. לדוגמא מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת ... אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה
להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה
להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו שזה יראה כאילו "מה אתה לא מבין כאילו מה אני אמרתי לך ... או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד "רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני
מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך
להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של הרעיון ואיך אפשר
להסביר את אותה מהות בצורה אחרת". אוקי ולפעמים דווקא זה לא מצליח כי אולי המהות חסרת משמעות ...