אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חשיבה ✔הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ✔ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?

ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד.

כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים.

והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן?

ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, בצורה פשוטה?

ולפני שנסביר מה לעשות ברמה המעשית, נסביר בקצרה את העניין בשורשו. והוא, כי כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם.

ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו.

וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם?

והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר.

וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד.

והדוגמא הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת המשלים. כי לפעמים רוצים להסביר לאדם איזה עניין, ומסבירים לו את העניין באמצעות משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו.

ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי של הילד.

וניתן דוגמא: ילד שמסרב להתבגר וממשיך לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בד"כ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים.

אבל, הדבר הזה, הוא גם יוצר עימות, והוא גם לא תמיד עובד, והוא גם מיותר. כי יש דרך ממש פשוטה, לגרום לילד להתבגר ולחשוב בצורה בוגרת, גם בלי לאלץ אותו לשנות את הצורה החיצונית של המעשים שלו. וכיצד?

ובדוגמא הנ"ל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמא של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת.

כי אפילו לשחק בבובות, אפשר לעשות גם את זה, בצורה בוגרת יותר ובוגרת פחות. כי הילד שהוא תינוק והוא משחק בבובות, הוא משחק עם הבובות בלי שכל כלשהו. אלא הוא סתם משחק איתן בלי סדר כלשהו, או תרחיש כלשהו וכיו"ב. אבל יש אנשי מקצוע בוגרים לחלוטין, שהם משחקים עם בובות בצורה בוגרת, כגון העניין של בובות תיאטרון וכל כיו"ב. כי אפשר לעשות מופעי בובות, ואפשר לעשות הצגה של בובות. ואפשר לעשות המון דברים בוגרים, עם משחק בבובות.

והילד שאוהב לשחק עם בובות מסיבה כלשהי, לא צריך להילחם בו, אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמא, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב יותר שכל, בתוך המשחק עם הבובות.

כי מצד האמת, כולם משחקים עם בובות. ויש ילד שמשחק עם רכב צעצוע, ויש אדם בוגר שמשחק עם רכב גדול יותר. אבל גם המבוגרים, גם הם משחקים בבובות, אלא שארגז המשחקים שלהם, הוא גדול יותר ויקר יותר ומשוכלל יותר. ועיקר ההבדל במהות, בין המשחק של הילד בצעצועים שלו, לבין הצעצועים של המבוגרים, הוא בשכל שמושקע במשחק.

כי יש ילד שמשחק במונופול. ויש לעומתו אדם בוגר, שמשחק עם כסף בבורסה. והכל זה אותו הדבר, רק בצורה אחרת. ולמרות שיש הבדל חיצוני באיך שנראים המשחקים של הילדים, ובאיך שנראים המשחקים של המבוגרים, הרי שמצד האמת, עיקר ההבדל הוא, בעד כמה שכל מושקע במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים.

וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן צריך לנסות לקחת את צורת החשיבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בתוך העשייה הילדותית של הילד. כי ההתבגרות של הילד תתרחש הרבה יותר מהר, לא בגלל שהוא יתחיל לעשות דברים אחרים, אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת.

ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה.

דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, במקום זה תאפשר לו לעשות את מה שהוא רוצה, אבל תנסה לגרום לו לעשות את מה שהוא רוצה לעשות, בשילוב של צורת המחשבה הבוגרת, שאתה רוצה שהוא יתרגל לחשוב לפיה.

כי אם הילד היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות בינו לבין ההורים. והפער, הוא רק בגלל צורת המחשבה של הילד ושל ההורה. ומי שהוא הורה חכם, הוא מקיים את מה שנאמר, חנוך לנער על פי דרכו. דהיינו, שהוא מנסה לגרום לילד לחשוב בצורה בוגרת, בתוך הדברים שהילד עצמו רגיל לעשות.

ועל ההורה, במקום לנסות לשנות את החיצוניות של הילד, במקום זה על ההורה, לנסות לקחת את השכל ואת צורת המחשבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בחוכמה, בתוך הדברים שאותם הילד עושה ושאליהם הוא מתחבר. וההתבגרות של הילד, תתרחש כבר מעצמה.

ועל האדם לזכור, כי כל דבר ודבר בעולם, יש אין סוף דרכים לעשות אותו. ויש אנשים שמרוויחים הרבה כסף מלעשות שטויות. וגם לעשות שטויות צריך לדעת. ואם הילד עושה שטויות, החוכמה הגדולה היא, במקום להילחם בו, פשוט לנסות לגרום לו לעשות את מה שהוא כבר עושה, בצורה יותר חכמה.

ועל ההורה להכניס את עצמו לנעליים של הילד. ופשוט לשאול את עצמו, כיצד יכול הילד שלי, להשיג את המטרות האישיות שלו, באמצעות צורת החשיבה הבוגרת יותר שלי כהורה. ועל ההורה לנסות לגרום לילד, להצליח להשיג את המטרות האישיות שלו כילד, באמצעות צורת חשיבה יותר בוגרת.

ובאופן כללי נאמר, כי על האדם לקחת את הרעיון שאותו הוא רוצה להעביר לאדם השומע. ועל האדם לנסות לראות את נקודת החיבור שיש, בין הרעיון שאותו הוא רוצה להעביר, לבין השומע. וזה אפשרי, על ידי זה, שהוא מתבונן ומחפש, כיצד צורת המחשבה הנכונה יותר, כיצד היא יכולה לבוא לידי ביטוי, בתוך העולם של השומע.

כי לא תמיד, המשוגע יכול בבת אחת להיות חכם. אבל הוא בהחלט כן יכול להיות, משוגע יותר חכם. כי גם המשוגע, חושב בהיגיון. אלא שיש לו היגיון אחר. וכדי להפוך אותו לחכם רגיל, לשם כך לא צריך להילחם איתו, אלא צריך לנסות לגרום לו לחשוב בצורה חכמה, על הדמיונות שלו.

לדוגמא: נניח שהאדם חושב שהוא המשיח וכיו"ב, שבתי המשוגעים מלאים באנשים שסובלים משיגעון גדלות וכיו"ב. והדרך לטפל באנשים האלו, היא לא על ידי זה שמסבירים להם, שהם לא מה שהם חושבים שהם. אלא אדרבה על ידי זה...

ההבדל יחסי פסיכולוגים הבדלה עוצמה לשפר את החשיבה התפתחות חשיבה שורש עומק שאלות להתבוננות אולי אני המשיח איך איך ל איך לדבר איך לדבר עם איך לדבר עם הילד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד חינוך חינוך ילדים חשיבה חשיבה בוגרת ילד ילד קטן ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לדבר לדבר עם לדבר עם הילד לחנך לחנך ילד לחנך ילדים
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית - פרומו ש: זה עניין של חשיבה איטית. אליעד: אתה חושב בצורה איטית. ש: לא, באופן כללי. אליעד: אתה רוצה להתחיל לרוץ, תעשה תרגילי ספורט בבוקר אם אתה רץ מהר אתה מתחיל לחשוב מהר. ש: אתה רציני? אליעד: כן יש את לך חשיבה איטית את לא מבינה מה אני מסביר, נו. ש: כאילו ממה זה נובע? אליעד: אתה דיברת איתי פעם על חשיבה איטית? ש: לא. אליעד: אוקי אז תסתכל חשיבה איטית נובעת מזה שאין סדר במחשבות, מה זה חשיבה איטית? כשאתה מתחיל לחשוב על משהו ואז אתה קשה לך להבין אותו כאילו קשה לך להתחבר, להבין את המסקנה להבין זה, למה? כי הראש ... לסבול מהבעיות קשב וריכוז שלך, אתה לא מקשיב ואז אני סובל מהחוסר קשב והריכוז שלך. עכשיו תסתכל אני דוגמא טובה באופן יחסי אפילו באופן מאוד זה לחשיבה מהירה, אמרת חשיבה איטית אז יש חשיבה מאוד מהירה, למה? כי יש לי בראש מסודר, יש לי סדר בראש אם מישהו אומר משהו יש לי מסודר מה השאלה מה התשובה, מה המסקנה זה מה זה, עכשיו זה על ידי תרגולים. עכשיו אני מסביר לך עוד פעם חשיבה איטית נובעת מחוסר סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר בלעשות ריצות הוא חי בצורה מסודרת, הוא אוכל בצורה מסודרת, הוא מסדר את ... הוא מסדר את הקבצים במחשב בצורה מסודרת, אתה מבין יש לו סדר אז הסדר נותן לך עכשיו אפשרות יותר מהר להבין מה רצו ממך. ש: אבל אפשר לחשוב לעומק בחשיבה מהירה? אליעד: כן זה אותו דבר, למה? כי כדי להעמיק במשהו אתה צריך מהר מאוד להגיע לעומק אבל אם אתה לא מסודר אתה גם לא מבין ... אליעד: אז אני יודע יש לי ניסיון. ש: הניסיון שלך אומר? אליעד: לא, אני אסביר לך אחר כך תחשוב בהיגיון כי הוא ציפה למשהו הוא הגדיר "אני רוצה חשיבה מהירה" נגיד, זאת אומרת הוא אומר "אני רוצה להיות שם" אז שם זה עובד ככה, אתה מבין כאילו. בסוף צריך איזון אם אתה תהיה רק ... יאללה מה זרום, סע לא חייב להבין עד הסוף", אתה מבין לכן גם צריך להיות יותר מסודר וגם לא יותר מדי. מה אתה מבין? מה שהבנת תגיד, איך סדר עוזר לחשיבה מהירה? ש: כי אני יודע בדיוק איפה כל מקום בכל דבר נמצא וגם אני יודע כאילו מה הרצונות שלי ואני יודע אז אני לא צריך לחשוב ... אחרי שסיימת שעה עכשיו שעה נוספת פותח "ואין אפשרות שהאדם יקיים", "למה אין אפשרות, מה זה אין אפשרות?", אתה מבין פותח כאילו במקביל. ש: מה החשיבה המהירה נותנת לי? אליעד: שאתה יותר קל לך לחיות, יותר קל לך לזרום, אתה מחליט החלטות יותר מהר, אתה עושה דברים יותר מהר. אם הייתה לך חשיבה מהירה אז היית מבין יותר מהר מה נותנת חשיבה מהירה. ...
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה הרצאה על חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה ועוד דפוסי חשיבה, חשיבה לא נכונה, לא חושב בצורה נכונה, ללמוד לחשוב נכון, איך לחשוב בצורה נכונה? מאניה דיפרסיה, חוסר איזון רגשי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, איך נוצרת הפרעת אישיות? סיבות להפרעת אישיות, חשיבה בשחור או לבן, רואה רק שחור או לבן, לא רואה אפור, לא רוצה לחשוב, לא אוהב לחשוב, הפרעת חשיבה, הפרעות חשיבה, בעיות חשיבה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, סגנון חשיבה, סגנונות חשיבה, צורות חשיבה, חשיבה בשחור ולבן, עיוות חשיבה, שינוי דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
... לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה עכשיו בהמשך של הנושא הקודם יש פה היבט הרבה פעמים אנשים רוצים להצליח יותר, אוקי רוצים להצליח באיזה תחום ואז הם אומרים לעצמם "אוקי מה יגרום לי ... אתה מגלה את התשובה שלך. אליעד: למדנו משהו אחר למדנו שאתה יכול לשנות את ההתנהגות שלך ותוך כדי זה להתבונן על מה שאתה עושה ולשנות את החשיבה שלך, זה נכון אבל בסוף אתה צריך לשנות את החשיבה שלך לא את ההתנהגות שלך. ש: לא זה ברור. אליעד: שום דבר לא ברור אני אומר שמהות היא אם אתה רוצה לשנות התנהגות תבדוק מה שורש החשיבה שיוצרת את ההתנהגות תשנה אותו ויסתדר מעצמו, אם לא תעשה את זה ההתנהגות כנראה תחזור וזה כמו בן אדם נגיד שאומר "טוב מעכשיו אני אפסיק לעשן" תפסיק לעשן ... שאתה פתאום הפסקת לעשן זה כמו בן אדם שלא מעשן כי אין לו סיגריות אבל זה לא שאתה באמת באופי שלך השתנית. צריך לשנות את האופי את הגישה את החשיבה, רוב האנשים לא מתעסקים בזה רוב האנשים מנסים לשנות את ההתנהגות לא מנסים לשנות את החשיבה. ש: כי הם אולי לא מוצאים מה הסיבה באמת האמיתית שזה. אליעד: נכון ומתישהו הם ינסו ויכשלו וינסו ויכשלו ואז הם יגידו "טוב מה הסיבה?" אז כל מה שאני אומר ... זה נכון שבסופו של דבר יש משחק במשחק משחקים משנים רצונות זה נכון אבל המהות של הרעיון היא תנסה לשנות את שורשי המחשבה שלך לא את דפוסי החשיבה, לא את דפוסי ההתנהגות דפוסי ההתנהגות הם תוצאה של דפוסי חשיבה. מה רצית להגיד? ש: כאילו זה לא כאילו כללי מדי? אליעד: מה כללי מדי? ש: לרצות את המציאות כאילו לרצות את כל מה שקורה בלי תנאים אמרת? בלי תנאים. אליעד: ...
אופטימיות, פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית
... פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית ובו יתבאר העניין של אופטימיות וחשיבה אופטימית (חצי הכוס המלאה / חשיבה חיובית וכיו"ב), מול פסימיות וחשיבה פסימית (חצי הכוס הריקה / חשיבה שלילית וכיו"ב). ואופטימיות פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לטובה. אך פסימיות לעומתה, פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לרעה. כגון לדוגמא, אדם שיש לו ספק לגבי ... של הדבר. והפסימי יאמר, שהדבר הוא לרעה, ויסתכל על החסרונות של הדבר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש יתרונות וגם חסרונות, גם בחשיבה אופטימית וחיובית, וגם בחשיבה פסימית ושלילית. ולמה? כי מי שחושב חיובי וחושב בצורה אופטימית, הוא בעצם מצליח לדחות את הרע, לזמן מאוחר יותר. כי גם מי שחושב בצורה אופטימית, גם הוא לא תמיד מצליח להשיג את המטרות שלו. ואם המציאות היא לרעת האדם, החשיבה האופטימית שלו, לא תעזור לו. אלא, שבטווח המיידי, החשיבה האופטימית עוזרת לאדם, לא להתאכזב כבר עכשיו מהרע שקורה לו, אלא לדחות את הרע הזה לזמן מאוחר יותר, אם הוא יקרה, כאשר הוא יקרה. כי מי שחושב בצורה פסימית, אז הוא ... לו בעתיד, כבר עכשיו בהווה. והוא בעצם מקדים, את הרע של העתיד. ובנוסף, הוא מרגיש רע בהווה, מכך שרק אולי יקרה לו רע בעתיד. והחשיבה האופטימית, דוחה את הרע, כמה שיותר. וזה נראה כיתרון של החשיבה האופטימית והחשיבה החיובית. אבל בחשיבה אופטימית, יש גם חיסרון גדול מאוד. והוא, הגודל של האכזבה ושל הרע, כאשר הוא מגיע, אם הוא מגיע. כי הרע, מוכרח שהוא יגיע מתי שהוא. ואם לא עכשיו, אז מחר. ואם לא ... כך הוא יותר סובל, כאשר המציאות טופחת על פניו, וקורים דברים נגד רצונו. ונכון שהאדם האופטימי שרואה את חצי הכוס המלאה וחושב בחשיבה חיובית, נכון שהוא נהנה יותר לשתות את כוס המים שמלאה עד החצי שלה. אבל הוא יסבול יותר, כאשר הוא יגלה שכוס המים, גם חצי ריקה. כי כוס המים, לא תהיה מלאה יותר, בגלל שהאדם חושב חיובי בחשיבה חיובית, ומסתכל רק על חצי הכוס המלאה. וגם אם נראה שהיא תהיה מלאה יותר, הרי שבכל מקרה האדם יתאכזב יותר בעתיד, כאשר הוא יתקל בכוס מים שתהיה כ"כ ריקה, שהוא לא יצליח להיות אופטימי ולחשוב חיובי. ונחדד: בחוש ניתן לראות, כי מי שחושב יותר, חשיבה חיובית ויותר חשיבה אופטימית, הוא מצליח יותר בחיים שלו, להשיג את המטרות שלו. כי כאשר קשה לאדם באיזה דבר, אם הוא אופטימי שהוא אולי יצליח להשיג את המטרה שלו, אז הוא מתאמץ יותר, ואז ... בחיים. וזה דווקא מקטין את כמות הרע שיש לאדם בחיים, ומגדיל את כמות הטוב שיש לאדם בחיים. אך, לא כך הוא הדבר! כי מי שחושב בחשיבה אופטימית, הוא לא באמת מקטין את הרע שיש לו בחיים, גם אם הוא כן מצליח להשיג את המטרות שלו טוב יותר. ולמה? כי בחיים, בכל מקרה, בשלב כלשהו, יקרה לאדם דבר רע כלשהו ... שהוא מגדיל את כמות הטוב שיש לו בחיים מבחינה כמותית. אבל, הוא גם מגדיל את כמות הרע שיש לו בחיים, מבחינה איכותית עוצמתית. כי החשיבה האופטימית מרגילה את האדם, להיות שמח ולהתחבר לרגשות חיוביים, ולא להיות עצוב, ולא להתחבר לרגשות שליליים. וכאשר קורה דבר רע לאדם שמח שהוא רגיל להיות אופטימי, אז הוא חווה את הרע, בצורה הרבה יותר חזקה וקשה, מאדם שבכל מקרה רגיל לחשוב בצורה פסימית, ושרגיל לחוות רגשות רעים. ז"א, החשיבה החיובית והחשיבה האופטימית, מרגילות את האדם, להתכחש לכך שהמציאות יכולה להיות רעה, בדיוק כמו שהיא יכולה להיות טובה. ואז, כאשר המציאות היא כבר רעה, אז ממילא קשה יותר לאדם להכיל ... אבל בפועל, הוא גם מתאכזב הרבה פחות בחיים. וכאשר כבר קורה דבר רע, אם קורה דבר רע, אז הוא גם סובל הרבה פחות בחיים. וצורת החשיבה הטובה ביותר בעולם, היא חשיבה ריאלית וחשיבה אמיתית. דהיינו, הדבר הטוב ביותר בעולם, הוא להיצמד לאמת כפי מה שהיא, בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה. את האמת, את כל האמת, ואך ורק את האמת. או במילים אחרות, הכי טוב, ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חשיבה, איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי רוחני בנושאי חשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9180 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 12:20:36 - wesi1