אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לפתח ✔איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?

וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד.

אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, שצריך לתכנן אותו מהחוצה, פנימה. מהמעטפת הכללית אל תוך החדרים הפנימיים.

אחת הטעויות הנפוצות של אנשים שכותבים תסריט, היא, שהם מתחילים לכתוב את התסריט, עם המון פרטים, כבר מהסצינה הראשונה. ודרך החשיבה שלהם היא, שהם כותבים סצינה ואחר כך עוד סצינה ואחר כך את הסצינה הבאה וכולי. ובכל פעם הם מוסיפים ומשנים את התסריט. וזו כמובן גישה שגויה לגמרי.

וזה דומה למישהו שרוצה לתכנן בניין, ושהוא יתחיל לבנות את הקומה הראשונה, ומיד כאשר הוא יסיים לבנות את הקומה הראשונה, הוא כבר מיד יסיים את בניית כל הקומה כולה, לפרטי פרטים, כאילו הוא בשלב עבודות הגמר של הבניין. ובנוסף, הוא כבר יתחיל לאכלס שם דיירים, עוד לפני שהוא סיים לבנות את הבניין. שזו כמובן טעות.

כי כאשר בונים בניין, קודם כל יש את שלב התכנון, שמתכננים באופן כללי מה רוצים. ואחר כך בונים קודם כל את השלד, ואחר כך בונים לאט לאט את כל התהליך, עד לשלב עבודות הגמר. ורק אחר כך מאכלסים שם את הבניין.

וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמא, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה.

עכשיו נשאל את עצמנו, באיזה נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמא, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים לפתח אותו, לדוגמא: דרמה משפחתית.

ואבהיר, שזה מקביל לתהליך של גדילה של עץ. שקודם כל גדל הגזע. אחר כך יוצאים ממנו ענפים ראשיים ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ.

והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה. וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית.

ונציג את זה בצורת התרשים הבאה:

1.דרמה >> משפחתית

אוסיף כי ניתן לדוגמא להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של:

1.דרמה

1.1.משפחתית

1.2.עסקית

כמו כן אוסיף שבאפשרותנו להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של התסריט שלנו, יפגשו אחת עם השניה. שזה בסדר לגמרי וזה הופך בעצם את התסריט, למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה.

אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת.

ולצורך הדוגמא כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים בפיתוח עלילה אחת, רק אח"כ אפשרי לחבר מספר עלילות במקביל.

אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך:

1.דרמה >> משפחתית

דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ.

אז עכשיו עלינו להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את העלילה באופן כללי. דהיינו, צריך להיזהר לא להיכנס יותר מידי לפרטים, אלא כמה שיותר בצורה כללית. ועלינו עכשיו לענות במספר מילים קצר בלבד, לשאלה הבאה, והיא, מהי הדרמה המשפחתית שעליה אנחנו רוצים לספר. ואז נשיב לדוגמא, תהליך התאהבות וגירושין.

ועכשיו נציג את זה בצורה של:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.2.גירושין

או במילים אחרות, יש לנו את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין.

ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים / ענפי משנה / ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל הזמן עושים זום אין לעלילה. ומידי פעם אפשרי להסתכל מבחוץ, בזום אווט, ושוב להמשיך בזום אין פנימה. אז עכשיו נעשה זום אין לתהליך של ההתאהבות.

אז עכשיו נשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על תהליך ההתאהבות. וננסה לפרק אותו לשלבים ולתתי תהליכים. ושוב, לא ננסה להתחיל לספר את הסיפור לפרטים, אלא שוב נפרק אותו לתת תהליכים. לדוגמא ניקח את תהליך ההתאהבות, ונפרק אותו לתהליך שבו יש לנו 2 דמויות, ש: 1- נפגשות. 2 - מתחילים לצאת ביחד. 3 - מתחתנים. 4 - מביאים ילדים.

ונציג את זה בתרשים הבא:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמא להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את זה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

וכאן נוכל לדוגמא להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה לספר על תהליך ההכרות שלהם. ואז לדוגמא התרשים יראה כך:

1.הכרות עם הדמויות

1.1.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכאן לדוגמא נספר סיפור כללי על גון. שיתואר בתסריט בצורה כגון:

1.הכרות עם הדמויות

1.2.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.1.תאור ילדותו

1.2.2.תאור הוריו

1.2.3.תאור חבריו

1.2.4.תאור לימודיו האקדמיים

1.2.5.תאור הרקע המקצועי שלו

1.2.6.תאור התחביבים שלו

1.3.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר.

ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד.

כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם לאט לאט נכנסים בכל פעם יותר ויותר פנימה. להיכן בדיוק נכנסים? איזה פרטים להזכיר ואיזה לא? כמה זמן להקדיש לכל פרט ופרט? איזה פרט להציג קודם ואיזה אח"כ? אלו שאלות נפרדות. אבל קודם כל צריך לדעת באופן כללי, איך בונים את התבנית הכללית של התסריט והעלילה שלנו.

ועכשיו ניכנס לדוגמא לתהליך של ההכרות של הדמויות. ונשאל את עצמנו, איך אנחנו רוצים לספר שהם הכירו. אז נניח שאנחנו רוצים לספר שהם הכירו במקרה ברחוב. אז נפרק את זה לתת תהליכים, שיראו בתרשים בצורה כגון:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.1.2.1.סיפור על מה עשה גון בבוקר ואיך הוא הגיע לאותו הרחוב

1.1.1.2.2.סיפור על למה ואיך רונית הגיעה לאותו הרחוב

1.1.1.2.3.נפרט על איך הם ראו אחד את השניה. מי ראה את מי קודם, האם שניהם ראו אחד את השני במקביל וכולי

1.1.1.2.4.נפרט לדוגמא על הרגשות והמחשבות שלהם כאשר הם ראו אחד את השני.

1.1.1.2.5.נפרט על התהליך שבו הם פונים אחד לשני / מישהו מהם פונה אחד אל השני

1.1.1.2.6.נפרט על התגובה של כל אחד מהם, בעקבות מה שקרה קודם.

ושוב, מדובר כאן על סוג של יצירת מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט לפתח את העלילה.

ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי, לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת כלשהי, לפני שצללנו לרמות יותר רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית.

דהיינו: אם לדוגמא החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמא, נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד חזק, על נישואים מאוד מוצלחים, ועל תהליך של בגידה, שבסופו מוביל לגירושין ולשנאה. ובתרשים זה יראה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.2.נישואים מוצלחים

1.3.בגידה

1.4.גירושין

1.5.שנאה

וכמובן שזהו תסריט לדוגמא, שהיה יכול להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמא כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חלשה מאוד, ספקות כבר בהתחלת הקשר הזוגי

1.1.1.התנגדות המשפחות לקשר

1.1.2.טראומות מהעבר שהפריעו לקשר

1.1.3.אהבה כנגד כל הסיכויים

1.1.4.טיפולים נפשיים למען הצלחת הקשר

1.2.נישואים

1.2.1.נישואים בסתר מהמשפחות

1.3.פערים תרבותיים

1.3.1.כל מיני מריבות בעקבות הפערים

1.3.2.ניסיונות גישור שלא מצליחים

1.4.גירושין

1.4.1.פרידה בהסכמה

1.4.2.נשארו חברים

ועכשיו ניכנס רמה אחת יותר לעומק בתרשים הקודם שלנו, לדוגמא כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.1.1.איך הם התאהבו

1.1.2.כמה הם אהבו

1.1.3.למה הם אהבו כל כך

1.1.4.איך כולם היו בטוחים שהם יצליחו בקשר שלהם

1.2.נישואים מוצלחים

1.2.1.נפרט כמה הנישואים היו מוצלחים

1.2.2.כמה היה להם טוב ביחד

1.2.3.כמה תוכניות לעתיד היו להם

1.3.בגידה - נפרט איך אחד מבני הזוג בגד ונפרט על

1.3.1.המניעים לבגידה

1.3.1.1.רצון להתנסות בדברים חדשים

1.3.1.2.רצון לבדוק גבולות

1.3.1.3.רצון לאתגר את הזוגיות

1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי

1.3.1.5.טראומה מהעבר

1.3.2.איך הגבר (לדוגמא) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד

1.3.2.1.מי פיתה את מי

1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה והחליט לפתות אותה

1.3.2.2.מי יזם את הבגידה

1.3.2.2.1.זה היה בצורה הדדית של שני הצדדים

1.3.2.3.איך הגבר ניסה להסתיר את הבגידה

1.3.2.4.איך לאישה היו חששות מבגידה

1.4.גירושין

1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה

1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי

1.4.3.הטיפול מצליח

1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח

1.4.5.גם האישה בוגדת

1.4.6.הגבר מחליט על גירושין

1.5.שנאה

1.5.1.האהבה הופכת לשנאה

1.5.2.כל אחד מאשים את השני

1.5.3.המשפחות מתערבות

1.5.4.וזה נגמר בצורה של...

ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ואחרי שהתמונה הכללית מתבהרת, עכשיו אפשר להתחיל לעשות זום אין לאט לאט, לתוך כל אחד מתתי הענפים של התסריט. ועכשיו בעצם אנחנו יכולים לשתול לדוגמא בסצינה הראשונה, דברים שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט.

ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמא קודם כל נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל בפני עצמה כעלילה שעומדת בפני עצמה. אח"כ נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אח"כ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמא:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.3.העסק מצליח

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

ואחרי שכתבנו את המבנה הבסיסי הזה, עכשיו לדוגמא נרצה להראות, איך עלילה אחת משפיעה על העלילה השניה. לדוגמא: הצלחת העסקת, גורמת לאישה להיות חלק מהעסק, וגורמת לכך שבסופו של דבר הם יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמא:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום העסק, לא יודע אם להיות שכיר או עצמאי

1.1.3.העסק מצליח

1.1.3.1.העסק גדל יותר מידי

1.1.3.2.מכניס שותף

1.1.3.3.השותף מרמה בעסק

1.1.3.4.נפרד מהשותף

1.1.3.5.מכניס את האישה לעסק

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.1.1.התלבטויות לגבי מה חשוב יותר בחיים, כסף מול זוגיות

1.2.1.2.מדברים על האפשרות לעבוד ביחד

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

1.2.2.1.מביאים ילדים

1.2.2.2.כולם מרוצים מההכנסות של העסק

1.2.2.3.האישה מביעה את דעתה לגבי העסק ועוזרת לבעלה מבחוץ

1.2.2.4.האישה מציעה להיכנס לעסק

שמכאן בעצם נוצרת לנו עלילה נוספת שהיא בעצם תוצג כך:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.2.משפחתית

1.3.האשה בתוך העסק ביחד עם בעלה (זה בעצם ענף חדש, שנוצר משילוב של 2 הענפים הקודמים)

1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד

1.3.2.קשיים שיש להם

1.3.3.דרכי התמודדות

1.3.4.דילמות

1.3.5.וכולי

כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו, נפתח באופן עצמאי.

ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים לכתוב תסריט, לא צריך לשבת ולהתחיל לכתוב את התסריט החל מהפרק הראשון. כי זה גרוע לגמרי מהמון סיבות. ומה שכן נכון לעשות, זה כמו צייר, קודם כל לצייר את הקווים הכלליים של הציור. ואח"כ להיכנס לאט לאט כל פעם קצת יותר פנימה. עד שהציור כולו ברור ועד שהתמונה כולה ברורה.

ואיך לתכנן את התסריט שיהיה כמה שיותר הגיוני ומעניין? זה כבר נושא אחר שצריך ללמוד אותו בפני עצמו. להבין, מה גורם לאנשים שמשהו יותר יעניין אותם ממשהו אחר. ואיך לדעת מבחינת התסריט, איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט ופיתוח העלילה באופן כללי כנ"ל...

לבנות מטופל רגש מספר מילים אימון זוגיות פיתוח לפתח הצלחה להיזהר לשלוט כתיבת תסריט איך איך בונים מצגת איך כותבים תסריט איך ל איך לבנות איך לבנות עלילה איך להכין איך להכין מצגת איך להכין נאום איך להכין פרזנטציה איך לכתוב איך לכתוב מאמר איך לכתוב ספר איך לכתוב עלילה איך לכתוב תסריט איך לכתוב תסריט לסרט איך לפתח איך לפתח תסריט איך נראה תסריט בונים מצגת כותבים תסריט כיצד לכתוב מאמר לבנות לבנות עלילה להכין להכין מצגת להכין נאום להכין פרזנטציה לכתוב לכתוב מאמר לכתוב ספר לכתוב עלילה לכתוב תסריט לכתוב תסריט לסרט לפתח לפתח תסריט נראה תסריט פיתוח פרזנטציה תסריט תסריט לסרט
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה וכאן אבאר איך לשפר את החשיבה ואיך באפשרותך להעמיק ולפתח את החשיבה שלך בכל נושא שהוא? וכיצד באפשרותך לפתח נושאי שיחה עם כל אחד על כל נושא שהוא, באמצעות היכולת לשאול שאלות שמעמיקות את השיחה על כל נושא שהוא? ומה הדרך הכללית לשיפור יכולת החשיבה / לפיתוח יכולת החשיבה / לפתח יכולת חשיבה אנליטית באופן כללי בכל נושא שהוא? ועוד... והדרך לפתח את החשיבה ואת יכולת ההעמקה שלך בכל נושא שהוא, היא כזו: שלב 1 - בחר נושא כלשהו ורעיון כלשהו, לדוגמא רעיון X. שלב 2 - ... על הסיבה עצמה... ויש גם את האפשרות, שהתשובה שתתקבל היא, שאכן הסיבה Y, מחייבת את האפשרות X להתרחש. דהיינו, שקיומה של הסיבה Y, מחייב את התוצאה X. ואז אפשר להמשיך לפתח את החשיבה ולהמשיך להעמיק ולשאול, למה ומה הסיבה שבגללה הסיבה Y מחייבת את התוצאה X להתרחש?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה ... או רק בגלל Y?! ועל כל תשובה שתתקבל אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה זה כך ולא אחרת. או לדוגמא: נניח שמישהו אומר, היום קרה לי אירוע כלשהו X. עכשיו באפשרותך לפתח שיחה ולשאול, למה קרה X כלשהו? ואז תתקבל תשובה, X קרה בגלל סיבה Y כלשהי. ואז באפשרותך לשאול, ולמה קרתה סיבה Y כלשהי?! ... ובסיכומו של דבר, הרעיון הוא להראות, שיש מבנה של סיבתיות ושל סיבה ותוצאה בכל הרעיונות שהאדם מתבונן בהם. ויש מבנים של שאלות, שבאמצעותם האדם יכול לשפר את החשיבה ולפתח את יכולת החשיבה האנליטית שלו, על ידי רצף ומבנה של שאלות על מנגנון הסיבתיות של האירועים השונים. עד שבסופו של דבר, האדם ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לפתח, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לפתח, איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לקריירה, מאמן משפחתי בתחום לפתח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 01:56:21 - wesi1