... להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש?
הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על
הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש,
השגחה פרטית ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש ... זאת בעצם אותה שאלה כאילו כי אנחנו הרבה מדברים על זה שזה באופן יחסי כמה שאתה סובל או שאתה סובל כפי כמה שאתה נהנה מהדבר וכו'. אליעד: אז תראה השאלה היא מה
האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה
טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך
שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה ... אחרת הוא אומר בשביל להרגיש רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה
האמת. ש: אם לא אכפת לי מזה שיש לי. אליעד: יש כמה תשובות ... לא שהוא לא נמצא שם ודבר שני שאפשר להגיד שזה כל רגע לגופו, כאילו ברגע שאין לך רגל אז הרצון הזה מתעורר מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה
האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך
"טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל. ש: זה נכון אבל ... אתה גם יותר תשמח מזה שאתה בריא כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז רע לי", 2. "אני בריא ואז
טוב לי" זאת
האמת. ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את ... אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא
טוב והוא רצה לעשות לי
טוב". "אז הוא
טוב ורצה לעשות לי
טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי
טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה רע ושהוא ייתן לי עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך
טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא
טוב ורע וכו'. ...