... /
דיבור - שלמות השתיקה
והדיבור -
דיבור מתוך שתיקה שתיקה
ודיבור. מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של השתיקה הפוכה ממהותו של
הדיבור. מהותה של השתיקה היא חוסר הגדרה. ומהותו של
הדיבור היא הגדרה. כדי לדבר על משהו, לשם כך צריך להגדיר אותו. כל מילה של
דיבור, היא הגדרה של דבר אחר. ההגדרות יוצרות את המשמעות של
הדיבור. אי אפשר לדבר על משהו שאי אפשר להגדיר אותו. וכל מהותו של
הדיבור, הוא להגדיר דברים.
והדיבור מבטא את השונות ואת הנפרדות שיש בין הדברים השונים. והשתיקה לעומת זאת, ... היא החיבור של
הדיבור ושל השתיקה. כי במציאות שלנו, יש גם
דיבור וגם שתיקה. ואם הייתה במציאות רק שתיקה, הרי שכל הדברים היו דוממים. וכאשר ... לכן הוא לא נחשב
לדיבור, אלא לשתיקה. וכל שינוי שיש בעולם, הוא סוג של
דיבור. וכאשר המים מכבים את האש, הרי שזה סוג של
דיבור. כי המים יוצרים הגדרה חדשה. הם מכבים את האש, ומגדירים דבר חדש ומשנים את ... שיש בעולם הוא סוג של
דיבור. וכל רגעי הזמן, הם נפרדים זה מזה, והם סוג של
דיבור. ואילו הייתה בעולם רק שתיקה, הרי שהיקום כולו לא היה קיים כלל. כי המהות ... המקום קיים כלל. כך
שהדיבור הוא הכרחי לצורך קיום העולם. ואם שום דבר לא היה מוגדר, אז לא הייתה בעולם ... היה קיום לשום דבר.
והדיבור הכרחי לצורך קיום העולם. ומצד שני, גם השתיקה הכרחית לצורך קיום העולם. כי ... של שתיקה. כך שגם
הדיבור וגם השתיקה הכרחיים לצורך קיום העולם. והשלמות של כל הדברים, הוא החיבור ... ושלמות השתיקה, היא
הדיבור שיוצא ממנה. ושלמות
הדיבור, הוא כאשר הוא יוצא מתוך שתיקה. ושלמות
הדיבור, הוא כאשר הוא מבטא שתיקה וכאשר הוא כולו שתיקה. והפירוש הוא, שהיופי של ... שלם באמת. ושלמות
הדיבור, הוא כאשר הוא נובע מתוך שתיקה. לדוגמא: כאשר האדם שמח בחלקו שזה סוג של ... בחיים שזה סוג של
דיבור, הרי שזו שלמות השתיקה
והדיבור. כי כאשר האדם שמח בחלקו ומתוך זה הוא רוצה להתקדם בחיים, כדרך לבטא את זה ... שזה סוג של אחדות
הדיבור והשתיקה. והחכם האמיתי, הוא תמיד שותק. וכל
הדיבורים שלו, הם שתיקה. כי השורש של כל הדברים, היא השתיקה. כי כל הדברים בשורשם ... מעשיו שגם זה סוג של
דיבור, הרי שהוא תמיד מדבר על השתיקה. דהיינו, כי כל הרעיונות שהוא אומר, וכל
הדיבורים שהוא מדבר, כולם מובילים אל הנקודה של השתיקה. ובכל
דיבור שלו, יש את השכל של השתיקה. כי מי שלא יודע שהכל אחד, אז ה