... להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל
לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על
הטוב, להודות על
הרעה, להודות על מה שיש,
השגחה פרטית ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש לי רגליים שיש לי רגל ואני משתמש בזה וזה משמש אותי, עכשיו אני לא נהנה מזה באופן ... את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה
טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה גם יכול להיות ... ש: השאלה בדיוק הפוכה. אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה. ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי
רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים. אליעד: לא הבנתי. ש: אם חותכים לי רגל למה שיהיה לי
רע מזה אם כל החיים לקחתי את זה כמובן מאליו זה אני לא נהנה מזה. אליעד: לך יש רצון לא, הבנתי הוא שואל שאלה אחרת הוא אומר בשביל להרגיש
רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה האמת. ש: אם לא ... כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך
"טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל. ש: זה נכון אבל שגם הרצון מתלבש בצורות כל מיני צורות זה שאתה אולי לא שמח ספציפית שיש לך רגליים ... כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז
רע לי", 2. "אני בריא ואז
טוב לי" זאת האמת. ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את כולם חולים. אליעד: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה ובכלל תרגיש רגשות ערך ... אבל אז הוא עוד יכול להגיד לך תודה על זה שכאילו הצלת אותו מזה שהרבצת לו קודם. אוקי זה כאילו כמו
דתיים נגיד שקורה איזה נס. ש: מכה מהשמיים. אליעד: בדיוק זה בדיוק הדתיים, מה הדתיים עושים אותו דבר אם יש איזה פיגוע "וואלה איזה נס קרה ... "תקשיב אני לא דוקר אותך בלב כי אני רוצה שיצילו אותך אחר כך" אתה תגיד "תודה רבה למחבל איזה מחבל
צדיק". "מה פתאום הוא דקר אותי הוא לא היה צריך לדקור אותי בכלל אבל אלוהים שעשה לך אבל אלוהים נגיד לו תודה שהמחבל לא דקר אותי עשרים פעמים רק עשר" ומי שלח אותו לדקור אותך עשר פעמים לא אלוהים, אז אם הוא יהיה
דתי הוא יסובב את זה "לא זה בגלל העוונות שלי בכלל בגל העוונות שלי המחבל דקר אותי בגלל העוונות ואלוהים הציל אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר
הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא
טוב והוא רצה לעשות לי
טוב". "אז הוא
טוב ורצה לעשות לי
טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה
רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי
טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה
רע ושהוא ייתן לי
עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך
טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא
טוב ורע וכו'. ...