מי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו הכל עובד לפי מנגנון של סיבה ותוצאה. לכל אירוע ותוצאה, יש סיבה אחרת שגרמה לו לקרות. וכל תוצאה ואירוע, הוא גם הסיבה של הדבר שקורה בגללו.
והנה, גם השכל של האדם, גם הוא עובד לפי המנגנון של הסיבה והתוצאה. דהיינו, המחשבה של האדם, היא תוצאה של מחשבה אחרת של האדם. והאדם חושב שדבר כלשהו נכון, בגלל סיבה אחרת, דהיינו, שכל אחר שעליו נשען האדם. וכל דבר אותו חושב האדם לנכון, הוא גם הסיבה של הדבר האחר שהאדם יחשוב שהוא נכון, בגלל שדבר נשען על דבר.
והרעיון הוא, כי גם השכל של האדם, וגם צורת המחשבה של האדם, גם היא עובדת לפי סיבה ותוצאה. ולכל שכל יש לו סיבה מדוע הוא נכון, והוא גם הסיבה של השכל האחר שנשען עליו.
ולהבין איזה דבר, פירושו להבין טוב יותר את מנגנון הסיבה והתוצאה שלו. והבנת הדבר, היא ההבנה של הסיבות שגורמות לשכל הזה להיות נכון. והבנת מנגנון הסיבה והתוצאה של השכל, הוא בעצם הבנת השכל. וכל דבר שאותו רוצה האדם להבין, הרי שבעצם האדם מנסה להבין את הסיבות שגורמות לדבר להיות נכון.
והבנה שלמה וידיעה שלמה, מהותה היא הבנת כל הסיבות שגורמות לדבר להיות כפי מה שהוא. עד הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שרק זאת נקראת הבנה שלמה באמת.
והדרך להגיע להבנה שלמה, והדרך להגיע להבנת הסיבה של כל הסיבות, והדרך להגיע אל השלמות, היא על ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את הדברים שאיתם הוא מתעסק ביום יום. דהיינו, על האדם לנסות להבין טוב יותר, את הסיבות שבגללן הוא אוחז בדעותיו...