... יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות
הנחות יסוד, לשלול
הנחות יסוד, להפריך
הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת ... האחת אומרת להתייחס למה שהוא אמר והדרך השנייה אומרת להפריך את
הנחות היסוד של מה שהוא אמר. זאת אומרת זה עובד ככה נגיד שמישהו אומר "למה איחרת לפגישה?" סתם משפט ... התלונן או את מה שהוא אומר "למה איחרת לפגישה?", אוקי ולשאול מה
הנחות היסוד בן אדם צריך לעשות את זה בראש של עצמו ולשאול מה
הנחות היסוד של מה שהוא שואל, לדוגמא "למה איחרת לפגישה?" יש פה כמה
הנחות יסוד הנחה ראשונה שהייתה פגישה שנקבעה פגישה ההנחה השנייה שנקבע זמן לפגישה ההנחה השלישית שגם הוא איחר לפגישה. עכשיו מה שצריך לעשות זה פשוט לקחת את
ההנחות יסוד האלה ולהפריך אותן, זאת אומרת במקום להתייחס ל - "למה איחרת לפגישה" תבדוק "מה
ההנחות יסוד שהוא אומר" הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "תקשיב בכלל לא קבעתי איתך פגישה" כאילו ... אותה מה שצריך לעשות זה שכשהוא אומר את הדבר במקום להסכים עם
הנחות היסוד שלו ולהתייחס למה שהוא אומר אז לא להסכים עם
הנחות היסוד שלו גם אם זה לא בדיוק נכון. אוקי אז לדוגמא אם הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "לא ... בטלפון שניפגש פה ופה", עוד פעם אז מה עכשיו עושים? בודקים מה
הנחת היסוד שלו שדיברנו בטלפון לפני שעתיים אז במקום להתייחס לזה עניינית להגיד לו "מה פתאום בכלל ... את מה שהוא אומר אז לא צריך להתייחס למה שהוא אמר צריך לקחת את
הנחות היסוד של מה שהוא אמר ואותן להפריך. "למה לא הכנת שיעורים", "אין לי שיעורים" או "למה זה ... זה עניינך למה לא הכנתי שיעורים". למה לא הכנתי שיעורים, אוקי מה
הנחת היסוד שאני צריך להגיד לה למה לא הכנתי שיעורים "רגע למה את שואלת למה לא הכנתי שיעורים" בוא ... לך אני רוצה שתכין שיעורים", "ממתי את דואגת לי?" ככה להפריך את
הנחת היסוד, כמובן יש כאלה אולי שלא אהבו את הדוגמא הזאת אבל בגדול הנושא הוא די פשוט ברגע שמישהו ... לא חייבים להתייחס בכלל למה שהוא אמר אפשר לבדוק "מה הוא מניח מה
הנחת היסוד שלו?" אותה להפריך. נגיד הוא אומר "למה הרגת חפים מפשע?" אתה אומר לו "מה הבעיה אני ... אני לא מוסרי" הכי פשוט לא להסתבך בכלל, אוקי זאת אומרת לבדוק מה
הנחת היסוד ואותה להפריך. עכשיו אני אסביר עוד פעם את המהות של הפרינציפ כל טענה כל שאלה כל אמירה, כל דעה כל ביקורת יש לה
הנחות יסוד מסוימות, עכשיו כשמישהו טוען טענה אומר אמירה וכו' ניתן או להסכים עם
הנחות היסוד שלו ולהתייחס אליהן להשיב עליהן לדוגמא לקוח שואל את המוכר "כמה עולה המוצר הזה והזה?" ... לו "זה עולה 10 שקלים", אוקי זאת אומרת אתה מניח אתה מסכים עם
הנחות היסוד שלו ואומר לו "זה עולה 10 שקלים". לעומת זאת אתה יכול להגיד לו "המוצר הזה הוא בכלל לא למכירה" זה מפריך את
הנחת היסוד בכלל שהמוצר למכירה המוצר הזה בכלל לא עומד למכירה או לדוגמא "אני בכלל לא רוצה למכור ... לא צריך בכלל עכשיו להתחיל לדון כמה המוצר הזה עולה לבדוק מה
הנחות היסוד ולהפריך אותן. האפשרות השנייה כמובן שאני מחדד אותה היא לזהות מה
הנחות היסוד ואותן לשלול, עכשיו כאשר עושים את זה כמובן צריך לשים לב כשבן אדם עושה את זה שהוא לא ... אם עכשיו לילה אז ככה וככה", זאת אומרת לשים לב שגם כשמפריכים
הנחות יסוד צריך לשים לב שאחר כך זה לא ישמש לרעתך של זה שהפריך את
הנחת היסוד. עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו נכון גם לגבי בן אדם שרוצה, מה זאת אומרת? נניח שהמוח של ... עכשיו הבן אדם יגיד "לא רוצה לעשן" מה שהוא צריך לעשות להפריך את
הנחת היסוד נגיד המוח אומר לו "לך תעשן אתה יודע עכשיו הגיעה הפסקה לך תעשן", יגיד לו "ואני בכלל ... אז לא תמיד צריך להתייחס לטענה עצמה, לפעמים אפשר פשוט לבדוק מה
הנחת היסוד של הטענה ואותה להפריך. לדוגמא נגיד המוח מפחיד את הבן אדם המוח אומר לו "תקשיב תזהר ... דבר רע אז המוח יגיד "מה זאת אומרת" אז המוח עכשיו אומר "רגע מה
הנחת יסוד שבן אדם לא רוצה שיקרה לו דבר רע, למה אני חושב שהוא לא רוצה שיקרה לו דבר רע כי הוא ... אבל אתה מרגיש שהוא תוקף אותך ובא לך להיפטר ממנו אל תסכים עם
הנחות היסוד שלו תנסה להפריך כמה שיותר את
הנחות היסוד, למה? כי אם אתה תתחיל להסכים עם